*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Kreecher Äläs nyt viiitti, mä vedän muukeksejä tosissaa joka aamu, nam nam. Mutta tänää en saanu nugetteja alas.. meinas nousta ylös, söin sen yhe nenästä kiinni pitäen ja loput annoin pojalle. :D

Calypsolle :hug: Voimia!!

Voi että mä en tajua tätä mun mahaa, tää on iha järkyttävän kokonen. Kohta kaikki tietää että oon raskaana, vaikka viikkoha huomenna 9! Hoh ho. :D Olis vasta 12 viiko jälkee alkanu näkyy. Poika lapset on kuulemma paljon helpompiatapauksia kun tytöt. Et Toistaalta toivoisin nytki poikaa, mutta tytölle olis ihana nimi valmiina.

Alkuperäinen kirjoittaja Spatz:
pikkutoive: kyllä voi. :D mutta jos se mitään lohduttaa, se on aamulla taas samoissa lukemissa. Mahtaa olla ilmapallo-olo?
Siis mä ihmettelen että ihan ykskaks...olen kuitenkin tehnyt 10 km pyörälenkin ja omasta mielestä en ole kamalan suolaista syönyt... :attn: OUTOA...kuuluu varmaankin näihin raskauden oireisiin... :headwall: :headwall:

Niin ja lisään vielä että en ole missään raskaudessa aiemmin ollut näin turvonut...

Pt ja Kille 9+2 :heart:

calypso *halaus*

Turvotus, mä oon ainakin kuin rantapallo ( . ) Todella vaikeeta pitää maha piilossa iltapäivällä ja illalla. Ja housutkin jo ahistaa. Vielä tämä viikko töissä piilottelua ja ens viikosta alkaa loma :D Äitiyshousut ostan niskapoimun jälkeen jos kaikki ok, eli juhannukseksi siis. Tulis nyt ees lämpimämpää, noihin sortseihin tän mahan sais helpommin kun housuihin ja farkkuihin.

Sikapiikki, otettu ja ottaisin uudelleen jos syksyllä tulee uus aalto. Jospa mä sen takia paksuksi pamahdinkin :LOL:

vappupommi 9+6

Voi Calypso :hug: voimia!

H1N1 rokotteen sain ensimmäisten joukossa ammattini takia eikä multa juuri kyselty haluanko sen vai en.. en tosin yrittänytkään pistää hanttiin vaan ojensin käteni kun tulivat töissä piikittämään.

Turvotus: en ole huomannut turvotusta lainkaan, tosin ehkä hoikat huomaavat helpommin sen muutoinkin, itsellä kun on toi BMI 28 niin ihan pieniin turvotuksiin ei edes kiinnitä huomiota, -se on ihan normaalia :D
Esikoista odottaessa mulle iski raskausmyrkytys, -sillon kyllä turvotuksen huomasi!
Mun jalat oli niin turvoksissa ettei mitkään omista kengistä menneet jalkaan :eek:
Esikoinenkin on talvivauva ja mä lähdin talvella kovassa lumipyryssä ja pakkasessa synnyttämään pari numeroa liian isot crocsit jalassa kun en saanut enää muuta jalkaani :ashamed:
Jalkojen turvotus oli ihan käsittämätöntä tuolloin ja se laski vasta 2vrk lapsen syntymän jälkeen. Piru että jalat oli tuolloin kipeet! Tuntui että iho ratkeaa rikki!
Toivotaan ettei sama toistu tällä kertaa..

Äitiyshousuihin olen jo siirtynyt, vaikkei turvotusta ole tai painoa noussut niin normi farkut puristaa ikävästi juuri väärästä kohtaa enkä viitsis verkkareissakaan kulkea ihan jokapaikassa..

Pyöräilyä tulee harrastettua päivittäin ja kuskaan poikaa kyydissä lisäpainona, -en ole huomannut vielä käyvän liian raskaaksi millään tapaa.

Sukupuolesta mulla ei ole tuntemuksia eikä toiveitakaan. Jokainen lapsi on ihan oma persoonansa sukupuolesta riippumatta joten uuden tulokkaan suhteen mulle on ihan sama leikitäänkö prinsessaa vai monstereita =)

Jeccika eipä sinne neuvolaan ole pakko heti plussattuaan ottaa yhteyttä jos ei halua. Itsekin vasta soitin ja sain ajan juhannusviikolle. Ihan samoihin aikoihin olisin varmasti päässyt vaikka olisin soittanut vasta viikon päästäkin =)

Avokado 7 + 5 :heart:

täälä nautitaan tänään aivan ihanasta ilmasta B)
oikeesti olen alkanu tressaan siitä et onko kaikki ok... voi vitsi ku kellään kaverillakaan ei ole sitä koti kuuntelu laitetta :ashamed: enkä kyl itse viittisi ostaa.....

tänään alkoi aamu vatsan nipistelyllä ja tietty taas aattelin kaikkea, mut tais solla suoliston syy ku sit pieritti ja sai wc.hen mennä... :D

memmu ja valtsu 11+4

Jeccika Ei ole pakko heti soittaa, mut suosittelen varaamaan ajan pian koska nyt kesällä on Torniossaki vain yks neuvola auki.(vai onko sielä päin nyt kesällä?).joten voi olla täyttä.
Ja jos haluaa np-ultraa varten käyä ottamassa sen verikokeen niin se pitää tehdä rv 10 labrassa.(samalla ottavat ne normi kokeetki)

(.)Huomenna se kauan odotettu ultra :heart:
Turvotus aika kamalaa :D vois kuvitella että viikkoja olis yli 12.
Itelläki herkästi tuo näkyy ku muuten suht hoikka ja maha ei oo tällanen muuten.

Keiju Ja Tirppa Rv 8+1

Pitkästä aikaa ehtii täälläkin käymään! Lueskelen tässä jutut ja tuun myöh. kommentoimaan. Aloitin kesätöitä perjantaina, oon ollu niin väsyny sen takia, etten oo saanu itseäni sohvalta ylös. Eilen oli vp, jonka sitten olin mahataudin kourissa. :( Nyt vähän huolettaa, että onhan pikkuisella kaikki hyvin, kun aamulla tuli vaaleanpunertavaa, valkovuodon tapaista vuotoa vähän. Nyt näyttää olevan jo ruskehtavaa, eikä sitä paljon tule,mutta kuitenkin. Nooh, jospa kaikki ois kuitenkin hyvin.

Kävin viime viikon to varhaisultrassa,ja siellähän se pikkuinen köllötteli oikeassa paikassa ja voimakas syke löytyi! Kätilö katsoi samalla sektioarpea, ja sanoi, ettei siitä ole mitään haittaa tässä raskaudessa,koska se on leikattu niin alas. Ei kuulemma pääse juurikaan edes venymään mahan kasvaessa. Huh. :)

Huomenta mammoille B)

Sain eilen varattua sen varhaisultra-ajan synnärille ja se ois sitten heti jussin jälkeen, eli 28.6...viel vähän yli 2 viikkoo :attn: silloin ois/on viikkoja tasan 12 :p
Se mikä pisti tuossa esitteessä silmään oli ettei lapsia saisi sinne viedä :eek: :eek:
Ei voi jotenkin tajuta että MIKSEI? Mitähän haittaa tuollaisesta 8kk likasta mahtaisi olla, kun isänsä sylissä hiljaa vaan ihmettelis maailman menoa??Täytyy vielä soittaa sinne ja varmistaa että mikä meininki :x

Ensi viikoksi varattiin ruotsin risteily ja aion kyllä ihan herkutella taas... :p Mun mielestä olis haaskausta jättää käyttämättä ne ihanat seisovan pöydän antimet...kiloja varmasti tipahtaa tuon reissun jälkeen, mutta täytyy sitten vähän kontrolloida kotioloissa taas ;)

Memmu..miulla järkyttäviä ala-vatta kipuja jos ilma kiertää ja on pakko välillä päästellä salaa yleisilläkin paikoilla :LOL: :kieh:

Huomenna neukkulan ultraan ja lääkärin käsittelyyn :x

Pt ja Kille 9+3 :heart:

6 päivää vielä nt-ultraan. Oireet ovat kadonneet ja olo on ihan hyvä kunhan muistaa syödä kolmen tunnin välein. Eilen söin puoli pussia karkkia ja sen jälkeen oli todella paha olo. Täytyy vaan näköjään syödä vain terveellisesti :LOL:
pikkutoive tuosta ultrasta. Meillä saa ottaa vauvat mukaan ultraan, jos on isä tms mukana. Vanhempia lapsia ei saa, kun kuulemma voi tulla pelkotiloja/ei ymmärrä miksi äiti makaa tutkimuspöydällä.

Mekin ollaan suunniteltu ruotsinristeilyä kesäksi. Maltan tuskin odottaa että pääsee seisovaan pöytään herkuttelemaan, vaikka joudunkin jättämään nuo kalaherkut, katkaravut ja mädin väliin.

Ajateltiin kertoa sukulaisille ja kavereille nt-ultran jälkeen. En tiedä miksi sitä jännitän tällä kertaa ihan eritavallla kuin viimeksi. Ehkä sen takia kun nyt tietää enemmän asiasta??

M1n1 ja pikkukakkonen 10+2

Alkuperäinen kirjoittaja M1n1:
6 päivää vielä nt-ultraan. Oireet ovat kadonneet ja olo on ihan hyvä kunhan muistaa syödä kolmen tunnin välein. Eilen söin puoli pussia karkkia ja sen jälkeen oli todella paha olo. Täytyy vaan näköjään syödä vain terveellisesti :LOL:
pikkutoive tuosta ultrasta. Meillä saa ottaa vauvat mukaan ultraan, jos on isä tms mukana. Vanhempia lapsia ei saa, kun kuulemma voi tulla pelkotiloja/ei ymmärrä miksi äiti makaa tutkimuspöydällä.

Mekin ollaan suunniteltu ruotsinristeilyä kesäksi. Maltan tuskin odottaa että pääsee seisovaan pöytään herkuttelemaan, vaikka joudunkin jättämään nuo kalaherkut, katkaravut ja mädin väliin.

Ajateltiin kertoa sukulaisille ja kavereille nt-ultran jälkeen. En tiedä miksi sitä jännitän tällä kertaa ihan eritavallla kuin viimeksi. Ehkä sen takia kun nyt tietää enemmän asiasta??

M1n1 ja pikkukakkonen 10+2

On näköjään ihan eri käytäntöjä eri kaupungeissa...ei meillä ole mahdollisuutta saada likkaa mihinkään hoitoon, kun sukulaiset asuvat kaukana...jne :ashamed: :/ Tais sitten isältä jäädä toukka näkemättä...
:(

Neuvola uutisia =) Tai eipä oikeestaan ole muuta uutisia kun että neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Sydänäänet ei vielä kuulunu. Nyt vaan innolla odotan kutsua sairaalasta ultraan :D Ois vaan nopeesti se ultra niin sitte ei haittaa vaikka tää raskaus paljastuis, en viittis millää töissäkää kertoa asiasta ennen ekaa ultraa mut kyllähän tää killimaha kohta mut paljastaa.

Hemmetin huono olo on kokoajan ja väsymys on jotain ihan järkyttävää, tosi herkkua olla töissä ja lomakii alkaa vasta heinäkuun lopulla :(

Tänään oli pakko ottaa tuubi käyttöön, kun piti käydä töissä ja en saanu enää farkkuja kiinni :D Kuopuksen aikaan vedin koko raskausajan ihan normifarkuilla ja tuolla trikootuubilla. Olis mulla ollu muutamat äippähousutkin, mutta ne ei jotenki tuntunu kivoilta kun nousivat niin ylös. Nyt ajattelin ommella parista vanhoista ja isoiksi jääneistä housuista matalia mammahousuja trikoovyötäröillä. Tais olla ihan vasta Suuri Käsityö -lehdessä kaavakin. No sais nyt eka ommeltua noita harkkahousuja kuopukselle... Kankaat on tuolla odottamassa, mutta tuntuu ettei saa aikaiseksi :ashamed:

Meillä olis nt -ultra viikon päästä. Niin se aika hurahtaa menemään. Lääkärineuvolaankin soittivat mulle ajan heinäkuulle ja kolmen viikon päästä on normi neuvola. Tästä se juokseminen sitten alkaa ja kiihtyy vaan loppua kohti :D

Nyt taidan lähteä vihdoin ompelemaan kun junnu nukahti päiväunille... tai sitten ei, just kävi ovella kurkkimassa :kieh:

mussu & myy 10+4

Neuvola kuulumisia
Paineet 118/72
pissa -/-
hemppa 134
ei kuuneltu viel sydän ääniä kun vikkoja kuulemma liian vähän, mutta katsottiin ultralla ja näky oli aivan mahtava!!! :heart: :heart: Siellä kaksi pikkuista sykettä ja vaavia köllötteli omissa asumuksissaan :)
Mies oli mukana ja minua meinas alkaa naurattamaan ihan ääneen mut purin hammasta, kun kuitenkin se nauru olisi muuttunut kaameeksi itkuksi!! En olisi varmaan tiennyt itkeä vai nauraa... .Seuraava ultra (nt) on vasta silloin viikolla 12 siihen asti ollaan tietämättöminä. Ja neuvola on seuraavan kerran 15.7, kun neuvolantäti on kesälomalla. Onneksi kerkesin varata sen ekan ajan hyvissä ajoin kun sano jääväsä maanantaina lomalle, huh, huh!! :)

Laskettu muuttuin päivällä eteempäin mut eiköhän samalla 19.1 mennä viel ja katsellaan muuttuuko siellä 12 viikon ultrassa.
Nyt hieman lepäilee että jaksaa kohta vääntää tälle muulle orkesterille sapuskaa :)

maska82 ja duo 8+1 (edellinen toivo) :heart: :heart:

Wautsi, tuplaonnea maska82! Tässä pinossa on siis jo kahdet tuplat ja yhdet triplat, eikö? Upeaa! :D

Itseäkin jotenkin jännittää, kun raskausoireet ovat niin paljon voimakkaammat ja masu kamalan turvoksissa, että josko olisikin useampi. Esikoinen oli aikanaan varhaisultrassa kaverin kanssa, mutta toinen ei sitten lähtenyt kehittymään ja niskapoimussa näkyikin sitten vain yksi sikiö ja ruskuaispussin jämät. Tosin esikoinen oli siis lapsistani se, joka ei aiheuttanut juuri minkäänlaisian raskausoireita.

Meille perusteltiin tuota, ettei lapsia saisi viedä ultraan mukaan sillä, että koska ovat seulontatutkimuksia ja siellä voi aina näkyä jotain odottamatonta, ei sisarusten tarvitsisi olla todistamassa sitä. Tuskin 8-kuisesta on kuitenkaan mitään haittaa, jos toinen aikuinen on mukana. Kannattaa ehkä soittaa ja varmistaa.

Jaha. Nyt katraalle pöperöt nenän eteen ja sitten futiskentän laidalle.

Kreecher ja Ötys 7+2

Maska82 uihhh :heart: :heart: Onnea tuplista =)
Onkohan tuo yleistäkin että neuvolasta nykyään löytyy myös ultralaite?

Miulle soitti kätilö tänään ja muutti tuota alkuraskauden ultraa muutamalla päivällä, 28.6---2.7...noh ei siinä mtn, mutta sain tilaisuuden kysyä että mites tuon tsirpanan mukaan tulo ja oli ihan ok tosiaan jos isä on mukana ja kaitsee sen hetken sylissään kun ultra tehdään ja tarpeen vaatiessa poistuu jos menee mahottomaksi likan touhu :p Hyvä juttu !
Olen ymmärtänyt että osalla porukkaa se on kätilö joka tekee sen alkuraskauden ultran, mutta meillä on nyt sitten ihan synnytyksien ja naistentautien ylilääkäri...eli paras mahdollinen mikä täältä alueelta löytyy :D Kyllä kelpaa =)

Huomenna siis neukkulan ultraan...jänskää ;)

Pt ja Kille 9+3 :heart:

Calypso: :hug:

maska82: Tuplaonnittelut!!!

ultra ja isommat lapset: Meille on myös perusteltu tota, ettei lapsia saisi ottaa ultraan just tolla, et jos on jotain ikävää, ettei tarvi lapsen todistaa. Jos esim. äiti vaik romahtaa täysin. Mun mielestä ihan ymmärrettävää.

(.) Kaks viikkoa pitäis vielä jaksaa töissä ennen lomaa. Onneksi tänään loppui sellaiset isommin vastuulliset hommat kun sain vedettyä kunnialla loppuun koululaisten kesäkurssit. Huoh. Nyt tiedän, että voi jäädä vaikka saikulle jos oikeesti tuntuu pahalle kun ei ole enää semmoisia hommia, mistä muutkin eivät selviäisi.
Edelleen odottelen kutsuja ultriin. Johan mä olin viime perjantaina neuvolassa, eikö ne nyt jo voisi tulla! No on tässä vielä huominen aikaa, jos siis tulisivat vielä tällä viikolla. Ennen juhannusta pitäisi kuitenkin olla toi eka... ja varsinkin se veriseula kait pitäisi saada otetuksi ja tosiaan otetaan samalla kertaa.

BellaMarie 10+1

Täälä on kans ihan turvonnu maha, ja kipuja on ilmestyny :'( mitään vuotoja ei onneks ole. Tää turvotus on ihan hurjaa. Kooltaan maha on verrattavissa ainaki viikkoon 15. Mammahousut on ainoa varteenotettava vaihtoehto, mitä jalkaan vetää.

Nt-ultra on vasta 2.7, joten tovin joutuu sitäki oottamaan ja elämään epätietoisuudessa :/

Onnea Maskalle tuplista :flower:

T. Tammitähti ja Tirppis 8+

Täällä on myös ihan järkyttävä turvotus, onneksi ensi viikolla on yksityinen ultraus. Kahtena aamuna olen ollut nyt todella lähellä oksentamista töissä, ja iltaisin tulee pahat närästykset jos ei muista syödä pariin tuntiin mitään. Tissit on onneksi yhä kipeät, joten ei kai tää keskenkään ole toivottavasti mennyt, vaikka vuotojakin on tullut.

Viime viikollahan tuli hieman vuotoa seksin yhteydessä, uskaltaakohan sitä yrittää uudestaan ennen ultraa? Ei olla nyt kokeiltu, kun ei mun ole tehnyt mielikään ja perustelin miehelle tuolla vuodolla. Mutta nyt tekis vähän mieli, uskaltaisikohan sitä?

Neulainen, eipä tuohon varmaan kukaan osaa oikeaa vastausta antaa. Ehkä sitä kannattaa luottaa omaan tuntemukseen.

Osaako kukaan täällä sanoa mitä tarkoittaa: "palpoiden pehmentynyt ja suurentunut". Ote lääkärissä käynnistä sen verenvuodon takia.

Marde ja Milli (9+5)

Yhteistyössä