Tammikuun inssipiinailijat!

Täältäkin jouluterveiset!

Taitaa kaikki olla joulua viettämässä ja herkkuja mutustelemassa. Me tässä kans kotona piipahdetaan ja huomenna suunnataan mökille, metsän keskelle rauhaan. :) Siellä sitten uuteen vuoteen asti.

Mä alotan Terot torstaina, onko muuten kellään kokemusta terojen aikasesta oviksesta? Eli voiko ovista tulla terojen aikana? Pohdin vaan et pitäiskö koittaa bongata, vaikka eipä tuo kyllä itellään tule. En oo ite ainakaan ennen terojen avulla ovistellut. Mutta muita?

Mukavaa joulun jälkeistä viikkoa kaikille!
 
Eilen kotiuduttiin joulun vietosta...onneksi on taas vuodeksi ohi se hössötys ym...
kp21 ja terokuuri menossa edelleen.
Kyllähän terokuurin aikana voi oviksen bongata...taitaapi tulla siinä kp12 tai 14...nyt en kyllä itse tuntenut mitään eli en varmaan taaskaan ovuloinut...
valkovuoto on kyllä ollut nyt taas runsaanpaa ja parinä yönä olen heränyt siihen kun munasarjojen kohdalla tuntuu ihme repäisykipuja kun vaihtaa asentoa. Outoa...
Tädin pitäisi siis tulla heti uudenvuoden jälkeen ja sit pitääkin terot aloittaa ja olla yhteydessä lapsettomuuspolille...
Nopeasti on tämä kuu kyllä mennyt.
Mutta nyt päikkäreille kun ei silmät pysy auki!

Illanjatkoja kaikille!!!!
 
Minä odottelen vielä menkkoja, että pääsisi niitä clomeja syömään. Olin aivan varma, että eilen olisi alkanut kun edelliset ovistuntemukset muistaakseni oli tasan 2vko sitten keskiviikkona ja tiistai iltana tuntu mahassa niin kipeeltä. Enpä muistakaan millon viimeks olisin odotellut menkkojen alkua näin kovasti. Mua vaan pelottaa, et seuraava ovis osuu viikonlopulle.
Ihan noista käytännön asioista. Ootteko miten sopineet klinikan kans inssistä. Mä soittelin joulukuun alussa ja oli vaan puhe, et kun bongaan testillä oviksen soitan sinne ja seuraavana päivänä mies antaa simpat aamulla ja mä meen iltapäivästä sinne. Pitäskö sinne soittaa tammikuun alussa et hei me ollaan sit täs kuussa tulossa? Entäs jos bongaa sen oviksen sunnuntaina, soitanko vaan maanantaina et nyt me tullaan? Mulle ne ei puhunu mitään ultrista tms...Meillä siis vika miehen simpoissa.
Nyt taidan mennä tuolta netistä tilaa ovistestejä. Mulle se lääkäri neuvo nuo digitaaliset testit. Mulla kun ei aina tavallinen testi näytä plussaa, vaikka ovuloisinkin.
 
Robotti ruttune! Vähän kyllä outoa että sinulla ei ole mitään seuranta ultraa!!!Käytätkö ainoastaan clomeja,vai onko mukana irrotuspiikki?Meillä on 3 ultraa ennen inssin suorittamista.Kannattaa pyytää seurantaa kun clomeistakin saattaa ylireagoida ja tuottaa liikaa muniksia.Mutta jos teillä on niin että soitolla pääsee heti niin uskon että vaikka ovis olisikin su ni soita ma polille että inssin tekisi ma...kyllä sen silloin vielä ehtii. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2006 klo 19:10 vip1 kirjoitti:
Robotti ruttune! Vähän kyllä outoa että sinulla ei ole mitään seuranta ultraa!!!Käytätkö ainoastaan clomeja,vai onko mukana irrotuspiikki?Meillä on 3 ultraa ennen inssin suorittamista.Kannattaa pyytää seurantaa kun clomeistakin saattaa ylireagoida ja tuottaa liikaa muniksia.Mutta jos teillä on niin että soitolla pääsee heti niin uskon että vaikka ovis olisikin su ni soita ma polille että inssin tekisi ma...kyllä sen silloin vielä ehtii. =)
Mulle se anto clomit vaan "varalle". Kun testien mukaan ovuloin ihan normaalisti ja mulla pitäs olla kaikki ok. Nyt kun selvis, et miehessä on vikaa siirrytäänkin sit suoraan inssiin, muuten oltas odoteltu ja kokeiltu clomien kanssa muutama kierto. Ei se lääkäri muuta sanonut, kun varotteli että voi tulla kaksoset. Mun pitää varmaan viel soitella sinne ja kysellä aikatauluista, kun toi mies ei saa töistä vapaata. Täytyy vaan muistaa kysellä noi seurannatkin. Ei ne ainakaan missän vaiheessa niistä puhunu. Käski vaan syödä clomeja ja bongailla ovista ja soittaa sit heti sinne kun ovis on tikutettu.
 
Tähän pinoon minäkin sitten tipahdin, jos kelpaan mukaanne.

Olo on tällä hetkellä erittäin väsynyt ja toivoton, en tiedä miten jaksan taas ensi kuukauden. (ja seuraavan ja seuraavan)
Silti en haluaisi taukoakaan pitää, jos vaikka kuitenkin.. ja sitten missaisin senkin mahdollisuuden.

Ajatukset on tällä hetkellä ristiriitaisia, väsyneitä ja pettyneitä tähän kaikkeen.
Nyt tammikuussa olisi edessä sit jo kolmas inssi, enkä tiedä yhtään mitä sen jälkeen, tai montako inssiä meille edes yritetään.
Ensimmäisellä kerralla lääkäri sanoi, että meillä kannattaa koittaa ainakin kolme-neljä inssiä. Ja kuinka tämä inssi olisi meille varmasti se oikea hoitomuoto.

Nyt toisessa inssissä miehen simpat oli ennen pesua jopa 30% kuunnollisia ja pesun jälkeen 84% eikä siltikään mitään tärppiä..
TUNTUU NIIN TOIVOTTAMALTA!!!


:'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2006 klo 21:36 mammu kirjoitti:
Tähän pinoon minäkin sitten tipahdin, jos kelpaan mukaanne.

Olo on tällä hetkellä erittäin väsynyt ja toivoton, en tiedä miten jaksan taas ensi kuukauden. (ja seuraavan ja seuraavan)
Silti en haluaisi taukoakaan pitää, jos vaikka kuitenkin.. ja sitten missaisin senkin mahdollisuuden.

Ajatukset on tällä hetkellä ristiriitaisia, väsyneitä ja pettyneitä tähän kaikkeen.
Nyt tammikuussa olisi edessä sit jo kolmas inssi, enkä tiedä yhtään mitä sen jälkeen, tai montako inssiä meille edes yritetään.
Ensimmäisellä kerralla lääkäri sanoi, että meillä kannattaa koittaa ainakin kolme-neljä inssiä. Ja kuinka tämä inssi olisi meille varmasti se oikea hoitomuoto.

Nyt toisessa inssissä miehen simpat oli ennen pesua jopa 30% kuunnollisia ja pesun jälkeen 84% eikä siltikään mitään tärppiä..
TUNTUU NIIN TOIVOTTAMALTA!!!


:'(
Harmi, ettei nyt onnistunut. Ainahan sitä toivoo ja toivoo, että jospa nyt tällä kertaa onnistuisi. Itsekin odottelen menkkoja ja kuitenkin alitajunnassa toivon, että jospa olisikin luomusti tärpännyt. Se ei kuitenkaan ole mahdollista, näin lääkäri meille kertoi. Odotan siis niitä menkkoja, että saisin aloittaa clomit ja inssi tammikuussa.
Kyllähän se masentaa ja väsyttää, kun yrityksistä huolimatta ei vaan onnistu. Mielen vetää maahan. Mutta sitä vaan ei saa luovuttaa. On ajateltava vaan eteenpäin ja mietittävä, että kyllä se vielä meilläkin onnistaa tavalla tai toisella.
Onko teillä "vika" miehessä? Meillä on ja se juuri jännittää, että onko siittiöt yhtään parempia kuin marraskuun testissä. Eniten mietityttää, että millaisia ne sitten on siinä inssissä.

Pää pystyyn vaikka se niin vaikealta tuntuu! (tiedän ettei se helppoa ole, kyllä sitä on itseäänkin vetänyt niin monesti maahan mutta jollain kostilla sitä aina vaan sieltä noustaan)
 
Heippa kaikille

Tänään jo hieman paremmat fiilikset kun eilen.
Kiitos kaikille ketkä jaksoi mun vuodatusta ja valitusta lukea ja keltä tuli niitä toivoa ylläpitäviä viestejä, olette ihania ihmisiä.

Juu ei kai se auta muu kuin yrittää, yrittää ja yrittää, eikä missään nimessä ainakaan luovuttaa!!

Välillä vaan sattuu ja tuntuu niin toivottomalta, että tekisi mieli iskee hanskat tiskiin, mutta se halu/toivo vie kuitenkin aina sen pidemmän korren.

Joo, meillä "vika" miehessä (vaikka lääkärin mielestä miehenkin simpoilla saattaisi ilman hoitojakin tärpätä, HYVÄLLÄ ONNELLA), mutta eiköhän se nyt kuitenkin ole tullut selväksi näiden melkein kahdeksan vuoden aikana, ettei se pelkällä onnella onnistu (ainakaan meillä, tai ainakaan en jaksaisi enää vaan odottaa)

Miehen simpat parani sen pesun avulla viimeksi n.30% kunnollisia siittiöitä jopa 84%, eli aivan huima nousu (ekassa inssissä se parani 17% 70%)
Miehen suurin pelko oli ekalla inssi kerralla (ja taisi olla kyllä viimenkin), ettei siitä pesusta olisi mitään hyötyä tai ettei sieltä löytyisi edes mitään pestävää!!

Kyllä niillä keinonsa on, joten huoletta vaan :hug:

Kiitos sulle ja kaikille muillekkin, ootte rakkaita :hug:
 
Tänään sit otin viimeisen terolutin...yleensä terojen aikaan tuhrutus olisi ja alkanut pari päivää sitten, mutta nyt ei ole mitään...toivottavasti tuo tuhruttelu nyt jäisikin pois.
Edelleen yöllä liikkuessa viiltää ikävästi munasarjoihin...
No, nyt vaan tätiä odottelemaan jonka pitäis viimeistään 4 päivää teroista tulla...ja yleensä se neljä päivää tuhruttelee...
Sit saisikin aloittaa clomit...
No, mutta juhlitaanpa ensin tuo uusi vuosi pois alta....
 
täällä clomit syöty.. ja odotellaan ovistestiin nyt kahta viivaa.. ja jännätään että toivottavasti klinikalla (yksityisellä) on aikoja samalle päivälle. Ku tiistaina pitäs varmaan ainaki ultraan jos ei jo inseminaatioonkiin päästä. Hyvin sotkee aikatauluja nämä pyhät.. mutta onhan se kiva että elämässä on jännitystä. tsemppiä muillekin piinailijoille :flower:
 
Heippa kaikille !

Mitkäs on kaikilla kuulumiset, kun on ollut viime päivät niin hiljaista ?

Täällä on joulut ja uudet vuodet ohitse ja "juhlittu" (ONNEKSI JA VIIMEIN), ja huomenna jälleen töihin.

Ensi viikolla olisi sitten varmaan edessä se kolmas inssi ja ajatukset sen suhteen on aikas nollassa.
Tuntuu, että olen menettänyt jo uskoni tähän keinoon, vaikka lääkärin mukaan se oliskin meille se OIKEA hoito.
Kuinka moni on OIKEASTI mahtanut tällä keinoin raskautua ja monennellako inssillä ?

Mulla olis silloin ekalla kerralla, inssissä siis niin vahva usko tähän, että tipahdin todella korkeelta..
Toisella kertaa koitin ottaa vähän realistisemmin, mutta turhat oli jälleen kuvitelmat. Kai se sama juttu on nytkin kolmannella kerralla.

Tiedän, tiedän.. pitäisi USKOA,TOIVOA ja KUVITELLA, mutta helpommin taitaa olla sanottu kuin tehty enää tässä vaiheessa.

JOKA TAPAUKSESSA;

ERITTÄIN HYVÄÄ, ONNELLISTA, JA HYMYNTÄYTEISTÄ UUTTA VUOTTA 2007 JOKAISELLE TÄÄLLÄ PALSTALLA, JA KOKO SYDÄMESTÄNI TOIVON JOKAISELLE OIKEIN PALJON PLUSSATUULIA
:hug: :hug:
 
Täältäkin kaikille uuden vuoden toivotukset! :wave:

Vuosi tuli vaihdettua ja nyt on taas uudet kuviot. Mulla nyt kp 20, Terojen kanssa mennään tää kierto. Kp28 sitten pitäisi taas menkkojen tulla. Sitten suuntaankin taas kohti lääkäriä. Mulla kans samoin kuin mammulla 3 inssi edessä. Mulla myös odotukset nollissa. Eniten odotan jo sitä kevättä ja IVF hoitojen aloitusta. Ekalla inssillä mullakin odotukset tosi korkeella. Putosin. Tokalla yritin olla realistisempi ja huomasinkin putoavani kovemmin. Oli nimittäin erilaiset oireet kuin yleensä ennen menkkoja. Mutta nyt sitten en odota mitään. Tää on vaan etappi joka pitää käydä ennen IVF:ää läpi.

Mulla vielä tämä viikko lomaa ja nyt nautin siitä! :)
Mukavaa ekaa viikkoa kaikille!
Sekä miljoonasti plussatuulia tämänkuun insseihin!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2006 klo 17:02 auringonkukka kirjoitti:
täällä clomit syöty.. ja odotellaan ovistestiin nyt kahta viivaa.. ja jännätään että toivottavasti klinikalla (yksityisellä) on aikoja samalle päivälle. Ku tiistaina pitäs varmaan ainaki ultraan jos ei jo inseminaatioonkiin päästä. Hyvin sotkee aikatauluja nämä pyhät.. mutta onhan se kiva että elämässä on jännitystä. tsemppiä muillekin piinailijoille :flower:
Mä oon tätä täällä jo pähkäilly, mut kysynpä viel sulta. Oot sä ilmottanu klinikalle esim. kun menkat alkaa, et kohta tullaan inssiin? Vai sitkun näyttää ovistesti plussaa niin sit saoittanu et pääseekö inssiin? Mä täs mietin, et pitäskö sinne soittaa, et ens viikolla voitas olla tulossa vai ootella vaan rauhassa sinne ovikseen asti?
 
Jee! Täti tuli äskettäin kylään!
Alkaa noi terot onneksi jo vaikuttaa kun jäi se viikon tuhruttelu pois ja tuli sit kertaheitolla.
Eli näillä näkymine perjantaina alettais syömään teroja ja pitääpä sit samalla polille soittaa ja varata ultra aika...toivottavasti ei insi sit ajoittus viikonloppuun mutta näinhän siinä yleensä mun tuurilla käy...

Vielä tämä viikko lomaa ja sit koulunpenkille istumaan...koko loman ajan on tuntunut, että pitäisi hirveästi tehdä jotain...ei osaa nauttia tekemättömyydestä...

Mutta Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille!!!
Ja nyt kerätään sit ennätykselliseti niitä plussia tähän pinoon vai?
Mäki miehelle vain sanoin uutena vuotena, että vuoden päästä tähän aikaan meidän perheessä onkin kolme jäsentä...
 
Menkat alkoi ja piikitys näillä näkymin lauantaina. (Pitää vielä huomenna soittaa ja varmistaa päivä ja annostus.) Eka ultra onkin sitten ens viikon keskiviikkona. Katotaan nyt sitten miten lähtee kasvamaan... Veikkaan, että joutuu vielä koko ens viikon sitten piikittään ja jos oikein mainiosti menisi, niin inssi saattasi olla maanantaina... Juu, toivossa on todellakin hyvä elää... :whistle:
 
Täälä yritän kovasti bongailla ovista..ilman tulosta. :( Laskiskelin että menkat alkaa joskus 20.1 tienoilla...varmaan menee miun inssi helmikuun piinailijoihin.Miula on kans odotukset nollilla viimosen inssin suhteen.Odotan vain pääsyä IVF:fään...tosin pelottaa jo valmiiksi kun siitä on odotukset 99% niin kuinka korkeelta saattaa tippua jos sekin epäonnistuu. :eek:
 
\Mä oon tätä täällä jo pähkäilly, mut kysynpä viel sulta. Oot sä ilmottanu klinikalle esim. kun menkat alkaa, et kohta tullaan inssiin? Vai sitkun näyttää ovistesti plussaa niin sit saoittanu et pääseekö inssiin? Mä täs mietin, et pitäskö sinne soittaa, et ens viikolla voitas olla tulossa vai ootella vaan rauhassa sinne ovikseen asti?

[/quote]

Hei Ruttunen

Tosiaan.. meillähän nuo pyhät sotki aika hyvin hommia. Että tänään soitin klinikalle, että eilen oli kaksi viivaa lh-testissä ja tänä aamuna vahvat (eilen toinen ihan himpun verran hailakampi). No sain ajan sitten ensin siihen follikelin ultraan ja sitten kun kaikki oli oikein hyvin, niin iltapäivällä tehtiin sitte se kauan odotettu inseminaatiokin.. meidän ensimmäinen. nyt sitten saa jännätä. Mulla tosiaan clomit vaikutti hyvin ja ei vähentäny kalvoa, vaan yhden kierron vasta niitä syöny että ei kai siinä ajassa vielä mitään sellaista haittaa tulekaan. Mutta kyllä itte varmaan ajoissa soittelisin sinne klinikalle.. on niillekin helpompi järjestellä aikoja. Iso kiitos silti väestöliitolle, erittäin joustavaa ja avuliasta ja ymmärtävää ja yrittävää palvelua meille tänään .. Ja tsemppiä sun piinailuille ruttunen :wave: hengessä mukana :hug:
 
Täälä elellään kp 24 kohdalla. Menkat tulee torstaina mitä todennäköisemmin ja sit soitteleen klinikalle. Eli piikityksiin päästään käsiksi ensi viikolla. Meillä edessä kolmas ja vika inssi siis ja kuten monella muullakin täälä ei yhtään toiveita sen suhteen.. Tuntuu vaan etapilta joka täytyy käydä läpi ennen muita hoitoja joiden toivon auttavan enemmän (kuvitelmat on suuret IVF/ISCI suhteen).

Lomaa enään siis vain kaksi päivää tämän loam keirron suhteen, touhuiltu on ja ahkeraan mutta toiveita ei vain ole, kun vika miehen simpois niin en usko meidän mahiksiin luomukierroilla yhtään :(

 
Hei kaikki!
Kirjoittelin jo kerran aiemmin tänne ja nyt tulin kertomaan iloiset uutiset, täällä on plussattu eilen!!!! Eli meillä oli yritystä 1,5 vuotta ja joulukuussa kävin munatorvien aukiolotutkimuksissa ja tammikuulle oli inssi varattuna. Mutta sattuikin näin ihanasti että saimme "luomuplussan". Nyt täytyy vain toivoa että masuasukki pysyy matkassa.
Toivon teille kaikille plussaonnea!
 
pure love laiskana
Onnea plussasta halinalle81!!! :flower:

Tänne ei mitään ihanaa...
Näytti yllättäen mahatauti iskevän ja nyt vääntää mahaa ja saa vessassa rampata...tosi inhottavaa ja ihan yllättäin vielä...

Täti on nyt sit niukkana ollut tänään...
Huomenna sit aloitan clomit ja yritän saada viimeistään perjantaina yhteyden polille, että sais varattua sen ultra-ajan...Toivottavasti tässä kierrossa ei enää tarvitsisi tuota inssiä siirtää kun se niin stressaa hermoja...
 
meille tehtiin inseminaatio pari päivää sitten.. ja nyt sitten huomannu sen että enemmän pelottaa se että touhu ei onnistu kuin että se onnistuisi. Kaksi vuotta lapsettomuutta takana ja ensimmäinen inseminaatio nyt. Sehän olisi unelmien täyttymys jos se onnistuisi.. vaan kyllä taidetaan pudota korkealta ja kovaa jos ei onnistukaan.. pelottaa jo valmiiksi kuinka hajalla sitte onkaan. Jotenkin kun ekaa kertaa hoidetaan niin toiveet on aika korkealla..
 
Mollukalle tsemppiä piinailuun! Toivotaan että nyt onnistuisi! :heart:

Mulle suurempi pettymys oli nega tokan inssin jälkeen. Vaikka kuinka yritti olla realisti kun eka ei onnistunut. Silti jossain syvällä sisällä siitä toisesta sitten toiveet olivat korkeella. Sitten kun putosin niin tulin lujaa. Mutta sitten vain piti minunkin taas katsella kohti tulevaa. Nyt ei oikeestaan mitään toiveita kolmatta inssiä kohtaan. Ainakaan vielä...

Tsemppiä jokaiselle tulevaan! :)
 
ENSINNÄKIN HALINALLELLE SUURET ONNITTELUT PLUSSASTA :hug:
Ja MOLLUKALLE tsemppiä piinailuun :hug:

Täällä alkaa sitten jälleen kans ensi viikolla piinailut, kun kolmas inssi on edessä näillä näkymin tiistaina tai keskiviikkona.
Huomenna pitäisi aamusti mennä ultraan.

Mä en osaa sanoa kummalla kerralla olin pettyneempi, molemmat negat ovat olleet kuin pieniä "kuolemia" mulle, niin korkeelta ollaan tultu ja kovaa..
Ekalla kerralla oli kans ne toiveet ja odotukset niin erilaiset. Lääkäri sanoi tämän inssin olevan meidän tapauksessa juuri se oikea hoitomuoto, ja että varmasti onnistuisimme näin.

Toisella kerralla yritin olla realistisempi, mut turhaan. Taas tultiin vauhdilla alas.
En tiedä mitä sitten tehdään ellei inssit auta, lääkärin mukaan meille kannattaa tehdä ainakin 3-4 inssiä.
Meillä "ongelma"
miehen simpoissa, mutta viime inssissäkin ne paranni pesun jälkeen 30% jopa 84% kunnollisia siittiöitä..

Mulla on toivo jo mennyt tähän kaikkeen, ehkä mä sitten en vaan ansaitse sitä lasta...
 
ei saa mammu noin ajatella koskaan, että et ole ansainnut lasta!
Tottakai sä olet ja tulette sen kyllä saamaan kunhan et vaan luovuta.
Me jos ketkä ollaan sissejä eikä luovuteta vaikka välillä voimat tuntuukin olevan kateissa...

Nyt olis jo aika ostaa uusi sänky kun taas sai herätä niin selkä kipeenä. Sulakekkin tuntui posahtavan aamulla eikä tv:ssä ole virtaa, saati sit lampuissa, mut onneksi ukko tulee töistä käymään kotona...

Tänään otin sit ensimmäisen clomin ja kokeilen kolmen maissa saada polille yhteyttä...Tänään sit taas vessareissulla täti tuli ryminällä...outo tapaus näin terokuurin aikana...
 

Yhteistyössä