TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

SusSoo
Alkuperäinen kirjoittaja Bhunis:
Paljon se varhais ultra juttu maksaa?? Mietin et josko itekki menis
Alkuraskauden ultra varmaan tuli maksamaan lopulta jotain 100 euron kieppeillä. Mä olen joka kerta ollut ilmeisesti niin jännittynyt siellä ultrassa, että on jäänyt tuo hinta vähän unholaan... Oikeesti sieltä ultrasta on lähtenyt niin onnellisena ja helpottuneena, että ei ole enää välittänyt montako euroa ne pankkitililtä höylää =) Kyllä se alle satasen on tainnut olla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Bhunis:
Paljon se varhais ultra juttu maksaa?? Mietin et josko itekki menis
Alkuraskauden ultra varmaan tuli maksamaan lopulta jotain 100 euron kieppeillä. Mä olen joka kerta ollut ilmeisesti niin jännittynyt siellä ultrassa, että on jäänyt tuo hinta vähän unholaan... Oikeesti sieltä ultrasta on lähtenyt niin onnellisena ja helpottuneena, että ei ole enää välittänyt montako euroa ne pankkitililtä höylää =) Kyllä se alle satasen on tainnut olla...
Siis tarkotatteko nyt yksityisellä käyntiä vai?? Mua kiinnostaa kans kovasti varhainen ultraus, mutta mihin otetaan yhteyttä?

 
Jälleen uusia odottajia, hyvä homma! :)

Täälläkin väsymystä löytyy, painottuu kyllä iltaan tämä väsymys, päivän jaksaa ihan hyvin. Iltaisin unta ei tarvitse kauaa odotella. Ja nyt taas rinnat kipeänä, ne oli kipeät kun oottelin menkkoja alkavaksi sen viikon. Välillä ei sitten ollut mitään, ja nyt pari päivää taas aristanut jonkin verran. Toisaalta ihan hyvä, että joitakin oireita on. Jotenkin sitä paremmin luottaa siihen että kaikki ok... :/
 
Diacorilla ultra maksaa 100 e.
Kela-korvauksen tuosta summasta saa,jos on lääkärin lähete.
Onnex mies maksaa :LOL:
Mutta onhan tuo satanen pieni hinta siitä,että saa tieää,onko kaikki on :heart:
Toisissa paikoissa hinta liikkuu 192-280 e:n välillä :eek:
 
SusSoo
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Bhunis:
Paljon se varhais ultra juttu maksaa?? Mietin et josko itekki menis
Alkuraskauden ultra varmaan tuli maksamaan lopulta jotain 100 euron kieppeillä. Mä olen joka kerta ollut ilmeisesti niin jännittynyt siellä ultrassa, että on jäänyt tuo hinta vähän unholaan... Oikeesti sieltä ultrasta on lähtenyt niin onnellisena ja helpottuneena, että ei ole enää välittänyt montako euroa ne pankkitililtä höylää =) Kyllä se alle satasen on tainnut olla...
Siis tarkotatteko nyt yksityisellä käyntiä vai?? Mua kiinnostaa kans kovasti varhainen ultraus, mutta mihin otetaan yhteyttä?
Joo, kyllä ihan yksityisellä olen käynyt tuossa alkuraskauden ultrassa. Mä soittelen tuonne paikalliseen lääkärikeskukseen. Normaalisti olen käynyt rv8 paikkeilla. Joo, en mä liioin tuota hintaa kauhistele. En pysyisi järjissäni siihen neuvolan tarjoamaan np-ultraan asti! Pakkohan sitä on käydä katsomassa, että kaikki on ok. Tuulia78, kauheeta mitä hintoja joissakin paikoissa on! Tuo mun "suosima" lääkärikeskus tosin lopetti, joten täytyy mennä johonkin toiseen. Joten toivottavasti niillä ei ole tuollaisia kiskurihintoja!
 
Laiska kun olen,niin kopsaan toisesta pinosta :kieh:
Tilasin eilen muutaman äit.vaatteen... ...nyt jo....
Oli ihan PAKKO
Mutta miksi ihmeessä ne vaatteet on sävyiltään ja malliltaan niin neutraaleja?
Ei mitään jujua tms.
Etenkin topit!!
Kun miel. tykkään pukeutua vart. myötäsesti eli mitään telttaa en halua,niin pakko kait se on Prisman osastolla kävästä
 
Mä pikkuhiljaa varovasti lueskellu tätä pinoa...ja rohkastuin sitten kirjottamaanki. :p
Eilisen shokki plussan jälkeen...olo on ollut aika hurjan hyvä..ja onnellinen.Aattelin kummiski pe aamuna testata vielä ja sitten soittaa neuvolaan ja varata aikaa varhaisultraan.
Takana on siis tän nykysen miehen kanssa kaksi km...09/07 ja 01/08...Ja nyt uusi tärppi.Toivotaan vain että pieni pysyy kyydissä tiukasti loppuun asti. :/
Fiilis on uskomattoman hyvä..vaikka vähän kyllä pelottaa pysyykö pieni ongelmitta kyydissä.
Pakko sen on pysyä..siihen ois luotettava.Et sais nauttia tästä raskaudesta.

Katsellaan..miten tää homma edistyy..tekis kyl mieli soittaa jo neuvolaan ja varata aikaa..mut jos tekee sen testin pe aamuna viel ja sitte..sinne asti siis itteesä kurissa pitäen :p :x

Olo on ihan hyvä.Viluttaa...ja vähän on semmonen outo olo.Fluntsan tynkää...tuli käytyä viime pe heittämässä talviturkki pois...hui oli kylmää..mut olo oli sen jälkee hyvä.
Hajut ottaa nenään...ja kuvottaa.hyvin pientä ällötystä... jne....

Mut mä lähen haravoimaan viimesen läntin pois...tuolt pihasta...harmi vaan seki ilo loppuu sen jälkeen.Mä ku tykkään haravoinnista..
 
Jos valitsee menevänsä alkuraskauden ultraan, milloin se yleensä tehdään? Itseänikin vähän saattaisi tuo kiinnostaa, kun pelko siitä, ettei kaikki olekaan ok on niin suuri. :headwall:

Ihmettelen kovasti, että minua ei väsytä yhtään. Tai eilen olin aika koomassa, mutta muuten olen ollut melkeinpä pirteämpi kuin yleensä - olen jaksanut valvoa aamuyöhön ja herännyt silti ihan näpsäkästi seitsemältä. Minulla ei oikeastaan ole myöskään muita sen suurempia raskausoireita - ainoastaan on koko ajan joko kuuma tai kylmä ja tissit ovat ihan hirvittävän kipeät. Edes minkäänlaista kuvotusta ei ole esiintynyt, vaikka edellisessä ( keskenmenoon päättyneessä ) raskaudessa olin toimintakyvytön heti plussatestin teosta lähtien - oksetti ihan hirveästi. Pitäisikö tässä olla tosi huolissaan vai vain nauttia siitä, ettei ole oksuolo, eikä väsytä?
 
mä en oo kuullukkaa alkuraskauden ultrasta, vaikka 2 raskautta jo takana. millä viikoilla se yleensä tehdään? riskiraskauskokeesta kyllä oon kuullu, eli se joka tehdään viimestään 15 viikolla ja siinä otetaan verikoe ja katotaan niskapoimu. kummallakaan aikasemmista raskauksista en siinäkään käyny, olin vaan rakenneultrassa ja jos myöhemmin oli jotain tarvetta mennä, tosin toisella kävin kattomas sukupuolen, harmitti kyllä sen jälkeen. Olihan se silleen helpompi ku sai oikeen väriset vaatteet laitettua ym, mut kyl se jännitys synnytyksessä katos, ensimmäisellä mä ainaki odotin et kumpi tulee mut ku toisella tiesi jo niin ei se ollukkaa niin kivaa. jos nyt tämä asukki joskus syntyy niin en kyllä aio mennä kattomaan kumpi tulee, mielummin oon jännityksessä. mulla ei sillai kauheesti oo oireita vielä tullu, toivottavasti ei tuukkaa, no välillä kyl tekee häijyä ku syö tai jos on oikeen nälkä niin voi tulla vähä häijy olo. mulla olis sellanen propleema ku oon laihiksella (laihtunu nyt n 30kg) ja vieläkin olis pudotettavaa, mutta eihän sitä vissiin oikeen sais laihduttaa raskauden aikana, en tiä oikeen mitä tekisin, pelkään vaan et ote lipsuu ja tuun pikaa samoihin kauheisiin mittoihin ku ennenki. pitää varmaan neuvolasta kysyä mitä teen. kumminki syön terveellisesti ja 1400kaloria päivässä, et riittäisköhän se vaikka odottaaki. en tiiä. oli muuten ihan kivan näkönen 2008 vuoden äippäpakkaus. ehkä vähä tyttömäinen.
 
Hei vaan!
Saisinko liittyä seuraanne? Haamu testattu kp 33 ja nyt menossa rv 6+5.
Vihdoinkin uskallan tänne kirjoitella. LA on 1.1.09 laskurin mukaan.
Oireita tai niiden puutetta täälläkin ihmetellään. Olen myös kuten JacQe, tosi virkeä, herään aikaisin aamulla, mutta illalla taas väsyttää kovasti. Ei mitään kuitenkaan tavallisesta poikkeavaa. Rinnat on välillä vähän arat, mutta usein ei tunnu miltään. Välillä närästää ja kuvottaa, mut suurimmaks osaksi ei. Ainoa mikä on jokapäiväistä on mahan pistely tai viiltely ja selkäkipu. Koittaa tässä nyt ottaa selvää...varsinkin kun esikoista odottaa. Yritystäkin ehti tulla melkein vuoden, joten nyt sitten hermoilee joka asiasta. Vaikka pitäisi olla rauhallinen :LOL: Onko kellään muulla sellaista "oiretta", että vatsa on turvoksissa?
Minulla on nimittäin sellainen pömppö aamusta asti, että housut ei mene kiinni ja joutuu käyttämään löysiä vaatteita, koska näytän kyllä todella raskaana olevalta.
Ei siinä muuten mitään, mut ei haluaisi jo nyt mitään kyselyjä...
Nyt tuli jo heti alkuun sellainen vuodatus, et huh!
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saaru:
Oih, niin se aika rientää. Vasta ite odoteltiin tammikuu2008-pinossa. Onnea ja tsemppiä kaikille! *sori, tunkeilu* :ashamed:



Saaru ja Luca 2.1-08
Piti mun kans tulla kuokkimaan tänne =) :D :saint: Niin sitä vaan aika rientää, vuosi sitten oli itse siinä vaiheessa että sa just tietää odottavansa. Plussasin vuosi sitten vappuaattona ja nyt on 4kk neitiskä tässä sylissä :) :heart:

Onnea kaikille odotukseen ja nauttikaa odotuksen ihanuudesta :heart:

Halinappi ja prinsessa 1.1.08
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hathor:
Hei vaan!
Saisinko liittyä seuraanne? Haamu testattu kp 33 ja nyt menossa rv 6+5.
Vihdoinkin uskallan tänne kirjoitella. LA on 1.1.09 laskurin mukaan.
Oireita tai niiden puutetta täälläkin ihmetellään. Olen myös kuten JacQe, tosi virkeä, herään aikaisin aamulla, mutta illalla taas väsyttää kovasti. Ei mitään kuitenkaan tavallisesta poikkeavaa. Rinnat on välillä vähän arat, mutta usein ei tunnu miltään. Välillä närästää ja kuvottaa, mut suurimmaks osaksi ei. Ainoa mikä on jokapäiväistä on mahan pistely tai viiltely ja selkäkipu. Koittaa tässä nyt ottaa selvää...varsinkin kun esikoista odottaa. Yritystäkin ehti tulla melkein vuoden, joten nyt sitten hermoilee joka asiasta. Vaikka pitäisi olla rauhallinen :LOL: Onko kellään muulla sellaista "oiretta", että vatsa on turvoksissa?
Minulla on nimittäin sellainen pömppö aamusta asti, että housut ei mene kiinni ja joutuu käyttämään löysiä vaatteita, koska näytän kyllä todella raskaana olevalta.
Ei siinä muuten mitään, mut ei haluaisi jo nyt mitään kyselyjä...
Nyt tuli jo heti alkuun sellainen vuodatus, et huh!
Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!
Saanko Hathor lisätä sut plussanneisiin?
Siis tuolla vauvakuume mutta ei vielä puolella,jos muistat? :)
Tulehan kertomaan kuulumisiakin... :)
 
Vauva siis tulossa, ihanaa :heart: . Vappupäivänä tein testin ja laskettu aika näyttäisi olevan 1.1.2009. Kierto oli hieman epäsäännöllinen mutta noilla main se on. Nyt siis rv 5+5.
Raskausoireina on mahakipu, nipistely, rintojen arkuus ja yövalvomiset, vastaavasti päiväunet on nukuttava. Tosin 11k pojan kanssakin yöt on vielä hieman repaleisia että sekin päivällä väsyttää. Mä olen myös ylipainoisena miettinyt että miten syödä kun ennen raskaaks tuloa kevensin niin millä kalorimäärällä voisi olla riskeeramatta vauvaa.
 
SusSoo
Hathor ja Mystical! Mielelläni sitten lisäilen tietoja tuohon listaan kun haluatte niitä antaa.

daizz
onnittelut vielä kertaalleen. Mä jo ehdin sua vähän odotellakin tänne... Kerrohan sinäkin sitten la, jotta voin lisäillä listaan.

Onnea myös mei08! Tännehän tulee pinoon väkeä niin nopsaa, ettei ehdi kirjatakaan ylös sitä mukaa =)

*Sussoo ja Sisu 5+3*

 
SusSoo
Alkuperäinen kirjoittaja Mystical:
Laskurin mukaan la ois 11.1.2009 ja kolmas lapsi tulossa. Ihan outoa, ei vielä mitenkään pysty tajuamaan että on raskaana. :heart:
Kiitti! Lisäilen tiedot. Joo, on tämä vähän tämmöstä unta. Huvittavaa sinänsä kun välillä varmasti hymyilen onnellisena itsekseni ja ympärillä olevat ihmiset eivät aavista mitään.
 
SusSoo
Hathor ja JackQe :wave: me voitais perustaa sitten joku oireettomien kerho! No, ainoat oireet on alavatsan nipistely ja kamala kuumotus varsinkin iltaisin. Energiaa on mielestäni normaalia enemmänkin
 
Minäkin voisin varovasti liittyä joukkoon. Testi tehty äsken ja viiva oli vahva. Kuitenkin kaksi ei-onnistunutta raskautta takana, joten varovaisin mielin tässä mennään.
La laskurin mukaan olisi 12.1.09. Kolmas tulossa,hys sairaala.
 
Tänne minäkin hiipisin... Laskurin mukaan osuis la tuonne 10.1 tienoille... Eli tosi alussa vielä mennään...

Mullakaan ei mitään muita oireita kuin nipistely sekä rinnoissa että masussa, mutta kyllä ne sieltä varmasti tulee jos on pikkuinen kyydissä. Toista lasta tässä oottelen ja esikosta oli kyllä aivan järkyttävä pahoinvointi tuonne rv 13 saakka ja alkoi n. rv 6 joten armonaikaa pari viikkoa maksimissaan, täytyy nauttia vielä kun voi... :headwall:

Meillä kesti melkein vuoden, ennen kuin tärppäsi joten ollaan tosi onnellisia ja toisaalta hieman epäluuloisia edelleen... :ashamed:
 
Onnea plussasta Mystical,daizz ja Hathor :heart: :heart: :flower:
Juu,se alkuraskauden ultra tehdään yleensä kork. vko:lla 6.
Siksi,että vielä ei välttämättä aiemmin näy sykettä,nin ei turhaan vanhempia säikytetä :)
Meillä on aika ens`ma:na ja silloin vko:t 6+0.
Saattaapi olla,että jos Pikku Otus on tarrautunut kiinni myöhemmin niin vielä ei näy edes sitä sykettä mutta toisaalta voi selvitä,että Otus on jo pidemmälläkin!
Mulla kun testi näytti niin toooosi aikasin plussaa.. :eek:
Tietty sitä toivoo,että ma:na näkyis jo syke,koska jos ei näy,niin seur. vko:lla mennään uudestaan :D
Eihän se sykkeen näkeminen mitään tietenkään takaa.
Mutta kun yksityisellä tuollasta mahollisuutta tarjotaan ja Diacorillakin vain 100 e,niin kyllähän sitä haluaa varmistaa,että jotain kerrottavaa todella on.
Noh,oma olo kyllä puhuu puolestaan :LOL:
JackQe: Kyllähän nuo sun oireet raskausoireilta kuulostaa!
Mullakin on noita kylmiä ja kuumia aaltoja :whistle:
 
No heippa! Ok, nyt olen lukenut näitä teidän viestejä, ja aika monella on ns.oireeton alkuraskaus, eli ei kai syytä huoleen. Itsellä rinnat on nyt jotenki ihmeen pakkautuneet, painaaki ihan kamalasti. Tänään töissä seisoin kassalla ja luin lehteä niin yhtäkkiä pukkas kauheen hien päälle ja aloin puhalteleen että "eiks teillä muilla oo kuuma"?
Sitten taas eilen ihmettelin miks mua palelee, eikä ykskään ikkuna ollut auki, vaikka olin varma siinä.
Nyt on pakko laittaa heti tähän perään, että äsken puristin molemmista rinnoista maito tipan :attn: Aika hauska, eli se pakkautumis tunne oli totta!
Mä luulen että menen ultraan sitten kun sen aika tulee, haluan luottaa siihen että Gubbe pysyy matkassa. Silittelen vauvaa joskus masun läpi :heart:
Sarabi ja Gubbe rv 4+5
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussasta :flower: !

Mulla on kyllä aika selvät oireet. Rinnat tosi arat, pahoinvointia, pissatusta, kuumia aaltoja ja kylmiä väreitä yms. yms... Mulla nuo oireet tuntuu painottuvan enemmin iltaan, varsinkin pahoinvointi. Päivällä tulee kyllä yleensä yksi "kohtaus". Välillä taas on ihan liiankin normaaleja hetkiä, jolloin ajattelee, ettei kaikki ole kohdallaan. Kuitenkin kohta taas iskee hirmuinen ellotus. Vain pari kertaa olen oksentanut, lähinnä ellotus on sellaista tasaisen tappavaa. Aika jännä juttu kyllä, että välillä energiaa on järjettömän paljon, mutta kohta sitten nuukahdan aivan odottamatta. Ja jos silloin käyn makuulleni, ei unta tarvitse odottaa. Ihanaa kyllä, ettei iltaisin ole tarvinnut odottaa nukahtamista, kuten ennen.

kuudenmutsi rv?
 

Yhteistyössä