*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

ensimmäinen sairaspäivä raskauden takia on nyt korkattu :ashamed: On ollut vain koko viikon niin pirun väsynyt olo, nukahdan ihan minne vaan ja ihan milloin vaan, eikä ole yhtään energiaa tehdä noita ulkohommia. Onneksi kerroin töissä asian, niin tänään sinne soittaminen oli helpompaa, eikä ole niin huonoa omaatuntoa jäädä kotiin. Mutta oikeasti, eilen sain pitkästä aikaa ihan hirveän itkukohtauksen, kun olin vaan niin väsynyt.

Mulla on varmaan hb liian alhaalla, ruoka ei auta kuin puoli tuntia syömisen jälkeen ja väsymys tulee ihan kaameana takaisin. Mulla ei ole yhtään energiaa tehdä yhtään mitään. Lisäksi olen ollut 15 vuotta kasvissyöjä, ja nyt mulle on tullut ihan hirveät lihan himot. Sama on tullut kerran aikaisemminkin, ja silloin se korjaantui rautakuurilla. Onneksi ensi viikolla on neuvolalääkäri, se saa katsoa mun arvot ja määrätä jotain kuuria.

tämä päivä menee siis ihan kotona nukkuen, saa nähdä meneekö huominenkin. Mutta huomenna pitäisi lähteä myös sukujuhliin, toivottavasti siellä asia ei paljastu ihan kaikille, en jaksa nyt kuunnella niitä joka puolelta tulevia neuvoja yms.

:x

neulainen ja klöntti 8+1
 
huh huh! mikä yö takana!
heräsin vaikka kuinka monesti kun käännyin sängyssä ja voi että nivusia nippas!

asumisesta
Elikkä me asutaan tällä hetkellä vielä Limingassa kihlatun ja koiramme jamin kanssa.
60neliö ja oma ISO piha löytyy.. mutta kun olisi 1 makuuhuone lisää!!!
Joten hakupaperit laitettu tyrnävänkunnalle menemään. Samalla haemme isompaan ja vielä syrjempään! :)

Tuntuu että maha kasvaa kyllä (vaikka omaakin kyllä on).. Sunnuntaina tulossa rippijuhlat ja suorat housut ei vain mene jalkaan! :D
 
Päädyimme jäämään kotiin viikonlopuksi - lupasivat vesisadetta koko viikonlopuksi... Ei paljon nappaa ajaa lasten ja koiran kanssa reilu 200 kilsaa istumaan sisällä koko viikonloppua. Parempia ilmoja odotellessa B)

Tässä siis ultraa odotellessa. Nurtsin kävin leikkaamassa aamulla kun muksut touhusi pihalla. Nyt ajattelin oikaista itseni kuopuksen kanssa päikkäreille tuonne sängyn pohjalle :D

Mussu & Myy 11+4
 
:wave: kaikille uusille! Kiva huomata, ettei jäänyt porukan "junioriksi." :D

M1n1 voimia ja :hug: , toivotaan parasta!

Vaatteista ja niiden istumattomuudesta, pakko mainostaa, että H&m:llä oli ihan siellä tavan vaatteidenkin puolella sellaisia kangascapreja, tummakuvioisia, missä on kaksinkertainen resorivyötärö eli kiepsahtaa helposti koko mahan yli, eikä vastausta tyhmiin kyselyihin tarvitse miettiä. Tavan housuthan ne on! :D Muuten olen yrittänyt pärjäillä vielä omilla farkuilla ja hameilla. Hameissa kyllä jätän vyötäröltä jo reilusti vetoketjua auki ja masutuubi alle, niin ei napa paista. :)

(.) Pahoinvointi on edelleen mieletöntä. Ja iskee silloin kun vähiten sitä odottaa. Koskea kyllä pystyy laskemaan ja ajamaan maailmanpyörällä, mutta lakanoiden vaihdon sai tehdä kahteen kertaan! :x Turvotus on laskenut ja navan alle muodostunut tuollainen pinkeä pieni kumpu, vaikka kohtu onkin edelleen lantion luumaljassa. Mitä lie siis on. Eteenpäin kallistuvan kohdun omistan, mutta ei senkään pitäisi vielä näkyä. :whistle: Mitä tulee ihmissuhdekaaokseen, alkaa ensijärkytykset olla takanapäin ja rakentavat keskustelut ottaa sijaa. Omakin mieliala kohoaa samaa tahtia, ja vauvaa odottaa taas vähän iloisemmin.

Spatz ja mahavaiva 7+4
 
Tervetuloa uusille!!

Kiitos kaikille halauksista ja kannustuksesta. Harmittaa että piti mennä näin ajoissa jos kyseessä onkin vain ihan normaali fysiologinen tyrä joka kuuluu alle 12 viikkoiselle. En tiedä sitten oliko hyvä vai huono asia että googletin viime yön... Ihan kaikkea ei pitäisi lukea.. :ashamed: Toisaalta oli hyvä että nyt saatiin kuitenkin np-mitattua eikä turvotusta ollut. Vielä pitäisi kaksi viikkoa murehtia ennen kuin menen uudestaan ultraan.

Jättäydyn vähäksi aikaa taka-alalle,mutta luen kyllä ahkerasti kirjoituksianne!!

M1n1 ja pikkukakkonen 11+2 :heart:
 
Noniin käytiin esikoisen kanssa 10kk neuvolassa ja samalla sitte mainittin että toinen on tulossa :D heti sitte neuvolassa laittoi ajan jo tälle päivälle ja kävin siis uudelleen yksin neuvolassa :) Kaikki oli hyvin, sydänääniä ei vielä kuulunut! 7+4 olisikin siis nyt viikkoja ja laskettuaika neuvolan mukaan 30.1 mutta nehän ehtii muuttaa ultran jälkeen joka on vasta 22.7 ..
Tuli vain mieleen että mulla ei ainakaan mitään lääkärineuvolaa ole ku vasta sielä 26 viikkojen tienoilla eka?? En sitte tiiä onko siinäki eri käytäntö :) Mutta ei haittaa ko pittää muutenki laukkoa tuola ku sokerirasituksessa kuuleman kaks kertaa pitäs käyä ja ku on miinusmerkkinen veriryhmä nii verikokeissakin neljä kertaa yhteensä raskauden aikana.. otettiin neuvola vielä heinäkuun alkuun niin kuunnellaan niitä sydänääniä vielä sillon :) että sitä ootellessa!
7+4 siis nyt :)
 
Ootteko tunnustelleet kohtua ite päältäpäin? Mulla alkaa nouseen pintaan viime vuotiset tuulimunakuvat :'( nyt oonki sitte muutaman päivän hermoillu ja koittanu tunnustella kohtua. Elikkäs jos ootte kokeilleet nii miltä tuntui ja missä kohtaa tuntui?

Kamalaa tää ultran oottaminen, varsinki ku vielä 2 viikkoo siihen =(. Jotenki mulla on sellanen tunne et kaikki ei oo ok, toisaalta haluisin aatella parasta. negatiiviset ajatukset tuntuu vaan nousevan pintaan :'(

t. tammitähti ja tirppis 9+
 
kohdun tunnustelu: mulla se on jo johonkin suuntaan kallellaan, vissiin toisella puolella ja vähän taaksepäin (lapsettomuushoidoissa oli hankala niitä putkia saada kohtuun asti). Nyt n.viikon aikana turvotus on hävinnyt (ihanaa!!!!) ja maha on alkanut kasvaa siten että housujen vyötärö kiristää tosta alavatsalta, häpyluun yläpuolelta. Aiemmin se oli erikohdassa missä housut kiristi sen turvotuksen takia. En tunne kohtua muutakuin jos varovasti kokeilen sivulta päin niin sinne jää jotain keskelle....Ei tunnu mitään palloa tai greippiä vaan jotain siinä käsien välillä. En tiedä auttoiko yhtään...

tervetuloa uusille!

vappupommi 11+0 - ja vaakassa oli 1kg vähemmän kuin vähän aikaa sitten, ihanaa sekin!
 
Pakko vaan tulla tänne panikoimaa...joudun kohta lähtä vähän niinkun emännöimää hallinnon porukkaa kun viedää ne viinejä maistelemaa ja sitte edustusmökille saunomaa, syömää ja juomaa. Onko hyvä vinkkejä miten hoidan sen viininmaistelun niin ettei raskaus vielä palastu!? Firma maksaa kaikille taksin kotii ja mitään muuta syytä ei ole miksen muka maistelis niitä viinejä, aiemmissa kissanristiäisissä kun aina kuitenkii maistunu. Kauhee paniikki, siel on paikalla hallitus, hallintoneuvosto, johtoryhmä sisältäen oman esimiehen. Nyt taisin narahtaa :-/

MamaDeDos+matkustaja 9+1
 
MamaDeDos Sano että olet lääkekuurilla jonka kanssa ei voi ottaa yhtään alkoholia tai se aiheuttaa antabus-reaktion. Flagyl-kuuri on mm. sellainen. Sillä minä olen saanut salattua raskauden.
Viimeksi viikko sitten firman kosteassa asiakasillassa... :LOL:
 
MamaDeDos juu, antibioottikuuriin on hyvä vedota :D

vappupommi joko sulla näkyy mahaa, onko laittaa kuvaa??

jeccica ai mä en tiennytkään, että veriryhmälläkin on merkitystä raskauden aikana? Mä en edes tiedä omaa veriryhmääni, se varmaan tarkistetaan parin viikon päästä olevissa labratesteissä, milloin otetaan ne seulakokeet kans.

).( Sain neuvolaan soitettua tänään, ja ne ei suosittele rautakuuria alle 12vko raskaana oleville. Huomenna käyn otattamassa kuitenkin verenkuvan, jotta lääkäri näkee ensi viikolla miten mun oloa voisi kohentaa. Ongelma tuntuu olevan, etten saa ruuasta tarpeeksi energiaa, nyt tämä viikko ollut hirveä pääkipu ja väsymys, eikä loppua näy. Oksettava olokin on, ja pikkuhiljaa alkaa kärsivällisyys loppua. :ashamed: Ei teillä ole mitään vinkkejä, vai onko se vaan pärjättävä?

Soitin uudestaan töihinkin, ja sovin että olen tän päivän lisäksi huomisenkin poissa. onneksi pomot ymmärtävät, muille työkavereille en ole sanonut mitään. Olen miesvaltaisessa työpaikassa, ja pelkään ettei ne kunnioita raskausuutisen jälkeen mua sitten enää ollenkaan. Nytkin olen vain "tyttö". Ikää mulla on kuitenkin 28v, enkä nyt koe olevani enää mikään pikkutyttö... Paitsi näin kun väsyttää, on huono olla ja tekisi mieli vain känkkäränkättää :D
 
merkkailua...

Oireettomana mennään edelleen, tosin ilman päiväunia ei tule yhtään mitään eli ehkä väsymys on sitten jokin oire.
Toinen aika outo asia on että paino on tippunu viikossa 3kg?? vaikka oon kyllä syöny pizzaa ja herkkuja :ashamed:
Tosin lähtöpaino on niiiiin hurja että ei se kyllä pahitteeks ole!! Mites teillä muilla on toi paino heilunu. Niin, vaikka paino on tippunu niin en saa housuja enään kunnolla kiinni ja jos vahingossa menee niin ahistus on kauhee.
Jos tästä sitte vaikka nukkumaan menis :whistle:

TaCa ja ötökkä 8+6
 
Painosta, täällä saldo on +2kg, joka johtuu käytännössä siitä, ettei ole liikkunut entiseen malliin ja syönyt kuitenkin on. Kun ei sitä pahaaoloakaan ole ollut haittaamassa syömistä. Liikunta, lähinnä sali pitäisi aloittaa taas ahkerammin juhannuksen jälkeen. Spinningiä meinasin, mutta neuvolatäti ei suositellut sitä sykerajojen takia. Sykkeet kuulemma ei saisi pitkäjaksoisesti olla yli 140 ja mulla ei spinningtunnissa ne juurikaan käy 140 alla. Ehkäpä sitten spinningin tilalle tulisi sauvakävelyä. :)

Maanantain ultra jo mielessä, mutta sitä ennen yksi yö tallinnassa, toivottavasti löytyy jotain kivaa shoppailtavaa. Voi käydä jossain äitiysvaateliikkeessäkin katsomassa ainakin niitä housuja.

Marde ja Milli 10+5
 
neulainen no sillä veriryhmällä ei sinänsä oo merkitystä siis onko se A, B tai jotain muuta.. mutta joilaki ne on sitte negatiivisia(miinus merkki veriryhmän perässä) ja silloin on tarkempi seuranta (vauvalla esimerkiksi vaarana alkaa hylkimään äitinsä verta) mutta ei ollu esikoisen kanssa mitään ongelmia siitä! Mulla on veriryhmä A- ja sen vuoksi pitää käydä verikokeissa alussa, keskivaiheilla ja loppuraskaudessa.. Syntymän jälkeen myös vauva saa vastaaine piikin sitten :) '
niin ja se veriryhmä kyllä selvitetään joka raskaudessa :)
 
Kiesus, miten voi olla poikki. Väsymys on ihan kammottavaa. Voiko olla aika kullittanut muistot jo niin, etten muistanut tämän olevan tällaista. Onko tammikuuhun vielä pitkä aika...? Nukahdin iltapäivällä sohvalle kahdeksi tunniksi ja nyt ei sitten tietenkään enää väsytä...

En ole ainakaan vielä saanut tunnusteltua kohtua, mutta ehkei se näin pienillä viikoilla vielä löydykään. Joskus kymppiviikolla muistaakseni on noista aiemmista alkanut löytyä.

Tuskaisen hitaasti tuntuu menevän aika. Neljä viikkoa vielä, että se "maaginen" 12 viikkoa on täynnä. Neljä pitkää viikkoa... Kamalaa, jos tämä pahoinvointi jatkuu tällaisena sinne saakka tai pidemmällekin. Kuopukselta loppui vasta joskus viikolla 16, mutta se oli huomattavasti lievempää kuin tämä.

Löysin boksilta tallennettuna Martina ja Esko vauvakuumetta synnytysjakson. Katselen sitä tässä illan ratoksi, miehenkutale kun meni jo nukkumaan ja mua ei nukuta, vaikka väsyttääkin. :D

Kreecher ja Ötys 8+2
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville!

(.) Mä en enää tiedä mitä vaatteita pitäis. Normaalit vaatteet (varsinki housut) alkaa jo kiristää, mutta mammavaatteet sitte tippuu päältä :kieh: Lauantaina olis miehen siskon häät ja pitäis sinnekki ettiä vaatteita.. Jos jaksais huomenna vääntäytyä vaatekaupoille. Tuli lapsosetkin sopivasti terveiksi :) (viimeset 5 päivää ollaan oltu neljän seinän sisällä lasten sairastaessa) Mulla on pahoinvointi oikeastaan kokonaan jo helpottanut :eek: Kaamea väsymys kylläkin koko ajan. Vois mennä jo nukkumaan jahka mies malttaa tulla autoa puunaamasta. Näköjään auto kiinnostaa enemmän kuin vaimon seura :kieh: No onneksi ei sentään joka ilta :D

riidankylväjä & MiNi 11+4 :heart:
 
Ultrakuulumisia... Yksi hyvin eläväinen tulokas siellä vilkutteli. Kaikki oli mallikkaasti ja LA pysyi samana :D Hitsi - meille tulee vauva :LOL:

Lasten kanssa tuossa katseltiin ultrakuvia (saatiin ihan mieletön läjä, laitan huomenna jonku otoksen tänne). Isompi löysi ihan jo pään, kädet ja jalat. Pienempi totes, että kakka :LOL:

Nyt hetki sohvalla kullan kainalossa ja sitten nukkumaan.

Mussu & Myy 11+4
 
Mulla on tosi inhottava tunne oikean kyljen alla,sellainen pistävä,puristava,painava ja vähän ku närästäis oikean kylkikaaren alla. välillä vihloilee kipeestiki et irvistää. Onko muilla ollut tälläistä? Ja ku noit raskausviikkoi ku ei oo kun sen 7+ niin tuskin siitäkää johtuu?
 
Täällä kirjoittelen yövuorosta. Väsymys on aivan kamala, uni tahtoisi tulla, mutta hereillä pitäis pysyä vielä vajaa 4,5 tuntia.. :/ Tänään ei kerenny edes päikkäreitä ottaan, ku oli koko päivän jotain tekemistä ja halus viettää miehenki kanssa aikaa ku se tuli töistä, ku nähty parin päivän aikana vaan vilaukselta. Ku tästä kotiin pääsee niin kyllä nukun niin pitkään ku ikään vaan tuntuu että nukuttaa, toivottavasti mies ruokkii kissat ennen ku lähtee töihin, ettei sitäkään tartte ajatella ite kesken unien. =)

Mulla on suunnilleen viikonlopusta asti ollu toinen lonkka ihan hirveen kipee. Tai aamusin ei oo mitään, mutta iltaa kohden pahenee. Se tuntuu siltä ku se meinais naksahtaa, mutta ei kuitenkaan naksaha eli vähän niinku jäis "vaiheeseen" jos ymmärrätte mitä tarkotan :D Välillä ku nousee sohvalta ni tuntuu ettei jalka kanna ollenkaan.. Onko kenelläkään muulla vastaavanlaista tai niillä jotka aikasemmin raskaana niin onko aikasemmissa raskauksissa ollu? On kyllä siis todella viheliäinen vaiva, ku kävellessäkin sattuu..

Olipas siinä taas omaa namaa.. mutta pakko oli kirjottaa et edes hetken olis vähän helpompi pysyä hereillä :D

Sparkle86 ja viuhti 9+5 (tais edelliseen viestiin vahingossa tulla 10+3)
 
Huomenta pinoon! =)

Onpas mukava aamu, kun heräsi virkeänä :D

sparkle niin, meillä oli sama tilanne ton asumisen suhteen =) Asutaan myös kaksiossa kahden kissan kanssa :) lonkasta mulla oli tossa puoli vuotta takaperin se lonkan pursiitti ( =limapussi ) tulehtunut ja oireili juuri kuvaamallasi tavalla. Lääkäri pisti kortisonipiikin lonkkaan ja sain tulehduskipulääkkeitä 1-2viikoksi. Tällähetkellä sama lonkka taas kipeenä, mutta ei niin pahana, sellasta pientä jomotusta välillä :) Lääkäri sano, että jollakin se limapussi ´vaan tulehtuu, syytä ei osannut sanoa ja uusii todella helposti. Itse onneksi toistaiseksi olen päässyt tolla yhdellä :) Kannattaa käydä näyttämässä, jos siltä tuntuu ( itse sinnittelin sillon niin kauan, ennen kun en kivuilta pystynyt enää nukkumaan, en suosittele :LOL: ) Toivottavasti loppu yö meni jouhevammin eteenpäin :heart:

(.) Täällä pahaolo on helpottanut, ei ole tarvinnut kuin 1kerran käydä oksentamassa tällä viikolla :D aivan mahtavaa, oksetusolo on vaihtunut öllötykseksi, joka helpottaa kun syö jotain, missä on sokeria :) Josko se energia vaihe alkaisi kohta :) :) JESH! Tänään tulee postissa merinovilla langat ja pääsee kutomaan villahousuja kestoiluun :)
meinaakos kukaan muu ottaa kestovaippoja käyttöön? Itse ompelen / kudon sen minkä kerkiän ja jaksan ja loput ostan sitten kaupasta. :) Tulee kuitenkin niin paljon halvemmaksi, eikä se roskan määrä kasva ihan mielettömäksi :) jos jotain kiinnostaa, niin www.kestovaippainfo.com sivuilla on hyvää tietoa :) Tietenkin, jos kylässä käy, yms. niin kertsivaippoja käytetään :). Katsotaan sitten, miten käy :)

neulanen :hug: onneksi pomot ymmärtäväisiä :heart: lepäilet niin kauan, kun tarve vaatii ja keräät voimia. :) hmm.. en tiedä maistuisiko pinaatti yms vihannes, missä on paljon rautaa mukana? itsellä pahoinvointiin auttoi salmiakki hetkellisesti ja imeskeltävien karkkien imeskely... muuta ei nyt tule mieleen :| Toivottavasti neuvolassa osaaavat anataa parempia neuvoja. :hug:

painosta en osaa kyllä sanoa, 1.6, kun kävin neuvolassa, niin painoa oli tullut 1,2kg lisää, mutta nyt luulen, että paino on laskenut, kun vanhat vaatteet roikkuu päällä..? Kaikkialta muulta on vissiin lähtenyt jotain luukunottamatta mahaa :D mutta tuo selvinnee sitten taas neuvolassa :) en kyllä tosin ihnettele, kun on tullut syötyä viimeinen kk todella huonosti ja vähän.. Vasta tälläviikolla pystynyt syömään paremmin :)

M1n1 :hug: :hug: Toivottavasti kaikki hyvin :) Kyllähän tietenkin huolestuu.. :) ja varmaan itsekkin kävisin googlettamassa :D Tsemppiä ja voimia odotteluun :hug:

kohdusta hmm.. mulla tuntu viikko takaperin ihan selva sellanen kova "kumpu" siinä kohdun kohdalla ja nyt tuntuu, että se on kadonnut siitä kokonaan :LOL: Kait kohtu jotenkin nousee ylemmäs or something?? Mutta sillain, kun kämmenellä kokeilee, niin tuntee sellasen kiinteän pallon :D saitteko mitään selvää :LOL:

niin ja hyvistä ultrakuulumisista onnea :heart:

jaahas, kait sitä pitäs töitä alkaa tekemään, nyt tosin se energia, mitä oli aikasemmin hävis jonnekin ja vois mennä takasin nukkumaan :headwall: :LOL:

piupula ja leevi 10+2
 
Huomenia täältä!!
Takana on oikein mahtavasti mennyt yö!! :)
Ei mitään kipuja..Liekko oli vaikutusta hieronnalla!

Tänään pitäisi varata ultra.. Miehen mielestä ehkä jännittävin asia!

Huomenna mennään sitten katsomaan asuntoa! Halutaan pois tästä rivarista! :)
Se on omakotitalo ja aivan ihanalla paikalla! :) toivotaan että sisältä on yhtä siisti kuin ulkoa!

Susa91 ja maha-asukki 9+5
 
Huomenta :)

veriryhmästä mulla ei sitä selvitetä enää tässä raskaudessa ku ei siihen oo voinu mitään muutoksia tulla edellisen raskauden jälkeen. En oo verisiirtoja sun muita semmosia saanu.

äitiyshousut jouduin jo yhdet kaivamaan kaapista, tuntuu niin ilkeeltä noi omat housut alavattan kohdalta. Tilasinki semmosen Bellybelt-jutun minkä kanssa voi sitten omia housuja vielä käyttää ja työhousuja. Mutta sieltä mistä tilasin niin näköjään kestää aika kauan ennenku ottavat yhteyttä =/ Paitoja mulla onki ihan riittämiin mitkä menee loppuun asti.

kestovaipoista meillä kestoillaan esikoisen kanssa :) Aloteltiin ku jätkä oli 4kk että nyt mulla on edessä sitten pikkuvauvan vaippojen haaliminen ja siitäkös minä tykkään :D Jokseenkin koukuttavaa toi kestojen ostelu :LOL:
*muoks* vielä en oo kummiskaan yhtään vaippaa vauvalle ostanu, ootellaan nyt kummiski vielä jokunen viikko :)

Susanna & Pähkinä 10+0 :heart:
 

Yhteistyössä