*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille :flower: :flower:

Ja kaikille jotka tarvii :hug: :hug: :hug: :hug:

Tänään soitin sit np-ultra ajan... 8.7 mennään katteleen pientä...

Jeccika Aion kysellä sukupuolta sit rakenne ultrassa...Jos tää nyt suostuis paljastaan kumpaa sukupuolta edustaa...( Toinen asia on sit että kerronko sitä kelleen jos saan tietää ;) ;) )

Ninnipo ja masumussukka

Jeccika Mä en esikoista odottaessa halunnut tietää kumpi tulee mutta rakenneultrassa nähtiin itse että poikahan siellä pyöriskeli ja lääkäri sitten totesi ääneen vielä että "aina ei vauvat halua salata sukukalleuksiaan salakatselijoilta" =)

Edelleen olen sitä mieltä etten aijo selvitellä/kysellä sukupuolesta mitään koska mulla ei ole mitään toiveitakaan suuntaan eikä toiseen. Toki jos tämäkin tulokas haluaa autuaasti itseään esitellä niin en käännä katsettani poiskaan :D

Avokado 8 :heart: *poks*

Huomenta :)

Sataa, sataa ropisee.... :attn: Ei taida likan kanssa tänään paljon ulkoilemaan päästä :(

Me aiotaan kysyä sukupuoli, jos se näkyy, joskushan on niin että ovat sellaisessa asennossa ettei näy, vaikka kuinka ultrailee ;)
Minä olen myös kysynyt 3 viimisemmästä...90 luvulla nuo laitteet eivät edes olleet tuota sorttia kuin nyt ovat eli parhaimmata päästä ja lääkärit ja kätilöt eivät kamalan mielellään kertoilleet sukupuolia :whistle: :D

(.) Minua niin kypsyttää tää meitin huushollin tilanne...ollaan nyt tokaa kesää tälläsessä miehen työsuhdeasunnossa,(laitosalueella) rivarin päätykaksio. Noh...viime kesänä jo jostain syystä tää meitin kämppä oli kuin kasvihuone, tai pikemmminkin sellaiset mökkiolosuhteet...ei lämmitystä ja mulla jopa yks pari lakanoita homehtu :eek: :eek: |O kun oli niin kosteaa
Asiasta mainittiin monasti talonmiehelle joka ei mtn saanut tehtyä asialle, kunnes mies raahasi töistään sellaisen vara/irtopatterin ja sillä ihan huolella laitettiin menemään :p
Sähkölaskun aikakun koitti se oli muutamasta viikosta ainakin 50 euroa enemmin se lasku kun normisti...noh me ei sillon jaksettu ruveta siitä tappelemaan ja vaatimaan omiamme pois...
Noh, nyt näyttäis samalta tää tilanne taas ja pyykit ei muka kuivu tuossa telineessä yhessä vuorokaudessa...jne...kukat tosin nauttivat, mutta minä en ja helvetin kylmä ainakin eilen illalla taas kun sateen teki.... :x :/ :ashamed: Ja tuon likan tuolla lattialla ryömiminen ahdistaa kokoajan enemmän...
Miehen kanssa kiva riita eilen kun väsyneenä rupesin vaatetta päälle ettimään ja siinä samassa napisemaan tästä tilanteesta taas...Mieshän siinä sitten otti syyn niskoilleen, eli syytti itseään tästä tilanteesta, vaikki asian laita ollut niin...miehet kun vaan on niin helppo saada syyllistymään mistä tahansa ja voitte kuvitella mitkä kähinät täällä oli sitten ennenkuin hän starttasi yövuoroon :ashamed: :ashamed:
Yövuoron aikana oli sitten tullut anteeksipyyntö, mikä oli ihana asia, mutta ei vie meitin kämpän lämpötila-asiaa mihinkään sunntaan :attn: :attn:
Täytyy vielä mainita että mies on ollut meidän talon talonmiehenä ennenkuin aloitti opiskelun jälkeen toisen työn täällä laitoksessa...joten senkin asian takia varmasti otti myös osittain itteensä...ja lopuksi että onko se sitten niin helvetin vaikeeta korjata tuollainen vika..ja vielä toista kesää jo...ettei asukkaiden tarvitsisi palella saati sitten asua kasvihuoneessa |O |O ARGHHH!!!!

Kyllästynyt Pt ja Kille 9+5 :heart:

Paha, paha, paha olo, yääk... :x

Pitäisi lähteä likkaporukalla iltapäivällä syömään ja leffaan. Saas nähdä, kuinka käy syömisen kanssa.

Kiitos, Tanya82 pinoon tunkemisesta! Täytyy soitella lääkärille siitä Nitrofurista, jos tulehduksia alkaa tulla. Hieman hirvittää, koska mulle on tullut aina Nitrofurista järkyttävän paha olo ilman raskauttakin, että mitä se olisi nyt, kun jo valmiiksi oksettaa. Ihanaa loppuodotusta sinulle, sulla on paljon kivemman näköiset viikot kuin meikäläisillä. :D Ei jaksaisi millään odottaa... :whistle:

Kyllä olen ajatellut kysyä sukupuolta sitten rakenneultrassa. Emme kyllä aio paljastaa sitä muille, olkoot ylläri kaikille. :) Onko muuten teillä mennyt ultraveikkaukset oikein, jotka ovat aiemmissa raskauksissa kysyneet? Keskimmäinen ei suostunut näyttämään, kumpi on, mutta "reunapojat" paljastivat vehkeensä ultraajalle ja oikeinhan se meni.

Pikkutoive, kuulostaapa teidän asumistilanne hurjalta! Toivottavasti edes lämmitysasia saataisiin pian kuntoon.

Täälläkin mietitään asumiskuvioita. Sekä minä että miesystäväni asumme kolmiossa kumpikin, mutta kamojen yhteen hilaaminen vaatisi kyllä isomman asunnon löytymistä. Vuokrat vaan alkavat olla törkeitä isommissa asunnoissa ja ostaminen arveluttaa tässä kohtaa elämää... *huoh*

Kreecher ja Ötys 7+4

Pikkutoive Eikö tuo ole jo riski terveydellekki jos kerta lakanaki homehtuu?

asumisesta me asutaan omakotitalossa 120neliöä. Meillä alkaa nyt kesällä yläkerran remppa, saadaan lisää tilaa ennen ku vauva syntyy :)
Alakerta on rempattu.

Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
Pikkutoive Eikö tuo ole jo riski terveydellekki jos kerta lakanaki homehtuu?

asumisesta me asutaan omakotitalossa 120neliöä. Meillä alkaa nyt kesällä yläkerran remppa, saadaan lisää tilaa ennen ku vauva syntyy :)
Alakerta on rempattu.
Joo luulis olevan...täytyy nyt katsoa että kun arki taas koittaa, että eteneekös asia mihinkään suuntaa...jos ei niin olen valmis menemään tuonne laitoksen johtajan pakeille, jos se sais potkittua sitä talonmiestä persiille :kieh: :kieh: Tää on vaan sellanen laitos että asiat jätetään puolitiehen, jos niitä ei itse korjaa ja hoida...ei tämä lämmitysasia ole ensimmäinen...täytyy varmaan ruveta jättämään vuokrat maksamatta pikkuhiljaa..... :attn: :ashamed:

pikkutoive
auttaisiko siihen tosiaan vain se lämmitys että ei homehdu? me ollaan home talossa asutu ja kuopus sai vauvana astman!!! hometta jos ilmestyy lakanoihin tms.. niin sitä home itiötä täytyy olla jossain siellä huone ilmassakin. jos ei ole homeitiöitä ei tule tavaroihin hometta. esim nyt kun asutaan ok talossa ja olen kyselly että voiko tuonne välikattoon viedä säilöön tavaraa vai homehtuuko niin vastaus ollut joka paikassa että ei homehdu ja jos homehtuu on se sen merkki että talo on homeessa!

miisuliisa ja tippa rv 10

Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
pikkutoive
auttaisiko siihen tosiaan vain se lämmitys että ei homehdu? me ollaan home talossa asutu ja kuopus sai vauvana astman!!! hometta jos ilmestyy lakanoihin tms.. niin sitä home itiötä täytyy olla jossain siellä huone ilmassakin. jos ei ole homeitiöitä ei tule tavaroihin hometta. esim nyt kun asutaan ok talossa ja olen kyselly että voiko tuonne välikattoon viedä säilöön tavaraa vai homehtuuko niin vastaus ollut joka paikassa että ei homehdu ja jos homehtuu on se sen merkki että talo on homeessa!

miisuliisa ja tippa rv 10
Jaahas...mä olen kyllä aikas vihreä näiden asioiden kanssa ja ihanaa kun kommentteja tulee ja neuvoja.. =) Täytyykin ruveta tuota homeasiaa ihan googlettamaan...ihmeen terveitä ollaan kyllä likan kanssa oltu...yksi korvatulehdus ja sikainfluenssa vuoden sisällä...KOP KOP ;)

pikkutoive
kannattaa pyytää kosteus ja home mittaukset sinne myös..Me kun ostettiin tämä asunto missä nyt asutaaan oli täälä kosteus ja home vauriot. ei oltu edes vielä keritty muuttamaan kun se huomattiin.Aika paljon sillon selvittelin noita asioita. tänne oli kuntokartotukset ja kaik sillon tehty ja tää on vaan 10v vanha talo ja silti oli ihan läpensä mätä. no nyt on kaikki korjatu sisältä eli periaatteessa vain runko oli tervettä ja se on ainut vanha mitä tässä talossa on. koolaukset,villat,katot,lattiat kaikki siis meni sisältä vaihtoon!

hitsi kun mulla on iskeny joku pelko tai jotain että kaikki ei ole mahassa kunnossa:( jotenkin sellanen olo. aloin sitä eilistä sydänäänen kuunteluakin miettimään kun kuului niin hentosesti että oliko se edes sydän ja jos se terkka vain valehteli et oli(oli nimittäin sen olonen et ois voinu valehdellakkin) kun mietin et jos se oli joku mun oma ääni mikä kuuluikin..
tuntuu jotenkin että rinnat ei oo enään niin turvonneet.
kylläpäs sitä joka asiasta pitääkin stresiä repiä!!!

Helinäkeiju10 Onnea ultranäkymistä!

pikkutoive Toivottavasti noi kosteus/kylmyysasiat selviää!

sukupuoli Ei olla kysytty kummastakaan aiemmasta, eikä sitä olla kerrottu. Eikä kysytä nyttenkään, mutta jos näkyy, niin näkyy =)

(.) Mä näin tosi hassua unta. oli tammikuun neljäs ja olin jotenkin töissä käymässä. en kuitenkaan töissä, sit olin serkkulassakin jotenkin samalla. Sit siinä unessa oli pinnasänky ja sit mun serkkukin oli kuitenkin taas lapsi ja nukkui sellaisessa jatkettavassa sängyssä. Ei siinä unessa oikeestaan mitään tapahtunut. Aika leppoisa tunnelma. Sit mietin heti aamulla, et oliks toi niinku joku enneuni, et vauva syntyy 4.1... kun oli toi päivämäärä ja se pinnasänky. siis oon ennenkin nähny enneunii.

BellaMarie 10+3

Oi olipas ihana ultrakuva taas! :)
Asumisesta tosiaan, me asutaan omakotitalossa ja täällä on kyllä meille tilaa! ei
tartte remonttiakaan suunnitella vähään aikaan.. vähän reilut 150neliöö on ja kohta pitäs
taas siivota! :D
6+5 nyt tais olla..

miisuliisa Oi että, kuunteliko ne jo sykettäki. No jos sulla oletettiin olevan jo 10 viikolla. :) Mulla olis 9+4 neuvolassa, et saa nähä kuuluisko jo.

Hoh hoh, ku taas väsyttää. En ikinä muutaku valita täällä. :DDD Enkä keksi ees mitä kirjotettavaakaa nyt. :/ Meillä on mies kotona, ihana.<3 Ku aina vaan töissä. Oota kyllä kovin maanantaita. :)

icefairy&Linnun Lyy 9+2

icefairy
joo kuunteli jo ääniä vaika tiedettiin että ei toi 10+4 ole se oikea aika mutta kun se neuvolan kone sen antoi niin laittoi sen kortiinn. se oikea on hedelmöittymisen ja pitkän kierron takia 9+6 eilen oli. tänään siis 10+0 tois hentosesti se kuului välillä kopotikopoti ja välillä viuhviuh (istukan ääni?) ja sit se terkka vaan sano että vaikka kuuluu niin hentosesti ja välillä ei ollenkaan niin syke on se 159-160

mun pitäs töihin lähteä ja motivaatio täysin 0 mennä töihin ja olla pitkä pitkä ilta siellä. illat on muutenkin aika tylsiä meillä kun asukkaat vaan on ja me sitten seurana heille.

Alkuperäinen kirjoittaja icefairy:
miisuliisa Oi että, kuunteliko ne jo sykettäki. No jos sulla oletettiin olevan jo 10 viikolla. :) Mulla olis 9+4 neuvolassa, et saa nähä kuuluisko jo.

Hoh hoh, ku taas väsyttää. En ikinä muutaku valita täällä. :DDD Enkä keksi ees mitä kirjotettavaakaa nyt. :/ Meillä on mies kotona, ihana.<3 Ku aina vaan töissä. Oota kyllä kovin maanantaita. :)

icefairy&Linnun Lyy 9+2
Aika jännä tuo kun minulle just sanottiin pe neuvolalääkärissä että kuuluu vasta 12 viikon jälkeen... :/ Miten ihmeessä voi kaikki asiat nuin vaihdella...se ultrauksen rakkotilanne ja nyt toi sydämen kuuntelu :eek:

Minä täältä sivusta huutelen noihin sydänäänten kuunteluihin..jo 15 vuotta sitten mulle sanottiin että viikolla 9 voi kuulua jos kyseessä hoikka tapaus eikä rasvakudosta tiellä.. mulla on kyllä kuunneltu jo 9 viikolla ja kyllä se kuuluu ku aikansa hakee ja on hyvät koneet, nimenomaa koneista kiinni..joissain neuvoloissa on oltra koneessa kiinni semmonen kuuntelukoje ja niillä ainakin kuuluu...mutta ei saa säikähtää jos kuuluukin vasta 12 viikolla. Muistelen että ei niitä neuvolassa saatu myöhemmilläkään viikoilla heti kuulumaan..joten nou hätä niinkauan ku ei oo ulos tullu!!!

pikkutoive tyhmiä kyselen.. mikä ultra kuva toi oli ku oli noin erilainen???

varmaan on ultraajastakin kiinni etä oikeesti osaa etsiä ku ihmisillä se kuuluu varmaan ihan erilailla ja eri kohdista... minä olen kyllä yli painoinen, mutta hyvin sai kuulumaan sydän äänet viikolla 9+ jotain... siinä vaihees sit kyl totes et ei pienempi kyl ole ku noin hyvin kuulu vaikka minä olin varma et ainaki viiikon pienempi on....

odotan niin kovin tiistain np-ultraa ja jotenki tuntuu et se jälkeen voi alkaa nauttiin ja ei väliä et kuka tietää =)

memmu ja valtsu 11+6 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen x5:
Minä täältä sivusta huutelen noihin sydänäänten kuunteluihin..jo 15 vuotta sitten mulle sanottiin että viikolla 9 voi kuulua jos kyseessä hoikka tapaus eikä rasvakudosta tiellä.. mulla on kyllä kuunneltu jo 9 viikolla ja kyllä se kuuluu ku aikansa hakee ja on hyvät koneet, nimenomaa koneista kiinni..joissain neuvoloissa on oltra koneessa kiinni semmonen kuuntelukoje ja niillä ainakin kuuluu...mutta ei saa säikähtää jos kuuluukin vasta 12 viikolla. Muistelen että ei niitä neuvolassa saatu myöhemmilläkään viikoilla heti kuulumaan..joten nou hätä niinkauan ku ei oo ulos tullu!!!
Ok :) Kiitoksii !

Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
pikkutoive tyhmiä kyselen.. mikä ultra kuva toi oli ku oli noin erilainen???

varmaan on ultraajastakin kiinni etä oikeesti osaa etsiä ku ihmisillä se kuuluu varmaan ihan erilailla ja eri kohdista... minä olen kyllä yli painoinen, mutta hyvin sai kuulumaan sydän äänet viikolla 9+ jotain... siinä vaihees sit kyl totes et ei pienempi kyl ole ku noin hyvin kuulu vaikka minä olin varma et ainaki viiikon pienempi on....

odotan niin kovin tiistain np-ultraa ja jotenki tuntuu et se jälkeen voi alkaa nauttiin ja ei väliä et kuka tietää =)

memmu ja valtsu 11+6 :heart:
Siis ton ultrakuvan vaan pongasin netistä...ei mtn hajua miten otettu...oiskohan vähän kuitenkin manipuloitu tuota kuvaa... ;)

sydänäänet Täälä' aletaan niitä kuuntelemaan rv 10 paikkeilla ja kyllä ne kuuluu ku on ammattitaitonen kuuntelija. vaikka olis vanhaki vehje, täälä nimittäin neuvolassa yks aatami aikanen ja silläki kuuluu :D Mut uudet tietty parempia.

(.) paha olo..eilen kätilö kysyki että onko pahoinvointia :D
Yllätyin tosiaan ku niin tarkkaan ultras, katto kaiken mahdollisen.
Myös munasarjat. Sano että kaikki niin ku pitääki.
Limakalvo paksu, kohtu pyöreä ja vauva keskellä kohtua.
Kohtu hieman kallistunu taaksepäin.
Mut sen jo aavistinki ku ollu kahessa raskaudessaki.

Keiju ja pikkukolmonen :heart:

Sydänäänistä, Täällä ei terkka suostunut vielä kuuntelemaan neuvolassa 9+0 viikoilla, mutta sain ajan kuunteluun 11+2 viikolle. Siitäkin varoitteli, että joillakin ei kuullu vielä tuolloinkaan. Luulen, että terveydenhoitaja olisi saanut kuulumaan jo tuolloin ekalla kerralla, mutta eivät edes yritä ettei ihmiset turhaan huolestu, jos ei jostain syystä löytyisikään. Itse kuulin kaverin dopplerilla äänet 10+0 ja on tuossa vähän rasvaakin vyötäröllä.

Tuittu- 10+5

Yhteistyössä