*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Spatz voimia täältä :hug: ihana kuulla, että kuitenkin positiivisia ajatuksia ja voimia kuitenkin kaiken keskellä :heart:

pikkutoive Ihana kun jaksat piristää meitä noilla ihanilla kuvilla :heart:

vakuutuksesta Ajateltiin ottaa myös vauvavakuutus, ennen lapsen syntymää :) korvaa sitten, jos tulee jotain komplikaatioita ja joutuu sairaalassa olemaan kauemmin, kun ajatteli. Ikinään ei voi tietää, mitä käy :) Ja sitten, jos ottaa vasta jälkeen päin, niin saa vasta 2kk ikäisenä ja jos jotain sairautta yms. löytyy niin tulee tiettyjä rajoituksia vakuutukseen. Ajateltiin, että otetaan joskus siinä viimeisen kolmanneksen alussa :)

M1n1 Tsemppiä ultraan :heart: tuu kertomaan ultrakuulumisia meille sitten :xmas:

(.) Tänään käyty antamassa pissanäyte uudestaan :) Hih, mulla on ilmestynyt pieni mahakumpu :) voin laittaa kuvaa tulemaan myöhemmin, kun kesrkeän sellaisen ottamaan :) On mulla tosin pientä mahaa omastakin takaa :D *puuh* tää pissatulehdus ei nyt meinaa talttua millään... en oikein tiedä, että pitäskö käydä tekemässä neuvolassa se pikatesti ja sen jälkeen mennä lääkärille pyytämään uudet lääkkeet??? tosin työpäikkalääkärikin olis paikalla vissiin torstaina, niin voisin siltä pyytää uudet lääkkeet.. :) Taidankin varata aikaa, kun mennyt nyt aika paljon aikaa, kun pitää juosta paljon toisella paikkakunnalla tekemässä kaikki kokeet ja tulla taas sitten toiselle paikkakunnalle töihin :)

piupula ja leevi 9+6 (huomenna poksuu :) )
 
en oo ennen kirjoittanut tällasiin paikkoihin, mutta yritän jospapnnistuisin B) olen 28v yhden lapsen äiti. Tyttö on nyt 1v 5kk vanha ja saa sisaruksen tammikuussa 2011 :heart:

Oon aina miettinyt että voisin tehdä 2-3 lasta, mutta tän kakkosraskauden myötä olen eirttäin varma että lapsiluku jää kahteen!! Rakastan lapsia yli kaiken mutta en pidä alukuraskaudesta, synnytyksestä ja kilojen tiputtamisesta synnytyksen jälkeen :/ Ekasta raskaudesta mulle tuli reippaasti painoa verrattuna ns normaaliin määrään, mitä neuvolatäti mulle aina muistutti. Eli painoa tuli tytöstä 25 kg, ja vuoden aikana sain laihdutettua n. 24 kg :)

Alkuraskaus oireina mulla on ollut kauhea yökötys, ja melkein joka aamu oksennan hampaiden pesun loppuvaiheessa..hirvee väsymys myös on, tekisi mieli nukkua ihan koko ajan =) eli n. kahdet päikkärit ois aivan luksukset päivän aikana =) Ja inhoan yli kaiken tupakan hajua ( aivan kuten tyttönikin raskaudessa:) Se ero tytön raskauteen on ett suklaa ei maistu... ainakaan vielä ;)

Ihanaa oli löytää teidät, halit ja onnittelut kaikille!!!! :heart:
 
ai niin ja eka ultra mulla on 30.6 =) la ois menkkojen mukaan 16.1, mutta mun kierto on tosi epäsäännöllinen: 23-33.

Tytöstä mulla oli laskettu aika (ultran mukaan) 15.1, ja tyttö syntyi sitten 30.1.2009 käynnistyksellä :)
 
En ole hirveästi viittiny kirjotella mutta seuraan teän juttuja ahkerasti!
Pelkään vielä kun viikkoja niin vähän että mitä tästä tulee.. neuvolaakaan en ole
varannut.. pitäs vissin alkaa sinne soitteleen mutta yhtäkkiä mietin että onkohan sielä sittenkään mitään .. vaikka oksentelu on rantautunut tänne todenteolla! En pysty täyttämään tiskikonetta ja jääkaapin avaaminenkin saa yököttämään, olen syönyt viimiset kolme päivää vain hernekeittoa!! mikään muu ei maistu..
Ja kiva mammyli kun tulit mukaan :)

maha on tosiaan johonki aikaan päivästä aina tosi kova! pömpöttää jo aika kivasti.. (mun serkulla on 16rv maha jo sen kokonen että ihmiset luulee että se on viimisillään raskaana) :D toivottavasti mulle ei käy niin!
7+1 nyt!
 
no niin neidit se on nyt sit np-ultra ohi =) ja kaikki tehtiin aivan erilailla mitä täällä olen sanonut että kuinka meidän neuvolassa toimitaan :LOL: ala kautta tosiian ultrattiin ekaa kertaa ja ei yhtään harmita!! kyllä sitä kautta vaan paremmin näkyy :heart: kädet heilu niin kovaa vauhtia ja jaloilla potkittiin ja välissä laitettiin ristiin. tyhmänä ihmisenä en tajunnut että nyt jo on niin vauvan näkönen =) hieman vaille 5cm oli pituutta. niskaturvotuksen sanoi olevan ihan ok( olikohan joku 1,6???? mutta ku ei laittanu mitään ylös mun korttiin :kieh: ) samaten puhu et laskettu aika siirtyis 5.1 ku oli 26.12 mut sitäkään ei merkannu vaan höpisi jotain vielä siitä verikokeesta joka myös otetaan joten ehkä ens neuvolas seki sit vasta selviää et millä mennään.... mut kortin mukaan nyt 26.12
Kuvannut en sit kuiteskaan ku oli oli tosi huono asento itsellä... näyttö oli niin lääkäriin päin suunnattu et niskat kipeenä sieltä pois lähdin ku niin jouduin päätäni kurkottaan makuu asennossa :/

Kaikille asiaa ollaan nyt julkistettu ja huomenna täytyis mennä iso mummulaan kertoon... tai taidan soittaa sille nyt =)

tosi ilosin mielin nyt ollaan, mut jotenki ei viekään usko.

memmu ja valtsu 12+2 :heart: ( menen nyt neuvola kortin mukaan )
 
Mahtuiskohan vielä porukkaan mukaan?
Eli olen 30 vee rouva henkilö helsingistä. Esikoista odotetaan kovasti ja vihdoin uskallan jo vähän toivoa että pieni pysyy mukana. Takana on yksi keskenmeno -08 ja nyt vasta sitten onnistui uudestaan. Alkuraskauden ultrassa kävin yksiyisellä ja ötökkä vastasi täysin viikkoja ja ensimmäinen neuvola oli tänään. Ei siellä kyllä uutta jääny käteen... kauheesti lippulappuja. Niin... Elän rekisteröidyssä parisuhteessa ja meillä oli anonyymi luovuttaja.

Laskettu aika olis 21.1.2011

TaCa ja ötökkä 8+4
 
TaCa: Onnittelut :flower: Ja mukaan vaan!

Memmu: Onnittelut hyvin menneestä np-ultrasta! Juu pieni ihminenhän siellä näkyy. Jommassa kummassa aiemmassa raskaudessa mun mies ei päässy mukaan ja kyllä harmitti kun toinen oli niin suloinen ja ihan selvästi vilkutti kädellä äipälle =) Mulla viikon päästä toi np-ultra ja kyllä jo vähän jänskää.

mammyli: Oikein paljon onnea ja tervetuloa sullekin!!!

vakuutuksesta: Kyllä otetaan ehdottomasti! Ja varmaankin jo ennen syntymää. Täällä Pk-seudulla on niin vaikea päästä kunnalliselle muuten kuin neuvolatarkastuksiin, eikä edes neuvolan lastenlääkärille meinaa saada aikaa. Enkä usko että tulee helpottumaan. Ja anteeksi vaan, siis en ole rasisti, mutta suuri osa tk-lääkäreistä on täällä jotain muuta kuin suomea äidinkielekseen puhuvia ja vaikkei sen nyt pitäisi lääkäritaitoihin vaikuttaa, niin helpottaa kummasti asioimista kun kieli on oikeasti yhteinen. nimim. mulla tai lapsillani ei ole ikinä ollut syntyperältään suomalaista omalääkäriä (siis lapsena kyllä mulla, mutta silloin ei ollut omalääkärisysteemiä ) ja käydäänkin kyllä yleensä aina yksityisellä.

(.) Eikö tää väsymys ja paha olo koskaan häviä...

BellaMarie 10+6
 
onnea memmu niskapoimu-ultrasta! Taisit ollakin meistä ensimmäinen joka siellä kävi? Itsellä tänään otettu verikokeet ja niistä tulokset pitäis saada sitten ens viikolla samalla kuin se np-ultrakin.

vakuutuksista kaverini sanoi että kannattaa kilpailuttaa koko kodin vakuutuspaketti ennen lapsivakuutuksen ottamista. On usein halvin silloin kun on muutkin vakuutukset samassa. Olivat miettineet vaihtoa, mutta lapsivakuutusta kun ei kannata siirtää toiseen firmaan (tulee uudet ehdot) niin olis tullut tosi kalliiksi.

vappupommi 10+5

* muoks. oon ihan viikonpäivistäkin sekaisin, eilisellekin jo merkananut 10+5*
 
Mammyli ja TaCa tervetuloa :wave:

Vakuutuksista me otettiin esikoiselle vauvavakuutus jo ennen hänen syntymäänsä ja niin otetaan tälle uudelle tulokkaallekin. Meillä on vakuutukset tapiolassa ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Kilpailutettiin kuitenkin hetki sitten vakuutukset ja saatiin pohjolasta ihan hyvä tarjous muuten mutta revittiin tarjous ihan siitä syystä että tapiola korvaa KAIKEN ja pohjola pojan terveystietojen perusteella korvaa kaiken muun paitsi sen mihin olemme aikasemmin tapiolalta hakeneet korvauksia, -eli korvatulehdusten hoitoon / putkitukseen.
Pohjola tarjosi vakuutusta pojalle niin että se kattaa kaiken muun paitsi korviin liittyvät sairaudet ja toimenpiteet.
Juu, tiedän et on yleistä et korvia ei korvattais vakuutusyhtiöissä mielellään mut nauratti vaan kun ainoa asia mihin olemme vakuutusyhtiötä tarvinneet, on poissuljettu jos vaihdamme heidän asikkaaksi. Pysymme siis tapiolan tyytyväisinä asiakkaina jatkossakin =)

Avokado 8+3 :heart:
 
vielä vakuutuksista. Niin siis meillä on myös kaikki vakuutukset Tapiolassa ja pojalla (esikoinen ) vielä erityisen hyvä lapsivakuutus kun on vuodelta 2002. Omavastuu 50 e ja saa kerätä vuoden. Pojan korvat putkitettin ja kitarisa leikattiin ykstyisellä. Ja leikkaus (leikkaus itessään oli muistaakseni jotain 900 e. ) sekä kaikki seurannat ym. maksoi siis yhteensä tuon 50 e. Ja Tapiolaan siis tulee tulokkaallekin.
 
Tervetuloa joukkoon iloiseen, mammyli ja TaCa! :flower:

Terveiset tiputuksesta. Iski niin hurja migreenikohtaus, että oli pakko lähteä hakemaan apua terkkarista. Panadolista kun ei ole mitään iloa siihen särkyyn ja täsmälääkkeitä ei uskalla ottaa. Sain jotain parasetamolia tipalla, auttoi ihmeen hyvin. Yhden pussin nestettäkin laittoivat. Nyt on olo ihan yllättävän hyvä. Normaalisti migreenin jäljiltä menee ainakin seuraava päivä niin, ettei voi kuvitellakaan katsovansa tietokoneen ruutua, mutta nyt ei tee mitenkään pahaa. Tai sitten on NIIN voimakas palstariippuvuus, että oli pakko tulla kurkkimaan, mitä täällä on tapahtunut. :D

Meillä ei ole ollut yhdelläkään lapsella mitään muuta vakuutusta, kuin tapaturmavakuutus. Niissä on minusta niinh kovat vuosimaksut ja omavastuut, että aika hurjasti pitää käyttää lääkäripalveluita, ennenkuin kattaa. Toki kattaa varmasti siinä tapauksessa, että joutuu isompaan sairaalakierteeseen tai jos käyttää paljon yksityistä.

Tänään on ollut sen tiputuksen jälkeen hönttiä päätä lukuunottamatta aika hyvä olo! Ei siis ole oksettanut. Eli jos kävisi nestetipassa joka päivä, niin auttaiskohan oksetusoloon... ;)

Kreecher ja Ötys 8+0 *poks*
 
meillä on esikoisella vakuutus tapiolasta ja se otettiin jo sillon raskausaikana. kuopukselle ei saatu vakuutusta koska meinasi ennen aikojaan syntyä ja sitten kun oli se 2kk syntymän jälkeen minkä jälkeen voi hakea vakuutusta uudelleen oli jo kerinny olla kipeä korvatulehsuksia ja nuhaa yms.. niin olis vakuutuksesta niin paljon "pois suljettuja" sairauksia yms.. että ajateltiin olla ottamatta se kokonaan koska vakuutuksen hinta olis olu sama. se ei olis korvannu paljon mitään!
nyt ajattelin kyllä ottaa vakuutuksen tapiolasta jo raskaus aikana jos vaan saan.

meillä tapiolan vakuutus kans toiminu tosi hyvin. paljon ollaan käyty yksityisellä esikoisen kanssa ja nielurisa,kitarisa leikkauksetkin hoidettu yksityisellä puolella + paljon muuta.

tänään taas esikoisen neuvolassa käskin kuunnella sydänääniä ja 150 oli äänet:) lapset kyseli siinä että mitä te kuuntelette ja sanottiin että suolistoa:) meni hyvin läpi.


miisuliisa ja tippa 10+3
 
vai suolistoa kuuntelitte :LOL:

meillä vakuutus esikoisella oli ensin tapiolassa, mutta ku vaihettiin kaikki muutki ifiin niin seki vaihdettiin.... meillä neidillä ei ollu mitään ollu joten täys vakuutus saatiin
ja ifiin ollaan oltu kyllä tyytyväisiä. ovat korvanneet sairaala yönki mikä ei ollut pakollinen vaan itse halusimme.....
Nyt en muistanut edes koko asiaa, mutta ku puheeks tuli niin luultavasti otamme jo raskaus aikana... kallishan se on, mutta ku ei ikänä tie mitä tulee...

nyt on raskaudesta kerrottu kaikille :heart: ja mieski tuli kotiin katsoon ultra kuvia :heart:

memmu ja valtsu 12+2 :heart:
 
Tosta kun Memmulla on vakuutus Ifillä, niin mulla tuli vielä mieleen yks vaikuttavimmista mainoksista jota näkyi joitakin vuosia sitten lehdissä. Oli siis Ifin mainos. Oli koko aukeaman mainos, toisella sivulla pikku tyttö ja toisella joku auto. Hieno visuaalisestikin ja sitten siinä oli teksti:
Käsi sydämelle, kumpi sinulla on paremmin vakuutettu?
Tota oli miesten lehdissäkin, esim. tekniikan maailma ja kyllä mun tutuista miehistä ainakin muutama sano, et tuli tippa linssiin ku rupes miettimään. En muista oliko tv:ssäkin joskus.

No meillä on autokin hyvin vakuutettu, mutta haluan, että myös lapset!

BellaMarie 10+6
 
Heippa kaikki!

Olen jo jonkin aikaa seurannut tätä pinoa ja nyt rohkaistun itsekin tänne ilmoittautumaan. Teillä on ihanan positiivinen meininki ja kannustava ilmapiiri täällä! :flower:

Elikkä meille on tulossa toinen lapsi, LA on nettilaskureiden mukaan 29.1.2011. Esikoisemme on 4,5-vuotias vilkas tyttö. Mitään raskausoireita ei ole ollut, mutta ei mulla ollut esikoisestakaan. Siksi onkin vähän ristiriitainen olo, varsinkin kun en saanut raskaustestistä selkeää viivaa aikaiseksi, vaikka 4:sti sen teinkin. Parhaimmillaankin, menkkojen ollessa n. 1,5 viikkoa myöhässä, oli vaan haalea plussa.

Vauvavakuutuksista olette kirjoitelleet täällä. Me otimme esikoiselle aikanaan Fenniasta vakuutuksen ja ihan tyytyväisiä olemme olleet. Loppujen lopuksi, ei se niin kalliskaan ole kun aina puhutaan. Onhan meillä suurimmalla osalla autoissakin kaskot, eikö? Tälle tulevallekin varmaan otetaan, jos mitään estettä ei ilmaannu. Vakuutusyhtiö ja -kokonaisuus kannattaa kyllä tarkkaan harkita, sillä sen vakuutusyhtiön kanssa olet enemmän tai vähemmän naimisissa seuraavat vuodet, josta lapsen vakuutus on aikanaan otettu. Avokado niin kuin kirjoititkin, jos vakuutusyhtiötä aletaan vaihtamaan, niin uusi vakuutusyhtiö sulkee pois kaikki sairaudet, joista on jotain merkintää vanhassa yhtiössä tai muuten. Jos lapsen neuvolakortissa on esim. maininta ihottumasta, niin saattavat sulkea korvaavuudesta pois atooppisen ihottuman ym.

Asumme omakotitalossa, 4h+k. Talo itsessään on aika pieni ja oonkin miestä kovasti patistanut laajennuttamaan tätä, sillä pidän kovasti talomme sijainnista ja tontista.

Tosi monella teillä on jo ekat neuvolat käyty ja ultrissakin jotkut ovat käyneet. Ihana katsella noita kuvia! Itselle on eka neuvola varattu juhannuksen jälkeiselle maanantaille, 28.6. Sillon varmaan vaaka näyttää kivoja lukemia juhannusherkkujen jälkeen :LOL: Muuten painoa ei vielä ole tullut. Tuntuu, että alan siitä stressaamaan jo nyt, kun esikoisesta painoa tuli vaan 12 kg ja se lähti tosi helposti pois. Päädyn siis varmaan vertailemaan noita painoja, ku en haluais kyllä nytkään hirmusti lisäkiloja.

Kovasti tekisi jo mieli kertoa tästä uutisesta ystäville ja sukulaisille ja töissäkin, mutta ootellaan nyt np-ultraan asti. Yhdelle kaverille oon kertonut, ku oli ihan pakko päästä puhumaan! Juhannuksena varmaan tulee kerrottua kanssa ystävälle, jonka mökille ollaan menossa.

Sartsa ja Äitienpäivälahja 7+3
 
Mammyli ja TaCa, tervetuloa! :) Meitä alkaa olla jo melkoinen pino!

Vauvavakuutuksesta hirveästi asiaa, enkä miä ollut edes ajatellut mokomaa. :| Eli google ahkeraan käyttöön, ja pohdintaan onko tuo summa tarpeellinen vai tarpeeton menoerä. Kaikenmaailman korvavaivat lapsena kärsineenä vaikuttaisi kyllä fiksulta..

Asuminen on vielä auki ja pahasti, mutta mikäs tässä toistaiseksi oikeaa asuntoa hakiessa, ei mie+maha viedä sen enempää tilaa kuin mie yksinänikään, vuoden loppua kohti alkaa sitten vasta asuntopaineet. Me kaksi sitten erillisinä yksilöinäkään viedä paljon tilaa, joten varmaan johonkin kivaan rivarikaksioon päädyn etsinnöissäni.

(.) Olo on ryhävalasmaisen seksikäs. :kieh: Vaatteet eivät istu mahan kohdalta ja kommunikoin enemmän posliinipöntön kuin ihmisten kanssa. Positiivisena uutisena (kylvän näitä nyt kun niitä riittää ) puhuin anopille, ja järkytyksestä toivuttuaan ilmoitti, ettei aio mikään mummo olla, mutta mummi passaa. :D Pikkuhiljaa alkaa siis salaisuus paljastua, vaikka viikkoja vasta keräilen kohti np-ultraa. Oma äiti on seuraavana listalla, ja kun vuokrasopimus tästä katkeaa ennen 12. raskausviikkoa, on kai pakko sillekin kertoa ennen "turvallisten" viikkojen saavuttamista. Kaikki järkytykset sitten samaan rytäkkään niin ei tarvitse yhtenään säikähdellä. :p

Spatz ja mahavaiva 7+2 :heart:
 
painosta; lähtöpaino jotain 61,5 ja nyt tullut 2-2,5kg. Nyt siis bmin lukemat 25, sitä ennen just alle. Mut onneksi tämä painonnousu alkaa jo helpottaa, turvotus on vähän laantunut ja nälkä ei ole enää ihan koko ajan. Samoin väsymys helpottaa. Toisin sanoen semmoinen pms-oireilu on laantunut. Eikös se niin mene että keltarauhasen toiminta hiipuu sinne 12 viikkoon mennessä ja istukka tuottaa nyt enemmän niitä hormoneja. uskon siis että en tee painonnousu ennätyksiä vaan tästä elämä alkaa voittaa ja paino tasaantuu, toivottavasti....

Jos ei doppleria ois olisin jo huolestunut noista oireiden vähyydestä.

vappupommi 10+6 joka kävi jo lenkilläkin kun heräsi vessahätään eikä saanut nukutuksi
 
tervetuloa uusille!! :flower:

kertomisesta Mä jouduin eilen kertomaan töissä, koska kroppa ei vaan enää kestä. Teen fyysisesti rankkaa ulkotyötä, ja meinaan nukahtaa aina kun istun alas. Tää loinen vie mun kaikki voimat, joten mun oli ihan pakko töissä pyytää pomoilta helpompia tehtäviä. Olen lisäksi vielä harjoittelija, mutta ihan hyvin suhtautuivat, ja jo ensi viikosta pääsen sisähommiin pariksi viikoksi. Toivottavasti se auttaa, sillä alan olla itsekin kyllästynyt tähän ainaiseen väsymiseen.

Musta vähän tuntuu, etten saa tarpeeksi energiaa tällä hetkellä. Aina syömisen jälkeen jaksan hyvin seuraavan tunnin, mutta sitten alkaakin jo taas heikottaa ihan kunnolla. Toki tää fyysinen työ vie osan voimista, mutta mahaloinen taitaa viedä myös yllättävän paljon energiaa musta.

"turvalliset viikot" mä olen ymmärtänyt, että sen jälkeen kun sikiö on nähty ultrassa ja siellä kaikki on ok, niin on enää todella pienet mahdollisuudet keskenmenoon. Suurin osa keskenmenoistahan tapahtuu jo ennenkuin nainen ehtii niitä tajuta, ja seuraavatkin sitten joko kiinnittymisongelmista johtuen, tai kromosomihäiriöistä. Me ollaan alettu kertoa jo enemmän tai vähemmän ystäville, koska toisaalta kertoisin niille myös keskenmenostakin.

Mulla tuli äsken vessassa käydessä taas pientä vuotoa paperiin, mutta nyt on turvallisempi olo, kun tietää että mahassa oli vielä ainakin toissapäivänä kaikki ihan ok, eikä mitään vuotokohtaa näkynyt. Kuulemma kohdunkaula saattaa vuotoaa ilman mitään syytä, eikä ole vaarallista. Ja onneksi ei tullut enää enempää vuotoa, ja maha alkaa muuten kasvaa täälläkin ;)

neulainen ja klöntti 8+0
 
Raskauden kesto (hedelmöityksestä)
Selviytymismahdollisuus loppuraskauteen
Riski kuolla kohtuun kyseisenä aikana

0-6 pv 25% 56%
7-13 pv 55% 25%
14-20 pv 73% 8%
3-5 rvk 80% 8%
6-9 rvk 96% 7%
10-13 rvk 92%* 4%
14-17 rvk 96% 1%
18-21 rvk 97.5% <1%
22-25 rvk 98% 0.33%
26-29 rvk 98% 0.30%
30-33 rvk 98% 0.30%
34-37 rvk 99% 0.34%
>37 rvk >99% 0.7%

Laitoin tuon nyt uudestaan, jos tosta on jotain apua :wave:
 
Mulla painoa tullut nyt neuvolassa käynnin(8.6) jälkeen tasan 1 kg...olen nyt syönnyt taas mitä tahansa, mitä milloinkin tekee mieli...ihan siitäkin syystä kun illaksi startataan sinne SILJA LINELLE ja aion todellakin syödä ihan kaikkea mitä pöydistä löytyy... :p
Ajattelin sitten risteilyn jälkeen taas vähän katselle niitä syöminkejä... :saint:

Olotiloista moni puhunut siitä että olotilat olisi muuttuneet ja täytyy sanoa että niin rupeaa pikkuhiljaa täälläkin...ei enään niin kamalan vahvaa väsymystä ja pahoinvointikin osittain helpottanut...jos sitä nyt olikaan koskaan oikein nimeksikään... :x

Nyt pakkailemaan ja nokka kohti helsinkiä.. :wave:

Palailen taas reissun jälkeen

Pt ja Kille 10+2 :heart:

Muoks**tervetuloa vaan mukaan "uudet" :)
 
Mulla ei oo tullu vielä yhtää kiloa painoa, se oli sitä turvotusta tuossa ku sanoin et tullu 1kg (ilmeisesti). Nyt vaaka näytti samaa lukemaa, kun enne raskautta. Neuvolan vaaka samaa kun pojan ekasta neuvolasta. :p Mutta nyt saa tulla max 12kg.. hmm aattelimpa tässä lähtee pojan kanssa subii. :LOL: 12 on kesäruokailu ja siellä mannapuuroa, että se mennää pojan kanssa syömää. Tai poika siis, enhä minä saa sitä.. ehkä jämät jos jää. :p Oi että huomenna 10 viikkoa. <3 En jaksa odottaa niska ultraa!! memmuki nii ihania kuulumisia ja en juuri jaksa sitä odottaa etä saisi kaikille kertoa. Miehe vanhemmat tietää, mutta minun ei. :)

icefairy&Linnun Lyy 9+6
 
Huh mikä urakka taas lukea, viimeks vajaa viikko sitten käyny :D

Sukupuolesta
Aiotaan kyllä kysyä kumpi on, ja todennäkösesti en pysty oleen hiljaa jos tiedon saan, että varmaan kaikki sen kuulee myös :D

Asumisesta asutaan tällä hetkellä kaksiossa kahden kissan kanssa (joku muukin asui samanlaisessa tilanteessa :D ) ja kyllä varmaan aluksi tässä asutaan. Ollaan mietitty isompaa, mutta ei kauheesti vielä kateltu mitään. Pitäs paikalliseen vuokratomistoon käydä heittään hakemusta ku sais hankittua raskaustodistuksen, niin pääsis jonojen ohi =) asustetaan tällä hetkellä sellasella alueella, mikä mun mielestä ei oo kaikkein ihanteellinen kasvuympäristö, joten kyllä mä mahdollisimman pian täältä haluisin pois.

(.) maanantaina tuli ultraaikoja. np-ultra on 2.7. ja mieskin lupasi tulla vaikka keskellä päivää onkin. Ja rakenne ultra on sitten elokuun puolessa välissä. Lääkäri ajanki sain ku neuvolaan soittelin ja se on sitten heinäkuun puolessa välissä. Nyt tässä sitten vaan odotellaan, ei onneks oo ku pari viikkoa ultraan :D
Työtkin alko maanantaina, ja hyvin on jaksanu =) Oikein yllätyin ettei väsymys lisääntyny töiden alettu (ihan ku sitä ei vielä tarpeeks oliskaan :LOL: ). Tosin aamuvuoroa ei oo vielä ollu että saa nähdä miten sit käy, tai ku huomenna alkais yövourot (onneks vaan kaks peräkkäin aina), et miten jaksaa valvoa :D

Sparkle86 ja viuhti 10+3
 

Yhteistyössä