? Tammikuun Toivot 2012 ?

MinyMom, tuosta edellisellä sivulla olevasta päivityksestä, joka on kahteen kertaan. Vaan ei tuo haitanne mitään. Saako kysyä, minkälaisesta riskistä sulla on kyse? Ikävää, jos olet haaveillu suurperheestä. Ootteko ikinä miettineet adoptiota?

mg:lle minäkin toivon teille kyllä onnistunutta tulosta noista hoidoista. Kysy tosiaan siitä kilpparijutusta.

Tänne ei kuulu edelleenkään mitään uutta. Testailuja en oo kerenny ees miettiä. Joskus ens viikon jälkeen viikonloppuna ehkä. Sehän taitaa olla pääsiäinen sillon.

Terveisiä ja onnea ovisten metsästyksiin. Ja Sunflowerille onnea lauantain testaukseen!
 
Sunflower11
Kiitos tsempeistä :)

mg: Samoin toivon onnistunutta tulosta!

Olot jatkuu samanmoisina, en tiedä kuvittelenko vai mitä mut esim. istumaan käydessä repäisee alavatsasta.. :ashamed: Mä häpäen jo itteäni ku tänne vauhkoon jokaisesta oireesta...
 
Tervetuloa Maira :) tuttujakin tänne näköjään tuli :) tai tuttuja ja tuttuja, yhdessä kasvateltiin mahaa toukokuisissa 2010 (ellei mulle sit oo iskenyt joku dementia ja muistan nimimerkin väärin) itse tosin olin siellä eri nickillä, mutta lahjakkaasti unohdin vanhan nickin salasanan enkä sitä saanut niin tein sitten uuden.

Sunflower11 Mä pidän sulle peukkuja! Mulla noi "repäisyt" alavatsassa on ollut aina merkki raskaudesta! Toivottavasti sinullakin!! Inhottava vaiva ja välillä tuntuu, kun iskettäisiin puukkoa vatsaan, mutta jos se raskaudesta johtuu niin kyllähän sen kestää! Hiukan mä jänskään sun puolestasi! Tulis lauantai nopeasti, et saatais tietää :D

Mulla tuli eilen illalla tollanen repäsykipu kun nousin sängystä sillai kääntymällä niin vihlas oikein kunnolla. Turha mun on vielä ees aatella mistään raskauden oireiluista, joten päättelin, et oisko se sitten ovis (?) tänään on sit se kp 21 ja veikkaisin, et se ovis on kyllä jo takanapäin. Harmittaa, kun kierrot on mitä on niin ei oo mitään varmuutta asiasta. Tällä viikolla ma-ke on kyllä alavatsalla ollut sellaista paineentunnetta ja kipuilua, mutta sitä nyt voi olla muutenkin.
Itselläni nyt siis taas tylsää aikaa, kun ovis on takana ja testin tekoon vielä aikaa. Tarkoitus olis testi tehdä parin viikon päästä :)

macy gray varmasti rankkaa tollaset hoidot ja ikävää, että moisiin pitää turvautua. Mutta toisaalta, kun lopulta se palkitaan niin varmasti noi ikävät jututkin unohtuu!
Eikö sulta sit oo niitä kilppariarvoja tsekattu? aika outoa. Se on tosiasia, että pitäisi tosiaan etsiä se aiheuttaja eikä hoitaa oireita, mutta todellisuus harvemmin on sitä, mitä sen toivoisi olevan.

MinyMom Ikävää jos lääkärit on antaneet tuollaisen "tuomion" onneksi teillä on jo yksi lapsi ja ilmeisesti lupa toiselle on kuitenkin annettu, tiedän kyllä, että se ei paljoa lohduta, jos on paljon lapsia halunnut. Sitä vaan täytyisi yrittää löytää se onni jos siitä mitä on! Ja kuten Sinderellakin sanoi, niin onhan adoptio yksi vaihtoehto! :hug:

Minnarun niin, mäkin sitä mietin, että jos nyt raskaaksi tulisin ja laskettu aika tosiaan olisi tuo 5.1. niin todennäköisyys sille, että se olisi jouluvauva on tosi suuri. Mulla ei ole yksikään lapsi laskettuun aikaan asti matkassa mukana pysynyt ja yksikään ei oo ollut niin pitkään, että tolla lasketulla ajalla olis tammikuussa syntynyt. Mut jokainen on ollut edellistä pidempään kyydissä, et ehkä tämäkin sitten olis, jos sattuis raskaaksi tulemaan (mitä en kyllä yhtään usko, ei oo ollenkaan sellanen olo)
 
Sunflower11
4skö: Mulla ei oikeasti ole tietokaan alkuraskauden oireista silleen vaikka 2 lasta jo on.. Toisesta sain tietää rv 9 :D Ja toisesta kyllä 4+ jotain tein raskaustestin mutta en mä osannut epäillä muusta ko selkäkivusta..
 
MinyMom ja 4skö > Kilpirauhasarvoista on katsottu vasta-aineet ja ne olivat ok. Mielestäni pitäisi katsoa muutkin, kun oireita on, mutta lääkärit pitävät tarpeettomina. Lapsettomuuspolille siirryttäessä otetaan tietyt labrat ja lisätutkimuksia saa vain arvojen ollessa pielessä. Sokerirasituskin varmaan pitäisi uusia, sillä paasto oli viimeksi ylärajalla ja se kahden tunnin arvo paastoa alhaisempi. Kontrollista ei ollut mitään puhetta ja eräs hoitaja sitä ihmettelikin. Kukaan ei kuitenkaan ole puuttunut siihen, ettei tutkimukset ja seuranta ole johdonmukaista. Itsekin olen ihan turhaan seinille puhunut, mutta yritän edelleen saada ääneni kuuluville. Onhan tässä kyseessä koko perheen hyvinvointi.
 
Sunflower11 ei mullakaan ollut mitään tietoa alkuraskauden oireista, kun aattelin, että se vihlonta vaan "kuuluu asiaan" (siis ylipäänsä joskus voi alavatsaa vihloa) kuitenkin sitten kun aloin asiaa miettiä, niin mulla toi on ajoittunut aina raskauksiin, vaikken sitä siihen osannutkaan yhdistää vasta kuin nyt jälkeenpäin :)

Huh, mä tossa lueskelin synnytyskertomuksia (tiedä sitten, mistä moinen tuli mieleen) ja taas iski sellanen vatsaa painostava pelko synnytystä kohtaan! Edellinen synnytys meni tosi hienosti ja mulla oli tosi hieno fiilis sen jälkeen, mutta kun jälkeenpäin olen asiaa miettinyt, niin toimimaton kivunlievitys teki sen, että kivut eivät helpottaneet ollenkaan, vaan sattui, sattui, sattui! Nytkin kun on jotain menkkakipuja tai jotain, niin vaistomaisesti jännittää ja muistaa sen kivun ja tulee sellanen hallitsematon pelko.
Mutta koska selvisin edellisestä "ilman" kivunlievitystä, kun se ei kerran toiminut niin olen ajatellut, että seuraavaan synnytykseen tähtäisin niin, että pyrkisin välttämään lääkkeellistä kivunlievitystä. Lueskelin just tuosta tarinoita ja mietin, et onko musta siihen, onko musta ees ylipäänsä synnyttämään?

Kaikkea sitä kanssa miettii, vaikkei ees tiiä, et onko sitä koskaan siinä tilanteessa, että synnyttää pitäisi :D
 
Ei muakaan yhtään huvita mennä synnyttämään... Oon oksennellu ku pahimmassa mahataudissa kaikissa neljässä alatiesynnytyksessä avautumisvaiheen suppareiden aikana. Section jälkeen oksetusolo alkoi jälkisuppareissa. Ei yhtään kivaa. :( Kivaa on sitte se ku saa olla uuden tulokkaan kanssa osastolla :)
 
Sunflower11
Mä taas oikeen odotan synnytystä :saint:
Musta se oli ihanaa :D Kakkosen kanssa olin suihkussa melkein koko avautumisvaiheen kunnes sit tahtosin puudutusta. 4h kesti koko synnytys :D josta 3h oli sairaalassa ja varmaan vika tunti siinä sängyssä..
Mut ensin haluaisin nauttia raskausajasta :D
 
Mäkin odotan innolla synnytystä :D Kaheli vissiin olen, mutta olen synnyttänyt luomuna ilman lääketieteellistä kivunlievitystä nuo edellisetkin enkä sellaisia "sekaantumisia" tahtoisi, jos uudestaan sen ihanuuden pääsisi kokemaan. Eikä mulla oo olleet mitään keijukaisia nämä lapset (kuopus 4,5 kg). Tottakai siihen liittyy kipua, mutta se on hyvää kipua, mistä saa parhaan palkinnon =)

Huomasin ekassa synnytyksessä, että pystyn kontrolloimaan kipua pois ihan jo ajatuksenkin voimalla (voi kuulostaa hullulta, mutta on ihan totta). Kun ajattelee positiivisesti ja antaa kivun ottaa vallan, menee ikäänkuin kevyeen transsiin eikä se kipu tunnukaan niin pahalta. Jos pelkää ja pistää vastaan, se tuntuu paljon pahemmalta. Ajattelin positiivisia ajatuksia vauvasta ja joka supistuksella juttelin vauvalle, että kohta olet täällä, niin kipu lähes hävisi. Rauhallinen hämärä tila, vesi ja lämpö auttoivat kummasti myös. Olin siis ekassa synnytyksessä suihkussa ja tokassa ammeessa avautumisvaiheen. Pystyasento ja pyörivä liike jumppapallon päällä auttaa nopeuttamaan synnytystä ja helpottaa kipua.

Oi vitsit! En malttaisi odottaa, että pääsisi taas kokemaan sen ihanuuden, kun pikkuinen pullahtaa ulos ja nostetaan rinnalle =) :heart:
 
Barbamama mä tiiän, että se pelko ei auta, mutta kun se pelko on. Kuopuksen synnytyksessä pääsin tosi pitkälle ilman muita kivunlievityksiä kuin lämmin geelipussi (se oli aivan ihana!!) ja jotenkin harmittaa, että sitten "luovutin" kotona, kun supisteli, kävelin ympäriinsä ja hengittelin, sairaalassa alussa olin keinutuolissa, mutta sitten menin sänkyyn ja siinä se loppusynnytys sitten menikin, sängyssä maatessa. Jotenkin nyt on ajatukset sillai, et haluaisin liikkua mahdollisimman pitkään, kokeilla ammetta (halusin sitä kokeilla jo viimeksi, mutta en "kehdannut" pyytää :headwall: ) ja muutenkin olla enemmän itse mukana siinä.

Noh... eihän sitä tiiä, et pääseekö/joutuuko sitä enää kokemaan.
 
4skö: Joo mä ymmärrän, ettei se ole niin helppoa, jos pelkää kovasti. Onko sulla joku luotettava ystävä, äiti tms. jonka voisit pyytää tueksi synnytykseen? Sellainen joka tuntee sut ja osaa tositoimen hetkellä kannustaa ja vaatia niitä toiveitasi vaikka sinun puolesta. Eikös siellä saa olla kaksikin tukihenkilöä paikalla? Miehet kun yleensä on mitä on siellä synnytyssalissa... :LOL: Ainakin mitä kokemuksia itellä on ja mitä olen kavereilta kuullut. Tietenkin mieskin voi olla ihan mahtava tukihenkilö, jos vain uskaltaa olla reilusti tukena. Monesti ne vaan pelkää siellä enemmän kuin synnyttäjä itse... :D
 
Tervetuloa uusille:)
Täällä olisi nyt menkat over ja ajattelin et josko käväsis ostamassa ovis tikkuja valmiiksi. Minullahan ei ole mitään tietoa missä vaiheessa niillä pitää alkaa testaileen, mutta eiköhän tämä netti sen kerro ja viimeistään pktin kylki. Kun vain olisi hetki aikaa niin voisi keskittyä etsimään tietoa, mutta tuo 13kk natiainen pitää mut kaukana tylsyydestä tällä hetkellä :) eikä haittaa. Tänää käytiin kerhossa ja oi että kun siellä oli ihan pikku vaaveja..tuitui.
Mun kierronpituus oli loppujen lopuksi huimat 38päivää et josko sen tuonne voisi korjata,kiitos:)

Mulla ei synnytyksessä epid. toiminut kunnolla ja supparit oli ihan kamalat, mutta tuo aika kultaa muistot ja sehän nyt on vain hetki elämästä sitä kipua:)

Oon miettinyt ja miettinyt että mun toiminnan vuoksiko vauvan sydänäänet oli niin nopeat että piti imukupilla vetää pois, sillä loppu vaiheessa kun olin avautunut ja odottelin ponnistussuppareita niin aina kun supisti, jännitin vatsalihaksia ihan tosissani sillä se auttoi, mutta senkö vuoksi vauvalle tuli ahdinko:(
No mutta ens kerralla tiedän miten toimia ja mitä osaan pyytää henk.kunnalta.
Sitä oli ensimmäisen kanssa niin epävarma ja peloissaan että totteli vaan tätejä:)
 
Mä en kyllä odota synnytystä, ehkä vähän pelkään vaikka oma kohtaista kokemusta ei vielä ookaan, mutta nähnyt niitä oon lähes kymmenen ja ei se kauheen helppoa kaikille oo..
Mutta sitä itse raskausaikaa ja valtavaa mahaa en malttais odottaa..:)

Nyt vihdoin tänään iltapäivällä lähes tasapaksut viivat ovistikkuun kp32! oon niin onnellinen et ovuloin vihdoin!:) pakko viel parin tunnin päästä tehä uud ovistesti et kai ne viivat on tummenemaan päin, harmi ettei oo digiä mut en kyl jaksa sitä lähtee ostaan luotan kyl noihin liuskoihin.. eli nyt kun ukko vaan tulis kotiin nii vällyjen väliin..


Minnarum
jos voisit korjata mun iän viel tohon pinoon eli 26v. ei se niin justiinsa, mieluusti viel 23v olisin tai ainakin kropalta mut ihan tyytyväinen näinkin..:)
 
4skö Kyllä vain, viime vuoden toukokuisissa pyörin minä! :D :wave:

Mäkin itseasiassa odotan et pääsisin kokeilee uudestaan sitä synnytystä, viime kerta oli mielenkiintoinen..Ainoa sana pitkän lisäksi joka sitä hyvin kuvaa.. :LOL: Jos toisella kertaa ei olis niin mömmöissä ja osais paremmin toimia ja kuunnella omaa kroppaansa.. :)
 
Sinderella, mul on lapsuuden ajoilta sellasia leikkauksia vatsanalueella, pitkä juttu kokonaan selvitettäväksi, mutta kuitenkin siellä on niin paljon kiinnikkeitä et menee jo senki puolesta riskiraskaudeksi. Sitten poika syntyi sektiolla, jota seurasi kaikennäköstä komplikaatiota, ja jouduin silloin kuuden päivän sisään kolme kertaa leikkaussaliin.. Näin lyhyesti, siinä oli paljon muutakin mutta en viitsisi enempää tarinoida täällä vauvakuumeilupuolella kun jos joku ei halua kuulla ja saa vain pelkoja.. Mulle jäi trauma siitä todellaki, vieläki alkaa sydän hakkaa ku sitä ajattelee ja veri pakenee kasvoilta mut no joo selvittiihän siitä ja onneksi poika voi hyvin!

4skö joo, se ei ole kyllä ollenkaan hankalaa, siis olla onnellinen siitä mitä on. Tätä toista yrittäessä en olekaan ollut missään vaiheessa samalla tavalla masentunut kuin ekaa yrittäessä. On se vaan niin voimakas tunne se vauvakuume naiselle, etten usko et vauvakuumeisinkaan mies voi sitä täysin käsittää. Vaikka enhän mä kaikkien puolesta voi puhua! Adoptiota mietittiin ennen pojan tärppiä, mutta nyt se ei enää tunnu oikealta. Hoitoihin ollaan lähössä jos sitä vaatii.

Synnytyskeskusteluun siis, en odota todellakaan! Kaipa sektioon menevätkin saa mennä pelkopolille, sinne aion mennä. Raskausaikaa kyllä odotan ihan kaikkine pahoinvointeineenkin, ihan innolla! Siitäki huolimatta että mulla oli edellisessä raskaudessa kaupanpäällisenä veritulppakin joten joudun pistämään vähintään puolet raskaudesta verenohennuspiikkejä. Kyllä miestä hirvitti lähteä yrittämään toista kun pelkää mun puolesta, mutta mä oon ilmeisesti vähän hullu kun haluan unohtaa riskit vauvankaipuussani..

Jos täällä on vanhoja Helistinläisiä ketä on kirjoitellu samoissa ketjuissa mun kanssa niin varmaan mut tunnisti tästä tekstistä, tunnustakaa! :wave: :)
 
Viimeksi muokattu:

Torstai 14.04.2011

Nimi:________KP________Ikä:__Haaveissa: ___YK:___LA:

Safira:.........31/30-60......26...........1.............1....tammikuu
Sunflower11:.23/26-31......??...........3.............4... ..31.12.2011
Sinderella:....21/25-30.......38...........6............4... ..2.1.2012
Minnarun:......15/29-31.......30...........3.............9... ..4.01.2012
Eewokki:.......14/30-32...... 26...........1.............1.......7.1.2012
Arby:............13/30............29...........1............ 1.....tammikuu
MinyMom:.....11/27-28.......26..........2.............11... .tammikuu
Barbamama:...9/24-28.......35..........3/4...........8.......11.1.2012
MacyGray:......9/30-35.......30...........2.............17....13.1.2011
Emmuska10:...7/28-34.......28..........2..............2......tammikuu
4skö:..............30/34...... 28...........4..............1......5.1 .2012
Maira:..............2/28......................2..............................
Shootingstar:.......................................................................


Piinailijat:


Plussanneet:

Helmikuun Helmistä haaveilemaan siirtyneet:
 
Viimeksi muokattu:

Perjantai 15.04.2011

Nimi:________KP________Ikä:__Haaveissa: ___YK:___LA:

Safira:.........32/30-60......26...........1.............1....tammikuu
Sunflower11:.24/26-31......??...........3.............4... ..31.12.2011
Sinderella:....22/25-30.......38...........6............4... ..2.1.2012
Minnarun:......16/29-31.......30...........3.............9... ..4.01.2012
Eewokki:.......15/30-32...... 26...........1.............1.......7.1.2012
Arby:............14/30............29...........1............ 1.....tammikuu
MinyMom:.....12/27-28.......26..........2.............11... .tammikuu
Barbamama:...10/24-28.......35..........3/4...........8.......11.1.2012
MacyGray:......10/30-35.......30...........2.............17....13.1.2011
Emmuska10:...8/28-34.......28..........2..............2......tammikuu
4skö:..............22/34...... 28...........4..............1......5.1 .2012
Maira:..............3/28......................2..............................
Shootingstar:.......................................................................


Piinailijat:


Plussanneet:

Helmikuun Helmistä haaveilemaan siirtyneet:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia pentu-onnitteluista! =)

Kierron puoliväli lähestyy ja alkaa taas ajatukset siirtyä tiettyyn suuntaan... Hyvin huomaa että menkkojen aikaan ja muutenkin alkukierrosta keskittyy ihan muihin asioihin, ja sitten kun ovulaatio alkaa lähestyä niin loppukierto menee "Oonkohan mä? En mä oo. Kyl mä oon. Mitä jos kuitenkin..."-ajatuksissa, eikä malta odottaa että pääsee testaamaan. Ja meillä ei sentään edes ole ollut kuin pienen pieni mahdollisuus tärppiin, ja silti oon testannut jo varmaan 5 kertaa kun kierto on heitellyt, en edes halua kuvitella tämän kierron loppuvaihetta nyt kun oikein tähdätään touhuilemaan ovulaation aikoihin... Ollaan me naiset niin ihania... :rolleyes:

Saa nähdä kuin tässä käy, menkat kesti 13 päivää ja heti niiden loputtua alkoi jo ovista edeltävän tyyppinen valkovuoto, kuivaa kautta tässä välissä ei siis ollut laisinkaan. Nyt ei muuta kun seuraava viikko armotonta painimista miehen kanssa... ;)

Aurinkoista viikonloppua kaikille ja Sunflower 11:lle toivotaan positiivisia uutisia! =)
 
Eewokki niin tuttuja ajatuksia!

Mä tossa kaksplussan ovislaskurilla katselin, niin sen laskurin mukaan mulla olis ovis tänään, hmmm.... hedelmällisin aika oli 12-17.4. joten kait se siippa pitää tänäänkin kellistää :p koko viikon maha "juilinut" jotenkin ihmeellisesti ja ollut sitä vihlontaa jne. joten kyllä mä uskon, että ovis on tällä viikolla ollut. Ensi viikko sitten meneekin ihmetellessä ja kuulostellessa oireita ja sitten alkaakin piiiiina! Hitto tää vauvakuumeilu on rankkaa :D

Esikoisesta taisin tehä testin rv 7+ jotain, kun en mä sitä niin aatellut, oli vaan sellanen, et tulee sit kun tulee, en mä tiennyt mistään oviksista, en mä kuulostellut kehoani, saati laskenut kiertopäiviä! En mä silloinkaan, kun sit raskaana olin, ees tajunnut, et menkat on myöhässä! Miehelle vaan yksi päivä sanoin, et pitää varmaan käydä testi ostamassa, kun kusettaa koko ajan. Siitä meni n. viikko ennenkuin testi haettiin ja plussahan siihen rävähti ennen kontrolliviivaa ja niin vahvaa plussaa en oo sen jälkeen koskaan saanut!
Hyvä kun mun piti se testi "peittää" ja oottaa se 5min vai kuinka kauan se olikaan, mutta en ehtinyt sitä ees pöydälle laskea kun selkeääkin selkeämpi plussa tuli näkyviin.

Kakkosesta sit tihrustettiin haamuja ja testailtiin kerta toisensa jälkeen ja kolmonen meni vähän samaan kastiin :D

täälläkin jänskätään kovasti sunflower11:sta testailuja :)
 
Sunflowerille kovasti plussatuulia huomiseen...+++++++++

Tää näki jo viime yönä unta et sai tyttövauvan, toivotaan että oli enneuni..:)
Nyt itellä vissiin dpo 0 koska tänään aamulla tasavahvat viivat ovistikussa..eilen illallakin jo melken mutta lasketaan nyt tästä päivästä.. ei oo kyl viel mitään samanlaista vihlasevaa ovistunnetta tullu ku joskus aiemmissa kierroissa joista sen on tunnistanu.. ehkä sitä viel tänäänkin illalla pitää tehä talletus varmuuden vuoksi..
 
Safira, kannattaa vielä tänään! Ovis tapahtuu ovisplussasta päivän tai kahden päästä vasta, eli sulla ois sen mukaan dpo-1 tai jopa -2. Kuulostele sitä vihlaisua, vai onko sulla kuinka selkeenä tuntunut se vihlaisu aiemmin? Mulla esim tuntuu todella selkeästi samoin muut oireet on selkeät. Paitsi nyt. Mä en tajua, ei juuri ovisoireita. Jääköhän se tässä kierrossa väliin vai ehkä myöhästyy? Ovisoiretta on mutta ei kunnollisia.. : /
 
Iltaa iltaa. Mä liittyisin nyt tähän joukkoon tuolta joulukuisista. Kp1 siis tänään ja näin ollen myös yk5. Ikää valitettavasti edelleen se 32 (ei se vähene vaikka kuinka toivoo :( :D).

Mukavaa ja rentouttavaa ja touhukasta viikonloppua kaikille!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä