? Tammikuun Toivot 2012 ?

Murr :mad: mä laskin mun kiertopäiväni! hmph... eli tänään ois kp 18/34 hmph. Mulla on yleensä ollut ovis (siis kun oon aiemmin raskautunut niin sen perusteella) n. kp 20-21 eli täällä nyt sit ootellaan sitä tää pari päivää. Jtp täälläkin käytössä :D ja se jatkuu ihan kierron loppuun asti.

hmmm, tää karkas itsekseen.

sinderella (muistanhan nimimerkin oikein?) onnea ovisplussasta!

Huoh, aamulla oli tosi etova olo, tuli niin mieleen raskausajan pahoinvointi ja mietinkin, että kyllä sitä on hullu kun taas on siihen lähtemässä :D pitäiskö sittenkin pitää vaan kiltisti ne koivet yhdessä? :D

Mä en tiiä, mulla on hetkittäin sellanen olo, että en mä voi raskautua tästä kierrosta, kun kuopustakin tehtiin yli vuosi ja sit toisaalta, mietin, et "mähän oon jo raskaana" ja pohdin saunaoluttakin juodessa, et en mä voi, kun oon "raskaana" vaikka enhän mä ees oo. Oonko mä ihan hullu?

snif, kyllä taas masentaa, kun on kylmä ja sataa räntää :( onneksi viikonloppu oli lämmin ja aurinkoinen, mut kyllä toi harmaus vaikuttaa mielialaankin ihan älyttömästi!

Eewokille onnittelut koirakakarasta :) meille sellanen tuli n. kuukausi sitten, joten tiedän tunteen :D
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun. Clomit tekee mielialasta tosi masentuneen, joten varmaankin taustailen enimmäkseen. En oikein ajksa keskittyä kirjoituksiin niin, että voisin jotain järkevää kommentoida. Toki silti muitten tilanteissa olen hengessä mukana. En vaan oikein jaksa keskustella. Huomenna otan viimeisen tähän kiertoon ja istten keskiviikkona käyn ultrassa. Siinä vaiheessa toivottavasti helpottaa.

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Ah, ei jaksaisi odottaa ovista! Eka yrityskierto, mutta tuntuu silti nyt jo että en jaksa odottaa. Oviksen pitäisi ajoittua ensi viikonlopulle, mutta pupuillaan miehen kanssa varmuuden vuoksi nyt joka päivä tässä lähiaikoina. Sitten se vasta odotus alkaakin, että tuleeko menkat vai plussa raskaustestiin. Voi huoh. Mun "mulle kaikki nyt heti" -luonteelle ei oikein sovi tämä tällainen meininkin.
 
Sunflower: peukutuksia =)

MG: täällä pyöritään myös masennuksen kautta tuntuu että painolastia on aivan liian paljon, on tää vauvailu nyt vähän taustalla...

4skö: tutut tunteet... välillä mietin onko tässä nyt ihan oikeasti järkeä... mut aina lopulta vauvahuuma vie voiton, tällä hetkellä elämä on vain niin hankalaa mutta kesää kohti toivottavasti mielikin kirkastuu =)
 
Sunflower11
Kiitos Minnarun!

Hitsit ku ei tiijä yhtään kuinka pitkä kierto tästä olis tulossa ni tietäs koska kehtais testata. Se kun voi olla mitä vaan, joka kierto ollut eri pituinen..
 
Minnarun, mg ja 4skö: Voimia ja jaksamista teille kaikille! :hug: Toivottavasti tuo aurinko paistelisi nyt koko kevään oikein ihanasti ja piristäisi teidän mieliä.

Painolastia olen itsekin koittanut vähentää. Välillä olen haalinut liikaa kaikkea tekemistä ja vastuita ja sitten olen ollut jatkuvasti väsynyt ja masentunut, kun en saa niitä tehtyä niin hyvin kuin haluaisin. Tuossa syksyllä, kun oli tosi vaikeaa enkelipojan menetyksen vuoksi, työt kasaantuivat. Nyt olen koittanut saada kaikki rästityöt tehtyä ja vähennettyä kaikkea turhaa ylipäätään. Nyt alkaa jo hieman näkyä valoa tunnelin päässä.

Olen miettinyt, etten voi oikeastaan tehdä tämän raskautumisen vuoksi mitään muuta kuin vähentää stressiä ja pudottaa painoa. Painoa on lähtenyt 4,8 kg (pudotusta aion jatkaa plussaan asti) ja toivottavasti stressikin alkaa helpottaa =) Se helpotti jo paljon, kun saatiin lapsettomuustutkimuksista hyviä uutisia (osa tuloksista on vielä tulematta). Ei tarvitse siitäkään enää turhaan stressata. Päätin myös lopettaa lämpöjen mittailut, oviksen tikutukset ym. Koitan myös hiukan vähentää täällä roikkkumista, jotten jännittäisi niin kovasti loppukierrosta. Eihän sitä kokonaan päästä saa pois, mutta ehkä sinne päähän mahtuisi jotain muutakin välillä :whistle:

Onneksi kesä lähestyy ja onhan tässä välilläkin kaikkea kivaa tiedossa, kuten pääsiäisloma, vappu, äitienpäivä ym. =)
 
Hei! Mutkin sais lisätä tänne listaan... eihän se ovis sit vieläkään oo tullut et ei joulukuisiin ainakaan ehtinyt.. välillä jo tuntu monta päivää lupaavaa kipuilua mutta nyt ei enää mitää, ovistikut kyllä näyttäny negaa koko kierron ja niihin uskon enemmän ku omiin tuntemuksiini, kuvittelin vaan...:) tää on niin mun tuuria et sit ku alkaa yrittää nii kierrot alkaa tälleen venyä ku ennen kuitenki suht normaalin pitusia ollu paitsi edellinen kierto..
Eli siis...
Safira85: kp 30/30-60........26.........1............yhä 1.....tammikuu
 
Sunflower11
Huoh, tää on niin rasittavaa kun "oireilut" nostattaa toiveet pintaan ja sit kuitenkin tiputaan.. Mä syön ruokia mitkä ei turvota ja kappasvaan illalla maha oli kuin pallo :confused: Mieskin sanoi et oisko siellä nyt joku.. ja jos on niin sais pitää kiinni.. sniiif.. tää on rasittavaa :(
 
Mä oon jo jotenkin luovuttanut tän kierron suhteen, en mä voi raskaaksi tulla näin nopeasti ja haave tammivauvasta on niin pitkään mulla ollut, että tuskin se tälläkään kertaa osuu kohdalle!

En mä tiiä, eilen vaan tuli sellanen olo, että turhaan mä näitä pohdin ja mietin, et parempi olla ajattelematta koko juttua, niin ei sitten tarvii pettyä. Tiedä sit mikä toikin on?

Mahaa on pari viime päivää nipistellyt ja kipuillut, ihan kuin menkkakipuja ja oon miettinyt, että oisko se ovis tmv. tosin nyt sitten ei oo oltu silleen pariin päivään niin vaikka oliskin ollut ovis, niin eipä sit oo sitä hyödynnetty :( että ehkä sen kannalta on tullut tää luovutusmieliala. Mä oon miettinyt, et oisko noi jotain kiinnittymiskipuja, mut noh, turha sitä on miettiä.

Mut toisaalta, oon mä niin onnellinen noista jo olevistakin muksuista et ei tää vauvakuume saa mua masentumaan :) tulee jos on tullakseen!

Sunflower11 koskas aattelit testailla? ettei tarvis kärvistellä? Noi "piinapäivät" on raivostuttavia!
 
Moi!

Mäkin hyppään mukaan tänne! :) Eli josko tammikuussa meitä oliskin neljä! :D
Jätin pillerit pois viime vuoden lopussa ja raskauduinkin heti tammikuun lopussa, mutta diagnoosiksi tuli kohdunulkoinen raskaus johon sain sytostaattipiikin, nyt alkaa varoaika olemaan lusittu ja voidaan kokeilla uudestaan! :)
Tänään on kp1/28, ennestään meillä on siis poika joka syntyi 06/10.
Itsekseni tein sen päätöksen että jos seuraava kerta on taas ku, meiltä loppuu yritys kokonaan vaan "tyydytään" tähän yhteen rakkauspakkaukseen. Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! :)
 

Keskiviikko 13.04.2011

Nimi:________KP________Ikä:__Haaveissa: ___YK:___LA:

Sunflower11:.22/26-31......??...........3.............4... ..31.12.2011
Sinderella:....20/25-30.......38...........6............4... ..joulu-tammikuu
Minnarun:......14/29-31.......30...........3.............9... ..4.01.2012
Eewokki:.......13/30-32...... 26...........1.............1.......7.1.2012
Arby:............12/30............29...........1............ 1.....tammikuu
MinyMom:.....10/27-28.......26..........2.............11... .tammikuu
Barbamama:...8/24-28.......35..........3/4...........8.......11.1.2012
MacyGray:......8/30-35.......30...........2.............17....13.1.2011
Emmuska10:...6/28-34.......28..........2..............2......tammikuu
4skö:..............20/34...... 28...........4..............1......5.1 .2012
Shootingstar:.......................................................................


Piinailijat:


Plussanneet:

Helmikuun Helmistä haaveilemaan siirtyneet:
 

Keskiviikko 13.04.2011

Nimi:________KP________Ikä:__Haaveissa: ___YK:___LA:

Safira:.........30/30-60......23...........1.............1....tammikuu
Sunflower11:.22/26-31......??...........3.............4... ..31.12.2011
Sinderella:....20/25-30.......38...........6............4... ..2.1.2012
Minnarun:......14/29-31.......30...........3.............9... ..4.01.2012
Eewokki:.......13/30-32...... 26...........1.............1.......7.1.2012
Arby:............12/30............29...........1............ 1.....tammikuu
MinyMom:.....10/27-28.......26..........2.............11... .tammikuu
Barbamama:...8/24-28.......35..........3/4...........8.......11.1.2012
MacyGray:......8/30-35.......30...........2.............17....13.1.2011
Emmuska10:...6/28-34.......28..........2..............2......tammikuu
4skö:..............20/34...... 28...........4..............1......5.1 .2012
Maira:..............1/28......................2..............................
Shootingstar:.......................................................................


Piinailijat:


Plussanneet:

Helmikuun Helmistä haaveilemaan siirtyneet:
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikkoa =) aloitan omanapaisesti: tänään on väsymys aivan kamala joten ovis on ovella... tänään alkaa mieheni "lämmittely" voi kunpa... hieman jo itsesuojeluks oon alkanu ajatella et lapi luku on tässä ja sekin on aivan mainio =)

Tervetuloa Maira & Safira85

4kö: älähän vielä :) miun tammivauva syntyi aikoinaan jouluvauvaksi :)

Sunflower: kamalan isolla tsempillä punaisia viivoja kohti =)

Barbbis: iso´hatun nosto pudotukselle... se on niin kamalan vaikeaa ja miusta tuntuu et vuosi vuodelta vaikeutuu.

En jostain syystä saa poitettua tuota ensimmäistä listaa... jo joku muu ois vähän kätevämpi ja poistais miun puolesta
 
Minnarun > Ei toisen kirjoittamaa viestiä voi kukaan muu poistaa. Tämä palsta on temppuillut nyt paljon, joten saattaa siksi olla vaikea muokkailla tekemisiään. Anna olla vaan, ei kai tuo tuplaus haittaa. :)

Tänään oli se kontrolliultra. Eipä siellä johtofollia tai useampaa näkynyt vieläkään, joten kypsyttely jatkuu pistoksin. Maanantaina on uusi kontrolli ja kuulemma jatketaan niin kauan kuin on tarpeen. Suolaisen hintaista lystiä. Loppuviikon lääkkeet maksoivat yli 70€ omasta pussista, mutta tiedossahan tuo oli. Kysin sitten irroituspiikistä, että kuinka pian sen tuikkaamisesta ovis tapahtuu. Vuorokauden tai kahden sisällä poksuu, joten ei onneksi kovin pitkää viivettä. Varmistelin sitten ajoitusta miehen reissutyön kantilta ja sanoi kyllä mahdollisuuksien olevan riittävät. Mainitsi kyllä sanan inseminaatio myös, sillä kysyi onko toisen lääkärin kanssa vaihtoehdosta puhuttu. Enempää ei sitten aiheesta puhunut, mutta kai sitäkin täytyy miehen kanssa tässä viikonlopun aikana pohdiskella.

Fiilis polilta lähtiessä oli ihan hyvä, mutta autossa kotimatkalla pääsi itku. Minua niin pelottaa, että tässä hoidetaan ihan turhaan oiretta vaikka pitäisi hoitaa aiheuttajaa. Kukaan ei tunnu kuuntelevan, kun yritän saada ääneni kuuluville kilpirauhasasioita koskien. Kehossani on pakko olla jotain muutakin häikkää kuin pco ja se täytyy saada selville. Eihän tästä mitään tule, jos en normaalia elämää pysty elämään. :mad:

Positiivista lienee se, että mahdollisuuksia raskauteen on. Täytyy vaan saada kohdun limakalvo kasvamaan, jotta siihen voisi pikkuinen tarrata.
 
Mistä ensimmäisestä listasta puhutte..? :confused:

Minnarun onnea tärppipäiville! Mulla alkaa oviksen jälkeen kauhea väsymys myös.. Sit aina luulen olevani tavallistakin väsyneempi (raskausväsymystä).. Jos sitä yrittäs tässä kierrossa olla funtsimatta oireita (nii varmaa :saint:). Ainakin olen tikuttamatta ovista ni voin sit miettiä vaan oliko se vaiko ei.

Macy Gray, kyllä kuulostaa tosi rankalta hoidot.. Mulleki lääkäri sano et vuoden jälkeen aletaan ensin selvittelee kunnolla syytä ja sit vasta hoidetaan. Onko sulta kuitenkin otettu ne kilpparikokeet? Multaki jo otettii tk:n puolella ku ihmettelin lapsiasiaa. Jos susta tuntuu et siinä on jotain niin yritä ottaa vielä puheeksi ja vaikka kysyä otettiinko sitä verikoetta ja mitä se tulos oli. Toivottavasti hoito tuo tulosta ja nopeasti!

Täällä päin on hiukan sateista, näyttää apealta.. Mä taidan viedä poitsun tänään kirjastoon leikkimään, koska sisäpäivä kotona ei sille sovi, se alkaa kiipeillä pitkin seiniä!!! Poika täyttää kohta 2-v ja mulla vielä vuosi hoitovapaata. Toiveissa olis ollu suht pieni ikäero mut se ei taida olla enää mahdollista. Mä oisin myöskin halunnut monta lasta kun äitiys on maailman upein asia, mutta lääkärit sanoo et saisin enää kerran olla raskaana, sitten riskit kasvaa liikaa. Teen siitä vielä "surutyötä" mutta olen niin onnellinen pojasta et kuitenkaan tää yritys ei saa mun mieltä ihan matalaksi, vielä ainakaan, kun on hänet.
 

Yhteistyössä