TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Maksamakkarassahan oli se joku grammamäärä mitä saa päivässä syödä. Jos syö yhtenä päivänä enemmän niin toisena syötävä vähemmän. Minä oon syöny maksalaatikkoakin useamman kerran. Neuvolatäti sanoi että max 1/3 kaupanrasiaa kerralla ja silloin tällöin voi syödä. Itsetehtyä ei sais syödä kun siinä on suhteessa paljon enemmän maksaa kuin valmiissa maksalaatikoissa. Minä en kaipaa mitään, mut nyt ku aloitte noista juustoista puhumaan niin totta kai alko brieetä tekemään mieli. Se on sellainen mitä syön muutenki aika harvoin, mut joskus tulee sellainen olo että pakko saada. Oon syöny aika huoletta kaikkea paitsi kalaa jota en muutenkaan juuri syö, varsinkaan graavattuna :x .

Sairaalakassin pakkaan vasta kun oon lähdössä synnyttään. Hammasharja sun muut on käytössä siihen asti niin ei niitä voi valmiiksi kuitenkaan pakata. Toki liivinsuojat, vauvanvaatteet mitä sairaalassa käytän ja tutit ja jotain sellaista pakkaan etukäteen (tammikuussa), mut loput vasta lähtiessä. Saliin en tarvi mitään kun on niin lyhyet synnytykset. Omat ja vauvan kotiintulovaatteet pakkaan eri kassiin turvakaukaloon odottamaan ja mies tuo ne edellispäivänä tai sit ku tulee hakemaan.

Mulla ei ole koskaan ollut juurikaan närästystä. Jotain pientä saattaa jostain ruoasta tulla, mutta harvoin. Pitää koputtaa puuta ettei tuliskaan :whistle:.

Johjo & Vesseli 28+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja TeeBird:
Saman ohjeen olen kuullut maksoista mitä Johjo kirjoitti.
Maksalaatikkoa vaan kun pitäs saada se koko 400g purkki kerrallaan =)
Niinpä. Oon minä syöny yli puoli laatikkoakin joskus kerralla :whistle:. Aikaisemmissakin raskauksissa eikä ole mitään ongelmaa tullu.
 
pakko nyt kirjoittaa, musta tulee muuten ihan hermoheikko, mä olen alkanut vahtaamaan ihan älyttömästi noita vauvan liikkeitä ja potkuja mahassa, että tiedän, että sillä on kaikki kunnossa. Tuota samaa paniikkia oli silloin kun aloin ekaa kertaa tuntemaanin potkuja ja sit se jäi pitkäksi aikaa, mutta nyt tämänkin päivä on ollut yhtä kuulostelua, vaikka hyvin se siel potkii, vaikka on jonkin verran rauhoittunut kuukauden takaisen myörinään. Olenko mä ihan typerä kun en välillä muuta pysty ajattelemaan. Tuntuu että pää halkeaa. pelottaa, etä jos mä jotenkin aiheutan vauvalle jotain, kun esim syön määrättjä lääkkeitä masennukseen.

Onneks huomenna miehel vapaa päivä ja iltasel lähetään Tallinnaan, jos sais hermoja tuuletettua, ja vaikka purettua ahdistusta ostoksiin.


himoituista ruoista kaipaan salmiakkia, siis että sitä sais syödä enemmän kuin 50g päivässä. Ja kraavilohta kaipaan, mutta täältä luin, että jos sen tekee itse niin sitä saisi syödä? se ois mun joulun pelastus.Jos nyt ees pääsen äidin joulupöytään. Jos tämä malttaa siihen asti mahassa pysyä.


tänään vähän katselin tavaroita miehen isyyspakkaukseen, mutta tuttinauhoja, tutteja yms, oli noil sivuilla vaan joko punaisena tai sinisenä, me kun ei tiedetä kumpi tulee, niin tietääkö kukaan mist niitä saisi neutraalin värisinä??


eipä täs sen kummempia, kuin hyviä vointeja.


emmy83, 30+4
 
daizz: Onpas sinulla ollut monenlaista rankkaa asiaa elämässäsi.. :hug: Toivotaan, ettei diabetes jäisi pysyväksi.

tammimasu: Mulla kanssa on ollut jonkun aikaa tuotaa "painon" tunnetta takamuksessa ja jossain häntäluun seutuvilla, mutta mitään peräpukamiin viittaavaa en ole, thanks's god, huomannut! :x Syön kyllä tosi kuitupitoista ruokaa, eikä maha ole ollut kovalla. En tiiä sit, oisko jotkut nivelet jotenkin löystynyt, kun lantiokin on vähän ollut kipeä..missähän vaiheessa niitä liitoskipuja tulee? ja mitä ne ees on..?

Närästystä täälläkin on välillä ollut, mutta ei kovin pahasti.

emmy83: Mä löysin isyyspakkaukseen jostain ihan perus-tavaratalosta marimekon tutin, mihin kuului myös tuttinauha. Sellanen vihreä unikko ja vihreä tuttinauha, ni käy kummallekin, mekään ei tiedetä kumpi tuloillaan :)
 
TeeBird Minä olen ihastunut noihin samoihin imetysliiveihin ja on todella mukavat päällä :D Ja vaikka niitä mainostetaan yöliiveinä niin kyllä ne minulla on kokopäiväisessä käytössä..
Jouluruoista minä aion syödä lanttulaatikkoa, närästäköön sitten vaikka kuinka paljon. Se kun on ehdottomasti paras joululaatikko :p Pitää varata närästyslääkkeitä urakalla :whistle:
Närästyksestä Minulla on närästys vähentynyt selkeästi :eek: vaikka luulisi että kävisi päinvastoin kun tuo vauvelikin majailee kohdun yläaosassa.. Mutta yksi mikä närästää takuuvarmasti on suklaa, sitä jos erehtyy syömään niin voi varautua varmaan ruokatorven poltteluun :kieh:
daizz Tulehan kertomaan kuulumiset äpoli käynniltä..

Ja taas tuli kierettyä kirppiksellä ja tarttuihan sitä mukaan vaikka mitä :whistle: Vaatteita sekä vauvalle että kuopukselle, turvaistuin polkupyörään sekä emmaljungan sisaristuin ja rahaa paloi kaikkineen 13 euroa :D Ja miten sitä tuleekin huomaamatta harrastettua hyötyliikuntaa kun taapertaa shoppailemassa :whistle: Nyt on sitten 3/4 raskaudesta takana...

MaMa ja tytsykkä 30+0
 
Heh heh hee!!!!! :LOL: Mulla tuleekin pisin lista mitä kaipaan ruuaksi...
Eli kun on ne soksut sekaisin, niin vetää pakostakin monet jutut vähiin. Eli pikkaisen vaan: sokerisia, valkeeta leipää, rasvaisia, hedelmiä, maitotuotteita jne... Eli noita rajoittelen.
Sit kun asustan ulkomailla ei monista tuotteista tosiaankaan oo takuuta. Eli jätin ne juustot pois (paitsi tavallinen kova emmentaalin tapainen), maksaruuat, savustetut kalat, sillit jne....
ET ARVATKAA ONKO KUIVAT SAPUSKAT? :LOL: Niin ja raskaana mua ei ees huvita lasia viiniä ottaa. Siis ei haluta ollenkaan ja niin......hmmm....sekin varmaan nostais mun sokruja. :LOL:
Et sit kun on ohi tää dieetti niin aion vetää kaikki mahdolliset jutut nassuun alkaen suklaakakusta! ;)

NullPoints ja Tirri 31+0
 
Iltaa leidit!

DaizzPaljon :hug: ja jaksamista!

Kielletyt eväät....hmm, ainoo jota oikeestaan ihan kaipaan on maksalaatikko!! Maksamakkaraa oon syöny, koska sitä sai syödä kohtuudella, ainakin meidän neuvolan mukaan...
Jouluruokaa odotan innolla, just lanttulaatikkoa, herneitä ja kinkkua :p Meillä syödään jouluna purkkiherneitä, ei pakastettuja, niin ne on niin ihania lanttulaatikon kans! Hui, ihan nousee vesi kielelle!!

Sairaalakassin ajattelin pakata varalta mukaan sit kun tammikuussa on se uus käynti pelkopolilla ja lääkärissä. Se voi olla et jos tilanne alapäässä sallii niin sille reissulle sit jäädään!
Tälläkertaa ajattelin kans et pakkaan vauvallekin omat tamineet mukaan, kun Oysissa tosiaan ne on ihan sairaan isoja ne kamppeet!

Tuo juoma homma synnytyksessä on varmaan ihan kätevä, siis ottaa joko pillimehuja tai pillimuki mukaan. Mulle niist ei oo mtn apua, en voi syödä tai juoda koko toiminnan aikana mitään, oksennan kaikki ulos!
Muistan viimeksikin kun ensin oksensin kaiken pihalle, sappinesteitä myöten niin kun olo oli sit hyvä, ajattelin syödä jugurttia mitä kätilö oli sinne saliin mulle tuonu. No, puoli purkkia söin, ja se tuli niin nopsaa takas et näytti viel ihan samalle jugurtille :LOL:

Löysin yhden ihanan puvun, jonka joskus sain kun kakkosta odotin. Se on ihan tyttöjen värinen, sellanen luonnon valkoinen jossa on vaaleanpunainen sisus ja sit jotain kuvia kans edessä. Puvussa ei oo jalkoja ollenkaan,vaan se on sellanen pussi. Ihan uus, käyttämätön! En saanu sitä käytettyy tytöllä, koska asuttiin silloin korvessa, 42km päästä keskustasta ja ison tien varressa, joten ei tullu vaunulenkeillä käytyä siellä. Kylällä kävin sit aina kaverin luona ja hänen kans kävelyllä. Niin niin, haalaria en voinu käyttää kun sen kans en saanu vauvaa kiinni turvakaukaloon, enkä sit kehdannu kahta haalaria mukana raahata... No, löysin sen viimeviikolla ja harmittelin viel itsekseen et jos Eelis on poika niin en saa sitä taaskaan käyttää, ja nyt oon hipeltäny sitä pukua ihan innoissaan kun Eelis onki tyttö :LOL:
Nyt asutaan keskustan tuntumassa, 1,5km päässä.

Meidän kuopus on sairaana :| Kuume ja kurkunpääntulehdus |O Tosin, ekaa kertaa se on niin lievänä ettei ole tarvinnu spiralla käydä, ja siit oon ihan iloinen! Meille se yleensä iskee niin pahasti et joudun ton 5-vuotiaankin kans käymään tk:ssa!

Juu, vaan nyt täytyy mennä kattoo mitä mun ruoka sanoo, joko se koht olis valmista! NtiEeliskin potkii siihen malliin et ylös penkistä!!

Mrs O & NtiEelis 26+5
 
Moikka moi kaikille...
Eilen oli taas surkeimmista surkein päivä...anteeks teille purkautumisestani...Kiitos halauksista...
Pikaisesti tuosta äpoli käynnistä...Lekuri sai painoarvion tehtyä ja se oli vkoille 29+6...1600g elikkä menee lähellä keski käyrää vielä.ONNEKS!!Pakkohan tuosta sitkuttamisesta on olla jotai hyötyä...kun nii tarkkaa joutuu vahtii mitä suuhusa laittaa...Kaikista ärsyttävin kommentti lekurilta oli et ku aamupalalla maito nostaa todennäkösesti sitä arvoa...ku sanoin et juonu oon nyt laimeeta mehua tai light limsaa niinä aamuina millon arvot on aamupalan jälkeen ollu hyvät.Ni ei laimeeta mehua eikä limsaa...PERKELE VETTÄ!!!Juo vettä aamupalalla...hoh hoijaa...Meinasin sanoo sille lekurille vastaan et juoppa ite aamupalalla pelkkää vettä...ni jo tiiät...miltä se tuntuu.Ku kaikki kielletään...Maito joka o mun herkkua ja mielelläni juon sitä.Ja sit ku saan arvot kuriin ni kielletään mehun ja limpparin juonti...Mä kun en oikeesti normitilassa juo etes mehua ja limsaa juuri ollenkaan.Kuivaa ruisleipää ja vettä siis aamupalaks...ehheheheh....
Kyllä o ku telkie takana ois....sielläkin saa paremman aamupalan. :|

Noh painoarvio oli hyvä.Ja arvelu lasketunajan painoks ois jtn tuon mun esikoisen kokoluokkaa...3800g...tuohon mä en luota...mutta niin lekuri sanoi.Et ei mikään iso vaan hyvän kokoinen.mut viiemsillä vkoillahan ne kasvaa eniten...ja se kasvu kiihtyy loppua kohen...et en tiiä...

sit diabeteshoitajan kanssa ku juttelin ni se tuumasi...etää mun oman elimistön insuliini ei hyväksy tuota vierasta insuliiniä ja siks pistää nii kovasti hanttiin ja arvot heittelee...et ihan hyvä merkki et se oma insuliini on kummiskin nii sitkee...ja toimii.Mut ei vaan hyväksy tätä vierasta...Sit sen hoitajan ois pitäny soittaa mulle tän päivän aikaan...mut ei oo kuulunu...jatkosta kun sen piti keskustella osaston lekurin kanssa ja sit viel ehkä sisätautilekurin kanssa...noista kun toi oma insuliini hakkaa nii ´vastaan et mitä sille nyt tehään...jne jne...ei kuulunu ei...jos se huomenna soittas...saas nähä...

eli lyhykäinen oli käynti...ja lekuri ei osannu käyttää ultrakonetta...hmmhph...

Että semmonen reissu se...taas tuli pari sataa km tuosta reissuta mittariin.
Eikä tää lekuri puhunu siit lapsvesnäyttee otosta yhtää mitää.Ei mitää..uus aika o neljä vko päästä...hmmh...saas nähä...persiistä ku juoksuttavat ees taas...

Käytiin sit isännän kanssa kunnon arnoldsin donitsi kahveilla sen kunniaks ku mun kiduttaminen on pitänyt ainaki vielä kurissa pikkusen kasvun...ja äskön söin mansikkahilloo semmosen ihanan vaahon kanssa... :saint:
Oikee hyvä noille sokereille mut hitto...mä e jaksa kiduttaa itteeni... :headwall:

Eilen tosissaa oli nii pää täynnä tota koko sokeri touhua ETTÄ...on se kyl nyttenki et...hmmhph...nooh...kai tää tästä...

pikkunen voi oikeen hyvin...ja näytti hyvältä...virtaukset ol hyvät ja ja...Niin...siel se vilkutteli.Ja jutkas... :heart: :heart: :heart:

Daizz...ja huomenna poksuu viimeselle kymmenykselle...tänään 29+6...
 
daizz jospa jatkat niiden mehujen ja limun juontia jos ne ei kerran vaikuta sokereihin ja lääkärille ei tarvitse kertoa mitään :whistle: Hyvä ettei vauva ole kasvanut "liikaa" ja tosiaan olet sinä pienet herkuttelu hetket ansainnut eihän elämä voi edes raskausaikana olla pelkkää "kituuttamista" (tietysti vauvan hyvinvointi huomioiden :D ) Ja onnittelut huomisista uusista kymmenyksistä (viimeisistä sellaisista..)

MaMa ja tytsykkä 30+0 :heart:
 
Lara83
Oikein paljon jaksamista Daizz :hug:

Nopeasti ruokakeskusteluun kommentoin kun höpötitte kaikista ihanista herkuista...
Eli heti kun kotiudun sairaalasta on kyllä pakko saada graavialohta (tällä hetkellä ei maistu :x ), mätiä, kunnon ranskalaisia homejuustoja, erityisesti valkohomejuustoa yms ja pari lasia oikein kuivaa valkoviiniä :p :p

Maksamakkaraa oon syönyt silloin tällöin, sehän on nykyään sallittujen listoilla, tosin vaan kohtuudella nautittuna. :)

Pakko painua vielä työn ääreen :wave:
 
Mama75...niin mä siin tuumasin ennen ku lekurille oisin turpaani aukassut...et mähä juon limsaa tai mehua jos mä haluun...Ne kumpikaa nii vaarallisia oo...vaikka onha niis kaikemaalima makutusaineita..haistakoo home.Ku mun täytyy laskee hiilareita joka ruoka kerrasta...ni tuumas et ku siin maijossa o nii vähän kummiski sitä...et ennemmi juon sitä et sokeri arvot sit heittelee iha missä sattuu...ja ne ei keksi siihe ite ratkasua.Mä ite keksin..ja juon hyvällä omalla tunnolla sitä limsaa...ja mehua.Lekurille en puhu siit enää mitää...ku syön muuten sitten päivän aikana nii terveellisesti ja monipuolisesti.
Onneks ei pikkune ollu kasvanu liikaa käyrä näytti tasaselta...et hyvin o tähä mennes kasvanu...katotaa sitä ku viikkoja tulee lisää mite se kiihtyy sitte. :whistle:

Mä tuumasin isännälle ku käveltii pihalle et nyt mennää kyllä kunno donitsi kahveille...sen kunniaks ku o auttanu...eikä isäntä herkkuperseenä pistäny yhtää vastaan.Ja nam et oli hyvää..kerrassaan suussa sulavaa donitsia kinuski päällisella ja vanilja täytteellä...a kahvi maistu taivaalliselle sen kanssa...mä kun en paljoo kahvia viihti juua oon nii herkkä kofeiinille.
Juu tosissaan vauvan hyvin vointi on tärkeää mut se voi hyvin ku mulla parmepi mieli siitä et sain palkita ihteeni donitsi kahveilla. :p

Huomenna tosissaa alkaa viimene kymmenys...hurjaa..näi pitkällä...ja pian se pie o jo tässä maalimassa hengittelemässä omilla keuhkoillaa... :p

Onnee sulla poksuu tänää...mä tuun päivän jälessä...aikasemmin sen jo huomasin mutta en tajunnu mainita...samoilla päivillä siis mennää ;)

daizz
 
Juu nykyää tuo raskaus ajan syöminen on nii tarkkaa touhua et huh huh...mitään ei sais syyä...siinäki voi maalaisjärkee ite käyttää.Kaikessa o kaikkee....kaikki o haitallista..mut miks hel sitä sit kaupitellaa kaupassa...hmmh...
Parempi on joo oisin pia saanu haukut niskaani..oli sen tyylinen lekuri ku jo sen tyylisesti sano asiasta...
 
Huomenta |O
Hieman väsyttää...pojat heräs 6 jälkeen. ite heräsin jo ennen 5 vessaan enkä sen jälkeen enään unta saanut. Hoh kun puutuu lonkat kun ei selällään voi nukkua :(

TeeBird Kiitos tosta liivi vinkistä =) taidanki hommata tollaset! mulla yhdet imetysliivit on,mut nuo näytti just kivoilta kun niitä ei saa auki mitenkään.mä en avaa noita mun liivejä vaikka sen sais auki imetyksen ajaks,mut en jotenkin oo tykännyt availla,kova vaiva :D nuo näyttikin tosi mukavilta liiveiltä ja hinta ei paha ;) sellaset siis täytyy hankkia!!

daizz Hyvä että vauva ei ollut kasvanut liikaa :) ja todellakin oot munkkihetken ansainnut :D voin vain kuvitella miten kamalaa tuo syömisten kyttääminen on :eek: hirveää tuskaa kun kaikki on kielletty :kieh: toivotaan et vauvan kasvu pysyy kurissa ja voit hieman löysätä noita syömisrajoituksia :hug:

Nyt täytyy mennä puuron keittoon :wave:

mmamaa&mylläävä maha 28+4 :heart:
 
Täällä minäkin taas ilmoittaudun!

Kävin ihanalla Ikea/Tornio-reissulla, joka ei olisi onnistunut ilman Anarin apua, siitä vielä tätäkin kautta suurkiitos! Ja voin kuvitella, miten meidän Joona on juoksuttanut raukka hoitajaa kun on tajunnut, että joku vielä suostuu siihen peliin... Itse oon jo niin monta kertaa pojalle todennut, ettei äiti enää jaksa, että poika on jo luovuttanut :ashamed: Pyörällä tosiaan huristaa karkuun minkä ehtii, mutta onneksi liikenne on niin harvassa tässä meidän kylässä, että saa mennäkin.. ja pysähtyy kyllä välillä odottamaankin. Onneksi nyt tuli lumi maahan niin ei tartte enää pyöräillä. =) Eilenkin oltiin mun neuvolareissulla bussi/pulkka-yhdistelmällä ja hyvin meni, tuolla "isolla kylälläkin" oli sen verran jo lunta, että pääsi sujuvasti pulkan kanssa. Täällä ei onneksi hiekoiteta kävelyteitä (ellei oo ihan pakko) joten pääsee aina vaikka hiihtämällä kauppaan :D

Ikeasta tarttui mukaan vaikka mitä; ihania joulukoristeita, kynttilöitä, keittiöpyyhkeitä, vauvalle hoitoalusta ja lakanoita, nojatuoli, löytönurkasta ihana senkki + kaikkea muuta, mitkä muistin vasta kotona kun purin kasseja
:whistle:

Eilen oli tosiaan taas neuvola, ois pitänyt olla lääkäri, mutta reissuni takia se jäi väliin ja seuraava mahdollisuus vasta 18.11 joten sitä odotellessa. Kävin sitten vain perustarkastuksessa, kaikki ok. Paitsi Hippunen on edelleen perätilassa (omasta mielestäni on kyllä välillä ollut myös RT), onneksi on vielä aikaa kääntyä. RR 118/74, painoa tullut nyt yhteensä 5kg joten en ole huolestunut.. Esikoisesta tuli 15kg ja taidan jäädä sen alle nyt, mikä oli tarkoituskin. Kilot eivät kaikki esikoisesta lähteneet, joten ei yhtään haittaa, pääsen jatkamaan painonpudotusta sitten hyvillä mielin. Vauvan syke oli 150 ja taas neuvolan täti totesi, ettei tosiaankaan ole tulossa meille mitään jättiläistä. Esikoinenkin painoi syntyessään rv 41+5 vain 2820g joten samankokoinen taitaa olla nytkin tulossa. Jännää, koska olis kiva tietää, miksi mun elimistö "tuottaa" näin pieniä vauvoja. Itse olen kuitenkin ollut melkein nelikiloinen samoin kuin mieheni ja sisaruksemme. Parin viikon päästä kuulen sitten jo alustavaa kokoarviota.

kaivattuja ruokia: kuivaliha!! Graavikala on kans aika haluttu (pitääkin taas olla jouluna raskaana!) samoin kuin kaikki raa'at valmisteet.. Tykkään esim. jauhelihataikinasta, tai siis siitä mössöstä, mistä tehdään lihapullia... :ashamed: Nyt en oo sitten viitsinyt ees tehdä niitä, ettei tuu houkutuksia. Aurajuustoa ja muitakin tuorejuustoja oon syönyt kun oon tarkistanut, että ovat pastöroituja. Maksamakkaraakin oon silloin tällöin syönyt, pari viipaletta viikossa. Emmy: en tiedä vastasko jo joku tuohon sun graavilohikysymykseen (luin kyllä kaikki kirjoitukset mutta jotain on saattanut mennä ohi) mutta sitä ei tosiaan saisi syödä vaikka itse tekiskin. Mitään raakaa lihaa tai kalaa ei saisi syödä odotusaikana niissä piilevien bakteerien takia. Kypsennettynä sitten vaan.. edes kylmäsavustettua, sillä sekään ei ole kypsää sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja graavattu kalakaan ei siis ole kypsää, vaikka niiiiin ihanaa herkkua onkin! Ajattelin säästää joulun jälkeen itselleni graavilohta ja syödä heti kun kotiudun vauvan kanssa :p

Supisteluista: mullakin on alkaneet jo menkkakipumaiset supistukset, välillä on oikeesti sellainen olo, kuin menkat alkaisi! Toivon toisaalta, että nämä supistelutkin tekisivät jo tuolla alakerrassa jotain, sillä toista kertaa en haluaisi käynnistettyä synnytystä :headwall:

Ristiäiset pidetään meilläkin joko täällä kotona tai sitten uudessa kappelissamme, joka rakennettiin melkein meidän takapihalle! Eli asutaan täällä korvessa ja juurikin meidän takana olevaan metsikköön päättivät rakentaa uuden ortodoksi-kappelin. Nyt kappeli (tai rukoushuone) on siunattu ekumeeniseen käyttöön eli me luterilaisetkin olemme tervetulleita sitä käyttämään. Toisaalta se ois kiva kastaa lapsi siellä, voisi ajaa tuosta takapihalta kelkkauran kirkolle ja koristaa roihuilla koko matkan. Siitä vieraat sitten kävelisivät soihtujen palaessa meille kahville toimituksen jälkeen. Mutta mietitään nämä yksityiskohda myöhemmin :LOL: Nimi on ollut päätettynä jo pitkään, nyt vaan jännitetään kummat nimet päästään käyttämään!

Sairaalakassia en ole vielä miettinyt... vaikka sitten joulukuussa... Jouluruokia minäkin niiiiiin odotan, varsinkin lanttulaatikkoa, vaikkakin närästäisi! Syön vaikka yhtä aikaa Rennien kanssa! :D

Nyt aamupalalle vihdoin, tuli jo melkein romaani tästä... Ihanaa kun talvi tuli, nyt pakkasta -11 astetta!

-lappitar ja hippunen 29+5
 
daizz ärsyttävää tuo sokerien ja syömisten kyylääminen :hug:
Tämä masukki ei anna mun nukkua yöllä, no valmistelee mua tulevaan
:D
Mulla supistelut loppui taas kun tuon hiivan sai pois, ärsyttää tuo pevatyl kuuri kun kestää sen 11 päivää, mutta tehokashan tuo tuntuu olevan. Eilen kävin oikeen ripeesti tuon 6 kilsan vakkari lenkin vetäsemässä, eikä tullut supistuksen supistusta, oilipas hyvä fiilis sen jälkeen.
Jouluruokia imelletty perunalaatikko ja lanttulaatikko :p ja punakaalipaistos :p :p
Talvi :x :x En tykkää yhtään, lumikelit :$ pakkanen :/ mielummin olisin jossain lämpimässä.

Eikun aamupalalle, mies teki eilen italialaista kinkkupiirakkaa, aloittaisikohan sillä
:p
 
Nopeasti vain pari sanaa sokereista ja maksasta...

Eli maksaa saa mulle annettujen ohjeiden mukaan syödä maksamakkaran tai maksalaatikon muodossa 200g/viikko. Eli olen kyllä tuhonnut aika monta saarioisten maksalaatikkoa ja maksamakkaraa raskauden aikana. Samat ohjeet oli myös vuonna 2002. Jotta älkää nyt ihan sentään ylihysteerikkoja olko :)

Sokereista tai lähinnä siitä maiodosta...itse siirryin nyt laktoosittomaan maitojuomaan, jossa on hiilareita puolet väemmän! Kannattaa sitä siis kokeilla jos maidosta tykkää.

Sef 28+2
 
huomenta täältäkin!

Töissä olin jo puol seiskan aikaan kun mies meni aamusta pelaamaan. Äh, olisin voinu kyllä jatkaa unia mutta sitten olis illalla tullut kiirus sinne teatteriin joten parempi mennä ajoissa töihine että kerkee ruokakaupassa käymään ja vielä hetken lepäilemään ennen teatteriin lähtöä. Nukuttaa kyllä vieläkin vietävästi vaikka olen jo monta juttua ehtinyt tekemään. Tällä hetkellä taistelen tulosteiden kanssa ja meinaa hermo mennä ton kopsukoneen kanssa kun se on niiiiin hidas.

Lappitar, sais tulla se talvi tännekin. Täällä etelässä sataa vettä kuin esterin pepasta, on tullut jo pidemmän aikaa. Masentavaa. Marraskuu on pahin kuukausista aina täällä päin, kun on pimeääkin pimeämpää ja märkää ja tuulista. Viime vuonna marraskuu meni opiskelujen ja töiden lomassa niin vauhdikkaasti ettei sitä edes huomannut, ja edellisenä vuonna lähdin joulukuun alussa Brasiliaan joten silloin sen pimeyden kesti kun tiesi että aurinkoa on luvassa. Nyt varmaan kituu seuraavat 4 vkoa vielä senkin vuoksi että tietää pääsevänsä vapaille. :LOL: No, toisaalta taas töitä on niin paljon että ei tässä aika pitkäksi kyllä käy.

Jep, mutta Lappitar ja Anar voisivat puhaltaa vähän pakkasia ja lunta tänne eteläänkin, mä kaipaan kyllä vähän valoisuutta tähän pimeyteen. Vielä kun ei kehtaa laittaa ulos mitään valojakaan, ne on kivoja sit joulukuussa kun joka puolella on pihoissa ja ikkunoissa valot. Eikä tällä säällä lyhdytkään kyllä palais, tuolla on semmonen sadekeli taas että sammuis samantien.

Jep, toukkeli möyryää jo ihmeen virkeänä näin aamusta (sentään toinen meistä on virkeä), joten täytynee munkin ryhdistäytyä ja jatkaa hommia.

Hyvää perjantaita kaikille mammaloille! :heart:
 
Mä karkasin viime joulukuussa Thaimaahan pimeää pakoon :kieh: ja nytkin oli jo matka varattu, mutta ei oikeen uskalla enää joulukuussa lähtee noin pitkälle lennolle :whistle:
Mä en oo mikään hysteerikko ruuan suhteen, mutta mullahan ei mikään pikku läntti maksalaatikkoa tai maksamakkaraa riitä, joten en edes viitsi kiusata itteeni millään pikku murulla :LOL: tulee vaan pahamieli. Aurajuustosta terkka sanoi, että vaikka olisi auraa niin kuumennettuna pitäisi syödä. Olen kyllä hieman "raakanakin" sitä vedellyt :p
 
Lappitar kuule tiedät, että voit soittaa milloin vaan, niin lennän paikalle apuun ;) ;)

Pakkasta tosiaan on reilusti, auto roikkaan heti aamusta, että pääsee liikenteeseen. Mies lähti jo aamusta lihaa leikkaamaan ja minä menen perästä jauhelihaa tekemään ja pakkaamaan/vakuumoimaan... sitten mun hommaa on myös ulko ja sisäfileiden puhdistus ja vakuumointi. Lepposta hommaa, ei ne anna mun tehdä enää mitään raskasta, enkä haluaiskaan! Välillä just sellasia kovia menkkakipuja ja keskenmenojen jälkeen pienikin vihlaisu pelottaa ja nostaa karvat pystyyn..

Täällä ei himota kun suklaata, mutta olen yrittänyt vähentää, kun tuo paino nousi viimeksi kilon viikossa :whistle:

Huomenna pääsee kyllä mässäämään, kun meillä on perinteiset naisten pikkujoulut.. onkohan "pukki" kutsuttu tänäkin vuonna :p

Anar ja Eemeli 28+3
 
Lappitar mun paheisiin kuulu myös raaka liha, vaikka mä tosin syön sitä ihan ilman mausteitaki :D :ashamed:

Joo, meille vois kans sitä lunta kohta pukata! Viime talvi oli niin hassu, vettä tuli aika paljon eikä lumi meinannu maassa pysyä! Nyt vois tulla sitä lunta, mut hirmu pakkasia en haluais! Odotan ihan innolla et pääsen vauvan kans kärräilee =)
Meillä poika saa kyl sutata pyörällä talvellakin, ellei kävellä halua. En muuten pääse koko köörin kans kerhoon tai kauppaan... Suunnittelin et poika polkee, tyttö istuu pulkassa ja vauva tietty vaunussa.

Täällä ollaan kans melkoisen väsyksissä |O Se kuume ja kurkunpääntulehdus tuli sit pojalle kans ja sen kans valvottiin viime yö kun meinas olla välillä niin tukossa että! Tyttö on onneks jo parempi, mut toisaalta rankkaa kun muksut sairastaa tuollai peräkkäin. Olis helpompi valvoo pari yötä kahden sairaan kans kun 4-5 yötä yhden kans... No, pannu niin väkevää kahvia aamulla et lusikka jää kuppiin pystyyn niin jo liikkuu :LOL:

Mrs o & NtiEelis 26+6
 
Vesisade voisi kyllä jo loppua. On niin ankean harmaatakin koko ajan. Eilen pestiin kolme kissaa (ja jäi House näkemättä |O ) ja yö meni sitten miten meni. Eli valvoen. Mun maha ei tykkää yhtään pienestäkään rääkkäämisestä.

Ruuista vielä, en mä olisikaan ylihysteerinen noitten maksajuttujen kanssa mutta mies on :) Ja ei niitä herkkuja riitä mitkään minimäärät...

Janttu & toukka 31+0
 

Yhteistyössä