TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Rrraah tätä sadekeliä :attn: Miks ei vois olla joko kunnon talvi tai sitten kunnolla lämmintä. Mä VIHAAN tämmöstä pimeetä sadesontaa :headwall: :headwall: :headwall: Grrh. Hermot menee!

Jees, arvatkaa mitä - tämän päivän työt tehty ja nyt en tee enää mitään duunia. Olis muutama homma tehtävänä mutta niitä en kuitenkaan saa valmiiks tänään niin en ees alota :kieh: :kieh:

Sen sijaan aloin värkkäämään mun aamukampaa, siitä tulee kyllä hieno :p

Jep, onko muilla semmosta että jos istuu liian lysyssä niin toukka alkaa myllertämään hirveästi? Musta tuntuu aina että jos vähänkin ryhti huononee niin alkaa nyrkki heilumaan, ja tulee semmonen olo että toukkaa varmaan ahdistaa.. voihan se ollakin niin, ja kumartelu on jo ihan hirmu huono juttu, tuntuu että ei vaan taivu enää. Ja ei kai sitä taivukaan ;)
 
Joo nämä sateet alkavat jo pikkuhiljaa potuttamaan, koirankin kanssa kun käy ulkona niin toinen ressukka on ihan litimärkä. uudet saappaat tässä taannoin ostin mutta taidanpa vielä ostaa kunnon sadetakin.
Juu mä oon kans huomannu että jos istuu lytyssä niin vatsassa aletaan ärisemään, no ei se varmaan kivaa oo jos toinen on siellä naama lytyssä :p
Maksamakkaraa olen kyllä siis syönyt itsekin silloin tällöin. Kaipa noistakin asioista ollaan eri paikoissa vähän eri mieltä. yksi tuttu ei nimittäin saanut mitään muita suosituksia neuvolasta kuin maksa mitä pitäis välttää..Ja sitäkin siis kohtuudella antoivat luvan syödä.
Mulla ei toistaiseksi sokereiden kanssa ole ollut ongelmia ja olen kyllä suonut itseleni monta herkutteluhetkeä :p

Alavatsaa on vihlonut pari päivää, en osaa itse sanoa tuntuuko se kohdunsuulla/virtsaputkessa vai missä..Häiritsee tosiaan kun sitä sisätutkimusta ei tehty viimeksi..Noh täytynee katsella viikonlopun yli miltä tuntuu.

Me ajateltiin tilata se mosmo-setti tosiaan, kiitos sirts siitä vinkistä aiemmin! :)

Ai joo ja sateista halloweenia kaikille masulaisille! :)
 
MaMa mulla on myös huimausta ja se on todella pelottavaa välillä! Mulla oli ainakin viimeksi n. 2,5 vkoa sitten kaikki arvot kohillaan. Ja mua voi alkaa pyörryttää ihan vaikka istun. Tänään kävellessä otin ihan sivuaskeleen kun huimasi. Mulla neuvola vasta 1,5 vkon päästä, täytyy siellä ottaa asia puheeksi. Autoakin on kamala ajaa kun huimaa.....

Runttipulla mun poika ei tykkää yhtään että nojaan taakse päin! Alkaa nyrkit ja jalat tekee töitä että nojaisin taakse päin! Myöskään alas meno ei ole enää oikein onnistu, kengät pitää laittaa jalkaan istuen.

Kyllä alkaa jo pidemmät lenkit tuntumaan, mua alkaa pistämään vatsaan ja siihen vielä huimaus, niin terve! Mulla on koira hoidossa viimeistäpäivää, niin vähennän noita lenkkejä. Tuo on rodultaan niin vilkas että tarvii pitempiä lenkkejä.

Joku oli vissiin päiväkodissa töissä?! Itse olisin saanu jatkaa vielä 3-4 vuotiaiden ryhmässä mutta alkoi olla jo hankalaa! Pukemiset, vessatukset yms. Nyt vaihdan päiväkotia(sijaistan) eskareiden ryhmään, niin ehkä vähän helpompaa, ovat niin omatoimisia!

Sokerirasitus oli mulla ok! Mua vähän j'ännitti kun suklaa on vaan niin hyvää!!! Ennen raskautta voin sanoa etten ollut ostanut itselleni sulkaalevyä kun kaerran tai pari! Nyt se on sitten maistunut ja suolainen taas jäänyt!

Kielletyt ruoat on mulle helppo juttu kun en tukkää yhtään mistään mikä on kielletty!!!!!!!! Ainoa on salmiakki, mutta sitäkään ei niin tee mieli! Mulla on todella helppoa!

Mulla ei ole hajuakaan missä asennossa tuo poika on! Iskuja tulee milloin mistäki kohtaa, ehkä se mahtuu siellä vielä pyöriä kunnolla!

Musta tuntuu että mun rinnat ei ole ollenkaan kasvanut tän raskauden myötä!! Kait sinne nyt maitoo kumminkin kertyy?? Mulla on muutenkin isommat tissit, eli ei sitä välttämättä silleen huomaa, mutta samat rintsikat menee vielä!!

Onko teidän miehet useinkin vatsan luona silittelemässä tai juttelemassa tai tunnustelemassa? Mun mies ei ole ollenkaan.... :( Hän on oikein innoissaan pojasta ja puhuu siitä paljon, mutta vatsaa se ei oiken tahdo huomata!

Sateista päivää kaikille!

Tuizu ja Äijä 29+3
 
Jos mun mies alkais silittelemään mun masua niin veisin sen sairaalaan. Se on semmonen perusjörrikkä joka odottaa vaan että toukka syntyy, sitten kyllä varmasti on luontevastikin lapsen kanssa mutta kun ei sitä vielä näy (siis muuten kuin mitä masussa näkyy kupruja) niin ei se ole siitä niin kiinnostunut.. pari kertaa on kokeillu liikkeitä ja sillonkin tokas että sulle ne varmaan tuntuu kuitenkin eri tavalla, en oikein osaa tunnustella. Joten olen sit antanut olla, kun se kuitenkin huolehtii asioista omalla tavallaan, ja syntymän jälkeen varmasti on oikein hyvä isä. :heart:
 
Joo nää sateet sais jo loppua :kieh: todella raivostuttava sää kulkea tenavien kans ulkona eikä sielä huvita liikkua yksinkään. ällöttävää kun heti kastuu ja sais olla kahluusaappaat jalassa :D

Tuizu No ei oo tääläkään mies usein vatsaa silittelemässä =) hyvä kun edes huomaa/muistaa että isomahainen olen :LOL: huomaa et esikon odotusaikana sitä itekkin pyysin ukkoa useemmin kokeilemaan potkuja,mut enään ei oo jaksanut. liian tuttua hommaa vissiin miehelle :whistle: :D

Hyvää viikonloppua möhömahoille!! :heart: :wave:
 
Lauantaita!

Kyllä on nuo Lappitaren kirjoitukset kuin toisesta maailmasta, kun puhut pakkasesta, lumesta ja kelkkaurista... :) Tänne etelän sateisiin tuollainen on ihan utopiaa. Toivon hartaasti, että tänä talvena tulisi edes pysyvä lumikerros, kun viime vuonna oli vaan sitä on/off -räntää. Me sentään asutaan Helsingistä noin 30km pohjoiseen päin, eli ei ihan enää se meri-ilmasto lämmitä. Helsingissä asuessa talvet olivat vielä masentavampia kuin nyt, kun sade tuli lähes aina vetenä. Viime talvena kävi usein niin, että hyppäsin täällä kotikaupungissa lumisateessa junaan, ja Helsingin päässä astuin ulos vesisateeseen :/

Meilläkään ei mies kummemmin silittele vatsaa. Joskus pyydän koittamaan kun oikein tyttö potkii, mutta siihen se jää. Muutenkin mies on jättänyt tämän raskauden aikalailla mun omaksi jutuksi. Oikein hämmästyin, kun kävi ilmi, että se tiesi suunnilleen mun raskausviikot ;) En mä kyllä mitään erityistä kaipaakaan, mutta alkuraskauden väsymykseen olisin tarvinnut vähän enemmän ymmärrystä. En saanut yhtään ylimääräisiä lepohetkiä, kun mies oli itsekin niin väsynyt, ettei halunnut laskea mua päiväunille. (Esikoinen nukkui tuolloin aika huonosti.) Ehkä kolme kertaa nukuin ylimääräiset päikkärit touko- ja kesäkuussa.

Joko teille on annettu aikoja viimeiseen lääkärintarkastukseen? Mä toivon kovasti, että seuraavassa neuvolassa (tulossa rv 32+4) saisin jo ajan lääkärille. Viimeksi oli tosiaan rv34+4 jo hieman tapahtunut kohdunsuulla, joten kiva olisi tietää, mikä on tilanne tällä kertaa.

Tuttiritari rv30+1
 
juu täälläkn espoossa vaan vettä sataa, ei kauheasti innosta ulkoilemaan. No toivottavasti se tästä hieman paranisi, että voisi ulkoilla enempi.

Meillä taas mies on ihan innoissaan, tästä mun mahasta, kehuu kuin kaunis olen, ja joka ilta se kuuntelee mahaa, silittää, puhelee sille ja antaa pusuja, vaikka tää onkin sen toinen lapsi, mutta nyt olosuhteet on erilaiset. ja vaikka mun mies on just sellainen perus mies, ainakin kodin ulkopuolella, että mä ihan hämmästyin alussa kuinka innoissaan se tästä on. Se on mulle ollut tosi tärkeää.


Mulla kans tuo kumartelu on tekee pahaa, alkaa supistelemaan, mutta pahinta on, kun istuu vähän kumaras ja tää työntää luisen kantapään kylkikaareen ja painaa siihen. ei tunnu yhtään kivalle.


Mulle ei kyllä ole puhuttu mitään loppuajan lääkäriajasta, seuraava neuvola on viikoilla 32+4, se on terkkarille, että kai se sauraava on sitten lääkärille. en yhtään tiedä.

eipä tässä nyt kummempia, kohta alan pakkailemaan meidän pientä lomaa varten, lähetään tänään tallinnaan, toivottavasti mukaan sieltä tarttuisi muutakin kuin vauva juttuja.


Emmy83, 30+5
 
Kun ei ole vielä ollut sitä ensimmäistäkään lääkärintarkastusta :kieh: kai se sitten joskus rv 35 meillä on ensimmäinen ja viimenen.....

Ei munkaan miestä mun maha kiinnosta sen kummemmin, mutta vauvaa kyllä innolla odottaa :heart: Nuo turvonneet rinnat näkyy kyllä inspiroivan...

Olipas kiva kaupassa, kun yksi tuttu tuli sanomaan, että eikös raskausaikana kuuluisi pyöristyä, eikä laihtua :D Ehkä tuolla joka päiväisellä tunnin lenkkeilyllä on jotain taikaa.....

On kyllä harmaata, mutta ihan kiva toisaalta, että sataa, niin eipähän ainakaan kaivosta lopu kesken talven vesi.
Mua alkaa ahistamaan tää kotona möllöttäminen, about 3 kuukautta ollut ja vielä tammikuun lopulle kestettävä, että saa nyytin syliin. Tylsää, asuisi edes jossain ihmisten ilmoilla, mutta täällä korvessa :ashamed:

:wave: Mä häippäsen tuonne vesisateeseen piristävälle lenkille.
 
Täällä on maa valkoisena, lunta tulee taivaan täydeltä. Tulin just kaupasta ja kyllä ne liikkeet oli jo tähän aikaan täynnä ihmisiä, niin ja alkaa olla liikkeet täynnä myöskin joulujuttuja. Ihanaa! Tulee kyllä tosi joulu olo, kun paistan täällä joulutorttuja kun tulee illalla vieraita.

Mimssu82 , mikä tuo mosmosetti on? Anteeksi uteliaisuuteni :)

Mun mies ei silittele mun mahaa, joskus harvoin se illalla tunnustelee potkuja. Kyllä se miehelle on vaikeampaa. Naisesta kasvaa äiti, kun masu kasvaa mutta miehestä tulee isä vasta sitten kun vauva syntyy. Niin se vaan menee.

Mut nyt meen jatkaa leipomista! Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Moikka!

Tuizu Meillä mies on ollut innoissaan mahasta, joka päivä silittelemässä ja pussailemassa, kovasti höpöttelee vauvalle ja liikkeitä se välillä seurailee tuntikausia :p Mä hiukan jopa yllätyin että se jaksaa sillä tavalla innostua, kun tämä ei kuitenkaan ole hänelle ensimmäinen lapsi...Mies kyllä myönsi, ettei exän kanssa ollut samalla tavalla mukana, kun oli silloin niin nuori ja nyt tilanne on erilainen...Miehestä on tullut vähän jopa ylihuolehtivainen tän mahan takia, hän ei antais mun enää siivota, haluaa itse tehdä ruoat valmiiksi ja yhtään kauppakassia en sais kantaa..Käy vaan aika välillä vähän pitkäksi jos kaikki tehdään valmiiksi |O Neuvoloihin se myös usein tulis vapaaehtoisesti mukaan, mutta aina en viitsi ottaa kun se kyselee siellä enemmän kuin minä ja siellä menee sen kanssa aina tuplasti aikaa :D Mutta luulen, että osa tuosta yli-huolehtimisesta johtuu siitä, että mies tosiaan menetti ensimmäisen poikansa pari viikkoa ennen laskettua aikaa (poika kuristui kohdussa napanuoraan). Tapauksesta on jo 14v, mutta miehellä on ollut kauhea huoli siitä, että tämä selviäisi loppuun asti...

Viimeiseen lääkärintarkastukseen ei ole aikaa vielä annettu, mutta viikolla 36 pitäisi kuulemma olla..

(.) Mä luulen, että tää pikkuinen on jo laskeutunut, kun muutama päivä sitten oli painontunnetta alavatsassa ja selkää vihloi ja sen jälkeen on tuntunut, että ois taas hiukan helpompi hengittää..Vaikka en mä kyllä selkeästi tässä mahassa eroa huomaa, samanlainen pallo se on :D Lääkärineuvolassakin vauvan pää tuntui sisätutkimuksessa käsin eli kai sen on aika alhaalla oltava. Onneksi on kuitenkin paikat kiinni ja ei ole supistellutkaan pahemmin, niin ei ole mitään huolta. Jostain luin, että isokoiset vauvat laskeutuisi aikaisemmin, toivottavasti tästä ei ole mitään jättiläistä tulossa :eek:

Fistik ja PikkuPrinssi 31+0
 
Että pitikin viritellä keskustelua näistä mieliteoista ja kielletyistä ruoista :whistle: Pitihän minun sitten marssia kauppaan ostamaan maksamakkaraa ja täytyy myöntää että kyllä nyt tekisi NIIN mieli maksakastiketta ja perunamuusia :p Niin ja piti sitten ostaa tarvikkeet juustokakkuun kun alkoi tehdä mieli.. Tuolla se on jääkaapissa tekeytymässä. Mutta jos perustelen sillä että huomenna on pyhäpäivä :whistle:
Eipä minun mieskään mikään kova mahan silittelijä ole, mutta mielellään iltaisin seuraa tytsykän iltashowta :D Ja täytyy tunnustaa etten erityisesti edes tykkää että mahaa silitellään (tai siis että muut silittelee.) :ashamed:
Ja saa tännekin lähettää lunta ja pakkasta tämän vesisateen tilalle :kieh: Ihan niin kuin ei olisi ollut jo riittävästi tuossa sateisessa ja koleassa kesässä..
Ai niin ja sitten vielä yksi paljastus... Minä kun ostin sen joulukinkun joku aika sitten pakastimeen.. Niin tänään ostin sitten joulusuklaat (saa nähdä minkä verran niitä on sitten jouluna :snotty: ) Että mikä se onkaan minulle joulussa tärkeintä :whistle: :LOL: (ja sitten on minun turha itkeä painonnousua..)

MaMa ja tytsykkä 30+1
 
Meillä sataa lunta :wave: :D

Olitte niin ahkeria olleet, että tässä taitaa tulla kunnon romaani kommentoidessa:

MrsO Tommonen pelko muuten niin ihanana aikana on tosi :( Tsemppiä! Ja toivottavasti jotain apua ois kuitenkin keskusteluista ollut.

toive86 Mistä saitte Happyt noin edullisesti. Himoitsen niitä, mutten uskalla ostaa ennen kuin olen saanut niihin vauvan.

sairaalakassia en ole kummemmin pitänyt valmiina, vaan ihan huolehtinut, että kamera ja neuvolakortti on valmiina kassissa lähtöä odottamassa. Liivinsuojia olen aina muutaman pitänyt kassin pohjalla, samasta syystä. Kanttiinista olen sitten ostanut, mitä olen tarvinut. Vauvanvaatteet ja mun kotiinlähtövaatteet on mies tuonut hakemaan tullessaan. Ja vierailijoita olen opastanut tuomaan, jos jonkin tarve on yllättänyt. Jos ei kovin kiire ole ollut sairaalan lähdön kanssa, olen napannut vessasta pussukan, jossa on tärkeimmät: hammasharja, dödö, harja+muut hiustenlaittovälineet ja sampoo. Näinpä taidan tehdä nytkin, eli en pakkaa erikseen kassia valmiiksi.
Pillimehuja en ole mukaan synnyttämään ottanut, ja aina on mehukannua saliin kannettu. Jos on pitänyt odotella supisteluja, on kätilöt tarjonneet leipääkin.

kaivattuja ruokia olen myös syönyt ihan koko raskausajan, tosin kohtuudella. Eli kaipailen maksalaatikkoa enemmän kuin olen uskaltanut syödä, samoin graavikalaa (sitäkin kyllä syön, jos itse teen). Syön ylipäätään kaikkea, mutta tuoreena. Eli en uskalla syödä raakaa homejuustoa, graavikalaa tai tuorejuustoa esim. ravintolan noutopöydästä. Kotona kyllä menee kaikki.

(.) Kävin eilen taas Oysin ultrassa ja nyt saimme helpottavan "tuomion": vauvan mahalaukussa ei todennäköisesti ole mitään vialla, vaan siltä osin tervettä vauvaa saamme odotella. Tosin vauvan kasvu ei ole riittävää, ja syy löytynee huonosti toimivasta istukasta. Sitä aletaan nyt seurata. :/
Painoarvio oli 1090, ja jos loppuun menis, ois syntymäpaino kork.3kg. Mutta vaaranahan tietty on, että jos istukka ei toimi kunnolla, synnytyskin käynnistyy aiemmin. Onko kellään ollut kokemusta huonosta istukan toiminnasta ja sen seurannasta?
Muuten olo kuitenkin koheni kovasti. Odotukseen tuli iloa kummasti - ja sukupuolikin saatiin selville ;)
 

Heippa taas sateen keskeltä!
Tuizu mä olen tosiaan myös päiväkodissa töissä, mutta alle 3vuotiaitten kanssa..joten työnteosta ei todellakaan tule enää mitään. En pysty kumartelemaan, eikä vaipanvaihtorumbat ym. oikeen enää luonnistu ilman kipuja.

Sairaalakassin aattelin pakkailla hyvissä ajoin valmiiksi, ihan siis omat vaatteet ja hygieniavälineet + pari pillimehua ja lakua :p saa sit nähä muistetaanko sitä loppujen lopuks ottaa mukaan :LOL: Mut onpahan ainakin pakattuna, niin jonkun on se sit helppo vaik tuoda. Vauvallekin pakkaan kotiintulovaatteet valmiiksi, niin on nekin helppo vaikka miehen napata mukaansa kaukalon kanssa.

Vielä tai oikeestaan enään 2kk laskettuun aikaan. Aika on mennyt yllättävän nopeasti ja nyt pelkäänkin et se varmaan alkaa matelemaan. Alan käydä kärsimättömäksi :ashamed: Ja koko ajan vaan tekis mieli ostaa kaikenlaista ihania vauvanvaatteita :heart:

Kummit me ollaan jo pyydetty. Ja tulee ihan perinteiset ristiäiset lähipiirin kesken omassa kodissa.

Eipä tässä taas muuta tällä kertaa =)

Nipsuliina ja Iivari 31+2
 
Iltaa!

Sitä saa mitä tilaa, eiks niin ;) Täällä tosiaan on maa valkoisena niinku Tuttemui jo mainitsi :D
Ja hienoa että vihdoin saitte hyviä uutisia vauvasta :hug: Joko oot uskaltanu iloita odotuksesta? Ajattelitko jakaa sukupuoli informaation meidän kanssa :whistle: Kiitos tsempistä! Kyllähän nuo ajatukset edelleen pyörii siin tulevassa synnytyksessä :/ rasittavaa stressata sitä edelleen...

Poika meni ulos kuus vuotiaan setänsä kans. Pojat innoissaan kun lunta maassa :LOL:

Meilläkään mies ei juuri mahaa huomaa. Huolehtii kyllä etten liikaa tee, mutta ei tuu paijailee tai höpisee massulle. On itsekin sanonu et enemmän odottaa sitä et saa vauvan syliin! Neuvolassa ukko oli kerran mukana, ja sit tonne pelkopolille se olis tullu vaikka väkisin!

Oli mulla jotain muutakin kommentoitavaa, mut en sit millään muista mitä ihmettä se oli |O

Mrs O & NtiEelis 26+6



 
Siis eikä! Miks täällä päin mun terkkari tyrmäs TÄYSIN maksalaatikon??? Kun kysyin, että kai sitä nyt vähän saa syödä, niin sano jyrkästi EI! Ja on sellanen about kolmekymppinen hoitaja... Ja teille muille on ilmeisesti sanottu ihan muuta!
Ja minä raasu joskus kuukausi sitten uhmakkaalla mielellä ostin kauppareissulla paketin maksalaatikkoa ja sanoin miehelle, että saan kyllä syödä ihan vähän vaikka sanois ketä! Ja mies alko panikoimaan, että eihän sitä saa syödä yhtään :D No kotona lämmitin muun ruuan lisukkeeks KOLME RUOKALUSIKALLISTA maksalooraa ja suurinpiirtein nuolin lautasen vielä kaiken päätteeks siitä maksalaatikon kohdalta :LOL: Niin, että olisin voinu ihan hyvin syödä vähän enemmän. No, ostin tänään taas pitkästä aikaa laatikon ja aijon huomenna syödä vähäsen, hyvällä omallatunnolla. Kiitos. Sain purkautua, kun maksalaatikko on mulle herkkua :p
 
A-vitamiini on kait se mitä pitää ehdottomasti välttää... ja maksassa sitä on reilusti! Minä kyllä jauhoin tänään kuus poron maksaa ja kaks sydäntä ja sipulia, porkkanaa, perunaa ja mausteita isoksi taikinaksi ja paistelin pihvejä meidän lihanleikkuu porukalle. Söin itsekin kaks pihviä ihan hyvällä omalla tunnolla ja ne menikin kuumille kiville. En kyllä uskalla paljoa syödä, mutta just vähän maistella...

Ei kiva, kun oksennus tulee suuhun vähän väliä, kun niin närästäääää
.....täällä ei renniestä mitään apua :/

Alapäässä omituisia "tunnelmia"... lämmintä, kipuja, viiltoja, pehmentynyt tunne.... onkohan vauva tulossa :eek:

Anar ja Eemeli 28+3 pakkasta -11
 
tammimasu, mosmo-settiin tutustuin kun täällä palstalla siitä oli puhetta :) Laita vaikka vaan googleen mosmo niin sieltä löytyy, kuuluu vaunut, syöttötuoli, sitteri ja muuta kivaa ja tosi edulinen, se meinattiin tilata tosiaan.

Paljon onnea Tutteumui
, vihdoinkin hyviä uutisia! Rauhoitti varmasti mieltä, ainakin jonkin verran eikö? :hug:

Kohta katsomaan Manaajaa,happy halloween kaikille mahoille!
 
Pompo79 Täällä kans huomattu sama homma!

Sit sellanen kysymys, kun mulla on noi kaks pukua, niin toisessa ei ole mtn pesuohjetta! Millä ohjelmalla sit uskallan pestä sen? Ja oletteko käyttäny pukuja pestessä huuhteluainetta??
 
eilen olin siellä lääkärissä vaihteeksi. kohdunkaulaa enää 1cm jäljellä ja pehmentynyt kuulemma entisestään, ulkosuu nyt 2cm auki mutta sisäsuu onneksi kiinni. parin viikon päästä taas lääkärille, sitte siitä taas muutaman viikon päästä onki jo neuvolalääkäri. sairasloman lääkäri nyt kirjotti, no pari viikkoa olis enää äitiysloman alkuun.

kielletyistä ruuista ainut oikeestaan on energia juomat. en oo niiden suur kuluttaja mutta välillä tekee mieli niitä, mutta nyt ei sit saa niitä. maksamakkaraa oon syöny, onneksi se kuuluu nyt sallittujen ruokien listalle, toki söisin enemmänki mielelläni mitä suositellaan mutta oon aika hyvin saanu pidettyä sen syömisen sallituissa määrissä. oon taas kuullu jostain että maksalaatikkoa ei sais syödä, siinä kuulemma on se a-vitamiini pitoisuus suurempi kun maksamakkarassa/pasteijassa. en sit tiiä.

täälä on kans ihan valkonen maa. lunta tullu melkein koko päivä. onneks ukko vaihto mun autoon jo talvirenkaat ku monena aamuna ollu niin jäässä tiet.

sairaalakassia en oo vielä edes miettiny. pitäis kyl varmaan alkaa peseen vauvan vaatteitaki pikku hiljaa ku ei ikinä tiä koska se lähtö sairaalaan tulee. varmaanki kassia pakkailen pikku hiljaa ku oon saanu pestyä kaikki vaatteet. aikasemmissa raskauksissa en pahemmin pakkaillu kassia valmiiksi. vauvan vaatteet olivat kotona laukussa valmiina ja mies toi ne sitte sairaalaan ennen ku päästiin kotiin. ja mun omat vaatteet ukko toi sairaalaan myöhemmin. nyt kyllä ajattelin pakata valmiiks kassin.

juu-u mutta alkaan täs hipsiin sänkyyn päin. pitää laittaa kello jo puoli 6 herättään.
 
pitää välillä kirjotella tännekin, hirveesti on tekstiä tullu, lukemassa käyn päivittäin, mutten oo jaksanu kirjautua/kirjotella.
Minkä kokosia ne teidän mahat on? Mua jotenkin alko vaan mietityttämään kun näin tossa yhden tutun ja se tokas ihan kylmästi, että "herranjestas minkäkokonen tuo sun maha jo on, vaikka on niin paljon aikaa vielä jälellä" :eek: ei mun mielestä kovinkaan paljoo kyllä oo, eikä mahakaan mikään ihan hirvee oo, edes mun äidin mielestä et en tiedä sitten.
miestä ei kauheesti maha kiinnosta, kyllä se toissapäivänä saunass tokas, että oikeen kunnon killivatta, mutta ei se sille juttele tai kokeile muutenkaan.
toissailtana makoilin sohvalla ja meidän pikkumies kääns kylkeä ekan kerran oikeen kunnolla, koko maha hillu puolelta toiselle ja kädellä tunsi pienen "vaavan" siellä :heart: kaveri taitaa välillä köllötellä poikittain kun tuntuu että tulee tuolta oikeasta kyljestä ulos.
lääkäriin ollaan menossa ens tiistaina ja edellisestä lekurista on 5 vk aikaa joten vähän jänskättää et mitä tuolla mahassa on tapahtunu :)
jes, mutta siinäpä ne tärkeimmät, aamulla on aikanen herätys, joten täytyy painua maate!

foxilady ja poika rv 29+1
 

Yhteistyössä