TAMMIKUUN TOIVOT 2009 kesäkuussa

Minäkään en ota pakkausta, sillä kaikkea löytyy tuon nuorimmaisen jäljiltä. Ainoastaan siinä tapauksessa että uusin tulokas on poika täytyy vaateet vaihtaa hieman sopivampiin väreihin. Ei taitaisi olla kovin mukavaa pojasta katsella kuvia vauva-ajoista jos päällä on Hello Kittyä tai muita vaaleanpunaisia ihanuuksia :D Toivottavasti rakenneultrassa saisi vihiä sukupuolesta jotta saisi tuon vaatepuolen kuntoon ajallaan... Huomenna sitten sinne np-ultraan, pitääkin muistaa kysyä miten pian sieltä tulee ilmoitus jos jotain hälyyttävää näissä seuloissa on ollut. Verikoehan otettiin jo silloin reilu pari viikkoa sitten ensimmäisellä neuvolakäynnilla.

Jagodalle tervetuloa!
 
Daizzille pahoittelut :hug:

Tervetuloa uusille!

Tänään oli neuvola/lääkäri. Kaikki hyvin. Lääkärinä oli mies (aina ennen ollut nainen) ja ei sattunut yhtään, kun aina kun naislääkäri ollut niin on ainakin aina vähän sattunut. Kyllä vähän jännitin, kun tiesin, että mieslääkäri nyt on, että miten menee.

Ultraa en vielä tiedä koska on, lähete sairaalaan lähtee tänään, niin sieltä tulee sitten postista.

Äitiyspakkausta ei oteta. Kahdesta edellisestä ollaan otettu ja nyt otetaan rahana.

 
Jagodalle tervetuloa joukkoon!

Söin ruokaa just ja taas on ihan ällö olo, vaan onneks ei oksentaa tarvi... Töihin pitäs taas puoleks yöks mennä, väsyttää nyt jo ihan sikana niin saa nähä kuin jaksaa juosta illan...

Mä aion ottaa sen pakkauksen! Olen sen jo kahdelta ekaltakin kerralta ottanu. On se vaan niin ihanaa kun saa hakea sen ja penkoa kaikkea tavaroita :)
Mä sain siskolta tosiaan yhdet vaunut joita se ei itse ehtiny käyttää juuri lainkaan (niillä oli silloin niin pieni auto ettei ne mahtunu kunnolla autoon, joten sisko osti toiset) eli mulla on nyt kahdet vaunut. Toiset ajattelin laittaa huutonettiin myyntiin.
Samainen sisko sai vajaa kaks vuotta sitten kaksoset, tytön ja pojan ja sain sieltä kans kaikki vauvan vaatteet. Niit onkin sit monta laatikkoa tuolla varastossa odottamassa uutta käyttäjää :heart: En edelleen tiedä kysytäänkö sukupuolta, ja kun kampeetkin on molemmille niin ei senkään takia "tarttis" tietää... Valkoinen talvipuku on kans, sellanen pieni. Se ÄP:n pukuhan on hilittömän iso vastasyntyneelle.

Viikon päästä olis täälläkin ultraan meno. Meillä se np uä tehdään mahan päältä ja rakko pitäis olla mahd. täys... Tai ainakin piti kolme vuotta sitten...

Mutta, nyt täytyy mennä pyyhkimään pyllyä vessaan. Kutsu kävi :LOL:

MrsO & Toukka rv jotain... ei pysy laskuissa... :ashamed:
 
Toi pakkauksen haalari on nykyään kokoa 68 eli ei enää niin valtava kuin ennen. Ja on likaa ja vettä hylkivää kangastakin. Ennenhän ne oli isoja (74 tai 80 cm) ja sellasta puuvillakangasta joka imi kaiken. Joku järki sentään tullu noihinkin. Eikä ainakaan tuossa uudessa paketissa ole enää niitä idioottimaisia 70 cm potkareita. Eihän kukaan edes enää niin isolla käytä potkareita :eek:. No en ota kuitenkaan vaikka järkevämmäksi on mennytki. Rakastan shoppailua joten mielummin ostan ite mieluisia ja sopivia sille sukupuolella kumpi tuleekaan.
 
tuosta pakkaukseta vaikka haalari nyt pienempi silti iso vastasyntyneelle ja luultavasti ei haalari mahtuisi enää syksyn jälkeen. onhan paljon muitakin vaatteita siinä, jäänyt vaan yleensä käyttämättä joten en ota. laitan rahat uusiin vaunuihin.
 
Ultra takana. :heart:

Jännitti aivan kauheasti mutta onneksi kaikki oli hyvin.
Pikkuinen vastasi koollaan 51mm täysin viikkoja 11+6. Verikokeessa kävin myös ja sieltä suunnalta sitten ilmottelevat jos niissä on jotain häikkää. Niskaturvotus oli itsessään 1,24mm eli ihan hyvä. (esikoisesta ja kakkosesta oli kummassakin 1,7)

Tässä vielä kuvaa pikku Iivarista:
http://www.aijaa.com/v.php?i=2276141.jpg
 
Mulla oikeasti jää paljon, tai ainakin ennen on jääny joitain vaatteita käyttämättä pakkauksesta. Esim. toi haalari on viime kerroilla ollu ihan hirvee, poika kun synty niin oli se lila, tytölle tuli se kaamea turkoosi! Makuupussit ja pienet vaatteet oon käyttäny, mut tosiaan ne 70cm potkarit on jääny käyttämättä... Pojalla jäi paljon muutakin kun se oli melkoisen lila voittoinen se pakkaus väreiltään. Nykyisessä pakkauksessa näytti taas olevan niin paljon sellaista mitä voisin kuvitella käyttäväni vauvalla et haluun sen. Ja muutenkin, on se raha summa melko pieni...
Edelliset toppavaatteet ja muut äp:n vaatteet oon antanu sit venäjälle vietäväks.

MrsO & Toukka rv...
 
mammakoo oi mikä ihana kuva :heart: hui että tommosiako ne jo meidän masuissa kasvaa :D :heart: äkkiä ne vaan alkaa näyttää aivan pieneltä ihmiseltä :heart: ei meinaa malttaa odottaa että pääsen itekkin ultraan!! :)

äpakkauksen meinasin vähän ottaa tällä kertaa. meillä on 2005 vuoden pakkaus esikoiselle otettu,toiselle jätin ottamatta mut nyt mua jotenki houkuttelis se pakkaus :) luin kans et se haalari on vettä ja liikaa hyylkivä niin senki takia mua kiinnostas kokeilla sitä. hmm ja vielä hyvä juttu sekin,jos se on pienempää kokoa nykyään.enpäs tiennytkään sitä...juu ehkä me otetaan pakkaus nyt ellei sit mies laita vastaan. meillä kun tota rompetta on aika lailla tarpeex =) vaunut on hyvät melkein kuin uudet vielä,esikolle uutena ostettu niiku kaikki muutkin tarvikkeet et onneks suuremmilta hankinnoilta säästytään :) mut kyllä mua niin houkuttelee kysyä sukupuolta sitten rakenne ultrassa et jos vaikka näyttäs muuta kuin nämä edelliset :whistle: niin sais ostella jotain punaista.... :heart: no jos taas sininen linja jatkuu niin ei sekään haitaksi oo,eipähän tarvi niin paljon ostella uusia vaatteita :D aina kumminki jotain uutta pakko ostaa....ei voi vastustaa niitä pikkusia vaatteita kaupoissa :heart:
 
Voi perr.... mulla on eilisestä alkaen taas ollut ihan vesiripulia :headwall: :headwall: Nyt meen lääkäriin, pakko olla joku suolistobakteeri, eikä mikään tavan vatsatauti. Aamulla jo kävin ihan vettä kakkimassa ja olo on sen mukainen. piru vie, onkohan mulla joku hylavamma nyt raskauden takia vai mikä... toivottavasti pääsen labraan antamaan ruikulinäytteen.

Teillä monella tuntuu olevan tosi tarkkaa noista vaatteista, että minkä väristä jne.. mä en ole niin kranttu, jos on pojankoltiainen niin kyllä sille violettia mun puolesta voi laittaa ja takuulla laitan punastakin jos tämä toukka ei millään suostu tyttö olemaan. Mekkoja sentään en laita mutta eipä kai noilla väreillä nyt niiiin hirveetä väliä ole, kunhan on puhtaat ja sopivat, ehjät vaatteet. :whistle: Mutta toiset varmaan on tarkempia.


Vitsit että ottaa päähän tämä vatsatauti.. töitäkin pitäis tehdä niin tässä sitä ollaan, jos en saa mitään järellistä syytä riblalle niin painun kyllä kotiin
:headwall: :headwall: :headwall:

Jeesh, aurinkoista aamua tästä huolimati kaikille ja mammakoolle onnittelut hyvistä ultrauutisista!
:heart:
...onkohan mun masutoukallakin ripulia nyt.. :eek:
 
Täällä kans ei ole värillä väliä =) siis meidän poitsuilla saa olla punastakin ja isommat laittaakin ihan minkä väristä vaan joa se on vaan muuten mieleinen.ei meilläkään pojat sentään missään prinsessa hepeneissä kulje :D mut eilen 4v.tyttö puki meidän melk.2v. pojan omaan puolihameeseen ja piti laittaa vielä pieni ponnari päähän ja toisella oli tyytyväinen ilme..ei ainakaan näyttänyt traumoja tulevan :D
 
Soittivat töistä, porukkaa sairaana, joten uhraan nyt sitten nämä kaksi vapaapäivää töihin :headwall: No saapahan näistä ylityökorvaukset ja ihan kivat rahat, jos jotain positiivista pitää tästä etsiä...

Vaatteista...Mä myönnän, olen lastenvaatefriikki :ashamed: Ostelenkin niitä ihan liikaa, ainakin isännän mielestä :saint: No mulla siis 2 tyttöä, ja tulipa seuraava sitten tyttö tai poika, niin joka tapauksessa joudun vaatteet ostamaan, kun ei oo oikeastaan mitään jäljellä...Ei sen puolen se kyllä passaa tällaiselle shoppailu hullulle :D
No kai se on valmistauduttava sinne töihin lähtöön.
 
Tasku Venus
Olin minäkin ultrassa sitten toissapäivänä ja ihan elävä lapsi siellä oli. :)
Se heilutteli kättä meille koko ajan. :D Oli se aika ihmeellistä.
mulla on nyt sitten LA 4.1.09
 
Me otetaan ehdottomasti pakkaus, sillä olen kuin pikkulapsi, joka pääsee karkkikauppaan, kun sen pakkauksen avaan :LOL:

98% pakkauksen vaatteista tulee kuitenkin varmasti käyttöön, kuten tuli vuoden 2002 pakkauksestakin. Kietaisuvermeet olivat muistaakseni ainoat, joita en käyttänyt.

Uuden pakkauksen toppapuku on tosiaan kokoa 68, mutta kyllä sen tammikuussa syntyvälle vauvalle pukee. Onhan se pikkusen iso, mutta mikäli olisi koon pienempi, sitä ei ehtisi välttämättä käyttää koko talvea. Joten olen tyytyväinen tuohon.

Meillä vasta eka neuvola edessä ensi maanantaina, joten sitä odotellessa.

Sef + masukki 10+1
 
Lara83
Nopsaan kommentoin tota äp:n toppapukua. Meillä on siis viime vuoden pakkaus (aivan ihana) ja siinä haalari oli jo tuo "pienempi" eli 68cm, mutta ei se mikään pieni ole! Meni meidän tytölle 6kk iässsä ja oli silloinkin tosi reilu (typy kasvanut n. 0 käyrällä koko ajan, paitsi pituus ++, eli ei mikään kirppu). Eli en kyllä usko että tarttee pahemmin käyttää sitä haalaria :ashamed:

Mutta koska tykkään siitä paketista muuten (vaikka kieltämättä potkareita ei kauheesti tullut käytettyä), niin varmaan otetaan se uudelle tulokkaalle. Vaikka viime vuoden värit oli kyllä mun mielestä niin neutraaleja, että kenelläkään ei luulis olevan niistä valittamista. Mulle on kyllä ihan sama, vaikka ehkä en nyt noita typyn vaaleanpunaisia hepeneitä kyllä pojalle pukisi.. ;)

Mutta nyt työt kutsuu!

:wave:

ps. onnea kaikille ultrassa olleille :heart:
 
Onnea ultrista hyviä uutisia saaneille! Itselläni on sama jännitys edessä huomenna. Aargh, mitenköhän saan nukuttua ensi yönä? Esikoista odottaessa näin ultraa edeltävänä yönä unta siitä, että myöhästyttiin ultrasta, ja kas kummaa, ihan oikeastikin myöhästyttiin, koska HKL:n bussit kulkee kesäisin vähän miten sattuu. Nyt saan kyllä hepulin, jos ensi yönä näen keskenmenounta...

Meillä olikin tänään esikoisen sydänkontrolli, ultrattiin ja mittailtiin verenpaineita. Aikamoisen työn takana oli saada tuo kiukkupussi pysymään paikoillaa, mutta ruudulla pyörivän Puuha-Peten ja isin vahvojen otteiden avulla se onnistui. Sydän oli niin hyvässä kunnossa kun se nyt vaan tuolla varustuksella voi olla, joten vasta vuoden päästä tarvitsee mennä seuraavaan kontrolliin! :heart: :flower:

Tuleeko muilla pahoja alavatsakipuja ilmavaivojen takia? Olin ihan tuskissani eilen, aina istuessa tai seistessä sattui. Maatessa helpotti heti. Meni useampi tunti, ennen kuin yhdistin sen ilmavaivoihin. Sitten helpotti, kun tajusin päästellä ilmaa ulos. Esikoinen katsoi silmät pyöreänä äitiä ja sanoi "kakka" :LOL: Tuntuu, että kaikki eri mahakivun lajit sekoittuu nyt, enkä oikein erota toisistaan ummetusta, ilmavaivoja, supisteluja ja nälkää. Pitää aina arvailla, mikäköhän sitä mahaa nyt vaivaa...

Tuttiritari 12+1
 
Minäkään en ole kranttu vaatteiden suhteen, en omieni enkä vauvan :D Tosin vaaleanpunaista tai muita hempeitä värejä en suostu pukemaan, vaikka kuinka olisi tyttö, eri asia sitten, jos kasvaessaan itse haluaa leikkiä prinsessaa... Äippäpakkaus otetaan täälläkin takuuvarmasti, asutaan niin pohjoisessa, että kaikki tavara menee käyttöön, vauvanvaatteitakaan täältä ei voi ostaa kuin S-marketista, jonka valikoimat on mitä on. Ja meillähän toppahaalariakin käytetään vielä kesäkuussakin joten eiköhän se ole jossakin vaiheessa varmasti sopiva.

Tulikin mieleeni, että mistä päin te mammat olette? Lähinnä sen takia kiinnostaa, kun näiden etäisyyksien takia monesti mielipiteetkin joistakin asioista vaihtelee tosi paljon.. Itse voin kertoa olevani siis Tosi pohjoisesta, synnytysmatkaa Rovaniemelle kertyy hieman yli 300km... Elämä on melko erilaista täällä kuin etelässä =) Olen kotoisin siis Keravalta, joten tiedän myös, millaista siellä on asua.. Viimeiset 6 vuotta olen kuitenkin viihtynyt täällä ja näyttää siltä, että tänne jäädään :D

Oli kiva lukea ultrauutisia, mullakin se enstiistai jänskättää!

-lappitar ja hippunen rv 12+0
 
Minä en itseäni krantuksi sanois vaatteiden värien suhteen...Joo, lilaa tai vaaleanpunaista en pojalle pue, mut on sillä punaisia vaatteita ollu. Tyttö taas kulkee ajoittain isoveljen vanhoissa kamppeissa. Sillai olen kranttu et vaatteiden tulee olla siistit ja ehjät! Itse pukeudun miten sattuu.
Me ollaan kans aika pohjoisesta, hieman Oulua korkeammalla.

MrsO ja rv?
 
Poikkeuksellisesti en ole pojan kanssa nukkumassa päikkäreitä. Meillä on iltapäivällä 1v kuvaus ja silitin vaatteet ja laitoin kaikki valmiiksi ja täytyy välillä saada tehtyä omia hommiakin. Tulee kyllä huonovointinen ilta kun tulee väsy.

Äitiyspakkausta en luultavasti ota. Viimeksi otin ja meillä on tarpeeksi vaatetta, ainoastaan pienemmät toppavaatteet täytyy ostaa. Pakkaus oli kyllä tosi poikamainen että jos tulee tyttö niin sitten varmaan sorrun ostelemaan vaaleanpunaista. Minulla ei ole niin tarkkaa vaatteille ja hyvin tuli pidettyä myös pakkauksen vaatteita, myös potkareita jotka on mielestäni ihanan vauvamaisia. Mun mielestä vauvat ja lapset puetaan nykyään liian aikaisin isojen vaatteisiin ja niinku joku sanoi ne ovat monesti epäkäytännöllisiä. Puolipotkarit ja kietaisubodyt oli mun mielestä helpoimmat pukea vastasyntyneelle.

Ja siitä np ultrasta. Meillä oli ohje että 1-2 tuntia pisulla käymättä. Ultra tehdään mahan päältä. Mutta jos tehdään sisäkautta niin sillon pitää olla rakko tyhjä. Mulla on molemmilla kerroilla ensin ultrattu mahan päältä, sit olen käyny tyhjennyksellä ja vielä sisäkautta ja näin saadaan kuulemma varmempi tulos. Ja nuo testit ovat 80% luotettavia.

Äitipolilta soiteltiin eilen ja meinasivat että kohtapuolin aloitetaan insuliini. Parempi niin ettei ole maha jatkuvasti kipeä guaremista. Onko ketään muita jotka joutuu syömään guaremia?

mei ja piiperö 13+
 
Ja minä aloitin täällä panikoinnin listeriasta nyt sitten :headwall: :eek: :eek: :eek: Kun tämä ripuli jo toistamiseen ja menin lukemaan listeriasta niin se tarttuu maaperästäkin..ja mä jos kuka olen piipertänyt puutarhaa ja istutuksia ja kaikkea. Soitin hätäpäissäni työterveysasemalle (jossa ei osattu sanoa mitään muuta kuin että leku soittaa takaisin), neuvolaan, joka meni vastaajaan joten en nyt tiedä mitä tekisin.
Toivottavasti panikoin turhaan, mutta ei kai tämmönen riplu nyt normaaliakaan ole, kun ei lakkaa. Tai oikeastaan kuraveden kakkaaminen. Olokin alkaa olla vähän huonohko jo kun ei mikään taas maistu... on ihan tappiomieliala että nyt kaikki menee mönkään. :(

Niin ja mä olen täältä pääkaupunkiseudulta.
 
buh, sekä neuvolatäti että lääkäri rauhoitteli että voi olla ihan vaaratonta. Jos tulee kolmas bibuli niin sitten aletaan tutkimaan sitä listeriaa. Se onkin kuulemma melkoisen haastava tutkittava, jotenkin veriseerumilla tai jotain.
No, mä lähden kohta kauppaan hakemaan mustikkakeittoa, banaania ja maitohappobakteereja ja jotain gefilustuotteita.
Toivottavasti tämä ei ole muuta kuin huonoa vastustuskykyä/tuuria että tulee tupalribla, sillä harvoin näitä olen sairastellut.

Täällä on mahdoton ukkonen :eek:
 
runttipulla Voimia ja jaksamista sinne! Toivotaan et kaikki olis kunnossa, ja ettei se olis sitä listeriaa!

mei08 Mä oon kans samaa mieltä et liian aikaisin liian "isojen" vaatteisiin vauvat puetaan. En itse käytä muksuilla juuri farkkuja, tykkään college housuja pitää niillä. Ne ei purista eikä kiristä ja on helppo pukea ja riisua.
Siskolta saamista vauvan vaatteista oli osa just jotain farkun tyylisiä, mut annoin ne takas et saa laittaa ne kirpikselle.
 
No nyt on ultrassa käyty ja kaikki on niinkuin olla pitää :D Niskaturvotusta oli 0,62mm ja se yhdistettynä kaikkiin tarvittaviin tietoihin ( minun ikä, sikiön pää-perämitta ja veriseula) antoi riskiluvuksi 1:1300 eli ei aihetta huoleen.. Sikiön koko vastaa viikkoja eli tänään siis rv. 12+0 ja la 8.1.09
Johjo kun ehdit niin vaihdatko sen minun la siihen 8.1.09 :D Vaikkakin yli menee reilusti jos vanhat merkit paikkansa pitää, mutta onhan tuo päivämäärä jonka jälkeen saa alkaa tuskailemaan "että tulis jo" ihan luvan kanssa :LOL:
Rakenneultra on sitten 21.8 ja seuraava neuvola 17.7....

Täytyy myöntää että kyllä nyt on taas hieman helpottuneempi olo tämän odotuksen suhteen kun tämä etappi on selvitetty...

Runttipullalle :hug: jospa se vaan olisi tavallista sitkeämpi vatsatauti..

Ja onnittelut kaikille muillekin hyviä uutisia ultrasta saaneille :flower:
 
Minä oon tarkka lasten vaatteista. Katson tarkkaan mitkä sopii yhteen ja että sukatkin on sopivaa sävyä. Omista vaatteista ei oo niin väliä. Ei läski (ja köyhä) löydä hyviä vaatteita ja siks ei voi olla tarkka. Vauvalla käytän kyllä "vauvojen vaatteita", mutta en potkuhousuja. Puolipotkareita kyllä ja unihaalareita, mutta en potkuhousuja, varsinkaan enää 70 cm käyttävällä eli puolivuotiaalla (eiks ne oo joskus silloin sopivia?). Collegehousut tai ohuet pehmeät farkut ja bodyt ollu enimmikseen käytössä ja tuolla nuorimmalla oli usein vauvana mekko. Paitsi sit ku oppi konttamaan niin ei voinu pitää ku jäi polvien alle. Tosin en mitään perus yksvärisiä collegehousuja edes osta vaan jotain "kivoja" joissa on jotain yksityiskohtia tmv, sama koskee myös bodyja. Meillä ei ole mitään tallella isommilta pienemmille kun mua alkaa tylsistyttään katella samoja vaatteita jo ku ne on yhdellä lapsella. Ulkovaatteet säilytän keskimmäiseltä nuorimmalle varavaatteiksi kun tyttöjä ovat molemmat. Ne on niin kalliita hommata uutena. Meillä ei kuitenkaan tartte vaatteet olla mitään merkkivaatteita eikä välttämättä tän kauden. Siks ostanki paljon etukäteen alennusmyynneistä valmiiksi. Nytki kouluun jo monta pitkähihaista valmiina kevään alesta. Ja täksi kesäksi ostin jo viime kesän alesta lapsille vaatteita. Niin ja vauvalla tykkään pitää "oikean" värisiä vaatteita. Meidän kaljupäistä ku ei aina muuten tiedä onko tyttö vai poika. Tykkään että tyttö on tyttömäinen ja poika poikamainen.
 

Yhteistyössä