TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

PALJON ONNEA PikkuRinsessalle, Tammimasulle ja Cruellalle :heart: :heart: :heart: :flower: :flower:

Täällä myös ensikertalainen, joka innolla lukee kaikki synnytystarinat jokaista yksityiskohtaa myöden.

Täällä on voitu viikkoihin ja kokoon nähden tosi hyvin. Jouluvalmistelut on vihdoin pulkassa lahjojen paketoimista lukuunottamatta. Supisteluja on ollut kovin vähän, välillä tuntuu menkkamaista kipuilua, mutta siinä se sitten olikin. Kohdun suu lyhennyt 2cm ja pehmeä, joten jotain siellä on ilman tuntuvaa supistelua tapahtunut :hug: .

Olen tässä mietiskellyt, että pitääkö sitä tonne kaupoille ottaa mukaan siteitä ja vaihtohousut, jos lapsivesi menee keskellä henkkamaukkaa ja kotiin olisi taksilla tultava. Onko jollain mennyt yleisellä paikalla? Onko sääntö, että esim. se limatulppa menee ensin?

Sef tsemppiä ison prinsessan kanssa

Olivia ja neitsykkä 38+3

ps. emmylle tsempit jos punnertamassa jo! :heart:
 
Hemulille paljon onnea pikkuisesta tytöstä ja Cruellalle onnea pojan pallerosta :)



Emmylläkin kuulosti tosi lupaavalta... Kylläpäs meidän palstalla alettiin jakaantumaan. Ihan uskomatonta :D Olen joulusiivouksia tehnyt ym. eikä mitään suppareita. Väsymys vaan tulee, kun touhuaa. Mies on koko ajan naureskellut, että jouluyönä kuitenkin mennään sairaalaan. No, tuskinpa, kun supparit ovat näin loppuneet. Saakohan joku meistä palstalaisista jouluaattona vauvan? Jänskää... :xmas:

Nyt siivousten pariin!
T. Sasha ja Toukkeli 35+2
 
Täällä vielä yhdessä koossa ollaan.

eiliset supistukset loppui sitten joskus seitsemän aikaan. Ja tänään aamulla oli ä-poli ja no kohdun kaula oli lyhentynyt 3cm tonne 1cm, että jotain on kuitenkin tapahtunut. kokoatrvio oli nyt että neiti on tällä hetkellä 3300g, eli ei lähdetä käynnistelemään, ainakaan ennen laskettua aikaa.
Eli kotona odotellaan uusia supistuksia. mä olisin kyllä jo voinut jäädä siihen käynnistykseen, inhottavaa kun ei oikeasti eilenkään tiennyt että mitä tapahtuu... No tätä tämä raskaus kai on.

mun jouluhommat on kaikki valmista, huomenna ois neuvola, ja sitten onkin koko loppuviikko ei mitään. Aattona tosin käydään mun vanhemmilla ja joulupäivän miehen äidillä, mutta muuten taitaa mennä kotona lepäillessä.

tytön nimi meillä on jo kokonaisuudessaan, mutta jos tuleekin ylläri poika niin se on ihan avoin vielä. kolme nimeä on meidän prinsessalle suunniteltu.

Kauhea meno mahassa vaan jatkuu. nyt olen vain jotenkin satuttanut rinnan alla olevan kylkiluun ja on tuskaa vaihtaa esim yöllä asentoa tai nousta sohvalta ylös...

Nyt sohvalle lukemaan kirjaa, väsyttää taas niin maan perusteellisesti.

Onnea vauvan saaneille :flower:

emmy ja prinsessa 38+1
 
Lara83
Olivia78 kuullosti hyvälle idealle ottaa varahousut mukaan :D Mulla meni esikoisesta vedet aamulla kotona, ja olin kyllä tyytyväinen etten ollut missään muualla koska sitä vettä tuli PALJON. Kävin aamulla klo 6 pissalla ja kun menin takaisin sänkyyn tuli supistus (mietin vielä mielessäni että "aijaa, tälläisiäkö ne sitten on...") mutta sitten alko tuntua siltä että jotain valuu (luulin eka että pissaan housuun..) kipitin vauhdilla kylppäriin ja sinne losahti kunnon lammikko. ja sitä vettä tuli kokoajan!!! Suunnattoman ärsyttävää kun en ollut pakannut laukkua niin jouduin huutelemaan miehelle ohjeita kylppäristä kun side ei auttanut yhtään. :/
Limatulppaa ei tullut, eikä myöskään mitään ennakkotuntemuksia (supistuksia yms) ollut etukäteen, tyttö ei edes ollut lasketunut/kiinnittynyt. Joten aika ylläri se vesien meno oli 4 päivää ennen LA:ta kun sekä lääkäri että terveydenhoitaja varoitti että menee varmaan sen pari viikkoa yli. :)

:wave:
 
Huomenta päivää :)

Sef: tsemppiä :hug:

Pakko kysyy kun osa on sitä mieltä ettei halua käynnistystä, et mikä siin on miks ei sitä halua?

Sit sellanen tuli nimikeskustelusta mieleen että mistä olette nimiä katsellu? siis ihan vaan jostai almanakasta vai netistä jostain?
Mulla meinaa hätä iskeä sen nimen kans, kun ei tunnu edes vaihtoehtoja löytyvän. Neela on sellanen minkä haluan, mutta entä jos vauva ei ole ollenkaan Neelan näköinen! pitäis siis olla muutama muukin vaihtoehto...
Pojalle olis ollu Anton Casimir valmiina, toinen olis ollu Eeli Casimir mut mies ei ihastunu siihen Eeliin...

Ultrassa käytiin viime keskiviikkona niin tulokas pysyi edelleen tyttönä, joten toi pojan nimen haku on jätetty.

Vesien menosta mulla ei ole kokemusta, siis muuten kun laitoksella kun kalvot puhkaistaan. Limatulppaa en ole ikinä nähnyt enkä muutenkaan "oirehtinu" ennen lähtöä!
Nyt kummiski kaverini kertoi jostain tutustaan joka oli synnyttänyt, ja selitti että oli nähnyt hänet paria pvää aiemmin. Hän sit tokas et oli hoksannu et se tuttu lähtee kohta synnyttää kun hän oli ollu turvoksissa.. Eli siis sitä turpoais kasvoista ym hieman ennen lähtöä?? Onko kukaan muu kuullu tuosta?
Alkoi nimittäin vähän jännittää, kun eilen katsoin illalla peiliin ja ihmettelin et miten yhtäkkiä naama on turvonnu vähän, yleensä posket on kuopalla enemmän... Nyt sit aamulla hoksasin tuon turpoamis homman ja kyl alkoi pelottaa :/ Ei tarttis ihan vielä kuitenkaan neidin syntyä! Jos tammikuulle päästään niin sit on ihan sama milloin tulee :)

Mrs O & Nti Eelis 34+2
 
Oikein paljon onnea Cruella koko perheelle!

Tänään kävin taas käyrällä ja sydänäänet hyvät. Huomenna ois neuvola ja torstaina taas käyrälle. Mutta luulen että torstaihin saakka ei päästä. Tänään aamulla tuli limatulppaa!!! Viime viikolla tuli vähemmän yhtenä päivänä. Ja kävely on tosi hankalaa. Näinhän untakin alkuraskaudessa että aattona synnytän. Yritän pitää jalat ristissä aaton yli. Niin kovasti odotan yhteistä joulua uudessa kodissa ja poikakin jo ymmärtää lahjojen ja muun päälle, suru ois jos en pojan iloa näkis. Tosin toisaalta uusi nyytti olisi lahjoista paras.

Tähän vielä iski päälle tauti. Mies ja poika ovat jo paranemaan päin mutta mulla vasta tuloillaan että joutuukohan taas puolikuntoisena synnyttämään. Esikoiselta olin kovassa flunssassa ja en saanut ilokaasua vedettyä kunnolla ja muutenkin olin voimaton.

Pää on ihan sekaisin kaikesta miettimisestä. Pakko lähteä nukkumaan pojan viereen.
 
Onnea Cruella! Joulukuisia vauvoja onkin jo huimat määrät, saa nähdä kuka on seuraavana...

Toivotaan nyt, ettei kukaan meistä, joilla on jo lapsia, joudu vasten tahtoaan synnärille juuri jouluna. (Se on eri asia, jos ei ole väliä ;) ) Itse olin tosiaan esikoista saadessani vielä aattoaamuna synnärillä, mutta eihän se silloin haitannut, kun kotona ei kukaan kaivannut äitiä. Nyt olisikin jo toinen juttu, vielä kun ei ole yhtään ketään lapsenvahtia tarjolla joulun ajaksi. Olisihan anoppi varmaan tullut meille jouluksi jos olisin pyytänyt, mutta siinä vaiheessa olisin varmaan vaikka kontannut tuon 30km Naikkarille anelemaan käynnistystä, tai edes osastolle ottoa ;) :kieh: Enkä tosiaan usko, että tällä viikolla vielä mitään tapahtuu. Esikoisen strateginen 38+4 tulee vasta viikon päästä täyteen, ja silloin oli sentään kyseessä paljon isompi ja tod.näk. myös vanhempi vauva...

Mutta hauskaa joulua kaikille, jotka jo vetäytyvät nettihiljaisuuteen syystä tai toisesta! Itse varmasti pyörin täällä päivittäin, kun kotosalla ollaan.

Tuttiritari 37+4
 
Onnea Cruella pojasta!!! :flower: :flower: :flower: :flower:

Kiva oli kuulla Hemulin kuulumisia.

Täällä koulusta tuli vielä juuri ennen joululoman alkua tiedote, että Enterorokkoa liikkeellä (niinku nyt tuntuu monessa muussakin paikassa olevan). Mitäs, onko tietoa tarviiko kuin huolissaan raskauden vuoksi olla?? Siin on 2 vko:a itämisaika... joten tässä odotellaankin vielä, tuleeko omiin koululaisiin rokkoa. En kyllä vaan jaksa uskoa.

Viimeiset joululahjat parsittu kasaan... 2 yötä jouluun.

Huomenna olisi tämän viikon neuvola...

rakuuna 38+2
 
Tervehdys,

:heart: :heart: Onnea Cruella :heart: :heart:

Sef mennään sitten samana päivä kontrolliin ja täälläkin toivotaan viimeiseen asti, että "luomuna" pääsisin synnytykseen lähtemään.

Mrs O mulla on siis kaikki neljä aikaisempaa synnytystä käynnistettyjä. Sinällään sitten kun synnytys käyntiin on lähtenyt (yleensä vasta kalvojen puhkaisun jälkeen) niin homma on edennyt mukavasti ja synnytysten kestot ovat olleet ollleet 9-3h.
Mulla vaan joka kerta tuo käynnistyminen lääkeiden avulla on ollut kiikun kaakun. Ekaa kypsyteltiin neljä, toista kolme ja kahta viimeistä kaksi päivää osastolla/salissa ennen kuin tipalla saatiin aikaiseksi omat supistukset ja toi odottaminen/arpominen siitä käynnistyykö synnytys vai päädytäänkö sektioon on todella kypsää. Siksi haluaisin, että tällä kertaa voisin kypsytellä tilannetta ihan rauhassa kotosalla ja mennä sairaalaan vasta sitten h-hetken koittaessa. Vaikka mistä sitä tietää, onko se "luomu" käynnistys yhtään sen kummempaa mun kohdallani kun siitä ei mitään kokemusta tosiaan ole :whistle: :whistle: .

Oma napa voi hyvin. Eilinen ohjaus ei tuntunut ollenkaan pahalta. Itseasiassa nukuin viimeyönä todella sikeästi kun oli vissiin kerrankin kroppa tarpeeksi väsynyt. Sanoin kyllä salille, että saa soittaa jos hätä tulee (kuten eilen), mutta etukäteen en mitään varmaksi lupaa vaan mennään ihan päivä kerrallaan.

[/b]Nullpointisille lykkyä pyttyyn samoin kaikille muillekkin supistusten kanssa painiville ja sairastelijoille pikaista paranemista :hug: .

Nyt jatkamaan joulutouhuja. Ruokakauppaan pitäisi tänään suunnistaa, samoin miehen joululahja olisi valmiina haettavaksi. Kuusi oli ilmestynyt aamulla terassille ja huomenna on vuorossa sen koristelu. Sain vihdoin ja viimein tilattua myös joulupukin. Meinasi jo kylmähiki pukata päälle kun tuntui, että tänä vuonna kunnon pukin löytyminen oli kiven alla :kieh: .

Piparintuoksua kaikille päivään :xmas:

:heart: Anni ja masu 34+3 :heart:
 
Sef, mulla sairaalassa ollessani arvioitiin kanssa vaavin kooksi 3 kiloa ja silloin oli viikkoja tasan 35..nyt alko siis jännittämään että onkos tästä tulossa isokin.. :eek: Eivät silloin sanoneet mitään koosta..aiemmin terkkari vaan puhu että ei oo tulossa mikään iso vauva..

Cruellalle myös iiiiiiiiiisot onnittelut vaavista!! :heart: Ihana ku näitä nyt alkaa putkahtelemaan näin tiuhaan :heart:

Musta vähän tuntuu että tää pienokainen olis joulun kunniaksi päättänyt vaihtaa RT:sta johonkin ihan ihme poikittaisasentoon... :eek: Toivottavasti olen väärässä mutta vatsa on ihan eri mallinen, tukalampi ylhäältä, vaikeampi hengittää ja muutenkin ihan tunnustelemalla tuntuu olevan eri asennossa..

Menkkamaista kipuilua edelleen aika paljon, varsinaisia supisteluja nyt taas harvemmin..

Emmy83 taisi juu kadota, pääsi varmaan hommiin..? :)

Täällä nimet edelleen ihan hakusessa kumpi nyt sitten tuleekaan...tytölle tuntuis keksivän helpommin nimiä kuin pojulle :p

Ihanaa joulun aikaa kaikille!! Täälläkin vielä siivous huomenna edessä ja pitäis sapuskoja alkaa vääntämään huomenna :xmas:
 
väsähtääkö muut vähästä? Minusta tuntuu, että ei jaksa juuri mitään ku pitää heittää pitkälleen vähän väliä..

esikoista kun odotan minäkin niin on jännää käydä katsomassa aina onko syntynyt vauvaoja lsää. Nyt on aika paljon tullutkin, tuntuu, että aina kun koneen aukaisee on jollakin uutisia.. Kivaa!

Ja onnea cruella! :flower:

Montakohan vauvaa tulee vielä joulukuun puolella, jänskää...

Huomenna vasta aaton ruoat ostamaan. Tai mies saa käydä ostoslistan kanssa, vieraita kestitsen sillä aikaa...
 
mei08 pidetään peukkuja pystyssä jotta saisit olla kotona aaton! Olis se kumminkin kivempi varmasti kotona olla, ainaki itestä tuntuu et haluan nähdä lasten ilon illalla kun lahjat saavat =) Vaikka tosi on sekin että parhaan lahjan sitä sais jos vauva päättäiski aattona syntyä :heart:

Mimssu:Kävi se emmy kertoilemassa että supparit loppu ja kotona ovat :)

On kyllä hurjaa vauhtia alkanu poksumaan kun alkuun päästiin :D Ihana aina jännätä ja odottaa seuraavia vauva uutisia, samalla hirvittää, niin se vain aika menee ja kohta oot ite kertomassa omat uutiset :heart:
Mulla vaan on tunne et mä saan odotella melkoisen monta viikkoa vielä ennen kun neiti päättää tulla! Hyvin voisin kuvitella tämän menevän helmikuun alkuun!

Mua oikeastaan ärsyttää et la:aa on siirretty niin paljon, koska tiedän milloin ovuloin niin nyt sitä on siirretty ainakin viidellä päivällä liikaa! Niin nyt kun sit kaikki lasketaan uuden la:n mukaan niin jotenki ärsyttää... Ehkä siks et haluaisin kovasti vauvan ennen helmikuuta jotta saan tyttöjen synttäreiden väliin edes pari viikkoa!
Ihan oikeesti sillä ei ole väliä milloin vauva syntyy! Kunhan vain saan meidän prinsessan.
Voisin silti tilata yhden synnytyksen, vaikka tammikuun puoleen väliin :whistle:

Mrs O
 
Lara83 kiitos neuvoista ja kommenteista :heart: . Olenkin tässä ekakertalaisena tosiaan miettinyt oireehtiiko mitenkään ennen lähtöä. On hyvä nyt tietää, että se lähtö voi tulla vaikka mitään ennakko oiretta ei tulisikaan. Kassin olen jotenkuten pakannut valmiiksi :) .

Pieni galluppi jo synnyttäneille:

Miten paljon on ollut kohdun suu auki sairaalaan mennessä? Miten pitkään sitten on mennyt sairaalassa ennenkuin on sen epiduraalin saanut? Onko ne supistukset heti niin kovia, että taju lähtee vai voimistuuko pikkuhiljaa? Paljon kestänyt avautumis ja paljon ponnistusvaihe. Myös semmoisilta kokemuksia joilla on käynnistetty, miten kaikki meni?

Vielä kerran paljon ONNEA ja ihanaa joulun aikaa käärönsä saaneille :heart:

ps. olipa kerrassaan kokemus tän möhiksen kanssa painaa joulukaupoilla iltapäiväruuhkassa...

Olivia + tyty 38+4
 
Kiitos Anni08 noista piparin tuoksun toivotuksista :D Täällä todella tuoksuu piparit. Lähdin käymään kaupassa, sillä aikaa tytöt leipoivat piparit ja nyt niitä on paisteltu...

Ja :attn: vielä... osaako joku valottaa siinä enterorokkoasiassa? Ootteko törmänneet?

MrsO:lle nimiasiasta... Meillä on valmiina nimi (jos vauva näyttää sen nimiseltä...). Tiietään kumpi tulee ja jos tuleekin yllärinä toinen sukupuoli, niin nimeä on sillekin vaihtoehdolle mietitty hyvin tarkkaan... Mutta siis sulle halusin kommentoida, koska tuossa sun kirjoituksessasi välähti "meiän vauvan nimi" :D :D ... Enempää en paljasta...

Niin, ja siitä käynnistysasiasta vielä. Mulla eka synnytys lähti itse käyntiin, mutta alkoi "lopahteleen" sairaalassa... Mutta koska lapsivettä oli lorahtanut, eivät päästäneet kotiin. Kohdun suu ei auennut sentistä enempää niillä suppareilla. Silloin olin Kätilöopistolla ja niillä oli sellainen "sääntö" (n. 11v sitten), että kun on 3cm auki, voi tulla synnytysosaston puolelle. Yöhoitaja avitti sormillaan (!) sen aukeen 3cm:iin (olin tuolloin ollut siellä jo jonku 14-15 tunta vastaanotto-osastolla). Sit ku pääsin synnytysosastolle, puhkastiin kalvot ja annettiin tipat ja epiduraali... Synnytys kesti kaikkineen vajaa 26h. Tokalla kertaa taas mut otettiin sairaalaan lapsivedettömyyden takia ja laitettiin geeli kypsyttämään kohdun suu illalla yötä vasten. Vaikka alkuun näytti, ettei mitään tapahdu alkoi synnytys seuraavana aamuna aikas rajuna ja kesti vajaa 4h. Silloin en saanut mitään kipuun, ilokaasua lukuunottamatta. Nyt vaan tavallaan haluasin kokea sen, että se etenee itsekseen. Mutta siis se ei oo mulle synnytksessä tärkein asia, että nimenomaan ei käynnistettäis. Tottakai silloin, jos onjoku syy. Mut toivois vaan, et lähtis nyt itsekseen...
Eli lähinnä MrsO:n käynnistykseen liittyvään kysymykseen. Ja ehkä vähän tuossa oli Olivia78:nkin kysymykseen??

NullPointsille
täältäkin mukavaa vauvanhakureissua!!!

rakuuna 38+2
 
rakuuna: Tätä samaa mietin itsekin enterorokosta, nimittäin äitiin se iski nyt ihan yhtäkkiä! Oon kyllä ollu porukoitten kanssa tiivisti yhteyksissä viime aikoinakin (kun asuvat lähellä ), eikä mulle ole mitään tullut. Äiti vaan sano, että ei kai tässä vaiheessa raskautta pitäisi mitään haittaa olla, alkuraskaus jos olisi menossa, ni sitten kai saattaisi haitata vauvan kehitystä. Niin ja se kai on kanssa sellanen rokko, että jos joskus on sairastanut, ni ei tule uudestaan.. ja mulla kai se on joskus ollut. Täytyy vaan nyt toivoa, ettei se iske päälle.. alkaa jo käsiä syyhyttää pelkkä ajatuskin. :x
 
Heips!

Cruellalle oikein paljon onnea!!! Kiva kun tulee tasaisesti poikia ja tyttöjä :heart: Ja toipumisia ja niin pois päin :)

Rakuuna, enterorokko ei kuulemma ole mitenkään vaarallinen raskaanaolevalle, tosin jos synnytys olis just tulossa niin sit en tiiä. Meillä töissä oli sitä syksyllä ja kysyin neuvolasta tuolloin että tarviiko mitä toimenpiteitä. Niin ei kuulemma tarvinnu, tosin eihän raskaana MIKÄÄN rokko hyväksi ole, mutta ei vauvalle tai äidille vaarallinen. Synnytys voi olla eri juttu, kun se on aika raju tauti niin miten sitä mitään jaksaa semmosessa taudissa tehdä...

Omaa napaa: kävin tänään siellä äpolilla ja toukka on nyt täysin perätilassa. Luulisin että viime yönä se on kääntyny koska aamulla toinen kunnon mokkula oli tipahtanu alemmas (eli pylly siis). Sykkeet oli hyvät ja neiti heilutteli peppua vielä eli toivoa on että sen saisi käännettyä, kun ei ollut mitenkään jumissa siis. Menen äpolille HUOMENNA aamusta, jossa lääkärit ja kätilöt sitten koittavat kääntää. Käännöstä yritetään se kerta max, voihan se olla ettei se onnistu kertaakaan, mutta kerta koitetaan jos mahdollista ja sitten jatkopäätöksiä. Huomenna siis tiedän leikataanko vaiko eikö, kätilö sanoi käsituntumalla että ei ainakaan pieni tämä vauva ole eli peräedellä tuskin mahtuu, siskolla ei mahtunut edes alle kolmekiloinen peräedellä vaan leikattiin. Tämmöstä sitten täällä. Mulle tuohon synnytyskyselyyn on tällä hetkellä fiilikset, että kunhan vain saadaan terveenä tyttö ulos ja ajallaan, niin mitään muuta väliä ei ole, menipä sitten leikaten, tai viikaten tai työntäen, lääkkeillä tai ilman. Kunhan nyt vain saadaan ulos terveenä.

Meillä alkoi kinkunvalvojaiset hetki sitten (onpahan yöllä muuta tekemistä kuin miettiä huomista..) ja kuusi kannettiin äsken sisälle. Antaa hetken olla, on onneks sula kun täällähän ei pakkasta ole, ja sitten koristellaan. Huomenna pitäis tehdä laatikot joten toivotaan että pääsen vielä kotios niitä tekemään. Ellen sitten tee nyt ensi yönä valmiiksi jotta vaan paistaa sitten kun on aika =)

No, nyt alan miettimään jotain apetta nenän alle. Olen syöny tänään vain pari kinkkujuustosarvea (joita leivoin aamulla), joten jotain kunnollistakin pitäis kehittää.

Palailen huomenissa jos olen vain pelipaikoilla vielä =)
 
Enterorokko ei ole vauvalle vaarallinen, ainoastaan ilkeä sairastaa mutta ei aiheuta vahinkoa vauvalle..
Cruella Oikein paljon onnea uudesta perheenjäsenestä :flower: :heart: :hug:
NullPointsille tsemppiä vauvan hakureissulle ja muistahan tulla kertomaan kuulumiset kunhan kotiudut :D

Mukava saada näitä vauvautuneiden terveisiä, muistakaahan pitää meidät vauvantuoksuisissa kuulumisissa =) Ja varmaan kohta saa laittaa pinon tammikuisille tuonne vauvapuolelle kun alkaa vauvoja olla jo jonkin verran..

Täällä on vissiin iskenyt joulurauha supistusten suhteen :D eli on toivoa ettei lähtö ole ajankohtainen ihan lähipäivinä (valitettavasti se joulurauha ei koske tuota selkäkipua..) Ja nyt kun sen sanoin niin lähtö tulee ens yönä :kieh: Minun toive on, että joulun kun saisi viettää kotona ihan perinteisin menoin..

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille mammoille!!!

MaMa ja tytsykkä 37+4 :heart:
 
runttipullalle Tsemppiä käännökseen!
Ite oon tosiaan huomenna menossa ä-polille ultraan ja sitten saan sen ajan varmaan sinne kääntöyritykseen, jos on siihen edellytykset. Saitpas sä äkkiä ajan sinne! No onhan meillä viikkojakin jo aika kivasti, että kohtahan sitä olisi kiire kääntyä.. Voi vee, jos mä joudun joulun pyhinä lähteä uudestaan sinne, ni en ala. Ketuttaa nyt jotenkin koko perätila!! Ja jos pitää päättää ite, että alakautta vai sektio, ni en tiiä.. voi peeveli.. kumpikin kuulostaa ei niin kivalle vaihtoehdolle. Itkettää ja harmittaa ja ketuttaa ... :snotty: Ollaanpas sitä taas tunnekuohuissa, heh.. :kieh: :ashamed: Sori.
 
Pearl, sama täällä :hug: kun vaan olis kääntyny oikein päin. Huomiselle oli aikoja joo ja seuraavat oli sitten uuden vuoden jälkeen vasta. Ja silloin olis viikkoja jo vaiks kuinka, niin otin sitten huomisen. Ja mies ei pääse huomennakaan mukaan kun sen pitää lähteä käymään vielä kotopaikkakunnalla lahjoja viemässä... no, tulí mitä tuli, huomenna olen viisaampi!
 

Yhteistyössä