*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

herranjestas oltiin pudottu 2 sivulle....

Missä niitä alkuraskaus masukuivia on? itse en osaa kuvaa liittää mutta olis kiva käydä katsomassa :heart:

3 viikon päästä rakenne ultra, odotan niin kovin :heart: Mutta mies ei luultavasti pääse olleskaan :'( Olen niin pahoillani siitä sillä ne olis niin ihana käydä perheen kans ja sais mieski kokea jotain muuta kun hermoomiseni, lihoomiseni ja sen että vatsa kasvaa... Mutta meillä nyt niin tiukkaa taloudellisesti ettei voi kuvitellakkaan olla poissa töistä :ashamed:

Varmaan todella ikäviä noi migreeni kohtaukset :hug: Onneks minulla ei ole kyseistä vaivaa ja en varmaan pärjäis sen kans..

täälä muuten ihan poika olo, taidan koittaa laittaa sen nyt yksärillä meneen

memmu ja valtsu 16+6
 
Kiitos myötätunnosta! :heart: Ja avokado, noin mullakin meni, että mitään ei voi oikein tehdä sen päänsäryn takia kun se iskee. Mua vaan sairaalassa riepoteltiin lääkäriltä toiselle, kun eivät tienneet missä on vika. Itse olin varma migreenistä jo melkein heti alusta lähtien, mutta toisten lekurien mielestä se ei voinut olla sitä, koska en ole kärsinyt siitä aiemmin. Onneksi lopulta pari neurologia taas olivat juurikin sitä mieltä, että nimenomaan tämä raskaus on altistuttanut mut tälle migreenille, vaikka en tosiaan saanutkaan vielä virallista migreeniluokitusta.

Mä jouduin aika paljon pitämään puoliani, kun niin moni lääkäri vaan sanoi tän olevan raskauspahoinvointia :/ Mutta tosiaan kun intin ja intin, että ei kai nyt raskauspahoinvointi yleensä ala ihan yhtäkkiä viikolla 13 päänsäryllä, niin onneksi aloin lopulta saamaan oikean alan lääkäreitä katsomaan asiaa. Ja se naistentautien erikoislääkärikin piti onneksi mun puolia tosi hyvin, sekin oli alusta asti sitä mieltä ettei tämä todellakaan ole mitään raskauspahoinvointia.

Nyt mä lepäilen kotosalla aurinkolasit päässä :D

Memmu tuolla jossain on sellainen "masukuvia alla 20 raskausviikoilta" ketju, jossa niitä kuvia on.

neulainen ja klöntti 13+6
 
neulainen ai kamala..
mulla alkoi eilen hirvee päänsärky aamusta heti ja oli pakko lähteä töistäkin pois.lääke ei auttanu ja siitä' seuras paha olo ja hirvee jyskytys päässä. Verenpaineet laski 89/50 ja aivan järkyttävä olo. tosiaa pimeessä nukkusin vaan eikä voinut syödä. ja mukavasti ajattelin että aamulla herään ja se on ohi mutta ei alkaa taas jyskytys. hiljalleen pahenee. kohta varmaan taas pois töistä. voi hitto. tää kipu on nii kamala kun tuntuu et niskat sattuu, pää sattuu liikkeet sattuu . auts.
 
Siis yhä useammalla on pääkipua :eek: :ashamed:

Miullakin oli muutaman päivän pois ja nyt alkoi taas...oiskohan tällä jatkuvalla helteellä mitään tekemistä asian kanssa :attn: :headwall: :headwall:
sellaista kokonaisvaltaista jyskytystä täälläkin ja jos esim. kumartuu, pahenee entisestään :'(

Koitetaan jaksaa ja superhalit pääkivun kanssa taisteleville
:hug:

Pt ja Kille 16+1 :heart:
 
toivotaan että se on vaan tää painostava helteinen ukonilma mikä aiheuttaa ja pian ne katoaa pois :) on meinaa aika tuskaa varsinkin kun on duunia. Meillä vielä yksi lomalla viikon eli en voi pitää saikkea ellen sit tosiaan ihan joudu vuodepotilaaksi. olis inhottavaa hälyyttää toinen lomalta töihin :/

kyllä se tästä paranee vielä :) neuvolatäti sanoi että otta pillereitä ja juo vissyä :D auttaa varmasti! :p mutta jaksamisia neidit :hug:

misteli ja 16+2
 
täällä helteiden myötä tullut huimaus joka vaivaa koko ajan noustessa, ihan sama vaikka 20cm nouse niin jo huimaa niin että koko huone pyörii, paineet oli eilen normaalit neukussa kuitenkin
ja kamala väsymys on taas päällä, jos menen pitkälleni että luen jotain niin luen aikani ja jos kylkeni käännän hetkeksi niin nukahdan heti :snotty:

Mutzilla ja tirriäinen 16+5
 
Hei vaan pitkästä aikaa. 15 sivua tekstiä oli luettavana ja 4 päivää meni niitä lukiessa. :) Ensin oli vieraita kylässä ja sen jälkeen lähdettiin reissuun sukuloimaan (missä ollaan vieläkin). Ei viitsi kauaa yksin koneella istuskella, niin on lukeminenkin jäänyt.

Tervetuloa uudet pinoon! :flower:

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista. Olisi todellakin hienoa, jos kukaan ei tässä pinossa saisi huonoja uutisia nt-ultrassa.

Piupula: Mahafiiliksiä eli se epämiellyttävä tunne tuli vaan kun nostelin painavia tavaroita. Eli ei muistaakseni ollut supistuksia levossa ollenkaan. Nyt ei oo enää niitä ollut, kun oon vältellyt nostamisia. Tietenkin normivihlaisuja on ollut, kun aivastaa kyljellään maaten jne. Olikos sulla ne jo nyt helpottaneet vai vieläkö niistä kärsit?

MamiMansikka: Mulla on opinnot loppusuoralla eli vielä olen opiskelija. Saa nähdä saanko suoritettua kaikki vuoden loppuun mennessä. Valmistuminen on vähän venynyt, kun viime syksynä paineet valmistumisesta ja siihen päälle tammikuinen keskenmeno saivat mielen matalaksi viime keväänä.

Facebookista: En taida vielä liittyä ryhmään, vaan katson sitten raskauden loppusuoralla tai syntymän jälkeen asiaa uudelleen. Ei paljon tule facebookissa kirjoiteltua ja voi olla etten viikkoihin siellä edes käy. Niin ja ei mulla ole siellä tällä hetkellä kuvaakaan, joten ei siitä olisi teille hyötyäkään. :)

Kaikenlaisia neuvolakokemuksia näyttää olevan. Pahoittelut niille, joille on sattunut huonompia käyntejä. Toivottavasti tilanne helpottaa kesälomien jälkeen, kun väkeä on taas enemmän töissä ja pahin kiire hellittää.

Vappupommi: Minä en ole vielä tuntenut liikkeitä kertaakaan. En ainakaan ole tunnistanut niitä. Kateellisena täällä lueskelen muiden kokemuksia, sillä onhan tämä raskaus jo 17+ viikoilla. :) Ajattelin, että liikkeitten tuntemisen jälkeen voisi kertoa omille vanhemmillekin, mutta nepä antavatkin odotuttaa itseään.

Neulainen: Voimia, rankan sairaalareissun olet joutunut kokemaan. Toivottavasti olo lähtee kohentumaan. Mulla ei onneksi ole ollut migreeniä vuosiin muutamaa auraa lukuunottamatta. Teini-iässä siitä kärsin ja se järkyttävä särky ja oksentelu ei ollut mukavaa. Hormonimuutokset sen mulla ainakin silloin aiheutti, joten olen neurologien kanssa samaa mieltä, että migreeniltä sinullakin kuulostaa.

).:) Kesäflunssa on parantunut hyvin ja viime viikot on raskauden kannalta ollut melko hiljaista. Maha on kyllä selvästi kasvanut, kun aiemmin se muodostui kohdun aiheuttamasta alakummusta ja ylös siirtyneestä muusta mahasta, niin nyt maha on yksi isompi pallo ja alkanut näyttää oikealta vauvamahalta. :)
Närästys on vaivannut nyt toista viikkoa ja olen joutunut rennieitä vetämään paljon. Pitää opetella syömään kevyemmin, kun ei tuo ruuansulatus enää toimi samalla vauhdilla kuin ennen raskautta. Lisäksi sain selkäni kipeytettyä noidanuolimaisesti ja jouduin siihen ottamaan paratabsia. Onneksi kipu meni jo pois, sillä kävely oli tosi hidasta, kun joka askeleella säteili kipu jalkaan.
Muillakin oli ollut huimausta ja niin täälläkin. Huimauksen määrä vaihtelee päivittäin, mutta pahoina päivinä ei pysty kauaa seisomaan, kun voimat katoaa ja pitää päästä istumaan tai mieluummin jopa makuulle.
Voi kun liikkeet tuntuisivat jo pian. :) Nyt reissussa ei ole saanut sydänääniäkään kuunneltua kaverin dopplerilla, niin ei tiedä miten masussa voidaan.

Tuittu- ja pikkuinen 17+1
 
Noniin :) Eilen en siis päässytkään kommentoimaan niin kuin suunnittelin :/

(.) Lähdin sitten töiden jälkeen istumaan päivystykseen supistusten takia, kysyitpäs sopivasti tuittu :p Eilen tuli sellanen 5-10min kestävä supistus, joka sai tuskahien nousemaan pintaa :/ ja sen jälkeen tuli sellasia pieniä kipuja. Soitin neuvolaan, vaikka mulla on tänään päivällä sinne aika, että mitäs nyt pitäs tehdä ja neuvo mut päivystykseen. Siellä oltiin miehen kanssa sitten 2h, multa otettiin 2putelia verta ja pissanäyte ja katsotiin kohdunkaulan tilanne silmämääräsesti ja ultralla. Kohdun kaula oli 45mm pitkä, eikä oo lähtenyt aukeemaan -ONNEKSI!! päivystyksen gyne sano mulle, että joillakin vaan tulee tälläsiä, eikä laittanut mihinkään vuodelepoon eikä muuta.. Mahtavaa oli kyllä, että toinen oli elossa, vaikka pikkusesta ei nähnyt kuin pyllyn ja potkivat jalat, mutta elossa oli.. Aloín jo miettimään, että mitä, jos onkin nyt jotain tapahtunut ja toinen nukkunut pois ja siksi supistelee.. Täytyy tänään jutskata neuvolassa enemmän asiasta ja kuunnellaan varmaan sydänäänet :heart:

kantoliinasta Meillä on sellanen pitkä frotee liina :) en osaa sitä vielä käyttää, mutta pitääpi opetella :p Mutta sitä olis tarkoitus käyttää, varmaaankin on kätsy, kunhan siihen tottuu :D

päänsäryistä kärsiville :hug: ja voimia. Itsellä ollut ihan vain pieniä, jotka menny panadolilla ohi, vaikka muuten kärsinkin migreeneistä.. Nyt ei ole iskenyt vielä yhtään :) *koputtaa puuta*

neulanen Paljon voimia :hug: Toivottavasti olo lähtee kohenemaan ja saat itsesi kuntoon :)

hmm.. paljon mun piti tässä kommentoida, kun oli kaikenlaista kirjoiteltu, mutta ei tää lahopää nyt muista :headwall: :headwall:

Paljon voimia kaikille helteiden keskellä :heart:

piupula ja leevi 16+4
 
Heippis,

mulla ainakin tuo helle on ihan selkeästi ollut päänsäryn aiheuttaja. Käytännössä koko ajan särkee, mutta ei ole migreenisärkyä.

Mulla on myös aurallinen migreeni ollut vaivana ihan lapsesta saakka. Migreeni on riehaantunut aina alkuraskaudessa, mutta rauhoittunut sitten sen jälkeen. Aiemmissa raskauksissa olen kiltisti vain kärsinyt panadolin voimin, mutta tällä kierroksella oli pakko käydä kertaalleen tiputuksessa hakemassa apua ja kaksi kohtausta olen hoitanut panacodilla. Eihän se mikään täsmälääkkeen veroinen ole, mutta vie kivulta pahimman terän.

(.)

Ultrasta terkkuja, istukkaa tutkittiin taas tänään. Isohko hematooma siellä on, mikä vuotaa tiputtamalla koko ajan. Kuulemma ongelmia voi tulla myöhemmin, jos se ei sieltä pääse kokonaan pois, koska se hematooma on hieman istukan reunan alla ja jos se siitä kovasti alkaa istukan alle työntyä, voi koko istukka irrota. Näitä tylyjä uutisia näköjään tulee vähän joka kerralla, onkohan tässä raskaudessa sitten noiden aiempienkin raskauksien krempat mukana...? :/
Sen sijaan se edelliskerralla mainittu kohdun seinästä irti oleva sikiöpussi ei tämän lääkärin mukaan ole mikään ongelma: toisilla se vain kiinnittyy vähän myöhemmin.

Kreecher ja Ötys 14+2
 
Pääkivusta oli monet kärsineet.. Muistattehan juoda koko ajan? Ja syödä jotain,missä on suolaa, että nesteet myös imeytyy? Itsellä ainakin tuli yhtenä iltana kamala päänsärky ja verenpaineetkin laski, kun en ollut juonut riittävästi.. :/ Suosittelen vissyä, missä on suolaa (ainakin ihan tavallisessa VICHYssä sitä on..) Näin! =)

Täällä on tuskastuttavan kuuma.. Ei haluta edes ulos lähteä. Mutta toisaalta, en valita, kohta taas kärsitään pitkästä ja kylmästä talvesta. Täytyy yrittää nauttia nyt tästä!:)
 
minä juon vettä 1-2 litraa päivään ja huolehdin suolankin saannista ja syön suhtkoht monipuolisestikin, mulla tosin se huimaus vaivana, ei päänsärkyä (ainakaan vielä, koputtaa puuta)

Mutzilla ja (poika)tirriäinen 16+5 :heart:
 
Luojan kiitos mulla ei oo päänsärkyä ilmaantunu. Se tästä vielä puuttus :'(

Neulaselle kovasti tsemppiä :flower:

(.) olo edelleen epämääränen. Vatsaa kipuilee. Huomenna aattelin aamusta soittaa äityispolille jos vielä jatkuu.

T. tammitähti ja tirppis 15+3
 
Wanda36 tervetuloa. :flower:

voi neulainen :hug: Jospa nyt sitten olo kohentuisi ja pääsisit tuosta kamalasta olosta...

Mutzillalle onnea hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Täällä ei ihmeempiä... Lähen tästä ulos likkojen kans...

Shamandalie ja Itikka 16+0 POKS :heart:
 
Liikkeitä ei täälläkään oo vielä tuntunu.. kovasti koitan monesti makoilla paikoillaan jos vaikka jotain tuntuis, mutta ei. =) ehkä ne sieltä kohta tulee kun 16 viikolla jo mennään..

Mä oon innostunu kutomaan vauvalle villasukkia =) oon jo pari paria kutonu ja vielä pitäs yhdet kutoa itelle ja veljen tulevalle lapselle sit myös pari paria =)

Närästystä on ollut välillä todella paljon, nyt taas helpompi hetki menossa. Alkuraskauden aikana vaivannut lonkkakipu on palannut taas. Välillä sängyssä kääntyminen sattuu tosi paljon ja jos istuu jalat koukussa sohvalla vähänkään pidempään niin on tosi vaikee päästä ylös ku tuntuu ettei jalalla kärsi seistä.. Neuvolalääkärin mielestä oli ihan normaalia, mutta en oo kyllä yhtään varma että kuunteliko se edes mitä siltä kysyin ku halus vaan nopeesti saada seuraavan potilaan sisään hoidettavaks.. Pitää ens kuussa neuvolatädiltä kysyä uudestaan.

Neuvoläkäynneistä Täällä mä oon saanu neuvola-ajat suunnilleen neljän viikon välein ja siihen vielä lisäksi oli nt-ultra. Että täällä onneks ihan kohtuu lyhyin välein vaikka useemminki vois käydä ni tietäs että toinen on matkassa mukana, varsinki nyt ku ei vielä liikkeet tunnu :D

Väsymys tosiaan palannu oikeen urakalla takasin. Hetken oli jo ihan normaali olo sen suhteen, mutta nyt taas väsyttää kokoajan.. yövuorojen jälkeen oli kaks vapaata ja molempina öinä nukuin 12 tuntia ja silti olis vaan voinu nukkua...

(.) saatiin ensimmäinen vauvan vaate viime viikolla kun mun isovanhemmat tuli eteläsuomesta käymään täällä ja ne toi mulle synttärilahjan ni mukana oli suloisen pieni potkupuku =) Kyllä on mun mummu niin iloinen ku kuuli että oli ensimmäinen vaate mikä tulevalle pikkuselle tulee :D

Sparkle86 ja Viuhti 15+2
 
Täällä ei kans ole yhtään liikettä havaittu. Välillä sellaista painon tunnetta vatsassa, mutta ei muuta. Kait se on aika vaikeaa huomata, kun ei yhtään tiedä miltä ne liikkeet tuntuu.. Vatsa on kuitenkin varsinkin aamuisin tosi kova ja kasvanut, pikkuhiljaa alkaa raskaus näkymään ulospäin. Ja niitä ilkeitä vihlauksia on edelleen.. Loppuvatko ne jossain kohtaan raskautta?

Mun äiti sai migreenin mua odottaessa ja on kärsinyt kohtauksista siitä lähtien. Toivottavasti tämä ei kulje suvussa ja migreeni hyppäisi mun yli. Kaikille päänsäryistä kärsiville tsemppiä ko. vaivan kanssa olemiseen ja elämiseen.

Marde ja Milli 16+3
 
hui että oli tekstiä! Nyt ei siis taas muista mitä piti kommentoida..
tosiaan maanantaina kävin sen ekan sokerirasituksen jo pois alta, kerkesin vaa noppeesti nähä että paastoarvoksi anto 5 tasan.. ensit tiä onko se paha vai hyvä vai mitä ku eine sielä labrassa mitään kerro :/
Mökkeilty ollaan ja päänsärkyä on tääläki! se kumma iskee iltasin ja kestää koko yön ja aamula helpottaa ku nousee ylös.. pahinta on siis se makoilu/nukkuminen :/ onneks nyt on pari päivää menny ilman särkyä!!
Kummallista kun sitä tuntuu vain toivovan tyttöä ja pelottaaki että jos se on poika nii ossaako sitä hoitaa :eek: outoja ajatuksia :/ kun esikoinen on tyttö nii tuntuu että se oli niin helppo ja haluaa toisenkin helpon :D noh.. sama se silti kumpi sielä on, ehkä tunnen itseni enemmän tyttöjen äidiksi :eek: sori hölmöt ajatukset,kaikkee sitä tuleeki mieleen raskaana ollessa..
Liikkeistä täälä tuntu eilen aivan ihanasti potkut ja möyrimiset! ei voinu todellakaan erehtyä! Ihanaa ku esikoisesta ne tuntu myöhään.. joskus lähelä rv20..
Neuvolaa ootetaan täälä ja se on 9.8 :) eli se on toinen neuvola!
13+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
hui että oli tekstiä! Nyt ei siis taas muista mitä piti kommentoida..
tosiaan maanantaina kävin sen ekan sokerirasituksen jo pois alta, kerkesin vaa noppeesti nähä että paastoarvoksi anto 5 tasan.. ensit tiä onko se paha vai hyvä vai mitä ku eine sielä labrassa mitään kerro :/
Mökkeilty ollaan ja päänsärkyä on tääläki! se kumma iskee iltasin ja kestää koko yön ja aamula helpottaa ku nousee ylös.. pahinta on siis se makoilu/nukkuminen :/ onneks nyt on pari päivää menny ilman särkyä!!
Kummallista kun sitä tuntuu vain toivovan tyttöä ja pelottaaki että jos se on poika nii ossaako sitä hoitaa :eek: outoja ajatuksia :/ kun esikoinen on tyttö nii tuntuu että se oli niin helppo ja haluaa toisenkin helpon :D noh.. sama se silti kumpi sielä on, ehkä tunnen itseni enemmän tyttöjen äidiksi :eek: sori hölmöt ajatukset,kaikkee sitä tuleeki mieleen raskaana ollessa..
Liikkeistä täälä tuntu eilen aivan ihanasti potkut ja möyrimiset! ei voinu todellakaan erehtyä! Ihanaa ku esikoisesta ne tuntu myöhään.. joskus lähelä rv20..
Neuvolaa ootetaan täälä ja se on 9.8 :) eli se on toinen neuvola!
13+2
Tässä näitä arvoja siulle;

Paastoarvo oltava alle 5,3
1h jlk oltava alle 10,0
2h jlk oltava alle 8,6


Elikkäs jos siulla oli se paastoarvo tasan 5, niin sehän oli loistava :heart:
Toivotaan että muutkin arvot ois yhtä hyviä.

Pt ja Kille 16+1 :heart:
 
mulla on joka päivä se juomavarasto mukana pulloissa et varmasti tulee juotua se oikee määrä juomaakin :) mut ei auttanut, höh. hei nyt opettelen lisäämään kuvaa kun sain kerrankin pientä todistusaineistoa et maha vähän kasvaa..ja nii no ohan siin sitä kivaa turvotusta pääasiassa :)
 
Koita Kreecher ottaa itsellesi vesipullo? Neljä puolen litran pullollista on suht helposti juotavissa, kun pullo on lähettyvillä. :)

Huomenna neuvola 10ltä. Siellä on joku sijainen tällä kertaa, oma th lomalla. Mutta eiköhän sekin hommansa osaa!:)

iitu 14+5
 
Marde: Mulla on myös tuommonen kova pallo vatsassa aamuisin. Pistin sen merkille viime viikolla eli juuri 16+ viikoilla. Jos herään kyljeltäni, niin pallo on navan sivulla. :) Siitä se sitten katoaa, kun olen hetken ollut ylhäällä. Todella outo pallukka, en tiedä mitä se oikein sisältää. :LOL:

Ai niin ja täälläkään ei tule vettä juotua tarpeeksi. Saattaa olla että juon aamupalalla lasin mehua ja teetä, päivällä ehkä lasillisen jotain ja illalla nukkumaan mennessä pari lasia vettä. Janon tunne saisi tulla useammin, niin muistaisi juoda tarpeeksi.

Tuittu- ja pikkuinen 17+1
 
Heips!

En oo jaksanut/kerennyt kirjoitella muutamaan päivään. Päivällä ei kerkee ja iltaisin iskee sellainen hyytymys ettei järki luista ollenkaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Karkki81:
Mulla on jotenkin ollut poikaolo ja olenkin yrittänyt miettiä kivaa nimeä/nimiehdotusta. Tänään surffailin nimisivustoilla mutta jotenkin vain noita kivoja tyttöjen nimiä tulee eteen. Tuntuu että kaikki kivat poikanimet on jo lähipiirissä käytössä. :p
Mä en tiedä mikä olo mulla on, mutta se on kyllä tosiasia että kivoja poikien nimiä on harvassa. Nuorimman nimi lyotiin lukkoon edellisenä iltana ennen synnärille menoa, typsyn nimi oli jo valmiina kuukausia ennen. Nyt on vieläkin se sama tyton nimi mulla mielessä, mutta jos onkin poika niin saa tosiaankin kiven alta sitä nimee sit kaivaa. :headwall:

Taitaa olla tosiaankin et säästyttiin huonoilta uutisilta. *Koputtelee puista lanttuaan.*
Jeccika niin on tosiaankin se toinen ultra vasta silloin. Ulkomaalaista logiikkaa. ;) Eli siis ekassa rv14 katsovat lähinnä et viikot vastaa menkoista laskettuna ja se toinen ultra rv31 on sit et onko kaikki suht koht ok. Eli siis koskaan ei tehdä seulontaa tai kunnon tarkastusta ajoissa et vois pysäyttää jos haluaa/on pakko. Eli tilanne on se et "sen sian" saa tosiaankin säkissä.... Eli kyllä on tullut huokaistua syvään kun noi molemmat ovat syntyneet ja saaneet terveen paperit. :ashamed: Et sellaista. Tietty jonnekkin yksityiselle pääsee ja erityisiinkin tutkimuksiin jos vaan haluaa päästä rahoistaan eroon.

Wanda36 tervetuloa :wave:
neulainen :( :hug: ja kaikille muillekkin halit joita vaivaa migreeni. Tuo on totta et varsinkin helteellä on sitä nestettä saatava muuten tulee huono olo sellaisillakaan joilla ei muuten tule. Sitten on tietty te joilla on ihan kunnon migreeniä... Ei oo varmasti helppoa, ei...
:flower: Mutzilla :flower: Ihanaa et kaikki oli hyvin!
Kuvia en pysty ottaa kun kamera hajosi viime viikolla ja en oo vieny vielä korjaukseen. Sit en tiedä mis on johto tohon mun puhelimeen... :kieh: Eli nyt ei onnistu tosiaankaan.
piupula ja Kreecher :hug: molemmille!

Omaa Mulla meni muutama päivä ihan hujauksessa kun oli kaikkee hommaa. Viime talvi tehtiin jatkoa taloon ja nyt sit aiotaan maalata joka huone: katot ja seinät. Aloitettiinkin se homma sit ja homma menee vähä silleen et mä pidän lapsia kiireisinä ja vahdin etteivät mee tuhrimaan kun mies maalaa.... No onneks kun ton saa tehtyä niin sit ei toivon mukaan tarte maalailla aikoihin.
Onko muille tullut mielihaluja? Mulla tekee mieli kaikkea raikasta: kurkkua, tomaattia ja satsumoita eniten. Sit kans maitotuotteet maistuvat enemmän.

Nyt alkoi taas katkomaan joten on parempi lopettaa...

NP ja Pluto 15+5
 
Huomenta! :wave:

Töissä taas ja iltapäivät häviää töiden jälkeen johonkin :p En siis eilenkään kerennyt koneella käymään :( Tällästä tää varmaan on seuraavat 2,5viikkoa, eli saattaa olla, että elän aika hiljaiseloa täällä ja fb:ssa, kun ei meinaa päivä/jaksaminen riittää..

neuvolakuulumisia

nyt viimeksi
verenpaine 109/55 (120/72)
hemoglobiini 122 (134)
pissa neg (neg)
liikeet ++ (++)
sydän + (+)
paino 70,4 (69,4)

Rautakuuria mulle suositteli väsymyksen takia ja kyseli paljon tosta verenpaineesta, että onko aikasemmin ollut alhaiset paineet, mulla yleensä ollut joku 120-130/80-75, mutta ei huolissaan ollut, kun ei mua oo huipannut tässä olleskaan :) Sydänääniä etsittiin aika kauan, kun kaveri ei halunnut paikallaan pysyä, mutta saatiin kuuluviin :heart: syke oli 140 :) Kyllä se vaan on ihana ääni :) :)

Kreecher :hug:

Anteeksi taas, omaanapaa ja pikainen käynti.. :ashamed:

piupula ja leevi 16+5
 

Yhteistyössä