TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Kertokaas te jo pidempään raskaana olleet, että mikäs tää homma taas olikaan... :D
Kaiken näköistä mahan kipristelyä ja alaselkä jomottelua löytyy, mutta ainakin esikoisesta oli joskus aikoinaan ihan samaa (silloin pelkäsin alituiseen keskenmenoa), että eikös se asiaa kuulu..

Millos teillä on alkanut pahoinvointi? :wave: Mulla ei ole kun äärettömän satunnaisia puistatuksia ollut, mutta kai se siitä kerkee alkamaan. Itkeskelen kyllä vähän väliä..sen takia epäilinkin olevani raskaana. Viimeksi ei tälläistä ollut..
Ai kauhee, ja mitä sitä saikaan enää suuhunsa pistää!? Täytyiskin soittaa neuvolaan, että ottais mut het paikalle sinne ja pitäis jonkun infon =)

Ihanaa aurinkoista päivää kaikille! B)
 
SusSoo Minun mammalla eli isän äidillä on kaksoset ja olikohan niin että miehen mummin siskolla on myös kaksoset. Isän puolelta oleva serkku ja hänen vaimo sai tässä keväällä kaksoset =) . Syytä ei löydetty miksi kaksoset kuolivat vaikka kaikki tutkittiin. Ultraan meno pelottaa kaikista eniten oli se niin kauheaa.
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, tytöstä kun plussasin lähetin heti viestiä parille hyvälle kaverille, miehelle tietysti soitin ensin. Saa nähdä kuinka kauan pystyn pitämään salassa, tuskin kovin montaa päivää:LOL: .
Missäs vaiheessa ootte soittanu neuvolaan? Mie oon aina aika aikasin soitellut ja myös tosi aikasin oon saanu ekan ajan, viimeksi eka neuvola oli rv6.
Nyt vähän OT eli mistä ootte ottanu noita hymiöitä ja miten niitä saa tänne laiteltua?
 
Heippa kaikki!! täällä onkin tuttuja, kiva!! :D toivottavasti itsekkin voin jatkaa tänne kirjottelua :saint:

oon testannut neljä haamua, viimesimmän tänään. haamu ei tummene vaan tuntuu vaan haalenevan :/ tänään olis dpo 15 tai rv. 4+1 . pelottaa ettei kaikki ole taaskaan hyvin, pitänee seurailla ja toivoa parasta :saint: omalla gynellä ultra 26.5 silloin pitäisi jo syke näkyä, jos on näkyäkseen..
 
Heippa kaikille ja wautsi wau miten paljon on tullut mukaan uusia odottajia! Tartsuliinit kaikille!
Mä varasin neuvolan!! :attn: Se on pe 23.5. Miten jaksankaan odottaa |O Menen yksin vaikka se on vapari, lasten kanssa en voisi keskittyä kuitenkaan. Mua väsyttää töissä ihan kamalasti!Kotona jaksan kuitenkin. Kävin myös apteekista hakemassa monivitamiinit missä on päivän annos foolihappoakin. Myös kalkkitabletit lähti mukaan. Mä en ole koskaan ollu mikään maidon juoja, mutta nyt tekee mieli maitoa. Silti otan kalkkia purkista. Ihanaa kun se farmaseutti oli myös raskaana ja siinä iloisesti onnittelimme toisiamme :LOL:
Mies päätti että kerrotaan sittenkin lapsille kahden viikon päästä. Hän haluaa jakaa tämän ilouutisen lasten kanssa, onhan heille tulossa uusi pikkusisarus :heart:
 
SusSoo
JJ-t
Toivottavasti se sun haamuilu muuttuu selkeäksi plussaksi. Hyvä olisi jos pääsisit verikokeisiin ja saisit selvyyden tilanteesta
tsemppiä ihan hirveesti. Joko sut voin kaikesta huolimatta lisätä tuonne listalle? Kiva, että meitä sieltä yhdestä pinosta siirtyy tänne tammikuisiin
Kovasti tarrasukkia ja toivotaan, että kaikki menee hyvin!
-Sussoo ja Sisu(kas) 5+6-
 
Minunkin puolestani tervetuloa uusille odottajille! Onpas muuten kiva olla kerrankin kuukausiporukassa siellä alkupäässä, kun esikoista odottaessa la oli 30.12., ja olin aina hännänhuippuna ;)

Sarabikin syö foolihappoa, tosin sulla menee muiden joukossa. Mä olen syönyt km:stä asti foolihappolisiä ainakin muutamana päivänä viikossa. Nyt yritän muistaa ottaa joka päivä, tosin voisin tuon liuskan loputtua hakea ihan kunnon monivitamiinipaketin. Mulla vaan tökkii se tablettien nieleskely, joisin mielummin veteen liuenneen poretabletin. En vaan tiedä, onko niitä erityisesti raskaana oleville (ettei olisi liikaa a-vitamiinia)..?

Päädyin sitten soittelemaan neuvolaan, kun halusin saada tietää mahdollisuuksista päästä kunnalliseen ultraan ennen np-ultraa. Ei lupaillut mitään, mutta varattiin nyt jo aika neuvolaan. Otin sen mahdollisimman myöhään, eli menen sinne vasta 5.6. Mulla on silloin jo rv9+1 (tosin neuvolan mukaan vasta 8+6, koska laskevat itsepäisesti 28pv kierron mukaan), ja voidaan yrittää kuunnella sydänääniä..! Ei ole mitään takuita kuuluuko ne vielä, mutta esikoisesta kuului jo tosi aikaisin, joten yritetään ainakin. Menen sitten reilun viikon päästä uudestaan, jos ei kuulu...

Nyt metsästelemään esikoiselle uv-suojapukua loppukesän reissua varten (minäkö ajoissa liikkeellä?!) :)

Tuttiritari 5+2
 
SusSoo
NallePuh :wave: meillä on kaksosia suvussa myös muutamat. Tosin ei kovin lähisuvussa. Mun äidillä on kahdet kaksoset serkkuina. Lisäksi mulla on äidin puolelta kaksos-pikkuserkut. Mieheni isällä on kaksoset täteinä. Muitakin on suvuissa, mutta enhän mä nyt niitä just nyt muista
 
pääseeköhän verikokeeseen ilman lähetettä?? että menee vaan sinne ilman ajanvarausta ja sanoo että haluaa hcg:n mittauksen??mun gynea on niin vaikee saada kiinni ja maanantaina olis vapaapäivä niin vois mennä..

oon täällä netissä pyörinyt ja saanut hieman mielenrauhaa :D haamun vahvistuminen voi kuulemma kestää viikon tai kaksi :eek: että kyllä mut listoille voi laittaa JJ-t.....TAYS....16.1....esikoinen la on jonkin laskurin mukaan, selvinnee paremmin ultrassa jos sinne asti päästään.

asenne tästä hetkestä lähtien: raskaana ollaa, kunnes toisin todistetaan!! neljä haamua ei voi olla väärin, ja tää oksetus, turvotus ja muut oireet ei ole keksittyjä!! :D minä kahvisieppo en pysty juomaan kahvia irvistämättä, mutta muutama kuppi on juotava että jaksaa töissä. viimeksi ei kahvi ällöttänyt ollenkaan, joten olisko hyvä merkki :D keskenmenosta aikaa puolivuotta ja 3 päivää, olis jo aikakin tulla hyvää säkää meidän elämään :heart:
 
Sussoo! Sanoit että maha on ku pallo. Mulla kans. Luulen että se on alkuraskauden turvotusta. Jos näkisin jonku työkavereistani näin pyöreän vatsan kanssa kysyisin onko hän raskaana =)
Mutta eipä oo tytöt kyselly.. Ootappa kun juoksen vessaan okselle. Tietenkin mun tekee mieli kertoa koko maailmalle mutta itsehillintää nyt...

Kaikki housut ja hameet kiristää jo. Nyt Jo :attn: Millonkas niitä mammavaatteita sitten vois ostaa.. Kattelin netistä imetysliivejä, tuntui niin kaukaiselta, vaikka aika menee niin nopeasti ettei mene kauaa kun pääsee jo imettämään. Mä olen aina tykännyt imettää... :eek:
Pakko purkaa tänne kun ukkokulta katsoo jääkiekkoa eikä juuri kukaan tiedä :ashamed:
 
Kiitos SusSoo!

Hitsi mikä mieletön olo, älytön virne vieläkin naamalla eilisestä testistä. Tekisi mieli kertoa kaikille, mutta päätimme odottaa ekaan ultraan asti. Siskoni tietää asiasta ja silitteli jo masuani. Kaikki raskausajan ohjeet ovat totaalisesti unohtuneet vaikka esikko on vasta vuoden. Täytyy alkaa taas selamaan vauvaoppaita läpi, olo on ihan samanlainen kuin ekallakin kerralla ;) . Tekisi mieli soittaa jo neuvolaan, mutta luulen että saisin ajan joka tapauksessa vasta kuukauden päähän, joten ihan sama on soittaa lähempänä.
 
Heips!

Wow! Tammikuisia on kyllä aikamoinen lista jo! Mahtavaa... :flower:

On vähän hassu fiilis olla "ihmisten ilmoilla"kun kukaan ei tiedä raskautumisestani, eikä niin siitäkään että meinasi olla hitusen kovan takana tämä vauveli.. välillä tosiaan vallan hermostuu ja sitten taas haukottelee väsyksissä ihan loputtoman oloisesti. |O :kieh:

Oon yrittäny ottaa kaikki irti tästä vielä suht hyväkuntoisesta olosta, kun satavarmaa on se että viimeistään parin viikon kuluttua tämä mimmi ei ehdi muuta tehdäkään kun oksentaa, ja yrittää edes vakuuttaa ympärillä olijat siitä, etten ole kuollut vaikkakin valkoinen kuin lakana.

Taidanpa taasen kömpiä peiton alle nukuksimaan, ja ehdottomasti vatsalleen vielä kun se käy hyvin päinsä :saint:

-M- 3+5
 
Tässä olis taas yksi uusi tuleva tammimamma, taidan jo uskaltaa liittyä iloseen seuraanne vaikka vasta sainkin plussan pari päivää sitten... Tossa vieressä lattialla vipeltää 11kuinen poika ja nyt tosiaan tärppäsi uusi tulokas ekasta yrityksestä! Olen vielä aika äimänä mutta toisaalta tiesin melkein testin tuloksen jo etukäteen kun oli vaan niin sellainen olo. Sama homma esikosta, mä vaan tiesin. Aina kun oon testaillut negoja niin oon suunnilleen hyppinyt pitkin seiniä sen odotusajan ja plussaa testatessa ollut ihan tyyni. Laskettu aika olis 15.1, melkein sama kun mun miehen synttärit!
Eli siis: Sisi............NKL.............15.1..........2.lapsi
Tosta synnäristä en oo varma vielä, edellisen tein kättärillä ja vannoin etten siihen sairaalaan enää jalallani astu. Muttamutta, katotaan nyt, ehtiihän sitä tässä vielä tovin miettiä :)
 
Vihdoin selkeä plussa ja uskallan ilmoittautua mukaan !

Kiertoni 27pv ja testasin ma kp26 haamun, ke kp28 haamun ja tänään vihdoin kp30 vahvan plussan. :heart:
LA olisi sitten 14.1-09 ja toinen lapsi tulossa, synnäri TYKS. Esikoinen on siis juuri uuden tulokkaan synnyttyä täyttänyt 2-v, nyt 1v 4kk.

Esikoista yritettiin reilu 2 vuotta, 4. clomikierrosta lähti alkuun. Nyt 10kk oltu ilman ehkäisyä ja 1. clomikierrosta tärppäsi. Hieman tässä vielä ihmeissään, mitään kun en heti odottanut clomeillakaan taas tapahtuvan. Mutta hyvä näin =)

Mitään oloja ei vielä ole, en kyllä esikoisestakaan oireillut sitä valtavaa väsymystä lukuunottamatta. Pelkään jo valmiiksi tulevia alkuraskauden väsyjä :$ Toivon todella etten nytkään oksentele, saattaisi tuota esikkoa ihmetyttää mikä äidillä on :LOL:

Ultrassa kun kävin clomihoidon vuoksi kp 12, oli matkassa 2 kpl 3cm follikkelia joten nyt toivotaan että vain toinen olisi hedelmöittynyt. Saattaisi olla hieman raskasta useamman vauvan kanssa, esikko kun oli koliikkivauva ja nyt vasta n. kuukauden nukkunut yhdellä yösyötöllä...

Neuvolaan ajattelin soitella vasta muutaman viikon päästä, jos maltan vaan olla soittamatta.

Mutta tässäpä tekstiä alkuun.

Onnea kaikille Tammikuisille matkaan !!!
 
Kiitokset =)
En voi vielä oikeen uskoa tätä todeksi, että olen raskaana. Edellisestä raskaudesta on jo yli neljä vuotta eli olen melkein kaiken jo unohtanut. Mutta tää tuntuu jotenkin erillaiselta kuin ensimmäinen. Iloisia ollaan uudesta tulokkaasta =) :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin :|
 
Munki puolesta kaikille odottajille onnen potku persiille :) ja paljohan tammimammoja on. soitin kans neuvolaan, eka neuvola oli muistaakseeni 27.5(en nyt kyl ihan varma). laskettiin et oon 9+jotain viikolla sillon, samalla viikolla pitäis käydä verikokeis ja sit n 12 viikolla np-ultrassa. täälä meillä päin ei oo ennen ollu et pääsee np ultraan, jos halus niin piti mennä yksityiselle ja maksaa siitä kivasti, täälä oli vaan 15 viikolla riskiraskauskoe, siihen kuulu ultra(ainut mitä raskauden aikana oli jos ei muuta onklemaa ollu) ja verikoe. mut nyt ku pääsee tohon np-ultraan niin on myöhemmin vielä rakenneultra, ihan kiva.
mä mietin jos synnytystä :) jos sinne asti päästään. jännittää vaan jo ku kummatki pojut on tullu nopsaa. kuopuksellaki aukes 8 cm kohdunsuu ilman supistuksia, onneks oli koko arvio 2 päivää ennen ku poju synty niin sielä sain tietää noista avautumisistä(sillon oli kyl 5cm auki), sit menin seuraavana päivänä kattoon tilanteen ja lisää oli auennu, sanoivat sillon et suu heti seuraavana aamuna vaikka ei supistuksia tuliskaan ja niin menin, sit käynnistettiin ja vähä yli tunti niin poju oli pihalla, valehtelematta 5 kipeetä supistusta ja vauva syntyny. nyt sit jännittää et käykö samalla lailla vai jopa nopeempaa, tai tosin voi mennä päinvastoinki.
kysyin laihiksesta neuvolantädiltä, kyl se on nyt aluks ainaki ok, ehkä jonku ajan päästä syödä vähä enemmän ja sovittiin et seuraillaa ettei paino nouse kauheesti. sanoi kans et vauva ottaa omansa, et mä kärsin nälästä sit.
 
pikkuvadelma toivottavasti nähdään!!! :saint: sullako oli verikokein tarkastettu raskaushormooni?? missä kävit ottamassa ja eikö sulla näkynyt apteekin testeissä plussa, vai kuinka meni?? mulla siis takana neljä haamua herkkyydellä 10 ja tänään apteekin omalla selvä nega :'( mikä mättää...??
 
SusSoo
Tervetuloa Sisi ja TeeBird
Kiva kun tuli odottajat 14. ja 15. päivillekin! Onnea odotukseen!

JJ-t :wave: mun mielestä olisi hyvä, jos saisit pian lähetteen verikokeisiin. Eikö tuo km-tausta ole ihan hyvä syy päästä verikokeisiin. Harmittavaa tuollainen haamuilu ja erityisesti epätietoisuus


Cruella :wave: sulla on ollut nopeita synnytyksiä. Mulla on eka leikattu, kun oli perätilassa ja toinen syntyi 9 tunnin synnytyksellä. Meillä on matkaa synnytyssairaalaan yli 50 km, joten sen vuoksi kyllä lähdettiin reippaasti matkaan kun lapsivesi meni kotona. Ihan hirveet supistukset oli koko automatkan ja luulin, että se muksu syntyy sinne autoon. Mies ajoi hurjaa vauhtia
ja tuntui, että kaikki hidastelijat olivat silloin lauantai-iltana matkalla ihan meidän kiusaksi. Kuopus syntyi 10 päivää ennen la, joten uskon että tämäkin vauva menee joulukuun puolelle. Vaikka kovasti toivon kyllä tammivauvaa. Itsekin olen syntynyt tammikuussa
Ja ilman muuta toivon alatiesynnytystä. Mulle jäi tosi huonot fiilikset siitä leikkauksesta


Eipä muuta tällä kertaa!
SusSoo ja Sisu 6+0
 
täältä tulisi yksi lisäkaveri tammikuun toivoihin! odotukset ovat erittäin korkealla kun tässä esikoista odotellaan vantaan suunnalla! laskettu 1.1.2009 laskureiden mukaan! tuntee jo tässä vaiheessa itsensä palloksi, kun ei mitkään farkut mene jalkaan! jotenkaan silti ei vielä oikein tunne tätä todeksi, mutta kai se siitä pikkuhiljaa ensi viikon kuluessa ja lääkärin jälkeen alkaa todentua koko hommeli! mukavaa kun voi jakaa tuntemuksiaan näin samassa tilanteessa olevien kanssa!

Fridukka
 
tervetuloa kaikille uusille!!! :heart:
Meitä onkin täällä jo iso joukko.Ja vuoden loppua kohden ruvetaan taatusti jännittelemään,jos jostakusta ei hetkeen kuulu,että joko nyt..? :D
Esikoinen ja nuorin syntyivät Risiini-öljy-käynnistyksellä.
Sitähän käytettiin Tammisaaressa hetken käynn.keinona mutta lopettivat,kun on melko sotkusta touhua--->ulostuslääke.
Olin toki seurannassa,kun enon vaimo kätilö mutta join 10 ml:n pullon 12.00,suoli todellakin TYHJENI pvä:n mittaan ,vedet meni 00.00,sairaalassa olin 4 cm auki ja tyttö syntyi 05.00,ilman kummempia kipuja.
Tuo kivuttomuus on yksi öljyn vaikutuksia mutta siten myös se,että vauva saattaa tulla nopeastikin!!
Seu´raava tyttö syntyi sairaalan omalla käynnistyksellä raskausmyrkytyksen takia ja kesto 1h 57 min.
Pojan käynnistin taas öljyllä 12.00,supparit alkoi 03.00.
Hassuinta oli se,etten tajunnut niiden olevan supistuksia,koska olivat niin voimattoman tuntuisia,vain kuin ois ilma kiertänyt mahassa.
Soitin toki Jorviin ja kysyivät,että 1. lapsiko?
"Ei kun 3.lapsi".
Olivat hetken hiljaa,kun nimittäin olin kysynyt,että onkohan nää supistuksia :LOL:
Saatiin lapsenvahti paikalle ja kun Jorvissa oltiin 04.00,olin auki jo 8 cm!!
Kysyin kätilöltä,että "oletko varma"?.
Olin nimittäin ihan hölmistynyt,kun kipuja ei ollut :eek:
"No kyllä minä yleensä nämä asiat tiedän",huvittunut kätilö sanoi.
Poika syntyi sitten 8.36 ja kotiin lähdin seur. aamuna.
Mikään itsestään selvyys ei ole,että tässäkin raskaudessa juon tuota öljyä mutta miehen suku on kaikki 2-metrisiä,(naisetkin 180 cm) ja 100-kilosia ilman ylipainoa.
Ja minä kun olen tällanen 163-senttinen hukkapätkä ja muistan vielä,miltä pojan (4 kg) olkapäiden punnaaminen tuntui,niin ylipitkäksi en tätäkään anna mennä.
Toki tässä raskaudessa mennään Bruno Cacciatoren 4d-ultraan,koska tunetusti hän osaa arvioida vauvan koon synn.hetkellä grammojen tarkkuudella ja eräs kätilö Jorvissa sanoi,etteivät jätä ikinä huomiotta Brunon arviota,ettei sitten tosiaan tule yllätyksiä.
niinpä,Jorvin lääkäri arvioi pojan synn.mitoiksi 3200 gr...olin silloin vko:lla 36+3.
Ponnatessa puhisin kätilölle,ettei tämä tämä vauva ole 3 kiloa nähnytkään :LOL:
Ja isohan oli.
Onneksi menin kuitenkin synnyttämään sitä "3-kiloista",niin en jännittänyt,että mahtuuko :D
Noh,jopa tuli tekstiä.Nyt täytyy lähteä talolle :wave:
 
sussoo meiltä on kans ihan mukava matka sairaalaan, varmaanki noin 40km. jos nopeesti tulee niin kiirus tulee ajaessa ja lapsenvahti saada, pitää varotella mun äitiä ajoissa, et josko se vois taas hoitaa ku synnyttään meen. meillä on kummatki jäbät syntyny 39+1, saa nähä kuis kolmannen käy, jos samanlailla niin joulukuussa myös synnytellään. noh ultrassahan näkee siirtyykö LA muutenki. innolla jo odotan ultraa.

Kävin viime raskaudessa kattomas yksityisellä kumpiko sieltä on tulossa, mut nyt en kyl mee. vaikka olishan se ihan kiva tietää, muttei kummiskaa.

sussoolle vielä, synnytys sairaala on mulla VKS. täälä ei taidakkaa olla ainakaa vielä VKS:ssä synnyttäviä, ei ainakaa silmiin oo osunu, pitää kattoo tarkemmin.

koska meinaatte kertoa raskaudesta sukulaisille/ystäville? mulla tietää pari oikeen hyvää kaveria ja pari sukulaista. äiti ei vielä tiedä...ajattelin jos kertoisin sitte vasta ku np-ultra on tehty ja tietää et kaikki on ok. jos pystyn pitää sisällä, saa nähä etten jää kiinni aikasemmin ku täs olis serkun polttarit ja häät tulossa. häätki on jo 3 viikon päästä, kyl porukka voi ihmetellä miksen juo..noh, hyvä pistää laihiksen piikkiin :D kattelin jo netistä runoja millä ilmottaa uudesta tulokkaasta, 3 löysin, mut kattoo ny minkä niistä lähettää. tiedättekö jotain sivuja millä niit runoja olis? katoin ite positiivarit.fi. pitäis kauppaan lähtee, poitsutki on päikkäreillä, ukko on just jossain käymäs, tulis jo niin pääsisin kauppaan menee. on kyl ihanaa ku nuo pojat nukkuu samaan aikaa päikkärit, saa olla rauhas ite sitte.
 

Yhteistyössä