TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

Tsyt tyst tsyt tsyt tsyy tsyy * tanssii ja bailaa*

Sirtä vaan että...I´m back on track! Eli ei MITÄÄN tietoa enää mistään oksennuksista tai pahasta olosta. Toki olo on vielä inan heikko, mutta tänään olin koiran kanssa treeneissä ja kävin vaatekaupassa ja kohta lähden uudestaan ja sitten teen kaikkea sitä, mistä olen unelmoinut näinä 4,5 viikkona.

Elämä voittaa siis jälleen!

Tsyt tyst tsyt tsyt tsyy tsyy...
 
Heippa kaikille!

Olen täällä taustalla seuraillut teidän kuulumisia; onnea iloisista ultrakuulumisista ja :hug: muille.

Mulla on vähän kumma tilanne, tai sitten musta vaan tuntuu siltä. Ekassa neuvolassa kävin eilen, ja kun se täti kokeili mahaa, sanoi että kohtu vaikuttaisi suuremmalta kuin mitä on viikkoja kasassa (8+4). Raskaus kuitenkin näkyi testeissä todella myöhään... nyt on aika lääkärille torstaiksi, siellä sitten kai selviää enemmän? En tiedä mitä ajatella kun tuo myöhäinen plussa tuntuu niin oudolta. Pelottaakin vähän :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mulla on vähän kumma tilanne, tai sitten musta vaan tuntuu siltä. Ekassa neuvolassa kävin eilen, ja kun se täti kokeili mahaa, sanoi että kohtu vaikuttaisi suuremmalta kuin mitä on viikkoja kasassa (8+4). Raskaus kuitenkin näkyi testeissä todella myöhään... nyt on aika lääkärille torstaiksi, siellä sitten kai selviää enemmän? En tiedä mitä ajatella kun tuo myöhäinen plussa tuntuu niin oudolta. Pelottaakin vähän :/
Omalla kohdalla on ollut ihan sama juttu kummassakin raskaudessa. Lääkärikin sanoi ensimmäisellä kerralla että kohtu tuntuu isommalta. No olin jo ihan kauhuissani että onko siellä nyt kaksi.
Yksi oli, ja ihan oli kaikki ajallaan. Eiköhän se pian sinullekin selviä.


Itse odotan jännityksellä huomista. En malttaisi millään huomiseen. Pelottaa ja jännittää. Niinkuin varmasti kaikkia tuo ensimmäinen ultra.
Tulen sitten illlalla kertomaan kuulumiset.

mammakoo + iivari 11+5
 
Mä joudun poistumaan... :'( :'( :'(
Eilen iltapäivällä heräilin päiväunilta...ja jotai valahti housuun aivan ku ois pissannu...ei...se oli raakaa verta...juoksin vessaan ja sitä tuli tunnin verran ku hanasta...kokkareineen...istukka...ja se pieni..joka näytti jo ihan ihmisen alulta... :'( :'( :'(
Vkoja oli aika tasan 12...Just ku oltiin voiton puolelle kääntymässä...ni sit....Ei mitään kipua...ei mitään vihjettä asiasta...kui salama kirkkaalta taivaalta...se pieni pieni enkelimme meni toisien enkelilastemme luokse... :'( :'( :'(

Hyvin surumielinen Daizz...
 
Voi daizz suuren suuri :hug: ja muillekkin sitä tarvitseville. Tähän on kyllä kauhea jatkaa et ite olen niiiin onnellinen kun olin tänään np ultrassa ja siellä oli kuin olikin pieni tyyppi joka heilutti käsiä ja jalkoja ja vastasi viikkoja!!! olin jo ihan sillä mielellä menos sinne et siel ei mitään ole kun ei viime viikol kuulunut vielä ääniä ja muutenkin olo oli jotenkin "tyhjä" mutta tästä on hyvä jatkaa ja toivoa parasta...
 
daizz :hug: :'(

Itsellä vielä jonkun verran huonovointisuutta, mutta eiköhän se pian ala helpottamaan kun alkaa olla pian 12vk täynnä. Ainakin aikaisemmin on pahoinvointi loppunut noilla viikoilla.. Ylihuomenna on sitten se kauan odotettu np-ultra, toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin.. Minä pääsin kouluun jonne hain keväällä, joten syyskuussa aloitan opiskelut hetkeksi jos vointi sallii..

Mutta nyt nukkumaan jotta jaksaa nousta aamulla tuon meidän neiti Näpsän (kohta 8kk )kanssa :wave:
 
daizz :hug:
sef mahtavaa että pahoinvointi on jo ohi.
Itselläni viikkoja jo 13 ja kuvotus jatkuu. On ollut hieman parempiakin päiviä välillä mutta eilen oli taas aivan kamala olo ja illalla pitikin mennä pojan kanssa nukkumaan jo kahdeksalta ja niinpä olen jo taas tähän aikaan ylhäällä ja olo jatkuu.
Alkaa käydä kyllä tosi raskaaksi ja sit vielä tuo sokerin mittailu ja ruokavalio ja guaremin syönti mikä aiheuttaa mahakipua. Täytyy tänään soittaa äitipolille tuosta guaremista kun en ole voinut syödä sitä niin paljon kuin pitäisi. Mulla onkin lähete diabetespolille ja saan kai insuliinin, parempi sekin kun tämä mahakipu. Sanoinkin neuvolatädille viime viikolla puhelimessa että jos loppuraskaus on tällasta niin en varmasti ole enää järjissäni kun vauva syntyy. Toisaalta turha valittaa kun vauvalla varmaankin on kaikki hyvin.

Mutta koitanpa mennä takas nukkumaan jos sitten ois parempi olokin.

mei ja piiperö 13+0
 
Daizz :'( :hug: Kyllä tuntuu että on melkoisen epäreilua kun on jo melkein kolme kk odottanut että voi huokaista helpotuksesta ja sitten viime metreillä ... :headwall: :headwall: Todella kurjaa. :(

Sef, taidat olla kuin uusi ihminen - ja pahoinvointi ym helpotti just oikeaan aikaan, eikö? Hieno juttu :)

Omaan napaan... aamuisin on hönö olo, mutta kaipa tämä tästä. Kävin aamulla vaa'alla ja kilon on noussut paino, joten en panikoi (vielä). Painoa ei tarvitsisi kyllä tulla muutamaa kiloa enempää, koska olen tämmöinen läskipulla jo valmiiksi. Jaksaisikin sitten paremmin kun ei tulisi enää lisää kiloja. Masu ei ole juurikaan kasvanut (eikä sitä nyt näkisikään makkaroiden alta :LOL: ), mutta kokoajan siellä tuntuu jotain eloa olevan. Pullistaa, puristaa, nipistelee, toisinaan vihloo ja muuten vain jomottelee. Kai se sitten kasvaa, ultrassahan todettiin että viiikkojen mukaisesti kohtu oli kasvanut joten luotan siihen että kaikki on ok.
NP-ultraan olisi vielä 11 vrk aikaa, tuntuu että vastahan tässä oli monta viikkoa siihen. Osaatteko sanoa pitääkö olla pisuttelematta ennen kokeita ja pitääkö muutoin olla syömäti tms ennenkuin sinne menee? Aika on onneksi klo 14 niin ei haittaa vaikka tarvitsisi muutaman tunnin "pantatakin".
Sitten kysmystä kaikille: oletteko jo hankkineet jotain vauvajuttuja? Mä olen muutamia vaatekappaleita ostellut (itsepintaisesti punasävyisiä koska toivon tyttöä erityisesti... =) ), ja tiedossa on jo käytetyt vaunut, turvaistuin, pinnasänky ja vaatetta vaikka millä mitalla. Sinällään ei kai tarviis mitään ostella mutta nyt on alet ja kaikkea kivaa tekee vain mieli ostella.. :whistle: :snotty:
 
tuli tuosta np ultrasta ja pisuttelusta et mulla oli ihan rakko täynnä vaikka olin hypänny veskissä monta kertaa ku jännitti niin ja kun rupes ultraamaan laitto mut taas vessaan kun se estää näkymiä :ashamed: en ole tohtinut ostaa vielä mitään tulevaa varten vaikka ei ole edes vaunuja jääny edellisiltä kai sitä pelkää jotenki et innostuu "liikaa" ja sit meneekin kaikki pieleen..jätän hankinnat aina niille vähän turvallisemmille viikoille.Otatteko äitiyspaketin vai rahana ?minä ajattelin ottaa paketin kun aina ne uudet vaatteet on uusia ja rahasumma on aika pikkunen :|
 
Lara83
daizz suurimmat pahoitteluni :hug:
Kyllä vetää sanattomaksi, että näillä viikoilla vielä menee kesken..

Täällä pahoinvointi jatkuu, taas piti käydä oksentamassa kesken töiden :snotty:
Mutta tähän nuutuneesee olotilaan alkaa jo tottua ja mikäli menee samaa rataa kuin viimeksi, niin ei ole ihan heti loppumassa.
Ensi tiistaina on ultra, eli sitä odotellessa...

Lara83 ja pikkuinen 10+4 :heart:
 
Lara83
piti tuosta ultrasta sanoa, että vuosi sitten Naistenklinikalla rakossa ei saanut olla pissaa, vaan jouduin käymään kesken ultran vessassa vaikka olin juuri aikaisemmin käynyt..
 
aarh onko teillä muilla muuten kutisevat nännit? mun pitää salaa rapsutella kokoajan :whistle: :whistle: .... Rasvailen aina kun muistan bodyshopin jollain kaakaorasvalla, jonka pitäis kosteuttaa ihan kunnolla... muilla samanlaista probleemaa?
 
Mun papereissa lukee "Ultraäänessä virtsarakon tulee olla täynnä näkyvyyden parantamiseksi."

Äitiysavustuksen otan rahana. On niin monta vaatetta tuossa paketissa mistä en tykkää eikä tulis käytettyä. Alesta saa vähintään tuon verran vaatetta sillä rahalla ja saa sellasta mistä ite tykkää. Meillä kun on tuo laatikko ja melkein kaikki tarvikkeet jo valmiiksi. Toppahaalarin haluan sit joko tytön tai pojan värisen riippuu kumpi tulee. Käyn yksityisellä ultrassa kysyyn sukupuolen ja jos ei saa selville niin aluksi saan kaverilta viime vuoden pakkauksen haalarin. Ja onhan noita vanhoja äitiyspakkauksen haalareitakin kun ei niitä saa edes 0,50? myytyä joten tuolla ovat vielä varaston täytteenä. Nykyään tuo haalari on tosin paljon paljon parempi kuin ennen.

Nyt ei kutise nännit. Viime raskaudessa muistan jossakin vaiheessa kun ihan hilseili nahka vaikka kuinka rasvas. Muistelen että olis ollu jo iso maha siinä vaiheessa.

Olen hankkinut jo muutaman vaatteen ennen kuin edes olin raskaana. Viisi 50-56 cm bodya ja kolmet puolipotkarit on hankittu. Ja sain kaverilta äitiyspakkauksen vaippapaketin, mutta annoin pienimmät tytölle nuken käyttöön. Myös hoitopöytä/amme yhdistelmän ostin käytettynä kun sain halvalla. Kattelen aina jos jotain löytyy halvalla niin ostelen pikkuhiljaa. Ei tarvi sit lopuksi lähtee normaali hinnalla kaikkea ostaan.

Johjo & pipana 10+2
 
daizz :hug: :'(

Mulla lukee lapuissa, että uä tehdään emättimen kautta ja rakon tulee olla tyhjä.
Mä oon ostanut ruskovillan silkkipipon ja alesta Reiman toppapuvun muuta en ole vielä uskaltanut, vaikka himottais. Äitiyspakkaus vuodelta 05 löytyy, lähes käyttämättä tytöltä jäi, joten nyt otan rahana. Muuta ei sitten ookaan jäljellä kun pinnasänky ja syöttötuoli. Vaunut ja turvakaukalon ostan uutena, Saksasta tekis mieli tilata, mut saa nähä, päädynkö kuitenkin ostamaan suomesta. Saksasta sais vaunut noin 200e halvemmalla....mut noi takuuhommat mietityttää.

Nyt pitää lähtee munavoin tekoon, riisipiirakat kypsyy uunissa :p :wave:
 
Anmaria79
Mä en myöskään ota pakkausta ihan sen takia, että viimeksikään en niitä potkareita ym. juurikaan käyttänyt ehkä yöpaitana ja toiseksi esikoiselta on vaatetta säästössä ihan kiitettävästi. Toiseksi ajattelin ostaa sillä rahalla ainakin turvakaukalon, kun viimeksi oli se lainassa ja nyt en tiedä saadaanko mistään. Kaikki tarvikkeet on esikoiselta vielä muutoin säästössä ja mitään en juurikaan joudu hankkimaan. Tietysti jotain on kiva saada uuttakin ja varsinkin jos nyt tulee poika, myyn esikoisen vaatteita ison kasan ja ostan poikamaisempia tilalle.

Täytyykin tarkastaa, miten meidän sairaalassa on tuo ultra-juttu. Täynnä vaiko tyhjä...

Munkin on nyt lähdettävä syömään ruokalaan, huono olo pukkaa päälle!
 
grrh mulla ei näissä lapuissa lue mitään mutta todennäköisesti pitää olla sitten rakko tyhjä kun se sentään lukee että eka ultra on emättimen kautta.
Mä otan pakkauksen, kun ei ole mitään aiempia juttuja, ja ne vaatteet mitä siellä oli niin oli mun mielestä ihan käytettäviä ja ok.
Kävin justiin syömässä ja vitsit että väsyttää. Pian pitää lähteä pitämään kk-palaveria, ei yhtään jaksais.. :x
Onneks ylihuomenna on jo perjantai ja tulee viikonloppu :LOL: täytyy ajatella positiivisesti!
 
Heippa!

Saanko liittyä mukaan? Täällä 30 vuotias kakkosen odottaja raskausviikolla 10+0. Laskettuaika 21.1. ja synnytyssairaalana TAYS.

Hiljaiseksi kyllä vetää huonot uutiset. Voimia kaikille kovia kokeneille ja toivotaan kaikille jarrusukkia että vauvat pysyisivät mukana loppuun asti eikä huonoja uutisia tulisi enää kenellekään.

tämä kakkosen odotus on hieman poikennut edellisestä raskaudestani. Pahoinvointi alkoi jo viikolla 6+ ja on siis jatkunut edelleenkin tosin viimeisin viikko on ollut jo helpompi. Ekassa raskaudessa pahoinvointia oli vain 2 viikkoa (8-10). Ihoni kukki tosi runsaasta raskauden puoleenväliin asti, mutta tällä kertaa olen välttynyt siltä. Neuvolaan pääsen ekaa kertaa perjantaina jatuolloin varmaan saan tieodn Np-ultrastakin. Toistaiseksi ei tietoa masuasukin elossaolosta , koosta tai edes onko niitä yksi vai kaksi. Toistaiseksi olen luottanut siihen että kaikki on hyvin, kunnes toisin todetaan.

Esikoinen täyttää 2v syksyllä. on melkoisen eloisa kaveri ja minulla varmasti riittää töitä ensi keväänä jos hoidettavia on enemmän. huh huh!

Äitiyspakkausta en ottanut viiemksi enkä ota nytkään. Vaatetta ja tarviketta on riittävästi entuudestaan ja niitä saa niin valtavasti lahjaksi että suurinosa jää lähes käyttämättä.

Vinkkinä vauvanvaatteitaostaville:
Itse koin hyväksi jutuksi ostaa kaikki ihan pienimmät bodyt ja paidat samanvärisinä (esim. valkoisina, keltaisina, vaaleansinisinä tms.) Ne ovat käytössä niin vähän aikaa ja jäävät pineksi tosi nopeesti. Kun ne ovat samansärisiä ne tulee myös pestyä useammin. Itselläni saattoi esim punainen body olla kerran pälllä ja sitten se odotti pyykkikorissa pari viikkoa jotta muita pestäviä punaisia olisi tarpeeksi ja kun body tuli pesusta se olikin jo pieni.
sit toinen vinkki jos kiertelette aleja. Itse ainakin koin nämä aikusiten miniatyyrivaatteet aivan turhiksi vaikk niin suloisia ovatkin. Perusbody, potkarit tai collegehousut, sukkahousut tms oli käytössä eniten. Monet lahjaksi saadut hupparit yms käyttämättöminä laatikossa.

Talo hiljaa. Mies sai esikon päikkäreille. Mukavaa! 3 tuntia omaa aikaa.

Voikaa hyvin. :heart:
 
Minäkin vihdoin taas ilmoittaudun!! Kesälomaa vielä jäljellä mutta nyt ollaan taas kotona niin kerkeää vähän useammin kirjottelemaan..

[/b]Daizz suuret pahoittelut ja :hug: sekä halit myös muille niitä tarvitseville! Kenellekään ei saisi käydä noin :'(

Sef ehkäpä me siis selvitään tästä alusta kuitenkin!! Minäkään en ole nyt muutamaan päivään oksentanut ja kyllä täytyy sanoa, että elämä on ihanaa kun ei okseta koko ajan!! Aamulla olen jopa ehtinyt hetken aikaa loikoilla sängyssäkin heräämisen jälkeen eikä ole tarvinnut välittömästi silmien aukaisun jälkeen rynnätä jääkaapille. Tänä aamuna myös kahvi maistui melkein normaalilta! Elämä voittaa!! :D

Mulla on np-ultra ensi tiistaina, kivaa! Tosin jo eilen sain kuvan meidän Hippusesta kun oli eka lääkärineuvola. :heart: kyllä oli söpö kun mittaa oli 44,4mm ja mahtui tietenkin kuvaan hyvin kokonaisena, myöhemmissä ultrauksissa saa aina miettiä, mikä ruumiinosa on kyseessä, joka kuvassa näkyy :ashamed: Ekaa odottaessa ei ultrattu kuin rakenneultra (np-ultrassa ei edes käyty) joten oli mukava yllätys, että lääkäri ultrasi vähän kuin "kaupan päälle" kun ultra-laite oli samassa huoneessa ja päälläkin vielä kaiken lisäksi :)

Toivotaan kaikille hyvää vointia ja suurentuvia mahoja :p

-Lappitar ja Hippunen 11+6
 

Yhteistyössä