*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Alkuperäinen kirjoittaja Susannna:


Joko muuten kaikki on np-ultrassa käyny joille se kuuluu? :)




Niin, eiköhän nyt kaikki ole käyneet jotka ovat halunneetkin....? Eli me tammikuiset säästyimme huonoilta uutisilta? Peukut pystyyn että niin käy sitten elo-syyskuussakin kun on rakenneultrien aika.

Mä EHKÄ täällä olen tuntenut vähän liikkeitä....mut aika hentoja ovat vielä jos niitä ovat. Mutta eiköhän en tästä pian voimistu. Istukkakin on takaseinässä eli ei oo niitä vaimentamassa. Onkos muita jotka ei vielä ole liikeitä tunteneet, ajattelin että melkein kaikki jo taitaa olla?

vappupommi 16+3

muoks: mitenhän tää taas tälleen... mut joka tapauksessa lohduttavaa "? Kohtu kasvaa, ja nousee esiin lantio-ontelosta. Vyötäröä ei ole enää 'olemassa'" nyyh....
 
Tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Neuvolakäynneistä: Näyttää olevan tosi paljon vaihtelua eri kuntien käyntännöissä. Mulla oli eka käynti rv 9 seuraava vasta rv 21 eli melkein KOLME kuukautta väliä. Ja esikoista odotan eli vähän kyllä ihmetyttää. Noiden neuvoloiden välissä kyllä 2 kpl ultrakyntejä eli rakenneultra olisi jo reilun kahden viikon päästä, toivottavasti kaikki siellä hyvin.

Liikkeistä: Täällä tuntunut jo pienen pieniä liikkeitä ja välillä maha näyttää olevan ihan toispuoleinen, kun masuasukki on onnistunut asettelemaan itsensä vähän oudompaan asentoon :D

Omaa napaa: Loma alkoi ja ensi viikolla lähdetään hakemaan kunnon D-vitamiiniannokset etelän lämmöstä. Tätä lomaa on odotettu!

Täpläkäs 17+0
 
Moikkis!

Täälläkin tuntuu hentoista liikehdintää. Kolmoselta tuntui jo 12+5, nyt ehkä tuo etinen istukka vaimentaa sen verran, että hyvin hennosti tuntuu ja pitää maata paikallaan ja keskittyä, että tuntee. Mutta voi ne liikkeet tuntua ajoissa. Mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, mikä kenties edesauttaa asiaa.

Täpläkäs, sama juttu, etelään suunnataan täältäkin! Kreetaa kohti siis matka ja mukana kaksi vanhinta lasta ja ystävätär. :)
Hieman hirvittää, jos tää istukka alkaa temppuilla siellä, mutta täytyy vain toivoa parasta. Ja Kreeta on onneksi sen verran iso saari, että sieltä löytyy ihan kunnon sairaalat ja kreikankielen taito pitäisi riittää selventämään, mistä on kysymys, jos ongelmia tulee.

Nyt lyö jotenkin ihan tyhjää, en keksi mitään jaariteltavaa, joten vaikenen.

Kreecher ja Ötys 14+0 *poks*
 
Minä en oo oikein jaksanu kirjotella missään, jotenki aivan veto pois ollu koko päivän tänäänki. Nukuttiin 2,5h päikkäritki vielä tuossa ja silti vois nukkua lisää. Ukkoki lähti taas työreissulle eli torsai-iltaan ollaan kahdestaan pojan kanssa.

Liikkeistä sen verran että kyllä niitä jo tuntuu ja välillä oikein kunnon mekkalaki tuntuu olevan :) Tarkistin tuosta pojan aikasesta odotuskirjasesta niin sillon on ensimmäiset liikkeet tuntunu 17 viikolla ettei tää nyt niin kauheesti aikaistunu nytkään :)

Susanna & MyttyRyttynen 15+2 :heart:
 
Nullpointsmeniköhän nimimerkki oikein ku ei jaksa tarkistaa! miten se toinen ultra sielä vasta rv31?? minusta kyllä aika myöhään jos kattoo että täälä on viikoilla 20-22 :eek:
Mulla oli esikoisesta 22+ jotain ja nyt toisesta näytti olevan 20+ jotain :p sen jälkeen ultria ei kyllä tääläkään ole.. paitsi sitte lääkärineuvola on rv 27 nii sielä ultrataan samala myös jos haluaa :p

sattaa vettä ja on tylsää :(

mutta ainaki rv 13 :) POKS
 
vappupommi:Täällä ainakin yksi ketä EI ole vielä tuntenut liiikkeitä. Menossa nyt 13+4. Esikoisesta tunsin ekan kerran kuplintaa/värinää 14+3 ja siitä sitten päivittäin pikku hiljaa voimistuivat potkuiksi :heart: Mielenkiinnolla odotan josko viikon päästä voisi alkaa niitä tuntemaan :) Doplerilla ainakin kova elämä masussa ja kova jumputus :heart:

ON:Mulla on jo lantio hävinnyt :eek: Kaverit väittää masun olevan jo selvä, mutta itsepäinen kun olen, laitan edelleen syyn turvotukseen :D En vaan saa päähäni miten se voi jo näin pyöreä olla kun vauva vasta niiiiiin pieni, 7cm noin. Aamuisin vatsa vaikuttaa hetken hoikemmalta, mutta riittää kun syö leivän ja juo kupposen kahvia niin siitä lähtee paisumus :LOL:

Toive81 ja Sintti 13+4
 
väsymys painaa täälä.. on se kumma ku on kaks päivää töis niin sit vois vaan nukkua... miten jaksan ens viikosta eteenpäin töitä ???

eipä täälä muuta sen ihmeellisempää... niin juu näin unta viime yönä et sain kehitysvammasen lapsen :ashamed: osas jo kävellä ja puhua ja ymmärsi kaiken, mutta vain ulkonäöllisesti oli poikkeava... painajainenhan uni oli, mutta unessa silti rakastin häntä ja ajattelin että näillä mennään sit.......... outoja unia...
Ehkä alitajunnassa sitten mitin asiaa ku tottakai terveen haluan, mutta mielestäni en ole asiaa yhtään panikoinut saatikka juurikaan miettinyt..
Niin ja perään näin toisenki painajaisen että minä ja mieheni erosimme :ashamed: ehkä se tuli siitä ku illalla viimeksi riitelimme ja emme sopineet enään illalla asiaa

memmu ja valtsu 16+4
 
Memmu86 minä oon kans alkanu näkee ihan ihme unia. Tosta matkasta varsinki mikä pitää synnärille ajaa. Tilattiin ambulanssi niin tuliki taksi joka ei oikein tienny mihin ees ajaa. Ja noita erounia näin poikaa odottaessa aivan koko ajan, mutta yhessä ollaan vieläki vaikka kuin unet pelotteli :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja icefairy:
Meillä tuon pojan ikäset kaverit täältä netistä, ni tosi moni jo ilma vaippaa!! Ja ikää siis 1v 9kk. Mut täällä näköjään puhutaan vasta että 3v alettais olee ilma vaippaa.. et nou hätä siis ku meiä poika ei suostukkaa istuu potalla. :D saati sitte tää puhe, ei puhu kun omaa kieltä. Äitiä ja isääkää ei oikee sano. Mun pieni vauva. :p
HUH. Mies kävi hyppää tänää denjin ja oli se aika hullua, pelotti mua varmaa enemmän! :)

icefairy&Linnun Lyy 14+5
Mä en jaksa ottaa vielä paniikkia että neiti lähes 3v on vaipoissa. Kuten kirjoitin, esikoisella se jäi lähes kerralla pois ja myönnetään, olen niin laiska äiti, etten jaksa niitä raivareita kun pitäs kesken leikkien mennä potalle. Toisinaan kun kuitenkin käy. Ja onhan se lapsesta kiinni, tiedän muutaman alle 2v kun olleet päiväkuivia. Lupaan huolestua, jos vielä 4 vuotiaana ei ole ilman vaippaa. Sitten syytän jo itteeni. ;)

Kreecherille kiitos. :flower: Nyt on taas jo vähän parempi fiilis, katotaan kuin huomen käy.. :whistle:

En muista kerroinko jo, mut yks ilta tossa kun oltiin nukkumaan menossa ja Itikka alkoi möyriä, niin mies sanoi tuntevansa sen vaikka mulla tota rasvakerrosta onkin. :whistle: Potkuja ei tunnu, mut möyrintää ja sanoi et kun hänen käsi oli mun mahalla, niin tuntui kun paineen tunne vaihtoi paikkaa. Ei ne varmaan niin kovia ilmavaivoja voineet olla... :LOL:

Käytiin viime viikolla kaverin luona, ja sain häneltä laitteen, josta vannoin ettei meille tule, doblerin... :LOL: Sydänääniä en sillä ole kuuluviin saanut kuin pikaisesti kerran tai kaks lyöntiä mutta ne kohahdukset kuuluu kun kaveri muksii siihen. :heart: Ja kun samalla selkeästi tuntuu möyrintää ja antura on paikallaan, niin onhan se yhtä hyvä kuin sydänäänet... ;)

Nyt tämä menee kyttäämään CSIn ja sit nukkumaan... Oltiin tänään serkun lasten synttäreillä ja voi sitä menoa. :LOL: Tulihan siltä matkalta kotiin tuliaisiks vähän vadelmia. :p Meillä niitä ei muut syö, joten pakastin osan itseäni varten ja osan söin... Ne on vaan NIIIIN hyviä... :p



:wave:

Shamandalie ja Itikka 15+5 :heart:
 
Mun vatsa on turvonnut viikossa ihan käsittämättömästi :eek:
En ymmärrä.. viime viikolla vielä käytin normishortsejani ja tänään kun koitin pukea niitä päälleni, -oli kuin eri housut! Ei siis puhettakaan että olin saanut niitä jalkaani!
En kyllä käy täksi kesäksi mitään mammashortseja ostamassa kun mulla on noita äitiyshousuja kuitenkin monenlaiset.. viimeiset helteet lusitaan sitten pitkissä housuissa koska tuntuu ihan naurettavalta enää tässä vaiheessa ostaa kesävaatteita joille ei sitten enää ens kesänä olekaan käyttöä..

Kummia unia joillain ollut, minä en itse ole vielä aiheeseen liittyen unia nähnyt mutta mies senkin edestä.. mies muutenkin näkee paljon unia ja nyt raskaus on syöpynyt niin alintajuntaan että mies nukkuu taas levottomasti, mitä kummallisempia unielokuvia katsoen :whistle:

Liikkeitä olen tuntenut nyt muutaman päivän ajan, varsinkin ruokailun päälle jos olen oikassut itseni sohvalle niin vatsassa on alkanut tuntua pieniä hipaisuja ja kuplintaa =) :heart:
Esikoista odottaessani muistan ekat liikkeet tunteneeni vasta rv 16 + jotain mutta nyt tuntuu ihan selvästi jo tässä vaiheessa =)

Neuvoloissa on huimia eroja mutta tosiaan vantaalla mulle sanottiin että rv9 ja seuraava neuvola rv 20 , jos jotain huolta ja hätää välissä niin pitää hakeutua synnärille.
En ala soittelemaan neuvolaan ja kyselemään saisinko tulla kuuntelemaan sydänääniä vaikka ne niin mieluusti jo kuulisinkin.. sitten soitan jos mulle tulee jotain huolia mutta nyt kun pientä liikehdintääkin on alkanut tuntua niin luotan siihen että kaikki on ok..
Onneks ennen seuraavaa neuvolaa on sentään rakenneultra synnärillä, syyskuun alussa sitten..

Avokado 14 + 2 :heart:
 
Huomenta! :wave:

Täällä itsekkin olen pitänyt hiljaiseloa tämän viikonlopun niin täällä, kuin fb:ssa. Viikonloppu vilis vaan silmissä ohi :/ Piti tänään aamulla herätä todellisuuteen, että maanantai sieltä taas tulla tupsahti. :headwall: Nyt aamusesta taas töissä kiirusta, niin merkkailen vaan ja tulen iltapäivällä takaisin :)

piupula ja leevi 16+3
 
liikkeistä täälä niitä alettu tuntemaan viikolta 12 lähtien , mutta aika harvakseltaan.... mutta viime yönä tunsin hetken jo oikein kunnon möyrintää, tätä lisää :D :heart: :heart: :heart: aivan ihanaa tuo ku tuntee kunnolla ja sit alkaa tulla kunnon täkitys potkuja niin että vatsa oikein heilahtaa.... =)

Väsymys täälä painaa, eilen oli pakko mennä nukkuun 9 jälkeen ja klo 8 herätti likka, joten ainaki 10h tuli nukuttua.

Täälä myös maanantai masentaa, mies lähti töihin ja tulee vasta pe :ashamed: No sanoi että jos kerkee niin tulee välis käymään =)

Tänään labraan ennen kymmentä, sit saa taas seulontatuloksia ja toivottavati hyviä.... ja toivottavasti tuolta ei mitään tulehdusta löydy ku sitäkin katsotaan...

memmu ja valtsu 16+5 :heart:
 
Täällä alko aamu pahoinvoinnilla. Luulin, et ois menny jo ohi :'(. Masun kiristykset ja oudot tuntemukset jatkuu =(.

Unista: mä oon nähny melkeen joka yö jotain vauva tai neuvolaunia. Ei liene vaikee päätellä mitkä asiat pyörii mielessä :D.

Mulla alkaa mahan turvotus jo vähä laskea. Tilalle tullu kovempaa ja pyöreempää :). Pieniä potkuja ja hipasuja on tuntunu n. viikon ajan. Ihanaa :heart: Meinas neuvolatäti viime viikolla, et pikkunen majailee istukan takana.

T. tammitähti ja tirppis 15+1

 
Jee, ostin eile ekan äitiysvaatteen, meinaa farkut. Ne on aivan ihanan näköset päällä, mutta masu ei oo viel nii iso et tippuu koko ajan se tuubi osa. :D Sitten sain kaverin vanhat semmoset mustat äityshousutki, ne on tosi ihanat. Vähä semmoset juhlavammat. :p Mietin et voiskohan ne laittaa miehe sisko häihi, mut haluisin kuitenki jonku kauniin mekon. Ne on sillo ku oon rv 21. Eli ei viel kannata alkaa ettii, ku sit jos masu yhtäkkii kasvaaki ni ei mee mekko päälle. :p

Unista Mä en ole vielä nähny kyllä mitää outoja vauva unia. :)

Ainii ja tiiättekö! Eile tää pikku Lyy ei enää vaan pyöriny vaan ihan kunnolla potkas ja olevinaan tunsin sen käteen, ku pidin siis kättä masulla. Sitte ihan innoissaan miehel et nyt sä kyl pidät tossa kättä, mut eipä se enää sit halunnukkaa potkii, möyris taas vaan joka ei voikkaa tuntua. :heart:

icefairy&Linnun Lyy 15+1
 
:wave: pinoon!

Ihanaa, että noinkin moni jo tuntee pikkuisen liikkeet! :heart: Himppusen kateellisena lueskelen täällä, mutta samaan suuntaanhan sitä ollaan menossa, eli hissuksiin täytyy kuulostella mahaa sitten taas illalla. :)

Aika hiljaiseksi käynyt tämä pino nyt, eikä fb:ssäkään sen enempää taida tapahtua. Onkohan kaikilla nyt hiljainen mahavaihe? Ekat ultrat olleet ja menneet, neuvoloita harvakseltaan (!) ja rakenneultra vielä parin viikon päässä ensimmäisilläkin..

Pidänpä siis osaltani meteliä yllä, vaikkei mitään kuulukaan! :D

Spatz ja mahavaiva 13+1
 
täällä ois tänään se kauan odotettu ylimääräinen ultra :heart: :heart: reilu tunti vielä, pitäis mennä laittaan itteensä kuntoon ja syömään jotain pientä et kerkee sit nuo muksut heittää äidin luo siksi aikaa ja mennä katteleen sitten mitä masusta löytyyjään :heart: :heart:

Mutzilla ja tirriäinen 16+4 :heart: :heart:
 
Wanda36 tervetuloa :wave:

Liikkeistä Viime viikolla tuntu töissä semmosta kummaa värinää, mutta nyt on sit ollu hiljaiseloa. Luulen että se värinä johtu siitä jääpalakoneesta joka hurisee mahaa vasten kun kassalla on. :) Esikoisesta liikkeet tuntu joskus rv 18+, joten on tässä vielä aikaa niitä ootella.

Neuvolakänneistä Mulla ensimmäinen neuvola oli rv7+4, lääkärineuvola oli 13+0 ja suraava neuvola on sit elokuun lopussa. Ilmeiseti käydään kerran kuussa neuvolassa. Rakenneultra oli sit syyskuun lopussa olikohan rv 20+.

Esikoiselle ei ole vielä kerrottu mitään, mutta eiköhän hänellekin asia paljasteta tän viikon aikana. Saas nähdä mitä tuumaa kun on kohta 6v. saanut huomion aina itselleen ja sit pitäskin alkaa jakamaan. :) On se hieman hölmönä kattonu kun on välillä jouduttu sanomaan että varoa äitin masua. :)

Ulkona on hienon näkönen ilma ja minä joudun kykkimään sisällä. Nosti eilen lämpöja ja oli hieman oksennustautia. Mikään muu ei pysyny sisällä kun mustikkakeitto ja neste pieninä annoksina.

Lumis ja Tuikku 13+4 (12+2)
 
sori nyt tulee omaa napaa

Lauantaina päädyin sitten takaisin ensiapuun, kun oksentelu ja raju päänsärky ei ottanut loppuakseen mitenkään päin. Tuli samalla reissulla nähtyä myös synnytysvastaanotto ja mahassa oli onneksi kaikki hyvin. Mua siis vähän kuin riepoteltiin lääkäriltä toiselle, ja tuli nähtyä naistentautien erikoislääkäriä, silmä- ja yleislääkäriä, sekä viimeisimpänä päädyttiin onneksi neurologiin. Viikon helvetti on siis takana, ja vasta viime yönä alkoi olo kohoamaan. Ilmeisesti mulla nyt sitten epäillään kuitenkin migreeniä, vaikka päänsärky ei olekaan toispuoleista. Mutta koska se alkaa rajusti ja valot vielä huomattavasti pahentavat oloa, niin muutakaan syytä ei oikein ole. Lisäksi ilmeisesti raskaushormoonit altistavat kaikelle tällaiselle, tosin sitten taas raskauden takia mulle ei voida määrätä mitään täsmälääkitystä. Muutenkaan diagnoosia ei vielä kunnolla ole, koska kohtauksia pitäisi tulla enemmän, mulla on ollut nyt 2-3, ja ei voida tietää mitkä on oikeasti olleet migreeniä, mikä taas nestehukkaa.

Eli kolmen päivän sairaalareissu on nyt takana, ja vielä on vähän nuutunut olo. Pääsin vihdoin käymään suihkussakin, ja jotain pitäisi syödäkin. Loppuviikko meneekin sitten levätessä, ja ihan lääkärin määräyksestä. Sain mä nyt 1g panadolia reseptin, mitä pitää ottaa heti jos vähänkään siltä tuntuu. Rankkaa oli sairaalassa, sen voin sanoa. Ihanaa olla kuitenkin nyt kotona :heart:

Onko teillä muilla raskausmigreeniä ilmennyt? Ois kiva kuulla kokemuksia. Täytyy illemmalla tai huomenna lukea kaikki jutut kunnolla, mähän olen melkein viikon jäljessä :D

neulainen ja klöntti 13+5

(ja en mä mitään liikkeitä tunne, turvotusta on vähän, mutta maha alkaa pikkuhiljaa näkyä)
 
kääkkis
No jopas on neulasella ollut reissu :( Toivottavasti pysyy migreeni nyt poissa.

Mulla oli tänään aika säikäyttävä neuvolareissu, mutta onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin. Keskiviikkona menen sokerirasitukseen, jippii. Täytyy ottaa vähän iisimmin nyt näiden harjoitussuppareiden takia. Toivon, et ne vähenee kun ilmat viilenee.

Ei tunnu mulla vielä liikkeitä. Esikoisella tuntui 20+ viikoilla ja kuopuksella 16+. Pari viikkoa vielä, niin eiköhän se siitä =)

Täällä on neuvola ainakin kk:n välein ja loppuraskaudessa 2 viikon välein. Seuraava neuvola on mulla siis 25.8.

Tervetuloa Wanda :flower:

kääkkis ja pikkutakku 14+0
 
siellä se pieni oli ja möllötti, uniaika taisi olla, lopuksi sitten aloitti jumppaamaan :) istukka kun mulla etuseinässä niin se haittasi näkyvyyttä kun kuitenkin loppujen lopuksi pienet viikot, mutta siellä se näkyi ja pitkään ja hartaasti katteli jalkoväliäkin, meinasi poikaa, mutta sanoi että se on kuitenkin edelleen 50-50 suhde, jotta sitten rakenteessa selviää pikkuisen sukupuoli hyvällä tuurilla :heart:

seuraava neuvola on minulle ke8.9 omasta pyynnöstä kun se rakenne on silloin ke 18.8 niin eiköhän tässä kerkeä siellä neuvolassakin juoksemaan, saapahan samalla sitten ne äitiyspakkauslaputkin jo mukaan :) olisi jo seuraavalle viikolle rakenteesta antanut, mulla kuitenkin nyt kotona doppler ja saahan sinne aikaa meillä aika helposti jos jotain askarruttavaa on

Mutzilla ja (poika)tirriäinen 16+4 :heart:
 
Mutzilla: Kiva että kaikki oli ultrassa hyvin :flower: . Oli varmasti helpotus! Nyt voit ottaa taas vähän rennommin kun on doppleri ja kaikki.

Icefairy: Mullakin on äitiysfarkut jo käytössä. Ne on vero modasta ja siinä oleva masutuubi vaikuttaa ihan sopivalta nyt jo. Tosin ei varmaan mee sit enää vikalla viikolla ellei veny ihan hulluna.

Neulainen
Kuulostaa kauhealta toi pääkipu. Kaikkea tää raskaus sit teettääkin. Mäkin olin jo huolesta sykkyrällä niitten kipujen kanssa mutta kaikki lääkärin mukaan ok, joten ei huolta. pitää vaan kestää ja parasetamolia saa ottaa.

ON: Laittelin masukuvakollaasin tuonne alkuraskausmahoihin. LAittakaas tekin. Kiva olis vähän vertailla samoilla viikoilla olevia.

t. K1rs1kka 15+0 Poks.
 
Wanda tervetuloa mukaan :)

neulainen on kyllä ikävän kuulonen päänsärky, toivottavasti helpottas eikä tulis nuin pahana ainakaan enää!

Mutzilla ihana kuulla että siellä on kaikki ollu hienosti :heart:

Masukuvan laitoin minäki sitten uuden sinne alkuraskauden masukuviin :) Kauhia pallo jo :D

( . ) täällä on taas ihan liian kuuma ja hiostava, työpäivä vie kyllä kaikki mehut taas. Poikaki on oikein urakalla uhmaillu tänään ja mikään ei oo menny kerrasta perille :kieh: Ukkoki tosiaan on siellä työreissulla taas niin kahestaanpa sitä saadaan täällä pojan kanssa kiukutella.

Susanna & MyttyRyttynen 15+3 :heart:
 
Tervetuloa Wanda :wave:

Tammitähdelle jaksamista vatsatuntemusten kanssa :hug:

Kääkkis: Mitäs neuvolassa, mikä sut niin säikytti? Onneks kaikki kuitenkin hyvin =)

Neulainen mulla ei ole raskausajan migreeni mut mulla on aurallinen migreeni ihan lapsuudestani asti riesana :/ viime raskaudessa migreeni pysyi aika hyvin kurissa, tässä raskaudessa olen jo ehtinyt jokusen kunnon migreenikohtauksen käydä läpi.. itkenyt ja oksentanu kivusta, näköhäiriöt saa mut auttamatta voimaan huonosti ja kipu on jotain ihan sairasta.. ja vaikka sen pahimman terän sais kivusta pois niin päätä särkee silti 3vuorokautta niin ettei päätä jaksais tyynyltä nostaa..
Täsmälääkkeistä on mulle tosi iso apu ja kamalinta raskausaikana on se etten saa turvaa niistä vaan mun pitää kestää kohtaukset jonkun grammasen panadolin ja panacodin turvin.. muita en uskalla ottaa vaik mikä olis, koitan vaan maata pimeessä liikkumatta ja nukkua sen 3vuorokautta putkeen niin pitkälti kun mahdollista..

Avokado 14 + 3 :heart:
 

Yhteistyössä