TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Lohjalla on menneen ajan markkinat menossa, ja siellä tuli muutama tunti kierrettyä tänään. Sen huomaa, mahaan sattuu... Mitään ihmeellistä ei tullut ostettua sieltä, pari pulloa tyrnimehua ja hunajapurkki, sekä hahtuvalankaa. Samalla piipahdettiin sitten paikallisessa uudessa lastentarvikekirppiksessäkin (sieltä ostin pari kestovaippaa...).

 
Antakee vaan risuja mulle mut minä annan kyl vauvan pesupuuhat hoitsuille jos tekevät sen automaattisesti :ashamed: Olen sillä mielellä et kyllä kotona se arki on ainakin kunnolla edessä =) Yölläkin jos saan vähä huilattua niin otan avun ilomielin vastaan.Nyt varsinkin tän sairastelun takia tarvis kunnolla enerkiaa et pääsee hyvin alkuun kotona ettei ole jo tosi väsy mamma kun kaikki on vasta alussa..En kyl ole saanu ikinä nukuttua sairaalas ja haluan aina mahdollisimman pian pois :LOL: Tuntuu et te kaikki muut olette niin energisiä ..mistä te sitä saatte ku mul ei ole yhtään :eek:
 
Sasha80 tuota samaa mietin itsekkin. Soittelin tänään vaivihkaa appiukollekkin ja kyselin heidän suunnitelmistaan tulla tännepäin, mutta eipä sieltäkään suunnalta mitään varmaa osattu luvata (matkaa meille noin 600km).

Meillä on vielä silleen hankala tilanne juuri nyt, että kummatkin monivuotiset luottolastenhoitajat lähtivät opiskelemaan muutama kuukausi sitten toiselle paikkakunnalle, eikä olla vielä löydetty sopivaa ihmistä heidän tilalleen.
Ystäviä/lasten kummeja toki löytyy ihan lähimaastostakin, mutta ovat kaikki työelämässä ja sitten kaikilla on vielä tietenkin omatkin perheet siinä ohessa hoidettavana, joten vähän nihkeästi heitäkään pysyy pyytämään ainakaan kovin pitkäksi aikaa. No onneksi sentään saatiin jonkinlainen tukiverkko muodostettua synnytyksen ajaksi. Eli jos synnytys alkaa päivällä niin paikalle rientää kuopuksen kummi (hänellä oma firma/liukuva työaika) ja jos taas yöllä niin kolmosen kummi tuosta kadun toiselta puolelta. Sitten jos homma pitkittyy, niin vaihtavat puolessä välissä vetovuoroaan.

Liikunnastakin taisi joku kysellä. Minä olen käynyt salilla jumpalla 3-4 x viikossa (pump- ja balance-tunneilla) ja sen lisäksi sitten olen jumpannut kotona muutaman kerran viikossa. Sen mukaan olen tehnyt mitä tuo selkä on sallinut. Musta olisi niin ihana käydä päivisin kävelemässä kun töissä ollessa en sitä koskaan ehtinyt tehdä, mutta valittettavasti kävely on kaikista pahinta myrkkyä selälle (istumisen ohella), joten lenkkeily on jäänyt ihan vain haaveeksi :/ :/ .

Mies kotiutui juuri töistä ja passitin sen isompien lasten kanssa ruokakauppaan. Itse ajattelin ottaa tämän illan urakasi kynttilälytyjen pesun kun niihin tuppaa kerääntymään tota nokea jo muutaman polttokerran jälkeen. On sitten mukavampi jouluna niitä kattella.

Terkuin
Anni ja masu 33+1
 
..pirun inhottava yskä täällä jatkunu kohta viikon ja eilen tulikin paiseita kurkkuun.. täytyy varmaan maanantaina painua hakeen antibiootteja. Pari päivää ollu töissä ja paketoinu pitkät päivät joululahjoja, joten ei yhtään kiva olo. Eilen illalla lensi oksennus kaaressa, kun niin yskitti ja tiedätte varmaan mikä housuun :x ..koko ajan täytyy juoda kun yskittää ja sitten lirahtelee jatkuvasti.

Vähäliikkeinen otuskin kasvanut valtaisasti ja pikkuiset jalat on aika ikävästi kylkiluiden ja nahan välissä ja sekös pistää ja painaa.. välillä tuntuu, että kylkiluut menee poikki

..ystäväiseni oli kylässä 5kk Olavi poikansa kanssa monta päivää ja sai taas "harjoitella" vauvan hoitoa. Kylläkin vankan sellaisen.. 5kk ja 10kg elopainoa! Oli ihana laittaa Olaville meidän tulevan pinnasänkyyn peti ja testata muutenkin vähän hyppykeinua, riippukehtoa, vaunuja ja sitteriä.. hyvin kesti ison palleronkin :D
Kaikista ihaninta tais kuitenkin olla yöllä katsella kun se tuhisi ja sätki menemään... ja ne hymyt!!! ..koiratkin käyttäytyi niin hienosti vauvan kans, eikä olleet yhtään mustasukkaisia..

Joka päivä pitää innoissaan tulla lukemaan tätä palstaa, että onko joku poksahtanut!!! Meillä kellään ei ole enää kovin paljoa armonaikaa jäljellä :whistle:

VOIKAA HYVIN

Anar ja Eemeli 34+4
 
Kesää odotellessa: Joo, ei muakaan haittaa vaikka hoitajat hoitais vauvaa, mutta se mikä siin aamutoimi-hommassa ärsytti, oli se, ettei vauvan annettu nukkuu (eikä mun) vaan se oli pakko sit tehdä just sillon eikä niin et olisin sit ite tehny sen kunhan vauva herää!

Niin, sit piti viel lähtee veikkailee kuka saa ensin vauvan... Mulla on sellanen kutina et Nullpoints on eka, ja sekin viel et se sais tytön... tiedä sit mistä moinen fiilistely, mutta siinä mun veikkaus :D
 
On muuten sitten eroja sairaaloissa/hoitsuissa noitten aamutoimien jne. kanssa :eek: mulla esikoisen aikana ekana aamuna näytettiin kaikki ja sit toiset aamut piti mennä sinne niitten kans,mut mä tein ja ne katsoi vierestä ja neuvoi jos tarvetta. sit kuopuksen aikana vauva vaan haettiin aamulla pesuille ja mä kysyinki et tuunko mukaan niin hoitsu vaan tuumas että ei tarvi,yleensä uudelleensynnyttäjät nauttivat vapaa-ajasta sillä välin kun vauva viedään aamupesuille hoitajille :D että joka aamu hakivat vauvan ja toivat sitten takasi. siinä oli hyvää aikaa käydä suihkussa ja aamupalalla ite =) juu ja ei mua haittaa yhtään vaikka tälläkin kertaa menis samoin...itse asias hyvä vaan,ehtii sitä kotona sitten hoidella tarpeeksi ;)

sairaalassa olo muuten inhottaa jo ajatuksenakin...en tykkää siel yhtään olla :ashamed: esikon aikana olin yksin huoneessa ja johan oli tylsää :kieh: no sit kuopuksen aikana oli tosi mukava kämppis,mut sekin oli vähän huono juttu kun ei saanu nukuttua yhtään kun vauvat heräs eri aikaa ja sit tällä kämppiksellä kävi mies ja esikoinen usein vierailulla niin mä olin itku kurkussa ikävästä omaa perhettä :heart: Mut kyllä mä silti tykkään et kämppis on....saa höpötellä jonku kans :D

rintapumppu löytyy aventin käsikäyttönen ja oon ollu tyytyväinen :) en oo kyllä ihan hirveesti pumppua tarvinnut,jotenkin välttelen sitä ellei oo pakottava tarve pumpata =) en jaksa sitä osien pesua ja sterilointia plus maitojen kans läträämistä...

Hurjaa miten täälä osalla alkaa olla viikot jo sen verran et täysiaikanen vauva masussa :heart: Mä en meinaa pysyä ollenkaan perässä tässä odotuksessa...tuntuu et viikot menee niin äkkiä. Tavallaan jo surkuttelen kun mietin että tästä mahasta täytyy luopua pian :whistle: tätä oloa kun tulee aina ikävä jälkeenpäin vaikka loppuajasta sitä on niin kärsimätön ja oottaa koska pääsis synnyttämään :D

 
Heh.... Minustako täällä puhutaan? :D Mrs O???

Oon käyny lukemassa juttujanne, mut oon jumittunut tonne joulukuisten puolelle kun siel tapahtuu..... :ashamed:
Niin arvailuihin et kuka on seuraava, niin en usko et se oon minä. :ashamed: Mulla on tosiaankin se sektio buukattu jouluaatoksi, mut luulen et varmasti joku muu kerkee ennen minua. Mun arvaus on et 2 vauvaa tulee ennen sitä. :whistle: Ketkä ne sit on en tiiä... Sukupuoli ei oo tiedossa, arvaus on kyllä olemassa ja molemmille sukupuolille on vaatteita, joten sen sit näkee mitä sieltä ulos tulee.... :p
Flunssa on ollut täälläkin ja sit mun kylki pasahti. Olisko kylkiluu murtunut. Nyt pystyn jo liikkuu, mut on ollut aika kipee olo.
Imetyksestä Et ei täällä hulluna ainakaan neidin kans maitoo tullut, mut tuli sen verran et onnistui. Oli mulla kamalan huono mieli alussa kun ei meinannut onnistua, mut en vaan halunnut luovuttaa ja lopuksi onnistui. Nyt itseasiassa odotan innolla sitä. Se on minun mielestä mukavaa puuhaa. Niin lähellä ollaan toisiaan ja pieni tuhisee rinnassa kiinni. :p
Aventin pumppu on ollut käytössä täälläkin. Oli ihan hyvä vehje, mut annoin sen sit lainaan ja se on nyt nähny parhaat päivänsä, joten uuden joudun ostaa.
Hoitajat hoitivat neitiä pari yötä, kun minusta ei ollut mihinkään. Mut kun sektioitiin maratooni käynnistysten lopuksi ja olin tosi heikkona kun raskausdiabeetikkona mua oli pidetty ruuatta 3 päivää. :headwall: Sen vaan sanon et eka yönä (sektio oli illalla) olin niin huumattu, et nukuin tosi sikeesti. Toinen yö en sit pystynyt rentoutuu ollenkaan kun kaipasin vauvaa liikaa. Eli luulen et aion pitää vauvan kanssani niin paljon kun vaan voin, koska liikaa kaipasin ekalla kerralla.
(.) Täällä alkoi eilen vaavin pää tuntuu tosi alhaalla. Vaapuin jouluostoksilla aika huonolla menestyksellä. Sit eilen illalla sain aivan karmeen supparin. Veti mut aika jäykäksi. Kun vaan ei edistyisi tää tilanne nyt, kun haluiaisin aivan rauhassa mennä sinne sektioon, enkä kiireellisenä tapauksena.... Tuskinpa se nyt tapahtuu, mut ei koskaan tiedä.... :ashamed:
Tänään sit on muutenkin ollut vitutus. Mies on ottanut nuppiin niin paljon. Suurimman osan voi laittaa varmasti hormoonien piikkiin, mutta ahdistaa kun olis hommaa ja mies vaan ei tajuu...... :headwall: Jospa huomenna olisi parempi päivä asian kanssa. :/

NP ja Tirri :xmas: 37+2 (11 pvää kunnon poksuun....)
 
Huoh viideltä heräsin ylös, ja aloin pilkkoa hedelmiä jos väsäis taas kerran hedelmäkakun...
mmamaa mä inhoon kanssa sairaalassa oloa yli kaiken. Myyräkuumeen takia kun viimeksi olin sen 4 päivää, niin oli muuten tuskaa :x Mä taas kaipaan omaa rauhaa, toivottavasti saan oman huoneen tai sitten perhehuone, niin voidaan olla miehen ja vauvan kanssa rauhassa, mies kun joka tapauksessa haluaa meidän kanssa sairaalassa olla. Viimeksi toivat meille siihen yhden hengen huoneeseen miehelle sängyn, niin sai olla meidän kanssa yötä päivää siellä :heart:

Kai se on vaan laitettava vatkain käyntiin taas kerran ja sitten siivoomaan....

 
Hiphiphuraa! Pääsen tänään sairaalasta kotiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!! :wave: Odottelen tässä lääkäriltä reseptejä ja sitten ei muuta ku mies hakemaan :) Jatkan läkitystä kotona suun kautta ja estolääkityksen saan myös, eiköhän nillä pötkitä sitten terveenä synnytykseen asti, hope so!

Kirppunen, täällä KOKSissa ei muistaakseni ole kuin yksi perhehuone vai oliko sitäkään ja yhden hengen huoneita synnyttäneiden osastolla muistaakseni 1-2 ja niitä saa vain erityissyistä. Kiva ois kyllä saada sellainen jotta sais miehen kanssa sitten uuteen perheenjäseneen tutustua..mutta tuskinpas siis onnistuu jos kaikki menee ihan normaalin kaavan mukaan.

Kaikilla taitaa ola joulujutut aika hyvin pulkassa? Jäin nyt vähän ikävästi jälkeen tämän viikon reissun takia mutta onhan tässä vielä aikaa..katsotaan vaan saanko mitään aikaan.. no jos nyt edes ne joululahjat saisi käytyä ostamassa :p

Alkaa joo tosiaan olla viikkoja monella kasassa hienosti, poks poks.. :)
 
Moikka!
Täällä voidaan hyvin ja mielikin on kerrankin positiivisen puolella! :LOL: Taidan pikkuhiljaa tajuta ettei sinne töihin tartte enää mennä töihin. Käyn varmaan opastamassa vielä tuuraajaa parisen tunnnin verran ens viikolla ettei hänen tartte ihan tyhjästä alotella.

Ja tänään lähetään vielä Ouluun käymään ennen joulua. Oon niin onnellinen että vielä päästään, vaikka ei olis kyllä kauheesti varaa siihen kun mennään junalla, 74 euroa per nuppi suuntaansa on musta jo pikkasen liikaa... Pakkailin tossa kamoja, ja laittelin kotia kuntoon että on sitten kivempi tulla takasinpäin. Mut kertokaas Oululaiset että minne liikkeisiin kannattaa suunnata siellä? Varmaan huomenna käydään pikkasen oulu-shoppaamassa!
Ette usko kuinka mielissään oon!!! Ihanaa oulu here we come!!!!

Monna79 & nappula 33+3 (viikoissa myös jo pikkasen sekasin....)
 
Mimssu, Hieno juttu :D

Täällä on harrastettu jonkin sortin pakkosyöttöä... tyttö on saanu istuu pöydän ääressä niin kauan että lautanen on tyhjä! Ruokaa en ole siihen laittanu kuitenkaan kun yhden ainoan kauhallisen, jonka se jaksaa ihan varmasti syödä. Pakko alkaa vahtimaan neidin ruokailua, alkaa se oleen niin aneemisen näköinen että!!

Käytiin pitkästä ainaa lenkillä, ja olihan se ihanaa kävellä kun ei niin paljon käyny häpyluuhun kipeesti!! Oon kolme pvää saanu ottaa melko iisisti ja sen kyllä hoksas. Paitsi, alamahaa alkoi taas polttelee :/

Mulla olis kans ouluun shoppailureissu viel tekemättä... loput lahjat pitäis käydä ostaa, ja siskon kans ajateltiin viedä muksut samalla siihen uuteen hoplop-puistoon! Päivämäärä on avoinna...
Keskiviikkona olis se Oysin reissu pojan silmän takia, mutta silloinkaan ei ouluun voi jäädä kun mulla on täällä meidän tk:ssa sit iltapäivällä ultra! Kiire taitaa tulla...

pitää alkaa saunan lämmitykseen kohta. tyttö alkaa olla väsyksissä niin jos sen sais ajoissa kylvetettyä niin sais sen ehkä nukkumaankin ajoissa... Eilen ipanat nukkui sikeesti jo ysiltä, mikä on meillä harvinaista herkkua!! Tähän asti aina jompikumpi kukkuu hereillä sängyssään puolille öin :/

Mrs O & Nti Eelis (rv:t edelleen hukassa...)




 
Sunnuntaita :) Käytiin jouluostoksilla, mutta reissu oli mulle liian rankka. Väsähdin ja sitten tuli pieniä suppareita. Supisteluja ei kuitenkaan ole yhtään se enempää kuin levossakaan. Ihan hyvin siis mennään, mutta eipä paljon kotoa huvita lähteä, kun niin nopeasti loppuu voimat. Onko muilla häntäluukipuja? Ei ole jatkuvaa kipua, mutta tulee yhtäkkiä ja loppuu levossa.

Kiva Mimssu82, että pääsit kotiin! Oletko muuten ihan hyvävointinen?

Ikävältä kuulosti Anarin vaiva. Inhottavia jälkitauteja kuulemma tämä flunssa saa aikaan. Paranehan pian! Toivottavasti Anni08 teidän lapsenvahtiasia järjestyy!
 
Mimssu82 on varmasti ihanaa päästä kotiin!

mpa onpas kyllä omituista että noin äkkiä tulee arvet! En kyllä oikein usko että tukivyöstä olisi arpiin apua. Mulla ei kyllä ole mitään virallista tietoa...

Muistaakseni sef kirjoitteli tuosta herkistelystä, kyllä on liikkeellä täälläkin. Telkkarissa kun tulee esim se soneran mainos missä mies ei ehdi synnytykseen niin yksin ollessa varmasti itken sitä. Ja eilen Rusanen lauloi niin komeasti joululauluja että itku tuli. Ja sit esikoista odottaessa myytiin mun vanha auto pois niin kyllä piti kyynelehtiä kun mies kaarsi sillä pihasta pois ja lähti viemään toiseen kaupunkiin :LOL: Melkeen tulee kyllä vieläkin tippa linssiin.

On ollu raskas päivä. Ollaan pojan kanssa kolme päivää melkein koko ajan kaksin. Nostelu ym sattuu ihan sikana masuun ja selkään, olen ihan poikki. Huomenna on taas polille meno sen kasvun pysähtymisen vuoksi. Kirjoittelenpa sitte lisää.
 
Morjens,

Päivä on hujahtanut joululahjaostoksia tehdessä ja lähestulkoon kaiken sainkin nyt hankittua. Aamupäivän olin kyllä lasten kanssa kotona, kun mies oli töissä ja kolmonen edelleen kipeänä. Onneksi noi isommat lapset osaavat olla ulkona omineen niin ei ihan koko kööri pyörinyt täällä mun jaloissani "haittona" =) .

mpa: en kyllä usko, että tukivyöstä on apua raskausarpiin. Ehkäpä vauva on vaan muuttanut asentoaan jotenkin alemmaksi ja siksi tuo mahanahka on joutunut antamaan periksi. Mulla tuli aivan järkyttävät arvet jo esikoisen raskausaikana, joten nahka on valmiiksi niin venynyt, ettei sen jälkeen lisää arpia (luojan kiitos) ole tullut.

Mimssu82 mukavaa että pääsit kotiin joulua viettämään. Toivottavasti olokin helpottuu lääkityksen/levon myötä :hug: .

Omaa (.): Eilinen meni ihan käsiin. Jostain kumman syystä ruoka ei pysynyt illalla sisällä olleskaan, lienekkö syynä närästys vai mikä. Aamulla sitten heräsin tämän seurauksena huonosti nukutun yön jälkeen sellaiseen kestokrapulaoloon että oksat pois. Vasta nyt illasta on olo alkanut olla jollakin tapaa normaali, vaikka väsymys on kyllä edelleen ihan mahdotonta :/ . Tutui jopa, että tänään supistelikin muutaman kerran aika inhottavan tuntuisesti, ihan niin että tuli mieleen noi aikaisempien muksujen synnytykset.

Ensiviikolla riittääkin taas touhua. Alkuviikko menee järjestellessä joulua ja muutama kevyt työjuttukin pitäisi vielä hoitaa alta pois. Keskiviikkona suunnistetaan sitten pienten kanssa mummolaan ja takaisin kotiin palataan vasta juuri ennen joulua.

Nyt laittamaan jälkikasvua nukkumaan ja sitten sohvalle katsomaan leffaa (no toivoa saattaa, että näen edes alkutekstit kuten tavallisesti) :LOL: :LOL: .

Voimaa viikkoon kaikille

:heart: t:Anni ja masu 33+2 :heart:
 
Heissan!
Mimssulle, hyvä juttu että pääsit kotios ja vointi on jo parempi. :) Mpa, aika rajusti arvet tuli kyllä... mulle oli ilmaantunu kans pieniä viiltoja navan seutuville mutta en kyllä tiedä miten nopsaan ne tuli. Eikä mitkään maailman rasvat niitä estäny, mutta olen muodon vuoksi :LOL: rasvaillu masua edelleen.

Sashakos se kyseli sitä häntäluun kipua -täällä on kun olen pötköllään, eli aina maatessa kipeytyy. En tiiä johtusko siitä kun selällään melkein pitää edelleen pötkötellä, että jotenkin painaisi sitten masu tai vauva sitä. Toukka on edelleen poikittain, välillä hiukan enemmän viistossa ja sitten taas ihan vaakana. Tiistaina on nlalääkäri joten en enää edes ajattele että toukkeli kääntyisi, niin tiukasti se on tuolla oikealla laidalla köllötellyt.

Mimmonen se synnytystapa-arvio on, tungetaanko tonne alapäähän ronskisti käsi? Olen kuullut semmosta ja vielä sitä että sorkittaisiin b-osastoakin... :eek: :eek: :eek: Mulle kun tavan gynetutkimuksetkin on aika kivuliaita kun en ole mitenkään väljillä paikoilla varustettu... hirvittää jos ne runnoo väkisin paikkoja auki tai tunkee persuuksiin jotain. :x |O

Vitsit, mulla on unirytmi ihan sekaisin, päivällä nukun kolmen neljän tunnin päiväunia ja sitten taas yöllä keikun kahteen saakka vähintään hereillä. Toukkakin on muuttunut yökyöpeliksi, tuleekohan sitten valvottuja öitä jatkossa... no, sen näkee sitten. Kavereilla on kaikilla tosi kiltit vauvelit niin meille varmaan tulee sitten kunnon äkäsäkki että balanssi säilyy...kaikkea sitä päässä taas liikkuukin.

Meille vielä tsemppiä lääkärikäyntiin, toivotaan että vauva on kasvanut nyt :heart:
Minä taidan siirtyä kirjan pariin ja nappaan iltapalaksi viilin.

Huomenna on maanantai, vihdoin on semmonen fiilis että eihän tässä nyt töihin tarvii mennä =)
 
Synnytystapa-arviossa ei ainakaan mulla ole kajottu takapuoleen. Eikä sisälle ole kättä tungettu :) Kyllä se vähän epämiellyttävämpi tutkimus on kuin tavallinen sisätutkimus, mutta kyllä sen kestää :)

Sef 34+5
 
Huomenta

( . ) Viikonloppu oli ja meni... aikas nopeasti. Uusi rv alkoi. Supistuksia oli kaikkiaan melko vähän, vaikka aiemminkin niitä on aika-ajoin tullut reilustikin. Viikonloppuna oli ekoja ns. "kivuliaita" supistuksia pari kappaletta... Mutta ei siis mitään "sellaisia kivuliaita"...

Nyt on sillai kaikki valmiina, että periaatteessa synnyttämään voi lähteä milloin vain. Sairaalakassia en ole vielä pakannut. Jotenkin uskon, että ehdin sen sittenkin kun lähtö tulee. Taidan kuitenkin olla fiksu ja laittaa ainakin jo jotain valmiiksi ja sitten muistilapun vielä sellaisista, jotka on pakko nappaa sit ennen lähtöö (laturi, kamera, vara akkuja...), joita ei viittis laittaa etukäteen mihkään laukkuun. Vauvan kotiintulo vaatteet voisi kanssa laittaa sillai sivuun, että miehen on sitten helppo napata mukaansa tullessaan hakeen meitä kotiin.

Tavallaan sitä ajattelee, että "tulis jo"... mutta tavallaan sitä ajattelee, että voisi se sen kuukauden vielä pysyä masussa... (Tuttu tunne varmaan monelle??) Kuitenkin just se, kun ei tiä milloin tulee, on samalla jännää ja samalla kiusallista... höh...

Tällä viikolla olisi niin paljon ohjelmaa, että ei ehtis sairaalaan lähteä (heh). Tänään ja huomenna on lasten musiikkiopiston joulusoittajaisia, torstaina koulun joulujuhlia... lauantaina todistusten jako, keskiviikkona ajattelin vielä lähteä lasten kanssa jouluostoksille ja perjantaina miehen kanssa... Sit ens viikolla on se Joulu... =)

Raskausarvista... Oon täällä niistäkin keskustellut aiemminkin, mutta kyllä mä vaan uskon, että joillekin niitä tulee, toisille ei. En ihan oikeesti usko, että niitä voisi mitenkään estää, jos on tullakseen, mutta kai se rasvailu auttaa jotakin. Mulla tosiaan (vanhan kertausta) tuli ekaa odottaessa "yli navan arvet" ja nyt oon niiden kanssa elänyt sen about 11v... uusia ei oo tullut.

Kesää odotellessa... Mä ymmärrän täysin ton sun ajatuksen, että kotonakin ehtii kyllä ihan tarpeeksi tuota arkipyöritystä... Ja sullakin on niitä lapsia jo entuudestaan sen verran, että sairaalassa olosta osaa nauttia. :saint: Mä itse olen aikaisempia pitänyt sairaalassa ollessa kokoajan vierellä ja tehnyt niitten kanssa kaiken, enkä oo hoitajilta saanut apuja... Saas nähdä miten nyt... Musta on kiva ajatella, että sairaalassa oloajan otan lungisti, levon kannalta, että jaksaa sitten taas kotona... Saa nähdä millainen vauva tulee. Antaako mutsin levätä siellä...

Sairaalassa olosta yleensä... Mä en erityisemmin nauti. Mun ei oo tarvinnut sairaalassa olla, synnytyksiä lukuun ottamatta. Muutaman vuorokauden oon tuolloin ollut. Viimeksi muistan yöllä heränneeni siihen, kun yöhoitaja jakoi huonetovereilleni korvatulppia. Ihmettelin, että miksiköhän se ei mulle antanut, mutta sitten sain ymmärtää kyllä, että nimenomaan mun vuoksi ne muut niitä oli pyytänyt... kuorsasin.... :LOL:

Mimssu82... Kiva, että pääsit kotiin.

Liikunnasta... Mä olen ollut luvattoman saamaton ja liikunta on ollut ihan nollassa :( . Vauvan syntymä ja uusi vuosi saa tehdä stopin tälle saamattomuudelle...

Jaksuja...
rakuuna 37+2
 
Huomenta mammat. Se olisi taas maanantai.

Viikonloppu taas meni sujahtamalla. Eilen oliin melkein koko päivä mun isonsiskon luona. Käytiin mun kummitytön harrastuksen joulujuhlia, ja itku meinas tulla kun ensimmäisessä ohjelmanumerossa oli 1- 7v lapsia, ne oli niin suloisia, kummityttö mukaan lukien, mutta oli se vaan tuskaa istua tunti sellaisella penkillä missä ei ole selkänojaa. No siitäkin selvittiin kyllä muutamalla supistuksella.
ja matkaan sieltä lähti neljä isoa kasillista lasten vaatteita koosta 60- 100cm, että on sitten tytölle vaatteita jo ihan hyvin. Nyt on sitten taas tekemistä hetkeksi, kun ne pitää ensin pestä että voi ees katsoa mitä kokoa kaikki on kun niissä on kissankarvoja ja meillä tuota astmaa on!

Mahassa voidaan hyvin, hassua miten tuon rytmin alkaa mahassa tuntemaan, meillä on tulossa aika moinen illanvirkku jos se jatkaa samaa tahtia. Innostuu tossa seitsemän pintaan jumppaamaan ja sitä kestää kymmeneen.

raskausarpiamulle ei ole vielä tullut oikeastaan yhtään, vaikka iso maha onkin, muutama vanha naarmu mitä lihomisesta aikaisemmin tullut niin on tuolla sivulla isontunut, mutta itse mahaan ei vielä mitään. Hyvä niin. tosin mun maha jo venyi kun lihosin yhdessä vaiheessa nopeaan tahtiin lääkityksen takia, että jotenkin tuntuu että sitä mahaa oli viel jäljellä siitä...

häpyluukipujaon täälläkin aina välillä. Mutta eniten mua häiritsee ne nuo kivut kun tuntuu että joku työntäis puukolla tuolta alhaalta. Että kävely alkaa olee jo aika tuskaa.
Tässä kahtena päivänä ollaan käyty kävelyllä, mutta on se vaan niin hidasta ja vaikeaa. mutta pakko yrittää ees vähän saada raitista ilmaa.

siskon tyttö 7v, kysyi aika suoraan eilen, että kuinka mä kehtaan näin ison mahan kanssa mennä sinne joulujuhliin.

Eipä täs muuta kuin pyykinpesuun..

Emmy ja prinsessa 37+1
 
Laiskotuttaa... Keskiviikkona olisi neuvola ja kauhulla kävin jo tänä aamuna kotona punnitsemassa itseni, oma vaaka näyttäisi, että olisi tullut 4 viikon aikana reilu kilo lisää painoa, huh, ettei enempää :ashamed: Varmaankin sitten torstaina tai perjantaina olisi meno sinne äippäpolille, kun poikittain tämä neiti täällä vaan viihtyy. Kerran voin antaa kääntämistä yrittää, ja jos ei kerralla helposti käänny, niin antakoonsa sitten sen sektio ajan.
Raskausarvet tuli jo esikoisesta, koko maha on niitä täynnä :$ onneksi ovat vaaleita, eikä nyt ole sellainen jättimaha, niin ainakaan lisää ei onneksi ole tullut.
Synnytystapa-arviosta pkks:ssä ainakin viimeksi koittivat häntäluun p-reiästä :x Tosin varmaan siksi, kun ja jos olisin pystynytkin perätilassa synnyttämään, mutta eipä siitä sitten tullut mitään, kun neiti oli jalkatarjonnassa. Itsepäisiä nää mun muksut, kun poikittain vaan viihtyvät mahassa....

 
Oli taas tullut tekstiä niin paljon viime kerrasta, että en kommentoi taaskaan mihinkään.

Viime yönä veti pohkeesta suonta taas pitkästä aikaa (ei ole varmaan 2kk vetänyt). Ja tuli vielä niin, että, kun eka suonenveto loppui niin viiden sekunnin päästä alkoi uudelleen vetämään ja kolme kertaa peräkkäin veti. Ja, kun suonta vetää nii en pysty jalkaa liikuttamaan eli en pysty lattiaan hakkaamaan sitä jalkaa. Mies sitten kysyi, kun loppui, että pitääkö sairaalaan lähteä. Mietin siinä mielessäni, että mitä se nyt puhuu, että suonenvedon takia täytyisi sairaalaan mennä ja sanoin miehelle sitten, että suonta veti. Mies sitten, että olisit sanonut, hän jo luuli, että on supistuksia ja oli jo lähdössä sairaalaan:D Varmaan kyllä kuulostikin siltä, kun ähisin siinä ja sanoin aina, että nyt alkaa uudestaan ja eikö tämä koskaan lopu. Olisi kyllä tullut vähän kiire jos supistukset olisi tullut viiden sekunnin välein :D

Viikon päästä lähdetään Lappiin pyhälle, tulee noin 13 tunnin ajomatka. Saas nähdä miten matka menee. Pysähdyksiä täytyy ainakin paljon tehdä. Onneksi mennään jollain bussilla tai jollain isommalla autolla niin on enemmän tilaa.
 
Tervehdys ja hyvää joulun alusviikkkoa :wave:

Ensiviikolla onkin sitten joulu :eek: siis mihin nämä päivät ja viikot oikein häviää..

Joko Nullpointilla alkaa jännitys nousta..?

Verokortti asiaa :attn: eli ne jotka haluaa uuden verokortin ensivuodelle sen voi nyt tilata puhelimitse :D Minä soitin ja tilasin uuden verokortin ensivuodelle niin saan heti veroprosentin kohdilleen kun KELA maksaa ensimmäiset äippärahat tammikuun alussa.

Raskausarvista minulle niitä tuli ihan kiitettävästi esikoista odottaessa ja kaksosia kun odotin niin repesi tuo mahanahka lopullisesti. Minua tai miestä ei nuo arvet ole haitanneet, nehän ovat vain muisto näistä meidän "rakkauden hedelmistä" :D Ja onneksi ne vaalenevat vuosien varrella, eikä tuo meikäläisen kroppa muutenkaan ole missään napapaita kuosissa :LOL: Kaksosia odottaessa kun tuo mahanahka venyi sen verran reilusti, ettei tuosta "nahkakukkarosta" pääse eroon kuin veitsellä :whistle:

Mimssu onneksi pääsit kotiin, mikään ei ole tylsempää kuin maata sairaalassa.

Sairaalassa olosta synnytyksen jälkeen.. Minä lähden kotiin heti kun se vain on mahdollista. kaksi vuorokautta menee tällä kertaa ainakin, koska noiden minun sokerijuttujen takia vauva joutuu automaattisesti sokeriseurantaan pariksi vuorokaudeksi. Niin joutui kyllä kuopuskin kun oli niin isokokoinen (yli 4,5kg) vaikka silloin ei minulla ollut sokereiden kanssa ongelmia. Mutta tosiaan heti kun vauvan voinnin puolesta on mahdollista niin lähden kotiin. Minä kun en tykkää sitten yhtään siitä sairaalassa olosta |O

Supisteluja tulee ja menee, mutta se on kaikki kotiinpäin :D Selkä kiukuttelee jos istuu pitkiä aikoja, eli ei passaa liian laiskaksi heittäytyä. Nukkuminen on hankalaa, kun mikään asento ei tunnu hyvälle :kieh: Eli siis kaikki on kuten tässä vaiheessa odottaa saattaa :LOL:

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille mammoille!!!

MaMa ja tytsykkä 36+4 :heart:
 
Huomenia kaikille! Mulla on tänään puhdasverinen vapaapäivä, kun on esikoisen vika hoitopäivä, ja olen saanut kaikki kouluhommat tehtyä! To ja pe oli vikat tentit, nyt on autuas olo :) Kyllä täällä kotona hommaa riittää tälle päivälle, mutta ihanaa saada ihan rauhassa ja stressittä puuhailla...

Raskausarvista olitte puhuneet. Mulla tuli myös esikoisesta ihan hirveät jäljet, koska maha oli iso, ja kasvoi vasta aika myöhään mutta rytinällä. Voin laittaa päivää ennen esikoisen syntymää otetun kuvan näytille:

Nyt ei ole onneksi tullut uusia tämän raskauden myötä, mutta toki nuo vanhat ovat taas vähän punastuneet (ehtivät ihanasti jo vaaleta tässä puolentoista vuoden aikana).

Mimssulle ja Sashalle onnea kotiutumisen johdosta! Muista Sasha ottaa nyt rennosti!

Omassa mahassa on aika hiljaista: neiti potkii aika usein tuonne selkään päin, joten tunnen vain pienen pyllyn kohoilut tuossa pallean kohdalla :) Kyllä rupeaa olemaan maha ihan täynnä vauvaa. Ja olo on nyt jo aika raskas, kun haaroissa on painetta ja kipuja, ja supistelee tosi paljon. Toivottavasti tämä tarkoittaa sitä, että pääsen parin viikon päästä jo synnärille! Ihan kamala ajatus, että pitäisi seuraavat 5+ viikkoa kestää tällaista olotilaa... Ja turvotustakin on tullut, kun olen syönyt suolaista ruokaa. Täytynee skarpata tällä viikolla, kun pääsen itse rauhassa kauppaan ruokaostoksille.

Tuttiritari 36+4
 
MaMa74: saitko paljonkin pienemmän veroprosentin?

Terveisiä neuvolasta... Sf-mitta oli noussut pari senttiä, verenpaineet koholla, mutta hemoglobiini oli noussut ihan hienosti :) Vauvalla ei ole kiire syntyä, on edelleen poikittain...
 
Olisko tosiaan perinnöllisiä jotenki noi raskausarvet. Mulle ei ole tullut, ainakaan vielä.... täytyy koputella vaikkapa puupäätäni..

Ällöttävää, jos synnytystapa-arviossa runnotaan enemmänkin... mä en kestä sellaista :headwall: Ei meinais jaksaa odottaa kuitenkaan sitä arvioo.. haluu taasnähdä vauvankin ultrassa... Kaks viikkoo olis mulla siihen, katsotaan pysyykö vaavi sinne asti kyydissä... Neuvolakäynnit alkaa jo tympii, en aina jaksais koko terkkatätiä ollenkaan. jotenki ei synkkaa ihan kympillä... mut ei onneks oo mitenkään sukset ristissäkkään... Mies vähän möläytteli suoraan jotain asioita ku oli mukana tossa yks kerta.. se on niin huolissaan kaikesta, että vähä meni överiks sen kommentit terkalle... katto terkkatäti suu auki, heh...

Mun rytmit mukailee miehen työvuoroja. nyt sillä on aamuvuoro, harvinaista... siispä olen aamulla ollut itsekin ylhäällä... yleensä sen yövuoroina on yövalvomista jne... tosin heräilen kyllä nyt muutenki öisin ainaki kerran ja sit on uni tiukassa sen jälkeen...

Nimiasiaa: ei sit millään meinaa meidän lapsi saada nimeä... onhan tuota vielä aikaa sinne asti... ei keksi kivaa yhdistelmää...toinen nimi on kyllä..

Nyt syömään jotain ja sit on pakko ottaa päikkärit :whistle:

Haidi 34+3
 
Grrh... sinne verotoimistoon EI pääse läpi. Prkl jonotin 10 min ja sitten meni puhelu poikki.
Ja siitä vauva-äitijumpasta ei ole tullut vahvistusta, joten täytyy sinnekin soitella ja kysellä että menikö se puihin, eli oliko täynnä. Joku nettijumi oli just sillon kun mä ilmottauduin ja sain kyllä vahvistusnron mutta muuta vahvistusta ei ole tullut. Viime viikolla soittelin sen vauvavakuutuksen perään ja sekin oli tössitty nordeassa jotenkin, jäänyt siellä kesken vaikka meille oli päätös siitä tullut. Eli jos en olis soitellut niin ei olis tullut sitä ennakkomaksua ja siinähän olis sitte tapeltu sen kanssa kun se ennakkomaksu on ehdoton että se tulee voimaan. Mikään ei tänään tunnu menevän putkeen :headwall: närästää ja toukkakin on ollut oudon rauhallinen, mutta ei sentään ihan liikkumaton. sekin alkaa heti huolettamaan.
Jep, mun pepaan on kyllä turha tunkea sormia, en taatusti anna semmosta tehdä. :eek: Toukka poikittain ja se neuvola olikin vasta keskiviikkona, eli yksi päivä lisää armonaikaa kääntymiseen.

Joulu on tosiaan ens viikolla, pitää kinkku ostaa tällä viikolla sitten hissun kissun sulamaan jääkaappiin =)

Nyt koitan taas verokorttia tilata, ärsyä kun sitä soskorttia ei saa tuolta netistä, olisin jo ajat sitten tilannut sen sieltä...

pahantuulinen maanantai-runttis...
 

Yhteistyössä