Täällä sitä porskutetaan eteenpäin, tekisi mieleni sanoa että hitaasti mutta varmasti, muttei nyt niin hitaasti kuitenkaan =) Vaivana on edelleen lantiokivut, välillä parempina, välillä huonompina, ja nyt pari viikkoa on vaivanneet
supistukset. Neuvolalääkäri antoi uuden ajan viikon päähän ja aikoi tutkailla tilannetta. Nyt kohdunkaula näytti kuitenkin vielä hyvältä. Kuinka paljon teillä supistelee, mitä tehdessä vai ihan levossakin? Kuinka kipeitä supistukset ovat?
Muuten kaikki hyvin, mulla sf-mitta 24cm viikolla 25+5, eli kuulemma normaali. Ultrassa tosin ennustettiin meille isoa vauvaa, kulki ihan yläkäyrällä. Mulla on paino noussut nyt 5 kiloa, ihan sopivasti. Hb edelleen alhainen raudasta huolimatta, 110 hujakoilla pysynyt koko ajan. Väsy alkaa vaivata täälläkin taas, koska en saa nukuttua! Unen päästä on vaikea saada kiinni ja aamulla heräilen neljän-viiden aikoihin vaikka kuinka myöhään laittaisin nukkumaan. Vauvan
liikkeet on edelleen vahvoja ja vilkas yksilö on tulossa. Maha heiluu ihan puolelta toiselle...
Meillä juuri muutto isompaan
asuntoon, kaksiosta päästään kolmioon joten on sitten hyvin tilaa meidän pienelle perheelle. Oma pihakin saadaan jossa vauvaa voi nukuttaa päikkäreillä.
Tarvikkeista Ei olla hommattu vielä mitään. Vähän pieniä vaatteita meillä on, mutta that´s it. Sänky, vaunut, hoitotaso ja amme kai ne kärkeen tärkeimmät lienee, ehkä sitterikin. Valinnanvaraa vaan on niin tuhannesti ja nieleväthän nuo rahaakin. Vähän tässä kieltämättä tuli sellainen olo kuliessani teidän kirjoituksia, että taidan olla viime tingassa tässäkin (kuten yleensä kaikessa) :saint:
Auto meillä perus perhefarkku. Hyvin mahtuu vaunut ja kamat.
Kelan papereita en ole edelleenkään saanut lähetettyä! Kun aloitan ä-loman vasta joulukuun alussa, haluan viimeisimmänkin palkkatodistuksen mukaan laskelmiin. Mitenköhän tuo käytännössä onnistuu?
Raskaana olo on viime aikoina ollut välillä ihanaakin. Vauvan kuvat on pikkuhiljaa alkaneet pyöriä päässä :heart:
Raskausarpia ei ole ilmestynyt vielä. Olen kyllä rasvaillut ahkerasti, lähinnä omantunnon rauhoittamiseksi, etten joudu sitten sanomaan että olis pitänyt rasvata B)
Toivon tietysti, että selviän mahdollisimman vähällä, ja oletan että maltillinen painonnousu auttaisi asiaa edes vähän, mutta kovin toiveikas en tämän asian suhteen ole, äitiäni ja siskojani kun katsoo niin eiköhän tuo aika pitkälle geeneissä mene. Ja niiden kanssa sitten mennään vaan. Tietysti, jos jollakulla on hyviä
vinkkejä, niitä otetaan vastaan!
Ruokavaliosta jonkinlainen
gallup: Kuinka terveellisesti te syötte? Minulla on alkanut olemaan hirveän huono omatunto syömisistäni, syömisistä jättämistä ja etenkin herkuttelusta. Vauva ei takuulla saisi tarpeeksi vitamiineja ilman monivitamiinipillereitä :ashamed: Oletteko miettineet syömisiänne ihan ruokaympyrän pohjalta tau jonkin ruokavalion pohjalta vaui syöttekö ihan vaan mitä mieli tekee? Vaikka mulla ei tuo paino olekaan noussut kohtuuttomasti, mietityttää tuon terveellisyyden puolesta.
Entäs sitten
liikunta? Kuinka paljon liikutte? Minä vannoin raskauden alussa että liikkuisin ja pitäisin itsestäni huolta paremmin kuin koskaan. No en ole pitänyt...
Alussa kävin lenkillä, sittemmin lantiokipujen vuoksi olen käynyt vain äitiysjumpassa ja joogaamassa kevyesti pari kertaa viikossa. Mitään hikiliikuntaa en ole harrastanut! Olen varmaan ihan rapakunnossa, eikä tässä vaiheessa kaiketi hirveästi (etenkin kun supistelee) aleta enää urheilemaan tai kuntoa kohottamaan. Mitä sitä voisi tehdä, etä jaksaisi tämän loppuajan ja sitten synnytyksen jälkeenkin?!
Hyviä vointeja kaikille! Aika mahtavaa,kolme kuukautta (toisilla vajaa, toisilla reilu) enää jäljellä!
=)
Arabia ja pikkuinen 26+4