TAMMIKUUN TOIVOT elokuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johjo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heip!
Liikkeistä, meillä tuntuu ihan tuolla alhaalla kans, tosin toinen on niin vikkelä että tuntuu välillä oikeela välillä vasemmalla ja välillä keskellä :)

Fridukka Mekin ollaan menossa Haikaranpesään, ehkä näemme siellä kun on nuo lasketut ajat aika lähekkäin (mulla on 4.1.) :)

Joku puhui kutomisesta , meikä innostui eilen kutomaan vaaville oranssit villahousut :) Meinataan nimittäin alkaa kestovaippailla. Oli niin nopeet tehdä että taidan tehdä toisetkin ja sit tota oranssia lankaa jäi yli niin teen siitä vielä villatöppöset, se kun on tommosta huopalankaa. Yritän tosiaan saada kaiken mahollisen tehtyä nyt lomalla, kun sit taas töiden jälkeen ja ison mahan kans ei kuitenkaan jaksa kun maata.

Anoppi ja appiukko toiselta puolen maailmaa on tulossa meille viikon päästä viikoksi, joten tässä on myös edessä ikkunoiden pesua ym mukavaa :)

Kiitoksia rakenneultraonnitteluista ja samoja tsemppauksia kaikille joilla se on vielä edessä, toivottavasti kaikilla on masussa terveet muksut! :)

BabyP ja vaavi 19+5

Huomenia :)

Tuohon vauvan liike galluppin niin mulla tuntuu semmonen pörina ja kupliminen koko vatsan alueella, mutta muljuminen ja potkut yleensä tuolla navan alapuolella/sivuilla. Välillä tosiaan touhukkaampia päiviä ja välillä taas ei.
Miten on, ilmoittautumalla sinne Haikaranpesään taataanko sillä perhehuoneeseen pääsy ja miten se eroaa esim. Naistenklinikan perhehuoneista?Olen menossa naistenklinikalle, mutta nyt olen miettinyt onko jossain muualla "varmempaa" päästä perhehuoneisiin.

Olivia ja pikkuneiti 20+0 :heart:

Heippa!

Itsellä ei ole kokemusta Haikaranpesästä, paljon olen kyllä kuullut postiivista. Mutta tuskin kukaan Kättärilläkään voi taata perhehuonetta, jos on täyttä niin silloin on täyttä.
Me oltiin Naistenklinikalla viime elokuussa ja silloin oli ruuuuhkaa!!! Silloin kun menin synnytyssaliin klo 22, oli päivän aikana syntynyt jo muistaakseni 18 lasta ja samaa rataa oli jatkunut jo koko alkukuun.. Muistan että perhehuoneita oli puolen yön jälkeen enää 1 jäljellä, ja joka kerta kun naapurihuoneista kuului vauvan parkaisu, me ajateltiin miehen kanssa että ei sitten saatu sitä perhehuonetta... Mutta meidän vauva syntyi aamu viiden jälkeen ja saatiin kuin saatiinkin se vika huone :heart:

Nyt kun tuli näistä perhehuoneista puhetta, niin saako Naistenklinikan perhehuoneeseen viedä pienenpää sisarta? Esikoinen on vasta 1v5kk silloin niin en millään raaskisi olla erossa montaa päivää :ashamed:

Lara83 18+2 (?) :heart:

pitikin vielä kysäistä fridukalta että oletko bongannut niitä Mamalicious vaatteita Jumbosta jostain? H&M:llä kävin tosiaan jo jotain ostamassa, mutta hakusessa olisi vielä joku kiva neuletakki.. :)

Neuvolakuulumisia: Siellä se mulikoi, miten päin sattui, täti ei alkanu paljon mittoja ottamaan kun ens kerralla on sitten rakenne ja lääkäri ultraa. Mutta pään ympärys vastas viikkoja 17+0, kun nyt on jo 17+6. Sanoi kuitenkin että kuvakulma huono, viisto, voi vaikuttaa mittaan. Noh, pissassa oli jotkut koholla, olikohan se proteiint vai mikähän se oli, kuitenkaan ei kuulemma yksittäin ole haittaa kun verenpaine oli normaali alhainen. Ja olin juomalla juonut että sain pissan tulemaan, kuulemma sekin voi vaikuttaa kun ei ole kauan ehtinyt olla rakossa. No sehän tästä nyt puuttuis että alle 20viikolla aletaan raskausmyrkytystä oireilemaan. Toivottavasti ei.
Ja vielä, sf-mitta oli 21! Kamalaa! Sanoi kyllä että häpyluu matalalla, joten senttejä tulee siinä jo muutama. Joillakin kuulemma viisikin senttiä ylempänä. Oli kyllä esikoltakin aina sf-mitat yläkäyrien yläpuolella omana käyränään. Ei varmaan vaarallista.

Esikolle varasin 2-v lääkäriajan, saas nähdä miten on kasvanu. Ja suunnitelmissa olis laittaa hänet omaan huoneeseen nukkumaan öiksi, kun vaan raaskis. Ehtis tottua ennen ku vauva ilmaantuu.

Ja imuri kutsuu...

Lara 83:

Kuule en ole niitä bongannut Jumbosta vielä, mutta joissakin Exit lastenvaateliikkeissä niitä myydään. Itse olen ostanut Kotkan Jumalniemestä. Musta ne on kivoja, kun ne on edullisia ja kuitenkin trendikkäitä!

Mulla on taas tää vatsa ollut niin kovana... Koko ajan huokailen ja puuskutan!

Pian pääsee viikonlopun viettoon!

Fridukka ja toukka rv 20

Vauvan liikkeistä: Liikkeet tuntuvat alavatsasta napaan asti sillä välillä. Tänään aamulla heräsin 5 maissa siihen kun vauveliini rupesi mekastamaan :)
Itsellä vasta nla 1.9 joten aikaa on vielä kulutettavana ennen kuin pääsee taas äänet kuuntelemaan ;)

matsu83 +masuasukki 16+1

Heippa!

Rakenneultrakuulumisia täältäkin! Kaikki oli kunnossa ja sellainen adhd-POIKA siellä näkyi olevan (se siitä mun tyttö-olosta ja testitkin oli sit ihan huuhaata :p ). Mittoja oli taas vaikea saada kun pikkuinen ei olisi millään pysynyt paikallaan. Aivan isäänsä tullut :)
Sukupuoli ei tosiaan jäänyt epäselväksi, sen verran hän koipiaan siellä levitteli, että saatiin prinssinakistakin yksi kuva :laugh: Mies on ollut yhtä hymyä koko päivän ja otti sen kuvan mukaan, että voi esitellä kavereilleen kun hän saa vihdoinkin pojan :) Kovasti pikkuinen oli kasvanut; pää-perämitta oli reilu 18cm (vastasi viikkoja 20+4), paino 355g, päänympärys 18cm, vyötärönympärys 15cm ja reisiluun mitta 3,3cm.
Pitihän se sit sieltä ultrasta suoraan mennä H&M:lle ostamaan muutama sininen vaate :)

Tilasin muuten sellaisen paljon puhutun Bola-korun ja tänään se tuli postissa, onko kellään teistä kokemusta siitä?

Fistik ja pikkuprinssi 20+0 :heart:

Tätä päivää!
Mulla pitäis olla laskujen mukaan tänään tasan viikkoja 18, en ole edelleenkää tuntenut mitään liikkeitä ja epäilin jo kovastikki et onko kaikki kunnossa. (kolmas lapsi siis tulossa)Tänään neuvolassa ultrattiin ja kaikki oli hyvin. Terkka meinotteli että voi olla mahdollista että LA on hieman etuajassa,mut sitä ei herkästi muuteta. Mittojenki mukaan vaaveli oli pienempi kuin "pitäisi käyrien mukaan". Noh, kaikki olemme niin erilaisia het pienestä pitäen. Mut mammalla pitää alkaa sokeridietille, edellisissä raskauksissa ollut sokerit koholla, ni terkka kehotti nyt jo alk välttelemään sokereita,koska on taipumusta. Ja kaiken muun lisäksi syön verenpainelääkkeitä.
Rakenneultra parin viikon päästä.

Hei kaikille! Piti tulla sanomaan päivää tällekkin palstalle. Vakituisesti asustelen tuolla esikkopalstalla, mutta piti tulla kysyyn vähän galluppia kun näin että täällä on jo lapsia ennestään, että koska rupesitte tunteen liikkeet ekaa odottaessa?! Mä en tunne vielä ja menee varmaan vielä tovi ennen ku tunnenkaan... :( Oon vaan niin malttamaton, et tahtois nyt jo tuntee liikkeet! :D

Chamorphis ja Nasu 17+3

Chamorphis: Mulla meni esikoisesta yli 20+ viikolle ennen kuin tunsin liikkeet varmaksi vauvan liikkeeksi. Kakkosesta tunsin sit jo 15+ (kolmosesta en muista) ja nyt oon (ehkä ) tuntenu pari päivää ja 17+4 menossa. Eilen illalla tuntu siltä ku olis joku antanu pieniä "luunappeja" sisältäpäin, että eiköhän se ollut varmasti se vauva :heart:. Joka raskaudessa on ollu istukka edessä. Np-ultrassa on saattanu olla takana tai ylhäällä, mut muuttanut sit paikkaa. Nytkin oli np-ultrassa takana, mut en tiedä missä nyt ku rakenneultra 28.8. Kohtu ei kasva joka puolelta tasaisesti siksi istukan paikka saattaa muuttua raskauden edetessä.

Tervehdys :wave:

Piti tänään mennä hammaslääkärin päivystykseen, kun alkoi vihoitella tuo reilu vuosi sitten lohjennut hammas..Jäi tosiaan viime yönä unet vähiin kun alkoi kojottamaan hampaaseen oikein tosissaan. 1g Panadolia ei siihen särkyyn tehonnut yhtään :kieh: onneksi sain aamulla ajan lekurille ja nyt siinä on väliaikainen lääkepaikka. Kuukauden päästä nykäistään koko hammas pois, koska nyt ei voi ottaa röntgenkuvia niin juurihoito on pois laskuista. Ei sinänsä haittaa että pääsee eroon moisesta riesasta ja varsinkin kun se on takahammas niin ei haittaa esteettisestikkään sen poistaminen. Nyt vaan pidän peukkuja että lääkepaikka pysyy paikallaan siihen saakka..
Chamorphis minulla tuntui aikanaan esikoiselta ne liikkeet rv 19 eli ei hätää.. Tämän vitosen liikkeet tuntuu edelleen vaisusti verrattuna edellisiin, mutta eiköhän kaikki ole kuitenkin kunnossa. Sehän tietysti selviää viimeistään ensi torstaina.
Kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille onnittelut :flower: Toivotaan että uutiset tulevissakin ultrissa olisi positiivisia :D
Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!!

MaMa ja junnu 19+1

Mamalicious vaatteista, itse ostin Jumbon stokkalta paidan ja joissan netti puljuissa myydään myös ( bebes tai belua). Netti yhteys kotona poikki eilisen myrskyn jäljiltä |O
Nyt pitää jatkaa töitä :wave:

heippa taas! Onpa tänne tullut paljon tekstiä viikon aikana!
Ihania ultrakuulumisia, onnea vain kovasti kaikille ultrassa käyneille :hug:
Tuulia78, sun exäs pitäis ilmeisesti singoat kuuta kiertävälle radalle, sen verran raivostuttavalle tapaukselle kuulostaa. grrh. :hug: haleja, on varmaan melkoista rumbaa kun toinen on noinkin hankala!

Jees, loma alkais olla puolivälissä ja kurssi on nyt istuttu, pitäis vielä lukea tentteihin niin sais ne pois päiväjärjestyksestä. Tänään piti lukea mutta siivosin sitten koko huushollin, annoin matolääkkeet kissoille, pyykkäsin, kävin kaupassa ja tein ruokaa niin siinähän se päivä ja ilta menikin. Kohta lähdetään vielä ytimeen kattomaan jotain hevibändiä, tosin en nyt just muista kukahan siellä mahtoi esiintyä. Kuskin hommia siis tänään :laugh:

Mun masu ilmeisesti kasvaa (tai kohtu siis), kun tuolta sisuksista vihloo välillä. Ja on se nyt vähän pullahtanutkin jo, varsinkin tissien alta on ihan hirvee rumpu :laugh: Kumma juttu, kun se toukka uiskentelee kuitenkin aika matalilla vesillä eikä missään tissien korkeudella.
Joo, ja potkuja, just niitä pieniä luunappeja (aiemmin kutittelua), tuntuu oikeastaan päivittäin. Etenkin illalla kun on menossa nukkumaan. Se kotidoppler on mainio laite, hauskaa kuunnella kun toukka potkuttelee niin kuuluu aina semmonen tsumtöms-ääni, sydäntsukutuksen lisäksi. Jeep, eli kaikki ilmeisesti hyvin täällä rintamalla, rakenneultraan on aikaa vielä vajaat kolme viikkoa, mutta koska olen lomalla niin se aika menee kyllä äkkiä.
Viimesellä viikolla onkin sitten reissu tsekkeihin, sitä jo tässä odottelenkin..

Mukavaa illanjatkoa kaikille :hug:

:heart: janttu672 :heart: Olen hengessä mukana teidän ultrassa :D

:heart: Fistik :heart: Onnea tulevan pojan johdosta :flower:

Tulin vko:nlopuksi vanhempien hellään huomaan ;)
Huomenna ruvetaan äidin kanssa ompelemaan hääpukua.
Empire-tyylinen...strasseja ja kaikkea ihqua :laugh:

Tää meidän napero haluaisi äidin istuvan koko ajan takakenossa :o
Muuten tulee heti kiukkusia potkuja.
Niinpä voitte kuvitella mun ajoasennon tänään...koko 400 km:ä... :whistle:
Toissa pvä:nä napero venytteli jo niin,että teki kunnon kohouman vasempaan kylkeen :laugh:

Ma:na ollaankin sitten rehdisti raskauden puoli välissä.
Ja häihin enää 3 vko:a,KÄÄKS!

Miehellä on polttarit huomenna.
Vein kaikkien autojen avaimet anopille piiloon reissuun lähtiessäni :D
Se oli bestmanien toive.
Mitä lie keksineet.
Mun polttarit on 2 vko:n kuluttua mutta epäilenpä etten pääse itse yhtään miesraasua helpommalla vaikka raskaan olenkin :laugh:

Pikku Otus 19+5

Tänään 20+0... Puoliväli=)

Tuulia78... elät ihanaa aikaa... jaksamista ja rauhallisia hermoja tuleville 3 viikolle :heart:

Anne-81... Päänsärkyhän voi olla merkkinä korkeasta verenpaineesta... ja näin ollen taas yksi raskausmyrkytyksen ensi oireista... (tätä sii mun neuvola-tätsy "peljästyi"). Mutta siis voihan se olla esim merkki flunssasta, matalasta hemoglobiinista, jäykistä niskoista... Mutta siis lähinnä, että jos pitkittyy, niin kannattaahan toki miettiä, mistä voisi johtua...

Jasminette... Mä teen 3-vuorotyötä. Yövuorot lopetin hyvin alkuvaiheessa raskautta, mutta nimenomaan työnluonteenvuksi. Yö-aikaan on lähes mahdoton välttää joutumasta täällä sellaisiin tilanteisiin, joihin raskaana ei kuulu mennä (kontaktit...) kai niitä kaikenkaikkiaan voi tehdä mikäli jaksaa. Mä olen miettinyt nyt näitä ajoittain osuvia reilu 13 tunnin päivävuoroja (harvoin), että taidan lopetella niitä, ihan vaan siksi, että olen huomannut väsyväni sillätavoin nopeammin, että levon tarve on suurempaa, kuin normaalisti.

tek... Mulla tuntuu vauvan liikkeet siellä täällä, mutta etenkin alkuun huomasin, että ei aivan edessä. ultrassa olinkin jo aikaisemmin kuullut, että istukka on edessä alhaalla, ja ei toki istukan kohdalla sitten tuntunut, kun vauva siihen hennoilla jaloillaan potkiskeli?? Nyttemmin jo tuntuu edessäkin, mutta se on sellaista "liikettä"... sellaiset terävemmät liikkeet tuntuu, selkeästi ymmärtämäni istukan kohdan ulkopuolella=)

rakuuna 20+0

No niin,hääpukukankaat ostettu ja äiti leikkaa tuolla kaavoja :heart:
Laitan kuvan huomenna :D
Ostettiin myös sukkanauhatarvikkeet.
Kaikki olettaa Juhan kaivavan mun helmojen alta hempeän sinisen tms. tekeleen niinkuin yleensä on mutta nyt miehet saa järkyttyä :laugh:
Tumman pun. pitsiä,mustaa silkkinauhaa ja mustia ruusuja :kieh:
Siinä kalpenee raavaammatkin VPK:n jäsenet,niitähän siellä enimmäkseen on,hihi hih :D
Naperolla on taas hikka.
5 minuuttia jo hytkynyt tuolla navan kohdalla...ahmatti...mitäs hörpiskelee sitä vettä niin ahnaasti.
Taitaa tulla melkosen ruokahalun omaava juniori :p
Tiistaina ois sitten rakenneultra.
Kiva päästä taas katselemaan vintiön touhuja.
Ja josko varmistuis se,että tämä on poika ;)
Jos tytöksi väittävät,nähdään hölmistynein äiti ikinä :wave:

Moi!

Vauvan liikkeistä: En ole varma olenko jotain tuntenut, jonkinlaisia tuntemuksia on kyllä ollut juuri sillä alueella, mistä sydänäänet kuuluu parhaiten.

Päänsärystä: Mulla kanssa on ollut välillä ihan kauheaa päänsärkyä, muutamana päivänä jopa olen oksentanut sen takia. Täytyy seuraavan kerran mennä kyllä päivystykseen, jos tulee vielä. Neuvola oli justiinsa ja verenpainen oli tosi hyvä (111/63) ja hemoglobiini oli noussut edelliskertaan nähden, nyt oli 133. Eli ei voi oikeen noistakaan johtua.. neuvolassa eivät osanneet sen kummemmin kommentoida. Mutta raskausmyrkytyksestä ei voi ainaskaan kuulemma olla kyse, kun pissa puhdas ja RR niin hyvä ja se tulee kuulemma myöhemmässä vaiheessa, jos on tullakseen.

Onko muilla painoa tullut lisää? Mulla ei ole paino noussut yhtään, ei siis gramman grammaa! Pitäsköhän tästä nyt olla huolissaan?! Toisaalta ei oo kyllä tehny mieli karkkeja tms. syödä koko raskausaikana, että jos olen tavallaan jotenkin muuten vähän laihtunut, ni siks paino pysyny samana. En ois kyllä koskaan luullu tätä päivää näkeväni, että toivon painon nousua! :D

Rakenneultra ois 8.9. Pitääkös siihen olla rakko täynnä? Soittivat vaan ja sanoivat sen ajan, ni enhän minä sitä muistanu kysyä!

~ Pearl 17+3 :heart:

Mulla on painoa tullut 9 kg:a... :ashamed:
Kukaan ei vain tajua,mihin ne kilot on asettuneet!?!
Rintoihin... :laugh:
Ed. kerroilla paino on noussut 74 kg:on eli sen mukaan nyt nousis enää 4 kg:a?Epäilen...
Kun olen ihmetellyt tätä kilomäärää,yksi kaasoista ja rakas mieheni totesivat kuin yhdestä suusta,että "Tuulia rakas,muista nyt että olen jo 3-kympin paremmalla puolella"
No just,todella kannustavaa :laugh:

Rinrojen kasvusta vielä kommenttia, että ne on kyllä paisuneet jo aivan valtavasti! Nyt käytössä e-kuppi.. :o aiemmin siis d, mutta silti tuntuu, että voi kun ei paisuisi enää, mutta taitaa olla valitettavasti vasta alkua?! :ashamed: Niin uutta kaikki, kun esikoinen tuloillaan.. Mutta eiköhän sitä painoa ala tulla, kun vauvakin alkaa masussa kunnolla kasvaa..

Pearl84... Voihan se päänsärky olla ihan tuosta rintojenkin kasvusta. Selkä rasittuu, kun rinnat alkavat painaa, ja niskat joutuu koville...
Ai niin:
Ei tarvi olla rakenneultrassa rakko täynnä. (vain alkuraskauden ultrassa)

Painoa on tullut...
Eka raskaudesta nousi 23kg (57kg->80kg:hen
Sit se putos johki 66:teen vaan ja alkoi pikkuhiljaa nousta, kakkonen sai alun ja eka neuvolassa painoin 76kg... Silloin tuli 13kg... eli paino nous about 89kg:hen!! Huhuu... haloo=)=)
Itsekseen lähti se mitä tuli ja tosta 76kg:sta jouduin pudottaa 20kg sit työn kanssa. Pudotin ne silloin samantien, nyt n. 9v sitten ja sen jälkeen on paino ollut sellaista +-60kg Olisi ihana, kun ei nousisi yli 80kg:n!!! Saa nähdä.

Olen törmännyt netissä ihanaan mahakipsiin. Voi kipsistä siis valaa oman vauvamahan muistoksi ja vaikka laittaa seinälle=) Onko kellään kokemusta?

rakuuna 20+0

Heippa

Painosta oli täällä puhe. Mulla tuli esikoista odottaessa sellainen 16kg, rv 10 -> rv38 tuli neuvolan punnitusten mukaan 13kg. Jälkitarkastuksessa painoin enää kilon enemmän kuin rv10 neuvolapunnituksessa, mutta siis vielä oli 4kg ylimääräistä normipainossa.
Nyt olen netonnut jo 8kg, eikä paljon lohduta, että edellisestä raskaudesta oli jäänyt 3-4kg ylimääräistä... Eli nyt koen painavani noin 12kg enemmän kuin normaalisti, ja ahdistaa jonkin verran. Varmaan vielä vähintään 7kg tulee, kun jo tuohon mahaan tarpeineen uppoaa ainakin neljä kiloa (vauvaan vielä 3kg+ ja lapsiveteen jonkin verran)... Tulee melkoinen painonpudotus raskauden jälkeen, vaikka synnytys & imetys veisikin kymmenisen kiloa pois. Huoh... Mulla on kaappi täynnä 38/40 kokoisia vaatteita, ja tällä hetkellä sopivin koko alkaa olla 44 (mahan kanssa siis).

Rintoihinkin on tullut enemmän kokoa kuin esikoista odottaessa. Ennen olin ihan normi B-kuppi, ja esikoista odottaessa hetkellisesti B/C. Nyt olen jo ihan normi C, ja tuntuu että kupit täyttyy jo ihan täyteen. En edes uskalla kokeilla, josko ihan oikeasti D-kuppi alkaisi olla mukavan oloinen, on jo ajatuksenakin niin hurja :whistle: Raskaus ja imetys onneksi kohtelivat mun rintoja hellästi, ei ole mitään hernepussiefektiä. Kai luontoäiti on ajatellut, että kun koko maha on ihan täynnä paksuja viiruja, niin säästetään edes nuo rinnat ;)

Oma masuasukki on leikkinyt kaksi päivää pillosta, rupeaa jo hermostuttamaan. Välillä se tuntuu vähän vaihtavan paikkaa, mutta niitä ihania potkuja ei ole tullut. Keskiraskauden vaivatkin ovat iskeneet, nyt jo: häpyliitosta vihloo, lonkkia jomottaa ja alavatsaa supistelee. Tätä sitten seuraavat 20 viikkoa, jee! :p

Tuttiritari 19+2

Tuulia78 Kiitos onnitteluista ja onnea sinne myös häävalmisteluihin ja tulevalle morsiamelle! :flower: Mulla muuten oli pari viikkoa ennen ultraa niin vahva tyttö-olo ja kaikki tuollaiset testit ja uskomukset väitti myös, että olisi tyttö tulossa, mutta oli se sit vaan ultrassa uskottava ettei se niin ole, kun tuo pikku-ukko sen verran selkeästi sukukalleuksiaan siellä esitteli :laugh: Onnea ultraan :)

Pearl84 Se on ihan yleistä, että tuossa vaiheessa ei paino vielä ole noussut. Monilla siinä alussa paino tippuu, niinkuin sanoitkin, ja sit kestää hetki ennen kuin se tasaantuu ja alkaa nousta. Katselin tuota neuvolan painonseurantakorttia ja sen käyrien mukaan keskimääräinen nousu viikkoon 17 mennessä olisi joku 2-3kg riippuen vähän lähtöpainosta..Eli paljon mahdollista, että sulla on sen pari kiloa tippunut ja nyt tasaantunut lähtöpainoon.. Tässä vaiheessa se vauvakaan ei vielä paljoa paina, mutta kyllä se paino varmasti kohta alkaa sieltä nousemaan kun vauvakin alkaa kasvaa pikavauhtia :)

Mun yhdellä kaverilla tippui paino alussa niin paljon, että viimeisellä kuulla hän painoi saman verran mitä oli painanut ennen raskautta :p Mulla on paino noussut n.5kg, on kai herkut maistuneet vähän liikaakin :D Tosin mulla se oli vaan hyvä niin, koska raskauden alussa painoin vaan 47kg ja neuvolassa sanottiin, että pitäisi saada 2-3kg lisää. Kuuntelin käskyä ja seuraavassa neuvolassa kuukauden päästä paino oli noussut 4½kg :p

Ja rakenneultrasta..Täällä ainakin piti olla rakko tyhjä. Tai niin np-ultrassa käskettiin ja oletin automaattisesti, että rakenneultrassa on sama käytäntö ja kävin vessassa juuri ennen ultrahuoneeseen menoa ja ei kätilö mitään sanonut ja hyvin se vauva ainakin näkys :p

Fistik ja pikkuprinssi 20+1 :heart:

rakuuna: justiinsa miehelle valittelin taas niska -hartiakipua, mikä on enteillyt yleensä tuota päänsärkyä, ni siinä samalla välähti mieleen, että josko olisikin rintojen kasvu syynä! Onhan se tietty jonkinmoinen taakka kanniskella tuossa edessä :whistle: Olen kuitenkin vaan 159cm pitkä. Ja kiitoksia tuosta rakenneultra-tiedosta, eipähän tarvi rakko täynnä tuskailla!:D

Painosta vielä... Tosiaan ei mulla mahakaan ole kasvanut oikeastaan yhtään ja syönyt olen ihan normaalisti, ei siis ole mitään mielitekoja ollut, että mistäs se paino ois noussukaan. Mandariineja tekis vaan koko ajan mieli.. :p

Yhteistyössä