TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

jenkkivaimo
Ihan megana onnea kaikille jakaantuneille!! :heart: :heart:

Oon taas hiljakseen taustaillut täällä ja seuraillut kaikkien kuulumisia. Tsemppiä kaikille, joilla on haasteellinen raskaus tai ihan vaan muuten epämiellyttävä olo. Kohta me kaikki saadaan kroppamme takaisin ja mikä tärkeintä, vauvamme syliin :heart:

Luomusynnytyksestä: Oon tainnu aikaisemminkin tästä kirjoittaa, mutta itse pyrin lääkkeettömään synnytykseen. Valmistautumisen oon aloittanut jo kuukausia sitten, eikä mua jännitä tai pelota yhtään. Tietenkään ikinä ei voi tietää, miten synnytys sitten lopulta menee, mutta enemmän kuin mitään muuta, toivon ettei mene sektioon, toiseksi eniten toivon, että pärjään ilman epiduraalia/spinaalia/puudutuksia yleensä. Mä haluan tuntea kaiken. Jos kestämättömiä kipuja joutuu sietämään yli vuorokauden niin, ettei edistystä tapahdu, otan varmaan epiduraalin ihan vaan siksi, että saan levätä. Mutta nää nyt on näitä suunnitelmia, katotaan miten sujuu sitten oikeassa elämässä :) Oikeastaan yritän olla ajattelematta synnytystä liikaa ylipäätään, etten sitten pety kauheasti, jos asiat ei mene niin kuin olin ajatellut. Kunhan se poju saadaan sieltä elävänä ja terveenä ulos, mulle on aivan sama, mitä lääkkeitä tai sektioita siihen tarvitaan. Mutta siis kipua en pelkää, se kuuluu asiaan ja loppuu aikanaan.

(.) Vika neuvolalääkäri takana, kohdunsuu (vai -kaula vai mikä lie) lyhentynyt kolmesta sentistä 2,5:een, mutta ei kyllä mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Vauva ei oo vielä laskeutunut eikä paikat pehmentyneet. Turvotusta on omaan makuun ihan liikaa, onneksi keskittynyt käsiin ja nilkkoihin niin ettei kasvot oo juurikaan levinneet. Painoa tullut jo 17,5 kg lähtöön, mikä kyllä masentaa :/ Sf-mitta oli 31 cm rv 35+3 eli keskikäyrällä mennään, ja vauveli on raivotarjonnassa edelleen. Liikkeet on rauhottuneet selkeesti.

Näin unta jo kesällä, että tää syntyis 4.1. eli noin kahden viikon päästä (la siis 17.1.). Meillä on muutto edessä vielä ennen vuodenvaihdetta, mutta toi 4. päivä asutaan jo uudessa. Oon yrittänyt neuvotella lapsosen kanssa, että josko alkais pikkuhiljaa valmistautua syntymään, katotaan miten tuo tottelee :D

jenkkivaimo ja poitsu 36+0
 
PikkuRinsessa Onnea :flower: :heart:
Ihanaa lueskella vauva uutisia.

Siivottiin tuossa koko porukan voimilla tämä mörskä sen näköuiseksi, että täällä asuu ihmisiä.... Huomenna olisi ulkosaunan pesu vielä edessä.
Kävin just postista hobbarin paketin hakemassa, tilattiin philipsin avent itkuhälytin, ihan kätevän oloinen peli.
Juu shoppailu reissun jälkeen todellakin viimeyönä uni maistui, vaikka taisin pienen hetken aamuyöstä hereilläkin olla.
Nyt viimeiset lahjat paketoimaan....
 
mmamaa hymp nyt yllä pistit pahan kysymyksen. En oikeastaan itsekkään tiedä mitä eroa noilla on vai onko ne sama asia eri nimillä :whistle: .

Mies ja isommat lapset tulivat juuri mummollaan ja pienet roikkuvat nyt isässään, joten mulla on aikaa kirjoittaa teille toi kakun ohje

Valkosuklainen karpalokakku
Pohja
180g piparkakkuja
75g margariinia
Täyte
4dl kuohukermaa
500g maitorahkaa
260g valkosuklaata
1dl sokeria
3tl liivatejauhetta
4rkl kiehuvaa vettä
Kiille
5dl jäisiä marjoja (karpalo, puolukkka, vattu, mansikka-kaikki käy mut musta parasta tulee puolukasta tai karpalosta-jos niitä sattuu saamaan)
1dl punaista mehutiivistettä ai punaista glögiä
2dl vettä
2dl hyytelösokeria

Jos ei halua tehdä marjoista tota päällystä niin voipi käyttää pelkkää glögiä ja siihen sitten hyytelösokeria tälleen mie sen yleensä teen ainakin arkisemmassa versiossa.

Hienonna pipari ja lisää sulatettu margariini ja painele seos levinpaperilla vuoratun irtopohjavuoan pohjalle (mulla vuoka taitaa olla 24cm halkasijaltaan). Pane pohja jääkaappiin siksi aikaa kun teet täytteen.

Vaahdota kerma ja sulata suklaa ja sekoita hieman jäähtynyt suklaa kermavaahtoon. Lisää rahka ja sokeri. Liuota liivate kiehuvaan veteen ja kaada se ohuena nauhana täytteeseen hyvin sekottaen. Kaada seos pohjan päälle ja anna kakun jähmettyä jääkaapissa kahdesta tunnista vuorokauteen (itse teen tämän jo edellisenä päivänä). Ja muutenkin kakku on minusta parempaa kun saa olla vähän reilumman ajan kylmässä.

Kiehauta mehu kattilassa (tai glögi) Lisää hyytelösokeri ja kuumenna seos uudelleen kiehuvaksi. Levitä jäiset marjat (jos niitä käytät) kakun pinnalle ja lusikoi kiille marjojen päälle. Jos et marjoja käytä niin kaada kiille kakun päälle. Kiillettä kantsii silloin tehdä reilummin kuin tässä ohjeessa. Hyydytä jääkaapissa uudelleen (min 1-2h).

Voit koristella kakun pipareilla (itse "tökin" niitä poikittain kakun reunoille silloin kun en käytä noita marjoja tuossa päällisessä). Joskus ursotan kermaakin reunoille, mutta toi ei mienkään välttämätöntä.

Toivottavasti laitoin nyt kaikki jutut, kokeilkaa ja kommentoikaa.

Nyt kahville, mummo on paistanut rahkapiirakkaa ;) .

:heart: Anni :heart:
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

täällä vielä joulusiivoukset tekemättä, ei muuten huvittais yhtään... mies lähti käymään sukuloimassa ja samalla metsässä kattoo löytyykö pienen pieneen asuntoomme pientä kuusta... ja tietysti samalla kun katson Idolsin uusintaa tulee mainoskatkolla koko ajan sitä soneran mainosta, vähä nousee veet silmiin kun miettii et toinen saattaa olla just siellä metsässä...no, yhdessä koossa olen kuitenkin. Toivoisin, että jakautuminen tapahtuisi heti kun vauva täysiaikainen. Kun vuosi2009 paukahtaa kehiin olisi vauva enemmän kuin tervetullut.

kivunlievityksestä. mä pelkään eniten, että mun selkä hajoo synnytyksessä lopullisesti jos alakautta mennään, tai sitä ponnistusvaiheen repeytymistä... Supistukset ei pelota kivun suhteen. sitten jos venyttää kivunlievitystä ei ponnistusvaiheessa kai yleensä enää paljoa ole saatavilla... että enköhän ota etukäteen kaiken ja toivo, että vaikutus kestää ponistukseen asti. tosin sektioon kai sitä mennään jos perätila ja siinä pelottaa se, että tuntoa olisi jostain syystä liikaa. Ei oo sitä varmuutta siitä asiasta vielä.

Voi kun jaksais lähteä vaappumaan kauppaan, se on tuskaa.

Eniten minua on silti alkanut lähiakoina vaivaamaan noi elohiiret.. onkohan nää tosiaan raskauden aikana lisääntyny vai kuvittelenkohan... Joka paikkaa nykii ja sellaisia sähköiskumaisia tuntemuksia on jalkoihin.

vielä nimiasiaa. Haluatteko tuoda esiin ideoitanne nimivaihtohdoista. Vois yhdessäkin tsuumailla löytyisikö ideoita tai vaihtoehtoja..

Meillä on se poika rakenneultrassa sanottu tulevaks, sen jälkeen ei oo tullu kysyttyä. Nimeen haluaisin Eemelin (täällä varmaan muillakin samaa..), mutta kun siihen en osaa toista nimeä yhdistää, kun suvusta jonkun haluaisin, niin nyt on kallistuttu Emil etunimen puoleen, jolloi yhdistää voisi siihen esim. Ilmari, joka tulee miehen suvusta. Ja kutsumanimi olisi Eemeli, koska Emil ei taivu minun suussani ilman, että saan sen kuulostamaan liian ruotsalaiselta ja ruotsalaisisa sukujuuria ei ole :) Nää on pohdintoja, varmaa nimeä en haluakaan tuoda ilmi.....

haidi ja vauveli 35+1
 
MaMa joo niin lähenee lähtö.
Kyllä tässä pian alkaa jännittää ihan toden teolla. :eek: On sellainen olo et kivaa kun saa vauvan pian ja toisena hetkenä taas ajattelen et voisi tässä olla viikon tai toisenkin vielä yhdessä kasassa. :ashamed: Yritän vaan pitää itseeni kiireellisenä etten ajattelisi asiaa liikaa...

Lapsivesistä tosiaankin kuten BabyP sanoi ei oo paniikkia jos on kiinnittynyt. Sellaisen päivän voi ilman vettä mennä ja sen jälkeen ne antaa antibiootit ettei tuu tulehduksia. Mut jos vedet menee tietty katsii soitella sairaalaan ja kertoo tilanne. Ne sit sanoo et onko tultava miten nopeeta.
Mullahan Tirri oli poikittain kauan ja sanoivat et jos vedet menee niin suorilla sinne ja todellakin makuu asento on paras. Silloin voi tosiaankin olla hengenvaarallinen tilanne käsillä... Tuon takia kannattaa olla se laukku pakattuna jos ei oo kiinnittynyt, kun sit ei kerkee pakkailee.....
Nimistä heh täällä on tuokin vielä hakusessa. :headwall: Ei vaan päästä yhteisymmärrykseen... :headwall: Kohta on aivan pakko ottaa eka nimi joka sattuu kohdalle. Vauva parkaa...... :ashamed:

NP ja Tirri :xmas: 38+2
 
buh, siivouspäivä alkaa olemaan voiton puolella, joten kohta voin heittäytyä pötkölleen. Kävin kaupassa äsken ja kyllä noiden maito- ja limupullojen kanniskelu alkaa olemaan jo inhottavaa, siis kauppakassien yleensä. Pitää laittaa miehelle lista seuraavan kerran, se raasu on vain aina aika hukassa jos vähänkin erilaisempaa pitää ostaa... kaupasta tulee useampi soitto lisäohjeille :LOL:

Joop, mä en ole kyllä mitään kassia pakannu, jos tulee lähtö (kun toukka poikittain tykkää majailla), niin enköhän mene ihan ilman kassia sitten. Tuokooon mies perästä sitten jos ei satu kotona olemaan...tänään just mietin että laitanko jotain valmiiksi jos vaikka maanantaina sattuu joko katastrofi vaiko enkö, niin päätin että en kyllä laita, eihän tästä kotoa sairaalaan ole kuitenkaan kuin reilut 20 km matkaa niin saa tavarat sitten vaikka jälkijunassa. Vauvanvaatteet on kyllä valkattu ja pesty ja silitetty valmiiksi mutta omat kamat saa vielä olla :LOL:

Nyt on kyllä niin sipissä patterit, että on pakko mennä pötkölleen. Masentava ilma ulkona, pimeetä, harmaata ja sateista...onneks saa olla sisällä ja voi heittäytyä viltin alle pötkölleen =)

Lauantain jatkoja naisille, Cruellan uutisia odotellessa!

 
Onnea Tammimasu ja PikkuRinsessa pikkuisista nyyteistänne :heart:

Mulle kans luomusynnytys olisi mieluisin.. mutta sitten kun tunnen ekan kerran ne kivut, niin olenkin huutamassa armoa herralta :D ...jospa se vaikka tulis meillä tuohon välille (360km), niin ei sitten olis edes mitään kivunlievitystä tarjolla

Tänään oli vihoviimeinen työpäivä.. kunnialla suoriuduin joululahjojen paketoinnista.. tänäänkin marssi ovesta ulos kaks tympääntynyttä akkaa, kun mulla oli jonoa ja kaikille piti paketoida paketit.. haluan tehdä paketeista nättejä ja palvella rauhassa asiakkaita ja nämä muorit varmaan vielä ajatteli, että tuo raskaana oleva myyjä on kans superhidas... :whistle:

Joulusiivous täällä tehdään ihan perussiivous, kun on nuita koiriakin kaks, joten ei voi aina ollakaan kiiltopuhdasta.. mulla vielä 31 päivää LA, joten hinkkaan rauhassa uunia, jääkaappia, pakastimen sisällön kartoitus...eniten haluan leipoa pakkaseen pullaa tulevia vauvan ihastelijoita varten. Ja leipää, sämpylöitä, pasteijoita itseä varten....

Tämä jano on ihan sietämätöntä...miten muilla?

Joka päivä nais asiakkaat on onnitelleet mua tulevasta pojasta vatsan perusteella...ihan kiusallakin haluasin tytön :LOL:

Nimiasiaa meillä on kait jo päätetty pojan nimi, muttei tytölle toista nimeä.. Täällä kans tuo Eemeli ykkössuosikki, mutta vaan toisena nimenä

Anar ja Eemeli 35+4 (liitulakupussi uppos samalla kun luin teidän juttuja :p
 
Hei pitkästä aika,

tai taustaillut kyllä olen ahkerasti, mutta kirjoittamaan en ole ryhtynyt.
Nyt piti onnitella kaikkia jakautuneita prinsseistä ja prinsessoista :flower: :heart: :heart:
Omaa niin kovasti odotellen jo tulevaksi, olen kyllä poitsulle sanonut, että kun kuulet ne raketit, niin odottele vielä hetki ja sitten saa tulla :)

Täällä voidaan paksusti ja jaloilla oleminen pitempiä aikoja tekee tiukkaa, joten se niistä ale shoppailuista :) Jännittää kyllä melkoisesti näin ensikertalaisena tuo synnytys, mutta ei se auta kuin tulta päin. Luomusynnytystä en uskalla kohdalleni toivoa ja luultavammin anelen kipuun jotain aikaisemmin kuin lisi tarpeen, mutta ehdottomasti alakautta haluaisin synnyttää. No poika rt, ollut jo vaikka kuinka kauan ja 29. päivä sitten kokoarvio ym.


no voikaa hyvin

lisää vauva uutisia odotellessa
JiiMi 34+5
 
runttipulla Tiistaina on oltava siellä Suomen aikaan klo 16.00. Eli yön yli joudun siel kökkimään ja paastoomaan. Vissiin laittavat käyrälle kans jne. en ees tiiä miten ne mua "valmistelee", mut sinne on tosiaankin silloin mentävä. Soittivat just ja varmistivat et tiedänhän ajan olla siellä... :eek:
Sit keskiviikosta ei oo tietoo monelta leikkaavat. :ashamed: Mä luulen et aamusta heti tai ainakin toivon niin.... Mut voihan siel olla sit muitakin joilla on samat sävelet ja sit kiireelliset tietty kiilaa eteen... Eli se sit selviää ehkä jopa tiistaina tai sit ei selvii kun vasta kärräävät saliin kun on tilaa... En tiedä todellakaan. :headwall:
Muutenkin en sit tuu olee ilmoittelemassa kun vasta pääsen kotio. Hyvällä tuurilla pitävät 4 pvää vaan (olisin kotona lauantaina) ja normaalisti pitävät 5 pvää. En ees haluu sanoo et jos jotain menee vikaan niin kauemmin... joten jos minusta ei ala sunnuntaina kuulumaan, niin.... joo, sit on jotain hullusti. :(
Kääk! Taidan mennä paketoimaan lisää lahjoja, et saan ajatukseni pois moisista jutuista...... :xmas:
 
Ihanaa kyllä, kun tänne alkaa pieniä putkahtelemaan! :heart: Ei malttaisi millään odottaa omaa, mutta toisaalta sitten taas toivon, että pysyis tuolla masun uumenissa nyt ainakin vuoden vaihteen ylite! :)

NullPoints Vitsit sulla on kyllä jännät paikat!! Mulla kanssa on sitten varmaan edessä suunniteltu sektio, jos tämä pienokainen ei käänny rt.. Ainut hyvä puoli tossa on se, että on ainakin kaikki vauvaa varten, eikä tule mitään yllätyslähtöä.. mutta sitten taas ois jotenkin hassua tietää etukäteen pienokaisen syntymähetki ja varmaan ite ainakaan en muuta kyllä pystys miettimään, kun sektiopäivää..! :eek:

Nimiasiaan Meillä on nyt jonkinlaiset nimet tytölle ja pojalle valmiina, ja ne on tossa sairaalan esitieto- lomakkeessakin jo. Sukupuolihan me tältä jo saatiin tietää aiemmin, mutta ei olla sitä vielä kellekään paljastettu! =) Ja just sille toisen sukupuolen edustajalle ois ollu nimi valmiina, mutta tälle on vielä vähän hakusessa, liian monta hyvää vaihtoehtoa.. no jospa niistä joku sitten kolahtais vauvan synnyttyä.. :whistle:
 
Pearl, mulla sama juttu. Mietin justiinsa että antaakohan ne jo maanantaina sitten "tuomion" että miten edetään, jos näyttää että ei saa käännettyä niin varmaan joku sektioaika sitten tulee jo, ja jos on todennäköistä ettei käännykään. Mulla itellä on vahva fiilis että ei tämä mihinkään käänny, vaan tuossa oikealla laidalla pieni kytröttää :heart: Jos tulee se aika jo etukäteen niin varmasti alan panikoimaan ja jännittämään ennen aikojani, siinä mielessä olis kiva kun vaan h-hetki tulis kun olis tullakseen, ei kerkeis jännittämään.

Meillä töissä kans kaikki oli sitä mieltä että poika tulee, mä en siellä kenellekään kertonu että kumpiko on. Tyttö pitäisi olla, saa nähdä vaihtuuko maanantaina vielä sukupuoli.. olen kyllä tyttöön jo niin tottunut että shokkihan se olis jos pojan gigulit sieltä löytyis!

Nimi on tytölle valmiina, tosin miehen mielestä kaks on hyvä ja mä haluisin vielä kolmannen, näiden kahden valitun väliin. Poikaa ei olla edes enää mietitty, joten toivotaan että typsynä tämä pysyy.

Unet teki kyllä hyvää. meidän neitikissa makoili mun kanssa, se on ihan mahdoton sylimissi kyllä.
Ai niin. Mulla on aina herätessä jalkapohjat hetken tosi arat, tai kantapään seutu jalan alta siis. Ei ikinä ennen ole ollut moista, liekö nestekertymää sitten vai mitä, mutta unien jälkeen kävely on ihan tuskaa aina hetken.. omituista.

Mä rupeen nyt valmistelemaan illaksi uunimakkaraa (ei jaksa tehdä kummempaa ruokaa) ja ranskalaisia, joten palaillaan. :heart:

Nullpointsille vielä tsemppihalit, voin vaan kuvitella sun fiilikset :hug:
 
runttipulla Mulla kanssa ois äitipolille tiistaina aika, siis oon sinne vauvan painoarvioon menossa ja samalla ne varmaan kommentoi tuohon pt-hommaan jotain. Musta kanssa tuntuu, että tämä ei käänny, ainakaan itekseen. Tuossa se vaan möllöttää pää oik. kylkiluun päällä ja peppu vas. alhaalla. No ehkä nää meitin vauvelit on vaan niin fiksuja, ettei ne halua kiikkua pää alaspäin! :D Tsemppiä sulle maanantain reissulle! :wave:

 
Täällä meidän neuvolassa ei ole lääkärinneuvolaa kun kaks kertaa, toinen ihan alussa ja toinen joskus kun oli viikkoja alle 30. Ei siis mitään kohdunsuun tarkistuksia tms. Miten teillä? Musta ois kiva tietää, missä mennään. Nyt vaan neuvolassa katotaan paineet, paino, sf-mitta ja kuunnellaan äänet. Enää koko loppuaikana ei ole lääkäriä.

-tuulia 37+4-
 
no nyt jos ehtis jotain kommentoimaankin...

siivouksista Mitään "seinät ja katot- kuurauksia" ei tehdä, mutta ihan perussiivoukset tehtiin tänään, ja varmaan ma tai ti vaihdetaan sitten petivaatteet ja mopataan lattiat vielä aatoksi. Mies pesi tänään jo saunan - just tultiin putipuhtaasta saunasta :D
Olin aamupäivän töissä ja sen jälkeen vähän siivoiltiin, tuloksena sit ihan kunnon suppailut :/ Saunottu on ja enää puuttuis tältä illalta se kolmas ässä ;) Ei oo kyllä aikomusta synnyttämään päästä ennen joulua, mutta eipä noista s-keinoista ole muutenkaan ollut apua.

nimikeskustelua joku vielä ehdotti. Tytölle meillä on jo valmis nimi ollut odottamassa neljä vuotta, mutta poikien nimet alkaa olla käytetty. Tässäkin pinossa suosittu Eemeli oli meidän enkelipojan toinen nimi :heart: Nyt on heitelty huvin vuoksi ilmaan seuraavia: Eino, Ilja, Aamos, Aaron ja jotain tollasta pehmyttä, vokaalialkuista nimeä haetaan, jos ei tytön nimeä päästä käyttämään. Toinen nimi pojalle ois vieläkin vaikeampi. Mutta heittäkääpäs ehdotuksia ;)

 
lääkärineuvolasta vielä. Nyt en oo ihan varma, miten nuo lääkärit normaalisti menee, mutta kaipa niitä edelleen se kolme tarjotaan. Viimeisin joskus 32+ viikoilla, kai. Mutta neuvolassa kätilö tekee kyllä tarvittaessa sisätutkimuksen. Ja painoarvioultra kaikille n.rv:lla 34.
 
Anni mun piti oikein googlettaa minispinaalia,mut ei paljo auennut...kaippa ne on sama asia,ei ainakaan suurta eroa voi olla =)

vieläkin tosta synnytyksestä ja puudutteista mä olin esikkoa oottaessa sitä mieltä etten ota mitään puudutteita...pelkäsin sitä piikkiä enemmän mitä synnytyskipuja :D en koskaan oo pelännyt synnytystä kun se on kuitenki luonnollinen homma,mut kyllä sit tosi paikan tullen piikki"pelko" hävis ja puudutteen halusin. saa nyt nähä uskallanko kokeilla luomuna nyt,kova halu on ja tavallaan ku on niin nopeita synnytyksiä ollu nii eihän siinä kauan tartte kärvistellä...jos siis menee samalla lailla toisin sanoen yhtä hyvin kolmas kerta :whistle:

Janottaa muuten muaki kaiken aikaa :eek: yleensä juon vettä ja oon nytki juonu,mut erityisen hyvältä maistuu tällä hetkellä ite tehty mehu :p niin hyvää että yölläkin pitää käydä jääkaapilla vessareissun yhteydessä!

Nimiä ollaan jonku verran mietitty,mut ei kyllä hajuakaan lopullisesta nimestä. vaikea päättää etukäteen ja kun ei tiedä kumpiko tulee :D

tuulia tuo on nii hassua et paikkakunnittain vaihtelee montako lääkäriä on raskausaikana :kieh: täälä on kyl onneks kolme. ihan kiva viel noin 36viikolla kuulla tilanne :)

 
PikkuRinsessa & tammimasu ihania uutisia!! onnittelut molemmille koko perheille! ihanaa joulunaikaa teille! ajatella, pääsette heti viettämään vauvan ensimmäistä joulua!

kaikkea hyvää myös kaikille muille tasapuolisesti! toivottavasti Emos on jaksanut hyvin ajomatkan lappiin, hurjalta tuntuu ajatus sellaisesta automatkasta.

minea 35+1
 
Tammimasulle onnea pienestä tytöstä!

Nimi meillä on tytölle ollut oikeastaan jo alusta asti valmiina. Pojallekin nimi löydettiin, mutta kun kuultiin että meille tulee tyttö, niin ei olla pojan nimeä lopullisesti lukkoon lyöty, eli jos neiti sittenkin syntyy poikana, niin hänelle pitää sitten vielä vähän funtsia sitä nimeä.

Joulusiivous on liki valmis, sillä tänään kuurattiin kaikki muut huoneet, paitsi makkari, joka jää huomiselle. Eipä makkarissa kyllä onneksi ole oikeastaan muuta kuin imurointi, lattioiden pesu ja ne hiton meikkipöydän kamat pitäisi järkätä...taitaa olla mulla vähän ikuisuusprojeksti :)

Sef 35+3




 
Onnea pikkurinsessa ja tammimasu!

Joulusiivous on nyt tehty kiitos mummojen ja pappojen. Nyt on rauhallinen olo sen puolesta että jouluhommat on tehty. Mies ja poika ovat kipeänä joten keskitytään kotona oleiluun.
Mä lihon ku jouluporsas kun en uskalla enää liikkua muuta kuin pakolliset. En sitte millään haluais viettää joulua sairaalassa. Miehelle sanoin että uuden vuoden yönä peitot pölisee ym jos sinne asti pääsis. Tuntemukset on että synnytys tapahtuu kyllä lähipäivinä.

Mama74 aiemmin kyseli että tuntuuko että vauva valahtaa alas, kyllä tuntuu. Hirveä paine jalkovälissä ja tuntuu että vauva putoaa. Kaikenlaisia kipuja ja kolotuksia on varsinkin yöllä. Ja sitä kun on niin typerä että yöt veivaa mielessä millon vauva syntyy ja voi kun se käy kipeää ja miten selviän ym. Yöt menee harakoille. Ja mietin kaikenlaisia merkkejä että kyllä varmasti ensi yönä syntyy jne.

No ei se auta ku lähteä kokeileen unta.
 

Yhteistyössä