Tammikuun 2007 taaperot

Voi Poion Jereä :hug: ! Annilialle onnea :heart: !

Meillä nyt tulevat kesäkengät tarvii ostaa kokoa 21. Sandaalit jo löydettiin, sopivia kenkiä vielä haeskellaan. Täällä lumen keskellä kun vielä on talvikenkäset olleet oikeinkin tarpeeseen.

Onkos teillä kellään muuten lapsella astmaa? Milloin ja miten todettu, mistä osasitte epäillä? Kuulostaako seuraava tutulta?

Olen täälläkin valitellut tuota Iitan ikuista yskää. Viimeksi meillä on oltu yskimättä maaliskuussa. Yskänpuuskia tulee lähinnä iltaisin, yöllä ja aamuisin - ja joskus jos Iita oikein hengästyy. Keuhkoista kuuluu toisinaan jotain rohinan tapaista.

Lääkärissä ollaan käytetty nyt tämän taudin aikana Iitaa jo kaksi kertaa ja aina kohtelu on ollut sitä, että voi kun olette vainoharhaisia, ei tällä lapsella mikään ole hätänä. MITEN NIIN EI OLE? Onko muka normaali olotila, että aamu aletaan ja päivä päätetään yskimällä, AINA :kieh: . Aiemmin ei ole itselläni astman mahdollisuus edes käynyt mielessä, mutta nyt se jotenkin kummittelee. Astman "hyvät ystävät", atopia ja allergiat, Iitalta jo löytyvät.

Allergologimme soittelee tällä viikolla, täytyy kysellä häneltäkin vielä tiukemmin hoito-ohjeita. Mutta löytyyköhän täältä tästä asiasta keltään kokemuksia?!?

terveisin huolestunut Eppa kera yskivän Iitan :headwall:
 
Mä eilen jo hiostuin ku en päässy taaskaan näille sivuille lukee kuulumisia mut eipä niitä ollu tullukkaa :LOL:

Joo, luokkakokous meni ihan hyvin vaikka ei meitä paljon ollut paikalla. Ihan viime hetkellä vielä 4perui tulonsa... :( Mut kone puolen opea nähtiin ihan extrana ja olihan se ihmeissään ku me sinne pölähettiin näin 8-vuoden jälkeen vielä ahistelee :LOL: Ilme oli näkemisen arvoinen. Mut tilat oli upeat, ei meijän aikaa ollu hienoja talleja ja maneeseja siellä...

Ja koira... Meni niinkuin epäilin. :( Kaihi on alkanut vasempaan silmään leviämään ja kuulemma hitaasti ja varmasti siitä leviääkin. Pikkuhiljaa sokeutuu.
Vaikka tiedossa on ollut et koira lähtee kaverin luo niin nyt alkoi tuntuu niin pahalta etten tiijä mitä mä teen sen kans. Ei kaveri sitä nyt halua ku tiedossa on että sokeutuu plus että pitäs vielä lähtee lisätutkimuksiin ku ell epäili sillä olevan kilpirauhasen vajaatoimintakin... Viime yön sitä mietin ja valvoin. Yhteiselosta lapsien kans ei oikein tuu mitään, tietty lääkitys voi helpottaa sen elämää mut mun omaa hommaa se lisää. Hyvättä itelle muistaa lääkkeet aamuisin niin koiralle sitte kahesti päivässä, ja jatkuva valvonta. En tiijä, oon ihan sekasi taas.
 
Jerelle paranemisia!

Eppa: mä kans kahtena talvena oon epäilly tuolla meijän tytöllä olevan astm ja siitä kyselly täällä. Mut nyt taas yskiminen yöllä on loppunu ku seinään. Ei mitään oireita. :/ Ja nuo oireet kuulostaa samalta mitä astmasella lapsella voi olla. Että tiukkana vaan tutkimuksien suhteen, pistä lääkärit seinille :D
 
Missäs ne kaikki on? Oonko mä ainut joka on koukussa tänne B)

Poke väänsi eilen esikon silmälasit uuteen uskoon. Käytiin oijottaa ne, mut tänä aamuna poke taas kerkes napata lasit päästä ja väänsi molemmat sangat sivulle :kieh: Miten tuolle saa opetettua ettei niihin kosketa??? Se on aina ollu lasien perään, munki lasit väännelly. Ei vaan usko ei... :kieh:
 
Pinja on alkanut heräilemään jo kuudelta. |O

Minä täällä pakkailen mökille lähtöä varten. Onpa kiva päästä haravoimaan ja laittamaan pihaa. Pinja tykkää juosta vapaana pihalla, kerrostalon lapsi kun on (raukkaparka).
Siellä Zoolandiassakin Pinja tykkäs varmaan kaikkein eniten siitä kun voi vaan juosta eikä kukaan ole ohjaamassa että "älä mene sinne", "varo auto tulee"...

En voittanut lotossa. Mä olen alkanut ajatella että jos se tili siinä unessa näyttikin -500 000?.

Täytyypä lähteä tästä kauppaan... Toivottavasti kaikki muut ovat vielä töissä. Eilen oli ruuat loppu ja kamalat jonot. Jos tänään olis sen suhteen parempi onni.
 
En ole hetkeen käynyt lukemassa juttujanne... muka joutanu :ashamed:

Täällä voidaan ihan hyvin. Tosin Joonaksen sairastelut vähän huolettaa. Nytkin oli pari flunssaa peräjälkeen. No niistä kun selvisi, niin toissa iltana nousi kuume 38.5. Eilen oli päivällä kuumeeton, mutta illalla ihan yhtäkkiä kuumetta 39.7. Oli poika aikas voimaton. Pelästyttiin, ettei ole ulkoa saanut mitään pöpöä maasta kun on viimeisiä lumenrippeitä ja siinä samalla multaa laittanut suuhunsa. Noh, nyt on taas ihan kuumeeton tuo poika, joten seuraillaan.

Sanoja tulee kovasti. Ja kun minä hänelle jotain sanon, niin jokaisen lauseen viimeisen sanan toistaa :) Nyt poitsu istuu sohvalla ja katsoo telkkaria, uutistenlukijan nähdessään rupesi huutamaan ITI, ITI ! :LOL: Eihän se ollut edes isänsä näköinen. No, mitä lie luuli näkevänsä :D

Jahas, jos lähtis serpentiinnien ja pallojen ripusteluun =)

:wave:
 
Täällä ollaan puhalleltu ilmapalloja keuhkot karrella. Nyt niitä piisaa. :D

Ville syö jo aika kivasti itse. Eilen meni melkein koko lautasellinen ruokaa itse lusikoituna. :D

Maanantaina on neljäs leikkausaika. Pitäkää peukkuja ettei taas joku pöpö tartu. Isoveli sairastui sopivasti juuri eilen, mikä säkä. No, maanantaihin on onneksi muutama päivä aikaa.

Nyt täytyy mennä lukemaan satua isoveikalle. :wave:

Hauskaa vappua vielä kaikille! Ihanat ilmat! :D
 
Hauskaa Vappua Vaan Kaikille!!!!! :D Munki pitäs reipastua ja alkaa puhaltelee palloja. On vaan juhla meininki tipotiessään tuota koiraa miettiessä... :( Tippa tulee linssiin aina ku miettii et mitä sille pitäs tehä... :'( Vaihtoehdot aika vähissä.
Onneksi mies tulee illalla kotiin! Pitäs alkaa siivoomaan kunnolla, talvivaatteita jos uskaltais jo pestä vähemmäksi kaappiin. Pitäs muka ikkunoita alkaa pesemään, kaappeja siivoo yms mutta saattaapi jäädä ens kuuhun :whistle: Ei innosta ollenkaa!!!!!!
 
Kränä: :hug: Meillä kävi "hyvä tuuri" ja koira kuoli leikkauspöydälle rutiinileikkauksessa. Ei tarvinut edes alkaa miettiä lopettamista. Eläinlääkäri oli niin järkyttynyt siitä ettei edes laskua koskaan lähettänyt. Ilmeisesti koira oli saanut ennen leikkausta sydänkohtauksen, oli jo 13 vuotta. Siskon koira halvaantu ja piti lopettaa jo 6-vuotiaana.
Älä edes mieti ikkunoiden pesemistä!!!! Ne likaantuu vielä moneen kertaan.

Aivan ihana ilma. Harmi vaan että 10 vuoden tauon jälkeen mulla alkaa taas siitepölyoireet.

Täytyy antaa Pinjalle ruokaa ja lähteä pihalle.
 
Heipparallaa! Kränälle :hug: Oman koiran kohtaloa on tosi raskasta miettiä :ashamed: , koita jaksaa! :flower:

Jere nuhisee edelleen vähän, mutta on oma reipas itsensä siittä huolimatta. Toivottavasti päästään (tästä) flunssasta helpolla, ilman lääkäriä ohi! Hoitotätikin on kipeenä. :( Tosi paljon kaikkia inhoja pöpöjä liikkeellä! Hus hus, kevät tuli jo!

Oikein hauskat vaput kaikille! Mä täällä kiskon anopin tekemää simaa, nam! :p
 
Mä en tajua tätä konetta taas... monta päivää juonitellu ettei 2+ sivuja aukase. Mulla on tää sivu kotisivuna, muttei aukasen vaikka kirjottaa tuohon linkkikenttä juttuun sen. Mut ku ottaa googlen kautta niin sit aukee! Kaveri laitto linkin mesen kautta ja siitäkin aukes suoraan. Pitäs taas käyttää atk insinööriä että sais tän romun pelittää kunnolla :kieh:

Reipastuin ja laitettiin pallot ja serpentiinit :D Poke on innoissaan ku just heräs, juoksee vaan huoneesta huoneeseen ja hokee uijuijui :LOL: Ja ukkeli soitti, oli just keräämässä työvehkeitä ja lähtee mopoilee kotia päin! Jeeeee! :) (tulee se rumistus tuohon pihalle... ) :kieh:
 
epuska
Hauskaa vappua myös täältä. Pallot on huippuja meilläkin, ja se ääni, mikä niistä tulee, kun päästää ilman pois pallon suusta. Taitaa olla pieruhuumorin ystävä hänkin...

Meilläkin on syöty hiekkaa hiekkiksellä, oikein uhalla. Toivottavasti ei saada mitään pahoja tauteja. Mutta kai sitä joka lapsi osansa hiekasta syö. Serkkuni aikanaan käveli pellolla ja veteli multaa suuhunsa, äitinsä sanoi, että antaa mennä. Ihan noin rohkee en sentään ole minä tuossa asiassa.

Peukkuja Myyran perheelle, että nyt menis putkeen.
 
Ai niin, pääsi unohtii peukkujen nostot Villelle! Hyvin se menee! =)

Ihan huvikseen kyselen millaset sandaalit ootte ostanu lapsille tai aijotte ostaa? Meillä ne on vielä ostamatta, tänään esikolle kateltiin valmiiksi ku mummi aikoi synttärilahjaksi ostaa. Puuhepetet tietty ku cars-sandaaleja ei oo :D Tyttö sit halus joko Reiman ihanan punaset tai barbie ( :x ) Poke ei sitte osannu omiaan päättää :LOL:
 
Pikaisesti Kränän "galluppiin"
Meillä on sandaaleja ja muitakin kenkiä kaapit väärällään kun mummo on kenkäkaupassa töissä :D Vielä ei olla tämän kesän sandaalitäydennystä tehty. Juuri katselin kaapista, että Joonakselle oli ainakin kahdet sandaalit ja tais olla kolmet kävelykengät kesäksi. Nuo pikkaset kengät on pysyneet sen verran hyvinä, että vielä on käyttöikää paljon. Mutta sitten noille isommille tenaville täytyy ostaa tai mummon tuoda uudet, kun nuo viime vuotiset vaikka oliskin sopivat, niin eipä niistä ole enää kuin varakengisksi. Aika karmeen näköisiksi ne menee yhdessä kesässä :kieh:
IMacin kengät ja Kavatit on todettu hyviksi... muutaman kerran olen halpakaupasta ostanut ja ne on mennyt viikossa jo mäsäksi.. ei noilla koltiaisilla kestä sellaset :LOL:
 
Mä kävin katselemassa Jerelle sandaaleja, ja ihastuin Superfitin malleihin. Istuivat tosi hyvin jalkaan ja näyttivätkin vielä kivalta. Jere tepasteli niillä ihan kukkona. :heart:

Olin eilen kaverin tupareissa ja kivaa oli. Ihanasti parannettiin maailmaa tyttöjen kesken. :) Kotona olin 02 yöllä ja nukuttiinkin sit aamusta puol 10 asti! :D Jere oli makkarasopalla mummin kanssa, kun mentiin hakemaan. =) Mummin ja taatan kanssa oli vissiin ollut tosi kivaa ja kiireista, kun jätkä simahti melkein heti kun päästiin kotio.

Myyralle ja Villelle nostetaan peukut pystyyn täälläkin!!!
 
Täällä ei sandaali kelejä oo vielä pitkään aikaan :D Saa ihan rauhassa katella hyviä...

Mahtavat ilmat! Meillä jo aita näkyy melkein kokonaan lumen alta, jippiiii! Enää naapurin koirakaan ei hypi aitojen yli :D On jo sivutietkin sulana joten talvirenkaat meni vaihtoon ja autot on pesussa.

Tallilla aloin ponia "opettaa" taas kuljetuskoppiin. On itellä pahemmat traumat jäänyt ku varsalle, tää neiti vaan käveli koppiin perässä niinku aina sitä tekis :LOL: Että olipa iso homma... Nyt on sitten sekin asia hoidossa, jes! :heart:
 
Meillä ostettiin Iitalle Pionin ensiaskelsandaalit. Olivat tytön jalkaan justiinsa hyvä jo sopivat. Myyjä vaan katteli ihmeissään, kun ruskeat valittiin (=malliston poikaväri), eikä niitä prinsessanpunaisia. Noh, me ei olla muutenkaan niin tarkkoja näiden tyttö- ja poikavärien käytön kanssa =). Ruskeat olivat Iitalle paremman malliset, joten päätös oli helppo.

Täällä yskitään edelleen. Lääkärimme oli sitä mieltä, että hetki vielä seurataan ja sitten astmalääkitys koekäyttöön, jos ei ala helpottaa. Kun nyt vaan loppus tuo yskä, ei tähän enää astmoja tarvittaisi. Vaikka ei sillä, sen kanssa pärjää hyvin, kun lääkitys vain kohdallaan...

Meillä alkaa pihasta jo joistakin kohti paistaa nurmikko läpi! Kesä tulee =) =). Iitakin ihan innoissaan touhuaa ulkona, kun tarttee vähemmän kampetta pukea päälle.
 
Meillä kans ei ne värit oo niin justiinsa. Oikeestaan mä en tykkää siitä hempeän vaaleenpunasesta ollenkaa :x Eikä barbie ja prinsessa jutut uppoa ollenkaa :D Onneksi tyttökin (jostain syystä... :whistle: ) on enempi eläinten ja autojuttujen perään! Ei ainakaan vielä prinsessat oo kehissä, saattaahan se vaihe iskeä jossai vaiheessa...

Että mulla on mahtava poni!!!!!!! Niin ihanan järkevä! Vitsit että sen kans on mukava tehä hommia :heart: Sen kans pääsis vielä pitkälle kunhan ois aikaa olla enemmän... Tahtoo maalle asumaan ja ponin omaan pihaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mahtuis se toki tähänkin mut saattas naapurit pistää hanttiin :LOL:

Poke sai tänään oman keinunsa varastosta. Nauraa räkätti ihan täysillä ku annettiin kunnon vauhdit :D Poika tykkää kovasta menosta :D
 
Hyvää matkaa pulleroballerinalle. :wave:

Villellä alkaa olemaan oikein uhmiskohtauksia jo. Huutaa, mätkii, rimpuilee, heittäytyy yms. Ihan on ison pojan otteet kiukuttelussakin.

Meidän muksujen jalkaan on sopineet Pionit, Eccot, Naperot ja Ciraf-merkkiset kengät. Halpiksista ollaan löydetty oikein mukavia ja toisaalta kalliin puoleisista kengistä ihan kamalia. Esim. Viking-kenkiä meikäläisten leveällä lestillä ei voi käyttää ollenkaan.

Ihana ilma taas! Ville tuolla nukkuu ja isoveli on mummin kanssa Särkänniemessä. Mies on koulussa ja minä täällä kaipaan karkkipäiväsuklaata. :p Taidan keittää sen puutteessa kahvit. Heipsan ja mukavaa lauantaita kaikille!

Ai niin. Kurja juttu se Kränän koiran diagnoosi. En tiedä onko kovin vanhalle ja sokeutuvalle koiralle uusi koti, jos sellainen löytyisikin, paras vaihtoehto. Meidän ex-briardi törmäili kotonakin huonekaluihin näön mentyä, jos niiden paikka oli vähänkin siirtynyt. Saattaisi olla koiran mielestä pelottavaa joutua outoon paikkaan?
Toisaalta, onhan nuo karvakorvatkin yksilöitä. Meidän koiruus rauhoittui, kun tuli tarpeeksi seniiliksi ja oli ihana lapsiperheen koira. ;)
 
pikaisesti kuulumisia. emmi kävelemään viikko sitten. oltiin vappuna leppävirralla kylpylässä. kiva paikka , pakko päästä uudelleen. lapsukaisetkin viihtyi todella hyvin. emmillä on parit ensi askel kengät.
itse sain viikko sitten allergiseen nuhaan lääkityksen. olen ollut 2 kuukautta nuhassa ja yskässä. jännä vaan ettei laittanut jatkotutkimuksiin sillä oishan se kiva tietää et mille mie olen allerginen.

ja nyt kaffen keittoon!!
 
Pulleroballerinalle oikein hauskaa reissua!
Itellä onneksi ei oo ikinä ollu minkää näköstä hinkua ulkomaille. Kotimaa riittää :D

Tässä nyt oon viikon miettiny mitä koiruudelle tehään ja kyllä on lääkärit että kasvattajakin sitä mieltä ettei jatkotutkimuksiin kannata mennä. Kun koira nyt on parissa kuukaudessa mennyt tuohon kuntoon niin jotain sillä on vialla pahemminkin, ei se sokeutuminen nyt niin paha ois mut kun siitä on tullut äreä ja apaattinen. Lihoo lihoamistaan eikä jaksa juosta. Minä idiootti oon laittanu kaiken sen leikkauksen piikkiin, kaikki sitä hoki et sellasia niistä pallittomista koirista tulee... Mut nyt tuo on jo siinä pisteessä että ihan itkettää sitä kattoa. Mitenhän sitä on ollu niin sokea itekki ettei oo huomannu että se on oikeesti kipeä!!! Koiralla on rankka lääkekokemus pentuajalta, jo silloin ell ihmetteli miten se säilyi hengissä. 3,5kk ikäinen koira ja n.60kpl 800 buranaa ei oo hyvä yhdistelmä. Nyt sitte epäilevät että siitä on jäänyt elimistöön, maksaan tms, vauriot jotka on alkanu oireilemaan iän myötä.
Mä oon päättäny jo ajat sitten etten ala omia eläimiä pitämään väkisin hengissä, ei siitä loppu peleissä oo kellekkää hyötyä. Että tämmynen päätös meidän vanhuksella :(
Itelle vaikeaksi tekee sitte myös semmonen homma ku oon kuumeillu koiraa koko vuoden. Puhunu et kuolis nyt jompi kumpi entisistä niin sais uuden :eek: Nyt sitte kun ensimmäisestä omasta koirasta joutuu oikeesti luopumaan niin raskaaksi käy. Enkä oo enää uutta katellu... Harmittaa ku kaikki sit varmaan luulee että laitettiin toinen pois että sais sen uuden... Kamalaa :(
Muutenki on ajatukset ihan sekasi ja tötterö olo... Mitähän tässä vielä...

Noh, iloisempia asioita ja sori ku tänne näitä omia huolia kirjottelen. Poke oli tänään ulkona ilman käsineitä, olipa mielissään! Mut ku lumeen kaatui niin sitte ei ollu enää yhtää hauskaa :D Huuto pääsi. Ihana ku niin tarkkaili kaikkia kiviä ja muita löydöksiään. Taaperokärryllä innoissaan vedätteli pitkin tietä =)
 
Täällä on aamun satanut räntää :( Onneksi on plussan puolella, taas on joka paikka valkosena mut onneksi siis sulaa pois! Ulos ei oo kehannu mennä ku räntää tulee välillä vaakatasossa... Illaksi mummolaan niin ei lapset tuu ihan seinähulluiksi :D
 

Yhteistyössä