*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Ninnipo: Onnittelut ihanista ultranäkymistä!

Mussu: Synttärionskut jälkikäteen!

Miehen osallistuminen: Ultriin ja synnytykseen tulee jos pääsee. Ja synnytykseen toki pääsee, ellei tule yhtäkkistä äkkilähtöä ja ei ehdi paikalle. Neuvolakäynneille ei taida tulla kun on jo kolmas lapsi tulossa. Jos päästään taas Haikaranpesään, niin tulee varmaan sinne "pakolliselle" perhevalmennuskäynnille.

Perhehuone: Meillä molemmat on tosiaan syntyneet Kättärillä Haikaranpesässä ja silloin kun esikko syntyi niin ensisynnyttäjäkin pääsi sille "paremmalle" puolelle perhehuoneisiin. Siis ne vanhat perhehuoneethan on sellaisia, et niissä on parisänky ja muutenkin huone on iso ja jokaisessa huoneessa on oma suihku ja vessa. Ja sieltä keittiöstä saa hakea aamu- ja iltapalaa silloin kun ite haluu. Ja omille vieraille voi keittää kahvia siellä (siitä piti vissiin maksaa 50 senttii /kuppi ) Että jos päästään, niin tonne varmaan taas halutaan, mutta kun sinne on jo päässyt, niin nopeestihan sieltä sairaalasta yleensä pois pääsee, niin jos kaikki vaan menee hyvin niin oikeestaan ihan sama minkä huoneen saa.

Sukupuolesta Meilläkin on jo molempia, niin ei ole silleen erityistoiveita. Mulla on silleen vähän jännä olo, et nyt on vähän molempia oireita. Kahessa ekassa oli tosi erilaiset oireet, et pojasta ei ollut pahoinvointia, tytöstä oli ja nyt on. Mut sit taas nälkä on samanlainen ku pojasta ja säärikarvat kasvaa yhtä nopeesti ja paksuina ku pojasta..koko ajan saa olla ajelemassa.

H1N1-rokote. Oon saanut sen jo tammikuussa työterveydestä, niin ei nyt auta ihmetellä oliko/onko siitä haittaa/hyötyä.

neulainen Mulla vihloo kans välillä kun ajan pyörällä. Ajan siis työmatkat. Ylämäissä vihloo ja oon joutunut taluttamaan sen takia välillä. Ja jos on kuoppia, niin ei auta istua satulassa tai on vähän inha olo. Että mulla ainakin siis myös vähän kummia tuntemuksia. Juhannukseen asti yritän kyllä pyöräillä töihin. Sit loman jälkeen täytyy kokeilla miltä tuntuu. niin ja mullakin on taaksepäin kallistunut kohtu.

(.) Olin aamulla kiltti ja tein miehelle aamupalan...Eli mulla oli nälkä ja tein kaikkee hyvää ja kun aloin syödä niin yöks, enpä voinutkaan ja kaikki jäi miehelle. Töissäkin meinas vielä oksu tulla, mut pidättelin ku siivooja oli just siivoomassa vessaa...sit se paha olo jotenkin meni ohi.

BellaMarie 9+6
 
:x :x :x
Kamala olo... Meitsi on oikea Vuoden Äiti: lapset katsovat dvd:itä, syövät valmisruokaa ja äiti makaa sohvalla ja toivoo, etteivät sotkisi ihan kauheasti. Kämppä on kuin pommituksen jäljiltä, kun ei yksinkertaisesti ole voimia tehdä mitään muuta kuin aivan pakolliset jutut. Mies tuli onneksi apuun illaksi. (mehän siis emme asu ainakaan toistaiseksi yhdessä)

Kuopus täyttää huomenna kolme! Kyllä on aika rientänyt. Hurjaa! :heart:


MamaDeDos tottakai asia saa olla sinulle tärkeä, miksei saisi. Tunnistan fiiliksen täysin. Kahden pojan jälkeen toivoin aikanaan ihan kauheasti, että kolmas olisi tyttö. Kun ultrassa sitten sanottiin, että poika tulossa, tuntui hetken aikaa ihan siltä, että kaikki ilo olisi viety koko odotuksesta. Pidin hyvin tarkkaa raskauspäiväkirjaa tuolloin ja ultran jälkeen en ole kirjoittanut kolmeen viikkoon yhtään mitään. Silloiselle miehelleni itkinkin muutamaan otteeseen pettymystäni.
Odotuksen edetessä asia painui jotenkin taka-alalle, enkä enää niin miettinyt kauheasti sukupuolta. Takerruin kuitenkin jokaiseen kertomukseen, jossa sukupuoli oli ultrattu väärin ja hieman elättelin toiveita.
Poika sitten syntyi kauniina kesäkuisena iltana. Sain hänet syliini, enkä voinut enää käsittää, miksi olin koskaan toivonut mitään tyttövauvaa, kun sain tämän ihanan pienen poikasen. Huomenna pikkumies täyttää kolme, ja minusta on kasvanut nimenomaan poikien äiti.
Kukaan ei varmasti epäile, ettetkö rakastaisi myös poikaa, vaikka tyttöä toivotkin. Toivominen ei taatusti vähennä rakkauttasi lapseen, oli hän sitten varustettu kummilla vehkeillä tahansa. :)

Tunnustan, että minullakin olisi taas hieman haavetta tytöstä, mutta ei ollenkaan niin voimakkaana enää. Miesystävä toi mukanaan mahtavanihanan tytärpuolen, joten "tyttöjen juttuja" pääsen tekemään hänen kanssaan. :)

Mä otin sen h1n1 -rokotuksen jo syksyllä, ei tarvitse enää siis miettiä sitä. :)

baby butterfly: kovasti paranemisia teille, oksutauti on kamala!!!

Typerä olo, kun tekee koko ajan mieli syödä jotain, mutta en keksi, mitä se "jotain" on! Tyypillisesti kaava menee kutakuinkin niin, että kuorin omenan, haukkaan kerran ja totean, etten halua ainakaan sitä. Sitten avaan jugurtin ja otan lusikallisen ja totean, että en halua tätäkään. Ja niin edelleen. Onneksi lapset syövät mieluusti äidin jämiä! :D

Kreecher ja Ötys
 
Kreecher, marde79 ja Helinäkeiju10 Kiitos ymmärryksestä. Uskon kyllä siihen että jos tämä tulokas on poika ja kun hänet saan syliini niin en tunne muuta kuin suurta rakkautta häntä kohtaan mutta takaraivossa varmaan kytee ajatus että on vielä ainakin kerran yritettävä tyttöä. Tämä on kyllä sellainen asia jota lapsi ei saa ikinä kuulla jos poika sieltä tulee. Enkä muutenkaan tällaisia puhu lasten kuullen ettei he kokisi itseään pettymyksiksi joita he todellakaan eivät ole. Tosin esikoispoikanikin sanoi jokin aika sitten että hän haluaisi pikkusiskon :heart: Naapurissa asuu suloinen 1-vuotias tyttö jota tämä 6-vuotias esikko käy joskus pyytämässä ulos :) Joten tavallaan hänenkin kannaltaan toivoisin tyttöä. SE vaan on kai joku juttu että naisena haluan kasvattaa myös tytön ja tehdä niitä tyttöjen juttuja, laittaa hiuksia yms.

Kiitos teille ihanat tuesta :heart:
 
Sukupuolesta meille on oikeestaan aivan sama kumpi tulee kun esikoista odotan, voi olla että seuraavissa raskauksissa on enemmän toiveita =) Eilen kyllä mies sanoi, että olis kiva ku tulis tyttö, vaikka tähän asti puhunut enemmän pojasta. Tästä huolimatta ollaan onnellisia tuli sieltä kumpi tahansa :D

H1N1-rokotus tätä oon miettiny, että pitäiskö se ottaa kun en ole vielä ottanut. Toisaalta pelottaa, jos se sit vaikuttaa jotenki negatiivisesti.. kauheen vaikee, oon niin vainoharhanen kaikkien tollasten suhteen, etten oikeen tiiä mikä olis viisainta :LOL:

ruokahimoista itellä ei oikeestaan oo mitään himoja, muutaku maitoon. Sitä voisin juoda vaikka kuinka paljon. Mutta sama tilanne ku sulla Kreecher, jotain tekee mieli syödä, mutta ei oikeen tiiä mitä =) Monesti käyn kaapilla kattoon, olisko sinne ilmestynyt jotain mikä houkuttais, mutta eipä sitä oikeen tiiä, mitä sitä ylipäätään haluis :LOL:

(.) Tänään olis eka neuvola, jänskättää kyllä vähän :) Kuulumiset käynnistä kerron sitten puolen päivän jälkeen kun olen raahautunut takasin kotiin :D

Sparkle86 ja Viuhti 8+2
 
Sukupuoli...kovasti toivottais tyttöä ;) Mulla ennestään -94 tyttö, -95 poika, -99 tyttö, -06 poika ja -09 tyttö...eli jos ton kaavan mukaan menee, seuraavaksi onkin sitten pojan vuoro :p En osaa sanoa miksi tyttöä toivottais, minusta ne on vaan niin ihania, pikkuprinsessat :heart:

Ruokahimoista yhdyn edelliseen...maitoa tekee mieli ja oikein jääkylmänä ja paljon =)
Myös raikkaita hedelmiä...teinkin tuossa ykspäivä hedelmäsalaattia ja annoin sen käydä oikein kylmäksi jääkaapissa...ja eikun nauttimaan...NAMSK :p :p

Possurokotuksesta en ole saanut sitä ja minun yksi tuttava sai keskenmenon just sillä viikolla kun oli saanut sen rokotuksen...mutta en väitä että se olisi siitä johtunut...laittaa kuitenkin miettimään :eek: Me likan kanssa sairastettiin se viime syksynä :x
Voihan se toki tulla erilaisena ja vielä pahempana nyt tänä vuonna...mutta todennäköisesti jää ottamatta :|

Mulla jänniä olotiloja...eilen saunassa tajusin että jääkylmä vesi iholla tuntuu järkyn hyvältä ja oisin halunut jäädä vaan suihkuun seisomaan... :p edellisessä raskaudessa oisin halunut lillua vaan jossain jääkylmässä sitruunavedessä altaassa :p :LOL:

Pt ja Kille 9+2 :heart:
 
Rokotuksesta tuon pikkutoiveen kommentin jälkeen en varmaan uskalla ottaa sitä rokotetta :LOL: Nyt vasta mun vainoharhasuus sitä kohtaan alkoki :x :LOL:

Voi, että hedelmäsalaatti kyllä maistuis :p pitäs varmaan joku päivä tehä sitä :D Mutta todellakin, kylmä maito ja todella paljon!! :p

Sparkle86 ja viuhti 8+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja sparkle86:
Rokotuksesta tuon pikkutoiveen kommentin jälkeen en varmaan uskalla ottaa sitä rokotetta :LOL: Nyt vasta mun vainoharhasuus sitä kohtaan alkoki :x :LOL:

Voi, että hedelmäsalaatti kyllä maistuis :p pitäs varmaan joku päivä tehä sitä :D Mutta todellakin, kylmä maito ja todella paljon!! :p

Sparkle86 ja viuhti 8+2
mutta en väitä että se olisi siitä johtunut..pakko vielä lisätä tuo uudestaan...toivottavasti en nyt pelästyttänyt mammoja pahemmin :eek: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Sukupuoli...kovasti toivottais tyttöä ;) Mulla ennestään -94 tyttö, -95 poika, -99 tyttö, -06 poika ja -09 tyttö...eli jos ton kaavan mukaan menee, seuraavaksi onkin sitten pojan vuoro :p En osaa sanoa miksi tyttöä toivottais, minusta ne on vaan niin ihania, pikkuprinsessat :heart:

Pt ja Kille 9+2 :heart:
Heh, tosi jännä miten teille on tullut lapset noin tasaisesti sukupuolen suhteen =) Uskon että minäkin sen tytön saan jos vaan jaksaa vielä useamman tehdä.

MamaDeDos ja tirppa 8+0

 
Huomenta... kohta kasvimaan laittoon, mutta sitä ennen pakollinen koneellaistumishetki :D

Rokotuksesta. meillä koko perhe rokotettiin talvella. Mun pari raskaana olevaa kaveria sai rokotteen alkuraskaudessa ja kummallakaan ei tullut edes mainittavia oireita (itse olin kolme viikkoa flunssassa, mutta toisaalta vähän oma moka kun otin vähän puolikuntoisena...). Loppuraskaudesta rokotteen saanutyksi kaveri sanoi kyllä että oli seuraava yö aika levoton, mutta muuten ei mitään erikoista sielläkään. Eli en moittis ja luultavasi ottaisin jos tarvetta uudelleen tulisi. Toivovottavasti pysyis poissa tai ei muuntuis niin menis noilla viimevuotisilla, ku toi lasten rokottaminen ei ole mitään herkkua... :ashamed:

Ihana aamu - ei juuri pahoinvointia. Jokohan nyt alkais helpottaa. Taisi olla viikkoa kolmetoista tai jotain kun viimeksi loppu pahoinvointi :x

MamaDeDos mulla välillä myös saman suuntaisia fiiliksiä. Ehkä viimeinen lapsi (tai ei olle päätetty, mutta ainakin pitäis sit miettiä tarkemmin kun menis auto vaihtoon, ym. ) ja kaks poikaa ennestään. Toisaalta mä "tunnen" olevani poikien äiti (kuulostaa varmaan tyhmältä), eli en osaa kuvitella tyttövauvaa vaikka sellaista toivoisinkin... :ashamed:

Mutta nyt sinne kasvimaalle mars ennenku alkaa vettä sataa...
 
sukupuolesta itse jotenkin toivoisin poikaa, koska itsellä on neljä sisarusta ja hoitolapsista suurinosa on ollut tyttöjä, niin olisi kiva seurata poikien kehitystä, mutta kumpikin on vallan tervetulleita :) itsellä, anopilla ja mihen mummolla on myös poika olo :D :LOL: mies taas on sitä mieltä, että tyttö sieltä tulee :D

rokotuksesta sikarokotetta en ajatellut ottaa, olisin tartunnan varmasti saanut, jos se olisi tarttuakseen, koska matkustin joka arkipäivä junalla ja bussilla kouluun, jossa noin 5000oppilasta ja paljon vaihto-oppilaita :) noin 1/3 suomalaisista on luontainen vastustuskyky tautia vastaan, niin luotan siihen, vaikka ulkomaille ollaankin syksyllä menossa :) hepatiitti rokotus täytyisi kyllä kädä ottamassa ennen matkaa, mutta odotan, että ensimmäinen kolmannes on ohi.. Mitäs mieltä olette, sain pelkästään reseptin, ennen kuntiesin olevani raskaana, pelkkään A-hepatiittiin. Pitäsikö nyt käydä pyytämässä A- ja B-hepatiittiin resepti?

ruokahimoista mehujäätä tekee myös täällä mieli, kaikkea raikasta lähinnä... lämpöset ruuat jotenkin tökkii pahasti.. Ja mansikoita, joita en ole syönyt 10-vuoteen, kun ei ole maistunut :) josko niitä tässä pikkuhiljaa alkaisi tulemaan :) toisalta odotan kovasti jotain erikoista :LOL: :whistle: ja samaa ongelmaa myös täällä, kaikkea tekee mieli, mutta mitään ei tule syötyä...

(.) Täällä pahoinvointi tuli maanantaina tuplana takaisin, nyt tänään helpompi aamu, kun jäin nukkumaan kotio pidemmäksi aikaa ja tulin myöhemmin töihin.. Ajattelin tänään käydä ostamassa niitä muumikeksejä sängyn viereen :D myös flussa tekee tuloansa tänne.. :snotty: en kyllä tiedä, mistä iski.. Muuten olo aika samanlainen, kun aikasemminkin, väsy,ystä ehkä enemmän ilmassa, voisin nukkua päivät läpeensä helposti :xmas: voi kun olis elokuunloppu jo.... pääsis vähän lomailemaan...

piupula ja leevi 9+0 *POKS*
 
"Poika/tyttöolo" Mulla kummastaki ollu selvä "poika/tyttö-olo" ja kumpiki menny oikein :D Vaikka ekaa odottaessa ultrassa väittivät että tyttö..Moneen otteeseen. Miehelle kyllä sanoin että kyllä mulla poika-olo on, joten uskon itteeni ;) No, mentiin rv 37 viimiseen ultraan ja sielähän näky pojan vehkeet :whistle:
Toista odottaessa tyttö-olo ja tyttö tuli :) Mut se näky ultrassa jo varhain ja se piti paikkansa.

Tästäkin aijotaan kysyä että kumpis sielä on :heart: Mutta se jää sitten kuitenki salaisuudeksi :D
Ja sitä "poika/tyttö-oloa" odotellessa..tässä vaiheessa hankala vielä sanoa.

Keiju ja Tirppa Rv 8 :heart:
 
Hepatiittirokotuksista eikös se ole niin, että b-hepatiitti leviää veren kautta (näin muistelisin kun a-hepatiitti rokotuksen otin huhtikuussa), eli jos tiedät ettet joudu tekemisiin tuntemattomien veren kanssa niin en usko, että sitä tarvitset. A-hepatiitin voi saada myös ravinnosta, joten se on hyvä olla kun menee ulkomailla, uskaltaa syödä turvallisin mielin. Mutta tosiaan tuosta b-hepatiitti rokotteesta koululle terveydenhoitaja sanoi, ettei sitä tarvitse ottaa jos ei ole tekemisissä veren kanssa.
 
Mieliteoista: Täälläkin himoitaan mehujäätä. :) Olen hullunlailla metsästänyt mehujäämuotteja ympäri Tamperetta, mutta hyviä en ole löytänyt. Vihdoin löysin ikean nettisivuilta juuri sen näköisiä kuin olen etsinyt, mutta niitä ei ole tullut eikä tulekaan Tampereen ikeaan ollenkaan. :( Pitääkö tässä lähteä Espooseen yksien mehujäämuottien perässä. :LOL: Minkä sitä himoilleen mahtaa. :)

Rokotuksesta, En ole vielä ottanut possurokotetta ja katson syksyllä mikä on tilanne epidemian suhteen. Mieluummin hankkisin vastustuskyvyn sairastamalla.

Tuittu- 10+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja mussu81:
MamaDeDos mulla välillä myös saman suuntaisia fiiliksiä. Ehkä viimeinen lapsi (tai ei olle päätetty, mutta ainakin pitäis sit miettiä tarkemmin kun menis auto vaihtoon, ym. ) ja kaks poikaa ennestään. Toisaalta mä "tunnen" olevani poikien äiti (kuulostaa varmaan tyhmältä), eli en osaa kuvitella tyttövauvaa vaikka sellaista toivoisinkin... :ashamed: quote]

Tiedän mitä tarkoitat tuolla poikien äitina olemisella. Itse myös ehkä siitä syystä uskon että tämäkin tulokas on poika kun en voisi kuvitella tyttöä saavani, tuntuu että minun ei kuulu saada tyttöä niin paljon kuin sitä haluaisinkin...en tiedä mistä tuollainen tunne tulee... Ehkä sitä vaan on niin tottuna näihin poikien juttuihin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
"Poika/tyttöolo" Mulla kummastaki ollu selvä "poika/tyttö-olo" ja kumpiki menny oikein :D Vaikka ekaa odottaessa ultrassa väittivät että tyttö..Moneen otteeseen. Miehelle kyllä sanoin että kyllä mulla poika-olo on, joten uskon itteeni ;) No, mentiin rv 37 viimiseen ultraan ja sielähän näky pojan vehkeet :whistle:
Toista odottaessa tyttö-olo ja tyttö tuli :) Mut se näky ultrassa jo varhain ja se piti paikkansa.

Tästäkin aijotaan kysyä että kumpis sielä on :heart: Mutta se jää sitten kuitenki salaisuudeksi :D
Ja sitä "poika/tyttö-oloa" odotellessa..tässä vaiheessa hankala vielä sanoa.

Keiju ja Tirppa Rv 8 :heart:
Mulla oli esikosta todella vahva tyttöolo mutta poika tuli, seuraavastakin odotin tyttöä kun oli vähän erilainen raskaus kun ensimmäinen mutta taas tuli poika. Nyt odotan kyllä vahvasti poikaa, ehkä siitä syystä että olen niin "tottunut" noita poikia saamaan ettei muuta voisi enää kuvitella vaikka sitä tyttöä toivoisi.

 
Monta päivää vierähtänyt edellisestä viestistä, mut on vaan ollu ihan sairaan huono olo useamman päivän. Oksentanut en ole, mutta eipä sekään ole kaukana ollut. Kyllä tän pikkuisen vuoksi saa kyllä kaikkea kestää...mies on onneksi ihanan ymmärtäväinen kun en mitään ole jaksanut tehdä.
Possurokotteesta sen verran, että itse kävin viime viikolla ottamassa piikin. Tietysti se jännittää, eihän mikään asia ole riskitöntä, mutta päätin sen nyt kuitenkin ottaa. Ymmärrän kyllä hyvin niitäkin, jotka eivät sitä ota. Aika vähillä sivuvaikutuksilla siitä selvisin, olkapää oli muutaman päivän aika kipeä, mutta muuten ihan perus (huono) olo.

Huomenna olis sitten eka neuvola, jännittää!!! :)

Manna ja pikkuinen 7+0 *poks*
 
Possurokotus otettiin koko perheen voimin jo viime vuonna. Sit meillä on vielä punkkirokote kaikilla ja a- ja- b-hepatiittirokotteet. Hepatiittirokotteet otettiin miehen kanssa ennen kuin lähdimme häämatkalle Afrikkaan. Nyt on ollut puhetta että ainakin lasten influenssarokotteeseen tulisi myös possutehoste, siis se kausi-influenssarokote joka on tarjolla lapsille joulukuussa. Mediassakin oli puhetta noista keskemenoista ja possurokotteesta. Voihan se olla sattumaakin, mutta.... En nyt halua ketään pelotella, mutta jos nyt pitäisi valita niin ottaisin sen sitten vasta raskauden viimeisillä viikoilla.

sukupuolesta Nyt kun olen lukenut kommenttejanne, ja miettinyt asiaa, niin päivä päivältä toivon enemmän tyttöä. Vaikka pääasia on että lapsi on terve, ihan sama kumpaa sukupuolta on. :D

ruokahimoista Jogurtti menee parhaiten alas hedelmien lisäksi. Jääkaappi kylmä mustikkakeittokin on hyvää. Suolakurkku ja raparperipiirakka himo meni jo ohitse. Odotan mielenkiinnolla mitä sitä seuraavaksi alkaa tekee mieli... :LOL:

M1n1 ja pikkukakkonen 10+1 :heart:
 
Sparkle juu näinhän se on :) siis, että B-hepatiitti tarttuu veren välityksellä :) hmm.. eiköhän se A-pistos riitä :D Tässä vaan tulee pohdittua kamasti kaikkea :p aika moni tuttu vaan ottanut molemmat. kun on lähtenyt jonnekkin pidemmälle. :) Iso kiitos vastauksesta!

Ainiin, ihan olen unohtanut moneen kertaan... :headwall: Tervetuloa uusille :wave: ja onneksi olkoon :flower:

Toivottavsti ei nyt muuta ole tässä unohtunut mielestä :ashamed:

piupula ja leevi 9+0
 
Mä halusin et esikoinen olis poika, ja poika tuli. Sillo mulla oli alusta asti poika olo, nyt mä en osaa sanoo mitää. Ihan erilainen raskaus tää ainaki ollu, ku en oksentele eikä kovin pahaa oloa näin alussa. Muuten mun eka raskaus oliki ihan helppo jos sitä alku oksenteluu ei oteta mukaa. Eli tästä tulee siis kaikki raskausmyrkytyksen sun muut.. no toivottavasti ei. Kohta mäki pääsen neuvolaan, maanataina odotellessa.

icefairy&Linnun Lyy 8+6
 
Joo sikapiikistä vielä.. meki olema ottanu sen jo viime syksynä ja neiti sai sen helmikuussa ku täytti 6kk..
Sisko otti sen raskauden aikana viime vuonna ennen joulua.. oli sillon viimisellä kolmanneksela raskaana ja kun poika synty helmikuussa niin oli aika paljon vaikeuksia! Sokeriarvot heitteli ja viikon olivat laitoksella ja poika siitä viikosta 5päivää tarkkailussa.. nenämahaletkulla syötettiin ja sitte loppujen lopuksi ei rintaa suostunu syömään..(oli siskolle aika kova paikka).. sitten kätilöt sielä miettivät sikapiikin vaikutusta ja sanoivat että heti kun piikityksen alkoivat raskaanaolevilla on piikin ottaneiden äitien lapset olleet tarkkailussa mm sokeriarvojen takia! LPKS:ässä silloin kun sisko sielä oli niin oli kahta vauvvaa lukuunottamatta kaikki seurannassa sokeriarvojen takia.. sitten aloin itekki miettiin että mitenköhän käy nyt mulle sitte.. :/ serkku synnytti sitte viime jouluna ja hällä oli sama juttu sokeriarvojen kanssa! en sitte tiiä onko yhteyttä.. mutta päätimpä kertoa :)

ps: Meän neitile tuli tännään eka hammas :p ! (viikkoa vaile 10kk ikää)
 

Yhteistyössä