TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Tämä tulokas on meille toinen lapsi että voipi laittaa tuonne listaan. Ensimmäisestä en kirjoitellut mihinkään palstalle mutta seurasin noita kesämassuja.
Pahoinvointi ei ole vielä alkanut mutta odotettavissa on, edellisessä raskaudessa alkoi rv6 ja ihan yhtäkkiä kesken työpäivän. Jotenkin en oikein edes usko että olen raskaana kun oireita ei juuri vielä ole ja tein vain yhden testin kun edellisessä tein kai kolme testiä että uskoin :LOL:

Olikohan ainakin Cruella jolla oli lapset pienellä ikäerolla? Olen tässä jo pohtinut ja surrut miten tuleva isoveli (silloin 1v7kk) pärjää kun ei saa äidin täyttä huomiota vauvan tultua taloon, onko muilla samanlaisia ajatuksia? Jotenkin oikein on huono omatunto että poika ei saa enää olla ainut silmäterä, vaikka tämä vauva on kyllä todella toivottu.

Mutta ihanaa on se että tästä raskaudesta osaa tavallaan nauttia enemmän ku ekasta. Tarkoitan että en ressaa jokaisesta pienestä mahakivusta ym ja soittele neuvolaan aikaa. Uskon että kaikki on hyvin
:)
 
Huomenta!

Väsyttää aivan kamalasti. Tää on jotain aivan uskomatonta, ysiin asti torkuin sängyssä ja sohvalla. Muuta oireita ei sitten oikeastaan olekaan. Hiukset on rasvottuneet vaikka pesen koko ajan. Vähän on alavatsaa juilinut, mut ei sen kummempia.
Pelottaa keskenmeno, en jotenkin pysty vielä iloitsemaan koko asiasta.

Tänään vasta 4+5, hitaasti aika matelee..
Huomenna ois tarkoitus varata ekaa neuvolaa. Mihinkään alkuraskauden ultraan ei olla menossa, eli eka ultra tulee olemaan np-ultra noin viikolla 12.
 
TMK
Heippa kaikille!
Kevään aikana olen hillunut tuolla vauvakuumepuolella ja tänne en ole edes uskaltautunut kurkkimaan, mutta nyt mä voin oikein "luvan" kanssa tulla, nimittäin eilen tein testin ja SELVÄ PLUSSA, sydän on pakahtua onnesta!!!!
Meillä odotetaan nyt sitten 3.tta. Esikoinen täyttää 8 ja kuopus 5. Sairaala meillä on tuttu SATKS.
Voi hurja tätä juttua, taidan olla jo unohtanut, kun melkein 6 vuotta edellisestä raskausajasta :p
Vielä ei muita oireita, kuin se että voisin nukkua vaikka läpi vuorokauden läpeensä :whistle:
Oliskohan mulla nyt sitten rv 4+3, kun tädin olisi pitänyt saapua sunnuntaina??
 
Voi elämän kevät tätä väsymystä!! Minäkin olen ollut vähän epäuskoinen tähän raskauteen, kun ei tunnu olevan mitään oireita..tähän päivään asti. Nyt sitten "oireita" on useita esim. paleltaa, hiki, väsymys, vessahätä, ajoittainen kuvotus, rintojen arkuus, masun nippailu jajaja. :D . Ajattelin silti tehdä varmuustestin perjantaina, silloin viikkoja olisi kasassa tasan 5. Niin ja eilen illalla koski mahaan ja selkään niinkuin menkat olisi alkanut. Kävinkin jatkuvasti vessassa tarkistamassa, että "vilperi" pysyy vielä masussa :heart: .
On se kiva, kun meitä on täällä monia samassa tilanteessa, että voi vaihdella tuntemuksia ym. Onnea vaan kaikille tasapuolisesti tähän piiitkään odotukseen :D .
Ja joku jos päivittelee listaa, niin minun kohdalle voi lisätä sairaalan, joka on Kys.

nippanappa ja vilperi 4+5 :heart:
 
Hyvä että muilla on ihan samoja oireita kun mulla. Tulee vähän varmempi olo. Tuulia78, minäkin tein varmuustestin viime sunnuntaina, vaikka mitään hälyttävää syytä ei ollut. Plussahan siihen tietysti pläjähti niinku perjantainakin.
Mulla on tänään vapaapäivä ja kaveri peru menon, nyt sitte sain kaikki talvivaatteet pois kaapeista, ja laitoin lasten pieniä vaatteita myös pois annettavaksi. Aina kertyy niin paljon pieniä vaatteita, ja kun mulla ei ole aikaa viedä niitä kirppikselle tai myydä netissä, niin täytyy vaan yrittää sukulaisille ja tutuille tyrkyttää.
Toisaalta ihan kivaa ettei se oksentaminen ole alkanut vielä, kyllä kai sitäkin ehtii vielä. :LOL:
TMK, meilläkin odotetaan kolmatta, ja itseasiassa aika moni täällä odottaa kolmatta lastaan. Kivaa. Meillä on 3 ja 4 vuotiaat lapsukaiset. Ei olla kerrottu lapsille vielä kun he sitten kertovat kaikille. Järjestämme heille sitten juhlat ja kerromme uudesta tulokkaasta.
Tällasta tänään.
sarabi ja gubbe 4+5
 
Mulle voi lisätä tietoihin että 1.lapsi ja LA kait 13.1 tienoilla. Testasin eilen aamulla taas plussan, hieman haalean..sitten säikähdin kun tuli sellasta haalean punasta valkkaria ja muutenkin punertavaa tuhrua, mut se loppu sit eilen illalla ja tänä aamuna ei tullut enää=)
 
mei08 mä mietin ihan samaa sillon ku toista odotin, mutta kyllä se aika riitti esikoisellekki todella hyvin, välillä tuli huono omatunto vauvan suhteen, ku tuntui ettei vauva saanu niin paljo huomiota vaikka saikin, mut sillon tokaa odotellessa päätin että isoveli huomioidaan mahdollisimman hyvin niin siihen oikeen kiinnitti huomiota sit. ja hyvin isoveli jousti, aina ku vauva söi niin leikki itekseen kiltisti eikä häirinny, tosin oli sen ikänen ettei osannu kunnolla olla mustasukkanenkaan, tosin nyt on asia erikseen, 11kk on nuorempi nyt ja isompi tulee sen 1v11kk, nyt kyllä mustistellaan, ja yrittää koko aika olla pikku veljen tukassa kiinni, mutta kyllä ne "leikkii"niin ihanisti keskenään, mutta jos pienempi menee keskeyttään isomman leikin niin kyllä antaa palaa sit, saa äiti olla valppaana koko aika. noh, eiköhän tuoki vaihe mee ohi joskus. nyt mietin et kuinka kolmannelle riittää aika ja kuinka pojat saa huomiota sillon. no sen näkee sitte.
 
Nyt on varattu sekin, hih :) Tuntuu taas "todellisemmalta" koko asia...

Mites meinasitte, lähteekö mies mukaan ekaan neuvolaan? Näin olin itse ajatellut, mutta kun se täti kertoi puhelimessa, että ensimmäinen kerta on paljon jutustelua ja minun terveyden selvittämistä, niin onko hiukan "turha" isälle? Kertokaapas te jotka olette sen kokeneet... Että olisiko sitten ne seuraavat isälle antoisampia?

Ja kertokaa myös muutkin, että kuinka olette ajatelleet tehdä :)

Lakta + Kimpale 5+5
 
Heippa, ajattelin liittyä seuraan. Plussasin jo ennen vappua, kp24 tuli haalea mutta kuitenkin ihan selvä viivanalku, ihan odotusten mukaisesti. Kierto lienee ollut 25-26 päivää, joten tänään taisi tulla 5 raskausviikkoa täyteen. La lienee 7.1.

Mulla on ennestään 12/06 syntynyt lapsi, ja ehdin jo tässä tämän vuoden alussa kokea yhden keskeytyneen keskenmenon rv11, sikiö oli kuollut jo kolme viikkoa aiemmin kohtuun. Tärppäsi toisesta varsinaisesta yrityskierrosta km:n jälkeen, ja siinäkin oli kyllä jo kierto liikaa piinaista odotusta! :)
Tässä kevään mittaan on raskauksia poksahdellut lähipiiriin ihan jokaiselle - on ollut tosi rankkaa seurata vierestä, kun itsellä meni vasta odotus kesken. Nyt on sitten ihan hirveä pelko tästä raskaudesta, eikä asiaa auta yhtään, että tutut vakuuttelee "ettei nyt toista kertaa putkeen voi käydä huonosti". Eihän se mitään takaa... Mutta varaan kyllä varhaisraskauden ultran viikoille 6+, jotta saan edes poissulkea tuulimunan ja kohdunulkoisen. Jos ultrassa kaikki on hyvin, voin jo ehkä vähän rentoutua. 9+ saatetaan kuitenkin jo saada sydänäänet kuulumaan neuvolassa (esikoisesta kuului helposti noin 9+4).

Tuttiritari 5+0 (?)
 
Juu mulla mies oli tuossa keskenmenneessä mukana..ja oli onnessaan. :D Hehkui loppu päivän varsinki ku samalla kateltii varhaisultraa... :D ei meinannu mies pysyä pöksyissään...
Niin oli levee virne...On se miehillekkin iso juttu tuo babyn oottaminen.Omalle oon sanonut et jos vaan haluu mukaan ni saa tulla joka paikkaan..paitsi lekurille tahon mennä yksin.Onhan se miehen kiva kuulla sydämensykkeet..ja ku mitataan ni tietää kasvu..jne...Tietää missä mennään..ite kun ei välttämättä tajua kaikkea kertoa... :p
Ja saa mies kysyä neuvolan tätiltä jtn..jos haluaa.Kyl mä koen et se on tärkeetä et mies saa olla mukana kaikessa...varsinki ku tää tuleva on nyt sit miehen eka jos vaan nyt kaik menee hyvin...ja on nii iso juttu sille :heart: :heart: Yhteinen juttuhan se on.
ei miestä kannata kummiskaa pakottaa...jos ei halua lähtee....
 
SusSoo
TMK ja Tuttiritari2
onnittelut plussasta ja tervetuloa meidän kanssa jutustelemaan!

Nena83 :wave: Mulla tuli tuhrua kp30-31 jolloin olin varma että täti saapuu. Kp29 olin nimittäin tehnyt negatestin. Täti sitten päättikin mennä toiseen osoitteeseen ja plussa pärähti kp37. Eli jospa sullakin on samanlaista kiinnittymisvuotoa. Mulla on ollut samanlaista parissa aikaisemmassakin raskaudessa. Tosin en silloin ehtinyt testata negaa ennen vuotoa, niin kuin nyt hätäilin...

Lakta :wave: mulla mies on ollut kerran esikoisen aikana neuvolassa mukana ja sen jälkeen todettiin, että sen on ihan turha sinne tulla kuuntelemaan keskustelua mun painonnoususta ja alhaisesta verenpaineesta. Aina on ollut kyllä tietenkin kaverina sairaalan ultrissa.

Tuulia78 :wave: mun oli myös pakko tehdä testi tänä aamuna ja
jippii! Testiviiva oli tummempi kuin kontrolliviiva. Vielä viikko sitten kontrolliviiva oli tummempi.

Olikohan vielä joku jolle piti jotain kommentoida


vain kaikille! Tämä alkuraskaus on tosi jännittävää aikaa. Tai no... taitaapa raskausaika kokonaan olla aika jännää odotuksen aikaa


Poistun taas takavasemmalle hetkeksi

*SusSoo ja Sisu 5+4*
 
Tänään oli terveyskeskuksen labrakin sitä mieltä, että tää täti oottaa toista lastaan :D Eli uskottava se nyt vaan on...

Tervetuloa ja onnea kaikille uusillekin, toivottavasti "meistä" tulee hyvä ja tiivis porukka tuonne tammikuuhun saakka!!

Meillä tosiaan synnäri on LKS, helppo ehkä nikistäni arvata =)

Mullakin tämä toinen raskaus on lähtenyt liikkeelle tosi tyynesti, esikon kanssa olin aivan täpinöissäni ekaan neuvolaan saakkaa ja oikeestaan koko raskauden ajan, nyt veikkaan, etten tosiaankaan pysy mukana viikoissa, ellen käy täältä kurkkaamassa teidän muiden viikkoja aina välillä :LOL: Mahaa nippailee ja siellä jännästi "muljuu" mutta muita oireita ei oikeestaan ole -- VIELÄ. Esikosta aloin oksentamaan rv 6 ja lopetin sitten rv 13 tienoilla joten odotettavissa on. Eniten ootan tältä raskaudelta isompaa massua, koska esikon kanssa oli niin pieni, että olisin voinu salata mahani loppuun asti! Ja olen siis vieläpä ihan normaalipainoinen ja oletin, että mulla ois sitten tosi ihanan iso maha mutta toisin kävi.

Meidän esikoinen on muuten syntynyt tammikuun 5. 2006 joten hassua ajatella, että nyt sitten molemmilla lapsilla tulee todennäköisesti olemaan tuo tammikuu juhlakuukautenaan =)

Eipä muuta tällä kertaa :wave:

-Lappitar ja Hippunen 4+?
 
Tervetuloa uudet :flower: :heart: .
Tarriksia kaikille pienille mukaan tälle piiiiitkän piiiitkälle matkalle.
(.) Mä nukuin just tossa päikkärit. En todellakaan muista, koska oisin viimeiksi koisinut päivällä... Rintoja vihloo, ja närästystä ilmassa. Ensin on kylmä ja sitten yhtäkkiä on hiki. Vihlaisuja mahassa, varsinkin kun yskii (silloin on juostava vessaan katsomaan onko veristä vuotoa :ashamed: ). Pissillä pitää käydä useammin, kuin normaalisti ja vatsa toimii kuin unelma (mulla ollu joka raskaudessa toi, että vatsa toimii paremmin kuin koskaan) . Yes, mulla on OIREITA :LOL: :whistle: !!!
 
Lappitar: Myös mulla kaksi nuorinta ovat syntyneet tammikuussa. Molemmista oli lasketu aika helmikuussa. Syntyivät kuitenkin 17.1 ja 31.1. Mun tuurilla tämä pieni ei kyllä mene tammikuulle, vaan jää raukka loppuvuoden lapseksi, ja parhaassa tapauksessa olen sairaalassa juuri jouluna :/ . Kaikki viisi mukeloa ovat syntyneet ennen laskettua aikaa. No, pääasia, että saisi vauvan täysiaikaiseksi.

Tänään keksin oikean kuvailun miehelle tästä olotilasta: jatkuva krapula, siltä tämä tosiaan tuntuu :attn: . Päiväunet oli taas pakko ottaa, tai siis torkkua jotenkin. Sen verran minkä lapset antoivat. Onneksi nuo isommat ovat jo kovasti avuksi pienimpien kaitsemisessa. Emme ole lapsille vielä kertoneet, ajattelin, että sitten jos maanantaina syke näkyy. Jostain syystä 3-vuotiaamme kuitenkin eilen kysyi: syntyykö äitille kohta vauva? Mikä ihmeen viides aisti sillä mahtaa olla? Emme kuitenkaan ole asiasta puhuneet lasten kuullen mitenkään. Emme juuri muutenkaan. Ei oikein vielä uskalla.

Nyt on iskenyt välillä paniikkikin, että mihin sitä oikein ryhtyi... Niin toivottu asia kun vauva onkin. Normaalia kai, vaikka olisi vasta toinen lapsi tulossa, taikka eka :) .

kuudenmutsi rv?(5+????)
 
Öitä kaikille=) täällä iltavuorolainen vielä kukkuu hereillä. Sussoo: Juu,toivon tosiaan että se oli kiinnittymisvuotoa! Ja että täti pysyis poissa.. Aattelin vielä äitienpäivän kunniaksi testata jos siihen mennessä ei tätiä näy :heart: :heart: Mulle vielä vois lisätä LPKS tietoihin..
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille odottajille! Tänään varailen neuvolaa, jänskättää aika lailla. Kyllähän tuo meidän neuvolatätsä tiesi jo että kolmatta yritellään, mutta että näin nopeasti.

Meilläkin esikoinen (3vee) sanoi yhtenä päivänä jotain että iskä laittaa miut äitin massuun?? Eikä olla puhuttu vauvasta mitään. Ollaan kyllä kysytty että olisko kivaa jos tulisi uusi vauva.

Ainiin, aika hauskaa että vauvan serkulla on laskettu aika 10 viikkoa aikasemmin, meillä menee siis viikot 4+6 ja 14+6., tosin hän ei vielä tiedä minun raskaudesta.

Itselläkin tää raskaus tuntuu jotenkin omituiselta. En vielä oikein käsitä että olen raskaana, sitä oli esikoisesta niin innoissaan että nyt on jotenkin ihan outo olo. Ei ole edes samanlaista halua kertoa kaikille vauvasta.
Itse laitoin kirjanmerkkeihin linkin missä nään raskausviikot, etten mee ihan sekaisin. :)
tänään siis 4+6.

Täälläkin väsyttää aivan uskomattomasti (ainut oire vielä tähän asti). Eilen torkuin pitkään sängyssä, nukuin 2tunnin päiväunet ja kävin jo 21.30 nukkumaan! Vieläkin voisin vaan nukkua..
 
Huomenta...
Mä varasin neuvola ajan sittenkin jo tänään..kun tein aamulla ennen ku isäntä lähti töihin varmuustestin.plussaahan se näytti.Neuvolan täti oli innossaan.Saatiin aika tasan kolmen vkon päähän torstaille 29.5...Huh tulee piiitkä kolme vkoa...Mut onneks o toi autokouluki tuos ja nuo muksut ja paljon tekemistä ni aika menee toivottavasti nopeesti :D
Voii hitsin hitsi...pikkuhilijaa sisäistäny tän raskauden...voi miten ihanaa.Nyt täytyy vaan toivoa että kaikki menee hienosti loppuun asti.Onneks lupasi ottaa tuolla neuvola käynnillä ultraakin sitten... :D Näkee pikkusen... :D ihanaa...on tää nii ihanaa... :D :heart: :heart:
Mä oon ihan onneni kukkuloilla...Isäntä melkei jo valittaa ku mulla o kauhee rutistus vimma sitä kohtaa ja halailen sitä joka välissä..mä oon niin onnesta sekaisin :LOL:
Miten mä pysyn nahoissani...loppuun asti :LOL:
Olo on ihan ok....väsyttää...vähän öklöttää...aivastuttaa...kuplii...vähä fluntsanen olo(krapulainen)..mahassa välillä juilii...maha toimii aika hyvin :| Mitäs muuta...hmmh...

Nin joku puhui lasten pienestä ikäerosta(1V7KK)Mun noil kahel edellisellä on aika tasan se 1v 7kk...ja ihan hyvin meni se kakosen vauvaikä ja ykkösen alkava uhmaikä...olihan se aika raskasta mut ei se tuota tuskaa...nyt tosin isompana ovat kovia tappelemaan keskenään.Ottavat matsia harvase päivä...tyttö vanhempi ja poika nuorempi...rupee tyttö häviämään jo pojalle... :D

Paljon muuten teille tulee ikäeroa nyt tän uuen alun ja edellisen väliin??
Meillä tulee 5.3v noin...Hui..ku mun poika on jo iso...

Mä taidan lähtee pienelle kävelylenkille koiran kanssa ku muksutkaa ei oo kotona... :D Ja isäntä o töis... eikä oo nii kauhee märkäkää enää...

Pietäähän mahat kasassa... :D

Daizz ja sydänkäpynen 5+2
 
Varasin eilen neuvolan. Se olisi sitten 2.6.

Oon yrittäny kovasti muistella kuinka pian plussaamisen jälkeen mulla alko rinnat kipeytyä ku poikaa aloin odottaa, mutta en muista sitten millään. Ihan vaan sillä sitä mietin, ku nyt tää positiivinen tulos tuli tavallaan yhtä yllättäin ku pojan kans aikanaan, mut tyttöä ku aloin odottaa niin huomasin sen rinnoista jo päiviä ennen testausta (tosin ei ne sillonkaan ollut mitään verratuna esikoisen odotusaikaan, jollon pukeminenkin oli yhtä tuskaa). Tai sit ne on jo ihan tunnottomat kahen raskauden ja imetyksen jäljiltä :D

Jos nyt jotain oireita mainitsis, niin viluttaa, alamaha on painavan tuntunen (varsinkin liikunnan aikana huomaa sen) ja olo on ärtyisä. Väsymyksestä en tiiä onko se tähän liittyvää vai ihan normaali olotila... Lisää odotellessa :wave:
 
TMK
Pitäisiköhän sitä itsekin varata jo neuvola, kun tuntuu hassulta että nyt jo, mutta toisaalta oottaa kuin kuuta nousevaa, että saa raskauskortin, jotain kongreettista!! mielettömän väsymyksen lisäksi :LOL: Kai mä voisin tänään varata..
Tämä on helpottavaaa, että täällä voi jutkskailla, kun ei vielä haluta muuten kertoa. Omille lapsille ei ajateltu vielä vähään aikaan kertoa, kun sen jälkeen sen tietää kaikki :LOL: Jos nyt tuonne viikolla 12 saisi pidettyä niin hyvä olisi, joskin se ei välttämättä onnistu...
Toisaalta itse haluaisi kertoa kaikille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lakta:
Nyt on varattu sekin, hih :) Tuntuu taas "todellisemmalta" koko asia...

Mites meinasitte, lähteekö mies mukaan ekaan neuvolaan? Näin olin itse ajatellut, mutta kun se täti kertoi puhelimessa, että ensimmäinen kerta on paljon jutustelua ja minun terveyden selvittämistä, niin onko hiukan "turha" isälle? Kertokaapas te jotka olette sen kokeneet... Että olisiko sitten ne seuraavat isälle antoisampia?

Ja kertokaa myös muutkin, että kuinka olette ajatelleet tehdä :)

Lakta + Kimpale 5+5
Sama täällä, eka neuvola nyt varattu. Sattui vielä hyvin nuorimmaisen 1,5vee neuvola ja minun neuvola samaan aikaan) On 13.6. En ole taikauskoinen. =)

Mies ei varmaan nyt tule mukaan ollenkaan, on kuitenkin käynyt jo kahden odotusaikana aika monta kertaa.

Laskettu aika muuttui, neuvolan mukaan 8.1. ja nyt siis olisi 5+0. Kai minä nyt meen sitten tuon mukaan. On sitten yksi päivä enemmän kuin omien laskujen mukaan. :)

lisäys, sain vielä tuon esitteen noista ultrista. Kahteen ultraan on mahdollista päästä, ensimmäinen olisi viikoilla 11-12 (NT ja veriseulonta) ja toinen rakenneultra viikoilla 21-22.
Ihan kiva tuo rakenneultra, aikaisemmissa en ole siinä nimittäin käynyt. Vaan on ollut tuo NT-ultra. (tosin loppuraskaudessa useampia RAD:in takia)
 
SusSoo
Mitä?
? Eikö tänään ole ilmoittautunut uusia tammivauvojen odottajia?

Mä en ole vielä neuvolaa varannut. En tiedä koska uskaltaisin...
kai sitä pitäisi vaikka ensi viikolla soitella asian tiimoilta. Neuvolakäynnin yritän saada vasta kesäkuun puolelle, silloin kun mulla alkaa kesäloma.

Mutta nyt on pakko vähän siivoilla
viikonloppu menee tenavan synttäreitä juhliessa ja talo tulee olemaan täynnä vieraita.

Heipat kaikille
*SusSoo ja Sisu 5+5*
 

Yhteistyössä