*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
Tupakka keskusteluun kantaa
Itse poltan tällä hetkellä. Olin esikoisesta tupakkalakossa aina siihen päivään asti kun imetysen lopetin,sitten tyhmänä aloitin uudelleen. Nyt poltan vieläkin tupakkaa ja suoraan sanottuna omatunto kolkuttaa aika rankasti. En vaan oo vielä psytynyt lopettamaankaa, ehken vaan näe asiaa vielä tasan siltä kantilta että olen oikeesti raskaana kun tämä tuli vähän yllättäen vaikka kyllä tasan tiedän että lapsia saa seksiä harrastamalla. Esikoisesta olin hurjan tuomitseva tupakoijia suhteen,nyt onki vähä pakka sekasin kun nyt itse melkeen viis veisaan poltanko vai en... En edelleenkään suoraan sanottuna usko raskaana olevani. Joku tästä herneet nokkaan vetää kuitenkin joten vetäkööt. Pikkuhiljaa päivä kerralla,lopetan kun tunnen olevani valmis siihen.Mielummin olen hyvä äiti esikoisellekin kun lopetan tupakoinnin täysin ja olen ihan hirveä... onko kukaan samaa mieltä?
Loppujen lopuksi minun mielestä kaikki saa tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee, ei se tarkoita että on huono äiti jos polttaa.

Toi herneet vetää nenuun ja kun joku oli myös jtn kirjoitellut siihen suuntaan..että vihata saapi...jne...niin eikös nyt arvon rouvat ja neidit voitas lopettaa tämä tupakkikeskustelu ja oltaisiin suvaitsevaisia suuntaan ja toiseen...ei oo hirveen kiva jos näin heti alkumetreillä alkaa tulla riitaa/kähinää, kun tarkoitus olisi kuitenkin tällä palstalla tukea toinen toisiamme eikä kinastella...jokainen tehköön tuon tupakoinnin suhteen miten haluaa ja parhaaksi näkee...VAI??...JA PEACE AND AAMEN :hug: :heart: :heart:
:heart: :heart:
 
Tervetuloa jenk-ka:lle! Rohkeesti mukaan vaan :)

Kävin siellä neuvolassa.. Oli kyllä positiivinen kokemus :) Sai vähän mielenrauhaa taas :D Sain hirmu kasan erilaisia esitteitä luettavaksi ja sitte jonku DVD:n. Nyt saa ajan kulumaan ees vähä nopeemmin niitä selatessa ;) Mies sai "saarnat" tuosta tupakoinnista :D Hänelläki olis hyvä syy lopettaa. Niinhän tuo aikoki. Varattiin lääkäriaika 8.6. eli alle parin viikon päähän :) On kyllä kiva ku ei tarvii hirvittävän pitkään ootella.

Noppaliini ja Nappula 6+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
Tupakka keskusteluun kantaa
Itse poltan tällä hetkellä. Olin esikoisesta tupakkalakossa aina siihen päivään asti kun imetysen lopetin,sitten tyhmänä aloitin uudelleen. Nyt poltan vieläkin tupakkaa ja suoraan sanottuna omatunto kolkuttaa aika rankasti. En vaan oo vielä psytynyt lopettamaankaa, ehken vaan näe asiaa vielä tasan siltä kantilta että olen oikeesti raskaana kun tämä tuli vähän yllättäen vaikka kyllä tasan tiedän että lapsia saa seksiä harrastamalla. Esikoisesta olin hurjan tuomitseva tupakoijia suhteen,nyt onki vähä pakka sekasin kun nyt itse melkeen viis veisaan poltanko vai en... En edelleenkään suoraan sanottuna usko raskaana olevani. Joku tästä herneet nokkaan vetää kuitenkin joten vetäkööt. Pikkuhiljaa päivä kerralla,lopetan kun tunnen olevani valmis siihen.Mielummin olen hyvä äiti esikoisellekin kun lopetan tupakoinnin täysin ja olen ihan hirveä... onko kukaan samaa mieltä?
Loppujen lopuksi minun mielestä kaikki saa tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee, ei se tarkoita että on huono äiti jos polttaa.

Toi herneet vetää nenuun ja kun joku oli myös jtn kirjoitellut siihen suuntaan..että vihata saapi...jne...niin eikös nyt arvon rouvat ja neidit voitas lopettaa tämä tupakkikeskustelu ja oltaisiin suvaitsevaisia suuntaan ja toiseen...ei oo hirveen kiva jos näin heti alkumetreillä alkaa tulla riitaa/kähinää, kun tarkoitus olisi kuitenkin tällä palstalla tukea toinen toisiamme eikä kinastella...jokainen tehköön tuon tupakoinnin suhteen miten haluaa ja parhaaksi näkee...VAI??...JA PEACE AND AAMEN :hug: :heart: :heart:
:heart: :heart:

kuinkas onnistuu tää lainnaaminen...... aika mukavasti kirjotettu :D mistäs sitte vängätään.... pisteytetään kuka on paras mahdollinen äiti :LOL:
mä ainaki anna itselle numeroks 8..... ok lopetan ennen ku joku taas vetää herneen nenään :LOL:
no ei kai, ollaan me niin hyviä :heart:

Mua väsyttää ja nälättää niin ku tekstistä saattaa huomata...
vieki ihmettelen niin sydän äänten ihmeellistä vaikutusta...
onko jollain se koti dobleri? millä viikoilla sillä koti käytösellä alkaa kuulla?

memmu ja valtsu 9+4
 
Huh...pahoinvointi vaan jatkuu ja väsyttää ihan koko ajan. Töitä pitäisi painaa vielä reilu viikko, sitten alkaa kesäloma. Mutta kun ei oikein jaksais edes sinne saakka...

Elämäntapamuutoksista
: alkoholi on jäänyt kokonaan pois (enkä sitä nyt muutenkaan paljoa juo), tupakkaa en sitten teinivuosien ole poltellut. Syömiset on suht ok, pitäisi vaan muistaa syödä säännöllisesti, siitä se pahoinvointi mulla osittain johtunee. Kaiken kaikkiaan ei tämä pikkuinen ole kovin suuria muutoksia toistaiseksi vaatinut.

Manna ja pikkuinen 5+1
 
Uijjui, jänskättää muitten ultrat ja neukkulat :p

Tupakkakeskustelu Minusta keskustelu on ihan tervetullutta, ei kai siitä kellään ole tarvetta vetää hernettä- suuntaan eikä toiseen.Eriäviä mielipiteitä varmasti tulee olemaan muistakin aiheista, eikä sitä tarvi arastella :) Ei täällä kuitenkaan ketään hlökohtaisesti tuomita,eikö niin? Taitaisi jäädä sisältö aika köyhäksi pinossa, jos ei mielipidettään uskalla ilmaista ;)

En tajua miten jaksan ensi viikolla aloittaa työt tämän ellotuksen ja tajuttoman väsymyksen kanssa.Töistä kun pääsee, niin toinen työpäivä alkaa :D

Memmu Mulla ei oo kotidoppleria, mutta luulisin että sillä kuuluis äänet joskus rv 10 jälkeen?

savara, 6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
Tupakka keskusteluun kantaa
Itse poltan tällä hetkellä. Olin esikoisesta tupakkalakossa aina siihen päivään asti kun imetysen lopetin,sitten tyhmänä aloitin uudelleen. Nyt poltan vieläkin tupakkaa ja suoraan sanottuna omatunto kolkuttaa aika rankasti. En vaan oo vielä psytynyt lopettamaankaa, ehken vaan näe asiaa vielä tasan siltä kantilta että olen oikeesti raskaana kun tämä tuli vähän yllättäen vaikka kyllä tasan tiedän että lapsia saa seksiä harrastamalla. Esikoisesta olin hurjan tuomitseva tupakoijia suhteen,nyt onki vähä pakka sekasin kun nyt itse melkeen viis veisaan poltanko vai en... En edelleenkään suoraan sanottuna usko raskaana olevani. Joku tästä herneet nokkaan vetää kuitenkin joten vetäkööt. Pikkuhiljaa päivä kerralla,lopetan kun tunnen olevani valmis siihen.Mielummin olen hyvä äiti esikoisellekin kun lopetan tupakoinnin täysin ja olen ihan hirveä... onko kukaan samaa mieltä?
Loppujen lopuksi minun mielestä kaikki saa tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee, ei se tarkoita että on huono äiti jos polttaa.
Mä olen sun kanssa samaa mieltä :)



 
Huh ku ei meinaa jaksaa lukea kaikkea mitä on parin päivän aikana kirjoiteltu. Onneks kohta alkaa loma niin ehtii monta kertaa päivässä päivittämään :D No nyt on urakka kuitenkin suoritettu.

elämäntavoista minä olen ollut sellainen satunnainen kapakkapolttaja ja mies vakituisempi. Lopetettiin molemmat marraskuussa ja nyt olis tarkoitus pysytellä savuttomana mielellään vaikka koko loppuelämä. Jostain syystä aina pikkuhiljaa on lisiny tuo tupakointi ja sit sitä aina miettiin et miks alotti kun oli päässy jo eroon... :kieh:

Pahoinvointi jatkuu edelleen - ei muutosta... Ja väsy on armoton!!! Suunnilleen tunteja lasken loman alkuun B)

Jep jep, mutta nyt nukkumaan niin jaksaa taas huomisen. Viikonloppuna sit paremmalla ajalla mukaan porinoihin!

mussu & myy 8+4
 
Iltaa kaikille!!


On niin paljon lukemista etten nyt oikeasti jaksa alkaa lukemaan mutta huomenna syvennyn ne lukemaan ja kommentoimaan...

Elikkäs...tiistaina oli neuvola ja tänään eka ultra... Siellä oli suloinen pieni ihmisen alku oikeassa paikassa ja :heart: SYKE näkyi eli siinä suhteessa oli kaikki niinkuin pitikin mutta... ;) ;) vekkuli kaveri oli...meni niin kohdunseinämään kiinni ettei saatu mitattua joten 7.6 uusi ultra ja mittaus ja sitten tiedetään todelliset viikot...mutta meinasi ettänoin silmämääräisesti oli juuri ehkä se viikko 6 (vuodon mukaan 6+5) joten oletettavasti tuo mun laskettu aika sit muuttuu mutta sen näkee sit paremmin...ja sen nyt melkein arvasinki...ei olis eka kerta...

Näin oma napaista tälläkin kertaa...

Ninnipo1 ja masumussukka 6+5 (?)
 
Enkä mä sitä pahalla tarkottanutkaan. ;) Sanoin että jos se on jollekin paha asia niin olkoot, minä en pahastu vaikka suoraan sanotaankin. Mutta tosiasia on se että me kaikki ollaan erilaisia ja aina ei voi miellyttää. ois se maailma melko tylsä jos kaikki olis samaa mieltä :)

Memmu Mulla on kotidopleri ja se osoittautui esikoisen kanssa aika kivaksi kun ei liikkeitä lopussa tuntenut niin tiesi että kyllä kaikki ihan hyvin on. Tietty on eriasia kuinka hysteeriksi tulee jos joskus dopleri vaan kohisee eikä kuulu mitään. :) rv9+6 kuului ekaa kertaa pienet jumputukset. :) Suosittelen kyllä sitä Angelsounds kotidopleria. :)
 
elämäntaparemonteista Mun ei ole niitä juuri tarvinnut tehdä, alkoholia en juurikaan enää juo muutenkaan, ja röökin polton lopetin neljä vuotta sitten. Raskausvitskut otin käyttöön, ja nyt pitää muistaa syödä parin tunnin välein jotain pientä, tai tulee huono olo. Itse teen fyysistä ulkotyötä, pyöräilen töihin ja lenkkeilen päälle vielä koiran kanssa, joten kunto lienee ihan ok. Samoin ruokapuoli, mitä nyt välillä tulee mutusteltua karkkia liikaa, tosin näin kesällä vaihdan karkit mieluummin vihanneksiin.

Täälläkin huono olo jatkuu, ja myös armoton väsymys. Lupasin mennä tyttöjen kanssa tänään saunailtaan, ja saa nähdä joutuuko paljastamaan jotain. Ei millään vielä haluttaisi, tosin onneksi ne on kaikki mun parhaimpia kavereita. Mutta silti aina pelottaa, että mitä jos jotain tapahtuukin.. :ashamed:

neula 5+1
 
Luulenpa että täällä ei tämä ilo jatkunut tätä pidemmälle. Vuodot ovat jatkuneet ja on tullut menkkamaisia kipuja. Lisäksi kaikki oireet raskaudesta joita ehdin vajaan viikon "kärsiä" ovat kadonneet. Ajattelin ostaa testin ja katsoa josko se näyttäisi mitään. Vielä on kuitenkin liian aikaista lääkärissä käydä. Ajattelin ensi viikolla katsella uudestaan josko kävisi lääkärissä tarkistuksessa.

Yritän ajatella positiivisesti että oikeastaan parempi että loppui näin ajoissa kuin sitten joskus viikolla 12... :( mutta silti ketuttaa ja itkettää. Yritettiin miehen kanssa kuusi kuukautta mikä tuntui ikuisuudelta, mutta tiedän että se on kuitenkin melko lyhyt aika. Toivottavasti seuraavaa plussaa ei tarvitsisi odotella yhtä kauan.

rv 5+1 ?
 
Huomenta!

Lumina voi ei :'( :hug:

Täällä heitettiin eilen jyväskylän reissu :xmas: kävästiin siskon kanssa hieman ajelemassa :D

Viikon päästä ois kova tohina päällä, reissuun sitä sitten oltais lähdössä ja vessaremppa pääsis meillä alkamaan :snotty: siskon luokse kai mennään sitten reissun jälkeen evakkoon kun tuo pienempi meillä on vähän herkkä noille porauksillle ym. niin pitäis päivät olla kuitenkin poissa ja kun vessaa ei voi käyttää niin ehkä helpoin on olla siskon luona

Aamukaffi maistuu edelleen, mutta kerralla ei voi paljoo syödä tai tulee paha olo kuten monella muullakin tuntuu olevan :x

Mutzilla ja
 
Lumina83 voi itku...pahoittelut
:hug:

Mullakin tuo kaffe maistuu, mutta haju jotenkin oksettaa... :eek: Pyydänkin miestä keittämään ja heti pyrin laittamaan keittimen kiinni, kun on juotu, jotta ei pääsisi hajut leijailemaan herkkään nenuuni... :x

Jee..miehellä koitti 3 päivän vapaa ja huomenna sännätään aamutuimaan möksälle, missä sellainen taverna vieressä...pääsee muutamaksi päiväksi seivovasta pöydästä nauttimaan ja oikein kunnolla saunomaan ja ehkäpä talviturkinkin heittämään pois ;) Maisemanvaihdos on niin tervetullut :D

Nyt likan aamupuurojen keittoon... :wave:

Pt ja Kille 7+3 :heart:
 
Lumina :hug:

Täällä ei kahvia tee mieli, mutta en sitä muutenkaan himoitse. Jos mies aamulla keitti kahvia, niin kupillisen join. Mutta nyt mieskin juo vasta töissä, niin en ole kahviin koskenut. Eipä muuten teetäkään tee mieli, ainakaan princess-teetä, mikä on tähän asti ollut mun suosikki. Täytyy katsoa, jos löytäisi jonkun hyvän makuisen vaihtoehdon. Ostin Rooibos kofeiinitonta teetä, mutta se tuoksuu mielestäni tupakalle. :x

Tietääkös ihmiset noista Lidlin limsoista ja niiden makeutusaineista? Minä olin viime viikonloppuna juhlissa autolla ja join siellä sen koko pullon (1,5 tai 2 litraa) kevytversiota "spritesta". Nyt törmäsin netissä tietoon, että siinä olisi niitä kiellettyjä makeutusaineita. Pitääkö paikkaansa? Jos kellään ei oo tietoa, niin pitää itse käydä lukemas pullon kylki lidlissä. Join tosiaan KOKO pullon ja nyt hysteerisenä/ylireagoivana odottajana tuli mieleen onko siitä ollut jotain haittaa.

).( Eilen oli ällötys jo aika pahaa, mutta en oksentanut. Tänään hampaita pestessä tulikin sitten ensimmäinen oksu. Läheltä piti, että sain osuttua pönttöön, sillä se tuli niin yllättäen. :) Näin aamuisin olo on parhain ja se huononee iltaa kohden. Syöminen siirtää pahan olon syrjään, mutta heti syömisen loputtua ällötys tulee takaisin.

Ai niin, siirtääköhän ne maanantaina neuvolassa LA:ta päivän taaksepäin, jos ne laskee sillä 28 päivän kierrolla? Nyt on LA 4.1, jos lasketaan oviksesta, ultrasta tai mun 29 päivän kierrolla. Neuvolassa ne saattaa laittaa sen olemaan 3.1. No, sen näkee sitten.

Tuittu- 8+3
 
Tuittu- Lidlin limsoissa on makeutusaineena syklamaattia. Myös monissa Lidlin mehuissa on käytetty makeutusaineena tuota syklamaattia jota ei suositella raskausaikana.
Syklamaatin ja sakariinin RUNSAS nauttiminen voi aiheuttaa syöpää... Maantaina neuvolatäti antoi lista vältettäviä aineita, mutta en muista oliko noista makeutusaineista muuta syytä miksi niin ei pitäisi käyttää raskaudenaikana. En usko että siitä on pienelle matkustajalle haittaa kunhan sitä ei joka päivä juo.

Omaa napaa..
Odotan taas kauhulla pahoinvointia. Tähän asti on ollut inhimillinen olo kun koko ajan puputtaa jotain. Hampaat vaan kärsii kun koko ajan syön jotain. Viimeksi kun pahoinvointi oli poissa kokonaisen päivän, se tuli kahta pahempana takaisin...

M1n1 ja pikkukakkonen 8+3
 
Jospa yrittelisinn jotain kirjoitetellakin tänne..vaikka itseni tuntien voipi olla, että ketjussa mukana oleminen jää sitten kuitenkin enimmäkseen lueskeluun...

Mutta tosiaan tällä viikolla oli ensimmäinen neuvola viikolla 7+4, ja nyt sitten odottelen innokkaasti ultraa kolmen viikon päähän...
Olo on ollut kohtalainen, oksennusrefleksi mulla on onneksi melko tiukassa, mutta etovaa oloa on ollut viime päivänä PALJON!
Huomaa kyllä että nyt on hormonitoiminta erityisen päällä, kun tuntuu että tissit kasvoi yhdessä yössä puoli kuppia ainakin...tai siltä se tuntuu. :)

Kahvin haju oksettaa erityisesti, onneksi mä en ollut koskaan mikää hirmuinen kahvisieppo, vaikka nyt kyllä kofeiinitujaus voisi tehdä hyvää kun olo on ihan supervetämätön!
Mä voisin vaan nukkua, nukkua, nukkua jos vaan ehtisi, kun tuo 2,5 vee pitää äitin aika työllistettynä.
Mulla on kroonisesti sairas mies, eli en pysty luottamaan siihen, että hän olisi aina lastenhoitokunnossa...siinä mielessä vähän jännittää tämän tulokkaan syntymä, että miten jaksan kahden kanssa.
Onneksi mulla on tukiverkko kunnossa ja lähellä.

Mitään valtavaa elämäntapamuutosta tämä raskaus ei ole vaatinut, tupakkaa en polta eikä onneksi mieskään.
Alkoholia käytän muutenkin niin harvoin, että ei ole hankaluutta jättää niitä muutamia viinilasillisia pois kokonaan.
Eniten ottaa päähän se että ei suositella syötävän mätiä, graavilohta, ja homejuustoja. Grrrr...
Saisikohan sushia syödä jos tietää kalan olevan tuoretta, muistan lukeneeni että se olisi ok, kuten tietysti graavilohikin siinä tapauksessa...pitäisköhän painua ongelle... :D

Tupakkakeskusteluun...mä en henk kohta ymmärrä ollenkaan niitä jotka tupakoivat vaikka olevat raskaana, sen enempää en viitsi asiaa kommentoida, ettei mene riidan puolelle. ;)

Tuittu:
Mä vältän itse täysin keinotekoisia makeutusaineita, sen verran olen ottanut selvää niiden haittapuolista. Niitä ei suositella käytettävän raskausaikan ollenkaan. Varsinkin ensimmäisen kolmanneksen aikana niiden käyttö on erityisen pahasta, koska nämä masukkimme vasta rakentuvat kasaan silloin.
Rakentaisitko talon huonoista materiaaleista?
( Joo tiedän, , melko ontuva vertaus.. :D )


Kiva huomata, että täällä on useita Turkulaisia...mahdetaankohan osua saman aikaan sitten joskus synnärille?

merenneitonen ja ylläriplussa 8+0 :heart:
 
Kiitos M1n1 ja merenneitonen tiedoista. Joo mä tuon tiesinkin, että ne s:llä alkavat makeutusaineet on ei-suositeltujen listalla. Mutta ei tullut mieleen limsaa ostaessa, että niitä voisi siinä olla. Harvoin kun tulee mitään lidlistä ostettua, vaikka lähikauppa onkin. Mistä sen voisi tietää paljonko tuossa limsassa oli syklamaattia? Ei mistään? Teratologisen tietopalvelun sivuilla kerrotaan, että syklamaatin ADI-arvo on 7 mg/kg/vrk. Tuon arvon satunnaisesta ylittämisestä ei pitäisi olla haittaa. Kohtuukäytöstä tuolla puhutaan, mutta mitä se sitten meinaakaan. Join sitä tosiaan sen 2 litran pullollisen illassa, muuten en ole juonut. Ärsyttää hysterisoida näistä asioista, miksei voi suhtautua ihan rauhallisesti. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu-:
Kiitos M1n1 ja merenneitonen tiedoista. Joo mä tuon tiesinkin, että ne s:llä alkavat makeutusaineet on ei-suositeltujen listalla. Mutta ei tullut mieleen limsaa ostaessa, että niitä voisi siinä olla. Harvoin kun tulee mitään lidlistä ostettua, vaikka lähikauppa onkin. Mistä sen voisi tietää paljonko tuossa limsassa oli syklamaattia? Ei mistään? Teratologisen tietopalvelun sivuilla kerrotaan, että syklamaatin ADI-arvo on 7 mg/kg/vrk. Tuon arvon satunnaisesta ylittämisestä ei pitäisi olla haittaa. Kohtuukäytöstä tuolla puhutaan, mutta mitä se sitten meinaakaan. Join sitä tosiaan sen 2 litran pullollisen illassa, muuten en ole juonut. Ärsyttää hysterisoida näistä asioista, miksei voi suhtautua ihan rauhallisesti. :)
Tuskin tuo yksi kerta mitään pysyvää vahinkoa sai aikaan, tehty mikä tehty.
 
kirjoittelin tuonne.. ja olen seuraillut ahkeraan sivusta teidän muiden kommentteja ja tapahtumia :)
joskos itsekin rohkenisi enempi kirjotteleen, kun sain viimein aikaiseksi laitettua viestiä mutzillallekin.

eli, oon tosiaan 22v(ihan kohta 23v:D) kahden lapsen yh ja kolmatta tässä odotellaan, laskettuaika ois 6.1.

ensimmäinen oli 50/3970g synty rv40(tyttö)synnytys kesti 5h
toinen oli 50cm/4040g synty 42+4(tyttö)synnytys kesti 1h

ensimmäisen neuvola ajan varasin tänään, samalla kun kävin kuopukselle tilaamassa 1,5v neuvola ajan. sain siis äippäneuvolaan ajan 17.6, sinne oltaisiin siis menossa jos pieni ihminen vaan pysyy menossa mukana.

mites muiden mammojen hb lukemat??
itse kärsinyt aina todella alhaisesta hemoglobiinista ja edellisessä raskaudessa se putosikin 80 :( nyt tänään otti tk hoitaja multa hb:n ja se oli 100..

ä060811 ja äijä 8+2
 
Luminalle :hug:

Millä viikoilla olette käyneet ensimmäisessä neuvolassa? Onko teillä ensimmäinen lapsi tulossa?

Minä soittelin juuri neuvolaan ja pyysin ensimmäistä aikaa, -kysyi onko ensimmäinen lapsi tulossa, kerroin että toinen.. johon sanoi ettei sitten ekalla neuvolalla ole kiire ja antoi ajaksi 21.6.
Ei mua sinänsä niin haittaa mut muistan vaan esikoisesta käyneeni neuvolassa rv8 joten ajattelin kysyä onko muualla sama käytäntö et seuraavien lasten kohdalla mennään vasta rv 10 tai sen jälkeen..?

Lasten ikäeroista: jos kaikki menee hyvin, lapsille tulee ikäeroa 3v11kk =)

Elämäntapamuutoksista suurin on ollut se etten saa syödä migreenilääkkeitä.. yks ravisuttava kohtaus jo lusittu ilman armonpaloja, paracetamol kun ei apua tuonut..
Alkoholia en juurikaan käytä migreenitaipumukseni takia joten sen suhteen ei muutoksia, tupakkaa en ole polttanut lähes 10vuoteen.
Ehkä koitan vähän enempi katsoa mitä syön ja napsin vitamiineja purkistakin mitä en muutoin harrasta.

Kahvi maistuu paremmalta kun ikinä mut hajuja en kestä yhtään.
Eilen joku oli tuonut töihin domino keksejä ja ne oli mun nenäni edessä kahvipöydässä.. voi luoja että ne haisi pahalta :eek: :x en ole ennen joutunut vaihtamaan istumapaikkaani sen takia että keksit ovat haisseet mun nenään liian voimakkaasti :LOL:

Tupakka keskusteluun otan sen verran kantaa että mulla itselläni on astma, sitähän nyt ei kukaan tiedä mistä kenenkin astma on saanut alkunsa mut mun äiti oli tupakoitsija kun minua odotti.
Jokainen tehköön oman valintansa, minusta on hyvä vaihtaa mielipiteitä jotka synnyttää keskustelua, ei täällä kai ketään olla lynkkaamassa vaikka mielipiteet eriävät :D

Avokado 5+6 :heart:
 
Luminalle voimia :hug:

Ja ninnipolle onnea ihanista ultrakuulumisista!

Esikoisen aikana ensimmäinen neuvola oli 7+5 ja tämänkin kohdalla se tulee olemaan 7+5. Eli ens viikon keskiviikkona ois sinne aika :) En tiedä sitten kuinka paljon myöhemmäksi se olis menny jos ei ois neukkutäti ollu jäämässä kesälomalle. Mulla vaan pahenee toi inho kahvia kohtaan :D Ukko kävi ruokatunnilla kotona syömässä ja keitti kahvit niin se haju teki tosi pahaa :x Vielä ei oo kertaakaan tarvinu oksentaa muttei se kaukanakaan ole. Koko ajan joku yököttää. Ja närästys, pahenee vaan koko ajan. Ihan samanlaista ku esikoista oottaessa. Vielä pitäs hirveenä hoitaa noita talojuttuja, puhelimessa menny taas suurin osa päivästä ja sähköpostia näpytellessä. Oikein kylälle asti pitäs lähtee hoitaa asioita vielä mutta ei yhtään innosta, ajatus ihmisten ilmoille menemisestä tämän olon kanssa ni ei oikein nappaa :D

Hemppa mulla pitäs olla hyvä, se on onneksi pysyny ihan hyvissä lukemissa viimeisen vuoden ajan. Sitä ennen meniki monta vuotta ettei se oikein noussu millään.

Susanna 6+6 :heart:
 
Avokado kävin ekassa neuvolassa maantaina kun viikkoja oli 7+6. Toista siis odotan. Sain neuvolasta lähetteen nt-ultraan joka on jo varattu 16.6 ja sitten rakenneultraan, mutta se on sitten myöhemmin jos niin pitkälle päästään.
Tuntuu kyllä etten olisi koskaan aikaisemmin raskaana ollutkaan kun neuvolatäti niitä lappuja jakeli ja kyseli että vieläkö muistan mitä sai syödä ja mitä ei... =) Eikä siitä ole kuitenkaan kuin vähän päälle 2 vuotta...

M1n1 ja pikkukakkonen 8+3
 
tyhmiä taas tulin kyseleen... :D
eihän tässä vaiheessa raskautta ole mitään syytä ettei voisi mennä särkänniemeen? aattelimme huomenna mennä......
tietty laitteet missä mennään ylös alasi niin väkisinki painaa vatsaan, mutta eihän se vielä haittaa ka kohtu vielä niin pieni ???
kaikki ajatukset nyt vaan julki :D

tokaa odotan ja neuvola oli tällä viikolla eli viikon myöhemmin ku ekasta

memmu ja valtsu 9+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
tyhmiä taas tulin kyseleen... :D
eihän tässä vaiheessa raskautta ole mitään syytä ettei voisi mennä särkänniemeen? aattelimme huomenna mennä......
tietty laitteet missä mennään ylös alasi niin väkisinki painaa vatsaan, mutta eihän se vielä haittaa ka kohtu vielä niin pieni ???
kaikki ajatukset nyt vaan julki :D

tokaa odotan ja neuvola oli tällä viikolla eli viikon myöhemmin ku ekasta

memmu ja valtsu 9+5 :heart:
tivolissa oli ainakin kielto lappuset ei saa mennä jos on raskaana.

ite en menis ollenkaan mihkään laitteeseen..
 

Yhteistyössä