Aloitetaanpa taas onnitteluilla vauvan saaneille! 20.1. on näkynyt syntyvän monta vauvaa, edellisenä päivänä muistaakseni olikin täysikuu =) No sektioon se ei tietty vaikuta
Itse vietin toissayön ja eilisen synnärillä. Sunnuntaina alkoi iltapäivällä tulla tosi huono olo ja menin päikkäreille. Siinä unen lomassa ymmärsin, että supistelee aika lailla säännöllisesti, mutta mahassa myös kiertää. Sitten arpomaan että onko alkamassa synnytys vai mahatauti (vai pahimmassa tapauksessa molemmat!). Supparit ei olleet vielä kovin kivuliaita ja alkuillasta sitten tuli ripuli ja vähän myöhemmin piti jo oksentaakin oikein antautumuksella. Mutta samoihin aikoihin myös supparit muuttuivat ihan oikeasti kipeiksi ja niitä tuli yhä noin 3-4 minsan välein. Yöllä yhden aikaan sanoin miehelle että kyllä me nyt lähdetään ainakin tippaan sinne sairaalaan kun olin niin heikossa kunnossa ja pää pyörällä kaikesta mitä mahassa tapahtui. No, yhdelle sormelle auki ja kanavaa pitkästi jäljellä, että jippii vaan. Käyrissä näkyi teräviä suppareita, joilla kuulemma saattoi hyvinkin olla synnytyksen käynnistävä vaikutus. Että "kyllä uudelleensynnyttäjällä yleensä tällainen merkkaa synnytyksen alkua". Ei kun sairaalan paitaa päälle ja lisää käyrää. Parin tunnin päästä teki uuden sisätutkimuksen ja sama tilanne. Yritettiin siinä nukkua, mutta havahduin aina supistuksen tullessa. Tippa kyllä auttoi niin, että olo koheni huomattavasti eikä enää itkettänyt ajatus siitä, että olisi pitänyt alkaa synnyttää.
Aamulla sitten sama homma jatkui, mutta kun menin puolen päivän aikaan kylpyyn, supistukset alkoi harventua ja muuttuivat kivuttomiksi. Iltapäivällä pääsin kotiin kun tilanne näytti "juuri ja juuri" kahta senttiä ja kanavaa yhä pitkälti jäljellä. Kohdunsuu oli sentään kääntynyt enemmän eteenpäin ja laskeutunut alemmas.
Tänään mulla oli vyöhyketerapeutti, joka teki käynnistävän hoidon. Muutama kipeä suppari on taas tullut ja järkyttävä väsymys, mutta saapa nähdä vieläkö tässä kahden viikon päästä odotellaan. Ei mulla mitään kiirettä ole, mutta meni ihan pasmat sekaisin tosta episodista. Viimeksi supparit alkoivat yhdeksältä illalla ja kahdelta yöllä vauva oli sylissä. Eikä yhtään sen kipeämpiä olleet aluksi. Nyt ei tosin sitä limatulppaa ole tullu ollenkaan.
Paranemisia MamaDeDosille kovasti ja tsemppiä Lumikuningattarelle, ettei se mahatauti kuitenkaan iskisi! Ei ollut herkkua ei. Kätilöt muuten sanoivat, etten olisi ollut ensimmäinen oksennustaudissa synnyttävä tälle talvelle. Yksikin äiti oli kuulemma oksentanut kaarella joka työnnön kohdalla ja ollut ihan kanttuvei :x
Mut jatketaanpa me isomahaiset vielä odottelua |O
Tyttötrio ja miss x 39+5
Ps. Puolisen tuntia tämän viestin lähettämisen jälkeen alkoi irrota aika reippaasti limatulppaa =) Nyt meinaan nukkua siihen asti, että vauva tulee...