TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

mei08 Täälläkin itkettää se Soneran mainos :'(
Eli herkistelyä on ilmassa. Katsoin nauhalta pari päivää sitten taannoisen Housen, jossa meinasi käydä heikosti sekä äidille että vauvalle. Virhe.... Yksin vollotin sohvalla. Onneks oli koira lohtuna vieressä.
Mutta nyt joulukorttien pariin. Kunhan kurkkasin mitä tänne kuuluu.... :)

Papupata
 
Kiitokset :)
Sasha, tänään ollut vähän outoja kipuja mutta ei ainakaan muita oireita liittyen tuohon myrkytykseen/tulehdukseen joten aattelin vaan ottaa rauhallisesti ja katsoa miten lääkkeet tepsii. Toki pitää heti mennä takaisin näytille jos siltä tuntuu, ajateltava pikkuista itsensä lisäksi. Millainen vointi sulla on? Lepäilehän! :)

Synnytystapa-arviointia täällä ei kai kaikille edes tehdä.. En sitten tiedä millä perusteella tehdään/ei tehdä. Mä oon ainakin sen verran "lanteikas" että jos se siitä kiinni on niin ei varmaan tehdä :LOL:

Mpa, jopas ne arvet tuli äkkiä :eek: Mä oon niitä masuun vähän tässä odotellut mutta ihme ja kumma ei ole vielä ainakaan näkynyt. Lonkkiin on tullut kyllä jo ja niitä tuli sinne myös nuorena kun paino heitteli.

Mei08, soneran manos saa tosiaan kunnon niagaran putoukset aikaan! Arvaa vaan, pillitinkö sairaalassa aina sen mainoksen nähtyä, etenkin kun vastapäiseltä osastolta kuului vastasyntyneiden parkaisuja :heart:

Jaahas, jospa jatkaisi vielä pyykkienpesua joka jäi viime viikolla kesken.. :p Mukavaa viikon alkua kaikille!

Viikkoja tänään tasan 36.
 
Synnytystapa-arviosta... kyllä on muuttunut reilussa kymmenessä vuodessa. Mulle esikkoa odottaessa tehtiin lantion pohjan röntgenkuvaus ja siinä se. Ei muita toimenpiteitä. Syy, että arvio tehtiin oli se, että omalla äidilläni on ahdas sisälantio (samaa ei voi sanoa ulkoapäin lantiosta...) ja sillä eka lapsi kuoli ponnistusvaiheessa, kun ei mahtunut tuleen ja me loput sisarukset ollaan synnytty keisarinleikkauksella... Mutta siis se oli about 40v sitten ja ajat ovat muuttuneet...

Jatkan kevyt tempoista siivoilua...

rakuuna 37+2
 
Heips, valoa tunnelissa - soitin opistolle ja pääsin vauva-äitijumppaan. Verokorttia en saa tilattua kun mokoma puhtuutti on tukossa, menen huomenna suoraan toimistoon niin enköhän siellä sitten saa kortin hoidetuksi.
Tieteellisen kirjoittamisen kurssi on hyväksytty joten nyt sitten enää se dippatyö ja matikka. Bläh, tänään olisin voinu töihin raapustella sitä matskua mutta taidan tehdä vasta illemmalla kun ei nyt jotenkaan iske se homma.
Pyykkiä pitäis silittää ja vielä on kirkkaanpunaiset vaatteet pesemättä, sitten on kaikki vaatteet pesty mitä meinasinkin. Isoimmat vielä siirrän äippäpakkauslaatikkoon odottamaan sitten myöhempää käyttöä, mutta nekin on valmiina käyttöön sitten. Vauvalle on yksi kokonainen kaappi nyt vaatteita täynnä, siis 5 hyllyllistä ja sieltä vielä puuttuu toppavaatteet ja haalarit ja villavaatteet... no, eipähän tarvii ostella mitään. Tosin ei mitään ole millä ostellakaan kun maksoin laskut äsken ja tilille jäi vain napanöyhtää, ja seuraavan kerran rahaa tulee 19. päivä. Jippii. Ja talvi-aletkin alkaa jo ihan kohta, hittolainen!

Jees, mulla muuten vaaleni ne raskausjutskat ihan samantien kun ne tuli, nyt niitä ei kunnolla edes erota! Oliskohan siitä rasvasta sitten edes se hyöty, että ne vaalenee sit nopsaan.. Niin ja mei, kaveri kertoili just kun sanoin sillekin että ihanaa kun ei ole tissit raidoittunu arvista niin sille oli tullut laitoksella kun maito nous tisseihin - karmeet arvet. Eli ne tosiaan voi tulla yllättäen, ja vielä raskauden jälkeenkin. Olen henkisesti varautunu että olen ihan rujo kun on vauva maailmassa, mutta kyllä aika korjaa ison osan jäljistä. Ja jossainhan se pitää näkyäkin että on vauva tehty, on se kropassa kuitenkin melkoinen muutos ;)

Jep, nyt hommiin, on jo vähän parempi mieli. Ja taistelutahdolla vikaan nlalääkäriin, uskallan kyllä sanoa jos mua runnotaan liikaa - tai väärään paikkaan...

 
rakuuna, joo mun äitipuoli myös kertoi että hänellä myös röntgenkuvattiin lantio ekan lapsen kohdalla 20 v sitten ja päädyttiin keisarileikkaukseen koska oli liian ahdas lantio Seuraavat kaksi muksua leikattiin kai sitten automaattisesti myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja janttu672:
MaMa74: saitko paljonkin pienemmän veroprosentin?
No mulla nousi vähän tuo veroprosentti, mutta mielummin laitan prosentit kuntoon heti alusta ettei sitten tule myöhemmin ikäviä yllätyksiä. Minä arvioin ensivuoden tulot vähän yläkanttiin ettei ole niin suurta pelkoa mätkyistä :D

Että voi olla hirveä olo |O Käytiin tekemässä ostoksia tuossa lähikaupungissa ja sen kyllä huomaa.. Selkää särkee, supistelee ja muutenkin olo on kuin olisi rekan alle jäänyt. Eipähän tarvitse enää lähteä millekään shoppailureissuille kun ei paikat kestä :kieh: Seuraavan kerran sitten kun synnytyksestä on selvitty :whistle:

MaMa ja tytsykkä 36+4 :heart:

 
Vuoden 2009 verkokorttia sai tosiaan vähän jonotella jotta sen sai sillä ilmeisesti en ollut ihan ainoa, joka sinne koitti tänään soittaa :) Mun veroprosentti liki kaksinkertaistui joten eipä paljoa naurata :kieh: Pitää varmaan vaan koittaa ajatella, että eipä sitten tule mätkyjä...huoh!

Sef 34+5
 
Jos mun veroprossa kaksinkertaistuu niin sitten mennään jo reilusti yli 60% joten on parempi kun ei toimita koko korttia :LOL: Ei vaan en usko että veroprossa voi olla tulevana vuonna 33-34 prossaa... vaan on oltava pienempi kun tulotkin on kolmanneksen pienemmät kuin normaalisti. Blääh, no huomenna marssin sinne toimistolle kun se puhpaikka on niin ruuhkainen. Tosin voi olla jonotkin pitkät mutta onhan mulla koko päivä aikaa kökkiä siellä :D
 
Raskausarvista: mulla niitä riittää vaikka muille jakaa, ensimmäiset ilmestyi melkein heti alussa jo. Ei mun nahka näköjään kestä venytystä yhtään. Aika saman näköinen mulla kun Tuttiritarin kuvassa. No onneksi ei napapaidat ole muotia :D

Soneran mainos, on suorastaan kamala. Tippa linssissä aina sitä katson, yleensä kyllä käännän kanavaa ;)

Tuli mieleen että jos täällä Espoon/Kirkkonummen suunnalla joku kaipailee mammakavereita niin meillä on pino tuolla tapaillaan puolella otsikolla Ystäviä Espoosta.
 
Emos ihan mahtava tilanne teillä ollut...nauratti ääneen sun miehes luulot suppareista :D
mun mies on niin tasapaksu pötky, ettei varmaan tajuais lähdön olevan kyseessä, vaikka kuinka heiluisin...

..labrassa otettiin verikokeet ja nieluviljely ja tulos, kuten epäilinkin; virusperäinen! Että kuumaa juomaa sitte vaan :snotty: ..mahassa ei kans tiedetä miten päin olla, kun äiti koko ajan meinaa tukehtua köhään

Huomenna olis synnytystapa-arviointi ja täältä tulee kyllä monoa ottaan, jos yrittää peffan puolelle työntyä.. saas myös nähdä näkyykö meidän otuksen sukupuoli...?

Miehellä iski eilen pikkainen paniikki, kun käskin kurkkaan raskauslaskurista jäljellä olevat päivät.... 37 jäljellä ja raukka oli heti, että nyt pitää alkaa käymään läpi tavaroita ja että mitä puuttuu... tilasi heti itkuhälyttimet... sanoin, että enää puuttuu amme ja se ei voinu uskoa, että olen jo hommannut kaiken!

Anar ja Eemeli 34+6
 
Tervehdys,

Annoin tänään itselleni luvan soittaa ensimmäistä kertaa joululauluja ja kylläpäs ne kuulostavat ihanilta pitkän tauon jälkeen :heart: . Kahvikin maistuu paljon paremmalta kun sitä juo joululauluja kuunnellessa...

Vielä tänään piti raahautua joululahjaostoksille, mutta nyt ne olisi kutakuinkin tehtynä. Vain miehen lahja pitää hakea maanantaina kun se tulee maahantuojalta kauppaan vasta silloin. Kerroinikin vissiin, että miehellä on ollut viimekuukausina jos kaikenlaista ylimääräistä stressiä töissään, joten päätin satsata tänä vuonna oikein kunnolla hänen lahjaansa ja ostin hänelle uuden kitaran. Toivottavasti mies saa työsolmut selvitettyä ennen lomalle jääntiä ja saisi nauttia monivuotisesta toiveestaan täysin rinnoin :heart: .

Tänään kävi siivooja ja kylläpäs meillä on nyt puhdasta. No tästä voi nauttia max tämän illan siitä pitävät lapset huolen takuuvarmasti :kieh: :kieh: ). Ensiviikolle jääkin sitten enää ruokaostoksien teko ja viimeiset sipistelyt sitten voi joulu minun puolestani tulla. Mies lupasi pitää huussollin kunnossa loppuviikon sekä pestä saunan ja pesuhuoneen joulunpuhtaaksi sillä aikaa kun ollaan pienten kanssa mummolassa. Minä otan sillä aikaa rennosti kun on kerrankin lastenhoitajat paikalla 7/24 h. Ainakin uimassa ja elokuvissa meinaan käydä samoin kun jumpalla jos vain selkä sen sietää. Koputan kyllä ensin puuta, mutta sitten kehaisen, että nyt masukin raivotarjontaan kääntymisen jälkeen kivut tuolla selässä/lonkassa ovat helpottaneet huomattavasti.

Meilläpäin tuossa synnytystapa-arviossa otetaan yleensä se ktg-käyrä vauvalta, tehdään ultralla kokoarvio ja katsastetaan istukan tilanne/napaverenkierto ja sitten tarvittaessa (ei siis aina automaattisesti) tehdään vielä sisätutkimus. Tai ainakin näin tehtiin kuopuksen aikaan vajaat 3-v sitten. Mulla se edessä viikolla 37+2 tai lähinnä kai se on kasvukontrolli mutta samalla myös synnytystapa-arvio.

Nyt taidan lähteä pienten kanssa sohvalle katsomaan lastenohjelmia. Kolmonen alkaa olla kunnossa, mutta kuopus yskii ja tuntuu vähän väsähtäneeltä. Toivottavasti nämä taudit eivät torpeedoi meidän suunniteltua reissua :/ :/ .

Mukavaa maanantaita kaikille

:heart: Anni ja masu 33+3 :heart:
 
Jostain mä tosiaan luin ton, että raskausarvet on periytyviä, mutta tiiä sitten.. jossakin Vauva-lehdessä tmv. se joskus oli. Mulle ei oo kyllä vielä tullut, eikä äitilläkään oo tullu aikoinaan.. Täällä tosin kyllä nahka alkaa olla niin tiukilla, että kohta voi paukkua. :whistle:

Neuvolassa kävin tänään, ja vauva edelleen perätilassa. :( Terkka epäili, että on siks luultavasti niin hyvin viihtynyt siinä, eikä ole pahemmin asentoa muutellut, kun ei ehkä mahdu tonne lantioon. No ens viikolla äitipolilla painoarvio-ultra, että eiköhän siinä taas selviä sitten enemmän. Mutta tukalaa kyllä meina olla, kun vauvelin pää on suurimman osan ajasta tuossa oik. kylkiluun päällä ja sf-mitat jossain taivaissa.. :$

Ootteko muuten sellasta kuulleet koskaan, että jos on pieni kengännumero, niin on myös ahdas lantio? Jostain vauvakirjasta tuonkin luin, mutta miten se nyt vois paikkansa pitää.. mulla on kyllä kengän nro 36-37.

~ Pearl 34+5 :heart:
 
Kengännumerosta sen verran, että mulla on 37-38 ja lantiostani mahtuu ymmärtääkseni vaikka kaksoset puskemaan samaan aikaan ulos, jotta ei pidä mulla paikkaansa että ois ahdas lantio, joskaan eipä tuo 37-38 nyt mikään miniatyyri kengänkokokaan ole vaan ihan normi :LOL: Esikon synnytystapa-arviossa kätilö kokeili lantion ja tokaisi jotain siihen tyyliin, että sieltä tosiaan mahtuu vauva kun vauva tulemaan ja tuskin se siitä on mihinkään kutistunut :)

Sef, edelleen 34+5 :)
 
Meillä mies kans säikähti ekoja suonenvetoja ja oli viemässä mua sairaalaan kun tuskissani vääntelin ja voivottelin :LOL: Ennenkuin sitten sain sanotuksi että tokkopa nyt suonenvedon takia tarvii säntäillä mihinkään. Liimasin keittiön kaapin oveen lapun jossa on ohjeita sairaalaanlähdön pohtimiseksi, koska tiedän ainakin että jos vedet menee niin mies alkaa säntäilemään kuin päätön kana täällä ja koittaa kärrätä mut sairaalaan alta aikayksikön...

Mulla on kengännro kans 36-37 (paitsi nyt on yhdet talvikengät kokoa 38 ja ne onkin ainoat mukavat tällä hetkellä kun töppölät turpoaa), mut en sitten tiedä miten ahtaat paikat on. Gynellä on aina tosiaan käytetty niitä pienimpiä "avaajia" kun isommat ei mahdu, joten normaalitilassa on aika ahtaat paikat... vai pitäiskö sanoa tiukat :LOL: No joo... kaipa ne kursii kasaan sitten jos ihan vallan repeän synnytyksessä.
Toukkeli on kyllä takuuvarmasti väärinpäin, välillä ihan vaakana ja välillä tuntus että menee "istumaan". Jostain joskus luin että lyhyillä aika usein istahtaavattekin kun muutoin ei mahdu olemaan... no, perätilassa en ala synnyttämään joten selvä on että sitten leikataan. Vaan jospa se kuitenkin kääntyis tai se kääntäminen onnistuis.

Joulukuisten juttuja on ihana lukea, siellä on hirmu puhina käynnissä kun synnytykset lähestyy :heart: Hih, meillä alkaa parin viikon sisällä porukalla samat jutut varmasti!

Jepulista, taidan kipasta tekemään parit lämpimät voileivät ja kaakaota.

Anni onkin ostanut mahtislahjan miehelleen, saattaa olla mykistynyt mies aattona teillä =) Itse pyysin mieheltä kahvakuulan lahjaksi, saa nähdä saanko semmosen. Ajattelin että sen kanssa on kotona mukava jumpata kun ei muihin jumppiin itse pääse niin helposti nyt lähiaikoina. Paitsi sinne vauvajumppaanhan me päästiin, se on kyllä hieno juttu.

Ai niin, onko kenellä kokemusta uinnista (siis ihan normaalista uinnista) synnytyksen jälkeen /imetysaikana? Mulla on lippuja vissiin 40 ja niitä voisin käyttää silloin tällöin jos vauva on semmoinen että viihtyisi tunnin pari isänsä kanssa sitten... jos siis voi käydä uimassa? Mitä jos tissit vuotaa kuin seulat, eikai silloin uimaan ole asiaa... tai on allas maitovanoilla :x ??

Nyt voikkareita ja kaakaota hakemaan, mies tuhnuttaa sohvalla töiden jälkeen kun tais kertausharjotuksissa mennä unirytmit aika lailla sekaisin..

runttis ja toukka 34+6, niinhän se taisi olla... 9. kuulla jo ollaan kuulkaas!
 
Hihii, no ehkä toi kengännro-hässäkkä ei sitten pidäkään paikkaansa! :D Kirjastosta on tullut tässä lainailtua jos jonkinlaista vauva-opusta ja niistä jäänyt mieleen vaikka minkälaista neuvoa.. ihan niinkun johonkin kokeeseen ois ollu valmistautumassa viime aikoina! Vauva-kokeeseen! :LOL:

 
Kuulumisia kuulumisia....

Heti alkuun vielä hieman epävirallista tietoa mutta ilmeisesti Tammimisuissa seuraava vauva nähnyt päivänvalon :heart:
Varmasti tuore äiti tulee itse kuulumisia kertomaan kunhan kotiutuu =)

Tänään oli neuvola ja tuo synnytystapa-arvio.
Melkoisesti enemmän runneltiin mutta ei kyllä mitään peräososto juttuja.

Mullehan viime to (rv 35+0) ultrassa mitattiin vauvan paino ja se oli jo 2,8 -2,9kg ja synnytykseen arvio reippaasti yli 4kg. Tuossa synnytystapa-arviossa nyt kopeloi oikein kunnolla ja meinas et mahtuu mahtuu.
Ite oon ihan puol paniikissa ollut et yli 4kg, esikoinen kun painoi 3690g (syntyi 37+0) ja ponnistelin melkein 2 tuntia.
Jäi vaan fiilis et yhtään isompi EI mahtuis... :eek:


Pikkusen pistää myös jännittämään koska paikathan ovat jo pehmenneet mut nyt oli sormelle reilusti auki, kirjas sen kuitenkin auki 1cm. 3 päivää sitten vielä oli kiinni ja supistellut on muttei kipeesti.
Ens yötä sit vaan jännittämään, tuskin nukun. Esikoinen kun lähti syntymään ko. tutkimuksen jälkeen seuraavana yönä, tai siis vedet meni. Sama lääkärikin oli vielä :$

Muita juttuja, rv 35+4:

Sf mitta 33cm
RR 109/65
Painoo tullu 300g/vko (yht jo 14,1kg)
Vauva RT
Syke +130

Oon kans joulukuisissa käynyt lukemassa, siellä tosiaan tapahtuu =)

Nyt iltapuuron tekoon.


TeeBird ja pikkujättiläinen 35+4
 
Ihanaa huomenna on tilipäivä :D harmi vaan kun ei yksinkertaisesti jaksa lähtee kaupoille. Mä hengästyn tosi helposti ja hikee pukkaa, johtuu varmaan siitä kun vauva on ihan ylhäällä poikittain alamahalla on mulla vaan tyhjä pussi :LOL: Niin ei paljon kiinnosta kaupoillekaan hikoilemaan lähteä, vaikka pitäisi vielä käydä jotain tytöille ostamassa.
Juuri mietiskelin, että alkuperäisen suunnitelman mukaan mun pitäis olla tällä hetkellä Thaimaassa paistattelemassa auringon alla.... Tuli vaan tällainen pieni muutos suunitelmaan.... :heart: No ensi kensänä pakkaan lapset pakettiin ja lähden jonnekin euroopan lomalle B)
Meillä onkin jo kaikki hommattu vauvalle, paitsi vaipat. Niin ja kai se on varuille ostettava tuttipullo ja pari tuttelipurkkia, jos nyt jostain kumman syystä ei imetys heti onnistukkaan.
Jos tää vauva ei käänny, niin kinuan kyllä sektion jo heti viikolle 38 = 3 viikon päästä jo!!!!
Toivottavasti ei tulis kovia pakkasia, niin pääsis pian sitten vaunujen kanssa lenkkeilemään.

Jaahas kuopus huutaa aamupalaa :LOL: sekoittaa aina aamu- ja iltapalan :heart:

:wave:
 
Siis :kieh: GGRRRR poistin sitten ilmeisesti koko tekstin minkä just kirjotin :headwall:
äh tätä sekopää oloa!!!!!!!!!!!

No pikasesti vain osa sitten uusiks....
Jokohan cruella meni synnyttämään???? :whistle:
hmmm vai kukahan....TeeBird laitoit jännitystä ilmaan :D kuka kuka..... :whistle:
ihan malttamattomana täälä odottelen vauvauutisia :heart:

Herkistelyä on tääläkin ilmassa paljon. varsinkin jos kuulen jonku just saaneen vauvan tai esim. sairaala sarjassa täs joku aika sitten näytettiin synnytys niin ai että kun tuli tippa silmään :heart: on se hetki vaan ainutkertainen kun saa vauvan syliin ensi kertaa :'( :heart:

Mulla oli eilen menkkamaista jomotusta koko päivän |O yök en kestäis jos olis kaiken aikaa kipeitä supistuksia tai kipuja viimeset viikot! onneks ne loppui illalla kun suihkussa kävin. että extra halit vaan jos jollain kipuja kaiken aikaa :hug:
Muuten täälä on edelleen vointi ihan hyvä :) Jouluostoksia en oo vieläkään tehnyt ja mulla taitaa jäädä ne viime tippaan kun ajattelin vasta ens viikon alussa lähteä ostamaan lahjoja jne. ukolla alkaa joululoma niin pääsen yksin =) ei jotenkin houkuttele lähteä kauppoihin lyllertämään poikien kans...mielummin meen yksin,pääsee helpommalla ;) alkaa muuten tuo autolla ajokin olla mukavaa kun saa jalat leveällä istua :LOL: painaa jo sen verran tonne alas ettei mahdu niin vaan...ja selkä suoras ei enään niin vaan istutakkaan.

Joo mutta ei tän enempää etten onnistu hävittämään tätäkin tekstiä taas...
Kaikille hyvävointista uutta viikkoa!! :wave:

mmamaa 35 tasan
 
Polilla tuli käytyä ja eipä siitä mihinkään viisastunut. Ensin lääkäri mittas että vauva on pienempi ku 2 vk sitte ja loppujen lopuksi tuumas että venytetäänpä vähän ja sai 200g lisäystä viime kertaiseen. Että alanpa todella uskoa mittavirheeseen. Painoarvio 2,7kg rv37+5.
No nyt pitää käydä loppuaika 2 kertaa viikossa polilla ja kerran viikossa neuvolassa eli 3 kertaa viikossa seuranta!!! Ei taida muilla olla tällaista ramppaamista?

Runttipulla mä aloin käymään uimassa muistaakseni 3-4kk synnytyksen jälkeen ja hyvin meni. Maito-ongelmaa ei ollu kun sitä tuli muutenkin niin niukasti. Jälkitarkastus on hyvä ensin käydä ja sitte vasta uimaan, luulisin.

Minähän muuten olen jo ostanu aventin pulloja ja tuttiosat ja korviketta. Jotenkin en luota että imetys tälläkään kertaa onnistuu. Minusta äidinmaito olis ehdottomasti parasta vauvalle ja teen kaikkeni että vauva sitä sais. Vaikka kyllä esikoinen terve on ollu vaikka suurimmaksi osaksi sai korviketta. Ja vaikka ressiä imetyksestä ei pitäis ottaa niin mä otan.

Rintapumpusta oli myös yhteen väliin puhetta. Mulla on sellanen ainun sähkökäyttöinen ja kai se ihan hyvä oli mut enpä sillä paljoa irti saanu. Pullot ostin nyt kuitenkin aventin kun niiden pitäisi olla parempia kuin ainun joita käytin esikoisella. Siis se tuttiosa on paremman mallinen, ei häiritse imetystä.

Nyt pitää päästä pitkälleen.
 
Meidän poika päätti tulla maailmaan rv 37+0 12.12 klo 22.40 :heart: Pojan mitat oli 3350g ja 52cm ja pipo 34cm. Tyksissä ollaan edelleen ja joudutaan olemaan perjantaihin asti, koska pojalla on viikon antibioottikuuri kesken.

Synnytys oli pitkä (n.20h) ja aika rankka. Supistelut alkoivat torstaina sellaisina laimeina ja niitä tuli pitkin päivää ja siitä ne iltaa kohden alkoi voimistumaan. Yöllä yhdeltä heräsin kunnon supistuksiin, joita tuli ensin parin tunnin ajan 10-15min välein, ja kolmelta yöllä supistukset alkoivat 5min. välein ja niiden kanssa kotona sinnittelin puoli kymmeneen...Kun Tyksiin päästiin, olin 4cm auki ja supistuksia piirtyi käyrälle 4-5min välein. Siitä suoraan saliin ja avautuminen jatkui hitaasti ja siellä sitten vietettiinkin koko päivä...Oli muuten mukava synnyttää joulukynttelikön valossa oikein tunnelmavalaistuksessa:D Yhdeltä päivällä pyysin epiduraalin ja yhteensä kolme kertaa sitä päivän aikana kerittiinkin sitten laittaa. Kahdeksalta illalla kohdunsuu oli vihdoin täysin auki ja kymmeneltä illalla alkoi aktiivinen ponnistusvaihe, joka kesti 40min ja ihana pieni poika saapui maailmaan pistein 8-9-9 :heart:

Tunnin poika kerkesi olla vierellä, jonka jälkeen huomattiin, että pojan iho on hiukan nihkeä ja tarkistettiin sokeriarvot, jotka olivatkin liian alhaiset ja poika vietiin keskolaan. Lisäksi keskolassa huomattiin, että verenpaineet ovat hiukan alhaiset, joten viikonlopun poika joutui viettämään keskolassa ja minä yksin osastolla (sain mä tietysti siellä käydä poikaa hoitelemassa, mutta ei se sama asia ole... ). Tänään vihdoinkin meidät siirrettiin vierihoito-osastolle ja nyt sitten illalla pojalla huomattiin keltaisuutta sen verran, että joutui yöksi lampun alle ja mä jäin taas yksin :'( Toivottavasti se saataisiin nopeasti kuntoon, kun juuri kerkesi vauvan viereen saada ja heti se taas vietiin pois...Mies toi läppärin tänne, etten ihan tylsisty yksinäisenä.. Perjantaihin asti tosiaan joudutaan täällä olemaan, kun antibiootteja pitää käydä antamassa keskolassa 3x päivässä. On se vaan niin ihana, tänäänkin kun sen viereen vihdoin sain niin tuijottelin sitä koko päivän :heart: :D

Fistik ja PikkuPrinssi 3vrk
 
OOOONNNEAAA!!! :heart: :heart: :heart: Toivotaan pikaista paranemista pojalle ja jaksamisia tuoreelle äidillekin :flower:
Niin sitä vaan alkaa meilläkin täällä tapahtumaan, huh huh =) Jännittäää!!!!! Niin ja tosiaan ei mikään pieni poju, vaikka vähän ajoissa tulikin. Siinä on joululahjaa kerrakseen!

 

Yhteistyössä