Tervehdys kaikille, pitkästä aikaa täältäkin suunnalta! :ashamed:
Lasteen hoitoon viemisistä olitte täällä ainakin jutelleet; siihen mulla ei juuri ole kommentoitavaa luonnollisesti vielä tässä vaiheessa, kun esikoista tässä odotellaan! =) Mutta mun henk.koht. mielipide on, että jokainen tyylillään, enkä syyllistä ollenkaan hoitoon vieviä. Toisaalta uskon, että monet haluaa jo senkin takia viedä esim. nk. virikepaikalle äitiysloman aikana, ettei menettäisi päivähoitopaikkaa.
Supisteluista olitte myös keskustelleet...mulla ajoittain (harvakseltaan kylläkin) tuntuu jonkin sortin supistuksia, jotka ei kovin voimakkaita - helpottaa yleensä kun pysähtyy hetkeksi (esim. lenkillä ollessa) tai vaihtaa asentoa ("kippuraan" meno, jos ymmärrätte mitä tarkoitan..
)
Täällä alkaa olla viikkoja kasassa kaikilla jo huimasti; äkkiä mennyt tämä aika!
Toivottavasti ajan kulku hidastuu sitten kun vauva syntyy, sanovat että menee se vauva-aika niin juupelin joutuusti muutenkin. :| Mutta täällä ollaan valmistauduttu nauttimaan todellakin täysin rinnoin (ja kiireettömästi) äitiyslomasta ja pikkuisesta, ei tahdo malttaa odottaa että saa nyytin syliin halittavasksi ja pussattavaksi! :heart:
).(: Tänään kävin töiden jälkeen neuvolassa, tässä käynnin saldo:
* painoa tullut 298 g/vko, kokonaispainonnousu nyt, rv 31+3 yhteensä 8 kg.
* RR 110/72
* HB 136
* pissa puhdas
* parin viikon takaisen sokerirasitustestin tulokset kaikki normaalit
* SF-mitta 32
* vauva raivotarjonnassa
* vauvan sydämen syke 136
Muutoinkin täällä jaksellaan aivan hyvin, vauva kovasti potkii ja liikkuu, on myöskin selkeästi enemmän oikealla puolella (tuntui olevan monella muullakin täällä samassa asennossa!
). Lenkillä käydessä täytyy jo tahtia hidastaa tosissaan, muuten alkaa "pistää"/supistella. Närästystä esiintyy aina välillä; Renniet saa olla mukana lähes joka paikassa!
vauvalle vaatteita on tullut taas jonkin verran ostettua, ja kyllähän noita vaunuja tulee aina päivittäin käytyä hiplaamassa...
Laitanpas tällaisen kyssärin ilmoille, että
tiedättekö mistä löytyisi vauvalle ruskean värisenä toppatöppöset ja -tumput? Oon yrittänyt metästää sellaisia vaikka mistä, mutta tuloksetta! Jos joku on sellaisia nähnyt (se kun suosittu/yleinen väri tällä hetkellä on, niin arvelin että voisi jostakin päin löytyäkin), niin hihkaiskaa täällä että pääsisin minäkin jäljille! =)
Tässäpäs turinoita täältä päin tältä erää, nyt nukkumaan! :wave:
- Sirpula ja Pikkuinen rv 31+3 :heart: -