Tammikuun inssipiinailijat!

VIP1, missä oot hoidoissa? Meillä laittoi jonoon, jo tokaa inssiä ennen. Totesi että kun jonot vaan kasvaa, niin laitetaan jo nyt. Meilläkin meni siis toukokuun loppuun, kun laitettiin jonoon marraskuun puolella. Eli meillä Taysissa jonot n. 6kk.
 
Olettekos itse pyytäneet laittamaan IVF jonoon vai onko teille lääkäri sitä ehdottanut? Minä myös Taysilainen ja toinen inssi oli maanantaina. Meillä ei jatkosta ole puhuttu vielä mitään. Paitsi että nyt lekuri sanoi että ensi kierto pidetään taukoa. Valmiiksi jo murehdin tuota taukoa, vaikkei tästä kierrostakaan tulosta vielä tiedä.
On tuo päivä kerrallaan eläminen välillä vaikeata!! :)
 
Nasu, meillä lääkäri itse totesi että laittaa IVF jonoon. Se oli ennen tokaa inssiä. Sit inssi kerralla toinen lääkäri sanoi että nyt olette listalla ja punktio viikolla 22. Mä sit viel varmistin mitä tarkoittaa, että oon ymmärtänyt oikein että jonossa ollaan. Niin oli. Siispä vielä yksi inssi ja sitten jonoiluun.
 
Nampula! Olen Lappeenrannassa hoidoissa joten IVF jonoon laitetaan Helsinkiin.Pienillä paikkakunnilla kun ei tehdä :( Mutta kuulin kyllä ystävältäni että sinnekkin on ns."oma jono" muilta paikkakuntalaisilta...johan jonottaisin varmaan kahden vuoden jälkeenkin sinne jos Helsingistä tulleet laskettaisi mukaan. :whistle:

Nasu!Minä ainakin itse kysyin lääkäriltä että millon pääsisin jonoon ku ei näytä inssit onnistuvan...itse he eivät ottaneet puheeksi.Kannatttaa kysästä.Oon jo ruvennu kallistumaan yksityisen puoleen.Pitää vaan ruveta rahaa säästämään tai lähteä kolikon kerjuuseen ;) Saa nähdä...tulis jo tammikuu.
 
pure love pikana
Mäki haluisin jo ivf jonoon, mut meillä oulussa lekuri sanoi, että jonoon vain sitten kun kaikki inssit on tehty ja mulle tehdään vaan 2! Kyllä mä tarveen tullen haluisin sen kolmannenkin tehdä jos vaan simpat on siinä kunnossa, että voi yrittää.
Täälläkin tuo ivf-jono on kuulemma vähintään se puoli vuotta niin en kyllä voi ymmärtää miksei voi jo nyt laittaa vaikka inssit edessä.
Pitääpä kyllä vielä asiasta mainita lekurille.
 
No niin...
Nyt mä sit virallisesti liityn tähän pinoon. Tänään kp1. Ei tarvinnut testailla. Taas yöllä sitten hanat aukesi. Nyt sitten edessä se kolmas ja vika inssi tammikuussa. Nyt aion soittaa lekurille ja pyytää Terolutit, jotta homma saadaan sit taas käyntiin. Mun menkat kun on niin julmetun epäsäännölliset ettei kannata odotella. Terkkuja kaikille täällä olijoille! Mukavaa joulun odotusta!
 
Nampulalle :hug: ,Nyt sitten tehdään tähän pinoon paljon plussia tammikuun inssissä.Näköjään aika monella se on viimeinen inssi.Pistetään peukut pystyyn kaikkien puolesta että kolmas kerta toden sanoo...niin ja toinen heillä kenellä se on viimoinen.

Nautitaan joulusta.Itse ajattelin nyt oikein rentoutua jouluna kunnolla.Heitän siksi aikaa hoito ajatukset roskakoriin (heh,siihen kun pystyisi)..vähän punaviiniä ja kinkkua ruisleivällä.NAMIII ;) Ainii..ja suklaata.
 
Kiitos VIP1! Juu nautitaan joulusta ja unohdetaan nää jutut hetkeksi! Jos vaan kykenee, mutta ainakin lupaan vähentää pohtimisia. Rentoudutaan nyt sitten kunnolla että sitten tammikuussa ollaan uudella innolla insseissämme! :) Juu ja mulle kinkkua, laatikoita sekä tietysti suklaata! =)

Kaikille joulu :hug: viettäkäähän mukava joulu!
 
Nampulalle täältäkin suuren suuri :hug: !
Tammikuun inssiin toivotaan paljon plussia.. Ja Nyt keskitytään jouluun ja koetetaan unohtaa asiat siksi aikaa.. Sen minkä siis pystyy nyt unohtamaan! Viiniä, kinkkua, laatikoita ja suklaata! Nam!
Rauhaisaa Joulun odotusta kaikille!

-Viivero-
 
Juu, Joulu se onneksi pitää ajatukset välillä muualla. :xmas: Mulla ei nyt sitä tiputtelua kummempaa vuotoa sitten tullutkaan, mutta elän sillä ajatuksella, että jotain häikkää oli taas ja tammikuussa katotaan uusi kierros. Terolutit syön vissiin seuraavaksi minäkin, sillä ilman niitä ei kyllä mitään tapahdu. Ja lääkärihän soittaa mulle maanantaina niistä s-progsteroni testin tuloksista.
 
pure love pikana
:hug: niille joilla inssi ei tuottanut tulosta.
Tässä alan pikku hiljaa ovista odottamaan...jos nyt edes suvaitsee saapua tässä kuussa...
Mäki olen jo hellittänyt ajatuksia tämän asian suhteen...se kun ei sitä plussaa tuo ja tulee vaan paha mieli ja stressi...

Nytkään ei joulu tunnu joululta kun ei ole kenelle sitä laittaa...olis se vaan niin ihanaa touhuta kaikkea oman lapsen/lapsien kanssa...
Joulu on aina niin haikeaa aikaa ja enkä ole osannut siitä oikein nauttia sen jälkeen kun tyttö kuoli kohtuun... :'( Nyt sitä välillä miettii, että millainen se joulu olisi jos olisimme tytön saaneet pitää luonamme...

Hyvää viikonloppua piiniksille!!!
Ja todellakin paljon plussia tammikuun inssiin!!!
 
pure love pikana
:wave:
Pitipäs tulla nostamaan meitä vähän ylös kun oltiin jo toiselle sivulle tiputtu...

Mä innolla (ehkä liiankin) odotan, että torstaina aloitan terot ja sit tädin tulo ttas lähestyy...sitten alkaakin odotettu rumba...
Mulla pitäis tässä lähipäivinä ovis olla, mutta eipä ole mitään tuntemuksia ollut...eli ei taida tässä kuussa olla...tuntuu siltä, että tuo oikean puoleinen munasarja viettää hiljaiseloa kun ei ole koskaan bongattu rakkuloita sillä puolen...saapa sitten nähdä miten käy kun horpat aloittaa...

Mitenkäs muut piinailijat? Milläs mielin odotatte inssiä?
 
Heippa Pure Love ja muut ! :wave:
Mie en ovuloi yleensä silloin jos ei käytä lääkkeitä,tai jos ovuloin niin vasemmalta puolelta josta on piuhat katkastu.Hoitojen aikana aina yksi rakkula on tullut oikealle.Kuinka paljon teillä on yleensä hoitojen aikana rakkuloita syntynyt?

Täälä pelkään koko ajan että menkat alkaa reilusti etuajassa,oikeasti pitäs alkaa vasta uuden vuoden tienoilla.Rinnat vieläkin tosi kipeet ja turvonneet ku mitkäkin pamelat ;) Arkuus alkoi tosiaan jo ennen ovista mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut.Noo...tammikuuta odotellessa... =)
 
Tuossa kirjottelinkin tämän hetken kuulumiset omaan aloitukseen. Eli kolmatta inssiä/induktiohoitoa kohti mennään nyt sitten ja entistä pienemmin odotuksin, varsinkin kun tämä viimeisin ei edes onnistunut munasolua tuottamaan... :attn: Oli itelläkin jotenkin sellainen olo, että nyt ei toiminut taas systeemit, kun ne menkatkin oli mitä oli... Inhottavaa olla oikeassa... :/ Minulla kanssa tulee sitten puolen vuoden paussi, nimittäin tuon kolmannen koitoksen jälkeen päästään ivf jonoon. Sen aikana voisi tehdä vielä yhden induktiohoidon, mutta enpä taida ruveta... Säästän nekin rahat noihin isompiin hoitoihin. Vaan nyt päätin kyllä, että jos ei tammikuussa tärppää, niin varaan ajan tatuointiin! Haluan jonkun symbolin muistuttamaan tuosta ihanasta esikoisesta, jonka varmaan kääräsen nyt pumpuliin... Täytyy vissiin muuten lähteä curlingmailan ostoonkin... ;) Heh heh! Huumoria...
 
Moikka täältäkin!

Tänään sain tero-reseptin sitten ja ens viikolla sitten niillä. Mun tarkotus niillä on siis van pitää kierto aisoissa. En ovuloi lainkaan sitten tässä kierrossa. Mutta jotta päästään sitten tammikuussa alotteleen. '

Mulla on molemmilla inssi kerroilla irronnut munis molemmilta puolilta, tuo oikea on aktiivisempi eli kasvattaa paremmin ja irrottaa aiemmin. Mutta kuitenkin. Sillon ekojen hormooni piikkien aikaan, jolloin siis oli vaan kotihommia niin en ovuloinut edes niiden avulla. Joten määrää nostettiin aikalailla ja nyt jouduttiin tokaan inssiin taas nostaan. Saas nähä kuinka paljon sit tammikuussa pumppailen itteeni piikkiä. :)
Mutta kahtellaan.

Mukavaa joulun alusviikkoa jokaiselle!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.12.2006 klo 19:32 Nampula kirjoitti:
Moikka täältäkin!

Tänään sain tero-reseptin sitten ja ens viikolla sitten niillä. Mun tarkotus niillä on siis van pitää kierto aisoissa. En ovuloi lainkaan sitten tässä kierrossa. Mutta jotta päästään sitten tammikuussa alotteleen. '

Mulla on molemmilla inssi kerroilla irronnut munis molemmilta puolilta, tuo oikea on aktiivisempi eli kasvattaa paremmin ja irrottaa aiemmin. Mutta kuitenkin. Sillon ekojen hormooni piikkien aikaan, jolloin siis oli vaan kotihommia niin en ovuloinut edes niiden avulla. Joten määrää nostettiin aikalailla ja nyt jouduttiin tokaan inssiin taas nostaan. Saas nähä kuinka paljon sit tammikuussa pumppailen itteeni piikkiä. :)
Mutta kahtellaan.

Mukavaa joulun alusviikkoa jokaiselle!
Mulla ei nyt lääkäri meinannut nostaa annostusta. Arvelee vissiin, että jos pari päivää enemmän piikittäisin samalla, niin tulisi parempi tulos. Mie yritän vaan hyväksyä nyt tätä tilannetta ja tosiaan pienin odotuksin lähen siihen vikaan yritykseen. En tiiä... Jotenkin on nyt vaan semmoinen olo. Onneksi on joululoma tulossa ja saa sitten viettää laatuaikaa tuon pikku-ukkelin ja isommankin kanssa. :xmas:
 
Mä olen tässä miettinyt, että mitenköhän mulla lähtee sit munarakkulat kasvamaan kun aloitan clomit ja puregonin...Yleensä kun on ollut tooosi hiljaista ja silloin kun olen ovuloinut niin ainoastaan vasemmalta puolelta löytynyt yksi munarakkula...
Toivottavasti sit noilla lääkkeillä saataisiin munasarjat hereille...Huomenna pitäis taas terot aloittaa...mites sitä jo kp14 olen menossa...aika rientänyt tosi nopeasti...ovistakaan en edes tuntenut eli eipä varmaan sitten tullutkaan kun tänään pitäis viimeistään oviksen olla kun kierto ollut teroilla enintään 28 päivää...

Että sellaista tänään...
 
Tänne kuuluu ovistuntemuksia..Varmaankin tässä näinä päivinä ovulaatio, oireista päätellen, vaan eipä tuo mitään sekään hyödytä kun vika tuolla miehen puolella. Joten mitään toiveita ei luomokierrolle nyt ole, vaikka siis ovuloinkin..Ja ei kyl kovin korkeella ole odotukset inssinkään suhteen sit..

Tammikuun inssistä selveni sen verran minunkin jutut, et otetaan tueksi inssiin menopuria (jälleen kerran) ja loppu kiertoon lugesteron.. Onko kellään kokemusta tosta lugesteron lääkkeestä? Onko joku koettanut ja onko siitä apua vaikka menkat tulee aina ajallaan jne..? Auttaako se raskautumaan siis?? Tuntuu et nyt sit pumpataan tammikuus keho täyteen vähän koko ajan kaikenmoista lääkettä.. No kaikkeen sitä suostuukin jos vaan asiaan auttaa..

Mutta tammikuuta odotellessa..
Mukavaa joulun alusviikkoa kaikille!!
-viivero
 
VIIVERO! Juu,miula oli ainakin viime inssissä kaksi viikkoa käytössä lugestronit (emättimeen) 2kpl/3xpvä.Pyysin niitä itse kun ajattelin että niistä olisi apua kiinnittymiseen.Lääkkeet ei kuitenkaan auttaneet.Menkat alkoivat 2 päivää sen jälkeen kun lopetin niiden käytön.Ne oli kieltämättä tosi inhottavia kun sai rätti housúissa kulkea koko ajan kun sitä lääkenestettä tursusi koko ajan.toivottavasti sinulle niistä on apua.Mikä annostus siule määrättiin?
 
Mulla ei oo veilä tietoa millä annoksella mennään.. Kun tonkin tiedon kuulin puhelimitse vasta kun kysyin et miten menetellään tammikuun inssissä. Kertoovat sitten tammikuun alussa kun käyn klinikalla ni tarkemmin noista..

Mut ei kyl kuulosta kovin kivalle jos täytyy jatkuvasti rätti pöksyssä sit olla.. :\|
 
Nostan meidät ylös.
Ennustukseni taas pitivät kutinsa.Nyt on vasta kp 26 (normaali 30-50) ja menkat alkoivat jo NYT!!!Ei voi oikeasti paskempi säkä olla.Silloin juuri kun niitä nimen omaan ei toivo alkavan niin heti alkaa.Alku sijoittuu juuri joulupyhille,alku ultra suoritettaisiin kp 3-5 ja kp 5 sijoittuu tiistaille.Eli...inssi siirtyy TAAS kuukaudella.Eli kai sitten sinne tammikuun loppuun.Juma että v****aaa!!!Ihmetyttää tosi kovasti että miten nää menkat näin heittelee.Viimeeksi inssin aikaan oli kp 25.Mutta nyt ja vielä luomukierto. :snotty: \|O :'(
 
Minä taas täälä =) Semmosta ajattelin kysyä et mitä mieltä olette...Kun kaapissani on vielä kahteen kiertoon clomifenia (jota käytin ilman seurantaa puoli vuotta,vuosi sitten) clomeilla ovuloin,luomuna harvoin.Ajattelin jos huomenna aloittaisin yhen kuurin (5pvä kestää) jotta edes jotain tässä kuussa tapahtusi.Eli nyt siis olisi taas luomu kierto ennen viimeistä inssiä.Tänään kp 1.Sairaalaan kun ei saa huomenna enää yhteyttä lääkärilleni,jotta voisin kysyä.Hmmmm... :\|
 
Mihkä kaikki on kadonnu? :whistle: Mites joulut meni?Täälä syödessä,nyt on ihan possu olo.Huh.Just tuli vedettyä napaan vielä viimeinen suklaarasia. :snotty: Aloitin käyttää sitten niitä clomeja.En muistanukkaan kuinka kauheat sivuoireet niistä tulee.Yöllä en nukkunu ku pari tuntia.Hikoilin niin kovasti että tukkakin oli märkä eikä peitto lähtenyt päältä kun jalkoja myöten valui hikipisarat.Yök.(normaalisti hikoilen todella vähän jos ollenkaan).Noh,jospa edes yhden munasolun tekisi tässä kuussa.Tai siis tammikuussa...
 

Yhteistyössä