TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

runttipulla: Toivotaan että nyt olis koko raskauden ajan viimeinen ripuli eikä mitään vakavampaa.

mammakoo: sullahan on ihanan selvä ultrakuva. Meillä oli siellä varhaisultrassa näin epäselvä.

Jaahas, eipä tuo aijaa sitä jostain syystä lataa kuin mustana.



imageshackin kautta näköjään onnistu.
 
Jee, mulla viimeinen työpäivä alkanut, tänään puolelta päivin alkaa 5vk loma B) kyllähän tämä viimeinen työpäivä menee vaikka päällään seisten :whistle:
Onnittelu kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: ja tervetuloa uusille :wave:

Andie ja luumu 9+5
 
jenkkivaimo
Eli 1. lapsi tulossa, ikaa 24v ja synnytyssairaala nailla nakymin Jorvi. Laskettu aika 17.1.09.

Odotin tahan asti rekisterotymista, koska tanaan vihdoin nahtiin pieni ruudulla. Ollaan siis miehen kotimaassa USA:ssa koko kesa, ja sukulaisen kautta saatiin hyva laakari kohtuuhintaan. Siella se loikki ja katsoi suoraan pain. Hurjat 3,9 senttia pitka ryokale :heart:

Nyt vaan toivotaan, etta Pahkina pysyy matkassa mukana ihan loppuun asti.

Jenkkivaimo ja Pahkina 10+5
 
No niin,eilen käytiin ultrassa :D
Melkoinen vili vilperi tämä meidän otus.
Kyllähän tytöt ja poikakin aikanaan liikkui mutta tämä veti sellasta ripaskaa,että oksat pois :LOL:
Kätilö sai tosiaan tehdä töitä,että sai otettua mitat.
Mies naureskeli vieressä hölmön ja hellyyntyneen oloisena,kun katseli ensimmäistä pikkuistaan :heart:
Otus teki melkosia temppuja.
Nimittäin nähtiin,miten oikaisi jalkansa ja ponnisti vauhtia kohdun seinämästä ja "törmäs" toiseen :LOL:
Kätilölläkin oli hauskaa.
La aikaistui vko:lla eli nyt 5.1.09,jos joku viittii päivittää?
Eli nyt eletään vko:lla 12+4 eikä 11+5.
Vauvan koko ( 55,5 mm) ja liikkeiden vilkkaus vaikutti kuulemma asiaan.
Noh,rupean nyt itekin elämään noiden vko:jen mukaan,niin en mene ihan sekaisin :D
Lapsille kun kerrottiin,niin tytöt hyppi innosta tasajalkaa ja poika ylpeili,että siitä tulee iso veli :D
En ole ihan varma,miten käsittää tuon isoveli-jutun,ilmeisesti kuvittelee sen olevan jotain todella erikoista,kun kuultiin siitä koko ilta =)
Meillähän on tuo huolt.oik.käynti meneillään ja keskimmäinen rupes sit myöhemmin illalla itkemään,ettei halua jäädä isin luo vaan muuttaa meille.
"Ei isi voi pakottaa!".
Oltiin Juhan kanssa ihan surkeina,kun ei voitu lohduttaa muuten kuin sanomalla,että aikuiset hoitaa nämä asiat.
Poikakin haluis muuttaa mieluummin meille,kun on Juhan kanssa kuin isä ja poika,vanhin haluaa jäädä isälleen ja nyyhki sitten sitä,että yksinkö sinne pitää jäädä...
Exä:n lakimieheltä tuli vastine,että yrittävät estää lasten kuulemista.
Niinpä,kun exä tietää,että lasten suusta tulee sitten vaikka mitä..
Mun onneksi lastensuojelu tuli asiaan mukaan ja sanoivat,että jututtavat lapsia vaikka isä kieltäisi.
Ja onhan se jo aika epäilyttävää,että miksei isä anna lasten puhua...?
No mutta nyt töitä jatkamaan,sitten alkaakin loma :D
Laitan Otuksen ultrakuvan myöhemmin :heart:

Pikku Otus 12+4
 
guaremista joku kyseli. Itse tässä just tänään aloitin noi sokerimittaukset ja sitä mietin että voisi kokeilla. Paljonkohan se mahtaa maksaa??
löytyikin jo,ei kovin pahan hintaista olekaan. Pitää ensin varmaan ostaa pieni satsi ja kokeilla jos siitä on apua ja sit toi iso satsi vasta.
 
Kakkaraporttia: viime yönä ei kertaakaan ripulia (eikä muutakaan vessajuoksua, olin varmaan aika kuivana jo), tänä aamuna kakka ensin kovaa sitten löysää. Aloitin eilen maitohappobakterrien puputtamisen ja taidan niitä syödä koko loppuraskauden, jos niillä saisi suolen pysymään rauhallisena. Lisäks join jotain ripulijuomaa pari annosta joka oli toooodella pahaa, mutta näyttäisi siis tepsivän.
Ehkä tämä elämä vielä voittaa tästä kakkataudista, nyt otan vielä tota kamalaa kuravettä annoksen ja painun pötkölleen. Jos illalla on jo hyvä olo, niin huomenna painun pitkästä aikaa lenkkeilemään ja sunnuntaina jollekin kevyelle jumpalle. On liikunnat jääny nolliin väsymysten ja riblailuheikotusten takia. Kiitos kaikille tsempeistä, ootte ihania :heart:
Jospa tämä raskaus aiheutti mulle vain tämmöistä suolenhäikkää, mistäs sen tietää. Ja pidetään peukkuja että tämä oli nyt tässä - jos noi litkut ja maitohappobakteerit auttaa niin voisi olettaa että suolen bakteerikanta se vain on sekaisin ja ärtynyt. Koitan itselleni tätä ainakin vakuutella :LOL: :whistle:
Mukavaa viikonloppua kaikille ja niille ryökäleille, joilla alkaa loma, hyvää lomaa :hug:

 
Sef on tätänykyä 25v, joten jos joskus päivitellään, niin sen saa muuttaa.

Käytiin uimassa eilen uimahallissa ja oli kyllä kivaa. Muksu veteli ihan hurjana (äidit tai iskän sylissä) vesiliukumäkeä, mutta sätti äitiä siitä, että alas tultaessa ei saa mennä pää veden alle, vaan hänet pitää pitää pinnalla. Iskä osaa kuulemma paremmin :D

Likka on aika arka veden ääressä, mutta veden lämpötila ei paljon näyttänyt haittaavan, sillä hän kävi pulahtamassa iskän kanssa ulkoaltaassa, jossa vesi oli ihan jumalattoman kylmää. Äiti jäi suosiolla "rannalle".

Pahoinvointia ja tietynlaista kuvotusta ja vatsakipuja on edelleen, mutta se pahin on tosiaan jo menneen talven lumia. Vatsa on välillä aivan super-turvoksissa, vaikka painoa ei kai ole tullut edes kilon vertaa.

Eipä tänne nyt tälläkertaa muuta, odotellaan vain sitä maanantain neuvolaa.

Sef ja masukki 10+2
 
Mä en malta odottaa ultraan pääsyä, johon siis melkeen 2 viikkoa aikaa.
Heräsin aamulla klo 5 järkyttävän huonoon oloon, söin persikan ja appelsiinimehua, sain vielä hetken sitten nukuttua ja nyt koko aamun ollu huono olo. Ja kiva kun pitäis lähtee töihin ja aloittaa iltavuoro saunottamalla :headwall: No kai tämä joskus helpottaa. Ai niin eilen töissä pari työkaveria kysy, että ootko syöny paljon suklaata kun on naama tuon näköinen....Juu suklaatapa hyvinkin :LOL: Että voitte kuvitella minkälainen rupikonna oon, kun työkaveritkin jo huomauttaa asiasta :ashamed:
 
Tervetuloa jenkkivaimo! :wave:

Myöhäiset syntymäpäivä onnittelut sef! :flower:

Vitsit tän flunssan kans ku ei lähe pois :snotty:. Veri maistuu suussa ku saa yskiä niin paljon. Toinen poski kipee joten luultavasti poskiontelontulehdus. Meen lääkäriin vasta ens viikolla jos ei tuo kipu lopu. Voihan se olla että on vaan limakalvot niin herkkänä. Mut ku haukotellessakin käy poskeen niin ei yhtään kiva. Lisäks kauhee väsymys. En missään vaiheessa raskautta ole ollu näin väsyny ku nyt eli johtunee enemmänki flunssasta ku raskaudesta. Viime raskauden sairastelin koko ajan. Kaikki virustaudit (flunssat, mahataudit yms) tuli aina mullekki. Normaalisti en saa lasten tauteja siis eivät tartu mulle vaikka lapset onki sairaana. Viime raskaudessa sain kaikki ja monesti sain taudin jostain jo ennen lapsia. Nytki on ollu jo yks mahatauti ja nyt flunssa joten ei hyvältä näytä. :kieh:

Pakko kai se on alkaa noita pyykkejä silittään ja laittaan kaappiin. Juhannuksen pyykitkin suurin osa odottelee vielä silitystä ja kaappiin laittoa. Keskimmäinen jo eilen valitteli ku ei oo housuja kaapissa. Nyt piristyn ja lähden kotitöiden pariin.

Johjo & pipana 10+4
 
Heippa!

En ole oikein jaksanut konetta käyttää, joten ei ole tullut tännekään kirjoiteltua. Pahoinvointi alkoi rv 7 alussa oksentelulla. Rv 8 oli vielä ihan sama olo, mutta rv 9 oksentaminen loppui, jäi vain kuvotus. Rv 10 taas yökkäilin muutaman kerran. On tässä olossa ollut kestämistä!! Huh! :x Eilen alkoi rv 11 ! :D Ja töissä eilen huomasin, että minullahan on ihan oikeasti jotain masua jo! :eek: Koko rv 10 oli iltaisin järkyttävän turvonnut ja kipeä vatsa, ja se turposi aina alkuillasta. Ilmaa kertyi. Viikon lopulle se turvotus loppui kuin seinään. Ja nyt huomasin, että minusta on ihan yhtäkkiä tullut sellainen jännän pönäkkävartaloinen! :LOL:

Tuolta ylävatsalta alkaen alavatsaan asti näyttää siltä, kuin joku olisi pistänyt sellaisen tasaisen läskikerroksen nahan alle koko matkalle. Ja se ulottuu ihan kylkiin asti. Mieskin sanoo, että kyllä se näyttää ihan selvältä vauvamasulta. Miten se voi jossain yhdessä yössä kasvaa?? :eek: Mitäs sanotte?

Muilla samanlaista??

Hunaja 10+1
 
Kommentoinpa vielä sen verran Hunajalle että mulla on maha kasvanut. Tai ku oon ylipainoinen muutenki (bmi 30) niin maha ei varsinaisesti ole kasvanut. Kuitenkin oon huomannu että mahasta on tullu "tasaisempi". Ennen oli roikkuvampi ja makkaroita enemmän ja nyt on sellainen yksi iso maha vaikka painoa ei ole tullut kuin hieman reilu kilon verran. Hankala selittää mutta jos tästä sepostuksesta jotain käsittäis :whistle: .

Ja katsokaa tätä "gerin" vatsaa. Kuva oli tuolla "Masukuvia alkupuoliskolta eli raskausviikkoon 20+ asti"-pinossa. Kyllä se alkaa joillakin selvästi kasvaa jo näillä viikoilla. Hoikasta huomaa selvemmin että se on vauvamasu. http://www.aijaa.com/v.php?i=2170815.jpg
 
Täällähän on tosi monella ihania ultrakuulumisia! =)

Ja daizz, voimia sinulle todella paljon. Hiljaiseksi kyllä vetää... :'( :hug:

).(: Juttelin toissapäivänä pomon kanssa ja sain siirron toisiin, fyysisesti huomattavasti kevyempiin tehtäviin. Pomo otti tosi hyvin asian ja oli "ilmanmuuta" - asenteella heti mukana.

Täällä on jakseltu muuten aivan hyvin, mutta todennäköisesti pissatulehdus yrittää painaa päälle! :( Toissailtana alkoi selkäkivut (ei kovin kovat), jatkuva pissatuksen tunne sekä ajoittainen kirvely pissatessa. Tänäaamuna kävin sitten pissanäytteen viemässä labraan, vielä ei ole tuloksia tullut, äsken soitin ja kysyin. Kai niitä on olemassa sellaisia kuureja,joita saa raskaana ollessa syödä? Voiko siitä jotenkin muuten olla haittaa/vaaraa masuasukille? ... heti huolettaa kaikki ... :ashamed:

Tänään pyörähti 12. rv käyntiin, wau! :saint: Jokohan sitä tällä viikolla tohtisi alkaa puhumaan vauvasta kavereillekin? Mitä ootte mieltä?
Tällä hetkellä meidän rakkaasta masuasukistamme tietää vain minun ja miehen perheet, yksi kaveripariskunta sekä minun työpaikalla pomo + pari työkaveria.

Nyt siivoamaan, villakoirat hyppii seinille! :D

- Sirpula ja Pikkuinen rv 11 tasan :heart: -
 
Uusi tammikuinen ilmoittautuu: ikä 42 v, ensimmäistä odotellaan, laskettu aika 5.1 eli nyt eletään raskausviikkoa 12+3. Synnytyslaitos olisi nykyisen asuinpaikan mukaan Lohjan aluesairaala, mutta toiveissa on muutto pääkaupunkiseudulle syksymmällä, joten synnäri voi muuttuakin.

Minulla oli keskenmeno viime syksynä rv 8 ja jotain, joten on tehnyt mieli olla vähän hissukseen tämän uuden raskauden ja varsinkin siitä kuuluttelun kanssa. Kaikki on kuitenkin toistaiseksi mennyt hyvin. Takana on nyt varhaisraskauden ultra yksityisellä lääkäriasemalla, eka neuvolakäynti (terveydenhoitaja oli ilmeisesti uraansa aloitteleva sijainen, koska ei ollut ihan tehtäviensä tasalla eikä osannut vastata kaikkiin kysymyksiini), np-ultra ja veriseula. Np-ultrassa kaikki näytti olevan ok (mitään millimetrilukuja meille ei tosin kerrottu), ja veriseulan tulos tupsahti postissa pari päivää sitten. Lappusessa luki suunnilleen vain, että verikokeen ja np-ultran tulokset olivat normaalit eivätkä aiheuta jatkotoimenpiteitä. Olipas informatiivista, kun täällä listalla on keskusteltu ties mistä prosenttiluvuista. No, matikka ei olekaan meikäläisen vahvoja puolia, joten ehkä siellä sitten arveltiin, että mahdollisimman lakoninen sanallinen arvio on helpommin ymmärrettävissä :LOL:

Ensi viikolla on torstaina lääkärineuvola, ja sitten sunnuntaina omat häät. Vähän jännittää mahdunko häämekkooni. Jätin sen ostamisen tosin niin viime tippaan kuin uskalsin eli tälle viikolle, mutta kun tuo maha on alkanut kasvaa ja vyötärö levitä vasta ihan näinä päivinä, niin saa nähdä pitääkö turvautua varakolttuun, jossa on kuminauhavyötärö... :D

Olo on muuten ollut ihan kohtuullinen. Alkuun oli rinnat aika kipeät mutta ei oikeastaan enää, nyt ne vain tuntuvat erilaisilta, jotenkin tiiviimmiltä ja painavammilta kuin ennen raskautta. Pientä yökötystä on ollut jatkuvasti mutta kertaakaan en ole oksentanut vaikka on muutaman kerran ollut aika likellä. Ei mitään ihmeempiä mielihaluja eikä inhotuksia, paitsi että oikeastaan ylipäätään mitään ei tekisi mieli syödä. Olen kuitenkin yrittänyt pitää yllä normaalia suht. terveellistä linjaa, paitsi että kalan syöntiä on pitänyt harventaa ja monipuolistaa ja lempparini sushit jättää kokonaan, sniff.

Tämmöistä tänne. Elämän, työn ja odotuksen iloa itse kullekin ja tsemppiä niille jotka sitä tarvitsevat!

Piiloblondi + x (työnimeä ei ole vielä mietitty)
 
Ultrassa käyty, ja kaikki oli hyvin! Pikkuinen siellä potkiskeli ja heilutteli, tuli ihan tippa linssiin sitä katsellessa. Mulla on istukka varmaan jämähtänyt kiinni sektioarpeen, koska on edessä. Reuna on vielä kohdunsuun päällä, joten alakautta ultraamalla oli ihan surkeat näkymät. Vatsan päältä oli ihan samanlaiset, eli ultrakuvat on mitä on. Mies raukka ei taas saanut niistä mitään irti
Mutta siis, vauvalla oli olematon nt (0.8 mm), ja pääperämittaa 60.5 mm, eli eletään nyt neuvolan laskemien viikkojen mukaan 12+1. Päivällä hyppään taaksepäin omista laskuistani.

Ei nyt muuta, sammutan koneen ukkosen vuoksi.

Tuttiritari 12+1

muoks. laskettu aika on nyt siis 8.1., ja synnäri todennäköisesti NKL.
 
moikka! Nyt on eka neuvola takana ja kaikki hyvin. Saatiin sydänäänetkin kuuluviin. Eka ultra jo ensi tiistaina, jolloin viikkoja 10+6. Kiva nähdä ipana sitten.
Selvästi konkretisoitui tämä odotus.

Olen kertonut jo aika vapaasti tutuille masuasukista. En nyt kuuluttanut, mutta maininnut jos on jotain asiaanliittyvää tullut puheeksi.

Jagoda 10+2
 
:'( vähän on tullut pyyhkiessä paperiin verta ei paljon eikä mitään kirkkaan punaista mutta kuitenkin osaisko kukaan sanoo onko mitään hyötyä soittaa päivystykseen vai katsonko tässä viikonlopun ja jos maanantaina vielä tulee jotain niin sit vasta soittaisin neuvolaan? prinsessa-keisari ja toivo 9+3
 
prinsessakeisari Mullahan on tullut pitkin tätä rakautta noita vuotoja, kaikki ollut ihan ok silti, ultrattu on 3 kertaa. Mulle sanoivat neuvolasta, että jos on kipuja tai tod.runsasta vuotoa, niin sitten päivystykseen. Voithan sä sinne soittaa ja kysyä?
Mulle on kyllä tuo kotidoppleri tuonut mielenrauhan, just äsken herättyä kuuntelin miten ihanasti se pieni sydän jympsytti :heart:
No pitänee lähtee aamupalalle ja ulos, kun on noin loistava ilma.
 
Moikka kaikille ja uusille tervetuloa!

Oon painanu töissä muutaman pvän putken ja tuntuu et henki lähtee, väsyttää niin paljon! En ole siks jaksanu paljon täälläkään kommentoida keskusteluja :ashamed:
...ja sit mä palloilen hereillä vielä tähän aikaan :whistle: todella fiksua...

Tuosta mahan kasvusta ajattelin kirjottaa, kun mulla se on alkanu näkyy hieman! Saa nähä kuin kauan se töissä pysyy salassa kun työvaatteetkin on hieman tiukempaa sorttia...
Huusin just huutonetistä itelle "uudet" äitiysfarkut ja oon ihan innoissani täällä kun voitin sen huudon! Kohta saa taas farkkuja käyttää. Kaikki muut farkut on sellasia just eikä melkein housuja niin ne ei oo vähään aikaan menny kiinni...
Oon miettiny et voiko oikeesti jo alkaa vauvamaha näkyy vai onko se taas jotain turvotusta? Alkuun mulla oli sitäkin, mutta se laski parin viikon jälkeen. Toisaalta luin jostain et joskus kahdeksannella viikolla kohtu olis jo appelsiinin kokoinen niin kai se mahaakin kasvattaa...

No mutta... Nyt pitää mennä nukkuu jotta jaksaa viel huomenna töissä! Sit olis pari pvää vapaata!

MrsO ja toukka rv 10+5
 
prinsessa-keisari:

Ole nyt alkuun ainakin ihan huoleti. Itse vuosin muutaman tipan tummaa verta jokunen viikko sitten ja nyt taas eilen. Tänään ei vuotoa ole kuitenkaan ollut.

Ei tässä oikein voi muuta, kuin odottaa ja ihmetellä. Meillä huomenna nvola jossa odotan sydänäänien kuulemista...se saa mielen taas rauhoittumaan.

Sef ja masukki 10+4
 
Sirpula: Mulla oli pari viikkoa sitten virtsatietulehdus ja sain siihen ihan normaalin penisilliinikuurin. Mulle sanottiin et on tärkeetä käydä sit kuurin jälken viemässä kontrollinäyte et varmasti on parantunut.

Me saatiin kutsu jatkotutkimuksiin ton np-ultran ja veriseulan perusteella, täytyy sit tiistaina mennä kuuntelemaan tuloksia... Vähän hermostuttaa mutta mä haluun uskoa et kaikki on ok. Niskaturvotus oli 2,7, sen sano kätilö jo siellä ultrassa eli veriseulasta ilmeisesti jäin kiinni. No, tiistaina tiedetään enemmän. Lapsivesitutkimukseen tai vastaaviin en aio kuitenkaan mennä.


 
Hei miten ne riskirajat oikein lasketaan? Siis mistä lähdetään tekemään lisätutkimuksia? Toivottavasti babyp on vain vääriä hälytyksiä, ettei tule mitään ikäviä uutisia sitten. :hug:
Mulle muuten sanoi se lääkäri siellä yksityisellä ultrassa, että on todennäköistä että vuotoa vähän tiputtelee johtuen keltarauhashormonista ja näytti kohdankin mikä voi olla erittäin kivulias (missä kohtaa se rauhanen sitten on). Olen odotellut että tuleeko sitä, mutta ei vielä ole tullut - eli kaipa se vähän niinkuin kuuluu asiaan. Olen ymmärtänyt että jos hulahtaa ämpäritolkulla niin sitten se on menoa.
Mun masu alkaa rauhoittumaan, tosin ihan normaali se ei vielä ole - vaikken nyt osaa edes sanoa mikä nyt olisi "normaalia" :LOL: . Niin ja olin eilen leffassa ja joutunen ensi viikolla menemään housukauppaan myös, sillä ainoat järelliset housut joita töissäkin voin pitää kirraa niin paljon etten voi ajatella enää pitäväni niitä koko päivää. Täytyy avata napit ja vetskari aina kun siihen on tilaisuus ennenkuin saa uudet byysat :whistle:
Jep, täällä alkoi satamaan vettä - mä rupean nyt vähän siivoilemaan ja silittämään/mankeloimaan pyykkiä kans. Olis ollu kiva mennä lenkille tänään mutta jospa tuo ilma illemmalla olis vähän parempi.
Tiistaina alkaakin jo 12. viikko, mahtavaa, enää parisen viikkoa niin sitten on riskiaika takanapäin - toivottavasti!
 
Kauniita ja ihania ultrakuvia kaikilla! :heart:

BabyP: Toivottavasti vauvalla kaikki hyvin! :hug: Itse en pääse np-ultraan olleenkaan, kun oli pari viikkoa sitten se varhaisultra... rv 16 oon menossa johonkin veriseulontaan, mutta nyt oon alkanut empimään sitäkin. Sain jonkun lappusen, missä kerrottiin siitä ja niissä tulee tosi paljon vääriä positiivisia. Ja mihinkään lapsivesi-tutkintaan en kyllä tosiaankaan oo menossa, jos positivinen tulos tulisi. Eli en tiiä sitten, onko järkeä ressata itteä koko tutkimuksilla. :/

runttipulla: Sinäköhän kirjottelit jossain vaiheessa kukkapenkeistä jotain.. no kuiteski raskausaikana ei sais mihinkään multaan tms. mennä koskemaan ilman hanskoja! Oon sen nyt ite koittanu muistaa tuolla kukkapenkeissä möyrytessä! :D

(.): Tällä hetkellä oon sairaslomalla, het elämäni ensimmäisen kerran lääkäriltä asti kävin saikkua hakemassa! B) No eipä sitä tullut, kun alle viikko, mutta siis alaselkä on aivan sökönä.. tuo iskia-vaiva pahenee ja muutenkin alaselkä tulee tosi helposti kipeeksi. Työterveyshuollossa eivät ottaneet ollenkaan tosissaan, kuten arvasinkin, käskivät vaan töissä käyttää enemmän apuvälineitä ym. Päivystykseen sitten jouduin viimein menemään ja siellä lääkäri sitten kehotti fys.terapeutille varaamaan aikaa, en kuulemma tällä selällä kovin isoa mahaa kannattele, jos en saa tätä kuntoon. Oma vikahan se tietysti on, enemmän vaan ois pitäny selkälihaksia ym. treenailla. Täällä on alkanut jo masu pikkuisen kasvaa... :heart:

Pearl ja beibi 10+4
 

Yhteistyössä