Tammikuun inssipiinailijat!

Moi Nampula! Metformin on kuulemma Diabeteslääke jonka on todettu auttavan raskautumiseen. Näin käsitin lääkärin puheista. Ei mulla siis ole sokeritautia. Mutta kuulemma lääkäri puhuu mulle lisää tästä lääkkeestä ensi maanantaina kun on seurantaultra. Muuta en osaa sanoa. Onko täällä ketään muuta joka käyttää kyseistä lääkettä lapsettomuusasioissa?
 
Tulin juuri polilta seurantaultrasta...
Ultran mukaan yksi munarakkula on suurempi kuin toinen (16mm) joka vaikutti ihan lupaavalta kuulemma ja kp10 menossa.
Tässä sitten lekuri mietti, että inssi menis sunnuntaille, mut sanoi sitten että pregnylin laitto sunnuntai aamuna ja heti maanantaina inssiin (kp14)...maanantai oli jo ihan täynnä joten saivat onneksi johonkin taukopaikkaan laitettua...muuten olisi TAAS siirtynyt ja minä jo vaivalla kaikki horpat kiltisti ottanut.

Ahdistaa nyt vaan tuo et toivottavasti ei ovis mene reilusti ohi ennen inssiä...kun meillä tehdään vain kaksi hoitoa ja nyt tämä ensimmäinen hoito on ns. koe jossa seurataan millaiset miehen simpat ovat pesun jälkeen...jos ei muutosta niin sit mennäänkin puoleksi vuodeksi jonottamaan ivf-hoitoa...

Kylläpä tämä osaakin olla stressaavaa.<br><br>
 
Tänään sitten näytti ovistesti plussaa, kp15 eli aika pitkä kierto kun nosmaalisti on 24-29. Tää siis eka Clomien kanssa. No tänään sit piti mennä inssiin, kun eivät viikonloppuisin ole auki. Iloisia uutisia siihen, että ukkelin simpat oli parantunut rutkasti viimeksi määrä oli 17milj, nyt oli 61milj ja muutenkin liikkuvuus parantunut. Eli jee! Yksi iso munis oli vielä paikallaan, sanoi ettei voi tietää olisiko yksi vaikka irronnut. Kuhdun limikset oli paksut, joten ei ainakaan Clomit siihen pystyneet vaikuttaa. Muuten kyllä aika epävarma olo jäi. Et eipä varmaan onnistunut...tuntu et tavarat valu heti ulos...tälläistä täällä. Peukut ja varpaat pystyyn kaikille meille! B) Nyt alkaa se kaikkein inhottavin odottelu.....
 
tsemppiä kovasti sulle Ruttunen :wave: ja kaikille muillekin.. toivotaan ihan hirveän kovasti niitä plussia tälle porukalle nyt. Ittellä vaihtelee mielialat laidasta laitaan. Välillä tuntuu, että miksi se inssi ei vois onnistua, kun onhan se joskus jollakin muullakin välillä aina onnistunut. Ja sitten taas tiputtaa itteään maan kamaralle, että onnistumisprosentit ei kuitenkaan ole kovin lupaavia :ashamed: Että vuorotellen menkat alkaa /menkat ei ala -fiiliksillä täällä nyt piinaillaan kymmenettä päivää nytten.
 
Heipat kaikille

Täällä on menossa VASTA pp3 ja tuntuu kuin inssistä olisi taas valovuosia aikaa !!!
Tuntuu, että elän tätä elämää täysin kahden viikon jaksoissa, inssistä menkkoihin ja menkoista inssiin..

Mitään ihmeellistä olossa en huomaa; mitähän sekin sitten kertoo ?? Luultavasti sen että menkat taas muutaman viikon päästä.
Musta on tulossa kyynin ja katkera koko inssejä kohtaan :'( :'( :'(

Eli tälläinen päivä taas jälleen (anteeksi kun valitan)

 
:ashamed: tänne on hyvä kirjoitella tuntemuksista .. kun ei niistä miehellekään jaksa kokoajan valittaa. Valittaa sitte tänne. Eikös se niin mene, että lämmöt pysyy ylhäällä jos on raskaana.. no ovulaatiosta tähän päivään ollukki lievää lämpöä.. mutta tänään sitte ei mitään. kun ei ole enää ees kauheammin turvoksissa.. yleensä kun menkat ois alkamassa niin ois silloinki enemmän turvoksissa.. rinnat nyt on vielä ihan pikkasen arat, mutta huomenna nekään ei varmaan. Tässä henkisesti alkanu jo valmistamaan itteään että kohtapa nuo menkat varmaan alkaa.. sanoin jo miehellekin että oon aika varma että alkaa. puolitoista viikkoa inssin jälkeen kovasti kaikkia vaivoja, turvotusta yms.. ja nyt ei mitään...ainakaan mitään muuta ku että mieli aika maassa. :/
 
Mulla menossa pp 4 ja maha oli tänään koko päivän aivan #&%?$!* kipee, olin ihan varma että menkat alkaa (VAIKKEI SE OLE EDES MAHDOLLISTA TÄHÄN AIKAAN KUUKAUDESTA!!!) Nyt illan aikana vähän jo helpottanut. Rintoja kivistää pikkasen, muttei mitään muuta.
Tiedä sitten, jos ne alkaakin nyt jo, ja on kierto mennytkin ihan sekaisin :'( :'(
 
Tänään aamulla sit pistin pregnylin ja huomenna klo:11.15 inssiin!!!
Välillä kyllä tuntuu, että onnistaa ja sit taas, et ei voi ekalla kerralla onnistua, ei ainakaan meillä...
Mä niin toivon, et miehen siimahännät olisi paremmassa kunnossa niin voitais sit se toinenki inssi tehdä ennen ivf-jonoon lähtemistä...

Ai niin, huomenna kun mulla on inssi niin onko se sit pp1 vai se seuraava päivä?
Valaiskaa tietämätöntä.. :D
 
Terkkuja täältäkin. Vieläkään ei ole menkat alkaneet, mutta koko ajan vatsaa kivistää. Nyt jo sillälailla että kuin olisivat ihan ovella jo. Sitten pääsis inssiä kohti taas. :)

Eikös se mene niin että jos huomenna inssi niin tiistai on sitten se pp1? Vai muistanko väärin? :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 13:00 pure love kirjoitti:
Tänään aamulla sit pistin pregnylin ja huomenna klo:11.15 inssiin!!!
Välillä kyllä tuntuu, että onnistaa ja sit taas, et ei voi ekalla kerralla onnistua, ei ainakaan meillä...
Mä niin toivon, et miehen siimahännät olisi paremmassa kunnossa niin voitais sit se toinenki inssi tehdä ennen ivf-jonoon lähtemistä...

Ai niin, huomenna kun mulla on inssi niin onko se sit pp1 vai se seuraava päivä?
Valaiskaa tietämätöntä.. :D
Sun eka pp on sit inssin jälkeinen päivä eli tiistaista alkaa laskeminen ja se on se pp 1!!

Miljoonasti onnea inssiin ja tule sitten kertomaan meille miten meni !! Ei sun sitä ainakaan tarvitse pelätä eikä jännittää, koska se ei sitten satu yhtään!
 
pure love pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 15:29 mammu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 13:00 pure love kirjoitti:
Tänään aamulla sit pistin pregnylin ja huomenna klo:11.15 inssiin!!!
Välillä kyllä tuntuu, että onnistaa ja sit taas, et ei voi ekalla kerralla onnistua, ei ainakaan meillä...
Mä niin toivon, et miehen siimahännät olisi paremmassa kunnossa niin voitais sit se toinenki inssi tehdä ennen ivf-jonoon lähtemistä...

Ai niin, huomenna kun mulla on inssi niin onko se sit pp1 vai se seuraava päivä?
Valaiskaa tietämätöntä.. :D
Sun eka pp on sit inssin jälkeinen päivä eli tiistaista alkaa laskeminen ja se on se pp 1!!

Miljoonasti onnea inssiin ja tule sitten kertomaan meille miten meni !! Ei sun sitä ainakaan tarvitse pelätä eikä jännittää, koska se ei sitten satu yhtään!
Kiitos tiedosta! :flower:
Ei mua oikeastaa se inssiin meno jännitä...ja eihän se varmaan satu edes...ja monenlaisia kipuja kun olen joutunut jo kokemaan niin eihän tämä ole mitään... =)
Pitää tulla huomenna sit kertomaan, että miten meni.
Nyt on vähän kuumeinen ja huono olo...johtuneekohan se tuosta pregnylistä...?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 15:49 pure love pikana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 15:29 mammu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 13:00 pure love kirjoitti:
Tänään aamulla sit pistin pregnylin ja huomenna klo:11.15 inssiin!!!
Välillä kyllä tuntuu, että onnistaa ja sit taas, et ei voi ekalla kerralla onnistua, ei ainakaan meillä...
Mä niin toivon, et miehen siimahännät olisi paremmassa kunnossa niin voitais sit se toinenki inssi tehdä ennen ivf-jonoon lähtemistä...

Ai niin, huomenna kun mulla on inssi niin onko se sit pp1 vai se seuraava päivä?
Valaiskaa tietämätöntä.. :D
Sun eka pp on sit inssin jälkeinen päivä eli tiistaista alkaa laskeminen ja se on se pp 1!!

Miljoonasti onnea inssiin ja tule sitten kertomaan meille miten meni !! Ei sun sitä ainakaan tarvitse pelätä eikä jännittää, koska se ei sitten satu yhtään!
Kiitos tiedosta! :flower:
Ei mua oikeastaa se inssiin meno jännitä...ja eihän se varmaan satu edes...ja monenlaisia kipuja kun olen joutunut jo kokemaan niin eihän tämä ole mitään... =)
Pitää tulla huomenna sit kertomaan, että miten meni.
Nyt on vähän kuumeinen ja huono olo...johtuneekohan se tuosta pregnylistä...?
Mä jouduin sillon ekassa inssissä pistämään ton pregnylin, kun haluttiin ajoittaa ovis perjantaille, niin mulle tuli siitä kans huono olo ja maha oli ihan ihmeellinen.
Kai se siis voi olla siitäkin !
 
Nyt on inssi takana!!!

Tuli sekä hyviä, että huonoja uutisia...
Hyvät ensin:
kolme hyvänkokoista munista oli kypsymässä josta onneksi vaan kaksi näillä näkymin irtoaa...toivottavasti nyt pikapuolin...limiskin oli sopivan paksuinen. Pitää huomenna sit vielä varmistella kotosalla....

sitten huonot:
tämä olikin meidän ensimmäinen ja viimeinen inssi. :'( Eli jos ei tulosta niin ivf-jonoon joudutaan lähtemään. Eivät miehen simpat riitä kun rajana on se, että vähintään pitäisi olla se 10milj. siittiötä niin mieheltä ei löytynyt kun 7.5milj...onneksi liikkuvuus sentään parani pesun myötä.
Lekuri sanoi, että kun ollaan muutenkin niin rankkoja koettu niin eivät suosittele enää inssiä kun niin huonot mahdollisuudet onnistua ja stressaavat vaan entisestään.

Eli voitte nyt sitten kuvitella, että nyt jo tuntuu ettei mitään mahiksia tässäkään inssissä...hitto, että alkoi masentaa...
:(
 
sitten huonot:
tämä olikin meidän ensimmäinen ja viimeinen inssi. Eli jos ei tulosta niin ivf-jonoon joudutaan lähtemään. Eivät miehen simpat riitä kun rajana on se, että vähintään pitäisi olla se 10milj. siittiötä niin mieheltä ei löytynyt kun 7.5milj...onneksi liikkuvuus sentään parani pesun myötä.
Lekuri sanoi, että kun ollaan muutenkin niin rankkoja koettu niin eivät suosittele enää inssiä kun niin huonot mahdollisuudet onnistua ja stressaavat vaan entisestään.

Eli voitte nyt sitten kuvitella, että nyt jo tuntuu ettei mitään mahiksia tässäkään inssissä...hitto, että alkoi masentaa...


Voi harmi! :hug: ihan hyvähän se kun laittaavat suoraan IVF:n ettei tartte turkaan herätellä toivoa ja kärvistellä inssien kanssa. Jokuhan olisi voinut ihan hyvin sanoa, et tehään varmuuden vuoks ne inssit.

Tarkotitko tolla simppojen rajalla sitä pesun jälkeistä tulosta? Mulle se lääkäri sano, et 5milj. Ite vaan mietin kun pesun jälkeen simppoja oli se 10milj.tasan.

Jaksamisia :hug: Toivotaan, että se ihme tapahtuu eikä teidän tarvitsisi mennä enää hoitoihin.
 
Moikka! Kävin tänään seurantaultrassa, 1 hyvän kokoinen follikkeli oli. Pistin eilen illalla pregnylin, kolmas ja viimeinen inssi on sitten keskiviikkona klo.13.15. Toivottavasti nyt onnistuis. Jonossa ollaan IVF-hoitoihin. Mutta Taysissa on jonoa ja lääkäri sanoi että meidän hoitoajat menee vasta elokuulle.
 
se siitä sitte :ashamed: :ashamed: :headwall: voi itku :'( ja vielä melkein kellon tarkasti täti tuli just niinku piti.. :headwall: :headwall: Jos tästä jotain positiivista yrittää löytää niin laskeskelin että seuraava inssi osuis keskelle viikkoa.. mutta se nyt just ei vielä ainakaan lohduta yhtään :'(
 
Auringonkukalle suuri :hug: Ei minullakaan ole lohduttavia sanoja, joten voimia sinne!

Päivi68, mulla kans inssi keskiviikkona hiukan eriaikaan kun sulla vaan ja eri paikkakunnalla. Mut piinailukaverin saat sit musta..
Eilen pistin pregnylin ja nyt vaan ootellaan keskiviikkoa ja vikaa inssiä.. Hiukan toiveikas on olo kun kaksi hyvälaatuista munasolua sieltä oli irtoamas, mut simpathan ne sit ratkaisee kuinka käy..

Lopuille piinailijoille minä toivon plussatuulta ja tsemppiä viimeisiin päiviin!!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2007 klo 22:04 Robotti Ruttunen kirjoitti:
sitten huonot:
tämä olikin meidän ensimmäinen ja viimeinen inssi. Eli jos ei tulosta niin ivf-jonoon joudutaan lähtemään. Eivät miehen simpat riitä kun rajana on se, että vähintään pitäisi olla se 10milj. siittiötä niin mieheltä ei löytynyt kun 7.5milj...onneksi liikkuvuus sentään parani pesun myötä.
Lekuri sanoi, että kun ollaan muutenkin niin rankkoja koettu niin eivät suosittele enää inssiä kun niin huonot mahdollisuudet onnistua ja stressaavat vaan entisestään.

Eli voitte nyt sitten kuvitella, että nyt jo tuntuu ettei mitään mahiksia tässäkään inssissä...hitto, että alkoi masentaa...


Voi harmi! :hug: ihan hyvähän se kun laittaavat suoraan IVF:n ettei tartte turkaan herätellä toivoa ja kärvistellä inssien kanssa. Jokuhan olisi voinut ihan hyvin sanoa, et tehään varmuuden vuoks ne inssit.

Tarkotitko tolla simppojen rajalla sitä pesun jälkeistä tulosta? Mulle se lääkäri sano, et 5milj. Ite vaan mietin kun pesun jälkeen simppoja oli se 10milj.tasan.

Jaksamisia :hug: Toivotaan, että se ihme tapahtuu eikä teidän tarvitsisi mennä enää hoitoihin.

Joo, sen käsityksen sain että pesun jälkeen olevat hyvät simpat ja niitä pitäisi olla vähintään se 10 milj. En sit tiedä kun miehen kans juteltii ja hän antoi näytteen paikan päällä ja oli kuulemma ihan järkkyä kun joku työmies teki remppaa ja kolisteli ulkopuolella...voisikohan olla syy tuossakin...
Ensin sit mietin, et haluaisin sen toisenkin inssin, mut lekuri oli sitä mieltä, että lisää vaan stressiä ja huonot mahikset...
Nyt vaan täytyy todella sitä ihmettä odotella...
 
auringonkukalle iso :hug:

Täällä sit pp1 jos lasketaan vasta seuraavasta päivästä.
Onkos teillä olleet inssin jälkeen sellaisia ihme menkkakipuja?
Mulla on selkää ja alavatsaa välillä särkenyt (oliskohan ovis tapahtunut?) ja tullut sellaista vaaleanruskeaa vuotoa...
kuuluuko asiaan?
Voi tietty olla että myös niitä eilisiä juttuja tulee ulos kun ei eilen valunut ollenkaan...

Minä jo stressaan valmiiksi tulevaa, että jos ei tämä onnistu niin kuinka raskasta on jonottaa ym...aion kyllä nuo clomit tässä välissä syödä kun ne on kerran hankittu niin en jätä niitä kaappiin...antaa edes jotain toivoa jonottamisen lomassa....
 
kiitos kaikille haleista.. :hug: ihmeellisen hyvältä nyt tuntuu .. saa nähdä sortuuko sitä sitte illalla. lähinnä sellanen jupina olo että himputin himputti eihän tämä maailma tähän voi kaatua ja että sitte yli huomenna taas pilleriä poskeen ja sehän on jo sitten ensiviikolla taas se kontrolliultra. hassua.. toivottavasti ei kuitenkaan kovin kauaa tarvitsisi tätä hassua rytmiä.. kaksi viikkoa menkkojen alkamisista menee suht vauhdilla ja seuraavat kaks tuskaisen hitaasti.

kamalan kovasti kaikille piinailijoille puhaltelen täältä lounais-suomesta päin plussatuulia.. jos en minä niin sitte toivon että ees joku teistä :flower:
 
pure love:

Mulla oli myös ensimmäisen inssin jälkeen heti ensin menkkamaisia kipuja ja sitten parin päivän sisään hirveet alkuraskauden oireet aamupahoinvointeineen ja muineen. Ilmeisesti menopur+pregnyl sen aiheutti. En tiedä. Viikossa ne oireet kuitenkin laantui. Toisen inssin jälkeen ei sitten ollutkaan mitään sellaista vaan ihan tavallista oloa vaan.

Meillä ainakin oli sperma värjätty punaiseksi ja multa myös valui pois niin että sen kyllä huomasi.

Tsemppiä piinailuun!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 16:48 Nasu78 kirjoitti:
pure love:

Mulla oli myös ensimmäisen inssin jälkeen heti ensin menkkamaisia kipuja ja sitten parin päivän sisään hirveet alkuraskauden oireet aamupahoinvointeineen ja muineen. Ilmeisesti menopur+pregnyl sen aiheutti. En tiedä. Viikossa ne oireet kuitenkin laantui. Toisen inssin jälkeen ei sitten ollutkaan mitään sellaista vaan ihan tavallista oloa vaan.

Meillä ainakin oli sperma värjätty punaiseksi ja multa myös valui pois niin että sen kyllä huomasi.

Tsemppiä piinailuun!
Mä mietin kans, et se vuoto oli sitä eilisen jäännöksiä kun oli sen tuntoista...
varmaankin tuosta pregnylistä johtuu noi tuntemuksetkin...
voi kun mekin saataisiin se yks inssi vielä...täytyy miettiä sitä ja kysyä vielä lekurilta...
 

Yhteistyössä