TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

Tuli tässä mieleeni että kun mun ainakin täytyy ostaa vauvalle toppatamineet että ostaisko 56cm vai 62cm? Pojan vanha äippäpakkauksen puku on noin koko 80 joten ihan liian iso. Tänään pikaisesti marketissa vilkaisin toppatöppösiä ja tumppuja niin olipa yllättävän kalliita. Mutta ei kuiten kannattais ottaa äitiyspakkausta kun se puku on siinä muistaakseni 68cm eli varmaan juuri keväällä ja kesällä sopiva eli ei käyttöä.

Poika päiväunilla ja mulla kahvitauko keksin kera. Itsen painun perässä pojan viereen kunhan saan sokerin ensin mitattua. On taas mittauspäivä. Hieman riistäytynyt käsistä tämä herkuttelu nyt kun on tuo insuliini niin arvot on tietty hyvät.
Juu ja tänään ostin kaks kiloa avomaan kurkkuja ja alan väsäämään kurkkusalaattia. Toivottavasti onnistuu kun viimeks kurkuista tuli kauheita. Just tossa äsken ajattelin kun vein roskia että pikkuhiljaa näkyy tulevan keskiraskauden touhotusvimma, jaksaa tehdä kaikenlaista. Ja nyt kun pojallakin vähän flunssa helpottanut niin ehkäpä jo huomenna päästään ulkoilemaan.
 
Jännää että äp:n toppapuku on muuttunut pienemmäksi. Ennenhän se oli kokoa 80cm, että mahtuu vielä vuotikkaallekin lapselle. Nyt Kela ilmoittaa koon olevan 68cm. Enpä olisi tätäkään hoksannut, jos en olisi lukenut mei08:n kirjoitusta ja sen jälkeen lähtenyt Kelan sivuille pakkauksen kuvia katselemaan.

tulia
 
Esikoistaan odottavat ovat kaipailleet listaa siitä mitä vauvalle tarvitaan. Löysin sattumalta keskustelun aiheesta. http://kaksplus.fi/keskustelu/t842837 En lukenut tarkemmin mutta toivottavasti on jotain apua.
 
Mei08 mulla on vauvalle se 62cm puku, eli on sen verran reilu et menee sit koko kevät talven, muttei kuitenkaan niin iso et vauva häviää sinne. Sen 62cm siis ostaisin.

Koot tosiaan on paljonkin muuttunu tos pakkauksessa, ennen siinä oli aika paljon 80cm vaatteita, nyt ovat taas satsanneet pienempii. Mikä tietysti on ihan hyvä, mut puku olis voinu olla vaik 74cm niin menis vähän kauemmin. Nyt se jää käyttämättä niinkun tulia sanoi. Vaikka oli se puku reilun kokoinen, kaveri sai sen vasta niin piti käydä kattoo.
 
Kävin eilen rakenneultrassa. Kaikki kohdillaan ja lapsella painoa nyt noin 380 g. Mikäs muilla on ollut painoarvio rakenneultrassa? Epäilivät tytöksi... varmasti ei sanonut.

Karmee on tämä väsymys juuri nyt. Hb on kuitenkin kohdallaan, vitamiinia syön ja muutenkin ruoka maistuu ja ulkoilen. Onko teillä ollut väsymystä nyt?

-tuulia 21+1-
 
Rakenneultra takana. Neidillä painoa 317g ja kaikki oli kunnossa. Tosin minä tohelo jätin kalenterin kotiin, minkä mukana äippäkortti myös kulkee. Nolo. Mut pistetään kiireen piikkiin...

Tosiaan tyttötunne piti kutinsa ja saadaan toinen tyttö. Kaikille veljille ja siskoille (siis omille ja miehen) laitoin ilomoitusviestin: tiedoksi kaikille tuleville tädeille, meille tulee tyttö. t: blondi

Aminohappo ja kuutti 20+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Rakenneultra takana. Neidillä painoa 317g ja kaikki oli kunnossa. Tosin minä tohelo jätin kalenterin kotiin, minkä mukana äippäkortti myös kulkee. Nolo. Mut pistetään kiireen piikkiin...

Tosiaan tyttötunne piti kutinsa ja saadaan toinen tyttö. Kaikille veljille ja siskoille (siis omille ja miehen) laitoin ilomoitusviestin: tiedoksi kaikille tuleville tädeille, meille tulee tyttö. t: blondi

Aminohappo ja kuutti 20+3
Sama juttu, neuvolakortti oli käsilaukussa, jota en ottanut mukaan ;)
 
Lara83
onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Nopsaan kommentoin tota äippäpakkauksen toppapukua meillä on viime vuoden haalari joka siis myös 68cm. Testasin sitä meidän tytölle just ja se meni vielä... eli tosi reilu mitoitus, tyttö siis reilu 1v, paino n.10kg pituutta 78,5cm :whistle:
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: Tuleehan noita tyttöjäkin :D

Painoarviosta minulle annettiin rakenneultrassa rv 20+0 vauvan painoksi n.290g. Kätilö sanoi että näillä viikoilla ei ihan hirveitä heittoja noissa vauvojen painoissa ole, vaan niitä alkaa tulla sitten loppua kohden. Saa nähdä millaiset mitat tämä neiti kerää kun aiemmat ovat olleet aikasta kookkaita :whistle: Esikoispoika 4550g/52cm, kaksostytöt A 3170g/50 ja B 3520g/50cm ja kuopus 4840g/53cm...

MaMa ja junnu 20+6

 
kirppunen: Juu meillä oli tosiaan eilen se 4D ja jännitti niin pirusti, enemmän kuin mikään käynti vielä raskauden aikana. No se oli kyllä ensinnäkin niin ihana kokemus, vaikkakin jouduin sinne yksin menemään kun mies ei päässyt työkiireiden vuoksi. Siinä käytiin tosi tarkkaan läpi kaikki verenkierrot aivoissa ja sydämessä, munuaiset, sydän muutenkin, koko vauvan rakenne, selkäranka, siis ihan kaikki. No meidän vaavi oli sitten kuulemma kokoaan 2 viikkoa suurempi, joten hän oli nyt sitten 467 g ja siitä sitten arvioitiin, että jos hän jatkaa samaa kasvumalliaan niin rv 40 hän olisin n. 4 kg, joten aika sopivan kokoinen poikanen meille olisi tulossa. Alkoi vähän naurattamaan kun lääkäri sanoi, että tuo teidän vaavinne on melko tukeva.. musta se oli niin hauskasti sanottu!No mitäs muuta... Koko se juttu oli musta kyllä tosi ihana ja siellä tuli kyllä vähän sellainen epätodellinen olo, et tuossa se meidän kulta nyt sitten on ihan ihka elävänä ja suloisena. Lääkäri oli muuten myös erittäin mukava ja oli mukava koko jutussa tosi innostuneesti. Lääkäri sanoi, et nyt oli just hyvä aika eli 21+4 kun vatsapeitteitä oli niin hyvin ja sikiöllä oli vielä hyvin tilaa liikkua, ja sitä se totta totisesti siellä tekikin. Saatiin kuitenkin kaikki mitat otettua. Oli kyllä niin helpottavaa kuulla vielä toistamiseen ja niin tarkasti, että kaikki oli paremmin kuin hyvin. Todellakin oli hintansa väärtti ja suosittelen jokaiselle, jos on vain mahdollisuus.

-Fridukka ja Napero
 
Yritin varata ajan tuohon 4d ultraan Kuopioon lääkärikeskus Canttiin, no Bruno Cacciatore ultraa siellä ja uusia aikoja saa vasta varata 8.9 alkaen, mut lupas mulle jo sille tai seuraavalle viikolle ajan, kunhan vaan muistan tuolloin soittaa. Ja hinta 220e :snotty:

Friidukka, hyvä kun kaikki oli ok, on se vaan aina helpotus! Hitsi, haluaisin jo tuonne ultraan...
Ihottumasta mun naamaan alko oikeestaan toissapäivänä poskia kutittamaan ja nousi sellaista röpyläistä näppyä, tänään se on levinnyt myös kaulaan. Kutittaa ihan järkkynä ja niitä näppyjä on paljon...mikäköhän lie tehnyt. Saakohan mitään histamiinia ottaa yöksi?

Piti äsken ihailla noita vaunuja ja kaukaloa ja vauvan vaatteita... :D

Jaahas, nyt lähdenkin metsään katsomaan vieläkö löytyis kantarelleja :wave:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Meillä annettiin rakenneultrassa (rv 20+0) painoarvioksi 355g. Jos noista ultrakuvien merkinnöistä oikein ymmärsin, niin sen mukaan siinä vois olla ~53g heittoja kumpaankin suuntaan..Mä toivon, että meidän pojasta ei tule ihan äitinsä kokoista syntyessään..mä olin 51,5cm ja 4,6kg. Kuitenkin musta jäi tälläinen 158cm ja alle 50kg tappi.. :p Muuten en synnytystä niinkään pelkää, mutta itse kun oon niin pieni ja sit jos pikkuinen ehtii kovin isoksi kasvamaan..

Vitamiineista joku kyseli..mä syön Multitabsia vai mikä lie monivitamiini olikaan..sitä ne neuvolassa suositteli :)

Fistik ja PikkuPrinssi 21+5
 
Noista painoarvioista vielä sen verran että ne todellakin on arvioita. Jotkut arviot osuu aika hyvin kohdilleen mutta toisinaan heittoa saattaa olla enemmänkin. Kuopusta ultrattiin päivää ennen synnytystä ja arvio oli 4,4kg ja tyttö painoi 4,8kg eli pientä heittoa löytyy.. Eli turhan tarkkaan ei noita arvioita kannata tuijotella ja vertailla omiin arvioihin :D Olisihan se ihan kiva jos tämä tulokas olisi ns.normaalipainoinen, mutta painaapa hän sitten 3,5kg tai 5,3kg niin pääasia on että molemmat selviää synnytyksestä kunnialla ja kaikki on muuten ok =)

Pistetäänpä taas pientä kyselyä...Kuinka moni aikoo seurata big brotheria subilta?

Täytyy tunnustaa että minä olen seurannut joka vuosi, eli tuskin tulee jätettyä väliin nytkään :ashamed:

MaMa ja tytsykkä 20+6 (junnu oli ehkä liian poikamainen :whistle: )
 
Mä varmaan katsoisin, jos bb tulis aiemmin. Oon niin naatti jo kymmenen aikoihin, et pakkoo mennä nukkumaan :whistle: ... Eka kauden katsoin, mut sen jälkeen silloin tällöin jakso sieltä täältä. Paitti meillähän on toi tallentava boxi nykyään :whistle: .

Hirviän hintaisia nuo ultrat. Mun ultraus oli mahtavat 25,90 :D . Ei varmaan mennäkään 4D:hen, ellei sit nyt ala tuntua siltä, et pitäis tulokasta tarkastella. Mut kaikki oli kunnossa ja ei tuo kuitenkaan anna sitä tunnetta vauvasta mitä haluan, eli pikku rääpäleen tuohon rinnan päälle :heart:

Amino
 
Aminohappo: KYS:lläkö kävit rakenneultrassa? Meinasin kysyy et mitä se maksaa vai onko maksuton, mut ilmeisesti ton 25,90??? Nii, olen unohtanut ilmoittautua siihen mammajoogaan. Toivottavasti siihen vielä mahtuu :whistle:

Mua on lähiaikoina pelottanu, että onko kaikki kunnossa mahassa, joten onneks ei oo pitkä aika rakenneultraan, se on siis mulla 5.9. Aion myös kysyä sukupuolta, jos se vaan selviää ja suostuvat kertomaan. Haluan jo ostamaan vauvalle jotain vaatetta. Toisaalta odotan sitä, että saan äitiyspakkauksen jo hipelöitäväksi. Onneks tässä raskauden aikana on aina tällaisia välietappeja, mitä odotella ettei aika käy liian pitkäksi odotellessa h-htkeä..

Mua pelottaa nyt synnytys enemmän kun menin itsekin katsomaan synnytysvideon. No, toisaalta ei kai siihen (ainakaan kovin moni) kuole.. Kuoleekohan oikeasti nykyaikana äitejä synnytyksessä??? (tosi kannustava aihe, sorry :ashamed: , tarvitsee vaan jotain tietoo ja kannustusta, että kaikki menee hyvin....)

Mitä mieltä olette yleisellä paikoilla imetyksestä? Minusta se ei jotenkin sovi tähän yhteiskuntaan... Kaupoissa ym. jos näkee jonkun imettävän on aina vähän outo olo... ei oo tottunu, siitähän se johtuu. Jossain kehitysmaassa kai imettävät äidit ihan kuuluu melkein katukuvaan. (mitä nyt on nähnyt tv:ssä...)

Oletteko muuten voineet hyvin? Toivottavasti kellekään ei tulekaan mitään pahoja vaivoja raskauden aikana.
 
haidi84 KYS:llä se äippäpolimaksu on siis 25,60 joka tulee maksettavaksi rakenneultrasta :D Eikä niihin synnytyksiin äidit Suomessa kovin usein kuole, taitaa olla ihan yhdellä kädellä laskettavissa ne kuolemantapaukset. Äläkä missään nimessä kuuntele liian tarkkaan kaikkia "kauheita" synnytyskertomuksia.. Kaikki synnytykset on erilaisia ja ihmiset kokevat asiat eri tavoin, mutta ihan varmasti sinä synnytyksestä selviät ja sen voin sanoa että olipa synnytys millainen tahansa sen "unohtaa" kun saa sen nyytin syliin :heart:

Imetyksestä minä olen sitä mieltä että imettäminen on luonnollinen juttu ja sen voi hoitaa vaikka kahvilassa tms. Itse olen halunnut olla imettäessä hieman syrjäisemmässä paikassa, mutta esim. vessaan en suostu menemään imettämään sen takia että se jotakuta häiritsee. Eihän meistäkään kukaan syö vessassa :whistle: Tänä päivänä on olemassa hyviä imetyspaitoja jotka mahdollistavat imetyksen niin ettei tarvitse olla paita korvissa ja ryntäät esillä ja kaiken kansan tuijoteltavana :D Ja tietysti voi suojata sitä imetystä niin halutessaan esim. hartiahuivilla. Mutta siis en kummeksu imettämistä julkisesti kunhan sitä nyt ei ihan kaiken kansan ihailtavana tee...

MaMa ja tytsykkä 20+6

*muok. tarkoitin synnytyksessä kuolleiden määrää per vuosi*
 
En luultavasti ala seuraan BB:tä. Ärsyttää ku siihen jää koukkuun ja sit on pakko joka ilta kattoa. Aikaisemmat oon kattonu, mut nyt yritän olla katsomatta :whistle: .

haidi84: Minusta voi imettää julkisilla paikoilla, mut rajan vedän siihen et ei siellä missä ihmiset syö. Tai ainakin syrjässä selin muihin päin. Ja tosiaan imetyspaidat on hyviä. Mulla on ainaki vaivautunu olo jos joku imettää rinta paljaana vaikka kuin yrittää katella muualle. Se kai sitä vaivautunutta siitä tekeekin ku ei voi normaalisti katella mihin haluaa. Fiksut ihmiset kun imettää niin ei sitä välttämättä edes huomaa, näyttää niinku olis vaan vauva sylissä. Siihen pyrin itsekkin ja imetyspaitoja hankittu jo valmiiksi 4. Syrjään kuitenkin hakeudun jos mahdollista. Anttilan ja cittarin sovituskopit on testattu ja huoltoasemien ja ravintoloiden lastenhoitohuoneet :D .

Huomenna olis sit Gynekossa rakenneultra :eek: . Jotenki vaan pelottaa vaikkei mitään erityistä syytä ole. Toivottavasti kaikki hyvin ja sukupuoli selviää.

Johjo & Pipana 19+2

Ai niin mies tunsi eilen ekan potkun mahan läpi. Ensimmäistä kertaa tunsin käteen itsekki. Oli hienoa ku mies sattu oleen vieressä ja sai seki heti potkun käteensä. Aiemmissa raskauksissa ollu joskus et vauva on heti lopettanu potkimisen ku mies laittanu käden tai vaihtanu asentoa ja potkinu ihan eri paikkaan ku miehen käteen :D.
 
Olivia, Pearl & Monna: Täällä myös yksi onnellinen esikoisen odottaja! :wave:

MaMa74: Täällä ollut käytössä heti raskauden alusta lähtien MultiTabsin raskausmonivitamiinit, rv 15 saakka 2 tabl/pvä ja nyttemmin 1 tabl./pvä.

Noista vauvan hankinnoista oli myös ollut puhetta, kommentoinpa minäkin..
Käytiin viikko sitten ostamassa masuasukille Emmaljungan duo edget (mummo ja pappa halusivat ostaa =) ) sekä Gragon Logigo S-turvakaukalo. Saatiin suht edullisesti yhden "tutuntutun" kautta paikallisesta lastentarvikeliikkeestä, joten päätettiin hakea saman tien kun mieluisat väritkin löytyi heti. :D Myös hoitopöytä meillä on jo, ostin huuto netistä, edullisesti kun juuri mieluisen satuin saamaan, ja vieläpä läheltä löytyi. Myös itkuhälyttimen huusin huuto netistä, Philipsin vuoden verran käytössä ollut.
Pinnasänky meille tulee lainaksi, samoin kantoliina on jo meillä - sekin lainassa siskolta. Vaatteita on myös jo jonkin verran kertynyt (bodeja, potkareita..), itse ostettu muutama ja isovanhemmat + kaverit tuoneet kanssa. Niin ja kylpypyyhe löytyy, samoin petivaatepakkaus Joten alkaahan noita hankintoja olla jo tehtynä... :whistle: Sitteri ostetaan tässä syksymmällä, eikai tässä vielä mikään kiire ole.

).(: Täällä on vointi aikalailla entisenlaista, ainoastaan närästys on tullut uutena kuvioihin (Rennietä kuluu... ). Töissä ollut tosi haipakkaa ja äitiysfarkkuja täällä haeskellaan edelleenkin, täytyy seuraavalla shoppailureissulla ihan tosissaan niitä etsiskellä.

Meillä on huomenna se rakenneultra, meinaa kyllä jo jännittää! Jännittää sekin, että näkyykö siellä sukupuoli, ja että kertovatko edes (luulisin että kyllä ) jos näkyy. Mutta eniten kyllä kaikista jännittää/pelottaa se, että kunhan vain vauvalla olisi kaikki hyvin ja niinkuin kuuluukin! :heart:

Potkuja tunnen välillä päivittäin, välillä saattaa olla useampikin päivä etten tunne ollenkaan (tai sitten ovat niin hentoja etten ole niitä varsinaisesti liikkeiksi edes huomannut :ashamed: ). Mutta ihanaa kun masu jo jonkin verran kasvanut ja liikkeet alkaa pikkuhiljaa tuntumaan paremmin. Myös noita jo tehtyjä hankintoja tulee käytyä usein hypistelemässä... :whistle: ;)

Tulen varmaankin vasta viikonloppuna seuraavan kerran koneelle, joten tulen silloin vasta kertomaan rakenneultran kuulumiset - toivottavasti on hyviä uutisia kerrottavana! :heart:

- Sirpula ja Pikkuinen rv 19+6 :heart: -
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Ihania kuulumisia monilla =)
Meillä oli kans rakenneultra eilen. Painoarvio oli 365g viikkoja eilen 20+4. Tyttöä veikkasi, mutta ei varmaksi sanonut, niin paljon vauva pyöri ja hyöri. Prinsessa olisi tervetullut niin sitten olisi 3neitiä talossa! Todellinen akkavalta siis miehelle :saint:
Varasin eilen Tampereelle 4D ultran kun mies sitä kauheesti hössötti... Hinta vaan tuli totaalisena yllätyksenä kun kysyin vasta varauksen jälkeen mitä maksaa... Omavastuu 209? ja videotallenne 15?. Eiköhän me jostain sellanen raha saada kasaan siihen mennessä, ultra on 16.09...
Täällä ilmottautuu myös BB fani! Menin kuitenkin ostamaan koko kauden 24/7 netistä vaikkei pitäny :headwall: Mut onpahan ainakin katteltavaa jos ei telkusta tuu mitään! Vaikuttaa huomattavasti värikkäämmältä sakilta kun aikasemmat :D
 
Rakenneultra takana ja ja aktiivinen ja reipas TYTTÖ siellä pyöriskeli!!! :heart: :heart: :heart: Jihuu!! Taas olin oikeessa tuntemuksineni! Annoin jo luvan itselleni leijua maanpinnan yläpuolella tän päivän, ostaa yhden pikku mekon ja huomenna sitten rauhoitun :LOL: Muutenkin kaikki oli ok, painoarvio 330g eli vastaa viikkoja täysin (nyt 20+0).

Sisi ja pikkukeiju 20+0
 
Töyhtö Samaa ajattelin minäkin! Kumpiakohan on enemmän nyt tammikuulle luvassa? Tuolla joulukuun pinossa on poika voittoista ehdottomasti. Itse kun tohon väliin asetun, niin saa nähdä mikä on tulossa. Mulla vasta seuraava ultra kuukauden päästä, joten sinne asti joudun kärvöttelemään. :(

NullPoints ja Tirri 22+0 (POKS!!!)
 

Yhteistyössä