Tammikuun 2007 taaperot

Jerelle paranemisia ja vanhemmille jaksuja. Nuo yövalvomiset on sitten niin hermoja raastavia. Meillä Tirri heräsi muuten vaan eilen illalla 22.30 ja nukahti uudelleen 02.00 |O . Kyllä oli mukavaa valvoa siinä rinnalla ja kuunnella, kun toinen joikuu ja hihkuu. Tosin parempi sekin, kun kuunnella huutoa, mutta kyllä oli aamusella silmät ristissä, kun esikkoa piti lähteä kerhoon roudaamaan.

Meillä ollaan onneksi oltu aikalailla terveitä, ei nuhaa, röhää tai muutakaan ihmeellistä.
Tirri menee jo kovaa vauhtia ja eiköhön kohta jo opetella juoksemaan. Joka paikkaan kiivetään, niin että saa koko ajan olla sydän syrjällään.

Meillä Tirrillä on Lennen ja Jonathanin haalarit, molemmat kokoa 86 ja reiluja vielä, mutta meneepähän ainakin syksyllä vielä ja ehkä jopa seuraavanakin keväänä. Tirri nyt n. 77 cm.
Lisäksi mulla on kaapissa iskemätön Ticket to heavenin kaksosainen puku, jonka ostin, kun tirri oli 2kk vanha. Koko 80 cm ja aivan hillittömän iso. Isompi mielestäni, kun toi Jonathanin 86 koko. Olenkin harkinnut, että laittaisko huutikseen, kun vielä on uusi.... Ei ehkä ole tarvetta kolmlelle välikausipuvulle :/ . Vaikka onhan se syötävän söpö asu ja ehkä toi yksi takki olisi ihan kiva kauppareissuja ajatellen..... Turhis pohdintoja.

Sunnustaiksi on taas luvattu todella kylmää. Mä olen pessy jo toppavaatteet kaappiin, joten me ollaan varmaan sunnuntaina sisällä
:LOL: .

 
Olisko kenelläkään vinkkiä antaa yskän helpottamiseks? Tuo kun yskii niin kamalasti.. :ashamed: Yö meni silti hyvin, parilla tutin laitolla. Yskän puuska ku lennättää tutin niin kauas ettei rassu sitä itse sieltä löydä. Nyt on nukkunut puolisen tuntia, ja yskii vähän väliä. Saas nähdä kuinka menee. :(
 
Poio: ei ite yskään mut laita sänkyyn monta tuttia lähettyville. :D Pokella on öisin 4tuttia ympäri sänkyä, löytää ite helposti. Jos ei heti löydä niin sit herättää meijät ettimään.
Tosi inhottava pienellä yskä, en osaa mitään helpotusta siihen sanoa :hug:

Ai niin, appiukko oli heti aamulla menny ostaa ne puvut ja eipä ollu enää kokoja vaikka myyjä niin kovasti eilen puhelimessa sano et varmasti löytyy vielä huomenna :kieh: Ei antanu varata vaikka oisisn halunnu. No, pokelle löyty onneksi ja kaikille kunnon käsineet. Kaveri aiko vielä käyä kattoo nuille isommille siitä toisesta liikkeestä, pakko vaan toivoa ja pitää peukkuja et muillekki ois...
 
Poio: Itse laitan aina kosteita pyyhkeitä huoneeseen kun Pinjalla on yskä tai nuha. Kun on kosteampi ilma niin on helpompi hengittää eikä niin kurkkuakaan ärsytä.

Kränä: Aika outoa ettei antanut varata. Jos kerta noin vauhdilla menee, niin luulis ettei olis paljon haitannut jos olis hetken ollut sivussa, vaikka ette olis hakeneetkaan.
 
Heräshän se.. :( Lähdettiin sitten ulos, laitoin Jeren lämpöpussiin kunnon vaate kerroksella varustettuna j nukahtihan se sitten lopulta. =) Puol tuntia käpsin tuolla tihkusateessa ja sit aattelin, et ullaan kotio. Yleensä herää, kun vaunut pysähtyy, mut nyt on posottanut viä 20 minsaa lisää. :D Kohta täytyy mennä herättelemään, et päästään kauppa reissulle ja hakemaan isi töistä.
Täytyy ens yöks virittää monta pyyhettä tuonne huoneeseen ja tutteja sänky täytteen! Kiitti Kränä ja Lili! :flower:
 
Ei ollut unipussista mitään hyötyä. :( Kamalaa kiukuttelua ja huutoa klo 1-5 yöllä, tuosta on tullut nyt melkein vakkari huutoaika. Ja aamulla seitsemältä pirteänä ylös. :kieh: Onneksi sain tänään otettua päiväunet, auttoi hiukan.
En jaksa nyt kirjoitella kummemmin.
 
Poion ja Myyran porukalle jaksamisia ! :hug:

Meillä on ollut tänään taas tahtojen taisto - päivä. Iita on oppinut läpsimään ja nipistelemään :eek: ja yrittää tehdä sitä silloin, kun ei mene jokin mieliksi. Huoh. Välillä jo vilisee melkoiset kauhukuvat uhmaiästä, kun tuota omaa tahtoa tuntuu jo löytyvän vaikka vähän muillekin asti. Kyllä Iitan ilmeestä näkee, että se hyvin tietää tekevänsä jotain kiellettyä läpsiessään, mutta silti se pitää aina testata. Iitan luonteelle ominaisesti tyttö sitten kuitenkin seuraavassa hetkessä halaa, pussaa ja hyvittelee... Kenelläkään muulla näitä vinkeitä?!?
 
epuska
Poio MEillä on lisäksi nostettu sängynpäätyä, se kuulemma auttaa kanssa myös yskimiseen.

Ette voi uskoa, mutta ollaan tänään ajettu yli 100 km mun huulen takia! Viime ma-ti yönä ilmaantui huuleen rakkula, jota luulin yskänrokoksi, kun miehellä tuo virus on. Ostin ti aamuna apteekista rasvaa huuleen, ja kuvittelin, että sillä hoituu. Vaan huuli turposi ja turposi. Se alkoi muistuttaa enemmän nokkaa kuin huulta (oikeesti ylähuuli turvonnut melkein nenän mittoihin.) Tänään turpoaminen jatkui ja rakkoja oli myös suun sisäpuolella. Soitin paikalliselle lääkäriasemalle, mutta sieltä ei vastattu puhelimeen ollenkaan!!!! Soitin sitten miehelle töihin, että mitäs nyt teen, autokin oli miehellä, ei mulla. Puhe alkoi myös olla aika epäselvää tuon nokan kanssa... Mies sitten soitti yksityiselle lääkäriasemalle, josta sanottiin, että pitää lähteä pikaisesti SAIRAALAAN. Mentiin sitten lähisairaalaan ,yht 40 km,, mutta ne ei ottaneet meitä vastaan, vaan sanoivat, että pitää mennä ensin omalle lääkäriasemalle. Lopulta päätettiin ajaa yksityiselle, yht 80km, kun siinä vaiheessa oman lääkäriaseman päivystysaikoja ei enää saa, ja siellä, minne mies oli soittanut, oltiin siis sitä mieltä, että kiire on. No, sitten yksityisellä lääkäri sanoi, että tuo ei näytä oikein herpekseltä, onpas kumma huuli. Mutta määräsi kuitenkin jotain lääkettä suun kautta otettavaksi viikon kuurin. Iltaa kohden huuli jatkoi turpoamistaan aina vaan ennätyksellisempiin mittoihin, puhuminen kuullostaa jo oudolta ja mikä näky mä oon!!! Kalpenee Angelina Jolie-Pittinkin huulitötterö tän rinnalla... todella. Piti siis lähteä uudelleen iltapäivystykseen,, yht 40km, kun oma terkkari oli jo kiinni. Siellä lääkäri määräsi kauheat antibiootit, kun huuli on kuulemma ihan infektiossa... Mua nauratti, kun siellä sairaalan iltapäivystyksessa kyseltiin, että mikä hätänä... heh... "Korvaa särkee... Huulet on ihan kunnossa...." Lääkäri myös totesi, että jos ei näillä tropeilla nyt tokena, niin hän ei tiedä mitä tehdä. Kai mä sitten jään turbohuuleksi. Harmittaa se, että paraneminen vie varmaan pitkään ja kaikki mahdollisesti eteen tulevat työpaikkahaastattelut on huhtikuun aikana... On siinä haastattelijoiden ilmeessä näkemistä...
 
epuska
Niin ja valvovia vanhempia täällä myös lämmöllä ajatellaan. Meillä ongelmaksi on tullut nukahtaminen. Venyy ja venyy, varsinkin jos isä nukuttaa ihan tolkuttomiin mittoihin. Pitänee alkaa vaan aamulla herättelemään aikaisemmin. Vai miten tässä pitäis menetellä...

Niin ja Iita meillä oli kaamea puremiskausi, joka kesti ja kesti, tosin se oli enemmän kai ymmärtämättömyyttä. Nyt se on onneksi laantunut, kun tyttö on oppinut "pöräyttämään" puremisen sijaan, ja ymmärtää mikä niiden ero on. Valitettavasti neuvoja ei oikein oo, niitä kyselin itsekin aikanaan joka paikasta, mutta en saanut hyviä. Meillä meni niin, että jos oikein kovasti huusi ja mekasti tuosta puremisesta (tuota meille neuvolassa neuvottiin, että kiljaiskaa oikein kovaa, niin ymmärtää tekevänsä kipeää..), niin se innosti lisää vaan. Parhaiten toimi, kun kielsi ja sitten yritti keksiä muuta touhua tenavalle.
 
No johan on Epuskalla huuli! :eek: Toivottavasti paranee ja pian! Ja ettei sieltä sit mitään isompaa löydy.

Sanokaas koiraihmiset, mitä mä teen!!! Yrittäny oon ottaa nuita koiria sisähoitoon, haluaisin et oisivat täällä mun seurana ja turvana. Mutta tuo vanhempi ei enää hyväksy pienempiä lapsia. Hetken menee mut sit alkaa varottelemaan murisemalla, ite ei väisty vaan käskee lasten väistää. En jää kyllä oottelee et purasee... sen verran vahvat merkit jo siihen näyttää. Lapset meillä ruokkii aamuisin koirat, taluttaa pihalla jne mut sisällä sitte yhteispeli ei luista :( Tässä jo vanhan kaverini kans puhuttiin jos se ottas tuon koiran, on aina tykänny siitä ja sanonut haluavansa itelle. Mut ikää koiralla on kesäkuussa "jo" 8-vuotta, pitäs vaihtaa täältä korvesta kaupunkielämään. Mitä mä teen... Taas sama homma ku talvella, yritän antaa tuota pois mutten raski vaikka tiedän ettei se oo täysin onnellinen meillä :/
 
epuska
voi kääk! Siis tää nokka on tänään vielä isompi, kuin eilen. Lääkärin mukaan antibiootin voi odottaa vaikuttavan vasta parin päivän päästä. Siis odoteltava ma saakka... |O
 
Ohhoh, mikä siihen epuskan huuleen on pamauttanut? Ihme juttu. Toivottavasti turvotus laskee pian, kun lääkkeet alkavat puremaan. Olisi varmasti aika kurjaa mennä koko komeuden kanssa työhaastatteluun.

Ville läpsii ja mätkii myös. Kiljaisut aiheuttaa meilläkin naurunremakan ja entistä innokkaamman läpsimisen. Kielto ja muut touhut auttaa täälläkin.

Kuulostaa Kränä siltä, että koira luulee olevansa pomo. Hyytävä jääkausi vaan menemään.
Eli koiralle ei anneta mitään huomiota, tönitään pois, jos yrittää tulla rapsuteltavaksi. Huomiota saa ainoastaan ulkona lenkityksen sun muun yhteydessä. Mielellään tottelevaisuuskoulutuksen muodossa.
Ovesta koira pääsee aina viimeisenä (koirien mielestä pomot kulkee edellä) samoin ruokailu on sillä aina viimeisenä, koska pomot syö ensin.
Huomioimattomuus on hankalaa lasten kanssa mutta kuulostaa aika vaaralliselta tuollainen muriseminen. Eläimet on kuitenkin aina eläimiä eikä niistä koskaan tiedä.
Jos koira ei suostu väistämään vaan kikkailee, mene ja siirrä se itse. Aikuiset määrää kaikkia ja koirankin on parempi alistua siihen.
Kun Ville mätkii ja repii Rampea, minä menen ja ajan kummankin erilleen. Käsken koiran toisaalle ja lapsen toisaalle. Siten olen koiran mielestä johtaja joka määrää kaapin paikan.

Mitähän muuta? Kannattaa varmaankin olla tosi tarkkana ettei kukaan lapsista jää yksin koiran kanssa hetkeksikään, aina voi sattua jotakin.
Esim. aikoinaan tätini oli keittiössä laittamassa ruokaa ja serkkuni jäi yksin olohuoneeseen koiran kanssa. Jotain tapahtui ja koira puri lapsen ylähuulen pois.
Koira oli cockerspanieli, ei siis mikään sellainen rotu johon näitä juttuja aina yhdistetään, ja lapsi oli taaperoiässä tai vähän vanhempi.
Ei ole tarkoitus pelotella, sillä vaan, että tarkkana kannattaa olla.

Käytiin Travallessa. Kävi mahtava säkä, kun näytepuvuissa oli yksi ainoa 92cm Remu ja vieläpä haluamassani värissä. :D Maksoi 40?.
Vauvoille siellä oli alennuspukuja ja kaksiosaisia isommille. Ei oikeastaan mitään kummempaa. hinnat ovat nyt korkeammat kuin varsinaisilla alennuksilla. Olen saman Remun ostanut isoveljelle aiemmin 25?:lla.
 
Poio: Mites teillä nukuttiin?
Myyra: Joko Ville on kunnossa?
Epuska: Mun mies sai antibiootista allergisen reaktion ja sille tuli rakkuloita suuhun ja huuliin. Oli kuulemma aivan sairaan kipeet. Toivottavasti paranet pian. Pystytkö mitään syömään?

Eilen ihmettelin kun Pinja koko ajan näpräsi yöpuvun lahjetta ja sitten asiaa hetken tutkittuani löysin yöpuvun sisältä pienen rakennuspalikan. Ei siis mikään ihme että oli vähän pahalta tuntunut. Oikeaan osoitteeseen kyllä meni, itse Pinja on sen palikan pesukoneeseen laittanut.
 
KÄRPÄT ON RAUTAA!!!!!!!!!!!!! Muistaakseni vuosi sitte aloittelin samanlai kirjotuksen :D

Myyra: nämä asiat meillä on aina koirien kans ollut näin. Et ovista ensin, ruualle odotetaan lupa, mitään ei viedä käsistä/pöydältä, rapsutuksia vain sillon ku rapsuttaja niin haluaa. Tuo vanhempi on aina ollut hermompi lasten kans mut nyt näyttää olevan ylitsepääsemätönä. Ovat pari vuotta olleet suurimmaksi osaksi ulkona omassa rauhassa, kai se vaan on niin paha homma sen jälkeen tottua siihen et sisällä on lähes mahdotonta saada omarauha aina silloin ku haluaa. Vaikka koirilla on oma huone ja jopa sänky missä saavat olla rauhassa, lapset siis ei saa mennä härppii silloin ku koirat lepää.
Nyt varsinki ku vasta oli se et oma koira tappoi lapsen niin oon tullu varovaisemmaksi koira/lapsi yhdistelmästä. Aina olen varonut ja pitänyt silmällä mut nyt tuntuu ettei tuo vanhemman kans uskalla ees valvonnan alla antaa olla...

Mut nyt kauppaan ja tallille, viikkosiivous ja päivänlenkki jo takana, kiirettä pitää :wave:
 
No voi harmi. Ei kai sitä kaikki koiratkaan voi lapsista tykätä, kun ei ihmisetkään. Voihan se olla, että vanhemmiten tulevat kolotukset voi aiheuttaa kärttyisyyttä entisestään.
Oletko testannut näkeekö koira enää kunnolla? Meidän entinen koiruus menetti hiljalleen näkönsä kokonaan, ihan normaalia vanhuusiän harmaakaihia. Silmät muuttuivat hiljalleen sumeammiksi. Se on ainakin ihan tavallinen vaiva ja varmasti aiheuttaa ärtyisyyttä, kun tilanteet tulee vähän yllättäen. Tai voihan se kuulokin olla jo hiljalleen menemässä? Siinäkin voi vähän pelästyä ja murahtaa sen takia?
Muistelin vähän enemmän ja se tätini cockeri oli silloin nuorukainen, joka varmaan puraisi jossain touhotusinnostuskohtauksessaan. Tai sitten hermostui vaan, en tiedä. Eipä sitä kukaan jäänyt sen kummemmin selvittämään. Kun isi tuli kotiin töistä kotiin ja sai kuulla uutisen, koira oli hetkessä vainaa .

Villen pissanäytteestä ei ole vieläkään tullut tuloksia, vaikka yleensä valmistuvat seuraavana päivänä. Toivottavasti eivät ole hukanneet näytteitä. :kieh:
Tässä on mennyt muuten pari yötä jo melkein nukkuessa. Jes!! Kammotukset alkaa olla siis ohi. Nyt saisikin sitten jatkua tasaisen paksu kotielämä ilman mitään kummempaa, että poika pysyisi öisinkin rauhallisena.

Missäs Annette luuraa?
 
Kyllä, Kärpät on rautaa :D !

Epuska, toivottavasti jakselet jo paremmin! Mulle tuli kanssa tuo allerginen reaktio mieleen, mistä Lillikin puhui. Ootko syönyt mitään uutta tai onko iho ollut kosketuksissa MINKÄ TAHANSA uuden aineen tai materiaalin kanssa? Hurjalta kyllä tuntuu kuvauksesi :eek: .

Miten Poion porukka jaksaa ja miten meni Myyran Villen viime yö ?

Meillä Iitan yskä on muuttunut haukkuvan kuuloiseksi. Hetki sitten sain torkahtamaan unille, päikkäreiden jälkeen lähdetään lääkäriin. Miksi tämä sairastelu ei jo lopu?!? Mietittiin tuossa mieheni kanssa, että meillä ollaan viimeksi täysin terve päivä nähty helmikuussa... Rankkaa tietysti etenkin Iitalle tämmöinen, mutta voishan noita rauhallisempia öitä nukkua taas vaihteeksi itsekin!

Ja minnekäs Annette yritää luotamme livistää ;) ?
 
Kiitos ku Myyra muistutit!!!!! Mä vielä talvella sanoin ukolle et pitää kevään ryhmäsilmätarkastukseen tuo koira ilmottaa, sitä ei oo nyt kahteen vuoteen tarkistettu ja sillä on perinnöllinen silmäkaihi! Ja muutenkin ku ikää on... Kaverin samansukunen koira sai 7-vuoden iässä sen kaihin ja oli parin vuoden päästä täysin sokea. Ei kai Riiviöllekki??? Huomenna heti soitan sille lekurille... just on perjantaina tulossa ell tallille rokottaa ja mikrosiruttaa ponin, halpaa lystiä tuo ell käyttäminen ;)
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!!Piti tulla kattomaan kuulumisia..Kränä: Tosiaan kannattaa tarkistuttaa jos näkö vaikka vaivaa koiraa, luopuminenkin "ilman syytä" on varmasti raskasta vaikka voi olla hyvä ratkaisu puolin ja toisin. Äitinikin antoi koiran pois tuttuun paikkaan kun pikkusiskoni olivat pieniä. Ikä alkoi vaivata ja kolotukset, niin ei koira sietänytkään lapsia rääpimässä eikä ymmärtänyt täysin johtajakseen niitä. Itsellä on tulevien koirien suhteen kriteerit noussut hurjan korkealle kun tuo meidän sisäkoira on niin unelma lasten kans(muuten paukapää!!!!)Pikku-neiti on ihan hulluna eläimiin ja keikkuukin koiran selässä jatkuvasti jos mahdollista..Koira oppinut, että kun nuolee naamasta niin saa otteen irtoamaan jos kipeää käy! Eikä toinen osaa sitten hevosiakaan pelätä, pokkana menis meidän 170cm korkean ukon kinttuihin paijjaamaan jos vaan pääsis! :eek:
Suunta on jatkuvasti ylös päin ja sisustustyylinä meillä onkin kaadetut tuolit nykyään!
Potalla käynnin ideakin välähti tässä yksi päivä ja monet aarteet on sinne jo tehty..Tosin ei sinne tietenkään osaa vielä itse hakeutua... Järjen juoksu yllättää meidät joka päivä, on se ihanaa kun pikkuhiljaa oppii enempi itseään ilmaisemaan ja oppii asioita matkimalla mitä isommatkin tekee!
Mutta nyt on kaveri koko ajan painelemassa näppäimiä, joten siirrympä muihin hommiin!
:wave:
 
Ihana rentouttava mökkiviikonloppu takana! Joskus on vaan niin mukava lähteä maalle täältä hulinan keskeltä ja laittaa aivot narikkaan...

Meilläkin Saku on jonkin aikaa läpsinyt ja purrut. (ainoastaan mua, ei isiä!) Kiljaisut ei tosiaan auta, mutta kielto ja muut touhut jelppii. Myös jäähypenkille laitto saa pojan rauhoittumaan, mutta usein myös itkemään... :'(

Saku kysyi tänään mun veljeltä, että mitä äijä?! Mun veli meinas tukehtua nauruun, kun ei osannut odottaa moista kysymystä. Sanoja tulee joka päivä lisää ja välillä tulee jopa parin sanan lauseita.
 
Jere on edelleen kipeä. Kuumetta on ollut nyt torstaista asti, ja huomenna mennään taas lääkäriin. Yskiikin edelleen, onneks yöt ollaan saatu nukuttua kaikki ja päikytkin. Päivisin ei yski juurikaan, sillon vaan kun innostuu.
Tuo haluais olla koko ajan liikkeellä, pitäis vaan taluttaa pitkin kämppää kokoajan. Huomattiin, että 3 poskihammasta tulee tähän samaan syssyyn. 2 on jo läpi ja kolmas tuntuu ikenen alla. Ei ihme, et tänään tuo onkin huutanut melki koko päivän. :S
Tänään oltiin jos varmoja, et käänne parempaan tuli. On syönyt ruokaakin tänään mukavasti, mutta tuossa illalla nousi taas kuume. :ashamed:
Yskänlääke joudutaan antamaan väkisin, toinen pitää kiinni ja toinen kippaa suuhun. Inhottavaa, mutta ei auta.. :'(
 
Voi Poio ja Jere :hug: Pakkohan se on alkaa jo helpottaa!

Meillä naapurin likka oli eilen leikkimässä ja yrjös sitte kesken :x Onneksi ulkona olivat, mut silti täällä ihan kauhulla ootan, tuleeko tauti meillekkin. Appiporukka sen just sairasti viikolla... Ei kiva ei, ukko tuolla just pakkaa eväitä ja vaatteita taas viikon reissuun :'( Tässä ku vielä mahatauti kaikille niin hyvin menee.

Poke eilen hoksas alkaa kävelee nuken sateenvarjorattaita työntäen :wave: Nehän on niin hepposet et kaatuu ku tönäsee! Mut niin se vaan niillä pääsee ihan taloa ympäri menemään, tasapainoa siis on mutta uskallusta ei. Taukoa kävelyssä olikin hetki, nyt sitte tänään pukkaili potkuautoa yms, päätettiin olla tyrkyttämättä sitä kävelyä, jospa siitä lähtis.

Ja moi Galateija pitkästä aikaa! Kiitos tuesta ja sanoista! Kyllä sitä on mietitty, mitä koiralle tehään. Mut se on varma et JOS tilanne jatkuu tuommosena niin en ala riskeeraamaan enää, koira on kuitenki koira ja ihminen ihminen! Toivottavasti silmätarkastukset järjestetään pian... niitä on vaan pari kertaa vuodessa täällä :(
 
Lääkärissä käyty, ja nyt odotellaan verikokeen tulosta. Lääkäri lupas soittaa heti, ku ne valmistuu joskus 3 maissa. Pitäkää peukut pystyssä, et tulehdusarvot olis normaalit. Muuten tulee Tayssi reissu. :'(
Korvat ja keuhkot olivat edelleen ok. Kuume vaan edelleen päälle 38n. Aamulla alko myös ripuli ja pissavaippoja ei paljon päivän aikana tule. Voi apua.. :eek:
 
Voi Poio :hug: ! Toivon kovasti voimia ja jaksamista koko perheelle! Toivottavasti Jeren kuumeiluun löytyy syy ja pääsette toipumaan :hug: :hug: :hug: . Ja toivottavasti saatte tehdä sen kotona...

Mekin käytiin eilen siellä lääkärissä. Korvat oli terveet, kurkku punainen, mutta keuhkot onneksi kunnossa. Piti tuota Iitan tautia ainakin toistaiseksi vaan kovana yskänä. Mutta kuulema tosi nopeasti pitää viedä uudestaan tyttö lääkäriin, jos rupeaa kuumetta nostamaan tms. Täälläkin siis kippaillaan väkisin yskänlääkettä kurkusta alas. Millä muuten Poio annatte lääkkeen? Meillä se ei onnistu muulla kuin ruiskulla: sillä saa lääkeaineen hyvin tuonne poskitaskuun, josta se on vähän pakko niellä. Iita ainakin sylkee muuten kaiken pihalle...

Toivottavasti Kränän koira pääsee pian silmien tarkastukseen ja kylläpäs on muuten Pulleroballerinan Saku taitava poika. Kaksisanaisia lauseita, wau!! Meillä ei vielä tule niitä yksiäkään sanoja...
 
Jerelle täällä peukut pystyssä :wave:

Heh, meijän pokeki osaa kaks sanasen lauseen "ei saa" :LOL:
Tänään poke on jatkanut kävelyä omaan tahtiin. Pisin matka mitä tähän mennessä on kävellyt ilman mitään tukea niin tuli aamulla, keittiöstä olkkariin. Isommat lapset hurrasi olkkarissa vastassa :heart: Sulonen taapertaja :heart:
Myös jääkiekko-otteluiden hurraa huudot on pokella jäänyt mieleen :D Kokoajan nostaa kädet ylös ja huutaa jee. Samoin ku kuuluu "missä miehet ratsastaa" niin poke alkaa tanssimaan ihan mahoton :D Meijän rokkipoika B)

Jep, soittelin pitkin PohjoisSuomen eläinlääkäreitä ja totesin et on vain yks silmälääkäri joka kiertää koko Pohjoisen :( Täällä just huomenna on silmätarkastuspäivä ja se on jo niin täys ettei mahdu yhtään. Rovaniemellä on just käynyt pariviikkoo sitte ja Oulussa tekevät vain viikolla tarkastuksia. Voiko huonompaa tuuria enää olla... Onneksi kasvattaja ties et parin viikon päästä järjestettävään katselmukseen Oulussa on joukkosilmätarkastus. Soitin ja sain vielä ängettyä Riiviön sinne ku lupasin ettei ajalla oo väliä kunhan pääsee vaan sunnuntaina. Kivasti on 26päivä "amisluokkakokous" Pudiksella niin siitä pääsee sit suoraan Ouluun tuon koiruuksen kans, saapahan ainaki nuihin silmiin nyt tarkastuksen...
 

Yhteistyössä