*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

proteiini plussastani.. eli eilen neuvolassa tosiaan todettiin se ja tänään jouduin kiikuttaa uuden virtsanäytteen sairaalaan labraan, vastaus tulee ens viikon alkupuolella.. (haluavat varmistaa pitääkö näyte todella paikkaansa)Mulla oli eilisen pissanäytteen antamisessa ollut väliä edellisestä wc reissusta 2,5h, enkä joutunut pinnistämään virtsan tuloa, oli kauhee pissahätä sillon :D neuvolassa sanottiin et kun väliä oli sentään 2,5 tuntia niin ei voi kuulema johtua siitä pinnistämisestä(en muista tarkkaa sanaa minkä sanoi , oisko ollut tihrustaminen tms). Ja alapesun tein ennen näytteen antoa et en usko et siit ois kiinni.. mut en sit osaa sanoa onko mulla valkovuotoa enempi ku normaalisti, ei ainakaan niin et oisin kiinnittänyt huomiota.. neuvolasta sain joskus alman ekalla neuvolakäynnillä esitteen jossa luki et raskausmyrkytys voidaan todeta jo 20 rv lähtien.. ja mulla se aika tulee täyteen n. 3 viikon päästä.. katsellaan.... en vaan tiä mitä täs tekis et pitääks mun tosiaan yrittää levätä ku tänään olin siivoamassa 1,5 tuntia, illalla täytyisi mennä järjestelemään huomisia yllätysjuhlia varten..lauantaina ois juhlat, su iltavuoro.. :/

mammyli ja alma 16+3
 
Dollyjolly Tervetuloa mukaan :flower:

Kyllä tuntuu ihanalle kun vihdoinkin saatiin se uusi vuokrasopimus ja nykynen irti sanottua!!! Siellä paritalonpuolikkaassa on omaa pihaa ja terasi, saan syksyksi laittaa kanervia ja lyhtyjä palamaan :heart: :heart: Tuntuu että iso kivi sydämmeltä on lähtenyt! :) ja vihdoinkin päästään kyylistä ja saahaan keskittyä oman perheen kasvattamiseen :heart:

Supistelua on mullakin esiintynyt ja yöllä muutaman kerran kipukohtauksia. Nyt muutamana päivänä on ollut pahaa heikotusta ja pyörrytystä...Soitin neuvolaan ja kyselin mitä tehhä. Sanoi sieltä että juoda nesteitä ja syödä oikein suolasta ruokaa ja muuta suolaa sisältävää jos ei auta niin kannattaa käydä tipassa. Nyt vain taas lisää lepoa...varmaan kohta selkä menee kokoaikaisesta levosta :kieh: Siihen kipuiluun ei muuta osannut sanoa kun että kohtu kasvaa , kerran ei tule veristä vuotoa. Kyllä ne kivut on olleet kamalia pahempaa kuin synnytys :headwall: :kieh:

Painosta ei ole tullut yhtään. Muutaman kilon putos ja nyt on palautumassa takas samoihin lukemiin. Kyllähän tuo varmaan kerkee tulla ihan reilusti loppua kohden :ashamed:

Hankinnoista sain yhden turvaistuimen todella hyvä kuntoinen, mut viel pitäs hommata se toinen. Muita hankintoja ei olla viel tehty. Pittää sitten alkaa hommailla kaikkea kuhan saap sen muuton, ei kehtais paikastatoiseen kantaa tavaroita ja pyöritellä edessä... ;)

Nyt alkoi taas heikottaa, joten lepoon vaan ja oottelee ukkeli kalasta =)

Maska ja duo 15+4 :heart: :heart:
 
merkkailen.. Töitä ollu koko viikko niin ei oo jaksanu keskittyä koneelle. Nyt ois pari vapaata tiedossa.

Vichyä mulla tulee juotua se litra ainaki päivässä + vettä päälle. Mutta toi vichy on auttanu siihen pahoinvointiin mikä tuli töissäki ku on niin pirun kuuma koko ajan. Eli syksyä odotellaan täälläki, ilman vesisateita vaan kiitos ettei mee talonrakennus vaikeeksi :D

Neuvolassaki tuli käytyä, siellä kaikki ok. Paino oli tippunu kilon, mutta sitä tuliki sillon pari kiloa ku oli se aivan järkyttävä alkuväsymys. Rakenneultra-ajan sain 30.8 ja seuraavan neuvola-ajanki joka ois 27.9. Niitä sitten seuraavaksi odotellaan.

Täällä olis kans parin viikon päästä veljen häät, sinne oon koittanu nyt jotain päälle pantavaa keksiä. Pojalleki pitäs jotku juhlakamppeet löytää mutta ne on täällä kyllä kiven alla!

Susanna & MyttyRyttynen 16+0 :heart:
 
Eipä oo paljo kerinny kirjotella, ku urheilua vaan seuraan :D Tais täälä olla jokunen muuki penkkiurheilija.

Mammylille :hug: toivotaan et ei ois raskausmyrkytystä. Siihen et voiko puhjeta tässä vaiheessa vai ei, en ota kantaa.

(.) maha kasvaa, ja olo pahenee. Aloin tässä miettiin tätä raskausaikaa. Ei oo ollu yhtään täysin kivutonta päivää tähän mennessä. ja tuskin tuleekaan :'( Onneksi pahoinvointi on hellittäny =). Pieniä potkuja on alkanu tuntuun ja sellasta möyrintää. pari päivää sitte mies tunsi vatsan läpi pienen iskun :heart:

Rakenneultraa ootan jo kovasti.Ja sukupuoli ois mukava tietää.Vihreetä, tummanpunasta ja ruskeeta on lähteny mukaan pienokaiselle.

t. tammitähti ja tirppis 15+5 :heart:

 
Huomenet!

En olekaan pariin päivään kerennyt koneelle juuri ollenkaan, ollaan rempattu ja huseerattu kaverin hääjuhlia varten. Ja huomenna aamulla lähtö Kreikkaan, ihanaa! :)

BellaMarie, ihana mekko! :) Mä todella toivon mahtuvani siihen, jonka ostin tämänpäiväisiä häitä varten. En ole sovittanut sitä vähään aikaan... :D

Mulle on tullut aika reilusti painoa joka raskaudesa. Esikoiselta +23kg, kakkoselta vain +14kg ja kolmoselta sitten +17kg. Nyt oli kahden neuvolakäynin välillä paino pudonnut parisataa grammaa, mutta lähtöpäinoon on silti +3kg ja viikkoja siis 14+6. Eli eiköhän tässä taas se 15-20kg keräillä. Mulla lähtee ne tosi helposti pois, joten en jaksa panikoida. Tai ainakin kolmelta ekalta lähti, nyt tietysti iskee joku Murphyn laki... :ashamed:

Wanda36, kuulostaa tutulta tuo hengästyminen. Kunto ylipäätään tuntuu romahtaneen, kun väsyttää koko ajan. On kyllä muistaakseni ainakin aiemmissa raskauksissa helpottanut keskiraskauden ajaksi palatakseen sitten loppuraskaudessa uudelleen.

Täälläkin on koettu ekassa raskaudessa raskausmyrkytys, joka ei oirehtinut mitenkään muuten, kuin turvotuksena. Käynnistettiin sitten, ennenkuin paineet pääsivät liian korkeiksi. Kolmosen kohdalla oli uhkana ennenainakinen synnytys, jolloin makasin sairaalalevossa kaksi viikkoa. Samassa huoneessa oli äiti, jolla oli kova raskausmyrkytys ja viikkoja hieman vaille 30. Oli kuulemma ollut sairaalassa jo melkein kuukauden. Kätilöt, sairaanhoitajat ja lääkärit juttelivat kaikki aika rauhalliseen sävyyn, että tilanne on toki vakava, mutta hallittavissa, kun seurataan hyvin.

Mahtavia noi unet, Karkki! Minäkin näen aika levottomia unia, mutta niissä on harvemmin mitään päätä saati häntää.

Dollyjollylle tervetulotoivotukset! :flower:

Nyt suuntaan pakkaamaan ja alan valmistautua hääjuhliin! Tuskin pääsen koneelle tuolta reissusta käsin, palataan siis viikon päästä. :)

Kreecher ja Ötys 14+6
 
Tammitähti voi että kun on kiva kun tänään tulee keihäs finaali :)) sopivasti ysiltä alkaa nii neiti laittaa nukkumaan :)

Moneltako teillä muuten yleensä lapset laittaa nukkuun? :eek: olen itse sen verran aamu uninen että kiva kun neiti nukkuu yheksästä yheksään.. kun nukkuu aina kuitenkin vähintään sinne yheksään ja joskus kymmeneen! :)

muoks* varmaan sitte joskus kun hoitoon mennee nii pittää varhentaa aikoja että jaksaa kuuden maissa herätä mutta nyt riittää ysiltä :)

kohta poksuu! 13+6
 
jeccika itsekki haluan aikaa illalla ja aamulla nukkumiseen joten laitan illalla klo 20 nukkuun ku nukkuu kellon ympäri

häihin täsät pian lähdössä, saa ruokaa :D

Miehen kans takkuaa taas kaikki, miks se ei voi ymmärtää että joskus minulla viikonloppu menoja täynnä että olis hänen buoro olla likan kans suurin osa ajasta silla kuinka monta kertaa hän on ollut vain jossain ja minä kotona... arg..

kuinkahan korkeella kohtu on nyt jo? tunnen potkuja ylempänä, mutta voiko ne olla potkuja vai vaan jotaki suoli kiemuroita

memmu ja valtsu 17+3 :heart:
 
Dollyjolly tervetuloa. :flower:

Jeccika: Meillä pienempi (joulukuussa täyttää 3v) menee siinä 20.30-21 välillä nukkumaan, riippuen päikkäreiden pituudesta ja ajankohdasta. Noihin aikoihin itse joko pyytää nukkumaan tai kun sanoo että mennään sänkyyn niin menee juosten. :heart: Vanhempi neiti menee tuosta n. 30min perässä, eli kun pienempi on nukahtanut. Jos neiti (reilu 5v) on sattunut nukkuun päikkärit, niin sitten nukkumaan meno voi venyä klo 22 saakka. Noi tosin harvinaisia iltoja et noin pitkään valvoo.

Painonnoususta mulla ei ole mitään käryä, kotona en ole puntarissa käynynyt... :whistle: Mutta tuntuu ettei kovasti olis noussut, sillä muuten ennen sopivat housut ovat käyneet löysemmiksi mm. reisistä ja persiistä, mahan kohtaa kiristää. :D Tosin siitä ei mitään haittaa ole, kun muutenkin painoa on ennestään...

Sain muuten otettua kuvan mahasta, näyttää kuvassa ihan erilaiselle ku ylhäältä katottuna... Tietty eri kuvakulma tekee kummia. :LOL: Tämä siis tältä aamulta:



Eipä tässä kummempia, sain nyt aikaseks koittaa kuvaa ottaa kun muut on pihassa. Tosin tuo on huono ja sumea kuva, mut näkee siitä ny vähän... :)

Selkävaivat ovat rantautuneet. :/ Alaselkä väsyy tosi helposti, ja on sellanen tunne että tarttis päästä mahalleen ja saada jalat kippuraan alle. Mut eihän se onnistu... :whistle: Viime yöksi kaivoin kaapista vartavasten tarkoitukseen olevan tyynyn, ja kyljellä maatessa laitoin sen jalkojen väliin niin saa selän pyöreämmäksi. Oli jo yhden yön jälkeen parempi. :) Ja tyyny kylkee sisällä mukana, saa tuolinkin huomattavasti mukavammaksi istua kun laittaa tyynyn selän taakse. :D

Mutta kun muut kuuluu vielä pihalla olevan leikkien lumoissa, taidan mennä hetkeksi vielä lukemaan ennen kuin tulevat sisälle. :)

Hyvät viikonloput kaikille. :wave:

Shamandalie ja Itikka 16+4 :heart:
 
Memmu: Mullakin tuntuu möyrintää navan seudulla, vähän ylikin. :eek: Kai se sit menee siihen piikkiin kun neuvolassa th sanoi, että kun on useampi raskaus takana niin keho valmistautuu nopeammin kun on "muistissa" mitä tapahtuu...
 
Dollyjolly: Tervetuloa mukaan!

mammyli: Toivottavasti on jotain muuta ku raskausmyrkytys!! Mulla on kerran ollut tokassa raskaudessa protskut yhdellä plussalla, mut labranäyte oli ihan puhdas. Eli oli vaan valkovuotoo tai jotain.

Tammitähdelle parempia vointeja! Eiköhän sullekin parempia päiviä ja toivottavasti ihan viikkojakin tule. Mä muistan ainakin että kakkosta kun odotin niin loppuraskaus oli ihanaa aikaa, vaikka alkutaival oli aika inhottava. Ensin oli vuotoa hiukan, sitten parvorokkopaniikki (mutta mulla olikin siitä sitten vasta-aineet, eli oli lapsena sairastettu ) ja kaiken lisäksi pahoinvointia viikolle 22 asti.
Ai juu, mä ainakin oon katellut kisoja sen verran kun olen ehtinyt.

Kreecher: Kiitos! Oli se kyllä aika tyyriskin... Viettäkäähään kiva päivä häissä! Häät on niin ihania juhlia! Ja rentouttavaa lomamatkaa!!!

Lasten nukuttamisesta: Ikäähän meidän lapsilla on jo 6- ja kohta 8-v, joten niitä on aika turha hätistää liian aikaisin sänkyyn. Saavat kyllä katsella keihään heittoa tänään. 6-v kyllä varmaan nukahtaa sohvalle kesken kaiken.
Nyt kesällä ollaan lipsuttu pahasti rytmeistä ja lapset on saaneet valvoa 22-23 asti jos ovat vaan jaksaneet. Ollaankin sanottu, että tää on nyt vika viikonloppu kun saa vielä valvoa, ens viikolla aletaan totutella taas normaalirytmiin, koska eskarilainen menee viikon päästä taas hoitoon ja sitten seuraavalla viikolla alkaa koulu.
Normaalisti kahdeksan maissa aloitetaan iltatoimet ja sängyssä ovat yleensä puol yhdeksän maissa. Yhdeksältä yleensä molemmat jo nukkuu. Tuo koululainen saa lukea sängyssä jos ei uni tule. Eipä noita silleen tarvi enää laittaa nukkumaan, täytyy vaan käskeä tarpeeksi ponnekkaasti. Iltasadun yleensä luen.

(.) Potkut on selvästi voimistuneet :) Tuntuvat hyvin ja myös aamuisin. Iltaisin tuntee ihan jumppatuokioita! Rakenneultraa odotellaan täälläkin, 3 pitkää viikkoa vielä... vaikka eiköhän tuo aika pian mene!

BellaMarie & Heppuli 17+3
 
Uusille tervetuloa mukaan! :flower:

Nukkumaanmenosta:Meillä tyttö 1v6kk menee nukkumaan tosi aikaisin, puol kasin kintaalla. Yritetään aina venyttää pidemmäksi, lähelle kasiin, mutta kun raasu tahtoo nukkumaan niin ei ole sydäntä valvottaa tietenkään :) Nukkuu yleensä aamu kasiin asti. Jää kivasti "omaa aikaa" illalla ja miehenkin kanssa. Ja saa kuitenkin nukkua ihan mukavasti aamulla.

Liikkeistä:Tänään on sitten ne viikot joista esikoisesta ekan kerran tunsin ekoja värinöitä ja kuplimisia. Nyt ei ole tuntunut mitään sellasta. Vain välillä sellasta kummaa painon tunnetta joka liikkuu vaimeasti alavatsalla. Voi olla suolen liikkeitä kun niin toivoo jotain tuntevansa. Vai millai te ootte tunteneet liikkeitä muissa raskauksissa jos jo lapsia entuudestaan? :attn: Hengissä Sintti ainakin on, dopleri sen todistaa ja siihen sateleekin sitten liikkeitä vaikka miten :D Kun vielä itse ne tuntis :D

Malttamaton Toive81 ja Sintti 14+3
 
Meiä poika on huomenna sen 1v 10kk ja nukkumaan meno on vähä sellasta et ei oo tarkkaa aikaa. ;P Jos väsyny ni 20.00 (niiku tänää eli oon iha kohta pistämässä nukkuu, ollaa koko päivä oltu suomelinnassa) mutta joskus menee 22.30 enneku pääse nukkuu. Mutta nukkuu aina siihe 9-10 asti. :)

Olin siis tänää ekaa kertaa Suomelinnassa, hieno paikka! Jalat ihan muussina. :D Ja taidan tänää sammu enne 22. Nytki meinaa silmät mennä kiinni.

icefairy&Linnun Lyy 15+6
 
Meidän 2v 2kk ikänen poika menee nukkumaan normaalisti 19.30-20 mutta jos isäntä on kotona niin saattaa valvoa hyvinki yhdeksään tai pitempään, ei vaan malttas millään nukkua. Herätys on siinä sitten yleensä 07.00, tunti sinne tänne :D

Liikkeet tuntuu täällä semmosina kunnon muljauksina ja sarjassa yleensä sitten ku alkaa :) Mutta on päiviä jollon ei tunnu mitään varmaa, ei kunnolla erota mitä sieltä pörisee :LOL: Ja nyt oon pari kertaa tuntenu vähä mahan alapuolella kunnon tujauksen, oonki sitten miettiny että joko se muka tuonne asti vauva yltäs. Siksi en oo ihan varma kans mikä siellä mahassa paukkuu :D

Piti vielä tälle illalle tulla pikaseen kirjottelee ku huomenna on jo taas uusi kuu ja aletaan uutta pinoa täyttämään :)

Susanna & MyttyRyttynen 16+1 :heart:
 
Nukkumaanmenoajoista: Meidän 3,5v menee normaalisti arkena klo 20 jälkeen nukkumaan ja herätän aamulla päiväkotiin vaihtelevasti klo 6-8 välillä.
Klo 6 herätys on niin aikainen että niinä päivinä nukkuu poikkeuksetta hoidossa päiväunet, klo 8 kun itse heräilee, ei tarvitse päiväunia vaan jaksaa iltaan asti samoilla silmin, on tosin monesti valmis yöunille jo 19.30 kun torkkuu sohvankulmaan.
Viikonloppuisin rytmi ei ehdi kääntyä mutta lomilla rytmi on aivan toinen ja on taas työ kääntää rytmi kohdilleen kun arki alkaa.
Lomalla poika saa valvoa vaikka klo 22 jos jaksaa muttei valvomisesta huolimatta aamuisin nuku klo 8 pidempään joten yöunet jää vain lyhyemmiksi ja tarvitsee jossain vaiheessa päivää pienet päiväunet.

Liikkeitä tuntuu jo pieninä hipaisuina/kuplintana =)

Avokado 15 + 1 :heart:
 
Piti vielä tulla poksumaan! :)
Muuten.. tuli mieleen etusivun keskustelusta kun osui silmiini tämä kuva
http://naurunappula.com/515173/kolmoset.jpg
Onko teille jotka ette odota esikoista tullu raskausarpia?
Mulle tuli esikoisesta mutta aika hyvin hälventyny! Kun minulla on paljon sellaisia kavereita
joille niitä ei ole tullu. Kuvasarja ehkä hieman liioiteltu kun tiedän yhden kolmoset saaneen eikä tuon näköinen vatsa ollu mutta kuitenki. Onhan se vatsa synnytyksen jälkeen aika hassun näköne :D Muistan vielä esikoisesta kun mies sitä paineli heti synnytyksen jälkeen että eikö sieltä enää muuta tule tosiaankaan :D
nyt nukkuun.. ja elokuun pinkkaa ootteleen :)
14 POKS*
 

Yhteistyössä