TAMMIKUUN TOIVOT marraskuussa

iltaa!

Oon ihan naatti, typy päätti sit möykätä koko yön |O Viideltä sain unen päästä kiinni, kuudelta herättiin taas jumppaan, seiskalta uneen ja kasilta ylös. Ihan vähän väsyttää, mieskin joutu lähtee Ouluun koulutukseen ja kotiutuu vasta huomenna :/
Nyt onkin massussa jostain kumman syystä rauhallista :whistle:

Jenkkivaimo ja Mimssu82: Täällä kans Eelis pötköttelee selkä oikealla , peppu pystyssä ja raajat vasemmalla. Näin neiti on ollu jo jonkun aikaa!

Noista ennustuksista et kumpi tulee, niin meillä esikolla ja kakkosella oli ihan samat sydämen sykkeet, nyt neidillä on erilaiset, hieman rauhallisemmat.
Sit tos artikkelissa luki et jos linea negra menee navan yli tulis poika jne, niin se on menny ihan toisin päin! Poikaa odottaessa viiva tuli napaan saakka, tyttöä odottaessa se ylettyi koko mahan yli! Nyt viivaa ei oo viel tullu...

Mulla ei ole mitään aikomusta viedä lapsia hoitoon mun kotona olon ajaks, mutta en tuomitse niitä jotka vie! Tosi on, että enemmän isommalla on tarhassa tekemistä kun kotona äidin kanssa joka on kiinni vauvassa..
Mä vaan olen sellainen kyläluuta, et ei vauva paljon mun menoja hidasta! Poika käy kerhoissa kahdesti viikossa, toisessa yksin toisessa mun ja siskonsa kans. Sisko pääsee kerhoilee kans siihen toiseenkin kerhoon just sopivasti kun vauva on syntyny kun neiti täyttää kolme. Sit mulla on kavereita joilla on samanikäisiä lapsia niin kyllä ne virikkeitä sillai saa.
Mä oon jo miettiny pääni puhki kuinka selviän talvivauvasta kun sitä ei sais viedä ulos kahteen viikkoon ainakaan, ja jos sattuu pakkasia niin sisällä pitäis olla. Kakkonen oli 6pvä:n ikäinen kun pakkasin muksut autoon ja painuttiin kyläilee! No, nyt kun kylällä asutaan niin saan onneks kutsuu tänne sit porukkaa.

Täytyy mennä auttaa tyttöä vessaan. Heräs just päikkäreiltä (kiva taistella se illalla nukkuu) niin raasu on ihan tokkurainen
:LOL:

Mrs O & Nti Eelis 28+6
 
Löysin ostosreissullani ihania pieniä vauvojen talvihattuja ja kypärämyssyjä tuolta yhdestä lastentarvikeliikkeestä. Ostin sitten sellaisen minikokoisen vaaleanpunaisen kypärämyssyn kokoa nolla :D aivan hellyttävän ihana. Toppahattuja alkoi koosta 39, eli aika minejä :heart:
Muutama joululahja tuli hankittua, ostosreissu meni tänään vähän puihin (rahaa saatiin kyllä silti kiitettävästi tuhlattua) kun vanhemmalle tytölle nousi reissulla kova kuume. Toivottavasti ei ole myyräkuumetta :x
No huomenna joudun taas ajamaan kaupunkiin , kun autonosat saan vasta huomenna. Eli olen kolmena päivänä peräkkäin sitten käynyt shoppailemassa, riittää ehkä vähäksi ajaksi.


Mulla alkaa äippäloma tiistaina :D hurjaa vauhtia aika on kyllä mennyt!
 
Heissan kaikille! Neuvolas tuli käytyä, kaikki hyvin. Sf-mitta jossain 30 hujakoilla. Verenpaine aina vain alhainen, eikä painoa ollut tullut liikaa, vaikka syön joka päivä suklaata. Olen silti aika iso odottaja, mutta esikoinen pitää huolta, että kuntoilen pakostakin. Mullehan veikattiin rakenneultrassa tyttöä, nyt sydänääniä sanottiin pojan sydänääniksi, mutta jalkovälissä ei silti ollut kulkusia, ainakin yrittivät katsoa. Tarkemman tiedon saan kun menen kokoarvioon keskussairaalaan ens kuun alkupuolella, voi tulla isompi lapsi kuin eka kerralla. Esikkohan oli aina iso 4300, joten saas nähdä millainen mötikkä tulos tällä kertaa. Nukkuminen huonoa, lonkkiin sattuu ja kusettaa koko ajan. Esikko tekee myös kiusaa nukkumaan mennes, joten yöuni tosi huonoa. Pitäis tässä kait tehdä jo hankintoja tulokasta varten, peti ja kaksoiskärryt tarttis. Vaatetta on kyllä. Nopeasti aika kuluu, rv 30 ja risat. Voikaa hyvin!
 
Mulla on poikavatsa, tytön sykkeet ja hehkun(eli merkkais poikaa), mutta ultra sanoi tyttöä eli tulossa palliton poika:whistle: . Onko kukaan muu kuullut uskomusta, että poikien odottajat hehkuvat raskausaikana ja tyttöjen taas näyttävät pomminpurkajilta, koska kuulemma tyttövauvat vievät äitiensä kauneuden? :D

Meilläkin neuvolassa laski siis yhteen tuon sf-mitan, esikon ja minun syntymäpainon sekä tunnustelun perusteella sanoi tuon 4 kilois veikkauksen. Sanoi tosin myös sen, että kohtu voi olla iso koska ei ole esikoinen tulossa eli vanhasta muistista kasvaa.

Päiväkodista: Meillähän oli ensiksi tarkoitus pitää tyttö osa-aikaisena päiväkodissa, mutta päiväkodista haluavat sellaiset lapset kotiin, joilla on mahdollista siellä olla. Ei niin sanotusti tuoda lasta "turhaan" sinne jos äiti tai isä on kotona. Täällä päin näkyy ja tuntuu tuo päiväkotien ylibuukkaus.. Itse kyllä mietin, että miten saan pidettyä tytön tarpeeksi sosiaalisena, kun on kuitenkin jo neljä tammikuussa ja päiväkodissakin on paljon kavereita, joita kaipaa viikonloppuisin leikkiseuraksi. Ja mä olen huono käymään noissa avoimissa. En oikeasti jaksa kuunnella toisten äitien yli meneviä kehuja tyyliin kun meidän ville 4kk kävelee jo tukia pitkin ja maisa 3 vee lukee tietokirjoja iltalukemisenaan...

Nukkumisesta: on tuskaa.. Ei tunnu löytyvän hyvää asentoa, kun selkä sanoo jo sopimuksen irti. Lopulta kuitenkin väsymys voittaa ja nukahdan. Tosin sitten kun taas vaihtaa kylkeä niin herää siihen kun pitää vatsa asetella parempaan asentoon. Mä haluun taas nukkua vatsallaan |O . Nyt onneksi kävin ostaa noi jonkun suosittelemat carriwellin(meniköhän oikein) yöliivit tai toppi toi ennemmin on, ja saa sentään nukkua kuivissa lakanoissa :D .

Nyt pitää lähteä tekemään myssyjä joulumyyjäisiin. Kerrankin saa käyttöä loppu lankarullille.

Amino ja neiti 31+5
 
tammiäiti jolla on kaikki tekemättä vauvaa varten,tai hankkimatta?!?!... Tuntuu, et kaikki energia on mennyt meidän 4 ja 1v tyttöihin ja jos tytöt on ollut yökyläilees niin se vapaa-aika on menny lepäämiseen.... Tällä kertaa ois poika tulossa, joten vaate hankintojakin pitäs tehä;kun ei oo paljookaa "poikavoittoista" vaatetta varastossa....enkä ihan viittis vaaleanpunaisiin pukea.....


Onko tammimammoissa muuten yhtään Keuruun seudulta?????


satu82&masuasukki rv 32+3
 
satu82 et oo ainut,en oo minäkään laittanut vielä mitään valmiiks vauvaa varten. no ostella ei paljon tarvi vaatetta eikä mitään tavaraa kun kaikki on poikien jäljiltä valmiina. pieniä vaatteitakin on sellasia jotka sopii molemmille,me kun ei tiedetä kumpi on nyt tulossa :D eli en voi lähteä ainakaan vaaleanpunaista ostamaan ennenku vauva syntyy ...jos siis sittenkään .
en oo jaksanut vielä kaivella vaatteita ja juttuja valmiiks hoitopöydälle/laatikoihin ku ne ei siinä kauan pysyis...pojat kiskois kaiken lattialle joten täytyy pestä vaatteet ja laittaa kaikki valmiiks vasta vähän ennen LA:ta. tää tuskin kovin paljon etuajassa ainakaan tulee...laskettuun oon molemmista edellisistäki päässyt,joten uskon et nytki mennään sinne asti ;)

kirppunen kiitti vinkistä,täytyykin käydä katsomassa lastentarvikkeessa löytyiskö pieni toppalakki tms. vauvalle...päähine kun on munki hankittava vauvalle ja olis kiva et se on sopiva eikä yli-iso :D tammikuu on kumminki sellanen aika et saa olla kunnon toppaus päässä.

 
Lapsen hoitoon viemisestä: mä olen myös aiemmin ollut sitä mieltä, että kotona oleva vanhempi pitää myös lapset kotona, mutta nyt on mieli alkanut muuttua, kun olen huomannut, miten eri tilanteita perheillä on. Meillä on vähäuninen, virkeä ja hyvin itsepäinen lapsi, jonka kohellus vie multa ihan kaikki voimat välillä. Tämän takia pidän hoitopaikan 2pv/vk (lyhyitä päiviä) vielä tammi- ja helmikuun ajan. Sitten olisi tarkoitus pärjäillä kotosalla. Jos esikoiseni olisi helppo rytmiltään ja luonteeltaan, en ihan varmasti miettisi hoitoon viemistä ollessani itse kotona. -- Joka haluaa yleistää tästä aiheesta, voi tulla hoitamaan meidän mukeloa parin päivän ajaksi :) Meidän poika on se, joka saa aina muut äidit päivittelemään. "On sillä menohaluja", "ei sen päätä taida paljon huimata", "kyllä sulla on tuon kanssa kädet täynnä työtä" yms. Karmaisevaa ajatella, että kohta noita tuulispäitä on kaksi kappaletta :D
Ainut vaan, että meidän kunnassa on vähän sama tilanne, jota aminohappo kuvaili. Saa nähdä siis, järjestyykö hoitopaikka...

Liityn rt II -kastiin, eli tämäkin muksu viihtyy selkä oikealla, jalat vasemmalla. Esikoinen oli ihan samalla lailla. Itse asiassa mun kohtu taitaa olla vähän tilavampi sieltä, koska jo siinä alun kasvuvaiheessa se nousi nopeammin oikeasta yläreunastaan.

Mulla on ollut todella helppo raskaus, se on sanottava. Maha on pienempi kuin viimeksi, ja tyttö on ihanan alhaalla. Ei närästä eikä pahemmin ahdista. Sf-mittakin on nyt vain keskikäyrällä, kun edellisessä raskaudessa huiteli ylä- ja keskikäyrän välissä. Ainoat vaivat ovat supistelut (tuttua jo edellisestä kerrasta) ja liitoskivut. Liitoskivut yllätyksekseni hellittävät reippaalla kävelyllä, eli olen painellut niin kovaa, kun supisteleva maha antaa myöten :) En siis käy erikseen lenkillä, mutta autottomana mulle tulee tuota arkiliikuntaa kyllä päivittäin. Käytän vaan ehdottomasti mukavia tennareita jalassa, koska kovapohjaiset kengät tekevät liitoskivuista tuplasti kivuliaammat...

Tuttiritari 32+1
 
Aminohappo: Mä oon kans kuullu ton et pojat pitää huolta äitinsä kauneudesta odotus aikana, ja tytöt taas vie sen. Mulla ainakin pitäny paikkaansa :LOL: Poikaa odottaessa ei muu muuttunu ku tissit turpos ja maha kasvoi, tyttöjen kans perse leviää ja naama kukkii kaiken muun lisäks :LOL:

Satu82: Mulla on aika paljon jo valmiina tavaroita vauvalle, mut mitään en ole laittanu valmiiks! Olis niin paljon hommaa, kun esim. hoitopöytä ja sitteri täytyy "päällystää" uudelleen niin meinaa välillä paniikkia pukata!
 
Satu82, meillä on erinäinen määrä tavaraa vauvaa varten. Mutta juttu on siinä, et kun ei tiedä ihan tarkkaan mitä pitäis hankkia. Tämä epävarmuus on aika hurjaa...

Tuohon hoitopaikkakeskusteluun en osaa mitään sanoa, kun olen ensikertalainen. Kunnioitan molempia mielipiteitä. Itse olen ajatellut mennä töihin heti vanhempainvapaitten jälkeen tai aikaisemmin, jos mies haluaa hoitaa toukkaa kotosalla. Olen vasta valmistunut ammattiini, joten kiva olisi tehdä töitä ihan ammattinimikkeellä :D

Sasha80 ja toukka 30+0!!! :xmas:
 
emmy83, jenkkivaimo ja tammimasu ihan samaan kerhoon kuulun eli + 12kg tullut raskauden alkuajoista ja nyt viime aikoina +500g viikossa. Olen syönyt siivosti, mutta paino senkun vyöryy :) . Mun serkku lohdutteli, etteivät edes Lontoossa punnitse koska äidit turhaan stressaantuvat siitä painon seuraamisesta. Kaippa se pääasia, että arvot pysyvät kuosissa. Mä oon päättänyt olla stressaamatta :whistle: . Tulkoon mitä on tullakseen on ne ihmiset isommistakin ruhoista päässeet eroon, kaikki liha uskoo kuria ja raippaa :kieh: . Liikkuisin jos voisin, mutta heti kremppaa jostain jos yrittää... :ashamed:

Täälläkin vauveli ollut jo syyskuun alusta alhaalla RT, mutta selkä vasemmalle kaartuneena. Toivottavasti ei lähtis enää kääntymään. Mulla ultrattiin vauva keskikäyrän alarajalla eli siro, mutta sf hieman yläkäyrällä eli ei vissiin isoa vauvaa povaa. Yksityinen ei olis tehnyt mitään arvioita, mutta meidän terkkarissa tehdään kaikille.

Kenellä on vauvaremontti käynnissä?
Meillä on maalit nyt ostettu ja nyt alkaa remontointi. Vauvan huoneesta tulee beige ja huonekalut (pinnis, lipasti ja pöytä) hiotaan ja maalataan huurtavan läpikuultavalla vanilijalla. Sitten sisustukseen joku pirteä vihreä, muuten v-punanen, hiekka ja luonnon valkoista. Samalla menee sitten makkari josta tulee semmonen harmaa, huurrettu petrooli, beige yms kylmempiä sävyjä ,mutta lämpösillä valoilla. On niin innoissaan, uusi koti :wave: . Mies ressukkat. Oli nimittäin muutama möhömaha tänään starkissa ja niiden käsipuolissa maaleja raahaavat surkean näköiset miehet :LOL:

Olivia + pikku nyrkkeilijä 33+1
 
Lauantaita kaikille :wave:

Täällähän on hiljaista :eek: onkos kaikki viettämässä pikkujoulua :whistle:

Tämä päivä on taas mennyt leipoessa, kun huomenna meidän kaksoset viettää 9v synttäreitä. Minä jo tuossa huokaisin ukolle että onneksi nyt tulee näihin synttäreihin pieni tauko :D Meillä kun on nyt vietetty reiluun viikkoon sitten kolmen tytön synttärit. Nyt kun pääsin sanomasta niin tämä tytsykkä päättää syntyä etuajassa lähipäivinä |O Toivottavasti ei kuitenkaan :whistle:
Hoitopaikasta olitte keskustelleet.. Meillä nuo isommat on jo koululaisia ja kuopus niin pieni etten hoitoon raaski viedä (eikä kyllä ole tarvettakaan, kun mies on kotona) Mutta ymmärrän hyvin että isommat sisarukset ovat hoidossa osanaikaa, sillä todellakin on hankalaa keksiä mielekästä tekemistä niille kotosalla päivästä toiseen. Mutta tämäkin on asia josta ollaan montaa mieltä, mutta tuskin tähänkään on mitään yhtä oikeaa tapaa olemassa..

Minusta tuntuu ettei tytöt vie pelkästään äitinsä kauneutta odotusaikana vaan ne vievät fyysisen kunnon myös :kieh: Minä kun olen ollut kaikkea muuta kuin elämäni vedossa tyttöjä odottaessa.. Voi olla että selitys löytyy myös siitä että poikaa odottaessani olin vielä nuori ja nätti :D Nykyään kun olen..jotain muuta :whistle:

Mutta mukavaa lauantai-iltaa kaikille!!!!

MaMa ja tytsykkä 32+2
 
Valvon ja valvon!!!!! :attn:
Viime yönä en nukkunut hetkeäkään.. hermot menee. Kuinka tässä jaksaa tehdä töitä vielä 3 viikkoa???????????????????
APUVA!
Onko kellään mitään vinkkejä? Mitään unilääkettäkään ei varmaan suositella nyt???
Mistä tää johtuu??
 
jenkkivaimo
Olivia78: Voi kun täälläkään ei punnittais, aina vetää mielen matalaks se vaa'alle nouseminen (tai lähinnä siltä poistuminen) :/

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia78:
Tulkoon mitä on tullakseen on ne ihmiset isommistakin ruhoista päässeet eroon, kaikki liha uskoo kuria ja raippaa
Ihana :LOL: Tää on oikee asenne! Ne kilot lähtee tai ne itkee ja lähtee!

Rempasta. Meillä on vajaa 40-neliöinen yksiö eli ei oo edes itelle makuuhuonetta, saati että vauvalle oma :D

jenkkivaimo ja poitsu 31+0

 
Heips.......... :wave:
Kiloista ootte keskustelleet. Toi 12kg on mun mielestä ihan ok ja todellakin se lähtee pois sit. Ei paniikkia! Mul kun viimeks tuli kokonaisuudessaan se 25kg ja sekin lähti pois. Niin ja mulla alkaa olee ikää, joten tuskin metabolismikaan on nopein. :whistle: Ja vielä sen verran et kilot lähti normaalisti, eli en treenannu tai ollut laihiksella...
Hoitopaikasta sen verran et se riippuu- monta lasta, minkä ikäisiä, minkälaisia luonteeltaan jne... Mut yks juttu johon ei varmasti kukaan osaa varautua on se et jos vauva on koliikkinen tai muuten vaan levoton. Sit voi mennä suunnitelmat aivan uusiksi....
Täällä otetaan neiti pois tarhasta ja aiotaan muuten sit käyttää häntä leikkimässä kavereittensa luona. Neiti siis on 4v. Muutenkin tuo lapsi on rauhallinen, tekee paljon juttui itse ja haluaa jopa auttaa vauvan kanssa (???). Eli tuo on suunnitelma, mut saa nähdä miten käy. :ashamed:
Nukkumisesta sen verran on raskasta täällä meno, et monena yönä en ees herää ja aamulla löydän itseni samasta asennosta. Jotkut yöt taas sit oon hereillä ja aamulla on tuskaa duuniin raahautua.

Tuohon liittyen Sini-sissi kroppa valmistautuu tälleen tuleviin kuukausiin kun on sit noustava hoitaa vauvaa. :ashamed:
(.) mä oon täällä vähä flunssainen, mut siitä huolimatta oon yrittäny pestä vauvan vaatteita, silittää lakanoita, pakkailla sairaalakassia. Tuo oli toi tiistainen äippäpoli visiitti sellainen herätys, et nyt on saatava kaikki tehtyy......... :headwall:
Tuolla muuten joulukuisissa on alkanut nyt limatulpat irtoilee, joten varmasti pian lähtee monikin hakee omia joulutonttujaan. :D

NullPoints ja Tirri :xmas: 33+2
 
olivia78 Juu olen itsekin miettinyt, että sitten raskauden jälkeen laihdutan, jossain vaiheessa. ennen raskauttakin aika helposti lähti 15kg. Mulla kun on tuo tunteisiin syöminen niin kovassa, että yritän jo nyt alkaa siihen vaikuttamaan. Mutta omatpahan on kiloni ja mies vielä tulee mun viereen nukkumaan, niin mikäs siinä.

Mistä teillä riittää intoa remppaamiseen. Mä olen koko ajan ihan väsy. Tänään ollut ihan kamala väsy. Tosin mies hieman kipeä, että kai mullakin flunssaa pukkaa. Mutta silti en jaksaisi tehdä yhtään mitään.

huomenna jo rv 33.

Äitini soitteli tänään ja se oli ihan innoissaa, jos vauva syntyis jo tän vuoden puolella, kun sillä ois just joulun aikaan kaksi viikkoa vapaata, niin voisi tulla vauvaa useasti katsomaan. mä en itse osaa olla viellä mitään mieltä, pakko odottaa ens pe, että kuin iso vauva mahassa on.

emmy83 ja vaaveli 32+6
 
Ihanaa sain pojat nukkumaan :D tää mamma mussuttaa sipsejä :ashamed: mieli tekee niin kovasti ettei voi vastustaa..

Älkääs nyt mammat kovin stressatko raskauden aikana kertyneistä kiloista ...niitä nyt kertyy väistämättäkin ja ei 12kiloa edes kuulosta pahalta. kyllä ne kilot siitä sitten karisee ja sitten kun vauva on syntynyt niin pikkuhiljaa ;) koitetaan vaan nauttia tästä pallero-olosta :D vaikka kyllähän mä itekkin välil murehdin miten painoa tulee ja tulee,mut minkäs sille voi. syöminenki on kuitenki niin kivaa ja pakkohan syödä on ;)

tuosta lasten hoitoon viemisestä mä ymmärrän kyllä hyvin et toiset vie ja toiset taas ei halua viedä kun äiti kotona. mun mielestä se on vaan niin tapauskohtanen juttu et riippuu paljon monesta eri asiasta. olin mäki sitä mieltä ennen etten veis lapsiani hoitoon kun ite oon kotona,mut kyllä alkaa välillä tuntua siltä että voisin ihan hyvin viedä nuo mega vauhdikkaat tapaukset parina päivänä hoitoon sitten kun vauvaki täälä :eek: mut en silti usko et meidän poikia hoitoon laitetaan...katsotaan miten alkaa sujua kun vauva tulee :) tosin meneväinen tapaus olen että kotona ei kaiken aikaa olla eikä tulla oelmaan tammikuussakaan. het liikkeelle kunhan vaan vauvan kans saa lähteä ja tilanteen mukaan.

jaksu :hug: kaikille jotka vielä töissä käy!!!

Mulla ahdistaa henkeä taas vaihteeks pitkin päivää |O ja koko ajan on täysinäinen olo....ei tarvi paljon kerralla syödä kun tuntuu maha täydeltä ja mihkään suuntaan ei meinaa taipua! hoh aika "mukavaa" alkaa olla poikien pyllynpesut,pukemiset jne. kun äiti ei meinaa taipua eikä jaksais kauheesti nostella. huoh tästäkö se nyt alkaa....loppuaika on yhtä lyllertämistä :LOL: istuakkin täytyy selkä suorassa ja haarat hieman levällään että tuo pallukka saa tilaa :heart:

mut eipä taas kummempia....
voikaahan hyvin mammat :wave:

mmamaa 30+5 :heart:
 
Iltaa naiset!

Täällä on tosiaan tänään ollu hiljaista :eek: No, kerrankos näin päin :D

Mulla riittäis intoa rempata jos vain rahaa olis :whistle: Ainoo et lasten makuuhuone on just laitettu, mut leikkihuone pitäis maalata kun siit tulee pojan huone ens kesänä. Tytöt saa sit jakaa ton nykyisen makkarin.

Tänään on tullu liikuttua ihan hyvin, kahdesti lenkillä (tosin yhteensä ne tekee vain 3km) ja sit muutaman kilometrin pyörälenkin tein kans. Ja arvatkaa kellä paukkuu häpyluu |O Pakko silti koittaa liikkua, ei tuu muuten mtn!!
Koira on ihana kun se ei tykkää pitkistä hihnalenkeistä (enkä ole sopivaa metsälenkkiä löytäny) niin sen kans saa sit kahdesti käydä lyhyemmän. Tai saa ja saa, välillä se on kyl joutumista!

Käytiin muksujen kans tos appiukon luona. Muksut jäikin sit molemmat sinne yöks! No, poika nyt on aina sinne jäämässä kun mahdollista kun appiukolla ja hänen vaimollaan on vuoden meidän poikaa vanhempi poika. Ovat tosi hyviä kavereita keskenään! Mutta toi tytön yöksi jääminen tuli yllärinä, ei yleensä ole minnekään jäämässä!! Ihan kiva näin!
Saankin yksin viettää iltaa kun mies on ovella...

Mutta joo, taidan painua teen laittoon ja jos kattos telkkaria koiran kans ja nauttis hiljaisuudesta :D

Mrs O & Nti Eelis 29+0
 
taas saunomasta tultu..

juu, samalta tuntuu mmamaan kans. noi poikien pyllyn pesut ja pukemiset, varsinki ulos pukemiset ku saa pukea vaikka mitä päälle kuriksia myöten, huh. lelujen kerääminen on tuskaa. monesti kontin lattialla ja kerään ne lelut. voisin kyl vähä rajottaa tietty noita lelujen keräämisiä mutta mua vaivaa sit kovaa jos ne jää leviälle. yleensä kerään ne aina ku pojat menee päikkäreille ja uudestaan sitte ku menee yöunille.

hoitoon viemisestä vielä. välillä kyllä tunnen tosi pahasti huonoa omaa tuntoa kun oon viemässä pojat hoitoon kun itse olen kotona. oon nyt luvannu itelleni että jos tulee ns "kiltti" vauva niin otan pojat hoidosta kokonaan pois mutta jos on esim vaativa koliikki vauva niin paremmaks näen että vien pojat hoitoon sen muutaman päivän viikossa ihan poikien takia, koska ei niillekkää oo kiva jos äitillä ei oo yhtää aikaa ku vauva vaan huutaa ja vaatii. muutenki kyllä oon miettiny miten riittää aika tasapuolisesti kolmelle mutta eiköhän se selviä sitte ku vauva syntyy ja automaattisesti jakaa kaikille huomion. tuntuu vaan nyttekki että mun aika menee kaikkiin siivouksiin , ruoan laittoon, pyykkäämiseen, poikien kans leikkimiseen, ulkoilemiseen, kyläilyihin ym. noh, tammikuussa ollaan viisaampia.

juu mutta pikaseen tulin käväseen. kävin vuokraamassa leffan, sitä kattomaan.
 
Heips, koitiuduin juuri urheilupäivästä ja voin sanoa olevani poikki. 1,5 h kävelyä vaihtelvevassa maastossa ja sitten vielä jumppa päälle niin huh, kyllä oli ihan riittävästi liikuntaa. Ja koko päivä liikkeessä, aamusta iltaan - nyt on selkä ihan sökö, mutta se varmaan johtunee tuosta isosta liikunnan määrästä. Toukka potkii masussa entiseen malliin, joten kaikki ihan ok vaikka vähän rääkkäsinkin itseäni. Kun vaan nenän tukkosuus ja kurkkukipu vielä hellittäs, onneks ei ole mitään suurempaa flunssaa kuitenkaan. Nyt pitänee luovuttaa nukkumatille jo suosiolla ja heittäytyä pötkölleen, oli sen verran rankka päivä.

Toukka on kääntynyt pystyasentoon ja ilmeisesti on pää alaspäin nyt, wohoo, kun pysyisikin niin! :heart:

Rempoista, meillä varmaan tehdään vielä jotain remppaa nyt ennen toukan syntymää ja sitten saa mies jatkaa niitä jos vaan jaksaa, ei olla keväälle suunniteltu mitään isoja remppoja kun ei yhtään tiedä mimmoset unenlahjat vauvalla sitten on. Mennään vauvan ehdoilla joten katsellaan, eihän sitä koskaan tiedä mitä sitä kerkee tekemään.
=)
Huomenna onkin sitten pyykkipäivä ja pitäis varmaan niitä imetysliivejä käydä kurkkimassa - mistäs niitä kivoja löytyikään? Henkalla ja maukalla ei ollu mitään perusjuttuja laisinkaan, joten pitänee laajentaa tätä hakua. Niin ja huomenna pitäis tehdä lopputyötäkin vähän, kai sitä jaksaa jos ens yön saa nukuttua hyvin.

Nyt pötkölleen ja ötyjä arvon naiset :heart:
 
cruella älä suotta koe huonoa omaa tuntoa tosta hoitoon viemisestä. ja niiku sanoit tammikuussahan sitä on viisaampi ja sen näkee sitten miten menee,mut hyvin ymmärrän sua ja tilanteen . se voi olla tosi hyvä ratkaisu kaikkien kannalta että teillä pojat hoidossa käy välillä. mut etukäteenhän sitä ei tiedä mitä tuleman pitää :D mua kans pelottaa ja mietin paljonki miten ihmees ehtii antaa kaikille kolmelle huomioo yhtä paljon ja kun on tota muutakin hommaa paljon :eek: aivan samat tunteet on tääläkin siis . pitäis osata ottaa iisimmin kotihommien,lelujen keräämisen jne. kans,mut vaikeaa :ashamed: noo eiköhän sitä vaan kummasti ehdi touhuta vaikka kyllä mä odotan kaaosta....varsinkin ne alkuajat kun vauva pieni...apua. mut joo eiköhän kaikesta selviä ;)

runttipulla on ollut todella ahkera :flower: wau!!

nyt nukkumaan,öitä :wave:
 
jenkkivaimo
Piti vaan jonnekin saada purkaa. Luin äsken tuolla Lapsettomuus-puolella "Kiukkuketjun" ja tuli niin huono mieli kaikkien niiden puolesta, joille lapsen saaminen tuottaa tuollaista tuskaa. En viittiny heidän ketjuunsa mennä kenenkään mieltä pahottamaan, kun itellä tärppäs ekalla kerralla.

Tuli hirveen syyllinen olo, kun valitan painonnoususta, selkäkivuista ja huonoista yöunista. Ja kun välillä on oikeesti sellanen fiilis, että en mä ole valmis tähän. Lähetän nyt ihan väärän ketjun kautta hirveen määrän voimia kaikille, jotka joutuu tällasten asioiden kanssa painimaan :heart:

Tästä lähtien lupaan pyhästi olla kiitollinen ja onnellinen siitä, että mulle suotiin tämä ihme näin kivuttomasti.

nöyrä jenkkivaimo ja elämän ihme 31+0
 
jenkkivaimo ei sulla syyllinen olo tarvii olla, ei se sun syy oo ettei kaikki voi saada lapsia! Ja he jotka sit joskus saavat kokea raskauden, kärsivät ihan samalla tavalla samat vaivat kun me!

Mua kans vähän huolestuttaa miten pärjään kun vauva syntyy... Oon päivät yksin kolmen ihan eri-ikäisen kans, ja sit olis viel koira...
Joudun tekee hieman outojakin valmisteluja ennen vauvan syntymää, esim. laitan hakasen meidän makkarin oveen :whistle: Se siks ettei neiti pääse vauvan luo silloin kun käytän koiran pissalla! No, kyllä kai se jotenkin lähtee sujumaan... kyllä se silti mietityttää, niinku cruella sanoi; tuntuu et kaikki aika menee nytkin huushollin pystyssä pitämiseen ja lasten kans touhuiluun! Siihen päälle sit vauva... Taas toisaalta uskon et kunhan se oma rytmi löytyy niin homma sujuu kyllä =)
 
jenkkivaimo: Minä kirjoittelin vauvakuume puolella ku kuumeilin. Kun sit yhdessä pinossa ilmoitin plussasta niin sain kuulla (lukea) kuin väärin on kun jollakin tärppää heti jo neljättä kertaa ja toiset ei saa ensimmäistäkään :( . Tuli vähän paha mieli kun eihän se mun vika oo. Kävin luovuttaan helmikuussa munasoluja just siks ku halusin auttaa sellaisia naisia jotka ei voi omia lapsia saada. Tuntuuhan se pahalta kun kaikki ei saa lapsia tai ainakaan helpolla, mut ei se ole meidän vika eikä me voida siihen vaikuttaa. Yritetään vaan nauttia tästä omasta raskaudesta kaikkine vaivoineen ;) .

mpa: Mulla supistelee 10-30 kertaa päivässä. Kivuliaita on harvoin, mut jos supistus tulee esim. kaupassa niin yleensä on pysähdyttävä. Sen verran kuitenkin tuntuu. Ja tulee istuessa ja maatessakin. Kävin neuvolalääkärillä tiistaina eikä mitään ollu alakerrassa silti tapahtunut. Sulla on niin hyvin noita viikkojakin joten tuskin kannattaa olla huolissaan.

Usea tuntuu haluavan vauvan jo tälle vuodelle. Mulla taas on "pakkomielle" et vasta tammikuussa. Laskin yrityksen aloittamisenkin niin et menee varmasti ensi vuoteen. Ajattelin et 19 pv on tarpeeksi paljon ensivuoden puolella kun aiemmatkin menneet yli. En haluais missään tapauksessa loppuvuoden lasta. Pelkään että syntyy liian aikaisin ja tuleekin joulukuussa. Ite oon syntyny marraskuussa ja mies joulukuussa (22.12) ja molemmat on "kärsitty" siitä. Minä lähinnä siksi kun olin aina viimeisiä jolla oli synttärit ja urheillessa oli usein -76 ja -77 syntyneet samassa ryhmässä niin siellähän oli moni mua lähes 2vuotta vanhempi ja lapsena sen ikäeron huomaa. Mies kärsi siitä ku ei ollu kunnon synttäreitä ku oli joulu niin lähellä. Kaikki lahjat sai kuulemma samaan aikaan niin ei ollu muuta odotettavaa koko vuonna. Mut onhan se syntymä sellainen asia et sille kun ei ite voi mitään. Ja jos pitkään yrittää lasta niin tuskin sitä ajattelee et nyt ei yritetä ku syntyy huonoon aikaan. Minä vähän uskoin pikaiseen tärppiin kun aiemmatkin heti ovat lähteneet ja siksi lykkäsin 3 kuukautta aloittamista. Onko muita jotka haluaa vauvan syntyvän ehdottomasti ensi vuonna? Siis että on muukin syy kuin että tulisi liian aikaisin jos syntyy joulukuussa.

Johjo 30+5 tai oikeestaan 30+6 kun kellohan on yli puolen yön.
 
Kyllä mäkin haluaisin et ens vuoden puolelle menee vauvan syntymä! Mun siskon tyttö on syntyny joulukuun lopulla, 29.pvä niin ei sekään ole kunnon synttäreitä saanu pidettyy! Koulukavereita kun koitti kutsua juhliin niin juuri kukaan ei pääse kun ovat jossain jne... Monesti juhliikin sit vasta tammikuussa...
Toinen miks haluaisin vauvan tammikuulle, on se, et ehtisin ehkä sit laittaa kaikki valmiiks ennen vauvan syntymää :LOL: Oon aina ollu semmonen et jätän kaikki ihan viime tinkaan! Ni jos vauva päättääkin tulla joulukuun aikaan niin pississä ollaan :LOL:
 
...kyllä minäkin toivon, että tammikuussa vasta! Mutta mielellään kuitenkin jo vaikka 1.1 kuin 15.1. Laskettu kun on 11.1 joten toivottavasti ei mene yli.. Harmi, että näitä juttuja ei kovin voi etukäteen suunnitella :whistle:

cruella ja kaikki muutkin hoitojuttujen miettijät! Minä en ainakaan pode huonoa omaatuntoa lapsen hoitojutuista, kaikki perheet ja tilanteet on NIIN erilaisia, että ei oo kenelläkään varaa arvostella toisten ratkaisua. Meillä poika on jo siirtynyt 2-päiväiseen hoitoviikkoon, joten jatkaa samalla lailla sitten, kun vauva on syntynyt. Tähän on monia syitä, eikä vähäisin ole se, että minä äitinä tarvitsen lepoa. Meillä asuu kaikki apujoukot yli 1000km päässä, eikä kerhoja, muskareita ym ole kuin seurakunnan avoin 2h/viikko. Sitten on MLL:n perhekahvila kerran viikossa, mutta siellä joskus tuntuu ahdistavalta istua, kun meteli on päätä huumaava ja vanhemmat joskus aika kärkkäitä jakelemaan neuvoja, miten kenenkin pitäisi elää. Muuta toimintaa täällä ei siis voi harrastaa. Lähin leikkipuisto on 12km päässä, ja puolet vuodesta se on puolen metrin lumihangen alla. Että näin meillä :ashamed: Tuleepahan omatoimisia lapsia kun kaikki toiminta pitää keksiä itse... :snotty: Ajoittain kärsin tästä tilanteesta ja kadehdin kaikkia, joilla on mahdollisuudet niin paljon virikkeellisempään elämään. Mutta, ollaan valintamme tehty jo aikaa sitten, halutaan asua täällä keskellä eimitään. Meidän lapsi ei ehkä ole koskaan syönyt mäkkärissä tai leikkinyt esim. HopLopissa saatikka käynyt koskaan esim. temppujumpassa tai muskarissa, mutta... olen ylpeä, että poika leikkii mielellään 25 asteen pakkasessa ja vetää itse pulkan mäkeä ylös, osaa potkia potkukelkkaa ja hiihtää :D Nojoo, nyt helpotti kun sain ajatukset kirjoitettua. Pointti oli siis se, että toisten perheiden asiat ja hoitojärjestelyt on heidän omien valintojensa ja elämäntilanteiden summa, ei välttämättä yritystä päästä helpommalla tai esittää superäitejä! :heart:

Supisteluja on täälläkin monta kertaa päivässä, jotkut menkkamaisia kipuja ja jotkut sellasia ikäväntuntuisia mutta ei kivuliaita kovettumisia. En kuitenkaan usko, että olisi vielä mitään alakerrassa siltikään tapahtunut. Tiistaina se sitten selviää, kun pääsen sinne lääkärille. Saa nähdä mikä tuomio tulee vauvan koosta ja lapsivedestä :/

Lapsettomuudesta oli puhetta, ei minunkaan mielestä kenenkään kannata olla pahoillaan, jos ei ole kauaa lasta joutunut yrittämään, päinvastoin! Ollaan onnellisia, että meille on lapsi suotu! Ja sellaiset, jotka eivät syystä tai toisesta saa lasta, varmasti osaavat olla onnellisia meidänkin puolesta, koska tietävät varmasti, että ei se ole heiltä pois jo me lapsi saadaankin. Tai ainakin minä ajattelin näin, kun tätä kakkosta yritettiin 9kk tuloksetta. Olin silti vilpittömästi onnellinen raskaana olevien ystävieni puolesta. Toki oli katkeria hetkiä, mutta silloin ei kannata tulla nettiin lisäämään sen hetken tuskaa!

Nyt jäi varmaan jotain kommentoimatta, sori kun tuli taas tällainen romaani tästä :ashamed:

Pakko alkaa imuroimaan, vaikka lantio poksuu ja paukkuu! Kämppä on kaaos kun ukkokulta asensi uudet keittiöntasot (ite teki ja tuli tosi hienot!) ja yksi uusi senkki saatiin keittiöön myös.. Mahassa muuten naksuu edelleen...oliko muita, joilla on tällainen "vaiva"? Oon varmaan jo moneen kertaan kysynyt tätä, mutta kun tuntuu niin oudolta! :eek:

Hauskaa sunnuntain jatkoa, Ivalossa -15 astetta, lunta 10cm ja viimeisiä valoisia päiviä viedään! :xmas:

-Lappitar ja Hippunen tasan 32 viikkoa
 

Yhteistyössä