*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

täällä tää päivä menny hyvin ei juurikaan pahaa oloa tai muuta :)

elämän tapamuutoksia ei oikeen oo tullu, vielä, tietty tupakointi pitäs lopettaa..koskaan en oo syöny terveellisesti/liikkunut säännöllisesti niin tuskimpa tulee nytkään muuttumaan, samalailla kun esikoisestakin mennään...tietty alkoholi jää kokonaan pois


onko täällä joku muukin kun polttaa vielä?
 
Huomenta vaan :)

Ikäerosta: Meille tulee lasketun ajan perusteella vajaa 1v ja 4 kk ikäeroksi...mutta pahoin pelkään että yli mennään ja reippaasti, niinkuin aiemmilla kerroillakin 3:ssa ekassa.

Elämäntapamuutokset: Me lopetettiin miehen kanssa jo melkein 3 kk sitten röökaaminen eli heti silloin kun ruvettiin uudesta tulokkaasta haaveilemaan ;)
Plussasta rupesin syömään terveellisesti ja liikkumaan paljon enemmän entiseen verrattuna ja niinkuin olenkin kirjoitetellut, tosiaan plussasta lähtenyt 5 kg poies :p

Ihania neukkulakuulumisia usealla.. :heart:

Mies taas yövuoroissa..to ja pe välinen yö ois taas tätä rupeamaa vika ja sitten oisi kauan odotettu viikonloppuvapaa...eipähän ole kuukausiin ollut vapaata viikonloppua. Vapaat aina osunut viikolle...mitähän sitä keksis...teksisi mieli lähteä johonkin reissuun, mutta nuo ilmat... :|

Hemiina86 lohdutukseksi voin kertoa että kun odotin neljättä vauvaa poltin koko raskauden ja aivan terve poikavauva syntyi..No hätä :wave:

Niin, siis en jaksa enään salailla sitä että odottelen jo rakkaudenhedelmää nro 6...jos se yksi häirikkö tännekin ilmestyy,(asiasta voi lukea enempi meitin kerhon sivulta) niin eiköhän myö saada se häädettyä yhteisvoimin poies. 3 vanhinta on jo murrosiässä ja asustelevat pääsääntöisesti isällään ja 4:jäs asuu muualla. :| Joten meillä kotona asustelee vaan tämä 8kk likka, joka onkin miehen ja minun silmäterä...yhteensähän meillä, jos kaikki asuisi kotona, olisi jo 7 lasta...miehen 2 vanhinta asuu jo omillaan...että näin =)

Tälläistä tähän aamuun =)

Pt ja Kille 7+2 :heart: (onkohan tuo nyt oikein? Sekaisin noista viikoista, kuin seinäkello)
 
Huomenta

paljon taas tekstiä :heart: ja mitään en muista :LOL:

ultrakuulumisia tuli tullut, onnea niistä :flower: oon tosi huono nimissä :ashamed: , mutta hieno homma, jolle oli syke saatu kuulumaan ja kaikki oli kunnossa :heart: :heart:

Hemiina tuttu poltti myös koko raskauden ajan, ja tyttö syntyi hirveän nikotiiniriippuvuuden kanssa, itki kokoajan ja imi peukaloansa, taisi syntyä aika pienenäkin. En halua pelästyttää yms. mutta ajattelin toisenkin puolen tänne tuoda mukaan. Myöhemmin en ole kuullut onko tullut ongelmia matkaan :)

(.) Pääsipäs taas sanomasta, että ei ole tarvinnut oksentaa :/ Eilen ennen nukkumaan menoa, kun otin r-vitskun, niin 10min ja laatalla oltiin.. pitää nyt löytää joku hyvä kellon aika ottaa toi vitsku, kun foolihappoa tarvitsee pieni kuitenkin :) tänään on olklut heti aamusta kuvttava olo ja kaamea väsymys. Tavallaan toivon, että saisin neuvolasta sairaslomaa, kun kaikki voimat on ihan hukassa ja olo ja motivaatio sen mukainen. mutta katsotaan tiistaihin. ehkä siihen mennessä olokin parempi :heart:

piupula ja leevi 7+1
 
Ihania neuvolakuulumisia jo monella! :) :heart:

Piti tulla sairaanhoitajana kommentoimaan tuota tupakointia.. Anteeksi jo etukäteen, en halua syyllistää ketään, jokainen tekee tietenkin omat päätökset ja valinnat, mutta kerron nyt sen mitä tiedän.. Olin opiskeluaikana vastasyntyneiden teho-osastolla harjoittelussa, ja kyllä huomasi kenen vauvan äiti oli polttanut raskausaikana. Vieroitusoireita oli paljon,joillakin lievempänä ja joillakin voimakkaampana, mutta voisin kärkevästi sanoa, että ammatti-ihminen tunnisti kaikista tupakoivien äitien vauvat vieroitusoireiden perusteella. Vanhemmat eivät osanneet välttämättä yhdistää vaivoja vieroitusoireiksi, vaan pitivät lasta muuten vaan levottomana. Oli todella surkeaa katseltavaa. Lapsille myös tulee myöhemmässä elämässä helpommin astma ja allergioita. Mutta! :attn: Älkää nyt tupakoivat äidit suuttuko minulle, en halua loukata teitä! Kuten sanoin, jokainen tekee omat valintansa, eikä se meille muille kuulu. Ei kaikki varmasti pidä minuakaan sopivana odottajana, jokaisesta löytyy omat virheensä. :) :ashamed:

iitu 6+2
 
Huomenta!
Ikäerosta, meille tulee esikoiseen 6v11kk ja kuopukseen 3v2kk jos kaikki menis tällä kertaa hyvin loppuun saakka :heart:

itse lopetin tupakoinnin neuvolan viikoilla 3+6, mut muuten oli 4+2 kerrasta, esikoisesta lopetin vkolla 14 ja sit se tuli takaisin loppuviikoilla kun oli stressaavaa odotusaikaa, pojalla löytyi tumor sydämestä, minulla hepatoosi ym, eihän se mikään syy ole, mutta sanon suoraan et tyhmä teini olin silloin ja olen todella tyytyväinen ettei poika enempää asiasta kärsinyt, kuopuksesta ja kaksosista lopetin myös viikolla 4, opin siis jotain tosta ekasta odotusajasta :snotty:

Ensi viikon perjantaina lähden reissuun siskon perheen ja oman perheen kanssa viikoksi, joten päivitystä ei silloin ole luvassa, mut päivitän sitten palattuani, eli olen poissa 4.6-11.6, laitan sitten kesäkuun pinoon mustalla ihan etusivulle tuon jotta tiedätte miksi ei päivityksiä kuulu :wave:

Pikkutoive: ihan oikeessa viikossa olet menossa :wave:

Mutzilla ja

 
Huomenta :)

Elämäntapoihin ei paljon muutoksia tullu, alkoholin kanssa läträsin muutenki tosi harvoin. Tupakointi on jääny pois kauan sitten, poikaa ku alettiin yrittää niin lopetin siltä seisomalta tupakoinnin. Sillon ku poika oli pieni ni poltin kyllä muutaman kuukauden mutta se jäi sitten itestään pois. Edellisestä raskaudesta tuli 23kg painoo, joista on jälellä vieläkin 10kg että koitan kovasti nyt olla keräämästä niin paljoa.

Ikäero tulee lapsille 2v 7kk, yritys alko tosiaan tammikuussa että pienempiki ois voinu olla :) Eikä tässä oikein muuta stressiä tule nyt mieleen ku se että meidän talo valmistuu vasta huhti-toukokuun taitteessa että pienen vauvan kanssa saadaan sitten hoitaa muuttopuuhat :D Saadaan muutama kuukausi nelistään asua tässä pikkukaksiossa vielä :whistle: Ja mielenkiinnolla odotan sitä aikaa muutenki pienen lapsen kanssa, mies ku tekee talvet päivystystyötä. Työpäivät on pitkiä ja alkaa millon sattuu. Kesät sitten on viikon töissä ja viikon kotona, ja saattaa sillonki töihin lähteä. Mutta onneksi toi isompi on jo niin reipas pakkaus että taitaa kohta vaatteetki itte pukee päälle :D Kuivaksi ku vielä oppis :D

Susanna &
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Huomenta!
Ikäerosta, meille tulee esikoiseen 6v11kk ja kuopukseen 3v2kk jos kaikki menis tällä kertaa hyvin loppuun saakka :heart:

itse lopetin tupakoinnin neuvolan viikoilla 3+6, mut muuten oli 4+2 kerrasta, esikoisesta lopetin vkolla 14 ja sit se tuli takaisin loppuviikoilla kun oli stressaavaa odotusaikaa, pojalla löytyi tumor sydämestä, minulla hepatoosi ym, eihän se mikään syy ole, mutta sanon suoraan et tyhmä teini olin silloin ja olen todella tyytyväinen ettei poika enempää asiasta kärsinyt, kuopuksesta ja kaksosista lopetin myös viikolla 4, opin siis jotain tosta ekasta odotusajasta :snotty:

Ensi viikon perjantaina lähden reissuun siskon perheen ja oman perheen kanssa viikoksi, joten päivitystä ei silloin ole luvassa, mut päivitän sitten palattuani, eli olen poissa 4.6-11.6, laitan sitten kesäkuun pinoon mustalla ihan etusivulle tuon jotta tiedätte miksi ei päivityksiä kuulu :wave:

Pikkutoive: ihan oikeessa viikossa olet menossa :wave:

Mutzilla ja
Uihh...mistä noita saa...onx se ihan se siin kuvan alhaalla olevasta osoittesta...noi on ihania...löytyykos sieltä ihan ohjeet ja kaikki? =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja iitu--:
Ihania neuvolakuulumisia jo monella! :) :heart:

Piti tulla sairaanhoitajana kommentoimaan tuota tupakointia.. Anteeksi jo etukäteen, en halua syyllistää ketään, jokainen tekee tietenkin omat päätökset ja valinnat, mutta kerron nyt sen mitä tiedän.. Olin opiskeluaikana vastasyntyneiden teho-osastolla harjoittelussa, ja kyllä huomasi kenen vauvan äiti oli polttanut raskausaikana. Vieroitusoireita oli paljon,joillakin lievempänä ja joillakin voimakkaampana, mutta voisin kärkevästi sanoa, että ammatti-ihminen tunnisti kaikista tupakoivien äitien vauvat vieroitusoireiden perusteella. Vanhemmat eivät osanneet välttämättä yhdistää vaivoja vieroitusoireiksi, vaan pitivät lasta muuten vaan levottomana. Oli todella surkeaa katseltavaa. Lapsille myös tulee myöhemmässä elämässä helpommin astma ja allergioita. Mutta! :attn: Älkää nyt tupakoivat äidit suuttuko minulle, en halua loukata teitä! Kuten sanoin, jokainen tekee omat valintansa, eikä se meille muille kuulu. Ei kaikki varmasti pidä minuakaan sopivana odottajana, jokaisesta löytyy omat virheensä. :) :ashamed:

iitu 6+2
Ihan asiallista kommenttiahan tuo on ja aiheellista, kiitoksia vaan sairaanhoitajan näkemyksestä asiaan.

Mulla vaan kun on kokemusta noista vauvoista jollain tasolla myös...noh kerrotaan...siis 3 ekan kanssa en polttanut ja eka ja kolmas olivat huomattavasti itkuherkempiä ja jotenkin vaikeampia hoidettavia kuin tämä neljäs jonka kanssa poltin...kundi ei juurikaan itkeskellyt...ainakun nälkä yllätti...lupsutti huuliaan senmerkiksi että vois sitä maitoa ottaa...tokihan sitten jos huutava nälkä tuli tai joku oikein paha juttu niin kyllähän hän silloin huus...mutta kaikenkaikkiaan kaikkein helppohoitoisin vauva ollut juuri tuo neljäs..ei turhia huutoja, sairastamisia tai levottomuuta..ja on vieläkin terve kuin pukki...että tälläinen kokemus täältä... :attn:

Pt
 
Huomenta!

Elämäntapamuutoksista: Ite lopetin tupakoinnin heti plussan jälkeen! Alkoholia käytän normaalisti melko vähän, nyt sekin vähä pois. Vielä en ole kiinnittänyt tippaakaan huomiota ruokavalioon, ku syön sitä mikä alas menee... Mutta kun toivottavasti tää pahoinvointi helpottaaa, niin yritän syödä terveellisesti ja jäättää hekut vähälle. En syö vitamiinejä. Loppuvuodesta varmasti sit syön jotain, mut en kesäaikaan.

Ikäero: Meillä lapsosten ikäeroksi tulee aika tasan 3 vuotta.

Ummetus hieman paremmassa kurissa, kun olen jaksanut sinnikkäästi litkiä tota vettä. Se jostain syystä saa mut vaan voimaan välillä entistä huonommin... Mut samapa tuo, ku huonosti voidaan kuitenkin! :)

Memmu: Onnea sydänäänistä! :) Jää ihmeessä tänne meidän kanssa. EIpä se nyt niin hirven tarkkaa ole! :) :)

emeliina: Onnea ultranäkymistä! :)

Nyt hauvan kans ulos! :)

Minky 8+jotain
 
Moi!
Vieläkö mahtuu uusi odottaja tähän pinoon? :) Plussa tuli tasan viikko sitten. LA on (omien laskujeni mukaan) 30.1., synnytyssairaala TYKS, ikä 34v ja kyseessä toinen lapsi - ikäeroksi esikoiseen olisi tulossa n. 2,5 v.
Kovin suuria elämäntapamuutoksia ei ole tulossa; alkoholi tietty pois, samoin kuin ne tietyt ruoka-aineet. TErveellinen syöminen olis toki tavoitteena. Esikoisen kohdalla oli kova pahoinvointi 4 kk (tunnin-parin välein oksentelua ympäri vuorokauden), ja söin mitä sattuu tai mikä pysyi sisällä ja aika yksipuolista oli.
Mukavaa päivää kaikille


:heart:
 
tuohon tupakka keskusteluun haluan myös oman mielipiteeni sanoa ja toivon että kukaan ei nokkiinsa ota.
Tupakan vetäminen ei välttämättä aiheuta mitään oireita, mutta kohottaa se riskiä kaiken suhteen ja mielestäni niinku joku sano että helpoin lapsi ku veti raskaus aikana niin en usko että tupakan takia oli rauhallinen ja kiltti ellei sitten vetäminen tehnyt apaattisemmaksi... Toki voinut muuten vaan olla rauhallisempi ja vaan syönyt ja nukkunut, mutta en suosittele vetämistä siinä toivos että tulee kiltti lapsi sillä surempi riski johonki aivan muuhun...
Minäkin tiedän paljon vauvoja joiden äidit vetäny raskaus aikana ja ovat ihan normaaleja, mutta entä jos jotain tuleeki niin kuka haluaa omalletunnolleen?!
Tuttava piiristä löytyy pahaa astmaa, huulihalkioita, levottomuutta....... toki voihan noi kaikki tulla muutenki mutta.....
Toivottavasti ei tullut liian kärkkäästi. jokaisen oma asia enkä minä ole ikänä mennyt kavereitanikaan läksyttämään joten ei enempää tääläkään :D
Jossain väilissä raskauttahan ei enään suositella lopettamista jos on paljon vetänyt... tais olla puolenvälin jälkeen ku lapsi jo tottunut siihen...

Täälä myös satunnainen sauhuttelu loppu, alkoholin nauttiminen loppu ja ihan nolla linjalla mennään niinku neuvolassakin sanoivat ku ei tiedetä mikä määrä jo voi vahingoittaa... Myös terveellisempää ruokavaliota olen koittanut ylläpitää niinku painon laskusta huomaa =) jätski vaan taitaa olla mun heikkouteni tänä kesänä :D

juuri mietin etä mitä jos syntyy jouluna, haluisin niin sen olla kotona :ashamed:

memmu ja valtsu 9+4 :heart:
 
Lumina ja Calypso : Tervetuloa ja onnittelut :flower: Ja kaikki muutkin uudet!

elämäntapamuutokset: Eipä oikeastaan muuta, kuin alkoholi jäänyt pois. Pyöräilen työmatkat ja käyn säännöllisen epäsäännöllisesti salilla ja ohjatuilla tunneilla ja yritän syödä terveellisesti. Tupakkaa en oo koskaan polttanut.

ikäero Meillä kahden ekan ikäero on 1 v 8 kk ja oltiin siis hyvin pitkään sitä mieltä, että nämä kaksi riittää, kunnes joulun jälkeen ruvettiin vaan kuumeilemaan. Esikoisen ja pienen ikäeroksi tulee 8 v 4 kk ja kakkoseen ikäeroa tulee 6 v 8 kk. jos nyt laskin oikein..Meillä siis kaikki alkaapi alusta juuri kun lapset on niin isoja, että ovat lähes kaikessa jo omatoimisia.

Memmu: Onnittelut sydänäänien kuulumisesta! On se vaan niin ihana ääni! Mulla on nyt ihan uus neuvola ja neuvolantäti niin saa nähdä millainen on ja suostuuko kuuntelemaan ekalla kerralla. Mulla on eka neuvola viikon päästä pe eli 9+1.

BellaMarie 8+0 *poks*
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Meidän lapsille tulee ikäeroa noin 1v 4kk eli aika vähän..Sen näkee sitten miten isosisko suhtautuu uuteen tulokkaaseen, kun on itekin vielä silloin niin pieni.

Multa kysyttiin neuvolassa, että onko lapsi suunniteltu ja minä en oikein osannut vastata, kun en tiiä onko tämä nyt niin suunniteltu paremminkin onnellinen sattuma :) no se terkkari piti tätä tietty heti yllätysvauvana ja kysyi, että miten suhtaudut siihen..

Me ei olla vielä kerrottu vauvasta kenellekään, enkä tiiä, että milloin sanotaan. Ehkä sitten ultran jälkeen..

Elmi ja Minni 8+4
 
Mun elämäntapoihin ei oo tullu kauheita muutoksia ku en tupakoi ja juonki yleensä tosi harvoin. Tietysti se vähänenkin jäi nyt pois ku tulin raskaaks =)
Suurin muutos on varmaan se, että oon koittanu vähän kattoo mitä syön, ja yleensäki se, että yleensä en aamupalaa oo syöny niin sitä oon koittanu opetella. Jonku sorttista liikuntaa vois koittaa alkaa harrasteleen ku on ollu tässä jo pidemmän aikaa suhteellisen laiska. Sai ihan peruskunnon pysymään yllä myös raskauden aikana.

Sparkle86 ja Viuhti (oliskohan rv 7:) )
 
mä poltin pojasta koko odotus ajan, sillä ei ainakaan ollut minkäänlaisia itkuja koko vauva iässä, nyt itkeskelee kun ei saa tahtoaan läpi (1v)..Ainoo mikä on luult. tullut tupakoinnista niin korvatulehduskierre mut loppui kun tuubit laitettiin syys-joulukuussa tulehduksia oli 8!
neuvolas täti sanoi että ne tupakasta johtuvat vaikeudet tulee kouluiässä..
Kyllä tässä yritettäään tupakointi kopettaa, sais vaan jonkun siihen tilalle

 
Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa! :flower:

Elämäntapamuutokset:Alkoholi jäi heti pois kun tein haamun. Olen oluen suuri ystävä ja varmuudeksi testasin liian ajoissa josko omatunto antaa myöden ottaa helleoluen, mutta jäi ottamatta :heart: Tupakkaa menee vain harvoin ja silloinkin vähän, kun olen viihteellä eli ei usein ja nyt siis tupakka ehdoton nounou :)

Toive81 ja Sintti 5+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
tuohon tupakka keskusteluun haluan myös oman mielipiteeni sanoa ja toivon että kukaan ei nokkiinsa ota.
Tupakan vetäminen ei välttämättä aiheuta mitään oireita, mutta kohottaa se riskiä kaiken suhteen ja mielestäni niinku joku sano että helpoin lapsi ku veti raskaus aikana niin en usko että tupakan takia oli rauhallinen ja kiltti ellei sitten vetäminen tehnyt apaattisemmaksi... Toki voinut muuten vaan olla rauhallisempi ja vaan syönyt ja nukkunut, mutta en suosittele vetämistä siinä toivos että tulee kiltti lapsi sillä surempi riski johonki aivan muuhun...
Minäkin tiedän paljon vauvoja joiden äidit vetäny raskaus aikana ja ovat ihan normaaleja, mutta entä jos jotain tuleeki niin kuka haluaa omalletunnolleen?!
Tuttava piiristä löytyy pahaa astmaa, huulihalkioita, levottomuutta....... toki voihan noi kaikki tulla muutenki mutta.....
Toivottavasti ei tullut liian kärkkäästi. jokaisen oma asia enkä minä ole ikänä mennyt kavereitanikaan läksyttämään joten ei enempää tääläkään :D
Jossain väilissä raskauttahan ei enään suositella lopettamista jos on paljon vetänyt... tais olla puolenvälin jälkeen ku lapsi jo tottunut siihen...

Täälä myös satunnainen sauhuttelu loppu, alkoholin nauttiminen loppu ja ihan nolla linjalla mennään niinku neuvolassakin sanoivat ku ei tiedetä mikä määrä jo voi vahingoittaa... Myös terveellisempää ruokavaliota olen koittanut ylläpitää niinku painon laskusta huomaa =) jätski vaan taitaa olla mun heikkouteni tänä kesänä :D

juuri mietin etä mitä jos syntyy jouluna, haluisin niin sen olla kotona :ashamed:

memmu ja valtsu 9+4 :heart:
Juu siis en tietenkään tarkoittanut että lapsi olisi tupakoinnin takia ollut rauhallisempi tai kiltti...nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin...Kerroinpahan vaan oman kokemukseni asiasta ja eikös täällä juuri kokemuksia jaeta? :eek: :|

Muoks** Ja en minäkään kenellekään tupakointia ole suositellut. Enkä suosittele.

Pt

 
Mun mielestä tupakan polton pitää loppua sillo jos haluaa lapsen! Ei se oo syy et on polttanu nii kaua ettei pysty, pitäs yrittää lopettaa sitte jo enneku ku raskaaksi tulee. Jo mua saa vihata! ;D Itse aloin kyllä tyhmänä polttaa ku imetyksen lopetin. Nyt tammikuussa lopetin.

Empäs keksi nyt muuta kirjotettavaa.

icefairy&Linnun Lyy 7+0 poks <3
 
Hyviä ultrakuulumisia saaneille ja ja sydänääniä kuuleille onnea :heart:
Uusiakin oli vielä tullut, onnea ja tervetuloa!

ikäero Meillä ikäeroa tulee 2v3kk, jos kaikki menee hyvin.

elämäntapamuutokset Lopetin tupakoinnin plussaan, ja tietysti ne vähät alkot mitä pienen lapsen kanssa kerkesi nautiskelemaan jäi pois :)

Tuosta tupakoinnista.Mikäs minä olen ketään tuomitsemaan, mutta raskaana ollessa, jos koskaan, on HYVÄ SYY lopettaa.Siinä sulla kuitenkin on joku muukin ajateltavana kuin oma itses.Ja tuskin kukaan taaperonkaan äiti sauhuttaa lapsi sylissä? Vai? Ja toisekseen, miksi sitte panikoida jonkun vakuumipakatun kalan/maksamakkaran/homejuuston kanssa, jos polttaa tupakkaa? Itse lopetin tupakoinnin plussaan esikoltakin, ja olin polttamatta imetyksen loppuun asti (loppui pojan ollessa 9kk).Tyhmyyttäni aloitin sitten pikkuhiljaa uudelleen.Mutta en voi sanoa, että lopettaminen olisi ollut vaikeaa nytkään.
Jokainen tekee omat päätöksensä, tietysti.

savara, 6+1

Muoks. neuvolasta saa varmasti apuja siihen lopettamiseen, ja apteekistakin, jos tuntuu ettei omat keinot riitä :)
 
Oon icerairyn kanssa samaa mieltä tuosta tupakan poltosta. Kyllä mun mielestä kans pitää sen verran löytyä tahtoa että pystyy lopettamaan ku raskaaks tulee, ei oo oikein jos lapsi joutuu siitä kärsimään.

Ja joo, mua saa kans vihata :D Tosin voi kai se olla helppoa sanoa ihmisenä joka ei oo polttanu, mutta näin mä ajattelen asiasta.

Sparkle86 ja Viuhti 7+
 
Onnea uusille odottajille ja tervetuloa mukaan!

Itse poltin ennen esikoista, mutta jätin tupakanpolton kun sain yllätysplussan..
Sen jälkeen en ole polttanut.

Onko kellään muulla äitiysvaatteet käytössä? Mun oli eilen pakko pistää mies kaivamaan ne komeron perukoilta. Tämä turvotus on ihan järkyttävää. Luulisi että raskaus on paljon pidemmällä kuin 8 + 2. Eikä ultarassakaan näkynyt kuin yksi sydän, mutta olotila on kuin odottaisi ainakin viitosia... :LOL:

Ikäeroa tulee melkein 3 vuotta jos sinne asti päästään.

Nyt menen metsästämään jotain ruokaa. Ei tosin tee mitään lämmintä mieli, mutta pakko yrittää syödä jotain. Muuten alkaa taas huhumylly jauhamaan työpaikalla. Enkä halua vielä kertoa töissä kun omat vanhemmatkaan eivät vielä tiedä

M1n1 + pikkukakkonen 8 + 2
 
ei oo vielä äitiysvaatteet käytössä, mutta suunnitelmissa on ollu hankkia ku ei mee päälle enää muuta ku verkkarit :D Kaikki muut puristaa ja ahdistaa. :D
Vois oikeesti kattoo jotku mammavaatteet et olis jotain muutaki päälle pantavaa :D :D :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä