*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Mä yritän saada neuvola-ajan tän kuun loppuun tai ens kuun alkuun, saa käydä kuuntelemassa sydänäänet.
Mulla oli viimeks harjottelija(sijainen) ku kävin neuvolassa, ja se oli hiukan hukassa.
Uus neuvola aika olis pitäny antaa heinäkuulle, niin ku aina kerran kk. Niin se päätti että laitetaanki vasta elokuulle seuraava aika :O
Yiritn soittaakki neuvolaan ja sanoa tuosta, mutta se sijainen oli vieläki sielä.
Sitten se sano että mennä sitten heinäkuussa sinne labraan sokerirasitukseen. Eihän sinne voi mennä ilman lähetettä! Hitto että meinas keittää se ä**ä! Sori pieni avautuminen :D

Ihana, kun oli tullut taas tekstiä :heart:

Kreetcher Meen käymään 23.6 lääkärillä ja kysyn ihan samaa asiaa :) Mulla oli kans Trimopan 100mg käytössä estolääkkeenä nyt 3 vuotta ja kun kysyin sillon varhasultrassa kun käytiin tosta trimopanin käytöstä, niin gyne sano, että ei saa syödä ja sain nitrofur-c 75mg ja oon nyt tän viikon niitä syönyt, kun olut ollut oireita, mutta 0,5-1h menee ja oksu lentää komeessa kaaressa.. :x oireita kokoajan ,mutta minkä teet, kun ei pysy sisällä, onneksi aika pientä oiretta, täytyy tänään taas kokeilla.. Saitkin kylllä vastauksen ,mutta ajattelin vielä kommentoida, että samassa tilanteessa myös täällä :)

sukupuolesta Meillä mies haluaisi tietää ja minä en ja ilmeisesti miehen sukukin haluaisi tietää... Saas nähdä miten tässä käy :D

Helinäkeiju onnea ultra-kuulumisista :heart: ja sydänäänistä :)

pikkutoive Ihana kuva :heart: pitääkin itse katsella, löytäisikö tuollaisia :) olen kanssa sitä mieltä, että kannattaa tehdä mittaukset kotona!! home aiheuttaa paljon terveysongelmia, jos sitä kotoa löytyy.. Isosisko asui lapsen ja miehen kanssa homatalossa muutaman kk ja oli kokoajan kipeänä :/ kyllä teillä on kaikki oikeudet asua kunnollisessa kodissa ja vastuu siitä on vuokranantajalla. Jos mitään ei ala tapahtumaan, niin yhteyttä vaan johonkin kuluttaja-asiamieheen yms... :) Jaksuja asunnon keskelle :hug:

asunnosta Asutaan kerrostalo kaksiossa, 49m3 kahden kissan kanssa. Kyllähän tässä vuoden syntymän jälkeen asustaa, mutta sitten käy kyllä koti pieneksi ja tarvitsee uutta katsella :)

(.) Täällä enää iltapahoinvointia :) ja maha välillä sekaisin ja väsymys välillä ylitsepääsemätöntä |O hmm.. eipä tänne sen kummempia, viikonlopusta nauttiessa

Mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:

piupula ja leevi 9+3

Pitkästä aikaa ehdin lukemaan tänne ja sen taas huomas. :LOL: Olihan taas urakka lukea!

Onnea tuplista! :flower:

Sydänäänistä Mulle terkka sanoi että heidän laitteillaan kuuluu vasta viikoilla 12 + ja piti kyllä paikkaansa mun kohdalla. Yritti hakea ääniä hyvän tovin mutta ei onnistunut. Katsoi sitten ikivanhalla ultralla, lähinnä vain varmistettiin että siellä näkyy jotain. Ja näkyihän siellä pieni vauvan alku joka heilutteli käsiä ja jalkoja jumpaten hillittömästi!! =)

Sukupuolesta Me kysytään varmaan tälläkin kertaa muttei paljasteta muille.

Nyt tytön kanssa touhuamaan, roikkuu hiiressä ja näppäimistössä...

Karkki & pieni 11+1

Mä voisin hypätä mukaan joukkoon :wave:

Tiedot laitoin jo yksärinä Mutzillalle, mutta siis; mä oon 24v ja odotan kolmatta lasta. Laskettu aika on 2.1 :heart: Kaks vanhempaa tyttöä on tällä hetkellä 2v4kk ja 10kk :heart: Oulussa asustellaan :) Pitää myöhemmin kirjotella lisää ja lueskella teidän juttuja. Nyt täytyy mennä hoitamaan lasten iltapuuhat. :wave:

riidankylväjä ja MiNi 10+6 :heart:

Riidankylväjä tervetuloa mukaan :wave: Hauska nicci sulla :kieh:

Kattelin eilen synnytysvideoita täältä netistä ja täytyy sanoa että kyllä se itsensä kiusaamista on...meinaan mää oon synnytyspelkoinen ja jokaikisessä raskaudessa olen ravanut synnytyspelkopolilla :ashamed: Ja niin käy varmasti nytkin. Joo uskokaa tai älkää vaikka odotankin jo kuudetta lastani, niin silti pelottaa sellainen hallitsematon kipu ja yleensäkin kipu, koska olen äärimmäisen kipuherkkä ihminen :$ :eek:
Onko muita joita synnytys pelottaa, joko vain vähän tai sitten niin että menee yöunet sentakia :|

Kiitokset kaikille homekommenteista =)

Pt ja Kille 9+6 :heart:

heissuliveissuli, palattu on kotio perjantaina, mutta tässä häslätessä siskon luona evakossa kylppäriremppaa ei oo kerennyt kommentoimaan, päivityksiä olen tehnyt :wave:

Tervetuloa uusille :wave:

meillä on täällä aika häslinki kun on noin 100m2 ja meitä on tällä hetkellä 9 ihmistä ja koiranpentu, joka eilen haettiin siskolle, joten ahdasta ja tiivistä on tunnelma, mutta eiköhän sitä pari viikkoa pärjää.

meillä siis paljastu vessan lattian alta seisova vesikerros, ei ihme et ollaan kipeitä oltu, huomenna soitella sille kuivattajalle ja kysellä miten kuivaus etenee, et mun on pakko pyytää vuokranalennusta, koska pitäähän miun täällä siskonkin luona maksaa asumisesta, lähinnä vedestä ja sähköstä, plus bensaan menee paljon rahaa kun on 20km kylille ja lapsilla on kesäkerho juhannukseen saakka joka arkipäivä, joten kirpasee kukkarossa kyllä :kieh:

en muista sanoinko mutta nt.ultraan tuli aika ja se on 30.6 keskiviikkona, taas twilightin ensi iltana, samoin oli minulla kaksosista, aamulla ultra ja illalla uusikuun ensi-ilta :xmas:
hassu sattuma taas

eikait tässä kummepia, pitää läht'ä lounas miettimään tälle köörille

Mutzilla ja tirriäinen 9+5 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
heissuliveissuli, palattu on kotio perjantaina, mutta tässä häslätessä siskon luona evakossa kylppäriremppaa ei oo kerennyt kommentoimaan, päivityksiä olen tehnyt :wave:

Tervetuloa uusille :wave:

meillä on täällä aika häslinki kun on noin 100m2 ja meitä on tällä hetkellä 9 ihmistä ja koiranpentu, joka eilen haettiin siskolle, joten ahdasta ja tiivistä on tunnelma, mutta eiköhän sitä pari viikkoa pärjää.

meillä siis paljastu vessan lattian alta seisova vesikerros, ei ihme et ollaan kipeitä oltu, huomenna soitella sille kuivattajalle ja kysellä miten kuivaus etenee, et mun on pakko pyytää vuokranalennusta, koska pitäähän miun täällä siskonkin luona maksaa asumisesta, lähinnä vedestä ja sähköstä, plus bensaan menee paljon rahaa kun on 20km kylille ja lapsilla on kesäkerho juhannukseen saakka joka arkipäivä, joten kirpasee kukkarossa kyllä :kieh:

en muista sanoinko mutta nt.ultraan tuli aika ja se on 30.6 keskiviikkona, taas twilightin ensi iltana, samoin oli minulla kaksosista, aamulla ultra ja illalla uusikuun ensi-ilta :xmas:
hassu sattuma taas

eikait tässä kummepia, pitää läht'ä lounas miettimään tälle köörille

Mutzilla ja tirriäinen 9+5 :heart:
No on siellä vilskettä ja vilinää ;)
Miten tuo teidän vesijuttu ilmeni..ihan vahingossako vai rempan yhteydessä huomattiin, kun en nyt muista mikä se oli se lähtötilanne? :eek:

Huomasin eilen mielenkiintoisen asian. Jos aamupäivällä lahdetään kauppaan käymään...meillä ytimeen noin 15 km matka...niin autossa tulee ihan järkyttävän huono olo..kokoajan täytyy skarppina seurata tietä ja jos taas iltapäivällä käydään kaupassa,niin ei läheskään niin huono olo :p :x
Mies muistelikin että viime raskaudessa oli samaa :|
Onko muilla? :wave:

Ps. muistuttelisin vielä noitten viikkojen lisäämisestä tuonne kirjoituksen loppuun, ois helpompi kaikkien seurailla toisten tilannetta :hug:

riidankylväjä tervetuloa

Oma olo- varsinkin se henkinen - alkaa hieman helpottamaan; se ääretön väsymys on poissa ja jaksaa jopa käydä lenkillä! Saunan ja pesuhuoneen sain myös siivottua joten olo on kuin oikealla ihmisellä - eikä sillä sohvan pohjalla makaavalla jatkuvasti syövällä pahoinvoivalla rupsahtaneella naisella.
Kilojakin on tullut jo ainakin 2, osa tietysti on tuossa kasvaneessa rintavarustuksessa ja mahan turvotuksessa, mutta syömisellä ja liikkumattomuudella on kyllä suurimpaan osaan selitys. :saint:

Sykekin kuului, piti kyllä hetken aikaa etsiä ja meinasin jo säikähtääkin...
Ens viikolla verikokeisiin ja 10 päivää niskapoimuun, jännittää.

Mitäs sitten oli kyselty.....

sukupuolesta en aio kysyä jos ei selvästi näy
matkapahoinvointi en ole huomannut....
miehen osallistuminen en ole sitä ultriin tähän asti huolinut ja niskapoimuun ri pääse työmatkan vuoksi. menen kyllä mieluusti yksin, joten mulle sopii niin
asuminen omakotitalo, joka on rempattu kahden aikuisen kodiksi - remontti alkaa sit josku jos tämä raskaus loppuun asti onnellisesti menee

pikkutoive, lopetahan nyt se itsesi kiusaaminen niillä videoilla! (itse pyörin km palstalla....) On hienoa että uskallat raskautua vaikka pelkäätkin synnytystä

vappupommi 10+3

Mä kävin kans ekakertalaisena LUKEMASSA synnytystarinoita ja lopetin sen ekan ja kamalan tarinan luettua. Ihan älytöntä itsensä kiusaamista ja paniikin lietsomista. Enää en lue! (toivottavasti.. :)) Noita keskenmenopalstoja olen kanssa lukenut (en oikeastaan ymmärrä miksi), kait sitä vaan pelkää, että jotain ikävää tapahtuu. Niistä saa kuitenkin sen kuvan, kuin suurimmalle osalle sattuis jotain ikävää.. :( Mikä ei onneksi kuitenkaan pidä paikkansa. Pitäis vaan keskittyä tähän hetkeen. (tätä toitotan itselleni jatkuvasti..)

Huomenna heti aamulla neuvolaan ja odotankin sitä jo innolla, että saan kaikenlaista tietoa jne. Meidän terkkari vaikuttaa tositosi mukavalta (ainakin sähköposteista on saanut sen kuvan), saas katsoa millainen on livenä. Ja toivotaan, että sydänäänet kuuluu. Hän itse sanoi, että ne voi kuulua, riippuu kohdun asennosta..

Viikon päästä ultraan ja mies tulee mukaan. Olen tottunut hoitamaan asioita "minä itse"-periaatteella ja ajattelin että tuonnekin yksin menen. Sitten mies kuitenkin kysyi, että koska hän tulee mukaan ja enhän mä häntä voi kieltää tulemasta. Ehkä asia konkretisoituu paremmin hänellekin.

Marde ja Milli 10+1

pikkutoive: juu rempan yhteydessä, katto oli jo homeessa ja sitä epäiltiinkin syyksi ja osasyy ollutkin, mutta tuo seisova vesikerros vielä siihen päälle niin huhhuh, täällä huomenna helpottaa tilanne ja yksi lähtee pois, kesälomailija menee äitinsä siskon luokse ja siitä mummulaan loppu lomaksi, joten yksi edes jaloista poissa. mule ois sitten tulossa 2 siskotyttöä heinä-elokuussa, jos äitinsä raaskiii teini-ikäiset päästää jaloistaan :xmas:

Mutzilla ja tirriäinen 9+5

mua niin harmittää ku tiistaina on se np-ultra ja mies ei pääse mukaan... olisin niin halunnu mennä ekaan ultraan miehen kans ku vie alussa et onko kaikki hyvin ja montako tulos :D ja tottakai mieski olis halunnu tullu.... voisin vaikka siirtääkki mut en enään voi ku on niin täpärä viikolla nytki........... miehellä siis työ kiiret, et kunnon syy kyl....

painon nousu tää vähä kauhistuttaa. vaa`alle en ole uskaltanu mennä

memmu ja valtsu 12 :heart:

Moikkarallaa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Olen ollut jonkin aikaa poissa linjoilta, jotenkin pessimismi vei voiton enkä ennen ultraa sitten halunnut kovasti jutustella. Tuntui, että parempi antaa raskausasian olla taka-alalla kunnes tietää jotain tarkempaa... ja tietty oli kyllä kovasti kaikenlaista kiirustakin, koulutusta ja työtä perhe-elämästä puhumattakaan :)

Mutta viikolla kävin nyt sitten ultrassa ja KAIKKI OLI HYVIN!!! Menkkojen mukaan olisi ollut 11+4 mutta pikkuinen oli vasta 9+. Nyt siis on 9+6. Siellä se pieni sydän löi hurjalla voimalla ja rääpäle (2,3cm suuri :heart: ) jopa liikutteli itseään! Ajattelin vaan tämän kertoa, ennenkuin alan perehtyä ketjun teemoihin kunnolla :heart:

Karhuntassu ja Alpo 9+6 (niin se kuuluisa laskettuaika on nyt siis 10.1.2011)

Mulla on huomenna ultra yksityisellä, valitettavasti mies ei pääse mukaan. Toivottavasti kaikki on ok, pelottaa aikas paljon. Väsymys on kaamea, nytkin tekis mieli mennä oksentamaan kun en ole syönyt kunnolla.

neulainen ja neula 7+4

Alkuperäinen kirjoittaja Karhuntassu:
Moikkarallaa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Olen ollut jonkin aikaa poissa linjoilta, jotenkin pessimismi vei voiton enkä ennen ultraa sitten halunnut kovasti jutustella. Tuntui, että parempi antaa raskausasian olla taka-alalla kunnes tietää jotain tarkempaa... ja tietty oli kyllä kovasti kaikenlaista kiirustakin, koulutusta ja työtä perhe-elämästä puhumattakaan :)

Mutta viikolla kävin nyt sitten ultrassa ja KAIKKI OLI HYVIN!!! Menkkojen mukaan olisi ollut 11+4 mutta pikkuinen oli vasta 9+. Nyt siis on 9+6. Siellä se pieni sydän löi hurjalla voimalla ja rääpäle (2,3cm suuri :heart: ) jopa liikutteli itseään! Ajattelin vaan tämän kertoa, ennenkuin alan perehtyä ketjun teemoihin kunnolla :heart:

Karhuntassu ja Alpo 9+6 (niin se kuuluisa laskettuaika on nyt siis 10.1.2011)

Ihanaa Karhuntassu, kun tulit takaisin, pelkäsin jo pahinta kun ei naisesta ollut kuulunut mtn hetkeen :ashamed:
:hug:

Ja upeita kuulumisia sulla vielä matkassa mukana....meillä onkin sitten sama laskettuaika :heart:

Ja näkyykös tuossa kuvassa nuin selvästi tuo napanuora? Aika veikee :)
Miten muuten oot näköjään kymenlaakson alueelta...saakos kysyä vielä vähän tarkemmin,että mistä? On meinaan tuttua seutua... :wave:

Johan täälä on tekstiä taas kerran, mukava lueskella :)
Häät oli ja meni ja nyt voi taas keskittyä omaan jaksamiseen, väsyttää nimittäin
KOKO ajan! Oksentelin perjantaina muutaman kerran ja yökkäyttää vähän väliä muutenki.
Jos huomena herräilen ajanvarausaikaan niin soitan sen neuvola-ajan ..
nyt olis vissin 6+6 viikkoja :)

Kello varmaan pitää laittaa itekki soimaan että varmasti saa sinne neuvolaan soitettua :D

Onneksi ollu ihania ilmoja, lasten kans käyty leikkipuistossa ja oltu ulkona.
Kävelty ym. Kätevä ku rattaisiin saa seisomalaudan. Ei tuo poika jaksais vielä montaa kilometriä kävellä ja tyttö saa istua kyydissä :) Kumpiki tykkää.
Nyt iltapesulle että pääsevät vähän rauhottumaan.

Keiju ja Tirppa rv 8+4(neuvolan mukaan, mutta voi vielä pitkän kierron vuoksi muuttua)

Pikkutoive en ole varma onko tuo napanuora, vai jotain muuta. Ruskuaispussikin ajoittain näkyi kunnolla kuvassa. Otettiin vähän aikaa myös 4D kuvaa mutta siihen vaavinalku on vielä liian pieni. Nythän sitten menen uusiksi nt ultraan reilun viikon päästä ja rakenneultraan ajallaan. Molemmilla kerroilla näkee taas 4D:tä, joten sukupuoli selvinnee meille tässäkin raskaudessa, samoin ollut kaikki 3 tiedossa ennen synnytystä.

Asumisesta on ollut teillä puhetta. Meillä on isohko rintamamiestyyppinen talo, parisensataa neliötä. Makkareita ei ole varsinaisesti kuin 3, mutta takkahuone alakerroksessa (3 kerrosta) on myös muutettu makkariksi, että eiköhän tänne mahdu kun sopu sijaa antaa :)

Ultrasta ja rakon tilasta on pähkäilty... alakautta tehtävään (nt) ultraan kehoitettiin tulemaan rakko tyhjänä, ihan siis paikan päällä kätilö sanoi että vessan kautta odotustilaan. Mutta mahan päältä (rakenne- ja muut ultrat) on parempi tehdä rakko täynnä. Mutta kyllähän ne aina paikanpäällä huikkaa.

Karhuntassu edelleen 9+6 :)

riidankylväjä Tervetuloa joukkoon mukaan :wave:

karhuntassu Ihana ultrakuva teillä :heart: itse pitää malttaa vielä 2viikkoa ja sitten pääsee katsomaan taas pienoista :)

(.) Nyt on äippähousut otettu virallisesti käyttöön... ei oikein kykene koko ajan käyttää mekkoja, kun on kylmentynyt tää kesä ja omat housut puristaa joka paikasta.. :) Mun pikkusiskot oli ihan fiiliksissä mun turvotusmahasta :LOL: Ne on kyllä niin ihanan innoissaan tästä :heart: kohta pitää lähtee verikokeisiin, en tiedä miksi, mutta mua jännittää ihan sairaan paljon....?? Ei mua oo koskaan verkokeiden ottaminen jännittänyt/sattunut/pelottanut yms... nyt jotenkin jännittää kamalasti vaikka ei oo mitään syytä.. :/ noh, kaippa hormoonit tekee vaan tepposiansa mulla :LOL: että tällästä tähän aamuun :D

piupula ja leevi 9+5

Hellureit B)

Täällä odotellaan malttamattomana ruotsin risteilyä ja niitä iki-ihania seisovan pöydän antimia :p :p

SIIS JOO...eilen pienimuotoisella iltakävelyllä hyökkäs satatuhatta ITIKKAA kimppuun!!!! :eek: :eek:
Niitä on nyt jostain syystä ihan järjettömästi...ei kestä... :headwall: Ei voinut hetkeksikään pysähtyä ja kokoajan piti huiskia koivunoksalla niitä kauemmas likan kimpusta ja itsensä tietysti....ei vaan voi ymmärää, miten niitä voi olla niin paljon nyt tänä kesänä... :| :x |O
Maalla-asumisen riemuja...arghhhh :headwall: :headwall:

Pt ja Kille 10+0 :heart: POKS**

Alkuperäinen kirjoittaja Karhuntassu:
Pikkutoive en ole varma onko tuo napanuora, vai jotain muuta. Ruskuaispussikin ajoittain näkyi kunnolla kuvassa. Otettiin vähän aikaa myös 4D kuvaa mutta siihen vaavinalku on vielä liian pieni. Nythän sitten menen uusiksi nt ultraan reilun viikon päästä ja rakenneultraan ajallaan. Molemmilla kerroilla näkee taas 4D:tä, joten sukupuoli selvinnee meille tässäkin raskaudessa, samoin ollut kaikki 3 tiedossa ennen synnytystä.

Asumisesta on ollut teillä puhetta. Meillä on isohko rintamamiestyyppinen talo, parisensataa neliötä. Makkareita ei ole varsinaisesti kuin 3, mutta takkahuone alakerroksessa (3 kerrosta) on myös muutettu makkariksi, että eiköhän tänne mahdu kun sopu sijaa antaa :)

Ultrasta ja rakon tilasta on pähkäilty... alakautta tehtävään (nt) ultraan kehoitettiin tulemaan rakko tyhjänä, ihan siis paikan päällä kätilö sanoi että vessan kautta odotustilaan. Mutta mahan päältä (rakenne- ja muut ultrat) on parempi tehdä rakko täynnä. Mutta kyllähän ne aina paikanpäällä huikkaa.

Karhuntassu edelleen 9+6 :)

aika jännä ku lähes joka paikassa eri käytäntö.
Multa ei oo koskaan ultrattu alakautta :D Kemissä siis aina mahan päältä.

Neuvolakuulumisia..

Neuvolassa käyty ja terkkari sai sykkeen kuulumaan, 170 pompotti! :heart:

Muutenkin oli hyvät arvot B-Hb 140 ja verenpaine 133/80. Pituus paino nyt 175cm/75,6kg, siitä ei sitten taida olla suunta kuin ylöspäin..

Tästä on hyvä jatkaa päivää! :)

Marde ja Milli 10+2

Yhteistyössä