TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

daizz :hug: toivotaan että uutiset äpolilta ovat hyvät eli ettei vauva ole kasvanut sokereiden takia liikaa. Eihän se nyt missään kirkossa kuulutettua ole että raskauden jälkeenkin on ongelmia niiden sokereiden kanssa, tietysti se riski on olemassa, mutta sitä ei tiedä kun sitten myöhemmin. Ymmärrän hyvin että kun sinulla alkuraskaus oli niin "toimintaa" täynnä että olisi voinut sen jälkeen saada nauttia raskaudesta ilman ylimääräisiä juttuja. Enpä minä mikään kaksinen lohduttaja ole mutta ISO :hug: ..

 
Mama74...niin mä toivon et ois etes tuo aksvu pysynyt kurissa pienellä...tän sinnittelyn ansiosta.Ei oo onneks kirkossa kuulutettu et se o tuomio tulevasta et tää sokeri härdelli jää.Neukka täti sanoi mulle tiistaina et siltä vaikuttas noi mun rasituksen arvot et tulee jäämään.Oli aika korkeat.Mulla kun on vielä sukurasite...äitillä oli kakkostyypindiabetes.Äitini joka nukkui pois puoli toista vuotta sitten äkillisesti auto onnettomuudessa.Ikävä molempia pois nukkuneita vanhempia kasvaa sen mukaan mitä lähemmäs pikkusen syntymä vaan tulee...Hmmph...Ei saa pikkunen ja aikasemmat lapset nauttia mun puolen mummosta ja papastaan...Iakasemmat kerkesivät alkuelämänsä..mut mummo vietiin rankalla kädellä pois niiden elämästä...mummo joka oli iso osa meidän joka päivästä elämää vielä kun eli.
Pappa(isäni) nukkui pois kun olin 14...
Joo no nyt pomppasin asiasta taas...Juu tosissaan oli tuo alku niin sekavaa...
Mutta onnellisesti meille kävi kun saatiin toinen pienistä pitää vielä tähän päiväänki asti...ja saadaan toivottavasti elävänä ihanana nyyttinä syliin asti ja elämämme auringoksi...
MÄ vaan kaipaan äitin tukea...Oman äitin!!!
Mä kun otan ite paineita aika helposti tämmösistä mitkä o niiku mussa...ja mitä tapahtuu mussa...et hoh...hoijaa...
Aina odotan pahinta etukäteen...ja sit yllätyn tosi positiivisesti jos asiat onki hyvin...Mut jos asiat onki huonommin..ni oonpaha ainaki varautunu siihe tosi huolella... :ashamed: enkä tipu nii korkeelta...


Muuten asiata kymmenenteen..onko teitä ruennu viluttaa uudestaa näi loppusuoralla??
Mulla alku raskaudessa oli joka ilta vilutusta...ja nyt se on palanut... :/
 
Tulinpas pikaiseen minäkin muiden kuulumisia kurkkaamaan ja meidän lääkärineuvolan kuulumiset kertomaan.

Eli vko sitten käytiin lääkärineuvolassa ja vauvalla kaikki hyvin. Vauva köllöttelee jo pää alaspäin, kuten olen pitemmän aikaa ounastellutkin kun potkut tuntuneet niin ylhäällä. Painoarvio oli tuolloin 1270g, hieman yläkanttiin mutta sanoi lääkäri että aivan normi kun keskiarvoistahan se lasketaan. Vauva kovasti taas touhusi menemään ja nähtiinpä taas haarusväliinkin ja kyllä se selkeästi poika on, pikkumiehen kannalla oli selvästi lääkärikin. =) Mulle tullut nyt painoa yhteensä 6,5kg, vko sitten puntari näytti 84,5 kg. :ashamed: Viikon päästä on sokerirasitustesti, se meinaa vähän jännittää. SF-mitta oli 29 (edellisessä neuvolassa reilu 3 vkoa sitten oli 23! :eek: ), mutta epäilen, että suuren eron teki jo pelkkä mittaajan vaihdos kun nyt mittasi lääkäri ja viimeksi terv.hoitaja. Pissat oli puhtaat ja RR 120/72.

Kovasti vauva touhuilee masussa ja melko selkeät rytmit on jo pikkuisella! Liikkeet on niinihanan tuntuisia, vaikka välillä tuntuukin että tulee jalka mahasta tai kylkiluusta läpi! :heart: :D Taas oon sortunut ostelemaan meidän rakkaalle Pikkumiehelle bodyja, housuja ja paitoja, kooltaan 56-68cm. Niin ja löytyipä alennusrekistä yksi 74-80 cm paitakin, joka oli "pakko" saada ostaa... :whistle:

Johjolle suurkiitos etusivun päivityksestä, ihana on!!! =)

Sairaalakassin ajattelin joskus marras-joulukuun tienoilla laitella pikkuhiljaa lähtökuntoon, lähempänä katselen miltä vointi näyttää ja mahdollisesti laitan jo aiemminkin jos alkaa näyttää että saatetaan laitokselle vaikka jo aiemminkin mennä. Ajattelin ottaa sairaalakassiin mukaan omia juomia ja jotain pientä syötävää, mieluummin otan niitä varulta mukaan ja ennemmin tuon takaisin sitten kotiin, kuin että siellä harmittelen jos alkaakin jotain tehdä kovasti mieli. Eli otan varmaan sinne mukaan vähän salmiakkia, vähän suklaata ja vähän hedelmäisiä karkkeja ja esim. jotain suolaista (pikku sipsipussi tms) pikku suolaisen hiuko-hetken yllättäessä... ;)

Mutta nyt nukkumaan, aamulla aikaisin töihin.

Hyvät voinnit kaikille! :flower:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 28+6 :heart: -
 
Runttipulla Meillä aluksi oli myös kummastelua jos nyt ei suoranaista järkytystä havaittavissa lähipiirissä kun ei pidettykään ristiäisiä. Mutta äkkiä se meni ohi ja meidän äitikin rauhottui kun kuuli, että pojalle voidaan silti laittaa se kastemekko, jossa mutkin ja mun veljet on aikoinaan kastettu :D Ja jälkeenpäin tuli kyllä palautetta, että oli hyvät juhlat. Me puheessa mun miehen kanssa kerrottiin aika seikkaperäisesti miksi ja miten nimet oli valittu ja niiden historiasta, kummien kunniasta ja roolista vauvan elämässä jne, joten se oli sitten tavallaan se juhlava osuus. Puheen lopuksi kohotettiin malja uudelle ihmiselle.

Pillimehut on musta synnyttäessä käteviä siksi, että mies voi helposti ja nopeesti juottaa esim. tiheiden supistusten välissä vaikka olis ite makuullaankin. Pienet seikat voi olla ratkaisevia juuri siinä tilanteessa :) Toinen vaihtis olis ottaa joku sellainen kannellinen pillimuki mukaan, sen havaitsin viimeksi korvaamattomaksi imetyksen alkutaipaleella kun homma ei onnistunut kuin makuultaan, pystyi silti juomaan kun jano oli aivan uskomaton koko ajan. Mulla oli muistaakseni sellainen hurmaava Nalle Puh -muki, hih...
 
Kaivatuista ruoista Sini-Sissi ja muutkin; kyllä meidän neuvolan mukaan kotimaisia ja Arlan juustoja voi syödä huoletta, myös Auraa ja muitakin homejuustoja. Ja niin olen tehnytkin. Ravintolassa olen kysynyt esim. vuohenjuustosta, että onko tehty pastöroidusta maidosta, jos on, niin siitä vaan. Vieläkö jossain päin Suomea neuvotaan jättämään nuo syömättä? Auts...

Sairaalakassi Mä olen ajatellut pakata niin kuin lähtisin mille tahansa parin päivän matkalle, paitsi että lisäksi tietysti vauvalle vaatteet :)

Vauvan varusteista, tarvikkeista jne. Meillä ei ole vielä mitään valmiina, tuossa saikulle jäädessä iski sellainen ahaa- elämys tajuntaan että vauvahan tosiaan voi syntyä hetkenä minä hyvänsä, etenkin, jos supistelut jatkuvat tähän malliin. Nyt on siis alettava toimimaan, toimintakuntokaan kun ei lienee omalla kohdallani ainakaan parane tästä enää.

Daizz :hug:

Mukavaa päivää kaikille :flower:

Arabia ja pikkuinen 29+0 :heart:
 
Voi Daizz :hug: Ymmärrän hyvin, että ahdistaa kaikki. Toivottavasti sulla on kuitenkin paljon lähimmäisiä, jotka osaa sua tukea :heart:

Puhuin eilen lapsiluvusta ylimalkaisesti ja tänään aamulla mies tajusi, että en puhunutkaan kahdesta, vaan kahdesta tai kolmesta lapsesta. Että hyvin ymmärrän mmamman ajatuksia raskaana olemisesta. No, synnytyksestä en vielä tiedä mitään :)

Hyvä vinkki, Sisi, tuo pillimuki. Täytyy varmaankin hankkia sellainen, että olo olisi mahdollisimman miellyttävä pikkuisen kanssa. Sairaalakassin ajattelin pakata joskus joulukuun lopussa tai tammikuun alussa. Kuitenkin löydän itseni pakkaamasta kassia marraskuussa... :p

Ja kaivatuista ruuista... Valkohomejuusto! Siis oikein kunnollinen valkohomejuusto, sellainen, jota ei saa syödä nyt. Juustolautanen vaan pöytään ja keksit, kun laitokselta tullaan :LOL:

Onko muilla ns. levottomia jalkoja? Siis vasen jalka on sellainen hermokimppu iltaisin, kun otan pois tukisukan. Jääsalva auttaa niin, että saan unenpäästä kiinni. Mutta ei hieronta tai venyttelykään auta.
 
Huomenta vaan kaikille, kohta onkin taas viikonloppu!

Tänään pasahtaa sitte raskausviikkoja tasan 28.

Onko kellään ollu samaa ongelmaa, mutta mulla on sellasta paineen tunnetta ollu pepussa nyt pari päivää? Onkohan kyseessä ne peräpukamat? Ummetusta ei oo ja muutenki aineenvaihdunta pelaa. Yleensä paineen tunne tulee ku istuu ja sitte tuntuu ku nousee seisomaan. Tosi inhottavaa, mutta ei mikään kestämätön olo.

Kaivatuista ruuista.. En ole aikasemmin oikeen edes välittäny maksalaatikosta, mutta tottakai nyt kun se on kiellettyä sitä tekisi kamalasti mieli.

Mulla oli aikasemmin levottomat jalat, mutta nyt ei oo pariin viikkoon ollu. Sitä oli vähä aikaa ja sitte se loppu. Nykyään mua iltasi närästää, mutta se on kans niin vähäistä, etten ole edes rennietä vielä käyttäny.

Kyllä näistä kaikista selviää, kun tietää ettei ne oo ikuisia vaivoja, toivottavasti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sasha80:
Ja kaivatuista ruuista... Valkohomejuusto! Siis oikein kunnollinen valkohomejuusto, sellainen, jota ei saa syödä nyt. Juustolautanen vaan pöytään ja keksit, kun laitokselta tullaan :LOL:
:wave: Täällä sama homma :D Neuvolasta kertoivat, että ohjeet on muuttunu ja esmes auraa saa syödä, mutta *nyyh* ei ole kotimaista valkohomejuustoa missään! Mies onkin nauranut, että saa varmaan tuoda heti ekana laitokselle koko paketin presidenttiä. Otan siitä vaan isoja haukkuja nurkasta... :LOL:

Papupata
 
Öööm... Oon mä ainakin syönyt valkohomejuustoa, siis Brie yms.? Katon vaan tuoteselosteesta, että on tehty pastöroidusta maidosta. Ranskalaista löytyy ainakin cittarista. Olisko ollu 'coeur du lion' tms. Ainoo ruoka, jota tekis hirveesti mieli mutta en oo syönyt on lämminsavustettu lohi!!!
 
Ota näistä nyt selvää... Mulle sanottiin, että pitää olla pastoroitua ja ison kotimaisen meijerin tuote, että saa syödä kuumentamatta. Arla käy kuulemma, vaikka ei ookkaa varsinaisesti kotimainen.
Eikös tämä lohi-kielto koske ainoastaan vakuumipakattua kalaa? Näin olen ainakin ymmärtänyt...
 
kiitos Arabia juustoja vaan syömään =)
Tein eilen kauheen virheen, lanttulaatikkoa oli pakko saada.. arvatkaapas närästikö??? huhhuh
Mulle tuli eilen kelan päätökset.. eipä ole rahoissa pahemmin kehumista! Mutta eiköhän sitä pärjätä! Äitiyspakkausta nyt odottelen ihan kuumana!

Mukavaa päivää kaikille!
 
Kaivattuja tuokia ovat maksalaatikko, maksamakkara sekä graavilohi. Tokihan lohta voisi graavata itsekin... Kyllä tässä selviää tammikuulle ihan hyvin ilmankin. Juustoja oon vältellyt myös kun tuota painoa on muutenkin ihan tarpeeksi.
Tuli tuosta sini-sissin lanttulaatikon syönnistä mieleen, että mahtaa tulla kiva joulu. Lattulaatikko on mun herkkua, eli maitoa menee litroittain sekä rennietä.

Janttu & toukka 30+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisi:
Öööm... Oon mä ainakin syönyt valkohomejuustoa, siis Brie yms.? Katon vaan tuoteselosteesta, että on tehty pastöroidusta maidosta. Ranskalaista löytyy ainakin cittarista. Olisko ollu 'coeur du lion' tms. Ainoo ruoka, jota tekis hirveesti mieli mutta en oo syönyt on lämminsavustettu lohi!!!
Kun tuo Brie ei ole kunnollista valkohomejuustoa :( Camembert kuulostaa paremmalta :p Harmi, kun lanttulaatikko närästää. Pitää vissiin keskittyä pottulooraan ja porkkanalooraan. Graavilohta pitää sitten tehdä itse. Ja kalahan piti olla tuoretta, eikö?
 
Äkkiä ennen päikkäreitä täytyy tulla vielä noista juustoista ja muista syömisistä kommentoimaan kun näköjään edelleenkin käytännöt ja ohjeet vaihttelee neuvoloittain :eek: mut siis luulis että samat suositukset olis SAMAT kaikissa paikoissa. Noh näissäkin asioissa toki voi mennä äärinmäisyyksiin ja mä oon ite huomannut että teito lisää tuskaa :ashamed: esikon odotusaikana en tiennyt mistään kielletyistä...söin graavilohta,kaikkia juustoja jne. tosi pitkälle ennenku tajusin--> kuulin ettei "sais" syödä. Nyt oon kumminkin yrittänyt välttää näitä vältettyjä listalla olevia ruoka-aineita. Mä oon ymmärtänyt ton tuorejuustoasian niin että vaikka on pastöroidusta maidosta niin on pehmeä ja helposti pilaantuva juusto...siksi se riski siinä. ja sama nää homejuustot jne. pplus sitte raaka kala,liha jne. kuten just graavisuolattu,kylmäsavustettu jne. Mut turha sitä on joka asiaa panikoida,mä oon myös ihan vähän syönyt TUOREENA tuorejuustoa,mut oon kuitenkin yrittänyt välttää :/

Kaikkea sitä kyllä voi olla ja tulla et toisaalta liika miettiminen ja pelko noissa syömisissä on turhaa päänvaivaa. eiköhän jokainen tee niiku parhaaksi katsoo :) on nää vaan silti mielenkiintoisia aiheita kun taitaa nuo suositukset vaihdella vähän neuvolan mukaan .

daizz :hug: sinne!! Toivottavasti kaikki hyvin!!

nyt ei taas muuta ehdi...äkkiä oli pakko lukea edes :D :wave:

mmamaa 28+3
 
Kaivattuja ruokia, MAKSAMAKKARA! mikä siinä muuten on se ongelma ettei suositella syötäväksi? On mulla jossain ne neuvolan paperit..Ja jouluruokia himoitsen jo valmiiksi ihan täysillä! :LOL:
Sairaalakassin ajattelin laittaa valmiiksi joulkuun loppupuolella, riippuu varmaan vähän tuntemuksista. Oon tällä hetkellä jotenkin tuudittautunut siihen ajatukseen, että menee yliaikaiseksi :p Saas nähdä sitten. Miehelle vois laittaa listan kassin sisällöstä jos joutuukin se jostain syystä pakkaamaan. Kiitos pillimehu- vinkistä! Menee ehdottomasti listalle! :)
Ristiäiset ajateltiin pitää ihan kotona ja tarjottavatkin tehdä itse jos puhti riittää ja ihan vain lähipiiri vieraiksi. Meillä on ensi kesänä häät joten ajateltiin että oli kiva jos sama pappi pääsisi meidät vihkimäänkin.
Painoa on tullut reilu 7 kiloa lähtöpainosta, se on kai ihan ok..? Viime aikoina ruoka on maittanut tooooooooosi hyvin joten olikin viime neuvolakäynnistä tullut ihan ennätysmäärä painoa per viikko :ashamed: Alussa sitä tulikin niin vähän pahoinvoinnin takia. Viime aikoina oon aamusin alkanut vähän taas yökkäilemään, muilla samaa? Vatsa myös ihan sekaisin.. Tai no nythän oonkin olut tämän viikon sairaslomalla vatsapöpön takia mutta siis muutenkin oon yökkäillyt.
Löysin kuin löysinkin mittanauhan ja mahanympärys navan kohdalta on 98 cm, pituutta mulla on 161 cm. Musta tulikin lyhyempi kuin mitä joskus koulussa ennustettiin. ylimääräinen menikin kai sitten jalkoihin koska mulla on lyhyeksi tytöksi aika iso jalka :LOL:

Närästys on lähtenyt ihan käsistä, oi niitä aikoja kun sitä oli vain iltaisin ja öisin ja maitolasi auttoi. No eip auta enää, närästystä on aamusta iltaan, etenkin iltaisin ja öisin niin ettei saa nukutuksi ja rennietkään ei enää tunnu autavan kuin pieneksi hetkeksi :( Yritin lääkärille viimeksi siitä puhua mutta suositteli vaan rennietä...koko ruokatorvi tuntuu jo ihan kamalalta, ihan kuin siellä olisi jotain jumissa..oisko sitten jotenkin turvonnut..

Halloween lähestyy, pitäiskö keksiä joku naamiaisasua missä mahakin pääsis oikeuksiinsa? :LOL: No eipä meillä sitä varmaa ihmeemmin juhlita, äitiltä sain kurpitsan mallisen kynttilän, jos sitä vaikka polttelis :)
 
Heippa.
Hiukan kuulumisia omaan napaan katsoen.

Tiistaina oli neuvola, painoa oli tullu nyt lähtöpainosta 6,6kg vaikkakin sitä on hiukka enemmän tullut johtuen alkuajan painon laskusta :LOL: . RR 106/67 Sf-mitta 25 (eivät osanneet tarkkaan mitata sanoi että saattaa olla enempikin) perätilassa vaikutti baby kuulema olevan (siitäkin sanoi että taitaa se ehkä pt olla) sydänäänet vauvalla 150.

kuukausi sitten neuvolakäynnillä pissa ei ollut puhdas mutta koska oireita ei ollut niin katsoivat parhaaksi 4h näytteen ottaa nyt vasta. Joka siis ei sekään ollut puhdas mutta eivät myöskään tienneet että mitä siinä olis... Täytyy siis lähteä labraan juoksemaan. Oli täti sitä mieltä että vatsakivut selkäkivut ja supistukset joita nyt on ollut johtuisivat siitä että olis se hiiva uusiutunut jälleen ja pissassa sen takia näkyis jotain :headwall: mene ja tiedä.

Mahanympärys oli pakko täälläkin mitata joka siis oli tasan 100cm (pituutta kaikki huikeat 156cm)


Närästys on ihan helv.....

Sairaalakassista pakkaan sen hiukan myöhemmin ja todennäköisesti mies sen sitten tuo sairaalaan.

äitiyspakkaus tuli keskiviikkona ja äippäraha päätöskin tipahti luukusta. Kivat rahat saa :) vaatteita pakkauksesta ei jotenkin vaan jaksanut hypistellä katsoin kyllä mutta kiinnostus oli 10 :) ja tuossa se laatikko löhöää lattialla.



Matsu83 + asukki 27+1
 
Heipähei!
Arvatkaa mitä mun mies teki eilen :heart: :heart: Se kävi ostamassa huomiseksi teatteriliput niin mennään teatteriin. Mahtavaa, pitkästä aikaa mukavaa ja ilman että minä olen sinne pyytänyt. :hug:

Sisi, mä luulen että meillä on sama oletus suvussa että on vaan pullakahvit ja kerrotaan kahvipöydässä nimi mikä on annettu, ei ole tajuttu oikein että juhlat ne on nekin. Ja se vaan verhotaan siihen pakanahössötykseen, koska kukaan mun suvusta ei todellakaan ole mikään uskovainen, vaan lähemmäs päinvastoin.. No, se selviää sitten heille aikanaan mikäli vielä ollaan väleissä
:kieh:

Sain tämän viikon koulutukset pakettiin joten nyt on aikaa tehdä omiakin töitä - pitkästä aikaa. Pitänee alkaa tekemään hommia, tuntu vaan että kun pääsin tuolta kouluttamasta niin on pakko hengähtää ja lukaista mitä täällä on tapahtunut. Vauhti kävelyssä on hidastunut tahtomattaan, sillä henki ei kulje jos meinaa viuhtoa entistä vauhtia :LOL: Ja vissiin hengästyminen sen kuin vaan lisääntyy ;)

Mukavaa torstaita kaikille ja Daizz, toivottavasti mieli paranee sokruista ja muista huolimatta. Sokeritauti ei onneksi ole maailman pahin tauti, kun siihen on kuitenkin hoito :hug: ja pidetään peukkuja ettei se jäisi "päälle" raskauden jälkeen.

:hug:

 
muoks siis juhlat aiotaan pitää ihan kunnolla, ei siis pelkkiä pullakahveita. Puheen tekeminen voi olla tuskaisin juttu, mutta sekin tehdään niin tulee juhlantuntua. Ja miehen kastemekko on tallessa, se käytettäneen sitten nimiäisissä. Ja itse ajattelin tehdä osan tarjottavista ja osan varmaan tilaan pitopalvelusta sitten, ainakin voileipäkakun jos en itse ehdi/jaksa tehdä.
 
Päikkärit nukuttu,mut olo edelleen |O joo mut ei taas auta muu kuin jaksaa poikien kans touhuta :D

Maksamakkara mua ihmetyttää...eikös sitä nykyään saa syödä pieniä määriä? ainakin mä oon ollut siinä luulossa/tiedossa :) en oo kyllä syönyt kun ei kuulu lempiruokiin,mut mulle tässä raskaudessa oli ihan uus juttu tuo et nykyään sitä maksaa saa syödä just makkarana ja maksalaatikkona ainakin. vai oonko kuullut aivan huuhaata?? mulle ihan neuvoolas tästä sanottiin et on uus tutkimus ja saa syödä maksaa. en tiedä sitten. mietin vain kun moni teistä puhuu että tekee mieli,mut ei saa syödä :/

runttipulla hauskaa teatteria :D osaa ne miehetki näköjään yllättää käskemättä :LOL:

Kiitos noista sairaalakassi aiheisista kommenteista =) taidanpa itekkin kuitenkin tän vuoden puolella sen kassin laittaa ainakin vauvan vaatteiden osalta. omat hygienia tarvikkeet oon tavannut laittaa reppuun vasta siinä vaiheessa kun ollaan lähdössä :) mun yöllisiä puuhia aina tuo kassin viimeistely et kaikki tavarat on mukana ja suihkussa käynti :D sit lähtö synnärille. saa nähä meneekö nyt saman kaavan mukaan :whistle: ja tuleeko lähtö taas yöllä :D toisaalta mukava mennä yöllä,ei oo niin tungosta liikenteessäkään.

närästyksestä kärsiville voima :hug: varmasti ärsyttävä vaiva. mulla ei sitä juurikaan ole....en ees tiedä miltä sellanen tosissaan tuntuu. joskus tuntuu et muka närästää,mut tää on pientä verrattavissa teihin joita oikeesti närästää :)

matsu83 Toivottavasti selviää onko kyse hiivasta :hug:

nyt ei taas muuta mielessä :wave:
 
Heippuli!

Kuulumisia täältäkin.

Ruokakeskusteluun... Olen kans tuorejuustoja syönyt ihan normaalisti (Creme Bonjour ja Viola).
Mutta mites noi homejuustot kun kirjoititte että kotimaisia saa syödä kuten Auraa (itse en kyllä homejuustoista tykkää) mutta ei sais valkohomejuustoa tai siis kun sitä ei oo kotimaisena...

Suuri herkkuni on Vuohenjuusto jota en ole uskaltanut nyt raskauden aikana syödä kun paketin kyljessä lukee että valmistuksessa käytetty valkohomejuustoviljelmää?????
Ja kun noi vuohenjuustot on kaikki ulkolaisia...

Tänään teen kanapastaa ja valkohomejuusto siivut päälle ois niiiin herkkua
:p
Maksamakkaraa olen syänyt pari kertaa mutta Saarioisten maksalaatikkoa tekee ihan älyttömästi mieli.


Sairaalakassista en vielä jaksa stressata. Esikoisesta lähtö tuli 3 viikkoa etuajassa vesien mentyä keskellä yötä ja ehtisin kyllä kaikki tärkeimmät silloinkin pakata ja mies toi seuraavana päivänä loput.
Mulla tärkeimpiin juttuihin kassissa lukeutui kynä ja kalenteri johon sai kirjoitettuu mietteitä (muisti kun alko heti pätkiin eikä mitään muistanu) sekä omat tossut ja pehmeet imetysliivit joilla ihana myös nukkua.
Laitanpas oikein linkin noista... http://babyidea.fi/imetys/carriwell/comfort.html

Tollasia käytin koko imetyksen ajan 7,5kk öisin ja päivisin kotona. Rinnoista kun falskas ihan loppuun saakka. Hintakin kohtuullinen, alle 12?. Noissa ei oo luukkuja mutta vaikka imettää, toinen rinta pysyy liivin sisällä siltikin...

Närästyksestä Vaivaa täälläkin, etenkin iltaisin. Onneks Rennie tepsii.


Neuvolassa olin 13.10, rv 26+4.
Mahanympärys huimat 104cm navan kohdalta, pituus mulla 169cm. Ja on vatsa reilusti isompi kuin esikoisesta vastaavilla viikoilla.
Sf oli 26cm.
Painoo tullu jo 11kg.
Verenpaine oli 115/68.
Hemoglobiini edelleen laskussa vaikka rauta-annos tuplattu reilu kuukausi sitten ollen nyt 103.
Sykkeet 125 ja beibe poikittain jota tuntuu olevan edelleen. Toivottavasti kääntyy.
Mutta ihan hyvä ettei vielä ole pää alhaalla, sitä symfyysikipua kun pelkään taas kuollakseni, oli niin kauhee vaiva ja laukes kunnolla synnytyksen jälkeen.
Tukivyön kävin lainaamassa mutta on niin ahdistava, käyttää pitäs mut kun ei sen kans oo kiva olla...
Kohdunkaula oli jo pehmeä ja tuo pistää mietityttään taas. Toivottavasti vauva pysyy ainakin ens vuoden puolelle masussani.



:kieh:

Äitiyspakkaus otettiin rahana.


Mitäpäs vielä... Mieli hyvä ja esikoinenkin oppinut 2 viikkoo sitten nukkuamaan yönsä, tuosta olen niiin onnellinen. Alkoi vähän raskaaksi käymään tunnin välein kun herätti yöt läpeensä.

Daizzille

:hug:

Ja kaikille muillekin ihanaa loppuodotusta, näinhän voidaan jo sanoa :heart:

T: TeeB ja masukki 29+0
 

Yhteistyössä