TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Höh, millaisen kommentin Foxilady sai. No, mun parturi haikaisi kanssa, että kohtahan sä poksahdat. Sitten se epäili, että saan kaksoset. Omasta mielestäni mahani on ihan ok kokoinen. Maha on kasvanut suoraan eteenpäin, ei takaapäin yhtään tietäisi, että olen raskaana. Ja vartta on vain 160cm, joten eipä ole paljon tilaa lapsella kasvaa ylöspäin.Tuollaiset kommentit siis jätetään möläyttäjille.

Onpa Cruellalla jännä tilanne. Onneksi on sentään vielä kiinni! Mutta onneksi sulla on jo ihan turvalliset viikot meneillään :) Meillä meni Manaaja nauhalle. En tiedä katsonko edes päivän valossa...

Ja sitten omaa napaa... Mies kokkasi eilen oikein hyvää ruokaa, mutta sain siitä ilosta allergisen reaktion. Nyt on sitte nokkosrokko ja arvatkaa kutittaako noita paukamia!!! Ihan hirveä yö ollu. Paukamat ovat itse asiassa levinneet vielä eilisestä. Tässä nyt sitten punnitsen, että aloitanko lääkekuurin ja kärvistelenkö. Antihistamiinien käytöstä ei ole tarpeeksi tutkimustietoa raskaana oleville naisille, joten sen käyttöäei pakkausselosteessa suositella. Kuitenkin monet raskaanaolevat naiset sitä käyttää. Kaikkea mahdollista sitä sattuu!

No,apteekki aukeaa kymmeneltä, että vielä saan miettiä päätöstä. Oikein hyvää pyhäinpäivää kaikille!
 
Tuttemui Hienoa, että mahalaukun osalta homma kunnossa! Mun esikoinen oli vain 2820g vaikka syntyi 41+5. Olen ihan varma, että loppuvaiheessa istukan toiminta heikkeni, sillä vielä puolivaiheen jälkeen oli sf-mitat ainakin ihan käyrillä. Sairaalassa ihmettelivät asiaa, ja nytkin neuvolan täti tosiaan sanoi, että ei ole mitään jättiläistä taaskaan tulossa. Parin viikon päästä on lääkäri ja neuvolassa sanoikin, että täytyy tehdä kokoarvio, jotta tiedetään, onko taas kasvu hidastumassa. Ainakaan nyt 2 viikossa ei ollut sf-mitta ollenkaan muuttunut. Esikoinen käynnistettiin myös, koska lapsivettä ei ollut ollenkaan, ties kuinka kauan vauva ollut siellä kuivilla... Ihan terve poika kuitenkin muuten syntyi, eikä ihokaan ollut kovin huonossa kunnossa. Pääasia, että istukka on kuitenkin toiminut sen verran, että terve lapsi saatiin... :heart: En osaa sua auttaa muuten, mielenkiinnolla oottelen, miten sulla aletaan sitä istukkaa seuraamaan...

Nyt lauantain viettoon, tänään naisten pikkujoulut meillä, kuten Anar mainitsikin! Onneksi on tuota lunta ja pakkasta niin tulee ees vähän joulun tunnelmaa! Nämä pikkujoulut on jo kolmannet perättäiset, jotka kaverini kanssa muille naisille järjestetään, 20 naista ahtautuu tänäänkin samaan mökkiin nauttimaan lämpimästä tunnelmasta :xmas:

:wave: Lappitar ja Hippunen 29+6
 
Huoh, taas on viideltä herätty... Pitäisi lähtee lenkille ja sitten kaverin tytön 1 vuotis synttäreille.
Mahan koosta mulle taas kaikki huomauttelee, miten pieni maha mulla on, No sf menee ihan keskikäyrällä tällä hetkellä, mutta maha on oikeesti aika pieni. kai se sitten kasvaa sisäänpäin :D

Mut nyt pitkälle lenkille niin pääsee sitten herkuttelemaan hyvällä omalla tunnolla synttäri herkkuja :p
 
Mulla maha kasvaa mallikkaasti eteen- ja ulospäin, eli isohko se on omasta mielestä. Mutta sit taas ihmiset jotka kommentoi sitä, ovat sanoneet mahaa pieneksi! Sf menee mullakin keskikäyrällä.

Tietäiskö joku tosta et millä ohjelmalla mulla kannattais tuo vauvan talvipuku pestä kun siinä ei ole pesuohjetta? Siin on fleeceä sisäpuolella, ja se on päältä sellaisen jännän tuntuinen, ei ihan tavallisen puvun tuntunen vaan siin on sellanen pehmeempi kahiseva kangas. Uskaltaako sitä edes lyödä koneeseen... puhtaaksi se olis silti saatava...

Mrs O & Nti Eelis 27+0

 
Niin se mun piti viel sanoo, et näitä tyttöjä odottaessa mulla on sit taas takapuoli levinny :LOL: Ei mitenkään ylipaljon, edelleen mahtuu äitiysfarkut jalkaan jotka on omaa kokoa, mutta leviää kuitenkin.
Poikaa odottaessa ei muuten tapahtunu mtn muutosta kropassa kun et tissit paisui ja maha kasvoi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Tietäiskö joku tosta et millä ohjelmalla mulla kannattais tuo vauvan talvipuku pestä kun siinä ei ole pesuohjetta? Siin on fleeceä sisäpuolella, ja se on päältä sellaisen jännän tuntuinen, ei ihan tavallisen puvun tuntunen vaan siin on sellanen pehmeempi kahiseva kangas. Uskaltaako sitä edes lyödä koneeseen... puhtaaksi se olis silti saatava...

Mrs O & Nti Eelis 27+0
Vaikea sanoa näkemättä, mutta luulis että saa 40 asteessa pestä. Mulla on neljä hieman erilaista haalaria ja kaikki saa pestä 40 asteessa.



Johjo 28+5
 
Mrs O onko se puku minkä merkkinen? siis etttei olis esim. H&M:n puku? mulla on sellanen henkkapuku ja siinä on pesu 40asteessa. siinä on sisällä sellanen karvavuori ja päällinen semmosta hieman "nihkeää" materiaalia.en osaa selittää...mut luulis et voi pestä 40asteessa hienopesulla edes :whistle: tai jos varman päälle haluat ottaa niin laita käsinpesu 30astetta jos koneesta löytyy sellanen? kyl ainaki 30 luulis uskaltavan pestä.pakkohan vauvojen/lasten vaatteet on pesunkestäviä oltava ;)

se on sitte marraskuu jo! hui miten aika menee äkkiä :D

emos ihana masu :heart:

ja te joilla profiileissa näkynyt masu niin ihania on :D masuja on niin kiva katsella.
masun koosta hmmm no mun mielestä mulla on jo aika iso,mut moni sanoo et eihän tuo mikää iso oo. tossa edessä se on ja kasvaa mun mielestä samalla lailla mitä pojistakin. ainut vaan et alkaa täs kertyä tota ylimäärästä muuallekkin tällä syönnillä ja ikää kun lisää tulee :ashamed: huomaa et on vuosien varrella rasvakerrosta tullut,ei täs oo enää saman näkönen mitä esikkoa odottaessa. hih :D

täytyy katsoa,jos saan profiiliin kuvan mun pallosta :)

pompo79 juu samann oon kans huomannut :( ei mitenkään kaunista katseltavaa musta :D heh onneks enään ei kohta ite näe sinne kun maha alkaa olla niin iso :D


muoks; sain profiiliin kuvan rv 27+3 mahan...

mmamaa 28+5 tänään
 
Kivaa Marraskuuta kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!

Tässä ei ookkaan enää paljoo aikaa kun saadaan vaavit pihalle!

Paljo on juttua taas tullut. Viikolla en kerkee kirjoittelee kun on työkiireitä, perhe juttuja ja sit toisessa pinossa pidän menoo silmällä. Ihanaa siis kun on viikonloppu...
Turvonneet mulla on kans häppärit (en viiti ees kattooo.........), mut kauheempaan on ne liitoskivut. Todellakin sattuu ja pirusti. Pari viikkoo on nyt tota tuskaa ollut... Pian napsahtaa.

Mahan koosta sen verran et toisesta korvasta sisälle ja toisesta ulos.
Ei koskaa oo ulkopuolisille "mieliksi". Viimeks kaikki kauhistelivat isoon ääneen miten iso olin... Ja olinhan minä tietty, mut: "SO FUCKING WHAT???" Itse mä ne kiloni kannoin. Nyt taas virsi on eri: ootpas sä pieni... Niin oon pienempi, mut vauva kasvaa ja kaikki on ok, joten.........

Kaikilla kasvaa eri tavalla ja kaikki raskaudet ovat erilaisia. Ihmiset tosiaankin tykkäävät kommentoida, mut niitä ei kannata kuunnella. Oli sf mitat mitä tahansa tai kilot, niin kunhan vaan tosiaankin kasvuu tapahtuu ja kaikki on hyvin, niin se siitä.
Tuttemui Ihanaa et sait hyvii uutisia. Onnea!!!

(.) Mulla alkoi sit vissiin viimeinen täysi kuukausi yhdessä kasassa. Eli ens kuussa pitäis siis se iso poksahdus tapahtua!!!
Vaaveli on vieläkin PT. Sokrut ovat niin ja näin. Liitoskivut siis ovat mun paras kaveri nyt. Muuten asiat olivat kivasti neuvolassa pari päivää sit. Vaavelin sydänäänet ovat olleet 120 koko raskauden ajan. Sit mun paineetkin ovat olleet samat: 110/70. Painoo on tullut nyt sen 10kg, eli ihan hyvä. Raskausmyrkytystä ei vielä oo havaittavissa ainakaan....
Menen nyt viikottain antaa verinäytteen raskausdiabeteksen takia. Eli ei kotitestailuja tai uusia rasituksia. Ekassa testissä kaikki oli loistavasti.
Vajaan parin viikon päästä menen sit synnytyssairaalaan kunnolliseen vikaan tutkimukseen. Täällä noita isoja tutkimuksia saa kaksi, joten toi on sit se vika. Eli katsovat kunnon ultralla jne. Saa nähdä mitä se lekuri siellä sanoo sit sektiosta. Mä luulen et Tirri ei taida kääntyy plus sit oli ne esikoisen kans olleet ongelmat, jotka jo heti pistävät sektion mahdolliseksi.... Olishan se kiva tietää millon siis on mentävä ennen jouluu vai joulun jälkeen. Mut luulen et päivämäärän saan vasta myöhemmin.......... :|
Mulla ovat alkaneet ajatukset menemään sinne loppumetreille nyt... alkaa pian jännittää ja toisaalta en voi odottaa!!!!!!!

NullPoints ja Tirri 31+2
 
Heippa

Musta kanssa tuntuu, että koko alapää on yhtä vetistä perunamuusia... Turvotusta ei onneksi ole, eikä ainakaan viimeksi ollut suonikohjuja (lääkäriltä varovasti asiasta kyselin). Mutta on paikat vähän eri kuosissa kuin esikoista odottaessa, jolloin tuntui vielä ihan normaalilta :)

Tännekin saattaa tulla jo kiva syyskeli, kun lämpötila laskee lähemmäs nollaa. Esikoinen on tietty kipeänä, joten sisällä kökitään. Mies onkin tänään työnantajan laskuun viihteellä koko päivän, saa nähdä missä kunnossa kotiutuu sitten aamuyöllä... No, meinasin leipoa pojan kanssa pipareita, ja sytytellä illalla monta kynttilää parvekkeelle. Jotain hupia meillekin.

Tuttiritari 30+
 
Ilmoitusluontoista asiaa..Mulle tuli iha täytenä yllätyksenä, ettei vastasyntynyttä kannata nukuttaa vielä pinnasängyssä. En tienny tai tullu ajatelleeksi että se on vielä liian suuri sänky niin pienelle. No olipa hyvä, että sain tonkin jutun tietää. Kuulemma nukkuu paremmin pienemmässä sängyssä, ja sehän selvää..Ensin vauva asustaa kohdussa, niin onhan se turvallisempaa nukuttaa pienessä sängyssä. Varmaan te jo tiedätte tän, mutta mä en tienny. :D
 
Johjo Se puku näyttää melko samanlaiselta kun tos kuvassa toi vaalea pussipuku! Ja sit se tuntuu olevan just sellaista nikheää materiaalia kuten mmamaa kuvailit!

Mä kans mietin et kai sen nyt voi pestä kun kerran vauvan puku on! No, pesen sen, itketään sit jos se menee pilalle :LOL:
 
tammimasu onhan se pinnis tosiaan turhan iso vauvalle, kun ensin ollaan varpaat suussa kohdussa ja yhtäkkii ympärillä onkin vaan "tyhjää"! Siks kannattaakin vaik se äitiyspakkauslaatikko laittaa sinne sänkyyn jos ei erillistä kehtoa ole. Meillä on ollu esikoisella se laatikko sängyssä, kakkosella oli kova kantokoppa. Nyt sain huudettua kolmannelle ihan kunnon kehdon, olen siitä haaveillu jo esikoista odottaessa. Nyt olenkin ihan tohkeissaan :D Ei kohta malta odottaa et sais vauvan kotiin :LOL:
 
Vauvan nukkumapaikasta sen verran että tämä tulokas saa nukkua ensialkuun vaunuissa. Ajateltiin että on helpompi siirtyä vauvan kanssa pois makkarista jos on kova pitämään ääntä. Kuopus nukkui alkuun kopassa meidän sängyssä, mutta nyt haluan pitää sängyn "vauva vapaana". Minä en uskalla nukuttaa vauvaa perhepedissä ja se vaikuttaisi kyllä negatiivisesti sekä minun että miehen nukkumiseen kun koko ajan pitää olla varuillaan ettei vaan kierähdä päälle. Ja kunhan tuo kuopus vielä hetken kasvaa niin saa siirtyä tavalliseen sänkyyn ja tämä tulokas siirtyy sitten pinnasänkyyn. Eli ensimmäiset kuukaudet saa vauva nukkua vaunuissa.

Mahan koosta.. Minusta tuntui kuukausi sitten aivan mahdottoman kokoiselta tuo maha. Tuntui huimalta ajatella että se kasvaisi vielä kolme kuukautta, mutta nyt tuntuu että kasvu on tasoittunut. Isohan tuo maha on, sf-mitta huitelee yläkäyrällä, kuten aina, mutta jos vertaa tätä mahaa siihen mikä minulla oli kun odotin noita kaksosia niin pienihän tämä siihen nähden on :D Ja kyllähän noita kommentteja kuulee, mutta ei niitä pidä liikaa kuunnella..
Lappitarelle ja Anarille hauskaa iltaa naisten pikkujoulussa!!
sasha80 harmi että miehen järjestämä ruokailu päättyi allergiseen reaktioon, mutta miehen ajatus oli ihana. Mikä muuten laukaisi moisen nokkosrokon?
Nullpoints Niin ne päivät käy vähiin, teillä vietetään joulua ilmeisesti uuden perheenjäsenen kanssa. Itse toivon että tämä vauva syntyisi vasta vuoden vaihduttua, mutta sitähän ei voi tietää..

Hyvää viikonloppua ja alkanutta marraskuuta kaikille!!!

MaMa ja tytsykkä 30+2
 
MaMa Se on siinä ja siinä miten vietetään. :eek: Yleensä korkeintaan 2 viikkoo ennen leikkaavat, jos on kaikki hyvin. Ja mun laskujen mukaan siinä on just jouluaatto... eli ei silloin, eikä muinakaan pyhäpäivinä... Sit ollaankin ihan muutama päivä mun LA:sta... Eli silleen... :kieh:
Epäilen et leikkaavat siis liian aikaisin ja kipeen sektio haavan kans ei oo kiva joulua viettää. Toivon itse siis et heti joulun jälkeen ottavat sisään ja ennen uutta vuotta olisimme kotona. Mut katsotaan. Toivottavasti oon viisaampi parin viikon päästä. Ja jos en ole, niin kyllä se siitä. :D
Uskon kyllä et en tule olemaan eka jolle tulee lähtö. Varmasti tapahtuu ylläreitä monille. Toivotaan ettei vaan kenellekään ihan just nyt. 3-4 viikkoo, niin alkaa porukka ihan oikeesti poksumaan. :D
NP
 
Meillä kans nuo molemmat muksut nukkui loppujen lopuks keskessä, tuntui itelle helpommalta imettää ne yöllä kun ei tarvinnu sen kummemmin nousta. Kaikki vaipat, liivinsuojat, pyllypyyhkeet, ja vauvan vaihtovaatteet oli korissa sängyn vieressä niin ei niidenkään takia tarvinnu nousta, laiska mikä laiska :LOL: :ashamed:
Nyt vaan on tuo koira talossa, joka saa nukkua meidän sängyssä. Lasten sänkyihin ei ole asiaa. Niin kummiski, en uskalla nyt nukuttaa vauvaa vieressä, vaikka koirakin tietää et oma paikka on jalkopäässä niin silti tuntuis hurjalle nukuttaa vauva samassa sängyssä! Siksikin sain aikaiseksi laittaa sen kehdon nyt, niin saan pienelle ihan oman pikku pesän laitettua.
Toivottavasti neiti olis parempi nukkuja öisin kun mitä siskonsa, joka heräsi ensimmäiset 6 vkoa tunnin välein |O

Mrs O
 
NullPoints Sehän se on kun sattuu nuo joulupyhät tuohon "sotkemaan"..
Mrs O Kehto olisi aivan ihana mutta meidän piti miettiä sitä että tuo kuopus saattaisi olla turhan ahkera kiikuttelija :D joten se kehto oli pois laskuista..

Ja tosiaan niitä vauvauutisia alkaa varmaan loppukuusta jo tulemaan :eek: (tai toivotaan että menisi ainakin sinne asti..)
 
Hui että oon ähkyssä, vähänkö on tullut mätettyä kaikkea ei niin terveellistä naamaan tänään....
Meillä on kaikki lapset nukkuneet perhepedissä ja tämä vauva tulee myös nukkumaan, en edes ota esille pinnasänkyä. Nimenomaan tuon yösyötön kannalta aivan ihannetta nukkua vauvan vieressä, ehkä mäkin vaan sitten oon niin laiska... :xmas: Oikeesti tuo lapsen vieressä nukkuminen on vaan mun juttu, eihän se tietenkään kaikille sovi, jos siihen ei ole tottunut. Tai sitten pitäisi olla sellainen pinnasänky, mistä saa laidan kokonaan pois ja sängyn pohjan samalle tasolle kun oma sänky. Näin jossain nettiputiikissa tuollaisen sängyn, hinta oli aika suolainen jotain 400e....

Nullpoints, mulla tuo kuopus syntyi suunnitellulla sektiolla, ja se tehtiin rv 40+1, itsekin ihmettelin, että eivät aikaisemmin leikanneet... Tyttö oli masussa poikittain ja jalat edellä olisi ollut maailmaan tulossa. vaan eipä ollut neidillä mikään kiire maailmaan, mulla oli loppuun saakka paikat visusti kiinni.

Nyt mä lähden sängyn pohjalle näitä syötyjä kaloreita kuluttamaan...
 
Vielä lisään...
Meiän ainokainen syntyi 40+0 "ei suunnitellulla sektiolla". Eli loppuun asti täällä kitkuteltiin, vaikka oli se raskausdiabetes, raskausmyrkytys jne. Nehän mua käynnistelivät tableteilla (koko satsi ja 1cm vain auki). Sit saivat tihrattua vedet puhki, eikä mitään. Sit olin tipassa koko päivän ja aukesin vaan sen 3cm. Eli tiukassa oli tosiaankin ja kun mut avattiin, niin pää oli silleen et sektio olisi ollut ainoo vaihtoehto, vaikka olisinkin avautunut. :eek:
Luulen et tulee olee paikat visusti kiinni nytkin loppuun asti, joten jos se tosiaankin menee joulun yli, niin hyvä. Tuskin itsekseen alkaa pihalle tulemaan. Nuo sektio jutut riippuu niin sairaaloista ja lääkäreistäkin, joten ei tosiaankaan voi tietää. :x Maltti on valttia.
Vauvan nukkumisesta: neiti nukkui kehdossa aivan sängyn vieressä. Kun imetyksen lopetin varovasti nostin sit sinne. Kätkykuolemillahan ne varoittelevat et jos vaavi nukkuu samassa sängyssä. Sille siis tulee liian kuuma jne... Toisaalta mä en uskaltanut nukkua vaavi vierellä, et jos vaikka litistäisin. Sit sekin on toinen asia et helposti ne oppii siihen et äidin kyljessä nukutaan, niin voi olla vaikeeta vieroittaa omaan petiin... Kaikki tekee niin kuin tykkää. En tiedä onko oikeeta tai väärää tuossakaan. :ashamed:
Hoh hoijjaa... veto poissa ja lasten vaatteiden lajittelu lopetettu. Huomenna alan pesee uudelle tulokkaalle neidin vaatteita... Voi parkaa jos on poika, kun noita pinkkejä on iso läjä tarjolla. :LOL:
 
Meillä siirsin vauvat omaan petiin n. 1,5-2kk:n iässä, niin et saisin ne mahd. helposti totutettua.
Tuosta kehtokuolemasta tuli mieleen, et eihän niit oikeita syitä koko hommaan tiedetä. Mä itse olen kerran "kuollut", 12pv:n iässä. Onneksi se iski päivällä eikä yöllä!
Mä enemmän pelkäsin aikoinaan sitä et mies vierii vauvan päälle, kun äidillähän on se vaisto. Siks tehtiinkin niin et siirrettiin sänky seinän viereen ja vauva nukkui mun ja seinän välissä. Mutta, kuten kirppunen tuossa jo sanoi, se on niin yksilöllistä, toiset tykkää, toiset ei! Onneks kumpikaan nukutus tapa ei oo väärin, nukku vauva sit vieressä tai omassa pedissään.
 
Heips!

Eilen oltiin teatterissa ja oli oikein hauska esitys, ainoa vaan että mä olin työviikon jälkeen niin puhki että meinas tosissaan väsyttää, vaikka oli hyvä esitys. Sitten nukuinkin viime yönä 12 h unet :whistle: Ja tänään mun ei pitäny tehdä mitään muuta kuin kölliä James Pattersonin romaanin parissa, mutta olen sitten touhunnu koko päivän, pessy pyykkiä, täyttäny/tyhjentäny tiskikonetta, lämmittäny takkaa, tehny lihapullia ja jauhelihapihvejä, paistoin joulutorttuja (!!), ja nyt on uunissa kinkkuhyrrät jotka kans tekasin. Sit kävin kaverin tyttövauvaa kattomassa rotinoilla, oli oikein suloinen 6 viikkoinen tuhisija. Ja kiltti, tahtoo samanlaisen pliis :attn: Niin ja mä pidin itselleni pitkästä aikaa "kaunistautumis-illan", eli kuorin nassun, laitoin naamion ja poistin säärikarvat. Olikin melkonen viidakko jaloissa jo.. hiuksetkin pitäis värjätä mutta teen sen sit ens viikonloppuna.

Pinnis laitetaan meillä sängyn viereen heti. Laitan siihen pyyhkeillä tms semmosen koperon jossa toukan on mukava alkuun kölliä, joten eiköhän se siellä viihdy. Eri huoneeseen menköön sitten joskus vajaan vuoden ikäisenä, tai miten hommat sitten etenevät. Se pahvilaatikko jotenkin ahdistaa, joten en halua sitä käyttää. Ja kehtoa ruinutin miestä tekemään mutta ei se mitään kerkee, kun pitää näitä remppahommia tehdä. :headwall: No, toisaalta se kehtoaika on aika lyhyt niin kaipa tolla pinnis-pyyhesysteemilläkin voidaan edetä.

huu, älkää nyt vielä poksautuksista puhuko |O |O |O On niin paljon vielä tekemättä ja toivon että toukkeli pysyy tammikuulle masussa :heart: Tänään neiti on tosin potkinut niin kovia potkuja että tuntus tahtovan nahkan läpi jo ulos, tai sitten meille on tulossa jonkin sortin kenguru.

Jep, arvatkaa onko mun referaatti tehty... miten voikin olla noin vastenmielistä kirjottaa paria hassua sivua?? :xmas: :xmas: Grrh, huomisaamuna teen sen ja sillä siisti. Nyt taidan ottaa vähän limua saunanjälkeiseen janoon, joten palaillaan taas naiset =)
ps. täällä pk-seudulla ei nyt tee mieli juoda yhtään vettä kun sinne vantaan jokeen on jotain sontaa kaadettu... olkoon miten puhdistettua tahansa

:x
 
Pyhäinpäivä takana ja mahtava ähky. Kirkosta ja haudalta tulon jälkeen syötiin kunnolla: lammasta, nam :p
Sitten lasten kans katsottiin elokuva ja samalla nautittiin jälkkäriksi glögiä, klementiinejä, suolakeksejä ja poppareita :kieh:

mahan koosta viimeksi käyty keskustelua, mulla on kyllä pieni ja ihmetystä herättää taas mahan pieni koko. Ei kai sen kovin iso tarvi ollakaan, jos kyydissä köllöttelee vasta kilon painoinen vauva ja vettä mieluummin vähän kuin reilusti.

ja haalareiden kuviakin jo oli, laitanpa omani kuvan, jos osaan ;) :ashamed:
...
no enhän mä mitään kuvaa osannu tähän liittää :headwall: mutta linkki kuvaan pitäis tulla tässä:
http://verkkokauppa.winkkeli.fi/epages/Planeetta.sf/secAqmq8TDW7Fs/?ObjectPath=/Shops/winkkeli/Products/23/SubProducts/23-0001

maanantaina ois lääkäri - taas. Laitan sitten jotain tietoa, miten tota kasvua aletaan seurata.
 
Kylläpäs se aika tosiaan hurahtaa nopeasti kun täällä jo puhutaan poksahteluista. Itse en ole ollenkaan varma miten kauan vauva vielä masussa viihtyy. Olen myös aika varma että tämä on mun viimeinen kuukausi kokonaisena, joulukuun puolen välin jälkeen saan alkaa jännittämään. Toivon todella että tää maha ois vaan laskeutunu ja muut ennakoivat merkit tullu ainoastaan pelästyttämään mua, ettei vauva sieltä nyt ennen viikkoa 35 syntyisi.

Olen lopettanut minkään raskaiden tavaroiden kantamisen enkä mielellään kyyki lattialta leluja. Miehen kanssa puhuttiin ettei kannattais enää oikeestaan normaalia seksiä harrastaa ainakaan tähän kriittiseen kuukauteen jotta sais vauvan pysymään matkassa. On ainakin itsellä parempi mieli kun on yrittänyt tehdä kaikkensa vauvan kasvun turvaamiseksi.

Puhetta oli myös vauvan nukkumispaikasta. Me ei olla hankittu pinnasänkyä ollenkaan ainakaan tähän alkuun. Vauva nukkuu meidän keskellä, josta on helppo imettää. Mun vaisto ei anna pyörähtää vauvan päälle, eikä mieskään kyllä mikään pyöriskelijä ole. Jos tilanne vaatii niin ostamme pinnasängyn myöhemmin. Vaunut tai äp-laatikko käy hyvin myös vastasyntyneen nukkumapaikaksi. Tosiaan pieni vauva kun kaipaa läheisyyttä niin iso pinnis on aika kolkko paikka. Esikoisen kohdalla ihmettelin miksi hän ei pinniksessä viihdy, mutta näin kokeneempana ymmärrän yskän. Pidän vauvaa lähellä niin paljon kun ikinä pystyn. Vaikka hän roikkuisi tissillä ekat vuorokaudet niin yritän jaksaa, koska sitä se vauva haluaa ja tarvitsee. Kätkytkuolemasta vielä sen verran että ei se vieressä nukuttaminen voi niin kamala juttu olla kun Afrikassa vauvat nukkuu aina äitinsä vieressä eikä siellä edes tunneta kätkytkuolemia. Vauvan hengityskatkosten kannalta on erittäin hyvä että äiti hengittää vieressä. Mun mies on Afrikkalainen ja hänelle on tietysti ihan selvä asia että vauva nukkuu vieressä, hän olis valmis nukkumaan itse vaikka lattialla, eikä olis kummastelun aihe ollenkaan. En nyt silti ukkokultaa lattialle passita, hyvin mahduttiin viimeksikin ja mahdutaan nytkin.
Asia + toinen. Onko kellään alkanu masu laskemaan ihan niin että toisetkin on huomannu, ettei itse vaan kuvittele. Mua vähän hirvittää tää masun roikkuminen näillä viikoilla.
sarabi rv 30+4
 

Yhteistyössä