Heips!
Cruellalle oikein paljon onnea!!! Kiva kun tulee tasaisesti poikia ja tyttöjä :heart: Ja toipumisia ja niin pois päin
Rakuuna, enterorokko ei kuulemma ole mitenkään vaarallinen raskaanaolevalle, tosin jos synnytys olis just tulossa niin sit en tiiä. Meillä töissä oli sitä syksyllä ja kysyin neuvolasta tuolloin että tarviiko mitä toimenpiteitä. Niin ei kuulemma tarvinnu, tosin eihän raskaana MIKÄÄN rokko hyväksi ole, mutta ei vauvalle tai äidille vaarallinen. Synnytys voi olla eri juttu, kun se on aika raju tauti niin miten sitä mitään jaksaa semmosessa taudissa tehdä...
Omaa napaa: kävin tänään siellä äpolilla ja toukka on nyt täysin perätilassa. Luulisin että viime yönä se on kääntyny koska aamulla toinen kunnon mokkula oli tipahtanu alemmas (eli pylly siis). Sykkeet oli hyvät ja neiti heilutteli peppua vielä eli toivoa on että sen saisi käännettyä, kun ei ollut mitenkään jumissa siis. Menen äpolille HUOMENNA aamusta, jossa lääkärit ja kätilöt sitten koittavat kääntää. Käännöstä yritetään se kerta max, voihan se olla ettei se onnistu kertaakaan, mutta kerta koitetaan jos mahdollista ja sitten jatkopäätöksiä. Huomenna siis tiedän leikataanko vaiko eikö, kätilö sanoi käsituntumalla että ei ainakaan pieni tämä vauva ole eli peräedellä tuskin mahtuu, siskolla ei mahtunut edes alle kolmekiloinen peräedellä vaan leikattiin. Tämmöstä sitten täällä. Mulle tuohon synnytyskyselyyn on tällä hetkellä fiilikset, että kunhan vain saadaan terveenä tyttö ulos ja ajallaan, niin mitään muuta väliä ei ole, menipä sitten leikaten, tai viikaten tai työntäen, lääkkeillä tai ilman. Kunhan nyt vain saadaan ulos terveenä.
Meillä alkoi kinkunvalvojaiset hetki sitten (onpahan yöllä muuta tekemistä kuin miettiä huomista..) ja kuusi kannettiin äsken sisälle. Antaa hetken olla, on onneks sula kun täällähän ei pakkasta ole, ja sitten koristellaan. Huomenna pitäis tehdä laatikot joten toivotaan että pääsen vielä kotios niitä tekemään. Ellen sitten tee nyt ensi yönä valmiiksi jotta vaan paistaa sitten kun on aika =)
No, nyt alan miettimään jotain apetta nenän alle. Olen syöny tänään vain pari kinkkujuustosarvea (joita leivoin aamulla), joten jotain kunnollistakin pitäis kehittää.
Palailen huomenissa jos olen vain pelipaikoilla vielä =)