*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Moikka!

(.) Eilen käytiin neuvolassa ja käynti oli ok. Jännitin ihan hirveesti ja paniikki meinasi tulla kun sydänääniä ei meinannut löytyä. Löytyi kuitenkin ja helpotus oli suunnaton! Ihanaa kun pikkuisella on kaikki hyvin! kaikki arvotkin oli kohdillaan, painoa oli tullut pari kiloa vain, luulin että olisi tullut enemmän, olo ollut sen mukainen. Seuraavaksi onkin sitten se toinen ulta-aika ja vasta raskausviikolla 22 seuraava neuvolakäynti. Kovin harvassa on nämä neuvolakäynnit :| Raskausviikkoja olikin vasta nyt se 15+4.


Päänsärykyä on ollut täällä myös melkein päivittäin, luulen myös että johtunut helteistä ja liian vähäisestä juomisesta. Töissä pidän vesipulloa nokan edessä, joten nyt tulee juotua vähän enemmän. Nyt vaan tavoitteena saada tuo kaksi litraa päivässä täyteen ;)

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, kovasti olen yrittänyt tunnustella, epämääräistä kuplintaa on ollut ajoittain. Innolla odotan että tuntisi pikkuisen liikkeet. Terveydenhoitaja sanoi, että voi mennä reilusti raskausviikoille 20 ennen kuin tuntee, lohduttavaa.

No mutta nyt töiden pariin, tylsää.... Ainiin vinkkilinkki pk-seutulaisille mamma vaatteista kiinnostuneille löysin linkin netistä, Missymom järjestää varastomyyntipäivät Malmilla 13.8 & 14.8. Netistä katsoin että oli ihan kivan näköisiä vaatteita.

Terkuin: Overjoyed & Plätty 15+4
 
Mua särki esikoisesta pää joka päivä rv 12-14. Mutta tässä ei ole särkeny montaa kertaa, muistaakseni sen 4 kertaa olen ottanu särkylääkkeen. Ja ihmetteln suuresti kun tuntuu et masu kasvaa ja syön kyllä ku hullu edelleen, mut tuo paino ei silti nouse (siis hyvä vaa ;D) mutta ku esikoisesta oli jo rv 17 tullu 5kg... haha no toivottavasti päästäis täl kertaa sillä max 12kg.
Mä tunnen potkuja joka päivä, ne on nii ihania!!! :heart: Ootan vaan että koska mies alkaa tuntemaan sitte masun läpi. Tänää mennää ehkä Huimalaan!! Jee. Kuha tuo mies saa pelattua tuon tyhmän prinssi pelinsä loppuun. (; Ja lauantaina miehe vanhempien kanssa Suomelinnaan ja sen jälkeen ravintolaan syömään nam. :)

No ompas nyt omaa napaa. :D

overjoyed No mulla kuule oli neuvola rv 9 ja seuraava vasta rv 22. ;D Et mulla ei oo ees nyt 15 viikolla mitää. :/ Harmittaa kyllä tosi paljon, mut helpottaa se et tunnen nuo liikeet joka päivä. <3 Mitää onks täällä Malmilla joku äitiysvaateliike??

icefairy&Linnun Lyy 15+3
 
pikkutoive kiitos tiedosta :) harmi ku en nähny niitä muita arvoja ku eivät niitä ottanu mun nähen.. :/ ihan mielenkiinnolla itekki seurannu olisin..
misteli83 onhan sielä jo pyöreyttä masun kohalla havaittavissa :) hyvin tulee esiin !

nullpoints joo.. outoa sielä ku tuolalaila vaan seurataan.. Onkohan sielä sitte enemmän kehitysvammaisia lapsia? kun seulontoja ei ole.. :eek: luulis sen sielä näkyvän..

olis jo äkkii 15viikkoo.. :Dse olis semmonen seukki etappi mulla..
13+3
 
Siis päänsärkyhän on yksi raskausoireista. eli kuuluu asiaan ja ei mene ohitse muuten kuin ajan kanssa vaikka mitä tekisi..ei auta juominen ei suolat...tms...normaalia, kestettävä vaan on :attn: :headwall: :headwall:

Pt ja Kille 16+2
 
Uusille tervetuloa :flower: :flower:

Nyt ei oikein jaksa kommentoida.... On tullu niin ihana kesäflunssa :snotty:
Ei ole oikein jaksanu koneellakaan olla. On tuossa otettu ihan levon kannalta, paitsi tuo Masumussukka... :LOL: Se jaksaa möyriä ja ilmottaa olemassa olostaan :heart: :heart: Ihanaa ku liikkeet vain vahvistuu ja vahvistuu...

Ninnipo ja :heart: Masumussukka 15+4 :heart:

MUOKS!! Niin ja päänsärystä kärsitään myös täällä... Liittyen migreeniin ja tähän nuhaan sit osittain.
 
onneks täälä myös päänsärky väistymässä. ei mitään kamalan kovaa ole ollut mut ärsytäähän tuo pään jyskyttäminen kokoajan...

täälä taidettiin myös poksua :wave:

tervetuloa uudet ja onneks olkoon :flower:

memmu ja valtsu 17 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja TaCa:
Yritin lukea kaikki tekstit mutta nyt ei voi keskittyä...
Tää pääkipu on jotain aivan hirveetä ja tätä on nyt jatkunu monta päivää!!!!


TaCa ja ötökkä 14+6
Pikkuvinkki, minkä bongasin netistä, mikä minua ainakin auttoi tuossa päänsäryssä...kahvia ja banadol 1g samaan aikaan kitusiin.. :x
Kandee kokeilla, mulle ainakin käy kaikki vinkit mikä vaan auttaa tuohon jyskyttämiseen... :D


Pt ja Kille 16+2 :heart:
 
Kovasti voimia päänsärystä kärsiville! Ei varmasti oo kivaa varsinkaan näillä helteillä. Muutaman kerran mullakin on särkenyt mut oon nakannut panadolia nassuun ja yleensä on helpottanut sillä.

(.)Mullakin oli neuvolakäynti tänään. Kaikki ok.
Nyt Viimeksi
Rv:t 16+6 12+6
RR 112/69 108/56
Hem. 134 ei mit.
Syke 135 140
Liikkeet ++ ++
painon nousu +075g/viikko :D :D

Kaikki siis ok, ihanaa oli kuulla syke :)

Karkki ja pieni 16+6
 
Kovasti vointeja pääkivuista kärsiville :( Kurjalta kuullostaa!

ON:No niin, nyt on kuva otettu "vauvamasusta" :D Löytyy profiilista ja tuolta kuvaketjusta. Navan alaosa on vauvaa, mutta yläosa taitaa olla sitä nahkaa mikä on jäänyt esikoisesta :LOL: Olin siis tämän kokoinen hänestä vasta rv20 tienoilla. Tänään alkoi rv15 :heart:

Toive81 ja Sintti 14+0
 
On tosiaan tääläki hiljentyny ja kohtahan me alotama jo elokuun pinon :))
Kaikilla on nyt taas hiljasta aikaa ennenku alkaa taas neuvolat ja rakenneultrat pyörimään ! :p
pääkipu on hellittäny, mut ruoka ei taho maistua!
Veljen poika tuli jo kuudelta aamula hoitoon tänään ja huomena sama homma.. eli täälä lähettiin nyt takasin nukkuun! :D ja tää mamma lähtee myös :) Pienet unet kelpaa aina, varsinki ku tännää pittää ilta olla hereillä että keihäskarsintaa jaksaa kattoa!
Olen tämmönen perus penkkiurheilija :D jalkapallot, jääkiekot ja yleisurheilut mennee! Eilenki aamusta asti tuli katottua..

siskon häät 28.8 nii mitähän sinne laittas pääle :eek: kuitenkaan en mahu mihinkään.. ja turhauttavaa ostaa mitään.. viime kesänä olin serkun häissä kun viikkoja oli 38+2 (neiti synty 39+0) ja sain alennusmyynnistä veromodan mekon 5e joka oli kokoa 40 :D jos laittas sen nytki sitte.. :eek:
onko muilla ideoita häävaatetuksesta raskaana ollessa?

13+4
 
Toive81: Ihana massu! :heart: Mä oon tuolla kuvaketjussa käynytkin ihaileen muiden vauvamassuja kun itsellä ei vielä ole.

Jeccika: Kauniita a-linjaisia mekkoja katselisin itse?

Meillä ei tällä hetkellä oo telkkaria ja mies työreissussa joten tää mamma ehtii nyt roikkua netissä! :LOL:

Karkki 17+0 *POKS*
 
Jeccika: meillä on veljen häät samana päivänä ja mulla on tollanen musta hihaton äitiysmekko jonka aattelin laittaa ja tilasin siihen hennesiltä sellasen neulospaidan et saa sit kädet piiloon kirkossa ja jos tulee kylmä ja sitten sukkahousut ja pari nättiä korua siihen nniin avot, saa luvan kelvata :p

Mulla sitten vaivaa tuo lonkka kunnolla, tehnyt hommia tässä enemmän, niin se äityy heti, eilen illalla en meinannu päästä sängyssä kääntyyn kun sattu niin pirusti minne suuntaan vaan yritti kääntyä, pakko tosin on käydä vielä tänään peseen noi loput matot, sitpä saa vaan olla :snotty:

mä en osaa vaan olla ilman puhtaita mattoja syksyllä/talvella :xmas:

Mutzilla ja tirriäinen 17+0 POKS! :heart: :heart: :heart:

Potkuja tuntuu jo, ei enää sellaista myllerrystä vaikka sitäkin tuntuu mutta selviä potkujakin latelee jo :heart: :heart:
 
No mullaki onne miehe sisko häät 4.9 Et rv 21 ollaa ja aattelin käydä jonku mekon sitte tyylii viikkoa enne ostaa et mahtuu varmasti päälle. :D Kiva ku mun paino vaan laskee, tosissaan nyt 1kg tullu lätöpainoon, eli saman verra ku oli rv 9 paino, se nous mut nyt on taas siis laskenu. No iihan hyvä vaan. ;D En haluu olla mikää pulla siellä häistyä, muualta ku masusta siis. ;P

icefairy&Linnun Lyy 15+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja icefairy:
No mullaki onne miehe sisko häät 4.9 Et rv 21 ollaa ja aattelin käydä jonku mekon sitte tyylii viikkoa enne ostaa et mahtuu varmasti päälle. :D Kiva ku mun paino vaan laskee, tosissaan nyt 1kg tullu lätöpainoon, eli saman verra ku oli rv 9 paino, se nous mut nyt on taas siis laskenu. No iihan hyvä vaan. ;D En haluu olla mikää pulla siellä häistyä, muualta ku masusta siis. ;P

icefairy&Linnun Lyy 15+4
meillä on sitten kaverin häät saman päivänä ja sitten vielä 11.9 on siskon 30 vuotispäivät, joten juhlia riittää :D
 
pikkutoive: täytyyki kokeilla meinaa mulla ainakin laski toi verenpaine niin kauheesti sillon ko alko ne hirveimmät päänsäryt et josko just kahvi auttais ja parasetamoli :)

tänään täytyy varmaan lähteä dbtl humuun illalla. :) mistä tosiaan sinne keksii housut kun kaikki on liian kiriää :D
 
täällä alkaa migreeni helpottaa :heart: Johan sitä kestikin vajaa kaksi viikkoa, joten ihanaa kun voi olla suht normaalisti. Tosin heikottaa mua vieläkin, mutta pahin päänsärky on poissa, toivottavasti oksentelukin. Kävin töissä tyhjentämässä kaapin, multa loppui siis mun työharjoittelu. Joten meikä taitaa jäädä nyt työttömäksi mahaa kasvattamaan :D

Ihanaa kun teillä tuntuu jo potkuja :heart: Itsellä maha alkaa pikkuhiljaa näkyä, täytyykin tänään käskeä miestä ottamaan uusi kuva.

Mulla on seuraava neuvolakin vasta 18.8 ja ultra joskus syyskuun alussa. Noh, miehellä alkaa huomenna loma, joten päästään vähän lomailemaan :whistle:

neulainen ja klöntti 14+1
 
Huuh, kesäloma ohi ja paluu töihin edessä |O

Tekstiä on tullu parikymmentä sivua niin en ehdi kaikkea lukea, joten sen mitä muistan:
Uusille tervetuloa :flower: ja kaikille pääkivuista kärsiville voimia ja :hug: mulla on ollu vaan pientä jyskytystä, mikä on onneks toistaiseksi mennyt ohi panadolilla.
JA onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Neuvolakäynneistä: meillä on nyt väliä melkein kaks ja puoli kuukautta, mikä näin ensisynnyttäjästä tuntuu kamalan pitkältä :( ja raskauden ajan ohjeet ym. ne postitti kun ekaa neuvolaa aikanaan varasin, ja sit se täti sano perään et jos tulee jotain kysyttävää niin voin toki soitella puhelinaikaa tai sit kattoa netistä (ja anto pari nettisivua). Ja asutaan kuitenkin isossa, vauraassa muuttovoittokaupungissa. :x

Liikkeistä: mä en tunne vielä mitään, vaikka oon kauheesti yrittäny kuulostella. Tosin äiti sano, että mun liikkeet se tunsi vasta 20 vkon jälkeen, eli en hätäänny vielä.

Siinä olikin sit kaikki mitä mieleen jäi kun kuulumisia selailin. Taitaa raskausdementia vaivata jo. :ashamed:

Maha on pikku hiljaa alkanu kasvaa, se pömppää nyt sen verran et on siinä ja siinä olisko se läskiä vai vauvaa :D Olin eilen vaatekaupassa ja nauratti kun kaks teinityttöä tuijotteli mun mahaa ja supisi ja kuulin välistä vaan "vitun" ja "laihis" :LOL: Eipä oo ennen tollastakaan sattunu :D

Supistuksista: onkos teillä muilla ollu vielä? Mulla tais maanantaina ja eilen tulla aamupäivällä harjoitussupistuksia, kun tuntu yhtäkkiä et koko maha jännitty ja hengittäminen oli hiukan työläämpää. Ei siis suoranaisesti kipua tuntunu. Netistä lueskelin et se on kai keskiraskaudessa normaalia, mutta että jo tässä vaiheessa? :eek:

parel ja viuhti 15+0 POKS
 
ei ihmeitä täälä.
Väsyttää vaan kovin |O Kuinkahan paljo sit väsyttää ku on pienen yöheräämisiä :p no kaikki on sen arvoista :heart:

Supisteluista vielä että täälä on myös niitä ollut. Ei mitään kovin kovia mutta on kitenki ollu.

memmu ja valtsu 17+1 :heart:
 

Yhteistyössä