TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Huh, nytkö se sitten alko meikäläisenkin pahoinvointi.... en oo ihan vielä oksentanu mutta tänään oli jo pari kertaa lähellä. Töissä tuntuu et jaksaa ekat 5 tuntia ihan ok, mut sen jälkeen tekis mieli kaatua sänkyyn ja niin oon kotiin tultua kaatunutkin. Ja tisseihin sattuu ja tuntuu et kaikki vähänkin negatiiviset kommentit töissä panee itkettämään.... Ihanaa olla raskaana :)



 
Minä en ole vielä neukkua uskaltautunut varaamaan, nyt siis 5+2 :heart:

ARGH! Mä olen NIIN vihainen miehelle! :headwall: :headwall: :headwall: Se oli nimittäin mennyt kertomaan kollegoilleen (jotka ovat myös mun tuttujani, olen tehnyt äidinkielen opettajan sijaisuuksia samalla koululla, jolla mies opettaa) tästä raskaudesta. Mä en käsitä, mitä miehen päässä on liikkunut: luulisi, että kuka tahansa ymmärtää, että on aika turhaa kertoa ekoilla raskausviikoilla raskaudesta kenellekään. Oltiin kaiken lisäksi sovittu, että tästä ei hiiskuta kenellekään vielä pitkään aikaan, äidillekin ajattelin kertoa vasta kun rv 12 on tullut täyteen. Olen ihan raivona. Lisäksi kun mies tietää, että mua pelottaa ihan hirveästi, eikä mistään ole vielä takeita. Kysyin, miksi ihmeessä se oli mennyt plussauksesta kertomaan ja vastaus oli luokkaa: "se nyt vaan lipsahti.." :headwall: Suututtaa. Olen niin vihainen, etten tiedä mitä sanoisin/tekisin.
 
Mitäs luulette voisko noita ummetuslääkkeitä ottaa? Siinä ohjeessa luki ettei mitään haittavaikutuksia olla todettu mutta pitäis välttää raskausaikana. Minäkin varaan neuvolan kun kerran kaikki muutkin on varannu. plekäsin että ne nauraa mut pihalle kun näin aikasin varaisin mutta näköjään se onnistuu. Mun pitää saada se 23.5 perjantaille koska se on mun vapaa päivä. Seuraava mahdollisuus on 2.6, enkä jaksa odottaa sinne asti.
Mietin myös että missä vaiheessa tohtis saikkua pyytää, kun tänäänkin olin niin kipeä joka paikasta ja parasetamol ei auta mitään, vaikka se on 500 millig. Tiedän että lepo auttaa. Mutta mihin sen rajan vetää ettei jatkuvasti jää saikulle?
sarabi ja kubbe 4+6
 
Hei!

Ilmoittaudun mukaan! Tänään tein positiivisen raskaustestin (kp 39). Ensimmäisen kerran testasin kp 28 ja näytti negaa. Tuntuu ihan uskomattomalta, koska täällä on tätä odotettu yli 2 vuotta! Nyt vain pelottaa, että meneekö kaikki hyvin, mutta onneksi päästään varhaisultraan jo 20.5. Odotetaan siis ensimmäistä ja tod näk jossain Hkissä synnytetään, jos sinne asti päästään ja netin laskureiden mukaan la olisi 5.1.
 
Tervetuloa uusille ja plussanneille onnea :attn: :heart:
Tuosta ikäerosta:tytöillä ikäeroa on 1v1kk.
Ihan mukava ikäero musta,koska tietyllä tapaa se helpotti arkea :D
Muutaman kuukauden päästä kun molemmilla oli jo yhdet pväunet samaan aikaan jne.
Pojan ja keskimmäisen välille tuli ikäeroa 4 vuotta.
Nyt kun tämä Pikku Otus toiv. kuoriutuu tammikuussa,niin tarkotus olis saada uusi vauveli myös heti perään,toiv. onni on meillä myötä :heart:
Nyt ilm. on alkanut se väsymys ja pientä pahoinvoinnin aaltoa?
Vein äsken muksut isälleen ja aina se on yhtä sydäntä riipivää jättää poika sinne,kun toinen itkee,ettei halua jäädä :'(
 
Heippa taas

En ole vielä neuvolaan soitellut, enkä tällä viikolla soitakaan. Mietin jos tekisin saman kuin Mammakoo: katsottaisiin esikoisen 1,5v neuvolassa mun masujutut. Ainut vaan, että sillä käynnillä mulla olisi jo rv10+6 silloin :D Ja toinen mutta on, että esikoisen läsnäollessa on ihan turhaa yrittää maata missään tutkimuspöydällä, kokeiltu on! Kun viime raskaudessa (se kesk. km) yritettiin etsiä dopplerilla sydänääniä, esikoinen konttaili mun päällä...

Alkuraskauden ultrakin kuuluu suunnitelmiin, en vaan osaa päättää, millä viikolla menisin. Tekisi mieli mennä jo 6+, mutta toisaalta edellisessä sikiö oli kuollut noin 8+1... Jos menisin yksityiselle ~6+2, ja sitten pyytäisin päästä sydänäänien kuunteluun 9+, ja jos ei kuulu, ultraan. (Täällä kuulemma joskus saattaa päästä ultraan, jos on taustalla km, ja sydänääniä ei saada neuvolassa kuulumaan.)

Olen kertonut raskaudesta niille kolmelle mammakaverille, joita näen pihalla ja puistossa tiheään. Sen lisäksi kahdelle muulle kaverille, jotka tiesivät myös siitä keskenmenneestä raskaudesta. Muille en kerro ennen kuin on jotain varmuutta elävästä sikiöstä. Olen kyllä ihan mielettömän skeptinen tämänkin raskauden suhteen. En jaksa uskoa, että tästäkään pitkälle päästään. Mitenköhän sitä voi(si) kestää kaksi keskenmenoa peräkkäin? Käyhän monille niinkin.

JackQe, olipas sun miehes ollut hölösuu töissä! Miehille se ei ehkä ole niin elämän ja kuoleman asia, koska se niitä alkuraskauden riskejä ei ehkä osaa hahmottaa niin hyvin, kun ne ei suoranaisesti lankea omalle kohdalle. Harva nainen varmaan lipsauttaa tuollaista asiaa omasta raskaudestaan ;) No, ainakin todistaa, että sun miehesi on innoissaan asiasta :)

Tuttiritari ~5+1
 
Iltaa arvon ladyt! Mä hankin kyllä tämmösen jos niin pitkälle päästään että masu on pullahtanut kivasti :) http://www.mamabella.fi/masutuubit/Kuvat_400/200034.jpg
Ja hankin myös halvempia tuubeja, ne on varmasti hauskan näköisiä ja käteviä.

Mulle tuo alkuraskauden ultra on ihan uus juttu, en törmännyt siihen vasta kun tässä pinossa. Silti luulen että me mennään siihen tavalliseen ultraan. Tänään pisteli mahasta ja päivällä alko pyörryttämään ja heikottaan. Toivon ettei tarvi oksentaa töissä kun ne arvaa heti.

Miksi mulla pitää olla niin pönttö pomo? Kun mun esikoinen sairasti silmätulehdusta ja jouduin viedä lääkäriin niin tämä toteaa että "tulipa kettumaiseen väliin toi". Että silleen.
 
SusSoo
fanny82
onnittelut plussasta. Varmaan ihana tunne saada plussa pitkän odotuksen jälkeen! Onnea matkaan! Kiva että tänäkin päivänä sain uuden odottajan lisätä listalle.

(.) Mulla on tosi etova olo
Hyvä hyvä! Tosin en tiedä onko tämä sitä töissä liikuskelevaa vatsatautia vai oikeita raskausoireita. Yksi työkaveri kun lähti tänään ennemmin töistä kun niin kovasti oksetti. Haukotellutkin
olen tänään ihan kiitettävästi. Päivällä on tuo kovin väsymys just töissä. Ja sitten näin illalla kotona on taas energiaa ihan mukavasti. Mutta arvatkaa olenko onnellinen jos nämä nyt niitä kauan kaivattuja oireita alkaa olla
jep jep, erittäinen iloinen olen!

Nauttikaahan muutkin olostanne! terkuin Sussoo ja Sisu 5+5
 
Nyt minäkin uskaltaudun teidän joukkoon. Tein testin maanantaina 5.4. kp35. Ja iso plussa tuli!!
Tunne on aivan loistava, vaikka ei tätä meistä miehen kanssa kumpikaan meinaa oikein todeksi uskoa. Tärppäsi melkein heti, yhdet luomu menkat ja heti toisesta kierrosta plussa. Odotin,että menee pidempään kun 8 vuotta pillereitä takana.

Vaikka odotin tuota tulosta tosi kovasti, oli se silti aika sokki ja itkuhan se tuli :) Onnen kyyneleitä kylläkin!!!

Minut saa siis lisätä listaan. K-SKS....... 5.1.........esikoinen

Onnea kaikille odotukseen ja mukavia jutustelu hetikiä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammakoo:
Huomenta!

Itselläkin tää raskaus tuntuu jotenkin omituiselta. En vielä oikein käsitä että olen raskaana, sitä oli esikoisesta niin innoissaan että nyt on jotenkin ihan outo olo. Ei ole edes samanlaista halua kertoa kaikille vauvasta.
Itse laitoin kirjanmerkkeihin linkin missä nään raskausviikot, etten mee ihan sekaisin. :)
tänään siis 4+6.

Minkä linkin sä laitoit kirjanmerkkeihin?
 
TMK
SusSoo: mun laskettu aika olisi sitten laskureiden mukaan 12.1.2009 :heart:
Väsyttää niin, ettei ees koneella huvita olla :eek:
Mikään ruoka ei oikein maita, äsken popsein kurkkua ja tomaattia lautasellisen, ne tippui juur alas. Mutta voi miten näitä oireita rakastaa, kun tietää mistä ne johtuu =)
 
Täällä ollaan jo oltu muutama tunti ylhäällä. Nykyisin herään aamuyöllä enkä saa unta. Päivällä sit väsyttää. Eilen illalla oli jo pahoinvointia, yritin nukkua ja olin kuoleman väsynyt mutta huonon olon takia uni oli huonoa. Nyt ihan ok olo taas. Kauhistuttaa jos tulee samanlainen pahoinvointi ja väsy ku edellisessä ja miellä on muutto edessä tän kuun lopulla. Puolet isompaan asuntoon muutetaan joten siivottavaa rittää. Ja poikaakin pitää jaksaa hoitaa.

Mä olen kyllä hyvin luottavaisin ja rauhallisin mielin tämän raskauden suhteen kun viimeks meni niin hyvin. Synnytystä pelkään jo kun edellinen kokemus oli niin kauhea.
Joku kyseli ikäerosta ja meillä siis se 1v7kk josta aiemmin olenkin jo maininnut.

Ensimmäinen äitienpäivä lähestyy, ollaan ihan vain kotosalla oman perheen kesken. Mitäpä sitä muuta voi toivoakkaan kun pikkuinen tuhisee kainalossa ja toinen masussa :heart:

mei ja piiperö 6+1
 
Heips!
Tulossa lisää tammikuun jengiä!
Plussasin kp22, ja laskettu aika olisi 18.1 ja kolmas tuloillaan.
Vielä ei tahdo uskoa että on raskaana, mutta väkevä usko on siihen että kyllä sen kohta tajuaa kun alkaa vallaton oksentelu. (olettaen ja hirmusti toivoen että pikkuinen pysyy kyydissä)
Plussasin ekasta clomi+tero -kierrosta, kun yritystä takana reilu puoli vuotta.

-M- 3+5
 
Ihanan näköisiä nuo mamabellan masutuubit, pakko itsekin tollainen kyllä hankkia.
Jotenkin nuo kaikkien mallina olleiden masut olin niin nätin näköisiä. Ei omani kyllä tollainen koskaan tule olemaan.

Me nukuttiin ennätysunet puoleen yhdeksään asti, ei väsyttänyt sit ollenkaan. Nyt kyl olisin taas ihan valmista kauraa lähtemään päiväunille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tammimamma09:
Alkuperäinen kirjoittaja mammakoo:
Huomenta!

Itselläkin tää raskaus tuntuu jotenkin omituiselta. En vielä oikein käsitä että olen raskaana, sitä oli esikoisesta niin innoissaan että nyt on jotenkin ihan outo olo. Ei ole edes samanlaista halua kertoa kaikille vauvasta.
Itse laitoin kirjanmerkkeihin linkin missä nään raskausviikot, etten mee ihan sekaisin. :)
tänään siis 4+6.

Minkä linkin sä laitoit kirjanmerkkeihin?
http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/

Ekan kerran laitoin siihen päivämäärät ja nytkun sen aina aukaisee näyttää heti oikean viikon. Kätevä. :)
 

Heippa kaikille!

Vihdoin ja viimein saan minäkin siirtyä odotuspuolelle. Lasta ollaan toivottu pari vuotta, enkä meinaa ihmettä todeksi uskoa =) laskettu aika laskurilla ois 1.1.2009 ja nyt on siis menossa
6+1. Toivottavasti vielä mukaan mahtuu :)

 
SusSoo
Yhtä kiva tulla aina töistä kotiin ja lukea tämän pinon viestejä. Lisäsin uudet odottajat listalle!

Tammimamma09
tervetuloa ja ennen kaikkea onnea odotukseen!

Mivi
onnea sinulle! Joo, on tämä vähän epätodellinen tunne olla raskaana =)

NallePuh
onnea sinunkin odotukseen! Piti oikein tarkistaa, että mikä sairaala oikein on KOKS. Olit ensimmäinen tuossa meidän listalla toistaiseksi, joka ko. sairaalassa haikaran aikoo tavata.

nipsuliina83
onnittelut plussasta. Ensimmäistäkö odotatte?

TMK
kiitos päivitystiedoista. Lisäsin lasketunajan listaan.

(.) Etovaa oloa on jonkin verran ollut koko päivän. En ole tänään kovin ehtinyt paljoa haukottelemaan, kun on töissä ollut niin säpinää. Ikenet taas vuotaa, joka on mun ehkä selvin raskaudenmerkki tällä hetkellä. Myös vatsanseutu on melkoinen pallo...
sitä pitää pian tosissaan alkaa peitellä. Viime vuoden lopulla alkaneessa raskaudessa ehdin käyttää jo äitiyshousujakin monta viikkoa ennen km rv14. Ilmeisesti mun vatsanseutu on jo niin löysää kamaa, että se pullahtaa hyvin aikaisessa vaiheessa näkyviin
Ainakin kolmisen viikkoa yritän pitää vatsaa ja raskautta piilossa vielä töissä. Katsotaan onnistunko.

Aurinkoisin terveisin

SusSoo ja Sisu 5+6
 
Uusi onnellinen palstailija ilmoittautuu! Eilen (kp 32) tein testin, joka näytti kahta punaista viivaa :heart: laskettuaika 10.1.09 (laskurin mukaan). Pikkukakkonen olisi siis tulossa, pikkuykkönen täyttää kohta vuoden eli 1v 8kk tulisi ikäeroksi...jännää. Niin ja synnärinä on P-KKS.

kevätterkuin elviiraiina 4+4
 
Heipä hei vaan kaikille!
Minä tuolta lapsettomuuspuolelta liittyisin jo mukaan, vaikka vasta joku tuma tuolla massussa :LOL:
Eli la olis 16.1.(neuvolantädin mukaan) ja paikka TAYS, tosin yhden laskurin mukaan olisi la 17.1. Toinen muksu.
 
Tyttö nukahti niin ehdin vähän kirjotella... Meillä siis kesäkuussa 5v täyttävä poika ja kesäkuussa 1v täyttävä tyttö. Tossa välissä mulla oli kaksi keskenmenoa ensimmäinen rv8-9 ja toinen rv18+6,kaksoset olivat kuolleet kohtuun noin 14 viikoilla ja rakenneultrassa sitten selvisi että odotan kaksosia ja myös se että vauvat olivat kuolleet ja jouduin sitten pojat synnyttämään. Joten kyllä se pelko on tässä mukana. Tytöstä kävin yksityisellä ultrassa rv7 koska pelotti niin kovasti. Nyt varmaan odotan sinne 12 viikon ultraan. Meillä on alettu tarjoamaan toi np-ultra silloin kun aloin odottamaan tyttöä, aikasemmin on tarjottu vaan rakenneultra.
Mulla yleensä on paha olo tullut vasta joskus rv8 tienoilla mut tänään kyllä tuli tosi paha olo. Voi kyllä olla että kun vielä imetän tyttöä ja mulla on paino laskenu tosi paljon niin senkin takia tulee helpommin huono olo. On kyllä tosi hassu olo kun vasta odotin tyttöä ja nyt taas olen raskaana :D .

NallePuh
 
SusSoo
NallePuh :wave: meitä on täällä tammikuisissa aika monta, jotka ovat joutuneet kokemaan keskenmenon. Joten me ymmärretään hyvin toisiamme, että siellä jossakin takaraivossa on koko ajan pieni pelko pahimmasta. Yritetään kuitenkin nauttia tästä raskaudesta, jookos =) Ei tarvi vastata, mutta tuli kysymys mieleen noista kaksosista. Onko teidän suvuissa kaksosia vai oliko kaksosraskaus kenties vain ihan sattumaa? Sinulla on kyllä surullisiakin kokemuksia näistä raskauksista :hug:
 
SusSoo
Pikkuvadelma :flower: onnittelut ja tervetuloa. Lisäsin myös sinut listalle.

Tänäänhän tammikuisia tulee listalle kuin sieniä sateella. Onneksi kuitenkin oikeesti aurinko paistaa
, ainakin täällä meillä.
 

Yhteistyössä