*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

tervetuloa porukkaan overjoyed! :)
Neulainen haleja! :/ koitahan jaksella!

ja reissuhommista! ihanaa kun mulla mies tulee aina kotiin yöksi tai aamuksi, riippuu mikä vuoro on :) vaikka jos ois reissuhommia eikä muuta olis.. nii pakko se olis tottua vaikken tykkäis :/

Ultra huomena! :p

12+3
 
Moi!

(.)
Päänsärky hellitti vihdoin, ihanaa!
Muuten on jotenkin ahdistava olo, voimaton, väsynyt, hieman huonovointinen... No. Asiaan kai kuuluu, ei auta valittaa.

Tervetuloa minunkin puolestani uusille! Porukka on minusta varsin kivaa ja mistä vain pystyy keskustelemaan. Loistava vertaistuki!

Maskalle voimahali. Ei ole helppo tilanne. Alkoi omat ongelmat tuntua sittenkin aika pieniltä. Eksä soitti tänään ja kysyi ihan asiallisesti, haluanko hänen varastostaan pinnasängyn ja hoitopöydän! Olin pudota tuolilta, ei hänkään ihan näin hienosti ole tähän saakka suhtautunut. Kenties alkaa hiljalleen tottua ajatukseen.

Vanhemmilleni en ole saanut kerrottua vieläkään... :ashamed:

Miten multa nyt karisi taas päästä kaikki, mitä piti kommentoida... En edes avannut keskustelua uuteen ikkunaan, vaikka yleensä teen niin aina. Raskausdementia vaivaa siis täälläkin! :D
Minulla on siis oikeasti ns. suppea työmuisti (lähinnä kuulonvarainen, luetun asian muistan paremmin), kun aikuinen ihminen muistaa normaalisti satunnaisesta numerosarjasta keskimäärin 6-8 numeroa, mulla tulee tenkkapoo siinä neljän kohdalla. On inhottavaa, joskin sen kanssa oppii kyllä elämään. Kaikki on kuitenkin koko ajan hukassa, unohdan sovitut asiat hetkessä, jos en kirjoita niitä heti ylös, ym. Yleinen sisäpiirivitsi onkin mun "kalenterielämäni", koska mulla on aina iso kalenteri mukana, johon kirjoitan aina kaiken sovitun heti ylös. Muuten unohtuu. Tyypillinen tilanne on kaupassa, kun pitää punnita jotain numeron perusteella. Joskus joutuu käydä moneen kertaan katsomassa, että mikä se numero olikaan... Tähän vielä rade (raskausdementia) päälle, niin aikamoinen reikäpää on liikkeellä. :LOL:

Kreecher ja Ötys 13+3
 
Huomenta :)

Spatz Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Maska Täältä myös voima halit :hug: Kyllä on vaikea tilanne olla siinä keskellä kaikkien syynissä. Onneksi edes kohta pääsette pois nykyisestä naapurista, yksi huoli vähemmän. Että osaakin ihmiset ottaa välillä päähän!!!! Miettisivät vähän ensin, ennen kun sanoo mitään :kieh: *muRR*

Neulanen Voimia :hug: Toivottavasti olo helpottuu :heart: Oliko tipasta mitään apua?

raskausdementia Täällä ollut ilmassa jo piitkän aikaa.. Asiat unohtuu ja unohtelen asioita kans mihin sattuu.. Töissä olen ollut ja oli näköjään tossa vk 13+4 kuvassakin paita väärinpäin päällä, kauppakassin oon unohtanut lattialle, saatan unohtaa kesken lauseen, mitä oli sanomassa ja nimet on hukassa koko ajan.. Luin just jotain, että johtuu siitä, että rasvavarastot on jotenkin pienemmät eikä aivoihin pääse tarpeeksi rasvoja yms.. jotain tutkimuksia tästä on tehty, pitäs palata normaaliin sitten synnytyksen jälkeen.. aikaa en muista enää :LOL:

Overjoyed tervetuloa mukaan :wave:

hmm.. olikohan vielä jotain :p

(.) Tällä viikolla on taas iskenyt ihan kaamee väsymys ja uupumus.. Eikös tän keskivaiheen pitänyt olla elämän parasta aikaa? :LOL: Oksentelu jäi tiistaille, onneksi ja olo ollut muuten ihan ok :) Supistelut on lähestulkoon lakannut, pissa ja hiiva oli negatiiviset. Neuvolaan, kun soitin eilen, niin sano, että heti vaan päivystykseen, jos tulee kovia kipuja.. Piti ihan kysyä, että mikä on kova kipu, kun mulla on korkee kipukynnys? Sano, etä jos kiputaso nousee pikkuhiljaa ja saavuttaa sellasen ns. huipun, niin sellasia.. Yhtään ei tässävaiheessa sais supparit sattua. Hmm.. ainiin ja mulle on ottaan tullu kamalia hormooninäppylöitä :p

voi kumpa olis jo perjantai.... sais nukkua viikonloppuna taas piiitkään :)

piupula ja leevi 15+6
 
mutzilla jos viitsit niin voit vaihtaa... lopulllinen päätös siitä et onko 26.12 vai 5.1 tulee kolmen viikon päästä.... olen aatellue ttei sit monesti tarvi vaivata... :ashamed:

meille neiti kiukutteelee.. pakko mennä
 
Neuvola/lääkärikuulumisia.. Kaikki oli hyvin, hemoglobiinia ei nyt mitattu lainkaan, verenpaineet oli 117/72 (ikinä ollut näin alhaiset), kohdunsuu kova ja kiinni ja kohtu ylettyy kuulemma melkein napaan. Papa otettin samalla. Sikiön syke oli 145. Eli kyllä siellä vaan joku kasvaa, pitäis pikkuhiljaa alkaa sisäistämään tämä juttu!! :)

Tänään oli ainakin joku(nen) menossa ultraan, joten kuulumisia odotellessa. :)

Marde ja Milli 15+5
 
Ihanaa kun ultrassa meilä oli kaikki hyvin! :)
Pikkunen porskutti sielä ja kovasti liikuskeli! Kaikki oli hyvin ja turvotusta vain 0,8!
Saatiin 5 kuvvaaki mukkaan :) kun esikoiselta niitä ei annettu ku 1 :/ oli ärsyttävän kipakka kätilö sillo..
Pikkunen sielä heilutteli sormiaan ja nenäluuki näky! vastasi täysin viikkoja!
Nyt voi hengähtää helpotuksesta, kun tämä tosiaan oli nyt tässä raskaudessa eka ultra meile :)
12+4
 
Jeccika kerro jo! :D

Overjoyed tervetuloa!

Raskausdementia on pirullinen vaiva. Nousin tänään junaan Lahteen mennäkseni kouluunpääsemis terveystarkastukseen.. saavuin kuukauden myöhässä. Pirkule kun oli muutto ja vauva ja parisuhdekriisi JA koulupaperit yhtä aikaa, niin joku juttu siinä unohtui. Täytyy nyt toivoa, että saan 2.8 kun toimisto taas aukeaa, niin asiat hoidettua.. :ashamed:

Ei muuta, Spatz ja mahavaiva kuittaavat 12+5

*muoks* Jeccika ehtikin ensin. :D Onnea!
 
Jeccika, mietin että mitä sitä laittaisi tuohon päiviin, kun kaikki laskijat sen laskee päivän sinne tai tänne. Tuli sitten laitettua tuo ultran antama viikkomäärä. :) Omien laskujen mukaan edelleen mennään samoissa me kaksi.

Millainen tyyppi muuten, rauhallinen vai vauhtiviiva? :D "Kuva ois kiva"( niinkuin ala-asteen kirjeenvaihtoilmoituksissa. :LOL: )
 
POKS POKS POKS 16+0 :heart: :heart: kyllä se tää aika menee nopeeta, vastahan sitä plussattiin ja nyt miltei jo puolesa välissä :heart: maanantainata ei meinaa jaksaa odottaa et pääsee taas kurkkaan pientä ruudulta :heart:

Onnea Jeccikalle hyvistä ultranäkymistä

Overjoyed tervetuloa

Mardellekin onnittelut sykkeestä

Siis mun tissit, ne on nyt kasvanu ja illalla kun ottaa rintsikat pois niin auta armias sitä tuskaa kun ne on koko päivän olleet pienissä :ashamed: liiveissä :kieh:
ois mulla tuolla 3 imetysliivit, pitää kattoo millos niitä alkais käyttään, uusia tavallisia en kyl osta...

ja maha, sekin näyttää et ois lihonut sen 5kiloa, mahamakkara siis noussut tuonne ylemmäs kun kohtu nousee ylös, mullakin kohdunpohja tuntuu 2 sormen leveyttä navan alapuolella, ei ihme jos läskit lähtee karkuun :LOL: :LOL: parhailmmalta masu näyttää ootushousuissa kun alaosa ei kiristä tota mahaa enempää ylöspäin

Mutzilla ja tirriäinen 16+0 :heart: :heart:
 
No taas on paljon tekstiä tullut!
Tervetuloa overjoyed :flower:

Mutzilla mulla toi maha näyttää edelleen vaan "vähän" läskiltä :) ihan tyhmää tulis joku vauvamaha :D mieskin naureskelee sille ja oottaa et koska se näkyis :D

Maska jaksamisia..ite sitä sitten tietää miten menee ja ite päättää millasen elämän tekee että ärsyttävää tollainen muiden puuttuminen asioihin.

Neulanen inhottavaa koitas jaksaa ja voimia sinne.. on niin tuskasen kuumakin :hug:

Oma napa: olin tänään neuvolassa. ehkä kymmenen minuuttia. kerto suoraan tulokset kaikki ok(vaik verenpaine 100/64) sydänäänet kuulus ja varataanko uus aika... Tuli sillanen olo et jaahas onko kiire kun ei ehi mistää jutella mulla oli vaiks mitä kysyttävääki ja neuvoja ois ollu kiva kuulla mut en sit tiiä niin nopeasti tuli ilmoitus että kiitos hei..Sit se viel kysy että odotetaanko rakenneultraa ja varataan sitten aika jos tarvii.. olin ihan että mitä helv.. :eek:
 
Spatz ihanaa että sieltä tuli hyviä kuulumisia :) Ja neuvolan lasketun ajan mukaan minä ainaki menen vielä ku sitä pientä heittoa ei laskettu mikä ultran mukaan olis.

Maskalle paljon voimia ku joudut tuommosta kestää!

Raskausdementia ei oo vaivannu vielä yhtään, ihan samanlailla unohtelen asioita ku ennenki :D

neulainen voimahalaus sinne ja toivottavasti pian helpottaa olo!

Miehen töistä nyt on kesän tehny reissuhommia taas, sunnuntai-iltana lähtee ja torstai-iltana tulee kotiin. Pari aikasempaa kesää meni niin että viikko töissä ja viikko kotona. Tai sitten 5päivää töitä ja 2 vapaata. Talvet päivystää eli lähtee töihin ku soitetaan, välillä tuntuu aina olevan töissä ja välillä aina kotona. Mutta tuohon kait on jo totuttu, poika ku oli 1kk niin ukko lähti ekan kerran reissuun.

Ja overjoyed tervetuloa!

Jeccikalla kanssa oli ollu hyviä ultrakuulumisia :) Eli onnea niistä :)

(.) omaan napaan ei mitään uutta. Pahoinvointi jatkuu mutta tälle aamulle on sentään pysyny ruoka sisällä, yököttää vaan ihan pirusti. Ja tää väsymys, aivan järkyttävää.

Susanna & MyttyRyttynen 14+6

:heart:
 
JeccikaOnnea :flower: Ihanaa, että kaikki hyvin! Saa nähdä pääsenkö itse huomenna ultraan, esikoinen kuumeessa ja oksensi illalla kerran:( en tiedä, kuka haluaa ottaa näitä hoitoon.. No, katsotaan vielä tää päivä ja aamulla tilanne uudestaan:)
 
Oon nyt tosi laiska kirjottaa mitää. :S Miehellä enää yks yö työtä ja sit 1kk loma! Ja ihanaa enkös sanonu et heti ku alkaa loma ni sitte tulee ne kylmät kelit. :LOL:

Onnea hyvistä ultra kuulumisista ainaki Jeccikalle ja Spatzille! <3

icefairy&Linnun Lyy 14+4
 
Pikkutoive:Mä olen niin käsi etten löytänyt koko ryhmää fb:stä :ashamed: Ja mistä siis löydän sen sun sähköpostiosoitteen? Oon ihan onneton atk ihminen :/

Jeccika:Kivat ultrakuulumiset :flower: Mekin saatiin paljon kuvia mukaan, peräti 9kpl :eek: kun esikoisesta irtos vaivaset 3kpl. Kauhee kopiointi silloin, että saa mammoille jaettua :D

Spatz:Kivoja uutisia sielläkin, jee! :)

Hermot on niiiiiin pirun piukalla täällä :kieh: Tuntuu, että nousen joka helvatan aamu väärällä jalalla ja vain lasken päiviä, että PÄÄSEN töihin hetkeksi! Olen siis vielä hoitovapaalla tuon erittäin uhmakkaan neitosen 1v6kk kanssa ja mua ei ole taitu luoda kotiäidiksi sitten yhtään :'( Jos jollain on vinkkejä miten saisin hermot kestämään niin kiitos tänne ja heti! :headwall: Eilen oli pitkästä aikaan oikeasti tosi kiva päivä tytön kanssa, mutta kun nää päivät on harvassa, hyvä jos 2krt kuussa tuntuu menevän päivät hyvin :ashamed: Miten ihmeessä sitä tulee jaksamaan kun toinen syntyy??? :attn: :'( Meillä tyttö menee mammalle hoitoon, onneksi sentään tuttu paikka ja saa myös serkut sinne kaveriksi ja sovittiin ainakin alustavasti niin, että kun Sintti syntyy tyttö on kotona niin kauan kuin isä pitää vapaansa ja jatkaa sitten mammalla ainakin muutaman päivän viikossa. Tunnen tästäkin jo niin pirun huonoa omatuntoa, vaikka tiedän jaksavani paremmin kun saan välillä keskittyä vain ja ainoastaan vauvaan ja myös levätä. Ja kun mies pääsee töistä niin sitten on kaksi vanhempaa antamassa huomiota myös taaperolle. Oonko ihan ainoa näiden ajatusteni kanssa? :ashamed:

Hermot kireenä Toive81 ja Sintti 13+1
 
Kiitos kaikille tuestanne =)
Kyllä mä uskon että pian helpottaa!! Kuhan saadaan toinen asunto ja oma rauha ja päästään keskittymmään vauvvojen kasvuun...pianhan tässä ressissä keskenmeno tulee :eek:

Raskausdementtia Vaivaa täälläkin en muista mittään, kottoo lähtiessä kaappaan hakemaan vaikka maitoa unohdan sen maidon ja kesken lauseen ajatuksen juoksu loppuu ja lause. :LOL: Mielenkiintoista keskustella miehen siskon kanssa joka kanssa raskaana kumpikin ekas selittää ihan hupsuna ja sitten tulee hiljasuus.... :LOL: :LOL:

Ihana kuulla teidän ultra/neuvola kuulumisia. Mulla vasta neuvola 13.8 ja seuraava ultra syyskuun alussa inhottavaa kun ei tiedä mitä kuuluu pienokaisille :/

misteli83 Todella inhotavaa tollainen. Meillä täällä melkein jokainen käynti kestää 45-60min. joka tuntuu ikuisuudelta (joskus) aina ei ole kysyttävää tai juteltavaa mut sit ollaan vaan ja huokaillaan :LOL:

Miehen töistä Onneksi on 7-16 ihana olla yhessä illat ja viikonloput. Talvella on lumitöiden päivystystä mut ei viime talvenakaan tarvinnut montaa kertaa yöllä lähteä.

Masusta viel, se on hävinnyt jonnekkin, ei ole sellaista pinkeää palloa oikealla puolella :'( varmaan vaihtaneet vierekkäin paikkaa, kun aiemmin olivat peräkkäin... Pelkkee läskiä koko maha taas vaihteeksi!!! :LOL: :kieh:

Kreecher Ihanasti sun ex ottanut ton tilanteen (kateellisena) mitähän täällä tapahtuu kun porukka kuulee että meille tulee vauva tai siis kaksikin...exän luona olisi kaikki noiden entiset tavarat ja vaatteet poijalle ja tytölle mut tuskin tulee antamaan keljuilessaankaan...Meidän vauvoista ei tiedä vielä kukaan muu kun paraskaverini joka katsoi tyttöjä kun olin nt-ultrassa. :heart: :heart:

maska82 ja duo 14+3 :heart: :heart:
 
Onnea taasen ultrakuulumisista :heart:

Pieni hengähdystauko päivään, kun neiti on päiväunilla :) Mua ei nukuttanut - ihme kyllä :) Oon aika hanakasti nyt raskausaikana jäänyt unille neidin viereen. Illalla kyllä varmaan taas väsyttää sitten hyvissä ajoin.

Mua on ruennut tosi paljon "jännittämään", että miten sitä saa kaksi kättänsä riittämään kahdelle lapselle :) Toisilla niitä on neljä tai viisikin jne... Ja minä jo mietin tällaista :) Kaikkea sitä saakin päähänsä. Noh, aika näyttää. Turha kait sitä on tässä vaiheessa "murehtia".

Illalla on oikea mielitekojen-ilta :LOL: kävin äsken vähän kaupassa... illalla makkaraperunat uuniin, juomaksi jääkylmä cokis ja ehkä jälkkärinä muutama pala suklaalevystä :p nams. En oo pitkään aikaan herkutellut ja sain houkuteltua miehenkin mukaan (on dieetillä :D), joten kyllä tänä iltana herkutellaan :LOL:

Mullakin on meinannut olla tänään pientä päänsärkyä. Ja jotenkii pari päivää ollut ihan "voimaton" olo. Liekö tuo ilmakin...? Toisaalta odotan niin niitä vähän pimeneviä syksy-iltoja, takkatulta ja villasukkia :) Vaikkakin kesä on myös ihana :heart: Tässä olotilassa vain viileämpi tekis terää :)

Raskausdementiaa - todellakin löytyy myös täältä osoitteesta! Jos mulla ei olis tuota kalenteria tuossa jääkaapin ovessa, niin hyvinkin sopisin samalle päivälle monia asioita ja puolet unohtuis tekemättä :)

Aurinkoista päivää toivottelevat sunshine ja pikkukakkonen 14+1
 
Toive81 ja Sunshine25 Minulla myös erittäin uhmakas kaksivuotias. Pinna on kuin viulunkieli monta kertaa päivässä. Mutta toisaalta yritän ajatella, ettei tätä uhmaakaan ikuisesti voi jatkua ja hyvähän se vaan on, että tyttö kokeilee rajojaan. Onneksi perusluonteeltaan tyttö on todella herttainen:) Mietin myös silloin, kun kuopus oli syntymässä, että "jaahas, mitäs sitten tehdään, jos molemmat tarvitsevat minua samaan aikaan?" Onneksi kuitenkin ajan kanssa hommat alkoivat sujua ja nyt tuntuu, että melkein yhtä helppoa nyt kuin yhdenkin kanssa. Ja olen myös miettinyt niitä, joilla on vaikka se viisi lasta, että kyllä se perhe(ja äiti) keksii omat keinonsa elää ja olla. Jos ei vaadi itseltään täydellisyyttä, niin varmasti selviää, välillä huonommin ja toisinaan paremmin. Itse olen pyrkinyt pitämään tärkeysjärjestystä yllä arjessa eli meillä esim. näin: huolehdin ensin, että lapset saavat ruuan ja vaipat vaihdetaan ajallaan riittävän unen lisäksi. Sitten tulee kaikki muu arjen pyöritys pyykkeineen yms. Ja ulkoilut ja muut leikit. Toisinaan jaksaa huolehtia vaan välttämättömimmät(esim.kipeänä tai huonon yön jälkeen), joskus taas tuntuu, että jaksaa tehdä kaikkea mahdollista(näitä päiviä on kyllä harvassa:)) Tarkoitan lähinnä tällä sitä, että kyllä useimmat löytää sen rytmin siihen arkeen uuden vauvankin kanssa, vaatii vaan aikaa. Ja PT, minä ainakin olen välillä miettinyt, että kun vauva syntyy ja tilanne olisi muuten ihan ok, voisin hyvinkin laittaa esikoisen hoitoon. Hän vaatii jo nyt niin paljon tekemistä ja puuhaa, että multa ainakin mielikuvitus loppuu kesken. Ja varmasti kaipaa jo kolmevuotias sitten ikätoveriensa seuraa ainakin muutamana päivänä viikossa. En tiedä nyt vastasko tää kummankaan pohdintoihin, mutta piti nyt vaan taas suu aukaista :D

MamiMansikka ja MuruMurmeli12+3

Piti vaan korjata, että en tarkoittanut PT:tä, vaan Toive81 :) Vähän pää pehmenee...
 
Tulin vaan poksumaan...

niin onnea ihanista ultra kuulumisista!!!

Täällä on kans kokemusta noista elämään kyllästyneistä neuvolatädeistä... mutta niitä valitettavasti vaan riittää!!!

Tervetuloa uudet mukaan...kyllä tänne mahtuu :flower:

TaCa ja ötökkä 14+0 :heart:
 
Kaikille tarvitseville :hug: :hug: :hug:

Ja ihania ultrakuulumisia ollut :flower: :flower: :flower:

overjoyed tervetuloa munkin puolesta :flower:

(.) Täytyy sanoa että oli ihana neuvolareissu :flower: :heart: :heart:
Ois pitäny olla jo viime viikolla mutta terkka siirsi tälle viikolle. Oli todella ihana nuori innokas terkka paikalla. Oma terkka kesälomalla. Tää oli siis ylimääräinen käynti tuon verenpaineen takia ja kaikki oli OK! :D :D Lääkitys siis auttaa todella hyvin ja paineet oli normissa. Ja halusi hakea vielä Masumussukan sykkeenkin... 155 oli pienen syke ja kovasti viuhto menemään... Ylläri oli mulle ja terkalle se kuinka ylhäältä sykkeen löysi....melkein navan korkeudelta :D


Ninnipo ja :heart: Masumussukka 14+5 :heart:
 
Paljo oli tännekki tekstiä tullu, fb:ssäki tosi vilkasta. Hyvä vaan :D Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower: nyt taitaaki sitte mekeen kaikilla olla ultra takana?

(.)masu ei oo nyt pahemmin kasvanu, mut on alkanu huimaan. oon mittaillu verenpaineita ja tosi matalat ovat =(. Ei ihmekään jos huimaa. Eli vaakatasossa menee meikäläisen aika.

T. tammitähti ja tirppis 14+5 :heart:
 

Yhteistyössä