Tammikuun 2007 taaperot

Tulehdusarvot ja hemoglobiini kunnossa! :D Vissiin on sitten influenssaa, saattaa kestää viikonkin tuo kuume, jos nyt sitä on. 38,4 oli äsken lukema, silti tuo vaan jaksaa painaa.. Ihme heppu! :eek:

Sairaanhoitaja kielsi ulkoilun kokonaan ja ollaan hieman eri mieltä. Jos puetaan kunnolla, ja ollaan rattailla ulkona puolisen tuntia-tunti. Ei anneta mennä maahan möyrimään, eikä edes keinumaan. Neuvolantäti sano tuon olevan ok, mutta terkkiksen sairaanhoitaja kielsi. Pitäis olla täysin kuumeeton päivä välissä. Sisällä tuo ei pysähdy hetkekskään, rattaissa malttaa istua katsellen autoja tms.
Mitä te muut ootte mieltä??????? :attn:
 
pikaseen vastaan poiolle!

täällä podetaan samanlaiselta kuulostavaa tautia. korvatulehduksen kera. tänään taas oltiin lääkärissä, tulehdus jo pois, mutta kuume edelleen. me tehtiin se virhe et ulkoiltiin kuumepäivänä, tosin ei pariin tuntiin ollut kuumetta(eikä lääkettäkään otettu). pahensi tilannetta aika paljon. mutta meillä taudin kuvassa rajua yskää. suosittelen poiolle varovaista ulkoilutusta. ettei sit vaan iske sinne korviin tms.

ymmärrän kyllä että lapsi kaipaisi jotain muutakin touhuttavaa. meillä on näinä päivinä suosittu kylpemistä vaikka kolme kertaa päivässä. atooppinen iho ei aina kiitä, mut ohjelmisto tuokin. ja riehumiseen on käytetty äitiä. äiti lattialle makaamaan niin kyllä siinä puolituntia menee mukavasti kun pomppii, repii, tutkii, kurkkii paidan alle... ja piirtämistäki on nyt harjoiteltu.

voimia poiolle :hug: myös muille jaksamisia. minä poistun rästihommien tekoon. sopivasti mieskin reissuhommissa kun pitäis koulujuttuja tehdä....
 
Moi MiiRi! :wave: pitkästä aikaa =)

Joo mä kans Poio oon aina ollu aika tarkka tuossa et kuumeeton päivä pitäs olla välissä ennenku lapsia laittaa ulos. Vaikka tuskin siitä hirveesti haittaa on jo sillä hetkellä ei oo kuumetta, pukee lämpimästi ja hetken istuttaa ulkona rattaissa ja sattuu vielä hyvä ilma. Mut en ainakaa pakkaseen tai viimaan laittas.

Meillä on taas päivän satanut lunta :( Onneksi huomiselle luvattiin plussaa, jos tuo lumi alkais ihan oikeesti jo vähitellen häviämään!!! Pokella edelleen jatkuu se ärsyttävä leikki et repii käsineet ulkona pois, ihan koko ajan! Mitkä remmit sinne oikeen kehittelee ettei saa niitä otettua :kieh: Vaikka ne pidikkeet, nipsuttimet vai mitkä nyt onkaa on paikallaan niin silti vaan repii. Oikein nauraa aina ja sanoo äiti, näyttää käsinettä joka roikkuu hihan jatkeena...
 
Pitkästä aikaa edes vähän aurinkoista päivää tältä suunnalta =)!

Meilläkin ollaan tuon kuumeen ja ulkoilun kanssa kovin varovaisia. En tiedä ollaanko turhankin arkoja, mutta meillä ei silloin ulkoilla, jos Iitalla on kuumetta ja se kuumeeton päiväkin pidetään -ainakin näin talviaikaan. Meillä neuvolastakin ovat antaneet aika tiukat ohjeet siitä, että ulos ei silloin mennä. Mutta eiköhän näissäkin asioissa voi käyttää sitä maalaisjärkeä. Meillä Iita on kauhean viluinen tapaus muutenkin, joten siksi ei viedä kuumeessa ulos, mutta lapsethan on yksilöitä...

Meillä on alkaneet katoilla täällä tavarat :LOL: . Iita kävelee jo niin varmasti, että nyt tyttö on sitten hoksannut tämän tavaroiden kuljettelun ilon. Tuntuu, että mitä vaan voi löytyä mistä vaan. Eilen muun muassa metsästimme ihan hyvän tovin Iitan yhtä lakkia. Oli vaihtanut osoitetta talon toisesta päästä toiseen.

Peili meillä on nyt muuten ihan ykköslelu! Iita pukee jotain vaatetta päälleen ja kipittää sitten peilin luokse ihailemaan sieltä omaa kuvaansa :heart: . Miten niin naisellisia vinkeitä jo tällä meijän rinsessalla!
 
Ihana aurinko, sulata lumet pois!!! Meni kolakin rikki lopullisesti ku märkää lunta kolattiin koko aamu.
Poke nyt hokas ulkona alkaa kävelee taaperokärryn kans! Ois sitä riemua ja tänään ei ottanu ku kahesti käsineet pois ku niin tohkeissaan käveli. Ihan oppi tuolla hangessakin menemään ja kääntämään kärryä! Jes, kyllä se siitä!

Mä viime yönä mietin et miksi mä oon alkanu täällä puhuttelee meijän lapskultaa pokeksi :LOL: Pikkupoke se oli vauvana mut mut ei sitä enää käytetä sitä nimitystä ollenkaa.
 
Unohdin tuossa päivällä jo kirjottaa.. mummo oli yöllä saanut epilepsia kohtauksen ja viety oys:iin :( Siinä rytäkässä oli käsikin murtunut ja sitä alkoivat nyt operoiman yöksi, ite kohtauksesta alkaa olee selvinnyt mutta käsi on paketissa monta viikkoa :(
Nyt minunki hommat sitten vaikeutuu ku ei oo mummoa viikolla auttamassa, no koitetaan nyt saada mummo kuntoon =) Se on jo niin monesta selvinnyt että jospa tämäkin on pikku juttu sille... toivotaan, on se kyllä joskus puhunut että itekin tietää ettei aikaa välttämättä sillä enää paljoa ole... kamalaa.

Huomasin päivällä et pokelle on tullu kaks poskihammasta :eek: oikee ylös ja vasen alas, melekonen sinnikko jätkä, ei oo hirveesti valitellu! Yöt on nukkunu ja syökin ihan hyvin, outoa kitinää on toisinaan ollu mutten osannu arvata et hampaista ois. Ala hammasta oon kyllä katellu et kohta puhkee mutta että ylös yhtäaikaa...
 
Kiitokset kaikille mega-paljon myötätunnosta ja neuvoista!
Me käytiin aamulla ihan hetken kärryttelemässä ja loppupäivä oltiinkin sitten sisällä, että oli tuskaa.. Jere oli 99% paremmalla tuulella ja -vointinen mitä on ollut viikkoon, ja uloshan se olis halunnut. Osotteli rassukka tuossa takaovella vaan ulos kokoajan. :/ Koko päivä on ollut kuumeeton ja yskäkin on melkein ohi. Kaikki ateriatkin tuo söi tänään! Huominen otetaan vielä iisisti, ulos mennään aamusta kyllä (jos kuumetta ei ole) mutta käydään sit vaan kaupassa ja keinutaan vaikka hetki. Onneks mun äiti ja sisko tulevat meille lounaalle :p niin saadaan "muuta" tekemistä ja -seuraa!
Jere on ihan onnessaan kun ollaan kylässä jossain, tai sit jos meillä on vieraita.

Sit asiasta lentokoneeseen. Löysin vkonloppuna kaupasta sellasia ohrahiutaleita joista tuli aivan sairaan ihanaa puuroa. Puuroa ei tarvii keittää ollenkaan, riittää kun nesteen vaan kiehauttaa ja lisää sitten hiutaleet ja antaa hautua 20 minsaa. Jere vetäs iltapalaks sitä aikamoisen satsin. Tuota on 4-viljan hiutaleinakin kuulemma.

Kuinkas muuten teidän taaperot viihtyy vannassa vielä? Koitettiin Jerelle kylvetystä eilen, ja juu ei, kamala kiljunta ja halus vaan pois. Suihkuun vaan pitää päästä. :whistle:

Kränä; Joko te ootte löytäneet majoituksen saunan ajaks?
Täytyis kans ottaa Jerelle tuo taaperokärry ulos joku kerta mukaan, jos vaikka uskaltais ulkona sillä teputtaa.
 
Poio: varattiin mökki siitä Härmälästä. B) Ei sentään telttaan huvita :LOL: Jospa se koppi on ihan kiva, vessat vaan on huoltorakennuksissa :x No 3yötä sinne tänne :D (eikä kehtaa mennä festarifiilingissä serkulle lorvimaan... ;) )
Meillä poke on ammeessa aina ku saunassa käydään. Keski lauteella siinä istuskelee ja leikkii sen aikaa ku saunotaan. On kyllä semmonen vesiukkeli et huuto pääsee aina ku pois otetaan vaikka ois puoltuntia siinä polskinu!
 
Minä täällä taas yksinäni höpötän B)

Olipa kiva päivä, Lili ja Pinja kävi kylässä. On se kyllä jännä nähä uusia ihmisiä vaikka on jo "juteltu" täällä pitkät ajat :D Tuntuu ettei esittelyjä tarvi, sen ku jatkaa siitä mihin eilen jäätiin, vaikka kyllähän se vähän jänskättää =)

Nyt pitäs illaksi keksiä tekemistä ku ei tallillekaan pääse, pihalla on muutama kiva vesi lätäkkö, ei huvittas sielläkään olla kastelemassa vaatteita.
Naapurissa vielä eilen oksennettiin ettei niistäkään seuraa saa. Hoh hoi, mitä mitä... :/
 
Minäpä täällä myös! :D
olipa kiva kun sisko ja äiti käväs kylässä, toivat samalla Jerelle Plaston potkumopon! =) Täytyy sisäänajaa, eli siis harjotella eka sisällä ennen kun mennään ulos tuolla mukkelehtimaan.
Oltiin aamulla keinumassa ja siinä vieressä on leppiä pirusti, arvatkaa kuka sai mukaansa kamalan nuhan ja silmien kutinan? Yhtäkään allergialääkettäkään ei kotoota löydy, täytyy suunnata heti apteekkiin ku mies tulloo töistä. Kamala olo, ku kutittaa nii pirusti. :/

Jere on nyt päättänyt, ettei nukahdakkaan enää maitopullolleen. Ollaan siis itketty hetki ennen unen tuloa. Taidan jättää koko pulloilun pois nyt sit. Hetken itkettyään nukahtaa omaan sänkyynsa! Ihmeiden aika ei ole(kkaan) ohi!!!

Kränä; Teillä ei sit festari alueelle ole kauhean pitkä matka! Bussitkin kulkee ihan vierestä ja rantaa pitkin leirintäalueelle pääsee reilussa puolessa tunnissa kävellenkin. B) Ne mökit on tosiaan aika pieniä, mutta eiköhän niissä uni silti tule senverran mitä tarvii! Alue on nätti ja aika siistikin, mini golffi rata on ihan huippu! Väliin on vähän rauhatonta menoa, mutta niinhän noilla kaikilla leirintäalueilla tuppaa olemaan. Korvatulpat mukaan vaan!
 
Ihanaa, kun aurinko paistaa! B)

Sakun lempipuuhaa on nykyään ulkoilu. Saku tykkää pelata futista, kiipeillä liukumäessä ja tehdä hiekkakakkuja. Myös kaikki eläimet kiinnostavat kovasti ulkona. Aina, kun lintu lentää ohi Saku osoittaa lintua ja huuta "titituu". Koirille pitää sitten haukkua...

Eilen Saku yllätti mut soittamalla mulle duuniin. Saku lauloi puhelimessa "hei, hei - peruna". :LOL: On muuten hauskaa kuunnella Sakun puheluita esim. mun vanhemmille. Puheluissa alkaa olla jokin järki ja punainen lanka, että kuullostaa ihan keskusteluilta. Loppuun aina sanotaan hei hei vilkutusten kera.

Taidanpa lähteä tästä hakemaan pikkuherraa tarhasta, jotta keretään vierailemaan mamman ja papan luona. Saku viihtyy kanssa vierailuilla!
 
TAAS mä täällä.. :whistle:
Jere tais sitten vierottaa itse itsensä tuttipullosta. :/ Päivällä ei oikein suostunut siittä juomaan ja tarjosinkin iltamaidon suoraan nokkiksesta. Joi mukisematta ja suostu menemään sänkyynkin ilman vastaväitteitä. :eek: Pieni ääää kuulu perään, mut hiljeni heti. Voi mun pieni, ei olekkaan enää niin pieni... K-Ä-S-I-T-T-Ä-M-Ä-T-Ö-N-T-Ä-!

Ompas Saku taitava, wau! Meillä Jere osaa just ja just sanoa ätiiii. Eilen tosin sano possulleen, et ätiii... :LOL: No, aika samannäkösiä me vissiin ollaankin. :D Kun tuo päikyiltään herää niin nykysin sieltä kuuluu se ätiiiiiiii... :heart:

Muutenkin mukava päivä takana. Postilaatikkoon oli tupsahtanut veroehdotus ja palautuksia tulee mukavasti! =)
 
Vitsi tuota Sakua, on kyllä tosi kehittynyt poika.

Ville voisi ottaa Jerestä mallia, olen nimittäin yrittänyt antaa maitoa nokkiksesta mutta eipä kelpaa ei. Tuttipullosta sellaisen juoman pitää tulla...

Ville kävellä tallustelee hiljalleen ilman tukea! :D Se on niiin söpöä, kun poika taapertaa ja selittää mennessään suu vaahdossa. :heart: Nyt täytyy laittaa kamera asemiin, että saa heti kuvattua ensi askeleita. :heart:

Veronpalautukset yllättivät minutkin tänään todella iloisesti. Ihanaa, kun voi ostaa lahjoja kaikille, eikä tarvitse pihistellä. :D

Kylläpä nyt hymyilyttää. Täytyy mennä nukkumaan, että hymyilyttäisi huomennakin.
Öitä. |O
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Täällä oon välil käyny lueskelemas, mut en oo saanu aikaseks ees kirjautuu sisään :ashamed:

Meillä täällä odotellaan kevättä jo, ja talvea tietenkin.Meille olis marraskuun 6. pvä pikkusisaruksen laskettu aika :heart: Olo on ollut sen mukanen, mutta ei siitä sen kummempia.

Aada oli vehnäaltistuksessa ja se oli aika lailla negatiivinen, eli pikkuhiljaa otetaan vehnää mukaan. Maitoa vältetään viel, kesän jälkeen voidaa kotona sitä taas kokeilla varovasti.
Muuten meillä ollaan terveenä pysytty, onneks!

Aada on ihan kauhee kiipeilijä. Sohvallehan se on pitkään jo kiivenny, nyt kiipee keittiön tuolille, pinniksestä pois, jopa nuken rattaisiin yrittää kiivetä. Sitten kun kieltää niin toinen vaan nauraa. Kauhee likka :LOL:

Ai juu, joululahja rahoja on meillekin päin tulossa, vaikka pelkäsin että käy just toisin päin..
 
Nyt väsyttää. Tai mieli on väsynyt, oonkin sunnuntai illasta lähtien ollu muksujen kans ilman kenenkään apua niin alkaa jo tuntuu vähän siltä et lenkki tekis terää. :snotty: Eilis ilta oli neitin kans aika tappelua, hän ei tahtonu tehä mitään mut silti halus mukaan vaikkei halunnukkaa... huusi vaan pää punasena eikä mikään passannu. Onneksi yön nukku nyt sitte kerranki heräämättä! Sais kyllä joka ilta ottaa vartin huudon niin ei sitte tarttis yöllä sitä hommaa hoitaa... Onneks ukko tulee illalla kotiin ja huomenna päästään sitte esikon kans kahestaan lähtee yöksi Rovaniemelle =)

Ostin JesperJuniorista kaikille lapsille Jonathanin kevätrukkaset. Tänään oli sen verran lauhaa ja märkää että kokeiltiin. 1,5h oltiin ulkona, lapset porkkas rapakoissa yms mutta kädet oli kuivat =) Tytöllä oli kurahousut imassu vedet haalariin mutta yllättävän hyvät kyllä oli käsineet, eikä poke saanu niitä edes vedettyä käsistä pois. Jes! Hyvä ostos oli!!!

Lisäys vielä Poio: oon kerran käyny siellä Härmälässä, öö 8-vuotta sitten :D Sillon meillä oli isompi mökki mut kivalta se paikka vaikutti. Leirintäalueet nyt on sellasia... Varmaan festariaikaan aika vilkas meininki :whistle:
 
epuska
Koetahan Kränä jaksaa. :hug:
Mukavaa, että siellä ollaan kin parannuttu. Täällä myös huuli taintui viikon antibiooteilla ja viruslääkkeillä. Nyt alkaa olla normaalia, hirveä rupi vaan huulessa. Vaan jospa tuo tuosta paranisi pian kokonaan.

Meillä on kanssa ongelmia hanskojen kanssa, aina ne otetaan pois. Ei taida siihen vaivaan auttaa kuin kesäkelit, jolloin voi mokomat unohtaa. Meillä Justiina on sellainen lapsi, että koko ajan pitäisi jotain saada tutkia ja hypistellä. Tympii siis nuo hanskat häntä, kun ei se peukku osaa olla siellä omassa kolossaan, jolloin tutkiminen on ihan mahdotonta. Jospa ensi talvena jo ymmärtäisi, miksi peukaloille on omat kolonsa.

Käveleminen on meillä nyt niin pop. Enemmän jo uskaltaa itsekin, mutta ulkona varsinkin, äidin kädestä kiinni pitäen kävellään pitkiä matkoja. Mukavaahan tuo on, varsinkin näillä keleillä. Tänään oltiin puistossakin, niin ei keinuminen eikä muu kiinnostanut, kävellä vaan piti.

Mukavata muuten kuulla TeeTeenkin kuulumisia pitkästä aikaa. Ja toivotaan, että Aadan allergiat pian helpottaa. Ajan myötä tietenkin paranevat, mutta toivotaan, että ennemmin kuin myöhemmin.
 
Ville kävelee jo parin metrin pätkiä tuetta. :D
Täytyisikin lähteä kävelykenkäostoksille, kun nuo varsikengät alkaa olemaan jo iltapäivisin kuumat.

Tutkin tuossa palkkakehitystäni uusien korotuksien myötä. Nyt alkaa arvelluttaa onko käymästäni koulusta mitään hyötyä. Voi vihne, pitäisi mennä vielä jatkamaan, että palkkaus nousisi. En siis ajatellut lukea uutta ammattia ja tehdä sillä persnettoa.
En tiedä onko meillä mahdollisuutta siihen, että istun koulun penkillä pitkäänkin. Voihan veturi.
No, käyn koulua koska tykkään siitä ja pistetään se paperi sitten vaikka lipaston laatikkoon, jos on turha. Olenkohan ihan idiootti? :$
 
epuska
Myyra Samaa miettii hän ja opiskelee silti. Eihän tuo nyt huono tapa ole pitää hauskaa... heh Mulla tilanne on se, että nuo filosofian ja kehityspsykan opinnot saattaa jopa vaikeuttaa töiden saantia, kun sitten luulevat, etten ole alastani kiinnostunut.. Olenko, en tiedä :whistle: , mutta en nyt kuitenkaan mistään psykologinkaan ammatista haaveile, se olis minulle liian raskasta, kun omakin jopi joskus tuntuu raskaalle. Mutta en siis tiedä, työkuviot AHISTAA isoilla kirjaimilla, kun ajattelen ensi syksyä. Tilannetta ei paranna se, että mitään vakituisempaakaan työtä ei ole tarjolla, pitäis ottaa päivän kahden sijaisuuksia, ja niidenkö takia sitten pitäisi oma lapsi laittaa hoitoon. Ne kun on epävarmoja hommia. Joskus vois olla vaikka kuinka, jonain toisena kuukautena ei mitään....Ja päivähoitomaksu pitäis kuitenkin maksaa koko kuukaudesta, kun ei voi tietää milloin ja montako päivää töitä on. huoh, huoh, huoh. Ahistaa. Ahistaa. Eniten tässä painaa tuo oma pää, joka sanoo, että haluaisin olla vielä lapseni kanssa kotona. Vaan en tiedä miten se taloudellisesti olis mahdollista.

Huomioitko muuten Myyra sen, että nuo korotukset tuli aika monelle alalle, ja tulevina vuosinahan niitä voi tulla taas eri tavalla ja eri aloille...
 
Pepille onnea :flower:, Kränälle :hug: ja Myyran Villelle taputuksia!

Meillä oli aivan kammo päivä. Tuntuu, että jokaisesta asiasta meni Iitan kanssa sukset ristiin, kun ei mennyt hänen tahtonsa mukaan... Naamaa ei saisi pestä vaikka on puurossa ja ulos ei ekana haluta lähtä, mutta ei sieltä sitten haluta poiskaan ja lusikka oli vääränlainen syömään ryhdyttäessä ja vaippaa ei ainakaan vaihdettaisi ja lelutkin olivat aivan väärissä paikoissa jajaja. Raskasta tämä kasvattaminen ;).

Puuh. Kiitos kun kuuntelitte. Helpotti.

Nyt nukkumaan, että jaksaa huomenna tarvittaessa jatkaa samaa rataa. Pliis ei...
 
Eipä tässä hättää mut kiitos haleista =) Välillä aina iskee nuita väsymys kohtauksia mut lienee normaalia pikkulapsi perheessä.
Mutta ihanan piristävä ja rentouttava oli pikareissu Rovaniemellä! Esikoinen nautti täydestä huomiosta, oli ihan mielissään ku äiti oli koko ajan saatavilla, kierrettiin kaupungilla ja leikittiin. Lelukaupat ja karkkikaupat oli tosi mahtava juttu :D Käytiin grillillä syömässä (hyi minä ;) ) ja valvottiin illalla myöhään :)
Mutta on kyllä ihan epäreilua ku me sentään asutaan oulunläänissä niin täällä on vielä metrikaupalla lumta ja tuolla pohjoisessa lapissa ( ;) ) rovaniemellä on vaan puolet tästä :( Sais kyllä olla toisin päin...

Poke kävelee jo taloa ympäri ilman tukea! Äkkiä oppi ku uskallusta vaan löyty =)
 
Pikainen tervehdys täältä.
Matka meni kivasti ja lennot tosi hyvin. Kränää ja lapsia oli mukava nähdä, enkä meinannut saada Pinjaa lähtemään sieltä pois. Ilmat oli tosi hyvät ja Pinja nautti pulkkailusta. Täytyy ihan hakemalla hakea talvea kun täällä ei sitä ole ollut.
Tänään päivä onkin mennyt Pinjalla oksennellessa ja minulla omia ja Pinjan vaatteita vaihdellessa. Olen saanut oksennukset jo kolmesti päälleni ja pyykkikone huutaa hoosiannaa. Nyt Pinjalle maistuu jo ruoka, katotaan tuleeko heti ylös.
Täytyypä jatkaa pyykinpesua.
Pepille :flower:
Sairastaville :hug:
 
Voi Pinjaa! Aika ikävä matkamuisto sitte sattu mukaan :(

Mä säikähin kans eilen et nyt iski mahatauti. Lähettiin ajelee Rovaniemelle ja piti jo 60km päässä pysähtyy vessaan, ihan kahesti piti kökkiä pöntöllä ku mahassa niin kiersi. Soitin sit siskollekki et uskaltaako se mua sinne ottaa jos mahatauti on. Sit kipu meni ohi ja jatkettiin matkaan, siskon suostumus oli :| Hetken mietittyä ja ukon kans puhuttua tultiin tulokseen et parin viikon raju protskudieetin päälle ku vetäsin ihan pienen pullan lähtiessä niin siitä se tuli! Ei kestäny elimistö sen kuurin päälle pullaa :LOL: Ja sitäpä se olikin, ei enää sen jälkeen ollu maha kipeenä! Kuuri oli äärimmäisen rankka, mutta kannattava! 12päivää kidutusta mutta enpä muista aikaa milloin oisin näin kevyt ollut, mieli hyvä ja tunne että tästä pääsee vaan eteenpäin. Taas on tullu opeteltua miten vähällä kunnon ruualla oikeesti pärjää eikä tarvi mättää evästä kattila tolkulla. Ja lenkit tuntuu taas kivalta =) En kyllä voi muuta ku suositella vaan kaikille omaa henk.koht. kunto-ohjaajaa! Aivan loistava, vaikka etähommana tätä on tehtykkin.
Tänään oli sitte herkkupäivä enkä oo saanu mahaan uppoamaan niin paljoa karkkia mitä ennen vedin. Nyt saunaan :wave:
 
Olipas mukava päivä! Paikkakunnalla oli koiranäyttelyt ja lähettiinpä sinne sitten kannustamaan useampaakin tuttua sukulaisten koiraa. Omat sai jäädä riimun nokkaan! Reissulla menikin varmaan kuusi tuntia mutta yllättävän hyvin lapset kyllä jakso.Pikku neitikin tyyty yllättävän hyvin vaunuissa olemaan kun vaan muisti päästää hetkittäin rallia vetämään maan kamaralle :) Nyt on masu täynnä makkaraa ja raitista ilmaa saatu joten uni maittais, harmi ettei päiväunet täsmää äidin tarpeiden kanssa :ashamed:
 
Hei pitkästä aikaa!

Meillä Krista on alkanut opettelemaan itse syömistä. Tai tosiasiallisesti, syö vain ja ainoastaan itse. Oma lusikka pitää olla ja lautanen leuan alla jotta suostuu ylipäätään syömään. Minulla on vielä keittojen ja muiden mukavien kuten jugurtin kanssa toinen lusikka. En tosin saa enää huijaamallakaan ruokaa suuhun, pakko vaan sietää sotkut. Päiväkotikin ilmoitti että mielellään jos mahdollista niin reilummin vaihtovaatteita, ei meinaa kahdet vaihdot kohta riittää. :LOL: Housuilla on maidot ja puserolla sapuskat. :p

Jokos muut on vaihtaneet kevätpukuihin? Mie en vaan meinaa uskaltaa. Ollaan niiin monta kertaa sairasteltu. Katsoin juuri keskusteluja taaksepäin, helmikuusta lähtien on jotain ollut. Viime viikolla loppui viimeinen lääkekuuri pojalla, niin eiköhän Kristalle tullut nuha ja oksennustauti. *jotta ei vaan pääsis liian helpollaa....*Tänään vein sitten taas hoitoon, pari päivää kokeillaan. Onneksi nyt on niin vähän koulua että voin pitää loppuviikon kotona. Siis voiko se päiväkoti todella vaikuttaa noin paljon, että jatkuvasti joku on kipeenä. :/

Mulla on ihan mielettömän mahottoman vimmattu koirakuume. Tänäänkin mietin, että kun aamuisin mennään kävellen hoitoon, niin ihan hyvin siinä samalla voisi koiraakin ulkoiluttaa. Mutta en ole vielä päässyt lopputulemaan, että onko tämä nyt sitä, kun olen todennut minun lasten olevan tässä, että korvaan sitä tuolla koiran hoivaamisvietillä. Mietintää tarvitaan, mutta olishan se niin mahtava, oma koira. Seuraa ja touhua riittäis sitten. Ja siitä tulikin mieleeni, Onnea Peppi! :flower:

Aurinkoisin terveisin Vilipi ja Krista
 

Yhteistyössä