TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Kiva juttu sasha80, että vuodelepo loppuu kohta!! :)

runttipulla: mä oon jotain 3-4 kertaa viikossa kävellyt postilaatikolle ja takas, siis postilaatikolle matkaa n. 1 km eli yht. tulee 2 km lenkki. Alku menee aina ihan hyvin ja pysyn miehen tahdissa, mutta sitten alkaa hiipua ja kävelen, kun joku etana. Välillä häpyluut tai jotkut luut tuolla alapäässä kipeytyy aika kivasti. Että siinä on meikäläisen liikunnat tällä hetkellä, hyvä on varmaan kunto synnytyksen jälkeen, mutta kun ei vaan jaksa..!
Mulla on yks sellanen toppatakki, mikä mahtuu vielä päälle ja kiinni asti. Ennen en ookaan voinu sitä käyttää, kun se on niiiiiin iso. Ja sitten vaan oon ulkona pitäny verkkareita ja niitten alla pitkiä kalsareita, että jospa sitä näillä selviäis loppuun asti.. Niin ja sitten tietty erikseen on muutama kappale noita ihan äitiysvaatteita, mitä kehtaa ihmisten ilmoilla pitää.

Just mietin, että en kyllä halua vähään aikaan nähdä näitä äitiysvaatteita. Rupeaa jo sen verran kyrsimään nää samat koltut mitkä enää mahtuu päälle, että tungen ne kyllä jonnekin kaapin perukoille heti, kun vaan mahdollista!! :kieh:

Imetyksestä Täällä tosiaan esikoinen tulossa ja jännittää kyllä, että onnistuuko imetys. Luulen, että koen varmaan jonkinlaista syyllisyyttä, jos en onnistu. Mutta täytyy vaan yrittää ottaa rennosti, ei vauvan hoidossa/ äitinä voi varmaan joka asiassa täydellinen olla, eikä tarvikaan. Pelkään vaan anoppia (joka on itse täydellisyys, ainakin omasta mielestään) että kuinka se intoutuu työntämään nokkaansa joka asiaan ja neuvomaan.. no kai sillekin on vaan sitten viimeinkin sanottava suorat sanat, jos meno yltyy sen näköiseksi. Mies kun ei uskalla sille sanoa mistään vastaan... :snotty:

Pearl 34+2

Alkuperäinen kirjoittaja Pearl84:
Imetyksestä Täällä tosiaan esikoinen tulossa ja jännittää kyllä, että onnistuuko imetys. Luulen, että koen varmaan jonkinlaista syyllisyyttä, jos en onnistu. Mutta täytyy vaan yrittää ottaa rennosti, ei vauvan hoidossa/ äitinä voi varmaan joka asiassa täydellinen olla, eikä tarvikaan. Pelkään vaan anoppia (joka on itse täydellisyys, ainakin omasta mielestään) että kuinka se intoutuu työntämään nokkaansa joka asiaan ja neuvomaan.. no kai sillekin on vaan sitten viimeinkin sanottava suorat sanat, jos meno yltyy sen näköiseksi. Mies kun ei uskalla sille sanoa mistään vastaan... :snotty:

Pearl 34+2
Sinä voit sanoa anopille ihan luvan kanssa suorat sanat jos alkaa käydä hermoille sen neuvot :D Imetystä kun vaikeuttaa äidin stressi :whistle:

MaMa

Heips, onko kaikki joulukiireissään niin kovasti kun täällä on näin hiljaista... vai pukkaako jo moni vauvelia tähän maailmaan? :eek: No ei kai sentäs... tylsistyn täällä kotona vain kun ei ole virtaa oikein tehdä mitään. Ehkä mä alan nyt touhuamaan taas noiden vauvanvaatepyykkien kanssa ja sitten imuroin. Illemmalla sitten silittelen taas, tää vauvanvaatepesuprojekti alkaakin olla jo loppusuoralla :p

Jep, pearl jos anoppi on kaikkitietävä niin suorat sanat vain sille. Mulla on anoppi maailman paras mutta oma äiti.. huah, jos voisin vaihtaa niin vaihtaisin. Ikävästi sanottu mutta hermot menee joka kerran kun tapaan sitä ja puhelinkin pitää välillä laittaa jäähylle sen puheluiden osalta. Eikä siis pelkästään raskauden takia vaan ihan minkä asian takia tahansa...

Mutta nyt kahvipannu tulille ja sitten siivoamaan. Te rontit tietysti olette touhunneet kaikkea mahdollista ja mä vaan lusmuilen netissä... :kieh:

Kyllä täällä käydään ainakin lukemassa ;) . Oon flunsassa ja veto pois niin ei jaksa kirjoittaa. Kävin lääkärissä ja oli poskiontelontulehdus. Kolmas jo tässä raskaudessa. Ja sen kyllä tuntee. Päätä särkee ihan kunnolla. Keuhkot ja maha kipeet yskimisestä. Siihen lisäksi kaikki muut vaivat niin tuntuu että kuolema tulee. Piti tänään tehdä isompien kanssa piparkakkutalokin ja leipoa pipareita, mutta ei jaksa. Onneks esikoinen lähti mummilaan ja keskimmäinen kaverilleen yöksi. Kohtuu helpolla pääsee kun ei ole kuin yksi vaan paikalla. Toivottavasti lääkekuuri alkais pian pureen ja muutenkin olo helpottaan. Nyt on vaan aamusta asti olo pahentunut koko ajan. Nyt takas sohvalle pötköttään.

Johjo & Vesseli 34+4

Mä yritän paketoida joululahjoja :kieh: Muuta vikaa, mut yksi jättipaketti pitäis postittaa Tampereella enkä keksinyt vielä miten sen pakkaisin matkaan... Tuntuu jotenkin tyhmältä olotila...

Janttu & toukka 37+0

Täällä on ollut jotenkin kamla päivä, nukuin ensin yhteentoista. no sain ssiinä sitten kyllä leivottua pullaa ja sitten nukuin taas psrin tunnin unet. En tajua miksi nukuttaa näin paljon. Ja muutenkin tänään on ollut ihan kamala olo. No nyt sitten iltaa kohden olo kyllä helpottunut, kaipa tämä on tätä hormoonien ja masennuksen ihanaa yhdistelmää.

huomenna on pakko tehdä jotain järkevää, alkaa tympimään tämä saamattomuus. Joku päivä jaksan tehdä paljon ja sitten tulee tällainene päivä niin ei vaan jaksa tehdä mitään.

Onpa taas omaa napaa, en nyt jaksa katsella mitä muut ovat kirjoitelleen. Mutta hyvää viikonlopun alkua kaikille. Toivottavasti teillä paremman olot kuin minulla.

Emmy ja prinsessa 36+5

Täälä alkaa Flunssa ja olo olla paranemaan päin =) mitä nyt vielä yskittää ja saa lirautella vähänkin jos rakko enempi täys :( No mut pääasia et olo on sellanen että taas jaksaa!
Oon tehnyt porkkana-ja lanttulaatikoita pakastimeen. Huomenna ajattelin tehä perunalaatikkoa...sit jos leipois jotain. alkaa tässä pikkuhiljaa joulu jutut valmistua. No lahjoja en oo ostanut mitään...mut enköhän mä ehdi :D

tulia en mä sit ookkaan ainut myöhänen näissä vauvanvaate jne. valmisteluissa :D samoin ajattelin että joulun jälkeen vasta rupeen kassia ja sellasta pakkaamaan. onhan täs vielä hyvin aikaa ;) sitä vaan välillä iskee paniikki kun lukee et kaikki on jo valmiina ,mut osalla täälä onki viikot jo sillä mallilla et synnytys lähenee todella!

Mulle on iskenyt alkuraskauden väsymystä |O tai ainahan mua on väsyttänyt,mut nyt on viime päivinä tuntunu niin raskaalta valvoa ja päikkärit tekis hyvää. poikien kans luetaan sängyllä kirjoja niin mä meinaan aivan nukahtaa...monesti torkahdankin ja havahdun kun pojat on häipynyt tekemään tuhojaan tai tappelevat ja huutavat lujaa. sit suututtaa kun ei saa nukkua :kieh:

Flunssaisille jaksuja ja pikaista paranemista :hug:

Nyt en muuta,meen vielä napsimaan muutaman karkin ja sitten suunnittelemaan nukkumaan menoa ettei tarvi valittaa kun väsyttää :LOL:

Hyvää viikonloppua möhömahaiset!! :heart:

Mimssu82 parane pian ja voimia!

Runttipulla, juu kyllä minäkin toivon mieluummin 3kg kuin 5kg vauvaa. Huolettaa vain miks ei ollenkaan kasva. Siitä tulikin mieleeni että tässä raskaudessa en ole ollenkaan pelännyt että vauva ois vakavasti sairas, jotenkin kehitysvammainen tai jotain. Nyt vasta, koska se kasvun pysähtyminen voi johtua myös sairaudesta, tosin voi johtua paljon muustakin. Kun esikoista odottaessa pelkäsin ja ajattelin koko ajan että jos lapsi on sairas. Joku voi käsittää tämän väärin koska joillekkin vamma tmv ei olisi mikään ongelma mutta mulle se olisi shokki.

Olen saanut jo laitettua vauvaa varten lähes kaikki valmiiksi mut vielä pitäisi ainakin lapulle kirjoittaa sairaalakassin sisältöä. Luulen että tulee lähtö synnärille etuajassa, joulun aikaan. Jotenkin tuntuu että tulee yhtä yllättäen samoihin aikoihin kuin esikoinen.

Moikka kaikille!

Oon ollu viikon käymättä koneella, ja ihan älytön ootte kirjoitellu :eek: Oon koittanu lukee kaikkia tekstejä, mutta se vie niin hitosti aikaa etten ole kaikkia ehtiny viel lukee...

Täällä maha ja nivuset kans kipeenä. Kaiken pihan kolauksen olen joutunu ite tekemään kun mies painaa töissä koko ajan! Nyt kahtena päivänä se on onneks ehtiny käyttää koiran lenkillä niin ollu yks huoli vähemmän... Yöt edelleen tuskaa kun lonkat kipeytyy ja liikkuminen on todella hankalaa liitoskipujen takia!

imetykseen kommentoin sen verran, että mä koitan taas imettää mahd. pitkään. Esikoista imetin kaks kuukautta, sit maito vain loppu. Kakkosta imetin 5kk, sit alkoi tuntuu itsestä et se homma ei oo enää kivaa! Nyt kans imetän niin kauan kun jaksan tai kun maitoa riittää!
Mä kuitenkin olen sitä mieltä, et on ihan sama saako vauva korviketta vai rintamaitoo! Siitä ei kannata kellään stressiä ottaa!

Meillä on muksut taas sairaana, nyt pikkulikka on kuumeessa |O En tajua kuin sekin koko ajan sairastaa... tosin se ei juuri syö mitään niin ei kai sil vastustuskykykään voi hyvä olla :/ Itellä on kans nokka tukossa välillä, varsinkin öisin! Todella rasittavaa...

Joululahjoja oon vihdoin saanu hankittuu! Yhdet puuttuu muksuilta vielä, sit koirallekin täytyy joku hankkia :p ja sit olis viel kummityttö ja siskon muksut... Mutta, voiton puolella niissäkin. paketointi tuottaa vain ongelmaa, kun ei nuo ipanat meinaa iltaisin alkaa nukkumaan niin aikasin et saisin paketoituu! Nytkin neiti palloilee hereillä sängyssään, välillä käy hiimailemassa jossain...

Hoitopöydän sain vihdoin maalattua! Se onkin ollu nyt viikon projekti niin ei ole paljon aikaa ollu koneella olla... Nyt sit vois alkaaa vaihtaa olkkariin järjestystä jotta saan sen h-pöydän oikeelle paikalle. Sit alkais vaatteiden pesu. Niitä en kyl ala silittelemään, kukaan ei niit ryppyjä hoksaa katsella kun vauvaa tulevat kattoo :D

Sitä mietin tos, et saako laitoksella, siis siellä osastolla olla oma läppäri mukana?
Isäntä kävi ostaa mulle miniläppärin ja mokkulan tähän, niin olis ihana jos se sais olla päälläki siellä... Vai häiritseekö se jotain koneita tjt...? mitä koneita se synnyttäneiden osastolla häiritsis...?

Mimssulle jaksuja ja paranemista! :hug:

Synnytyksestä ja vauvan hoidosta tuli mieleen, et nyt laitoksella aion kysyy saanko hoitaa vauvan aamutoimet itse, sillon kun vauva herää, eikä niinkun ne teki viimeks, et hoitaja tuli ennen kahdeksaa ja repäs vauvan sängystä aamupesulle! Minusta se oli tosi rasittavaa, kun joka aamu olin juuri saanu tytön nukahtamaan tyyliin tuntia ennen aamupesuja, niin kyllä se ärsytti kun ei sit annettu neidin nukkkuu, enkä saanu sit itekään nukuttuu!

Eelis on nyt tosi ylhäällä vielä, ei siis ole laskeutunu ollenkaan! henkeä ahdistaa kun makuulle menee ja istuminen saa ylävatsalla ilkeen polttelun aikaseks...

No joo, vaan alan lukee loput jutut niin olisin taas edes hieman mukana kuumista aiheista ;)

Mrs O & Nti Eelis (rv:t menny sekasin, ei siis hajuakaan millä viikolla mennään...)

Tuttemui paikalla ollaan edelleen :D Ei vaan tosiaan ole joutanu koneella käymään, eikä kyllä oo paljon jaksanutkaan...
miten muuten sun mies on viihtyny uudessa työssään? Siellä oli pomo kuulema naureskellu ukoille et kunhan ei samaan aikaan lähdetä synnyttää niin olis hyvä :D
Meillä mies on tykänny ihan sikana siit hommasta! Uhosi jo et jos tuo toiminta loppuu vuoden päästä niin aiko hakea Ouluun samaan hommaan :LOL:

Mrs O: Tuskin läppäri haittaa. Jos puhelin ei haittaa niin tuskin läppärikään. Minäkin oon harkinnu mokkulan hommaamista, että sais laitokselle jotain tekemistä (läppäri on tyhjän pattina kaapissa). Minusta siellä on äärimmäisen tylsää ku vauvakin nukkuu niin paljon. Sit jos sattuu "huono" naapuri niin ei ole edes juttukaveria :( . Ja mitä noihin aamuihin osastolla tulee niin ei mua eikä vauvaa oo herätetty ellei nyt kauheen pitkään olla/vauva ole nukkunut. Ainut on verikokeet jotka kyllä tultiin ottamaan oli vauva hereillä tai ei mut sen ymmärtää ku kiertävä hoitaja käy ne ottamassa niin ei oo mahdollisuus tulla eriaikoihin.

Heips, onkohan sairaaloissa wlania - niin ei tarviis sitä mokkulaa? Se olis kyllä kätevä mutta saattaahan se olla ettei semmosta ole. Mokkuloissa on vissiin aina aika pitkät sopimukset, jos sais yhdeksi kuukaudeksi niin vois harkitakin :LOL: Meillä on kotona langaton nettihässäkkä niin ei sinällään mokkulaa tarvii..

Mikä rintapumppu oli se mitä suosittelitte? Jos tuossa viimeistään synnäksen jälkeen kattois semmosta, kai sen uskaltaa ostaa käytettynäkin? Siskolta saan jonkun käsikäyttöisen mutta se sano ettei se ollut kovin hyvä.

Buh, mä sain silitettyä omat pyykit ja vauvanvaatteet...olen vähän nipo silittämisen kanssa mutta minkäs teet. Taidan vielä siirtyä keittiöön pesemään tiskialtaan ja hankaamaan lieden niin ei ole äiskällä valittamista. :headwall:

Ötyjä, täällä alkoi taas karnevaalit masussa niin muutamaan tuntiin ei tarvii unta houkutella...
Sviddan kun meinaa supistella ja kolottaa häntäluuhun, selkään ja vähän joka paikkaan. Onneks nää menee aina nopsaan ohi mutta ilmeisesti ruoto alkaa valmistautumaan vauvanpukkaamiseen :) Kunhan malttais vielä kolmisen viikkoa olla niin sitten sais tullakin mun puolesta.

Öitä :heart:

Ai niin, Mei, kasvunpysähtymistä oli myös kaverillani ja pieni neiti sieltä syntyi. Oli erikseen seurannassakin siitä mutta ei mun tietääkseni ollut mitään vakavaa sairautta. Huoliahan tässä on vähän jokaisesta asiasta, välillä olen itsekin huolissani vaikka mistä - vaan eipä se murehtiminen auta ja jos ressaa niin saa vielä kiukkuisen vauvan - näin mun kaveri mua varotteli :LOL: Joten :hug: koitetaan ottaa rennosti, ja pidetään peukkuja että kaikilla menee asiat mukavasti =)

Niin ja tuttavapiirissäni on myös sairas vauva ja alkushokin jälkeen ei se elämä siihen loppunut, Suomessa kun onneksi asutaan niin saa hoitoa ym. Vaikka eihän sitä kenellekään toivo ja omalla kohdalla ajattelee ettei se omalle kohdalle satu. Ötyjä!

Heips ja anteeks heti näin aluks sillä valitusta tulee tuutin täydeltä :| Eli tääl kans YHÄ flunssa painaa pääl eli yskää ja räkätautia niin et noi mun kylet on ihan sietämättömän kipeät !!Mun sisko pelottelikin et ajattele jos nyt joutuis leikkuuseen niin olis vielä kivempi yskiä :( Välil kyllä tuntuu et ei tästä tule ikinä loppua ja haluais edes vähän kerätä voimia tulevaa varten mut minkäs teet!!Lahjatkin on vielä paketoimatta ja isäntä ei niistä kyllä tiedä mikä kellekkin on jos se jää sen kontolle ;) imetyksestä eli 4 ensimmäistä lasta on saanu melkeen heti alusta asti lisäks korviketta ja jostain syystä 3 seuraavaa ei ole tarvinnut ollenkaan vaav on maito riittänyt vaikka on olleet isompia lapsia et sillee. No sen näkee sit miten käy..ei stressata..mua pelottaa yhä et joulun olen kuitenkin sairaalassa kun jännitän koko ajan miten käy..saiskin vietettyä joulun kotona ja sit sais tulla millo vaan =) Jaksamisia kaikille mammoille :wave:

runttipulla mulla odottelee tuolla aventin rintapumppu, paljon ovat sitä kehuneet. Edellisellä kerralla mulla oli se ainun halppis pumppu ja se oli kauhea :x Noita aventin pumppuja taitaa saada edullisimmin esim. www.vauvatar.fi
mei mun veljen vaimo synnytti täysiaikaisen tytön, painoa 2500g ja pituutta 46cm :heart: pieni ja terve tyttövauva.
Kyllä mä oon vauvan saanut ihan itse omaan tahtiini osastolla hoidella, eivät oo paljon hätistelleet vaan antaneet olla mun ihan rauhassa. Viimeksi mulla olikin oma huone, ihanaa oli olla miehen ja vauvan kanssa vaan ihan omassa rauhassa :heart: jos nytkin menee sektioon, niin tuolla meidän sairaalassa on tapana, että leikatuille annetaan oma huone :D

Mä oon leivoskellut noita englantilaisia hedelmäkakkuja urakalla puolelle suvulle, hitsi, että ne on hyviä :p Leipominen on niin kivaa ajan tappamispuuhaa...

Ja aamukaffeelle :wave:

Täällä on huonosti nukuttu yö takana, näin unta että meille vaani varkaita ja heräsin tietysti siihen... sitten näin vielä ihan äsken ennen kuin heräsin kamalan murhatapauksen jossa kaverit ´giljotiininomaisesti teloitettiin. Huh. Ja sormet on niin jäässä (turvoksissa), ettei meinannu kahvinkeitostakaan tulla mitään. Osa kahvinporoista itseasiassa lurahtikin lattialle kun ei mokoma mitta pysyny kädessä.

Niin ja illalla kun olin menossa nukkumaan olin varma että synnärillekin tulee lähtö, kun kolotti joka paikkaa ja tuntu että vedetkin tuli, vaan taispa olla aivastuksen aiheuttamaa pissankarkailua. Hermoraunioksi tässä tulee näiden vaivojen kanssa, vaikkei mun pitäis edes valittaa kun olen niin helpolla päässy. Vielä olis kuitenkin monta viikkoa ennen synnyttämistä ja jos vaivat vaan lisääntyy ja olo tulee tukalammaksi niin uhhuh... voimia kaikille joilla on kipuja tai flunssaa tai ihan mitä vain vaivoja, inhottavaa valitella mutta ei nyt ole yhtään hyvä mieli. Ja mieskin tulee vasta huomenna kertaamasta.. :headwall: Joudutte raasut sijaiskärsijöiksi nyt!

Mukavaa lauantaita siltikin, mä rupeen nyt vähän touhuamaan, kohta pukkaa tietty porukatkin tänne jo.. mrrh.

=)

Heippa hei, lunta tuli ja näköjään menikin taas! Mitä nyt täältä osaston ikkunasta huomasin :p

Kyllä mä myös luulen, että läppäri saa olla mukana sairaalassa. On muutes aina hellyyttävää kun vastapäätä tästä naistentautien osastosta on jo synnyttäneiden osasto, sieltä kuuluu välillä pikku parkaisuja ja näkyy pieniä tuhisijoita :heart: Ja on ihan kiva kun tällä osaatolla on muitakin raskaana olevia hengenheimolaisia :)

Nyt alkais kaivata kyllä jo ulkoilmaa..en ole ainakaan tänään pääsemässä pois murrrrrrrrr... Vielä tutkitaan ja sama hoito jatkuu. Jospa vaikka huomenna..hmm..olo on kuitenkin jo sen verran hyvä verrattuna alkuviikon piinaan :) Mut kaipa nuo ammattilaiset tietää ja päästää sitten kun näkevät parhaaksi :p

Mä sain myös käytettynä ainun rintapumpun mutta tuota aventin pumppua olen myös miettinyt. On saanut kehuja.

Viikonloppuja mammoille ja masuille!! :)

Varmasti käytetty käy ihan hyvin, kaikki osathan voi steriloida ja nuo pumput kyllä kestää käsittääkseni ihan "kovan" käytön.
Alkoi laiskotuttamaan, mut pakko kai alkaa siivota, mökki on kuin joku ois tänne ovelta pommin viskannut :whistle:

Mimssu82 paranemisia :hug: ja Sashalle onnittelut liikkumisluvista :flower:

Mulla on Ainun sähkökäyttöinen rintapumppu ja se on ollut ihan toimiva peli. Paljon olen kuullut kehuja myös tuosta Aventista, mutta siitä mulla ei ole henk.kohtaista kokemusta.

Musta voi ihan hyvin ottaa synnärille mukaan läppärin, tuskin se nyt ketään häiritsee. Meilläkin on kannettava ja mokkula, joten voipi olla, että itsekkin pyydän miestä ainakin käyttämään koneen laitoksella, jotta sa sitten laitella tuoreita kuulumisia eteenpäin :) .

Synnärillä olen kyllä saanut hoidella vauvan ihan itse alusta loppuun. Kiirettä ainakin viimeksi hoitajille oli, joten enennemmi niitä sai hakea/etsiä jos jotain apuja tarvitsi. Ja kyllähän ne varmaan laskee senkin päälle, että kun on useampi lapsi ennenstään niin ei niitä perusopastuksia enää niin halua/tarvitsekkaan.

Mun äitini muuten ilmoitti mulle eilen, että ovat päässeet kuntoutukseen isäni kanssa tammikuun kahdeksi viimeiseksi viikoksi. Sinällään ihana asia heille, kun isäni sairastui aivoverenvuotoon reilu vuosi sitten. Mua vaan harmittaa asia miehen puolesta (enkä asiaa ole vielä hänelle edes raattinut kertoa kun miehellä muutenkin kaikenlaista ylimääristä stressiä noista työhommista johtuen).
Ajattelin nimittäin, että olisin pyytänyt vanhempiani meille kotiin lapsenvahdiksi siksi aikaa kun ollaan vauvan kanssa laitoksella, niin että mieskin pääsisi välillä ihan yksin viettämään aikaa meidän kanssamme.
Miehelle on ollut kolmosen ja nelosen syntymän yhteydessä tosi tiukka paikka se, ettei ole voinutkaan viettää aikaaa vauvan kanssa sairaalassa intensiivisesti, vaan hänen roolinsa on ollut siinä vaiheessa enemmänkin isommista lapsista/arjesta huolehtiminen :/ :/ .

Oma napa voi hyvin. Eiliset tuplapikkujoulutkin menivät juoksujalkaa. Aamu kasilta aloitin herkkujen mättämisen ja taisi olla aikalailla sama aika illalla kun sen lopetin. Oli kyllä aikalailla ähky olo kun illalla mahan viereen makaamaan kävin :LOL: :LOL: .

Nyt paimentamaan sanoisinko että varsin energisiä lapsia (hymp). Mies ryökäle on ylimääräisissä töissä ja kolmonen kolmatta päivää kuumeessa, joten voitte vaan arvata, että vauhtia ja vaarallisia tilanteita piisaa.

Leppoisaa lauantaita kaikille tasapuolisesti

:heart: Anni ja masu 33+1 :heart:

Huomenta!

Me yritetään joutua joulu myyjäisiin, vaan kun ei tuo neiti syö, ei sitten millään!!

Mulla on joku ainun rintapumppu, mutta mä en ole koskaan sitä osannu käyttää! Saan siis paremmin pumpattua käsin... eli taitaa jäädä hankimatta uutta pumppua ja kaapin pohjalle toi vanha.

Meillä oli kyl laitoksella viimeksi, 2006 niin hassua porukkaa töissä, että... Kun eka kerran vaihdoin tytölle vaipan, siis synnytyksestä oli kulunu 4-5 tuntia, niin kätilö oli aivan yllättyny kun olin sen itse tehny :eek: Sanoinkin hänelle silloin että minunhan vauva se on... Ja sit toi aamupesujen teko, Oysissa oli ainaki sillon sellanen systeemi et hoitaja tuli ja haki järjestyksessä vauvat ja kävi ne aamutoimet tekee. Minusta se oli tosi tökeröä ainakin omalle kohdalle kun olisin kyennyt tekemään homman itsekin!
Viimeiseksi yöksi päästiin onneks perhehuoneeseen niin silloin kyllä sain olla rauhassa. Öisin kävi hoitaja pari kertaa tsekkaamassa miten vauva oli syöny, ei muuta.

Jouluaatto ollaan kotona, mies on töissä ne pvät ennen ja jälkeen aaton niin ei ole järkeä lähtee mihinkään. ja muutenkin, tavaroiden raahaaminen paikasta toiseen ei houkuttele... Sit joulupvänä olis tarkoitus lähteä äidin luokse Vaasaan, minä, muksut, mun sisko ja veli. Viedään sinnekin joulu mennessä, kun ei äiti aikonu tulla tänne pohjoiseen viettää sitä. Saa nähä kuin matkustaminen sujuu, Eelis kun ei pidä autolla ajamisesta ollenkaan!

Mrs O & Nti Eelis

Huomenia :) Nyt on vuodelepo loppunut vihdoin ja viimein. Ihana olla taas jalkeilla. Tosin, levätä pitää aina puuhan keskellä. Siivosin törkyisen keittiön ja järjestelin paikkoja. Nyt otan rauhallisesti loppupäivän. Ainakin osittain :LOL: Pitää vielä steriloida rintapumput ym. Meillä on muuten just toi Avent.

Läppäri osastolla asiaan annan semmoista infoa, että TAYSissa ei ole wlania, ei ainakaan osastolla 4a, jossa olin pari viikkoa sitten. Hämeenlinnassa on wlan -yhteys, jos joku sinne on menossa. Mokkula ja läppäri ei haittaa ketään. Jos ajattelitte pitää äänet päällä, niin sitten kannattaa tietty olla kuulokkeet.

Kiitos Anni08 onnitteluista :) Harmi, kun ette saaneetkaan lapsenvahtia muksuille. Onhan hieno juttu, että pääsivät kuntoutukseen. Eikö ketään muuta olisi, joka voisi paimentaa vanhempia muksuja edes osanaikaa?

Heipsan,
Täällä on taas vaihteeksi pesänrakennuspäivä, riisipuuro kiehumassa ja meinasin oiken karjalanpiirakoita leipoa. Ja piparitalon haluaisin rakentaa mut en tiiä jaksanko tänään vai vasta huomenna. Mies makaa sängynpohjalla flunssassa, vielä sen pitäs jaksaa ens yönä mennä töihin niin on paras antaa nukkua vaan.

Sainpa vihdoin ostettua ne kolme lahjaa jotka aion ostaa, ei oo kyllä yhtään joulufiilis vaan toivon vaan et joulu menis ja vauva tulis :)

Vaaveli on kyllä aktiivisesti puskenu päätään alaspäin joka aamuyö, ja yks jalka on itsepäisesti tuolla mun kylkiluiden välissä. Alkaa olla jo aika ähky olo ja välillä supistelee ja selkää särkee. vois alkaa tulla jo...

BabyP ja vauveli 36+6 (kohta sitä ollaan jo täysaikasia...)

mulla on ainun sähkökäyttöinen rintapumppu. ihan tyytyväinen siihen oon ollu. saa kestää vielä tämän vauva ajan. tosin se on mun kaverilla lainassa, enkä oo saanu vielä takas vaikka pyydelly sitä oon :( kaverikaan ei oo moneen kuukauteen sitä tarvinnu... oon kyllä kuullu paljo kehuja aventin sähkökäyttösestä pumpustaki. jos mul ei olis tota ainun omaa niin ostaisin tod.näk aventin pumpun.

ku esikoinen oli syntyny niin sillon joka aamu hoitaja tuli tekemään mun kanssa vauvan aamutoimet. ekana aamuna näytti ja opsti mitä kannattaa tehdä, mut kuopuksella ei enää edes kukaan kattonu kun ne tein. kyl ne joka aamu siinä kävi, mutta paino vaan otettiin vauvalta sillon, mutta ei muuta.

mä säälin jo valmiiks mun tulevaa huonekaveria, mä varmaan häiritsen sitä kokoaika ku en osaa olla vaan hiljaa ku joku toinen samassa huoneessa. noh, katotaan millanen kämppis on sitte. ainaki aikasemmin on ollu oikeen mukavat. kuopuksen aikana kämppiksenä oli mun pikkuserkku, tosin se tuli ilmi vasta loppu ajasta.

juu-u mutta nyt syömään. pojat päikkäreillä, mutta illalla taas palailen, ainaki lukemaan.

tänään poksahti 38+0

Yhteistyössä