Keskiviikkoiltaa!
Tänään sain sitten kokea taas kunnon voimattomuutta. Oltiin miehen kanssa esikon kehityskeskustelussa päiväkodilla, kun mua alkoi heikottamaan. Ensin nousi kylmä hiki koko kroppaan (siis niin, että otsalta valui kasvoja pitkin), sitten Idan hoitajakin kysyi, että oonko kunnossa, kun olin valahtanut valkeaksi, sitten seuraavana sumeni näkökenttä ja aloin oksentamaan.. Se tosin auttoi asiaa ja tokenin niin, että mies toi mut kotiin. Melkein saman tien nukahdin sohvalle ja havahduin siitä neljän tunnin päästä hereille. Olo oli vähän voimaton, mutta nyt jo palautunut normaalimmaksi. Ei kuitenkaan tee mieli ulos lähteä edes kävelemään, kun pelottaa jos jalat menee alta. Yritin soittaa neuvolaankin, mutta minun onneksi oli lähtenyt paikalta.. Pitää huomenna soitella ja kysyä, että mistä tuollainen voi johtua.
Muihin asioihin: Minä kans toivon, että neiti syntyy tammikuussa. Mulla loppuu koulu vasta 17.12 ja haluaisin viettää aikaa ihan tytön kanssa kaksistaan ainakin sinne laskettuun aikaan 11.1 asti ja ehkä pidempäänkin, jos menee yli niinkuin esikkokin. Sais tyttö laatuaikaa äidin kanssa ihan kaksistaan ennen vauvaa. Odotan aikamoista mustasukkaisuutta, kun koko suvun ainoana joutuu jakamaan kaiken saamansa huomion vauvan kanssa.
Supisteluista:Mulla kans on neiti asettunut selkä eteen päin, joten työntää itseään useasti päivässä vatsanahkojen läpi ja se on kivuliasta. Se vaatii aina tyylikästä kumartumista, jotta kipu hellittää. Esikko oli toisin päin, joten hän antoi vain jaloilla kyytiä, eikä venytellyt kohtua työntämällä. Harjoitussupistuksiakin tulee siinä samassa, mutta ne ovat onneksi kivuttomia. Tosin silloinkin pitäää pysähtyä, niin menee nopeammin ohi.
Mun pitäs käydä ostamassa tuota muovitettua froteeta. Viimeksi sitä oli patjan suojana jopa mulla, koska maitoa erittyi niin vuolaasti että se olisi varmasti pilannut patjatkin. Nyt tosin ostin noi carriwellin toppiliivin yösi, jos rinnat pysyisi niissä paremmin paikoillaan noiden liivinsuojusten kohdalla.
Vaipoista: Mä olen nuo äitiyspakkauksen pienimmät vaipat jo antanut tytölle nukkeleikkeihin, kun viimeksi ostettiin suoraan 3-6kg ja jos nyt on tulossa taas nelikiloinen typtkkä, niin tuskin ovat sopivia 2-4kg vaipat.
Joulu eikun lähestyy. Pääsen perjantaina äidin luo pipareita tekemään. Meillä on koulussa joulumyyjäiset ja tehdään kaverin kanssa sinne piparirasioita. Mä en malta odottaa, että pääsen syömään sitä taikinaa. Se on parasta. Ja äiti osaa tehdä niin hyvää piparitaikinaa
. Ja tuohon
graavilohikeskusteluun että tuo stakesin opas (neuvolasta) kieltää sen syömisen. Itse tosin noudatan noita säädöksiä niin ja näin, ennemminkin noudatan käytännön järkeä. Tuntuu, että koko ajan rajoitukset vaan lisääntyy...
Amino ja Kuutti 32+3