*Tammikuun tähdet-11* MEIDÄN KUU <3

Pompulalle ja Mutzillalle onnittelut! :flower:

Täällä ei taas tule uni enää yöllisen vessareissun jälkeen. Aina saa pari tuntia valvoa sen jälkeen... Mutta toivottavasti Parel sait nukuttua ja kovasti onnea tulevaan koitokseen! :wave:

Voi itselläkin olla jännät paikat saako parina seuraavana yönä nukuttua ollenkaan. Tänään pitäisi käydä verikokeissa ja torstai-aamuna TAYSille sektioon... Hui!!! :D

Muille kovasti supistustuulia!

Heta & Hippo 38+4
 
Heippa vaan!
Onnea Susanna! Miten osasikin vauva juuri satsata laskettuun päivään!
Parelille ja Hetalle tsemppiä, hengessä mukana!
Täällä ei siis tapahdu mitään. Illalla ei meinaa tulla uni kun kaikenlaista pyörii päässä ja sitten kun se uni tulee sitä riittää...Pariin yöhön ei ole edes tullut niitä paria hassua supistusta joita yleensä tulee. Iltaisin kyllä kiristää ja puristaa. Täytyy kai yrittää kelata muutakin kuin synnytystä ja olla kuin ei yhtään odottais, mutta vaan hankalaa tämän ruhon kanssa kun oikein mitään ei pysty kuitenkaan tekemään :whistle:. Toisaalta hyvä treenata kärsivällisyyttä nyt, se kun tulee kohta olemaan pidemmän aikaa koetuksella ;). Mies on tosi ihana nyt. Katottiin joitan lääkäridokumenttia eilen, jossa yhdelle pariskunnalle tehtiin sektio, kun äidin sydän ei olisi jaksanut koko odotusta. Tippa tuli linssiin, miehellä :heart:.
Flip 39+1
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tosiaan taas kaikille jakautuneille :) Omaa vuoroa odotellaan edelleen..
Huomena mennään neuvolaan sitte koko perhe taas käymään.. oottelen niin kovasti tätäkin etuajassa syntyväksi kun esikoinen syntyi 39+0 ja nyt siis viikkoja 38+2 :) eli lähellä mennään!

Supisteluja on ollu mutta päivittäin vain muutama kipeä :/ ei niillä synnytetä..
nyt on tosiaan kovasti painetta ja kipua tuola alapäässä että entiä mitä se meinaa :/ ehkä vauva vaan hyvin lähtökuopissa!

38+2
 
kääkkis
Paljon Onnea Mutzilla ja Susanna pienokaisista :flower:

Näin viimeyönä unta, että Osku syntyi rv 39+5 tai 39+6 :) Oli vielä tosi helppo synnytys. Voisikohan se pitää paikkansa...Mulla ei mitään supistustuntemuksia öisin, mutta päivisin tulee painetta ja joskus jotain pieniä valmistelevia. Luulen, että lähtee sitten kunnolla tulemaan, kun supistukset alkavat. Nyt ihan selvästi kroppa vähän lepäilee ja väsymyskin on kova. Voisin vaan nukkua ja nyt se on onnistunutkin ihan kivasti, kun esikoinen on flunssassa ja nukkuu aamut pitkään.

kääkkis ja "osku" 39+1
 
Heipsis!
Nyt kun neiti nukkuu tyytyväisenä, on hetki aikaa surfailla. Päästiin eilen iltapäivällä kotiin, eka yön neiti huusikin yhdestä viiteen. Päädyttiin nukkumaan olohuoneen sohvalle, siinähän minä nukuin odotuksenkin aikana, varsinkin lopussa.

Synnytystarinaa pukkaa. Perjantaina heräsin puol kuusi ja laskeskelin suppareiden tiheyksiä. Siitä asti olivat kaikki 10 minsan alle. Soitin synnärille ja sanoivat että miten itsestä tuntuu niin matkalle. Pohdinnan jälkeen lähdimme miehen kanssa Kokkolaan ajelemaan ja oltiin siellä puolen päivän jälkeen. Tutkimuksessa kätilö totesi, että tilanne on sama kuin tiistaina painoarviossa eli pari senttiä auki ja kanavaa 2-3cm. Keskusteltiin ja totesi ettei teidän kannata lähteä kotiin saakka, menkää vaikka shoppailemaan.
Ja niin me lähdettiin, kuusi tuntia kierreltiin kauppoja, suppareita tuli koko ajan viiden minuutin välein. Olin varmaan tosi tuskasen näköinen välillä mutta eteenpäin vain porskuteltiin.
Kuuden aikaan takaisin synnärille, tilanne melkeinpä sama. Kätilö sanoi että voidaan lähteä kotiin tai voin jäädä osastolle. Mietin, että miten osaan lähteä kotoa jos supistuksia tulee nytkin jo viiden minsan välein ja päätin jäädä osastolle yöksi. Aamulla katottaisiin tilannetta uudestaan.
Aloin melkein heti levolle, ajatellen tulevaa urakkaa. Pyysin kipulääketta kun supistukset olivat jo voimakkaita. Nukuin tai yritin nukkua mutta luovutin puol yksitoista koska supistukset olivat todella kipeitä ja hälytin kätilön paikalle.
Tuloksena se, että auki 6cm eikä kanavaa. Kätilö vain virkkoi että siirrytäänpäs synnytyssalin puolelle. Ei muuta kun soittamaan miehelle joka kerkes kotiin 140 kilsan päähän että tules takaisin...
Ilokaasua vedin, ihme kyllä, esikoisen kohdalla aiheutti vain huonon olon. Valmistauduttiin verikokeilla epiduraaliin. Mies oli puolen yön aikoihin paikalla ja suppareiden vuoksi kysyin epiduraalia. Kätilö ilmoitti että anestesialääkäri on kiinni kaksi tuntia. Ilmoitin että mikä tahansa puudute käy, olo oli tosi kurja.
Lääkäri kävi laittamassa spinaalin, joka ei muuten auttanut yhtään. Loppujen lopuksi ilokaasulla ponnistukseen saakka. Kivut olivat niin kovat että ei jääty odottelemaan vaan ponnistin neidin maailmaan puolessa tunnissa. Kipu kyllä vei paljon voimia eikä ulospääsyä ollut ennenkuin tyttö ulkona. Ne olivat fiilikset.
Painoa 3510g ja pituus 49cm. Kympin tyttö. Avautumisvaihe 7h ja ponnistusvaihe puol tuntia.

Nyt ruokintapuuhiin ja peukut pystyssä kohta tulevaa yötä:p
 
Onnea Susannalle vauvasta :flower:

Neuvolakuulumisia, huh huh, paino noussut yli 2kg viikossa!! Mielestäni en ole kovinkaan turvonnut mutta pakkohan tuosta määrästä osa olla nestettä! Paineet kuitenkin hyvät. Ei taida vauva olla vieläkään ihan kiinnitynyt. Sf oli 33. Eipä muta ihmeellistä, seuraava aika taas viikon päästä kun viikkoja on tasan 40. Eiköhän sinnekin vielä rahauduta. Esikoinen tosiaan käynnistettiin viikolla 41+6 ja kuopus tuli itsestään 2 päivää yli lasketun ajan joten ei varmaan ole vielä tämänkään kanssa lähtö lähellä, edelleenkään ei tunnu mitään painetta eikä supistele.

Kääkkis Minulla on myös outo väsymys koko ajan päällä, alkoi muutama päivä sitten. Aamulla pitää ottaa parin tunin unet kun olen vienyt lapset hoitoon ja iltapäivällä saatan ottaa toiset unet ja silti vielä illallakin väsyttää. Hemoglobiini on hyvä joten siitä se ei johdu. Ehkä tämä liittyy lähenevään synnytykseen, nyt kannattaakin levätä ja kerätä voimia.

Pompula 79:lle kiitos synnytyskertomuksesta. Minusta tuo on väärin että anestesialääkäri ei ole saatavilla silloin kun sitä tarvitaan, minusta sairaalassa pitäisi olla sen verran niitä lääkäreitä että jos yksi on varattu niin toinen tuuraa. Olisin itse mennyt ihan shokkiin jos en olisi saanut epiduraalia aiemmissa synnytyksissä ja pakko e on saada tälläkin kerralla.

Moni on varmaan taas vauvanhakureissulla kun palstalla on niin hiljaista..

MamaDeDos & rakas tyttäreni 38+6
 
Oih, onnea taas uusille vauvaantuneille!:heart:

Täällä oltiin eilen sairaalassa käyrillä kun vauva ollut laiskempi kuin yleensä. Niinhän siinä kävi, että siellä antoi sitten mallikkaasti liikkeitä :) Pääasia, että voi hyvin. Samalla ultrasivat ja painoarvio oli eilen 38+6 3250g eli siro vauva tulossa.Sisätutkimuksessa ei mitään mieltä avartavaa ja vauva pääkin kuulemma vielä heiluu vaikka neuvolassa väittivät sen kiinnittyneen aikoja sitten. Ja edelleenkään ei ole mitään kipeitä supistuksia, ei edes eilinen kipeä sisätutkimus ärsyttänyt. Eli ei ennen laskettua ainakaan luulis syntyvä, valitettavasti. Mulla alkaa maltti loppua ;)

Toive81 ja Sintti POKS 39+0
 
Heipat täältäkin!

Mukava lukea vauvauutisia, onnea taas kaikille, jotka ovat sinne asti päässeet!

Itsellä ei edelleenkään mitään tuntemuksia synnytyksen lähestymisestä ja hyvä niin, koska tuntuu että vielä tarvitaan vähän lisää valmistautumisaikaa :) Päinvastoin mulla tuntuu energia vaan lisääntyvän ja olo on kuin ei raskaana olisikaan. Tai no melkein :p Työhommia olen vielä vääntänyt ja huidellut pitkin kyliä milloin milläkin asialla. Eilen joku kysyi että milloinkas se on aika ja sanoin että ensi viikolla. Hän siihen että ai siis äitiysloma alku. Oli vähän ihmeissään kun sanoin että itse asiassa laskettu aika.

Nyt löytyivät ne hukkaan menneet neuvoloakortit ja ultrakuvatkin, huhhuh. Eihän siinä muuta, mutta kiva jättää ne muistoksi. Sairaalakassiin menee lisää tavaraa aika ajoin, eiköhän sekin kohta ala olla kasassa. Isosiskojen kanssa valittiin myös vauvalle kotiintulovaatteet. Omissa vaatteissa olikin miettimistä kun ei yhtään osaa taas arvioida että minkälaisia vaatteita sitä päällään mieluiten pitää. Ostin kuitenkin mukavat imetysliivit (tosin varmaan liian pientä kokoa..) ja imetystopin, ne nyt ainakin lähtevät mukaan.

Miehellä on muuten tullut nyt ramppikuumetta, miten muilla? Jännittää kovasti synnytystä ja sitä miten elo lähtee kolmen kanssa sujumaan. Meinaa että vielä toiset yhdeksän kuukautta odotusta voisi olla hyvä idea ;). Joo hänestä ehkä. Mutta eiköhän tuo liene ihan normaalia. Eipä tässä itsekään osaa oikein ajatella niin, että kohta meitä on viisi.

Mutta koittakaahan jaksella te, joita väsymys vaivaa. Ja nauttikaa kääröistänne te, jotka olette sellaisen jo saaneet kainaloon!

Tyttötrio ja miss x 38+6
 
Onnea vauvoista Pompula, Mutzilla ja Susanna! :flower:

Pompula olipa kyllä kurjaa, kun se spinaali ei sitten auttanut sinun kipuihin yhtään. Kyllähän se kipeää tekee synnytys ilman puudutusta ja ponnistusvaiheessa ehtii jo kovasti odottaa, että syntyisi se vauva jo. Itsekin synnytin ilman kipulääkkeitä/puudutteita, kun ei niitä tosiaankaan ehditty antamaan. Onneksi nuo synnytyskivut kuitenkin unohtuu :)

Mutzilla sullahan oli nopea synnytys :whistle:

Susannnan vauva on kyllä ihanan pieni :heart:

Täällä käytiin tänään ekaa kertaa neuvolassa. Täällä Helsingissä terveydenhoitajat eivät näköjään tee kotikäyntejä kuin esikoisille, jos niillekään. :( Olisihan se ollut helppoa, jos th olisi tullut kotia käymään. No onneksi itsellä alkaa jo olla aika terve olo synnytyksen jälkeen niin jaksoin ihan hyvin käydä tuolla neuvolassa ja nyt se minun kauan kaivattu äitikin on täällä ollut mulla apuna :) Mukava, kun esikoistytöllä on mummo kaverina, kun kyllähän se vähän esikoista kirpaisee, kun vauva tuli taloon..

Vauvan paino oli jo yli syntymäpainon ja pituuttakin tullut jopa 1 cm lisää :)

Odottajille vielä jaksamisia loppumetreille :hug:

Elmi ja Minni 9 vrk :heart:
 
Moi, kaikki <3

Pikaisesti kuulumisia:

<3 Meille syntyi pieni prinsessa 18.1 (rv 41+0), mitoin 3835, 53cm <3

Viime pe lähti siis veriviiruinen limatulppa, su alkoi supistukset klo 11 aikaan, ma-ti välisenä yönä syntyi :) Tänään päästiin kotiin..

Myöhemmin lisää, paljon jaksamisia vielä odottaville <3 Hyvää kannattaa odottaa <3

mammyli ja alma melkein 2 vrk vanha
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vain jakautuneille taas :)) kiva kun välillä tullee ilmotuksia että syntyneitäki on! :)
Täälä suppaili kippeesti viime yönä pari tuntia ja unikin loppu ku seinään sitte aamu viideltä..
varmaan on siis tänään taas päikkärien aika!
Saa nähä tulleeko äkänen lähtö sitteku sen aika koittaa..

38+4
 
Huomenta!

Onnea kaikille vauvaantuneille! Teitähän alkaa tulla! Täällä onkin suht rauhallista ollut, joten ajattelin että monet ovat synnyttämässä tai elävät jo vauva-arkea.

Tänne ei mitään uutta, eilen oli LA, mutta neiti ei ole yhtä täsmällinen kuin äitinsä:/ Eli ei vieläkään merkkejäkään minkäänlaisista supistuksista, ei harjoitus eikä niistä tavallisista. Joten tuntuu, että alkaa jo odotusaika riittää ja toivo loppua, että ilman käynnistystystä syntyisi... Eilen vihlaisi muutaman kerran ilkeästi, mutta vihlaisut ei varmaan ollleet supistuksia, ne kai tuntuvat ennemmin kovettumiselta. vaikka näin ensikertalaisena toki toivoin, että voisiko nämä niitä nyt sitten olla, mutta ilmeisesti ei.

Jännä, vaikka harva vauva tosiaan syntyy laskettuna päivänä, niin itse sitä on siihen asennoitunut, että silloin viimeistään. Mutta kun ei niin ei. Mies odottelee jo kovasti ja kyselee joka päivä, että joko se tänään syntyy. Sen kun tietäisi.

Ellu ja vauveli 40+1
 
Huomenta!
Ihana sanoa noin hyvin nukutun yön jälkeen. Vauveli heräsi kaksi kertaa syömään (huom syönti tarkoittaa että syö -> nukahtaa rinnalle -> herää kun röyhtäytän tai laitan sänkyyn, tekee tätä normaalisti noin 3-5 kertaa), toisella kerralla ajatteli hieman seurustellakin. Samoihin aikoihin kömpi esikoinen viereen ja niin me nukuttiin kaikki samassa sängyssä aamuun. Jospa tää unirytmi tästä alkais avartumaan.

Mun mies on kyllä ihana:heart: Ajattelee että minäkin haluan hieman "tuulettua" ja niin jo tiistaina sovittiin että minä vien esikoisen tanssitunnille ja eilen käytin häntä hiihtokisoissa, pääsin samalla ulos. Mies sanoi haluavansa myös auttaa vauvelin hoidossa ja viettää aikaa tämän kanssa. Ymmärrän hyvin, esikoisen aikaan oli tosi vähän paikalla kun meillä oli rakennustyömaa samaan aikaan, eikä siis tästä vauva-ajasta paljoa kokemusta ole.

Itsellä fyysinen olo on hyvä, missään synnytyspaikoissa ei ole kipua. Jälkivuotoa tulee aika lailla ja tossa eilen mainitsin neuvolatädille että on aika lailla kirkasta verta, ei niinkään rusehtavaa kuten alussa. Meinas että vielä ok kun ei kuumetta eikä mahakipuja. Mutta selkä ja niska: aivan kauheeta:'( Asennot kun ovat mitä ovat, niin kyllä muuten tuntuu. Välillä tulee oikein sykähdyksittäin ja menee koko selkärangan alueelta, päähän saakka. Viime yönä mies lämmitti mulle kauratyynyn pään alle ja nukuin kuin pikku possu.;)

Maitoa tulee vaikka muille jakaa, vauva syö noin 3 - 5 tunnin välein, aika säännöllisesti. Rintakumit jo käytössä kun on imenyt nänninpäät ihan ruvelle.

Tänään pitäisi lähteä tunnin ajomatkan päähän vähän ostoksille, mun imetysliivit ovat jo auttamattomasti liian pieniä. Ei kyllä muuten kiinnostas lähteä ihmisvilinään noin pienen kanssa. Ja kun hoidettavia asioita on kuitenkin useampia.

Mutta nyt laittamaan koneita pyörimään (taas!)
 
Onnea mammyli vauvasta :flower:

Täällä vaan tylsistytään ja odotellaan ilman minkäänlaisia merkkejä synnytyksen lähestymisestä |O

Ostin ja turhautuneisuuksissani vadelmanlehtiteetäkin, en ole vielä maistanut mutta jos siitä vaikka iltateet keittäisi :)

MamaDeDos & rakas tyttäreni 39+0 POKS!!
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys kaikille supistusten kanssa kärvisteleville (tai niitä toivoville)! Ajattelin näin taustaseuraajana kertoa hyvän neuvon, millä vauhdittaa ja voimistaa supistuksia ja siten vauvan syntymää. Itse kärvistelin supistelujen kanssa päivästä toiseen. Supistukset olivat kipeitä ja usein hyvin säännöllisiä, mutta se pahin terä puuttui ja sitten supistukset lopahtivat taas vähäksi aikaa. No maanantaina olin äitiyspolilla kokoarvioissa ja totesivat kohdunsuun olevan 5 cm auki (rv 39 tasan)!! Supistuksi tuli, mutta ei tarpeeksi kipeästi tai sännöllisesti, jotta olisin synnyttänyt. Olisin joutunut osastolle tarkkailuun, mutta päivystyspuolen kokenut kätilö halusi ottaa perinteiset keinot käyttöön ja antoi peräruiskeen (letkulla vettä peppuun kuten esim. paastojen suolenpuhdistuksessa). Ja avot, supistukset alkoivat todella ärhäkköinä ja poika oli maailmassa muutama tunti myöhemmin! On kuulema perinteinen keino käynnistää synnytys, mutta ei jostakin syystä enää niin usein käytössä. ;)
 
Onnea Mammyli prinsessasta!

(.) Neuvolasta terveisiä. Ekaa kertaa tehtiin nyt sisätutkimuskin ja terkka meinasi ettei taida pariin viikkoon syntyä. Paikat oli pehmentyneet, mutta kohdunsuu ei ollut yhtään auki (vaikka neljäs raskaus :O) ja oli kuulemma vielä kääntynyt ylöspäin tai jotain (sanasto vähän hukassa...). Vauva venytti vatsanahkaa eilen oikein tosissaan, vatsa oli välillä aivan vinossa ja minä jo säikähdin että yrittää kääntyä ylösalaisin. Terkan mukaan tilaa olisi vielä, koska kelluu ihan vapaasti, mutta ainakin tuntui siltä että pää on yhä alhaalla. Selkä oli nyt toisella puolella kuitenkin, eli sen verran oli asentoa uusittu.

Hemppa oli 107, mutta olo ei ole yhtään väsynyt, joten ei paniikkia. Paine tosi hyvä, jotain 110/60, pissa puhdas ja painoksi saatiin nyt +14kg lähtöpainoon. Eli kaikki kerrassaan hyvin. Vauva liikkuu sen minkä liikkuu (alusta asti vähemmän kuin isosiskot, tai sitten edessä oleva istukka tekee liikkeistä erilaisia) ja oma olo on hyvä, joten hyvin tässä vielä jaksaa odotella. Varasin lasketulle ajalle kampaamoajan kampaajalta, jolla on hierova kampaamotuoli =). Samana päivänä on neuvola-lääkäri, jossa sovitaan miehelle tehtävästä sterilisaatiosta ja ultrataan vauvan asento. Ihan kuulemma vaan koska on opiskelija mukana, että pääsee tutkailemaan :) Sterilisaatio tosiaan on päätetty tehdä ja miehelle kun se on kuulemma pienempi operaatio niin hänelle sitten.

Minäkin muuten ostin nyt sitä vadelmanlehtiteetä ja olen sitä parina päivänä nautiskellut. Musta se on tosi hyvää, vaikka moni on pahaksi moittinut. Mutta ehkä se on tottumuskysymys kun juon muutenkin paljon yrttiteetä. Vyöhyketerapiaan on tosiaan myös aika ensi viikolle, pari päivää ennen laskettua aikaa. Valmistaudutaan nyt kunnolla sitten kun viimeistä kertaa ollaan asialla ;)

Kiva kuulla Pompula että yö meni jo paremmin. Vaikka varmasti edessä on vielä jos jonkinlaisia öitä, meillä kaikilla |O

Tyttötrio ja miss x 39+0
 
kääkkis
Onnea Mimmyli :flower:

Täällä käytiin tänään neuvolassa ja sain kuulla ihmeellisen uutisen: vauva on laskeutunut ja ilmeisesti kiinnittynyt! Tätä ei kummankaan tytön kohdalla tapahtunut, kuin vasta synnytyksessä. Nyt olen hyvin toiveikas, että synnytys on helppo ( jos sitä voi yhdestäkään synnytyksestä sanoa...) ja lähtee lähipäivinä syntymään. Paino oli mulla pudonnut taas kilon verran, eli nyt jotain 3-4 kg tullut koko odotusaikana, vaikka viimepäivät olen syönyt jatkuvasti :D Hemoglobiinia ei katsonut, kun oli niin hyvä viimekerralla.
Tänään heräilin tosi aikaisin aamulla ja oli jotenkin tosi levoton olo. Sitten alkoi se tasainen juiliminen selän puolelta ja välillä siirtyi etupuolelle. Koko päivän ollut vähän sellainen omituinen olo...Voi johtua siitäkin, kun se LA on niin lähellä ja alitajuisesti jännitän :)

kääkkis ja "osku" 39+3
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!:flower:

Tänään olis pitäny olla se viimeinen lääkärineuvola, mutta eipä sitä sit ollukaan. Lääkäri oli sairastunut ja ilmeisesti siirtyy nyt sit ens viikkoon. Kävin sit tavallisessa neuvolassa ihan vain tarkistuksessa kun on 3 viikkoa viime käynnistä.

Painoa oli tullu 1,5kg lisää edellis kertaan eli 500g/vko. Verenpaineetkin oli ihan hyvät ja hemoglobiini.:) Pissassa proteiinit oli merkattu +, mutta ei se täti sit sanonu et mitä se tarkottaa. Ja hoksasin sen vasta nyt kotona kun oli kiirus kauppaan ennenku piti esikoinen hakea tarhasta. Vauvan pää on alhaalla, muttei sanonu kiinnittymisestä mitään. Sano vain että ei ole kovin iso vauva ja olis hyvä jos vielä pari viikkoa kasvais mahassa.

Yöt tulee nukuttua tosi huonosti ja yleensä päivällä otan parin tunni nokoset puuhailujen lomassa. Tänään kävin sit kaupungilla asioilla ja tuli käveltyä aika paljon. Ilmeisesti se kävely sit sai jotain aikaan kun kotiin päästiin niin alamaha oli tosi kipeä ainakun liikku tai vauva liikku, mutta levolla meni ohi ja nyt on olo hyvä. Ens viikolla pitäs vielä mennä hoitaan asioita, mutta päätin sen jo aikasemmin että otan mieheltä auton päiväksi kun ei se kuitenkaan sitä tarvi kun on koulussa.

Lääkärineuvolaa odotellessa (aikoivat terveyskeskuksesta soittaa uuden ajan)...

-Lumis- ja Tuikku 37+5
 
Onnea kovasti kaikille vauvautuneille!!:heart:
Kaikki ei oo tietoja laittanu yksärillä mutta yritin täältä keskustelusta poimia tietoja, korjailkaa jos on väärin.

Mä sain ens tiistailla ajan käynnistyksen arviointiin, mutta mulle kyllä passais jos päättäs tässä jo viikonlopun aikana tulla ulos :D Pari kipeempää supistusta tuli viime yönä ja nyt on aamun jomotellu, mutta ei mitään kauheen merkittävää siis ole tapahtunu..

Sparkle ja Viuhti 40+5
 
Heippa!
Onnea Mammyli ja kiitos Pompula synnytyskertomuksesta! Kiva että vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin ja tsemppiä selkäkipuihin.
Tänne ei mitään uutta...Illalla ei meinaa tulla uni, mutta kun se tulee niin sitä onneksi riittää. Supistuksia on välillä, mutta edelleenkään ne ei satu. Kiristävät ja puristavat vaan. Olen kaivanut työpöydän laatikosta jotain rästiin jääneitä työjuttuja, kun en vaan jaksa olla ja odotella...
Gumman täälläpäin synnärillä tehdään tuo suolihuuhtelu, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Tyttötrio miehellä on täälläkin vähän ramppikuumetta huomattavissa ;).
Flip 39+4
 
Hurjasti taas ONNEA vauvaantuneille!:flower::heart::flower: Aina vaan ihunia uutisia!

Eilen ä-polilla taas kontrollissa.Painoarvio nyt 3700 g,kaikki ok.Prot pisussa ja paineet edelleen koholla ( paras tulos 152/101 ).Toksemia testit rajoilla,maanantaina aletaan käynnistelemään jos ei tule itse ennen sitä.Eilen alkoi kätilön tekemän hieman rajumman sisätutkimuksen jälkeen supistella ja valvoinkin puoli kolmeen yöllä mutta siihen ne sitten loppui ja tänään on tullut vaan muutama masun kiristys.Toivottavasti tulisi vko:nlopun aikana... :|

Anteeksi omanapailu,väsy ja v*tutus.:ashamed:

Taffo ja HyytiKyppynen 40+3
 
Kävin pitkästä aikaa lueskelemassa tilannetietoja. Onnea kaikille nyytin syliinsä saaneille ja tsemppiä teille jotka vielä omaanne odottelette :heart:

Meillä pikkuinen on sunnuntaina jo neljä viikkoa vanha. Aika menee todella siivillä ja kädet on täynnä työtä, mutta onneksi kaikki on mennyt tosi kivasti. Neiti syö muutaman tunnin välein, välillä tosin saattaa nukkua kolme-neljäkin tuntia |O Iltaisin itkeskelee aika tavalla vatsanväänteitä. Tänään käytiin vyöhyketerapiassa - nyt sitten katsellaan millä seurauksin. Maanantaina on seuraava aika... Eli tavallista vauvaperheen elämää täällä!

Mussu & Myy 3vk+5pv
 
HelinäKeiju10 ihanaa <3 Onnea kovasti raskausaikaan!

Täälä tilanne edelleen sama.. neuvolassa käytiin keskiviikkona, eikä siellä mitään uutta. Vauva oli laskeutunu enemmän ja oli aika napakasti kiinni jo tuola alhaalla mutta vielä semmosen sentin verran pääs liikkuun.. supistuksia on ollu ja selkääki poltellu jo tänään! Limatulppaa on ehkäpä tullu vähän tai ainaki luulen niin kun semmosia vaaleita höytyviä on pöntössä näkyny.. mutta pieniä vaan!
Kovasti nytki supistellee mutta ei tarpeeksi kipeästi :( tulispa se vauva pian!

38+5
 

Yhteistyössä