*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

mimi tupla onnittelut myös täältä :heart: :heart: Mahtava tunne varmaan nähdä kaksi pientä sydäntä sykkimässä siellä :heart:

Mardelle tsemppiä labrakokeisiin ja ultraan :hug:

pikkutoive no johan, aika ilkeästi sanottu! :'( :hug: Multa ei kyllä olis onnistunut suun kiinni pitäminen tossa tilanteessa :whistle: Stressaan jo nyt, mitä sammakoita tulee sanottua liian innokkaille sukulaisille :ashamed:

(.) uskokaa tai älkää, mutta salmiakki vähän helpotti oloa :) kyllä taas kun kotio pääsi huono-olo iski, mutta sai ainakin levätä. Kyllä tää aikapaljon vie voimia tää huono-olo siis, vaikka mielelläni kärsin rakkaan lapsen takia :heart:
baby butterfy pitääkin huomenna käydä hakemassa jääkaappiin mandariineja, kiitos vinkistä :flower: kaikki kelpaa, mikä vaan alas menee, ettei kunto tästä mene huonompaan suuntaan ja pysyy pystyssä =)

piupula ja leevi 6+4
 
Mimille :flower: :flower:
Pikkutoive :hug: Johan oli kommentti!

Baby Butterfly Minulla samanlainen kokemus. Esikoisen synnytys käynnistettiin viikolla 42+0. Lapsen sydänäänet romahtivat palautumatta enää ennalleen ja syöksyin pää edellä sairaalan käytävää pitkin hätäsektioon. Lapsi oli kunnossa, mutta hätäsektio oli minulle erittäin järkyttävä kokemus, enkä oikein ole päässyt siitä yli vaikka se toki taka-alalle on jäänytkin näiden parin vuoden aikana. Sektiosta toipuminen kesti pitkään ja olin todella kipeä. Lisäksi koen että olen jäänyt paitsi jostain tärkeästä, synnyttämisestä. Raskausaikana olin todella luottavainen ja rauhallinen, tässä raskaudessa synnytys huolettaa jo nyt. Eniten pelkään sektioon joutumista, mutta nyt myös alasynnytys jännittää ihan eri tavalla. Toivottavasti saisin ensimmäisen raskauteni tyyneyden takaisin!

Nimistä Mulla on valmiina nimet ainakin kolmelle tytölle, joten tyttökolmoset olisi kova sana. :D Pojalle taas nimen keksiminen on ihan työn ja tuskan takana!

Olen niin väsynyt koko ajan, että palstailu jää vähälle. Yritän kuitenkin käydä lueskelemassa teidän muiden ajatuksia. Koti on ihan hirveässä kunnossa ja kaikki jää tekemättä. Mihinkään ei vaan riittäisi voimia. :|

Ensi viikon keskiviikkona on ensimmäinen neuvola. Minulla on silloin menossa viikko 9+1, joten ajattelin kainosti kysellä suostuisiko täti yrittämään sydänäänien kuulumista. Käsittääkseni noilla viikoilla jo pitäisi syke kuulua?

Martta B ja 8+0
 
mimi ihana uutinen! :flower:

Mulla oli tänään eka nla ja lasketuksi ajaksi täti tempoi 2.1. No eipä se muuttunut kuin päivällä. Ekan ultrankin sain ja on niinkin pian ku 17.6. Hiisi ku tuntuu et nyt menee aika ihan juoksemalla... No jospa se sit parilla viimeisella rv:llä hidastuis ja ehtis jottain tehäkki :D

Pahoinvointi jyrää, mutta oksenna en - sitkeästi pidän sisällä :x Vielä ehkä kuukausi ja sitten alkais helpottaa. Onneks se menee tätä vauhtia ihan mielettömän nopeasti!
Martta B mulla ei kuulunut edellisestä noilla viikoilla. Nyt viikkoo vähemmän eikä ees kokeiltu. Meillä ainakin sanoi silloin viimeksi että siinä viikon 10 jälkeen alkaa nlan laitteilla kuulumaan.

mussu & myy 8+2 ja vaaleanpunaisten kestovaippakankaiden himo jatkuu... :D
 
Voi prkl... :kieh:

Miks mä olen koko ajan näin kiukkuinen!??!?!?!? Ukkoparka saa tuntea niskoissaan... :ashamed:

Näköjään neljäskin odotus voi tuoda mukanaan uusia juttuja! En ole aiemmin ollut tällainen kiukuttelija. Toinen aivan ihmeellinen juttu on kipeät tissit. Aiemmissa raskauksissa ei ollut mitään tissien suhteen.

Sain perjantaiaamulle keskusteluajan psykiatriselle sairaanhoitajalle, kun kerroin neuvolaan soittaessani, että tällainen totaaliylläri olisi haluamassa maailmaan. Täytyy sanoa, että yllätyin kyllä positiivisesti tällaisesta palvelusta, sillä aiemmin on ollut sellainen fiilis, ettei kuntamme sosiaali- ja terveyspalveluille ole jätetty mitään resursseja toimia, kun kaikesta on pakko säästää. Tosi mielelläni otan keskusteluavun vastaan, koska tässä kohtaa en oikein ole pystynyt kenenkään kanssa puhumaan aiheesta.

Jossain täällä plussalla muuten oli keskustelua siitä, loukkaannutaanko, kun neuvolassa kysytään, oliko lapsi toivottu. En nimittäin muista, että minulta olisi yhdenkään lapsen kohdalla kysytty tuota, vaikka kuulemma kysymys kuuluu neuvolan rutiineihin. Onko teiltä sitten kysytty tätä ja miltä kysymys on tuntunut?

Kreecher & Ötys
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Voi prkl... :kieh:

Miks mä olen koko ajan näin kiukkuinen!??!?!?!? Ukkoparka saa tuntea niskoissaan... :ashamed:

Näköjään neljäskin odotus voi tuoda mukanaan uusia juttuja! En ole aiemmin ollut tällainen kiukuttelija. Toinen aivan ihmeellinen juttu on kipeät tissit. Aiemmissa raskauksissa ei ollut mitään tissien suhteen.

Sain perjantaiaamulle keskusteluajan psykiatriselle sairaanhoitajalle, kun kerroin neuvolaan soittaessani, että tällainen totaaliylläri olisi haluamassa maailmaan. Täytyy sanoa, että yllätyin kyllä positiivisesti tällaisesta palvelusta, sillä aiemmin on ollut sellainen fiilis, ettei kuntamme sosiaali- ja terveyspalveluille ole jätetty mitään resursseja toimia, kun kaikesta on pakko säästää. Tosi mielelläni otan keskusteluavun vastaan, koska tässä kohtaa en oikein ole pystynyt kenenkään kanssa puhumaan aiheesta.

Jossain täällä plussalla muuten oli keskustelua siitä, loukkaannutaanko, kun neuvolassa kysytään, oliko lapsi toivottu. En nimittäin muista, että minulta olisi yhdenkään lapsen kohdalla kysytty tuota, vaikka kuulemma kysymys kuuluu neuvolan rutiineihin. Onko teiltä sitten kysytty tätä ja miltä kysymys on tuntunut?

Kreecher & Ötys
Löysin netistä tuollaisen ja ihan pelästyin itekin...välillä on sellanen olo että tekis mieli vetää kaikkia inhottavia ihmisiä pataan ja välillä taas täyttä harmoniaa... :LOL:

Aggressiivisuus

Mielialan vaihtelut kuuluvat moniin raskauksiin. Aggressiivisuus on yksi yleisimmistä uusista tunteista, jotka valtaavat raskaana olevan naisen. Taas syypäitä ovat raskaushormonit. Aggressiivisuuden lisäksi hormonit voivat aiheuttaa myös itkuisuutta ja suoranaista vihaa.

Kaikkien näiden tunteiden pitäisi olla ohimeneviä. Jos näin ei ole, jotakin muuta saattaa olla meneillään. Jatkuvasta pahantuulisuudesta ja itkuisuudesta kannattaa kertoa lääkärille.


Pt ja Kille 7+1 :heart:
 
Kreecher: Hienoa että sulle tarjottiin suoraan aikaa psyk.sairaanhoitajalle, on varmasti ihan hyvä käydä purkamassa tuntemuksiaan siellä. Tosi hieno juttu et tarjosivat neuvolasta heti tällaista mahdollisuutta, on isompi askel alkaa itse kyselemään sellaisten perään neuvolassa..

Neuvolan kysymyksistä:
Esikoista odottaessani ainakin täytin kaavakkeen missä piti laittaa rastit ruutuun kohdissa:
* Onko lapsi toivottu
* Koska ehkäisy jätettiin pois

Vaikka esikoinenkin oli toivottu ja pitkään yritetty niin muistan että itsellenikin pisti negatiivisesti silmään tuo kysymys jo silloin.. mitä sen on väliä neuvolan näkökannasta oliko lasta oikein yritetty ja kuinka kauan vai onko tulossa yllätyskäärö.

( . ) Mä syön ihan koko ajan.. kuvottava olo heti aamusta kun herään, pitää väkisillä syödä vähän et olo paranee.. vähän aikaa hyvä, sit taas alkaa ällöttää ja taas seison jääkaapilla miettimässä mitä sitä söis.. ja mun on oikeesti jopa nälkä vähän väliä!
Yleinsä syön aamupalan pari tuntia heräämiseni jälkeen, ruuan joskus puoliltapäivin, sit iltapäivällä ja illalla jotain..
Eli ennen söin n. 4 kertaa päivässä jotain, nyt syön karkeasti laskettuna 7 kertaa päivässä jotain :eek:
En ehkä määrällisesti kun yhden välipalan verran enemmän mut parin tunnin välein melkein tulee jotain laitettua suuhun kun hiukoo ja alkaa ällöttää..
Huh.. viime raskaudesta tuli 20kiloa, tätä menoa tulossa on ainakin samat jollei ylikin :ashamed:

Avokado 5+4 :heart:
 
Voi kamala miten paljon tekstiä, tai siis hyvähän se vaan on =) Pitäskö mun muka muistaa mitä kaikkee mä luin äsken :D

Jaksamimsta niille joilla menny kesken

Uusille tervetulontoivotukset

:flower:

Ja ultrassa hyviä uutisia saaneille onnitteluhalit :hug: :flower:

Nimistä ja kummeista oli jotain puhetta eli nimiä ollaan mietitty jo ennen ku alotettiin edes yrittään, mutta ei mitään vielä olla lyöty lukkoon. Kummeistakin ollaan puhuttu ja yks kummi on jo mun puolelta päätetty ja toinen pitäs vielä valita miehen puolelta.
Nyt en muista kuka oli laittanu listaa erilaisista oireista mitä raskauteen kuuluu, niin voisin allekirjoittaa kaikki muut paitsi pahoinvoinnin. Itellä ei oikeestaan minkäänlaisia oloja vielä. Ihan vähän välillä ällöttää, mutta menee aika pian ohi. Toisaalta hyvä homma, mutta mietityttää että onko mahdollista että pääsen näin vähällä :D
 
[quote="Avokado
( . ) Mä syön ihan koko ajan.. kuvottava olo heti aamusta kun herään, pitää väkisillä syödä vähän et olo paranee.. vähän aikaa hyvä, sit taas alkaa ällöttää ja taas seison jääkaapilla miettimässä mitä sitä söis.. ja mun on oikeesti jopa nälkä vähän väliä!
Yleinsä syön aamupalan pari tuntia heräämiseni jälkeen, ruuan joskus puoliltapäivin, sit iltapäivällä ja illalla jotain..
Eli ennen söin n. 4 kertaa päivässä jotain, nyt syön karkeasti laskettuna 7 kertaa päivässä jotain :eek:
En ehkä määrällisesti kun yhden välipalan verran enemmän mut parin tunnin välein melkein tulee jotain laitettua suuhun kun hiukoo ja alkaa ällöttää..
Huh.. viime raskaudesta tuli 20kiloa, tätä menoa tulossa on ainakin samat jollei ylikin :ashamed:

Mulla kans nälkä kokoajan, vaikka olis just syöny ni tuntuu että vois syödä heti lisää.. Toisaalta tosi rasittavaa, mutta toisaalta jotenki söpöä =)

 
Huomenta!

Muzilla En mä tiedä :LOL: Mitä mieltä muut ootte?

(.) Turvotus ei laske mihinkään ja luulen, että nyt alkaa olemaan jonkinnäköistä ummetusta ilmassa :headwall: Nälkä olis kokoajan, mutta mitään ei tee mieli, kun kaikki haisee nenään :headwall: Tääkin päivä menee töissä varmaan piltti-lakritsi-keksi linjalla :ashamed: kaikkea tollasta pientä saa alas, mutta jos pitäs jotain raskasta syödä tai ruokaa, niin olo vaan pahenee, kuhan nyt jotain aa alas, niin hyvä :ashamed: Onneksi tänään ei vielä huono-olo ole aamusta nostanut päätään, nyt tullut tilalle närästys :D Voi kun olisi jo tiistai, niin päästään neuvolassa käymään sillon :heart:

piupula ja leevi 7+0 *POKS*

*muoks* Sparkle86 Kyllä se siitä lähtee :)
 
Huomentapäivää! :)

Huh huh, että on taas juttua paljon! :) Meni täs sellanen puolisen tuntia ku kahlasin läpi aamupalan ohella.

Mun poika syntyi 41+1 ja 3985g ja 53cm. Synnytystä käynnistettiin viikko ja sit kun puhkastiin kalvot, niin 9h, ponnistus 14min, imukuppisynnytys siitä tuli, ku sydänäänet romahti.

Niin moni oli käyny ultrassa ja kaikilla hienoja uutisia! :) Onnea kaikille! :)

Mimille onnittelut tuplista! :flower: :heart:

Pikkutoive: :hug: Olipas tosiaan tökeröä kommentointia.. Tänä päivänä niin usein törmää just tohon, et toisten perhetilanteita "saa" surutta kommentoida miten haluaa ja esittää ääneen ne oikeat ratkaisut.

Ummettaako muita? Mä oon ihan helisemässä tän vaivan kanssa, joka on mulle ihan uutta. Mikä vois auttaa, et pääsis vessaan useemmin ku neljän päivän välein...

Voin huonosti edelleen. Välillä ihan ok päiviä ja välillä taas ihan järkyttäviä ja nyt sain vielä flunssan tähän päälle... Mukavaa oksennella, ku nenä on ihan tukossa...

Np-ultrankin sain varattua ja se olis sitten 23.6. Ei millään malttais odottaa sinne asti...

Nyt koiran kanssa lenkille!

Minky 8+jotain
 
Onnittelut tosiaan kaikille jotka on saaneet ihania ultrauutisia! Ja mimille tuplaonnesta suuret onnittelut!

Mulla on pitänykki onnitella jo aikaa sitten noistaki mutta kaikki katoaa aina minun päästä ku pitäs tähän kirjottaa jotain.

Mullaki on parina päivänä taas närästäny, KIVA! Naama kukkii aivan järkyttävästi ja kaikki energia on hukassa. Ei vaan jaksa/kiinnosta oikein mitään tehdä. Tässä on kökitty muutenki sisällä jo pari päivää ku on vettä satanu kaatamalla, mutta tänään jo ehkä päästään ulos! Jospa se piristäs vähä. Onneksi on toi pikkunen piristämässä täällä ees vähäsen :heart: Ja tuosta agressiivisuudesta, mulla se nousi pintaan heti ku ukko tuli työreissulta kotiin :ashamed: Kaikki mitä se tekee tuntuu menevän väärin, tai alkaa vaan ärsyttää ihan suunnattomasti. Eikä se järellä aateltuna mitään väärin tee mutta mulla vaan ärsyttää. Menis tämä nyt äkkiä ohi!

Susanna & pähkinä 6+4
 
Naaman kukkimista on täällkin. Just eilen sanoin miehelle, että tuntuu että olis ku pahanenki murkkuikänen ku näppyjä on naama täynnä. Ja energiaa ei ole sitten niinku mihinkään ylimääräseen. Koulusta alko kesäloma eilen ja nyt pitäs vielä viimiset tehtävät saada tehtyä ja palautettua ni vois rentoutua pari viikkoa ja sen jälkeen koko kesä töitä. Mitenhän sitä jaksaa ku vuorotöitä pitää tehä..

Sparkle86 &"viuhti" 6+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piupula:
Huomenta!

Muzilla En mä tiedä :LOL: Mitä mieltä muut ootte?

(.) Turvotus ei laske mihinkään ja luulen, että nyt alkaa olemaan jonkinnäköistä ummetusta ilmassa :headwall: Nälkä olis kokoajan, mutta mitään ei tee mieli, kun kaikki haisee nenään :headwall: Tääkin päivä menee töissä varmaan piltti-lakritsi-keksi linjalla :ashamed: kaikkea tollasta pientä saa alas, mutta jos pitäs jotain raskasta syödä tai ruokaa, niin olo vaan pahenee, kuhan nyt jotain aa alas, niin hyvä :ashamed: Onneksi tänään ei vielä huono-olo ole aamusta nostanut päätään, nyt tullut tilalle närästys :D Voi kun olisi jo tiistai, niin päästään neuvolassa käymään sillon :heart:

piupula ja leevi 7+0 *POKS*

*muoks* Sparkle86 Kyllä se siitä lähtee :)
Miun mielestä vois ihan hyvin laittaa sivun alkuun, eli siis ekalle sivulle tiedon tuosta meitin kerhosta, jos joku on siihen halukas liittymään ja haluaa siellä puida asioitaan joskus, ilman kaikkia ylimääräisiä kyttääviä silmiä, tulikos nyt tarpeeksi epäselvästi :eek: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minky:
Huomentapäivää! :)

Huh huh, että on taas juttua paljon! :) Meni täs sellanen puolisen tuntia ku kahlasin läpi aamupalan ohella.

Mun poika syntyi 41+1 ja 3985g ja 53cm. Synnytystä käynnistettiin viikko ja sit kun puhkastiin kalvot, niin 9h, ponnistus 14min, imukuppisynnytys siitä tuli, ku sydänäänet romahti.

Niin moni oli käyny ultrassa ja kaikilla hienoja uutisia! :) Onnea kaikille! :)

Mimille onnittelut tuplista! :flower: :heart:

Pikkutoive: :hug: Olipas tosiaan tökeröä kommentointia.. Tänä päivänä niin usein törmää just tohon, et toisten perhetilanteita "saa" surutta kommentoida miten haluaa ja esittää ääneen ne oikeat ratkaisut.

Ummettaako muita? Mä oon ihan helisemässä tän vaivan kanssa, joka on mulle ihan uutta. Mikä vois auttaa, et pääsis vessaan useemmin ku neljän päivän välein...

Voin huonosti edelleen. Välillä ihan ok päiviä ja välillä taas ihan järkyttäviä ja nyt sain vielä flunssan tähän päälle... Mukavaa oksennella, ku nenä on ihan tukossa...

Np-ultrankin sain varattua ja se olis sitten 23.6. Ei millään malttais odottaa sinne asti...

Nyt koiran kanssa lenkille!

Minky 8+jotain
Auttaskohan ummetukseen veden lipittäminen, säännöllinen liikunta ja kuitupitoisten ruokien syöminen...mulla ainakin jeesas...käyn isolla hädällä ainakin 3 kertaa päivässä :LOL:
 
Eihän täällä pysy millään vauhdissa mukana :D

Tuplaonnittelut ainakin ja kivoja kuvia jotkut olivat laittaneet!

Oireista:Täällä ei vielä oireita, vatsakipuja lukuunottamatta, mutta esikoista lievä ällötys alkoi vasta 6+0 joten vielä en huolestu. Kuitenkin odotan kuin kuuta nousevaa edes jotain tuntemuksia niin uskon, että joku siellä voisi kasvaa :| No, mullakin kyllä mieliala on kuin persuksiin ammutulla karhulla...tuntuu ettei ärsytyksen sietoa ole yhtään :p Ja sitten simmut kostuu kun kuulen jonkun herkän biisin tai telkusta tulee jotain synnytykseen liittyvää tai vauvoja... :)

Koska teille ilmestyi oireita keillä ei heti plussauksesta niitä ollut?

Toive81 ja Sintti 5+0 (poks!)
 
pikkutoive :LOL: :LOL: ihan selvästi tuli :LOL:

Minky mulla nyt vissiin ummetusta ilmassa, mutta luulen, että johtuu tosta huonosta olosta ja siitä, että tulee syötyä tuli vähän, niin kaikki mitä syö niin imeytyy :x jotain apteekista ostettavia lääkkeitä löytyy, luumua, lakritsia, vettä pitäis juoda.. muita vinkkejä ei nyt tule mieleen. Itsekkin pakko kohta jotain alkaa tekemään.. Tänään toinen 2 asialla käymätön päivä menossa ja olokin sen mukainen.. :|

*muoks* toive mulla oireet alkoi vasta viimeviikolla, jotain 6+ ja pahoinvointi alko viime perjantaina. Heh :D olin ensiapukoulutuksessa viime ti ja itku tuli kun katsoin videota siitä, kuinka elvytetään sydänkohtaksen sanutta potilasta :LOL: :LOL:
 
Terppi :D

Mulla tuo syöminen on kanssa kokoaikaista...jos menee yli tunti ettei ole mtn syönyt,niin heti sen kyllä huomaa olossa...olen varannut jääkaappiin kaikkea mikä nyt uppoaa...monta kurkkua, tomaatteja, rasvattomia ja sokerittomia viilejä ja jogurtteja...jne ja joskus otan myös huonoon oloon pelkän hapankorpun palan...se auttaa ainakin minua :)
Tällä hetkellä on plussan jälkeen lähtenyt 5 kg, jätin ruokavaliosta kaiki sokerit pois ja lisäsin kasviksia ja tumman leivän...yms...hyvä olo ja suoli toimii :kieh:
Oikein ahmimalla ahmin kaikkea terveellistä, kun ne vaan maistuu nyt hyvällä...yks missä olen koukussa, on varhaiskaali raakana..se vaan niin ihanasti rouskuu suussa ja sitten housuissa :LOL: :LOL:

Mulla kanssa tuntuu että kaikki asiat haisee nenään...jopa oma rakas tyttöni ja hänen tuoksunsa on jostain syystä ruvenut vähän tuoksahtamaan pahalle nenässäni...kärsin tosi pahoja syyllisyydentunteita tästä :ashamed: :x :eek:

Joo siis ei tosiaankaan tajua, että mitä merkitystä on sillä neukkulan kannalta, että onko lapsi toivottu vai EI ?? :attn: :headwall:

Väsynyt Pt ja Kille 7+1 :heart:
 
toive81 Mua närästi rv 4 sitte nyt rv 6 tuli tissit tosi kipeeks ja niitä vihlomiskipuja aika paljon. Esikoisesta oksentaminen alko rv 7, et voi olla et ens viikolla sitte oksennetaan. :D Ollu jo vähä semmonen olo.

Ja tää väsymys on iha kauheeta! Nukun joka päivä pojan kanssa päiväunet, ja ne kestää 3 tuntia. :LOL: Mä taas eile vedin suklaa levyn ja ajattelin et pitää viel syyä ku maistuu et kohta ei kuitenkaa pysy mikää sisäl. :whistle:

icefairy&Linnun Lyy 6+6
 
Avokado, Mun mielestä nuo kysymykset, onko vauva toivottu ja millon ehkäisy jätetty pois, ovat ihan ok. Jos miettii asiaa siltä kannalta, että vauva ei todellakaan olisi toivottu, niin äidillä voi olla hyvinkin ristiriitaisia tuntemuksia raskauden suhteen. Esim. hän saattaisi yhtäkkiä 11 viikolla päättää että hän haluaakin abortin eikä ole valmis äidiksi. Tai sitten hän jatkaisi vanhaa elämäntapaansa (tupakointi, ryyppääminen, huumeet) ilman murehtimista niiden vaikutuksesta vauvaan. Tai vaikka hän lopulta olisikin iloinen raskaudesta yllätyksestä huolimatta, niin voisi olla hyvä ohjata tuleva äiti puhumaan tunteistaan eteenpäin. Terveydenhoitaja osaa sitten tiedon perusteella kysellä oikeita kysymyksiä äidin ajatuksista. Tuo ehkäisyn jättäminen voi taas kertoa sen, että yritys on kestänyt pitkään ja äidillä voi olla pelkoja siitä, että meneekö kaikki hyvin. Tosin onhan siellä lomakkeessa erikseen se kohta, jossa kysytään pelkoja esim. synnytyksen tai keskenmenon suhteen. Hmm, nyt kun katsoin tätä täytettävää äitiysneuvolan esitietolomaketta, niin täällä ei ole kysymystä tuosta kuinka toivottu lapsi on. Mutta kyllä multakin puhelimessa kysyttiin sitä ekalla kerralla, kun sinne soitin. Ja tuntui kivalta, kun he onnittelivat. Ehkä sillä varmistetaan sekin, ettei asioista tietämätön ja aborttia haluava ole vain soittanut väärään paikkaan.

).( Piti jo eilen ottaa kuva vatsasta poksumisen kunniaksi, mutta se jäi. Otin sitten tänään aamusta ja voi että sitä eroa kuvien välillä. Viime viikon kuva oli otettu illasta ja hirveä turvotus kuvassa päällä. :) Täytyy tästä lähin ottaa kuvat aamuisin, niin saa edes jotain oikeata vertauspohjaa kuvien välille.

Tuittu- 8+1
 
toive81 Mulla alko oireilut vasta ihan 6+ viikon alussa, tissit kipeet ja väsyttää. Nyt sitten on alkanu ihan tosissaan yököttämään kaikki. Syöt tai et niin huono olo on. Nii ja noita vihlontoja kans tulee sillon tällön. Oikein innolla ootan sitä ku pitää töihin mennä takasi 14.6 lähtien :D

Ja taas muokataan ku nimi ja rv:t unohtuu :D

Susanna & pähkinä 6+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja neulainen:
Kiitos neuvoista, mä herronkin lääkkeistä ja masennuksesta heti kun soitan sitä neuvolan aikaa. Josko sitä vaikka heti huomenna muistaisi ;)

Oletteko te ajatelleet käydä/käyneet yksityisellä alkuraskauden ultrassa ennen neuvolan ultraa? Oliko siitä apua? Itsellä ois ajatuksena käydä viikolla 7-9, eikös ne silloin jo näe sisäisessä ultrassa sydämen yms? Ei millään jaksaisi odottaa viikoilla 12-14, että saa kunnon varmistuksen onko mahassa edes sikiötä elossa vai ei.

neulainen ja neula 4+4
Tästä kyseisetä asiasta on paljon ollut juttua ja jopa kuviakin tällä palstalla. =)

 

Yhteistyössä