TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

Neuvolassa käyty, kaikki ok. sf mitta tänään rv 31+0 27cm, neuvolantätikin ihmetteli mun pientä masua :kieh: Muksu on viistoittain-perätilassa edelleen. Flunssa vaan jatkuu, kurkku kipeä, huomenna lääkärille, taitaapi olla poskiontelotulehdus....
Siis mulla ei ole kertaakaan ollut neuvolalääkäriä, seuraava neuvolakin vasta 4 viikon päästä rv 35...
Täytyypi taas kerran alkaa aikansa kuluksi leipomaan....
 
MrsO kiitos vastauksesta! :) Miten sen kelan korvauksen suuruus määräytyy? Jos jäisin jo nyt pois niin joulukuu olisi kokonaan kelan maksettavissa ja mua pelottaa etten pärjää sillä summalla, toisaalta nää ei täällä töissä oikeesti ymmärrä että mä oon raskaana! Ei jaksas joka toinen minuutti tuntee syyllisyyttä siitä ettei pysty tekemään jotain tai olla todistelemassa sitä ettei oikeesti pysty. aarrghh!!

Monna79
 
harso ja muovitettu frotee:
kävin eurokankaasta kysymässä hintoja niin muovitettufrotee maksoi 13,90e/m ja harso 2,90e/m, en sitten tosiaan tajunnut kysyä kankaan leveyttä... onkohan jotain tiettyä leveysstandardia? Joo en kamalasti noista tiedä...
Kuulemma ne anttilan 10kpl harsoja on ihan hyviä jos meinaa pukluriepuina niitä käyttää, mutta kestovaippoina ne ei sitten olekaan enää niin hyviä. Ihan jos joku sellaisia mietti, me meinattiin ainakin osakestoilla ja katsoa miten se meillä toimii.

Sf-mitta: rv 32+2 tänään 30cm.
 
Heips, soittelin neuvolaan ja siellä sanottiin että ota nyt rauhallisesti ja seuraile pari päivää. Hmm.. no, kaipa sitä on sitten niin tehtävä. Töissä on tosin aika hankalaa ottaa mitenkään rauhallisesti kun on kauhea hötke päällä, mutta katsellaan nyt sitten tätä tilannetta.

Palailen taas töiden pariin :wave:
 
Uusille Tervetuloa!

G: Sf-mitta rv28+5 29cm, viikon päästä on neuvola, saas nähdä kuinka paljon on tässä kolmen viikon aikana kasvanut.

Menkkakivuista: Minulla on noita menkkakipuja ollut joka raskaudessa ihan alusta asti. Maha ei mitenkään kovetu. Nyt tässä raskaudessa on ehkä ollut vähän enemmän kuin edellisissä ja pahempia. Ainakin nyt viime aikoina melkein joka päivä muutamia kertoja tulee. Viime yönäkin, kun kylkeä käänsin niin muutaman kerran tuli ihan älyttömät menkkakivut. Mutta ei nuo edellisissä raskauksissa ole mitään vaikuttanut tuonne äläpäähän, eikä tässäkään raskaudessa ainakaan vielä viime lääkärikäynnillä.

Minäkin toivoisin, että tammikuun puolella vasta syntyisi ja varmaan syntyykin, kun loppukuusta vasta la. Ja jouluna mennään vielä Lappiinkin.

Vaipoista: Minä ostan niitä 2-4kg vaippoja. Aikaisemminkin olen ostanut ja ovat aika kauan kyllä menneet.

Täällä satoi ihan vähän lunta, on ehkä millin verran maassa lunta. Lapsetkin ihan innoissaan ja tyttökin oli jo menossa innoissaan tekemään lumiukkoa, mutta ei ihan tuollaisella määrällä niitä tehdä :D

 
Johjolla Ihanan iso pallo :D :heart: oi noita masuja onki kiva katsella!! Täytyy kans päivittää profiilimaha kun ehtii....nyt on ruoka hellalla ja pojat riehuu. äkkiä piti vain tulla lukemaan kuulumisi =)

menkkakivuista sen verran et mullaki tänään tuntui sellasta :eek: laitoin het vauvan haalarin pesuun...siinä paniikissa et mitäs jos tää tuliski ennemmin :LOL: vaikka tuskin on mitään vakavaa mun kohdalla...se kipuilu loppui jo...kesti ehkä puoli tuntia jomotusta alamahassa ja selässä,mut lakkas. luulen et tää päivä vaan on ollut niin "raskas" noitten poitsujen kans :whistle:

nyt mentävä,koittakaahan jaksella masut ja mammat :heart: :wave:
 
Monna79 se rahan suuruus lasketaan samalla lailla kun äippäraha, eli 6kk palkasta, ja jos ihan oikein muistan niin voi kai sen viimevuoden verotuksesta lasketuttaa...

Voiko toi häpyluu oikeesti "poksahtaa"? Mulla ei ennen ole liitoskipuja ollu, mut nyt on ihan sikana! Kipu on pahentunu vain, kun olen koittanu elää normisti. Mutta nyt aloin vaan miettii et voiko tos käydä huonosti vai onko se vain kipee??

Olis ihana laittaa mahakuvaa, mut oon ihan peukalo keskellä kämmentä tos kuvan liittämisessä :ashamed: Profiiliin voisin mahasta kuvan laittaa, täytyy vaan eka pyytää miestä ottaa se, ja sit saada viel tyhjennettyy kamera. Sekin tuottaa ongelmaa kun koira söi sen piuhan joka siihen tarvitaa, ku mä en osaa siirtää niit suoraan muistikortista...

Tuttemui, En päässy tänään käymään liikkeessä, kuten varmaan huomasit :LOL: Jos päästään huomenna kerhoon niin voisin sit piipahtaa siinä, viim. perjantaina tuon ne pussit!

Mrs O
 
Sf mitasta Mulla viimeks rv 29+0 31cm. :whistle: Enkä tiiä mistä johtuu. Ei oo painoa tullu paljon, läskit on ihan jossakin muualla, kun mahassa, lapsivettä normaalisti ja vauva normaalikokoinen ja RT.

Monna79: Mä oon kans sillä kelan rahalla, kun oon yhteensä 6 viikon sairaslomalla. Sellanen kelan lappu piti vaan täyttää ja antaa palkanlaskijalle, joka laittoi sen kelalle. Sellanen lappu pitää aina täyttää, jos tulee yli 10 päivää pitkä sairasloma. Ja muistaakseni oli niin, että 60 arkipäivältä tulee täysi palkka ja sitten kai vähän pienenee, mutta mulla siis mulla ei ainakaan vaikuta mitenkään, kun jää sen alle 60 arkipäivää, ihan normisti tulee palkkaa. Sen takia sinne kelalle pitää laittaa se lappu, kun ne taas korvaa työnantajalle työntekijän poissaolosta. Jotenkin näin se menee, en tiiä, tajusko tosta mitään:) Mutta siis lappu piti vaan työnantajalle täyttää ja palkka on tullu normaalisti, ei vielä noin pienestä ajasta tipu. Niin ja siis lisään vielä, että siihen 60 arkipäivään lasketaan joltain tietyltä ajalta sairaspoissaoloja, ja mulla niitä ei pahemmin ollut. Tosta 6 viikon sairaslomasta tuli vasta 27 arkipäivää. Että jos sulla ei ole ollut pahemmin sairaspoissaoloja, ni voit huoletta jäädä saikulle, ei vaikuta palkkaan mitenkään.:)

Vaipoista Mä ostin Pampersin 2-5kg vaippoja paketillisen, tiiä sitten onko noi pampersit hyviä?! Pikkusen pieniä!!:) Tuolla sairaalassa noi mummojen vastaavat vaippapaketit on oikeesti 4 kertaa isompia ja tollaseen vauvan vaippapakettiin mahtus ehkä 2 sellasta vaippaa ja tossa oli noita vauvan vaippoja 27! En kyllä sinänsä koe kauheita omantunnon tuskia kertisten käytöstä vauvalla, kun nähnyt työelämässä, miten paljon vanhuksilta tulee vaippoja!! Enkä tarkota mitään pieniä tena ladyja vaan ihan teippivaippoja, niitähän lähes jokaisen alla melkeen on. Ihan tajuton määrä, mitä sitä roskaa tulee tuollakin esim. viikossa, kun n. 60 potilasta os:lla. Päivässäkin useita jätesäkillisiä. Jännä ettei koskaan puhuta missään siitä, miten vanhuksilta tulee vaipparoskaa laitoksissa.. vaikka eihän sitä monikaan tiedä, ennenku omin silmin näkee, on noi vauvojen vaipat siihen nähden tosi pieni määrä. Vaikka hatunnosto kaikille jotka jaksaa kestoja käyttää ja mistäs sitä tietää, vaikka itekin innostuis!:)

Pearl 31+0 :heart:
 
Mrs O Kyllä se voi "poksahtaa" :D Minulla sitä "poksahtelua" on esiintynyt kylkeä kääntäessä ja aivastaessa eikä tuo alakerta vielä ole levinnyt käsiin joten tuskin on vaarallista, inhottavaa ja kivuliasta kylläkin |O

Tänään on taas pitkästä aikaa saanut käydä halailemassa pyttyä :x ja vatsa on ollut muutekin kipeä tai siis sellainen "hellä". Toivottavasti ei ole kuitenkaan mitään vatsatautia..

MaMa ja tytsykkä 32+6
 
Heisan taas mammat!
Kävin tuossa sunnuntaina siskon kanssa Ideaparkissa ja sieltä ainakin sellainen vinkki, että Lindexillä ja KappAhl:ssa oli isot alet! Löysin vauvalle toooodella edullisesti vielä vaatetta ja hyvin isommassa koossa kun pientä kokoa on jo tarpeeksi. Esim Bamsen velourasu, tosi suloinen, vain 6? :eek: Ja todella ihana neuletakki, jossa vyö, vaan 5?! Ymym. Ja isommillekkin muksuille tein löytöjä. Niin ja itselle löysin vitosella yömekon, kun en jostain syystä enää mahdu mihinkään yöpukuihini :headwall: :D
Just tänään tsekkasin kertaalleen vielä vauvan vaatteet läpi, kun olen kaikki ostanu pikkuhiljaa. En ottanut pakkausta. 50-56cm löytyy pitkähihaista bodya, potkuhousuja, unihaalareita, lämmin haalari, mekko, housuja jne. Ja sitten suurin osa on 60-62cm kossa. Harsoja kannattaa tosiaan olla useampi, varsinkin jos vauva on yhtään puklailevaa sorttia! Omat muksut on tähän mennessä molemmat puklaillu PALJON, joten varaudun, että tämäkin on samanlainen.
Täällä on aika isokokoinen maha, vaikkei vauva ilmeisesti ole iso, ennuste noin 3kg. Mutta kaikki on tuossa edessä ja ainakin liikkeistä päätellen vauva on rt. Alkaa kyl oleen melko inhottavia tuntemuksia toisinaan kun vauva puskee kylkiluihin ja työntää jalkaa suoraksi tms. Mä äippälomailen jo, en tod jaksaisi olla enää päivääkään töissä!! Koittakaa jaksaa te, jotka vielä ootte, tai hakekaa saikkua jos tulee jotain =)
Lauantaina muuten supisteli niin, että jo vähän säikähdin. Tuossa ehtoolla kasin maissa alko tiheesti supistella, ei kivuliaasti. Mut niitä tuli tunnin ajan jopa 1min välein. Sitten tunnin supistelemisen jälkeen ne alko muuttua jo kivuliaiks, sattu mahaan ja selkää jomotti. Kivuliaita kesti reilun tunnin ja niitä tuli about 3-6min välein. Mutta kun sitkeesti yritin vaan alkaa nukkumaan ja olin vaakatasossa, niin ne yht`äkkiä loppu. Onneks! Sanoinki miehelle, etten kovinka herkästi ala soitteleen sairaalalle, kun todnäk vaara menee ohi ja onneks en soittanukka. Mietin vaan, että saikohan noi supparit jotain aikaseks, ihan hyvä jos sai...
 
Mama74 minä myös viime yönä halailin pitkästä aikaa pyttyä, mikä lie siellä masussa kiusasi.
Menkkakivuista tai kivuista ylipäänsä, mulla viime yönä alavatsaa kolotti myös. Tuntui että eräs olisi yrittänyt porata päällään sieltä jo ulos :p
Sf-mitta mulla oli viime neuvolakäynnillä oli 28, silloin oli menossa 31+1. Nyt tää kyllä tuntuu taas kasvaneen silmissä ja menossa 32+1 :p
 
MaMa74, tää kuulostaa ehkä tyhmälle, mutta voiko toi häpyluu mennä rikki?? Tai joku paikka tuolta noiden liitoskipujen takia? Vai uskallanko edelleen liikkua ihan vaan oman sietämisen mukaan? Tuli vaan mieleen tänään kun just se kyljen kääntäminen oli ihan extra kivuliasta |O
 
Mrs O "häpyluu on itseasiassa nivel, eli koostuu kahdesta luusta ja välissä rustoa. Tuo rustoliitos sitten raskauden mittaan alkaa löystyä ja voi aiheuttaa koviakin kipuja. Myös muut lonkan ja lantionseudun nivelet alkavat löystyä." tällaisen tekstin löysin kun asiaa netissä tutkailin.. Eli se naksuminen johtuu siitä että se kahden luun väli rustoineen alkaa löystyä ja valmistautuu siihen periksiantamiseen jota sen täytyy synnytyksessä tehdä jotta vauva mahtuu tulemaan. Mutta en usko että tämän "pahemmasta" on kyse. Häpyliitos on normaalisti hyvinkin kestävä eikä ihan vähällä "mene rikki" . Liikuntaa saa harrastaa kipujen mukaan, mutta joillain kivut voivat olla todella pahoja eli sekin on yksilöllistä kuinka kipeitä liitoskivut voivat olla, mutta liikkua saa ja pitääkin sen mukaan miten pystyy se liikkuminen ei paikkoja hajoita kunhan ei hirveästi "revittele" mutta tähän tuskin ollaan kykyneviä :D
 
Keskiviikkoiltaa!

Tänään sain sitten kokea taas kunnon voimattomuutta. Oltiin miehen kanssa esikon kehityskeskustelussa päiväkodilla, kun mua alkoi heikottamaan. Ensin nousi kylmä hiki koko kroppaan (siis niin, että otsalta valui kasvoja pitkin), sitten Idan hoitajakin kysyi, että oonko kunnossa, kun olin valahtanut valkeaksi, sitten seuraavana sumeni näkökenttä ja aloin oksentamaan.. Se tosin auttoi asiaa ja tokenin niin, että mies toi mut kotiin. Melkein saman tien nukahdin sohvalle ja havahduin siitä neljän tunnin päästä hereille. Olo oli vähän voimaton, mutta nyt jo palautunut normaalimmaksi. Ei kuitenkaan tee mieli ulos lähteä edes kävelemään, kun pelottaa jos jalat menee alta. Yritin soittaa neuvolaankin, mutta minun onneksi oli lähtenyt paikalta.. Pitää huomenna soitella ja kysyä, että mistä tuollainen voi johtua.

Muihin asioihin: Minä kans toivon, että neiti syntyy tammikuussa. Mulla loppuu koulu vasta 17.12 ja haluaisin viettää aikaa ihan tytön kanssa kaksistaan ainakin sinne laskettuun aikaan 11.1 asti ja ehkä pidempäänkin, jos menee yli niinkuin esikkokin. Sais tyttö laatuaikaa äidin kanssa ihan kaksistaan ennen vauvaa. Odotan aikamoista mustasukkaisuutta, kun koko suvun ainoana joutuu jakamaan kaiken saamansa huomion vauvan kanssa.

Supisteluista:Mulla kans on neiti asettunut selkä eteen päin, joten työntää itseään useasti päivässä vatsanahkojen läpi ja se on kivuliasta. Se vaatii aina tyylikästä kumartumista, jotta kipu hellittää. Esikko oli toisin päin, joten hän antoi vain jaloilla kyytiä, eikä venytellyt kohtua työntämällä. Harjoitussupistuksiakin tulee siinä samassa, mutta ne ovat onneksi kivuttomia. Tosin silloinkin pitäää pysähtyä, niin menee nopeammin ohi.

Mun pitäs käydä ostamassa tuota muovitettua froteeta. Viimeksi sitä oli patjan suojana jopa mulla, koska maitoa erittyi niin vuolaasti että se olisi varmasti pilannut patjatkin. Nyt tosin ostin noi carriwellin toppiliivin yösi, jos rinnat pysyisi niissä paremmin paikoillaan noiden liivinsuojusten kohdalla.

Vaipoista: Mä olen nuo äitiyspakkauksen pienimmät vaipat jo antanut tytölle nukkeleikkeihin, kun viimeksi ostettiin suoraan 3-6kg ja jos nyt on tulossa taas nelikiloinen typtkkä, niin tuskin ovat sopivia 2-4kg vaipat.

Joulu eikun lähestyy. Pääsen perjantaina äidin luo pipareita tekemään. Meillä on koulussa joulumyyjäiset ja tehdään kaverin kanssa sinne piparirasioita. Mä en malta odottaa, että pääsen syömään sitä taikinaa. Se on parasta. Ja äiti osaa tehdä niin hyvää piparitaikinaa :D . Ja tuohon graavilohikeskusteluun että tuo stakesin opas (neuvolasta) kieltää sen syömisen. Itse tosin noudatan noita säädöksiä niin ja näin, ennemminkin noudatan käytännön järkeä. Tuntuu, että koko ajan rajoitukset vaan lisääntyy...

Amino ja Kuutti 32+3
 
Rintojen vuotamisesta löysin tälläiset liivinsuojat, uskaltaisikohan koittaa...
http://www.vaippatalo.fi/cat/product_details.php?p=69

Aminohappo mulla jos verensokeri laskee alas, niin tulee just tollaset oireet.
Vauva varten alkaa kaikki olla hommattuna, se Manducan reppu pitää vielä hommata.
Juttelin päivällä tuossa yhden tutun kanssa, hänellä on laskettu aika joulukuun alussa. Rakenneultrassa ja yhdessä ultrassa sen jälkeen on hänelle sanottu, että selvä tyttö, no nyt viimesessä ultrassa rv 37 sanottu pojaksi.... Jännityksellä odotellaan kumpiko sitten tuleepi. Tokas vaan, että onneksi on ostellut paljon unisex vaatteita. Mä oon kyllä ostanut ihan tyttövaatetta, oispas se aikas kiva ylläri jos olisikin poika. No onneksi tykkään shoppailla lastenvaatteita, jos noin kävisi
:LOL:

 
Kirppunen meillehän lupailtiin myös rakenneultrassa tyttöä, mutta täytyy sanoa etten siihen ihan satavarmasti luota vaikka tytsykästä puhutaan kun vauvasta on puhe. Onneksi minulla on kontrollikäynti äpolilla joulukuussa jossa on ultra niin voidaan asia joko varmistaa tai sitten tytsykkä muuttuu pojaksi :D Parempi että sen tietää etukäteen ettei tule yllärinä synnytyssalissa :whistle: Pienet vaatteet on aika unisex mallia ja väriä joten ei heti ole hätää jos siellä poika onkin tulossa. Isommat vaatteet onkin sitten niin neitimäisiä että ne on laitettava uusiksi jos tytsykkä onkin kasvattanut vehkeet sitten rakenneultran :D
 
Mielenkiintoinen linkki Kirppusella. Tsekkasin LilyPadzin arvostelut ja 4 tähteä viidestä on monilla saiteilla saanut. Osalla tosin maito tuli reunoista läpi, ei toiminut. 2 kuukautta niitten pitäisi kestää käytössä, mutta osalla ei kestänyt kahtakaan viikkoa. Varmaan kokeilemisen arvoisia. Täytyy laittaa mietintämyssyyn :) Ajattelitko Kirppunen hankkia?
 
Piti tulla kommentoimaan noista liitoskivuista. Ilmeisesti nekin voivat pahimmillaan tehdä jotain pysyvää tuhoa, eli jos on ihan mielettömät kivut ja naksumiset, kannattaisi tsekkauttaa lääkärillä. Olen surffaillut monilla jenkki- ja brittisivuilla, ja useammassa on ollut juttua häpyliitoksen pysyvästä löystymisestä, joka voi sitten tehdä seuraavista raskauksista ihan helvettiä. Ilmeisesti kokenut lääkäri pystyy helpohkosti määrittämään, josko liitoksen löystyminen on vielä normaalin rajoissa, vai pitääkö asialle tehdä jotain. Mistään suomalaisista lähteistä en ole löytänyt tästä juttua, joten en tiedä, liioitellaanko jenkeissä vaan, vai eikö meillä tiedosteta niitä riskejä...

Mullakin loppuu koulu vasta 13.12., vaikka äitiysloma alkaa virallisesti jo 28.11. Vähän kauhulla odotan taas esikoisen kanssa kotiin jäämistä, koska olen niin nauttinut tästä opiskelusyksystä. Onneksi on sentään vielä reilut kolme viikkoa koulua jäljellä!

Tuttiritari 32+6
 
Tuohon galluppiin en osaa sanoa, mitään vielä, mutta annan osviittaa sitten ensi tiistain jälkeen, kun on neuvola (en muista edellistä eikä ne kirjoittaneet sitä mihinkään).
Yleisestä voinnista alan olla jo melkein kummissani, koska olo vaan kohenee viikko viikolta. Energiaa ja virtaa riittäisi vaikka talon rakennukseen ja kaikki vaivatkin tuntuvat helpottavan. Unta saa hyvin ja liitoskivut ovat loppuneet miltei tyystin. Olokin on kun onnenperunalla ja tuntuu niin hohdokkaalta. Onkohan tämä joku "euforia" vaihe...tyyntä ennen myrskyä =) . Mä olen remontoinutkin yhden huoneen jo kokonaan eikä tee yhtään huonoa. Menkkakipuja oli mullakin tossa rv 29-30, mutta ei mennyt mikään kireeksi. Kävin NKL:llä tutkimuksissakin, mutta ei ollut mikään alapäässä muuttunut. Eipö juuri niitä kivuttomiakaan ole tullut (mun kohdun ei sitten vissiin tartte treenata tai sitten se ei vaan osaa...damn). No täytyy silti koittaa ottaa rauhassa ....
Perhevalmennus mitens muiden kokemukset oletteko tykänneet? Meillä on ollut tosi positiivinen ylläri miten hyvä fiilis siellä on ollut. On ihan tullut semmonen konkreettisempi olo tästä tulevan vauvan hoidosta sekä synnyttämisestä. :whistle:

Tavarahankinnoista tuntuu, että ne on loppumaton suo...Aina kun on mukamas kaikki niin lukee jostain uudesta jutusta joka "pitää" olla(puuttuu:amme, kyplytuki, harsoja toppahaalari/pussi, tumput, töppöset ja mobile). Vastasyntyneen myssy minkälaisia teillä on ja meinaatteko pitää päässä sisälläkin? Tuota Ruskovillan silkkistä (0-3kk) on kovasti suosittu, mutta sitten joku onneton meni vilauttelemaan sitä kätkytkuolema riskiä myssyistä, joten taas meni pää sekasin :headwall: . Tarvitseeko vauvalle heti ne pikku puuvillatumput jo sairaalaan?

Sairaalakassi?Voiko joku please selvittää mitä te pakkaatte mukaan?Mitä äipälle ja mitä vaavalle jos otatte vauvalle omat vaatteet. Kokoajan puhutaan, että kassi valmiiksi, mut mitä mukaan?

Kiitos taas arvon tammimammat avusta :hug: . Tsemppiä möhikset, loppusuora häämöttää :heart:

Olivia + natiainen 33+5
 
Sairaalakassiin minä pakkaan imetysliivit/imetysliiivejä, liivinsuojia, kännykän ja laturin, rahaa ja vaatteet jotka laitan päälle laitokselta kotiutuessani. Mies tuo sitten kun tulee hakemaan niin turvakaukalon ja vauvan kotiutusvaatteet. Jotkut ottaa sairaalaan myös kirjoja tai ristikkolehtiä ajanvietteeksi, mutta minulle vauvassa on ajanvietettä riittävästi ja silloin kun vauva nukkuu niin pyrin itsekin lepäilemään (minulla vauvat olleet jatkuvassa vierihoidossa..) Tässä minun sairaalakassin sisältöä, voi olla että jotain unohtui joten odotan muiden listaa.. Niin ja kassin pakkaan vasta joulukuussa :D

*muoks. heti lisäyksiä listaan :ashamed: tietysti deodorantit ja pesuaineet kuuluvat kassin sisältööön..*
 
Olivia78 täällä kans ihmeen hyvää oloa "kärsitty" jo pidempään.. lonkkakivut häipyi pronaatiotuki kengillä ja kun niillä ryhti suoreni, niin parani myös muut kivut! Käyn uimassa, pitkillä kävelyillä koirien kans ja pyöräilen jonkun verran. Kolasin äsken pihankin, kun lunta tullut koko päivän. Naapurin kaksosilla jo melkoinen lumilinna :)
Sydän vaan on kovin särkynyt tämän hetkisestä riidasta mieheni kanssa.. (jatkanut salaa tupakointia puoli vuotta)

Vauvatarvikkeet myös täällä hankittu jo kaikki ja vähän ylimääräistäkin (hulluna lastenkirjoihin)... amme puuttui, mutta tänään sitten saatiinkin kaksi. Toinen tavis ja toinen tuella. Katsoo sitten kummasta tykkää.. Tämmönen pygmi kyllä viihtyy lattiallakin :D

Lappitar sinä senkin!!!! Ihanaa kuiteski kuulla, että sulla ja vauvalla kaikki hyvin, mutta pidät kyllä minua nyt jännityksessä tuosta sukupuolesta... pitääkö tulla kurkkiin vaatekaappiin, näkyykö niitä maastokuvioisia mekkoja :LOL:

Tiistaina neuvolauutisia.. nyt rauhaisaa yötä kaikille tammimasuille

:heart:

Anar ja Eemeli 31+1
 

Yhteistyössä