Tammikuun 2007 taaperot

Meillä pelataan nykyään sählyä kotona aamusta iltaan... Prismasta saa sellaisia lyhyempiä lasten mailoja ja Saku on ominut lajin täysin. Pallo saa kyytiä Sakun juostessa ympäri kämppää ja parketti huutaa hoosiannaa!!! :/ Tähän lajiin kuuluu myös hillitön älämölö, joten äidin korvia särkee. Saku siis huuta koko ajan pelatessaan ja välillä "tuulettaa" maalia nostamalla käsiä ylös ja tietenkin huutamalla vielä astetta kovemmin... Voi naapuriparat!! :LOL:
 
Ollaan tosiaan mietitty isomman sängyn ostoa senkin takia, et olis helpompi istua vieressä hetken ennen kun nukahtaa. Tuonne pinnikseen ei oikein mahu ja siellä tosiaan väliin vaan huutaa seisaallaan eikä rauhotu millään. :whistle:

Kiitos Myyra vinkistä, täytyy käydä tsekkaan tarjonta tuolla. Muistaakseni se tosiaan on Ylöjärvellä. Ihana kuva, oikein lennokas. :)
Toivottavasti teidän yö menee hyvin ja Villellä unohtus inhottavat lääkkeen annot. Voi pientä.. Mäkään en huutoa kestä. Ennemmin tulee itseltä itku, kun Jeren itku lakkaa. Tuntuu, et tuo huutaa vaikka koko yön, jos vaan kuuntelee.

Nyt taas jäi nätisti, tosin oli melkein tajuton. :/

Eikös Annettella ollut käytössä jo jatkettava? Huhuuuu!!! :wave:

Täällä on kans mukkelehdittu päivän aikana pariin otteeseen oikein kunnolla. Jerelläkin on kuhmu ohimossa - kaatu oven karmia päin, mustelma poskessa tuli kun huitas kauhalla omaan naamaan..
 
Tätä noudattaen pääset taatusti ajoissa rantakuntoon.

TENAVADIEETTI

Jo pitkään tunnettu tosiasia on, että kaksivuotiaat ovat yleensä hoikkia.
Lastenlääkäreiden, röntgenhoitajien, ravintoterapeuttien ja turhautuneiden äitien yhteistyönä laadittiin tämä uusi dieetti. Se on edullinen, vaihteleva ja ravitseva.

1. PÄIVÄ
Aamiainen: -Yksi keitetty muna, viipale paahtoleipää aprikoosihillon kera. Syö kaksi hyppysellistä munaa, ja murenna loput lattialle. Haukkaa kerran paahtoleivästä, ja hiero sitten hilloa kasvoillesi ja vaatteillesi.

Lounas: - Neljä väriliitua ( värillä ei väliä ), kourallinen murskattuja perunalastuja ja lasi maitoa (kolme siemausta, kaada loput lattialle).

Päivällinen: - Keksi, kaksi kymmensenttistä ja viisikymmensenttinen. Yksi roska sohvan alta.

Iltapala: - Paahda viipale paahtoleipää ja heitä se keittiön lattialle. Palanpainikkeeksi neljä siemausta iltakylpyvettä.

2. PÄIVÄ
Aamiainen: - Ota eilinen paahtoleipä keittiön lattialta ja syö se. Syö lusikallinen vanilliinisokeria ja juo puoli pullollista vihanneksista tehtyä elintarvikeväriä.

lounas: - Puolikas pötkylä vaaleanpunaista huulipunaa. Puraisu leikkipuistosta tuodusta tupakantumpista (jonka muut perheenjäsenet pakottavat sinut sylkemään pois) jääkuution kera.

Välipala: - Nuole tikkukaramelli tahmeaksi, vie se ulos ja pudota hiekkaan. Nuole jälleen kunnes se on puhdas. Tuo se sitten sisälle ja pudota matolle.

Päivällinen: - Kivi tai kuivattu herne, työnnetään ensin vasempaan sieraimeen. Sekoita limonadia perunamuusiin. Syö lusikalla.

3. PÄIVÄ
Aamiainen: - Kaksi lettua ja runsaasti hilloa, jonka hierot hiuksiisi.
Lasillinen maitoa. Juo puoli lasillista, jonka jälkeen tunge lettuja lasiin. Poimi eilinen tikkari matolta, nuole karvat pois ja piilota se sohvatyynyjen väliin.

Lounas: - Kolme tulitikkua, kaakaojuomajauhetta ja hillovoileipä. Tunge suusi täyteen leipää ja yökkää se lopulta lattialle. Kaada lasillinen maitoa pöydälle ja nuole se siitä.

Päivällinen: - Jäätelöä, kourallinen perunalastuja, kahvia (jos toiset eivät huomaa).

4. PÄIVÄ
Aamiainen: - Neljännestuubi hammastahnaa, palanen saippuaa ja oliivi.
Kaada lasillinen maitoa kulholliseen maissihiutaleita. Kaada päälle puoli kupillista sokeria. Kun maissihiutaleet ovat pehmenneet, juo maito ja syötä murot koiralle.

Lounas: - Syö muruja keittiön lattialta ja olohuoneen matolta. Etsi tikkukaramelli sohvasta ja syö se loppuun.

Päivällinen: - Spagettia sekoitettuna lasilliseen kaakaojuomaa. Jätä lihapullat lautaselle. Toinen puolikas vaaleanpunaisesta huulipunasta jälkiruoaksi.

Dieettiä on hyvä tehostaa sopivalla liikunnalla. Tässä muutama
esimerkki:

Kieri ja vääntelehdi supermarketin lattialla, vahvista samalla
äänihuuliasi voimakkaalla karjunnalla. Pistä hanakasti vastaan kun
Securitaksen mies raahaa sinua ulos kaupasta. Juokse joka paikkaan, väliin hypähdyksiä. Kaatuile säännöllisesti, kampeaminen vahvistaa lihaksia monipuolisesti. Muista taas äänihuulet: huuda juostessasi. Pyydä pukeutumistilanteisiin sparraajaa. Vastustele pukemista kaikin voimin. Älä tyydy ensimmäsiin vaatteisiin, vaadi saada vaihtaa ne ainakin kolmeen kertaan.
 
:LOL: Oisit Myyra jo viimeviikolla laittanu tuon, ihan turhaan palkkasin kalliin ohjaajan :LOL:

Isommat lähti mummin mukana käymään isomummilassa. Rauhaa tarvitsinkin juuri sopivasti... Tyttö taas kiukutteli viime yön, halusi äitin, sit isin (joka on oulussa), tahto maitoa, vessaan ja ku vei vessaan niin ei sit pissatakkaa ja taas huutoa :eek: :headwall: :kieh: Muuten tuo kiukuttelu kävis mut yöllä kolmen aikaa ei jaksais vääntää mitään ylimäärästä... Mitä ihmettä mä teen tuon kans????? Miten tuon kiukuttelun saa öistä pois? Yrittäny oon kovasti jaksaa päivän kiukkuja ja rajat on vedetty tiettyyn pisteeseen mistä ei lipsuta ees vahingossa. Toivottavasti pokesta ei tuu tuommonen kiukkupussi vaan ottais isoveljestään ennemmin mallia!
 
Pinja tippui eilen sohvan käsinojalta päällensä ja puolet yöstä meni ensin Peijaksessa ja sitten Lastenklinikalla. Onneks selvittiin pelkällä kuhmulla ja mustalla silmällä. Tosi vaikea oli saada apua. Lapsi on velttona sylissä ja vastaanottovirkailija puhuu vaan ylemmistä ja alemmista vuoronumeroista. :headwall: Onneks mies sai pysäytettyä lääkärin joka otti sitten Pinjan heti tutkimushuoneeseen. Peijaksessa odotettiin vielä yli puoli tuntia ambulanssia joka ei sitten tullutkaan (=kiireellinen kuljetus) ja mentiin omalla autolla lastenklinikalle. Sellanen yö meillä.

Tsemppiä niihin nukuttamistouhuihin, täällä on valvotun yön jälkeen niin väsynyttä sakkia että nukuttamisongelmista ei ole tietoakaan.
|O |O |O
 
Lillin perheelle :hug: . Hurja yö takana. Varmastikin säikähditte melkoisesti. Itsellekin tulee paha mieli, kun tilannettanne ajattelee. Onneksi teillä nyt kuitenkin kaikki hyvin! Ja käsittämätöntä toimintaa hoitohenkilökunnalta :kieh: ...

Myyran dieettiohje oli hauska! Eipä ihme, ettei meilläkään neidin paino niin kovin helpolla aina ylöspäin ole noussut :whistle:. Toivottavasti Villen yölliset säpsähtelyt alkaa helpottamaan. Kovia ootte koko perhe kokeneet nyt sairastelun aikana.

Pulleroballerinan Saku kuulostaa kyllä melkoiselta vipeltäjältä =). Ihan ison pojan elkeitä jo teillä siellä!

Kränällä yöseikkailuihin :hug: .

Meillä täällä räkätauti päätti, että eipä vielä hellitetäkään. Taas valuu räkä ja viikonloppuna vähän lämpöiltiinkin. Iita kera vanhempiensa alkaa jo ihan tosissaan olla sitä mieltä, että saisi jo helpottaa!!! Tyttö lähtee täällä jo karkuun vipeltämään, kun näkeekään rätin, millä nenää pyyhitään. IN-HOT-TA-VA tauti :snotty: .

Kävelyharjoitukset on meillä jatkuneet. Uskomattoman nopeasti tuo meno varmistuu. Enää ei tarvitse olla sydän kurkussa asti ja pelätä, että mihin tyttö kaatuu ja päänsä lyö. Kumman paljon noita teräviä kulmia ja vaaranpaikkoja kodista vaan löytyy, kun oikein ryhtyy kuvittelemaan :/ .
 
No johan on Pinjalle sattunut :hug: Ja sairastajille edelleen voimia! =)

Meillä taas kävelyharjoitukset töppäs ku seinään. Liikaa vissiin rohkaistiin ja yllytettiin poikaa, kerran kupsahti nurin niin et enää ei suostu ottaa askeltakaan :whistle: Näytti jo niin hyvältä se meno mut aika arkajalka silti poke on. Sais samanlainen varovaisuus olla myös kiipeilyssä :headwall:

Siis mä sitten otin yhteyttä tanskandogin kasvattajaan, tuossa parinsadan kilsan päässä olisi luovutusiässä oleva tiikerityttö :eek: Just se mistä aina oon haaveillu... harvassa näyttää tiikerit olevan. Mä oon ihan hullu!!! Mut nyt pakko lähtee pyykkihommiin, vieraita tulossa illalla :wave:
 
Heippa!

Meillä aloitettiin tänään maidoton kuukauden pituinen testi. Tarhatädit ovat "vainonneet" jo useamman viikon ajan, että Sakulla on heidän mielestää liian löysä kakka, joka polttelee pyllyä. Lisäksi Saku kakkaa 3-4 kertaa päivässä. Käytiin sit oikeen allergologilla, joka katsoi Sakun ihon ja sanoi, että ei hätää ainakaan vielä, mutta voihan sitä testata kuukauden verran soijamaitoa ja muita soijatuotteita... Hän siis sanoi, että voi jatkaa ihan vanhoilla ruoka/juomatottumuksilla, mutta halutessaan voi kokeilla noita soijajuttuja. Saas nähdä miten käy?! Lääkäri sanoi myös, että koska oireet (?!) ovat näin pienet, ei kannata alkaa tehdä suuritöisiä testejä ainakaan vielä. Jos oireet pahenevat, niin sitten mietitään uudestaan. Oliko täällä muita soijamaitoa käyttäviä? Kokemuksia?
 
epuska
Huh miten Pinjalle oli käynyt. Meillä oli tuossa pari viikkoa sitten tapaus, jossa tyttö kanssa tipahti nojatuolin käsinojalta, onneksi pepulleen. Tuo kiipeily on niin ihanaa, mutta vaarallista.

Myyrallaoli hieno kuva.... Teillä on opetettu pojat jo pienestä levitoimaan. Kesti hetken, ennen kuin tyhmä täällä :wave: ymmärsi, miten tuo on mahdollista. Dieetti on meillä kovassa käytössä. Justiinalla kylläkin...

KränäMeilläkin ollaan arkoja tuossa kävelyssä. Muutaman askeleen silloin tällöin ottaa itse, mutta kun putoaa pyllylleen, niin ei sitten oikein huvita. Tuen kanssa harjoitellaan koko ajan. Kyllä se tästä...

PulleroballeriinaMitä oon itse joskus joutunut käyttämään (piti olla maidottomalla ruokavaliolla pidempi aika) niin nuo soijatuotteet on kyllä ihan ok. Hyviä ja tosi monipuolisia. Itse en makueroja juuri huomannut, toivottavasti ei Sakukaan. Myös noissa maitoallergiaperheissä, joita tunnen noi soijat on toimineet hyvin. Jos tosiaan soija käy, niin siitähän valmistetaan kaikkea mahdollista. Kahvimaitona ei toimi, jos Saku on kova kahvittelemaan heh.

Me käytiin tänään siellä uusintaneuvolassa, johon meidät 3kk sitten määrättiin, kun oli kai jotain kehitysongelmaa terkkatäsin mielestä... Ei oo enää. :LOL: Täti totesi jo ovelta (eri täti siis) että onpas pitkä ja kehittyneen oloinen lapsi. Jee jee! Oli tosi vaikuttunut tyttäreni taidoista, kuten höpöttelystä ja liikkumisesta ym. Olin tietty ah niin ylpeä. Hassua, miten nuo tätien arviot voi noin vaihdella.

Mulla on flunssa nyt turvottanut rauhaset. Auts. Toivottavasti tämä tauti ei kovin pahene. Perjantaina olis tentti.

Meillä on opeteltu matkimaan kaikkia ilmeitä. Isänsä näytti just, kuinka Justiina matki iltasatukirjan koiran ilmeitä. Isänsä lukee "Hekku tyrmistyy" ja Justiina ottaa tyrmistyneen ilmeen. Samoin kohdassa "Hekku vihastuu." Ihan uskomattoman hassuja ilmeitä!!!! :heart:
 
Voi Pinjaa. :hug: Onneksi ei käynyt pahasti.
Muillekin itsensä telojille :hug: . Muistan elävästi, kun veimme liimaukseen tuota levitoijaa :D Seinää vasten siirretty sohvapöytä kopautti silmäkulman auki (pöydän vika siis). Huoli oli kova ja päivystysjonossa kärsittiin monta tuntia.
Ville on paljon harkitsevampi tapaus, jospa säästyisimme liimauksilta ja tikkauksilta. Toivotaan.

Tämän päiväinen neuvolatädin sijainen oli aika huolestunut ihminen. Varsinkin Villen puhumattomuus aiheutti kovasti pään vaivaa ja ryppyjä otsan seutuville. :LOL: Miksihän mua ei huoleta tippaakaan? ;)
Tutista ja tuttipullosta pitäisi kuulemma luopua hetimiten. Meillä nuo karmaisevat kapistukset ovat vielä käytössä, hyi minua. :D
Potallakin pitäisi käydä jo ja nousta ilman tukea seisomaan ja kävellä ja...ja...ja... :LOL:
 
Mulla on karmee päivä takana :( Puolen päivän aikaa lähti näkö, samantien alkoi hirveä jyske ohimoilla. Oltiin just välipalalla, sain sen homman loppuun lääkkeitä napsien, poken sänkyyn ja isommille nallepuhia pyörimään. Sohvalle pääsin ja sitten lähti käsistä tunto, pääkipu yltyi vaan :eek: Taju vissiin karkas, tunnin päästä heräsin ja sain soitettua mummon paikalle ja lisää lääkettä. Mummo vei mut lääkäriin ,siellä makasin illan tipassa ja kunnon migreenilääkityksen. Oon aina vältelly lääkäriin menoa tuon migreenin takia mut nyt oli pakko, tajusin et jos nuin käy jatkossakin niin miten lapset pärjää jos oikeesti menetän tajun :eek: Ei kukaan osaa vielä ees puhelinta käyttää et soittas apua... No nyt on sitte kunnon migreenilääkkeet jatkoa ajatellen, vielä hieman pöhnä olo, pitäs vissiin nukkumaan lähteä |O
 
Kränä: Voi kamala. :hug: Sulla on ollut tosi kova migreeni. Osaisko esikko mennä naapuriin tjs. jos sulla ens kerralla lähtee taju? Toivottavasti sait nyt hyvät myrkyt.

Mä voisin laittaa yv:nä mun numeron (kun ehdin), niin voitas sitten sopia milloin tavataan.
Nyt roikutaan lahkeessa jo siinä määrin että täytyy mennä.
 
Kränälle ISO :hug:
Varmasti kamala kokemus!

Täällä ollaan taas kipeitä. Jere yski edellisenä yönä jo vähän, mutta nukku kuitenkin ihan normaalisti ja päiväkin oli suht normaali. Oltiin muskarin kevät juhlassakin ja kaikki meni oikein mainiosti. Illasta alko sit kitinä ja 1 maissa yöllä heräs omaan yskäänsä ja sit itkettiinkin melkein tunti. Oksensikin, kun limaa oli nielu täys.
Aamulla tuntu kovin lämpöseltä ja olikin sit kuumetta 38,3. :( Yskii edelleen, mutta simahti päikyille kuitenkin melkin tuntia aikasemmin tosin.
Kävin apteekista hakeen Vicksin voidetta, jota laitoin talouspaperiin ja sängyn alle. Särkylääkettä annoin kans. Huomenna on pakko lääkäriin mennä, jos kuumetta on edelleen. En uskalla vkonloppua vasten jäädä oottelemaan. :ashamed:
 
Lili: mä tuossa jo aamulla mietin et pitää laittaa sulle numero niin voi paremmin pitää sit yhteyttä mut laitanpa nyt samantien niin ei unohu.

Piti alkaa ettii sit pokelle uutta välikausipukua. On niin auttamattomasti pieni tuo remun puku ettei sitä voikaan käyttää pihalla (kunhan niitä kelejä tulis...). Kylläpä harmittaa!!! Pirun kallis oli ja vähän vain käyttöä sillon syksyllä... Tuo jätkä kasvaa ihan eri tahtiin ku isommat on kasvanu! Ei tuolle mahu mitään mikä isommille on tuossa iässä menny :whistle: Näyttää et kaksinverroin pitää vaatetta sille ostaa. Huoh! Mut pakko kai se on, eipä sitä voi alastikkaa tuonne pihalle laittaa. Vielä vaikeuttaa tuo ku se ei kävele niin pitää ostaa semmosta vaatetta mitkä kestää paremmin konttausta ja on kivemmat päällä siinä hommassa.
 
Kränä: Olipas kamalan kuuloinen kokemus! Hyvä, että sait kunnon lääkkeet.
Mä yritän päästä lauantaina Travallen myymälään, kun miehellä ei ole koulua. Soitan, jos siellä on jotakin mainitsemisen arvoista. Mitä kokoa teidän poika on?
Villeltä puuttuu myös kunnollinen välikelin haalari. Ihmeen nopeasti kasvaakin veljeensä verrattuna.
Kävin tänään kirpparillakin, kun kerrankin oli auto käytössä, eikä mitään löytynyt. Tai ostin mä unipussin, jos toimisi Villellä. Taidan pistää sen kieltoja uhmaten kuivausrumpuun, että saa jo ensi yöksi käyttöön. Innolla odotan hyviä yöunia. :D

Viime yö olikin taas mitä sattuu. Ville huusi jatkuvasti kamalassa nälässä.
Olin iltapalan aikaan koulussa ja mies yhtiökokouksessa eikä kumpikaan meistä nähnyt paljonko Ville söi mummun kanssa. Jostain syystä mummu luulee, että poika täyttyy parista lusikallisesta koko yöksi, kun kehui taas syöttäneensä kunnon iltapuuron.
Jösses sitä huutoa koko yö. Annettiin pari pulloa maitoa pahimpaan nälkään, mutta en sen kummempaa viitsi keskiyön jälkeen syöttää.

Vein tänään labraan Villen pisunäytteet. Huomenna kuullaan onko pöpö poistunut pojasta.
 
Kränälle :hug: . Kamala kokemus! Toivottavasti olet nyt saanut hyvä lääkkeet.

Myyran Villelle pidetään täällä peukkuja, että tauti olisi ohi!

Poion Jerelle parantumisia! Paljon nämä tammikuiset pienet ovat kyllä nyt sairastaneetkin!

Meilläkin valuu räkä - edelleen. Täälläkin saa varmaan sitten huomenna jo tosissaan harkita lääkärissä käyntiä, jos ei ala helpottamaan!

:attn: Nukutaanko kenenkään huushollissa vielä täysiä yöunia? :attn: Ja useamman muksun äitylit: milloin niitä paremmin nukuttuja öitä on teidän perheissä alettu koisia?

Meillä ei ole takana ainuttakaan ehjää yötä. Iita heräilee muutaman kerran yössä ja yleensä vähän itkaisee, mutta jatkaa YLEENSÄ suht helposti uniaan, kun vaan ilmoitan vieressä olevani. Ihan sillä olen vain miettinyt, kun Iitalla noita allergioita, että johtuukohan tämä jostain niistä vai... Yksilöllistä taitaa tosin olla tämä unirauha ;) .

Karmea keli ulkona. Lunta tulee vauhdilla. Ei nappaisi enää oikein lumitöiden teko. Kevät, tule jo!!!
 
Mä just Lilille valittelin yv:n kautta tätä lumen paljoutta (samalla ku nemeroa laitoin) , lisää vaan tulee enkä entisiäkään ole saanu kolattua pihalta :eek: Ukolle tekemistä ;)

Myyra: meillä on ollu pokella koko ajan käytössä unipussi ja ilman sitä en ees uskalla nukuttaa B) Kaveri aikoi huomenna käyä JesperJuniorissa kattoo ku siellä oli ollu jotain välikausipukuja nyt tarjoksessa. Jos sieltä ei kokoa löydy niin mä vaikka soittelen sit sulle jos oot menossa sinne myymälään. Cittarissa oli Remun puvut tarjoksessa reilu 50e mut jos myymälästä sais halvemmalla niin kelpais mulle :D Tuota lunta ja pakkasta on nyt sen verran paljon ettei ihan heti ohuempaa pukua tarvita :whistle: Mutta ilmoitellaan!!!!!!!!!!
Toivottavasti villen näyte on jo puhdas!
 
Kränä: Laitoin viestiä minäkin... Minkä kokoinen Poken välikausihaalari on? Meillä on Pinjalle vielä hankkimatta ja aattelin et jos menis Pinjalle. Pinja on nyt kokoa 86.

Eppa: Täällä nukutaan. (*koputtaa vimmatusti puuta*) Pinja on nukkunut tosi hyvin aina, jollei tietysti ole kipeänä tai reagoi muuttuneisiin olosuhteisiin. Yömaitoa ei ole menny varmaan puoleen vuoteen, eikä juuri tutiakaan tarvi yöllä laittaa. Välillä saattaa havahtua jos on kuuma tai kylmä mutta nukkuu sitten taas kun asia on korjattu.
 
Tuo poken puku on 80cm ja vauvamallia, oli vielä niin reilun oloinensyksyllä B) Nyt mietin kovasti ostanko 86 vai 92. Tytön 92cm on ihan hillittömän iso ku pokelle kokeilin mut sit taas 86cm tuskin mahtuu syksyllä. Vitsi mitä päävaiva taas ku ei huvittas kovin montaa pukua olla laittamassa...
 
Me käytiin sitten kuitenkin lääkärissä jo tänään. Jerellä oli kuume vaan noussut päikyistä huolimatta ja yski selvästi enemmän. Sama diagnoosi tuli kun 2 ja puol viikkoo sitten, kurkunpää ärtynyt/yskä. Nuhaa ei vielä ole, mutta eiköhän sekin sieltä tule. :ashamed: Kuuluu kuulemma taudin kuvaan. Saatiin kolmiollista yskänlääkettä ja Panacodia. Tuota yskänlääkettä ehdittiinkin antaan tänään jo 2 annosta. Toivottavasti auttais niin, että saatais nukuttua. Ollaan ihan poikki koko porukka. |O Jere simahtikin jo ennen kasia, oli vissiin lääke paukku senverran tuju kun annettiin kumpaakin lääkettä yötä vasten. :|
Just tuossa miehelle sanoinkin, et jos olisin mennyt alkuperäsen suunnitelman mukaan jo tammikuun alusta töihin niin saikulla oltais oltu jo ainakin sen 3 kertaa..

Sit "mukavempiin" asioihin! =) Meillä on käytössä 80cm Travallen Remu välikausihaalari, joka kumppareiden kanssa on just passeli. Kaapissa oottaa syksyä Reiman 86cm, jonka löysin kirppikseltä. :) Tuo Reimatec on paljon isompi, ku nuo Travallen puvut. Vertasin sitä kaverin 90 senttiseen Remuun ja tuo oli aikalailla samankokonen! :whistle: Järkkyä kuinka nuo koot heittääkin. Muistaakseni jossain onkin ollut juttua, et Reimalla ois reilummat koot kun muilla.

Tuu Myyra vinkkaan, ku oon käyny mitä Travallessa on tällähetkellä tyrkyllä!!!!
 
Joo, nuita kokoheittoja on ihan älytön! Pokella oli syksyllä 80cm travalle ja talven meni 74cm reima :whistle: Nyt loppuvaiheessa se puku kävi tietty pieneksi ja loppuajaksi ostettiin 80cm L&L eikä muuten oo ollenkaa hyvä... Soittelin Oulun JesperJunioriin ja pitäs olla huomenna vielä meille tarvittavat puvut, appiukko aiko noutaa ne. Harmi ku ei saanu varata... Mut ne Motions puvut mun mielestä kans aika reilua kokoa et taidan ottaa sen 86cm, ainaki meijän esikko hukkui motionsin 110cm pukuun vaikka Lassie on ok. Toivoa nyt saa et appi ne sieltä löytää ja sopivat vielä... mut halvat on, saadaan 2pukua sen hinnalla mitä travallea sais täältä kaupasta!

Kävin lasten kans tallilla :eek: Poke meni hyvin rattaissa istuen mut isommat vaan juoksenteli ympäri tallia ja riehui ku yritin hoitaa Hapsua. Se raukka ei oikein saanut ruokarauhaa :saint: No, huomenna sitte ajan kans. Nyt saunaan ja lepäämään :wave:
 
Lili: tuli tuossa saunassa mieleen et meijän tytöllä on nyt Lassien vk-puku kokoa 92. Neiti käytti sitä viime syksyn ja menee tän kevään vielä, ikää nyt 2v10kk :D Tietty lapsen koko on aika iso asia ( :whistle: ) tuossa valinnassa. Mä en ees tiijä miten pitkä tuo on, mut ainaki painaa 14,5kg :D

Ja Poio:lle kovasti jaksamisia ja voimia :hug: Toivotaan että Jere alkais jo paranemaan!
 
Poion porukalle jaksamista :hug:

Kränä: Ehkä mä vähän ylireagoin mut kun syksyllä ei myydä välikausipukuja ja Pinja kasvaa sitä vauhtia että ihan hirvittää. Oisko vähän hyvä jos se menis kolmevuotiaaksi asti (nyt ainakin ostan isomman) :LOL: No ehkä mulle käy yhtä hyvä tuuri kun Poiolle ja löydän kirppikseltä Pinjalle sopivan halvalla.
 

Yhteistyössä