Tammikuun 2007 taaperot

Hyvää äitienpäivää! :flower:
Meillä on rauhallinen hetki ja istahdin yllätys, yllätys tähän koneelle.

Hyvä, että Poio löysi hyvät rattaat.
Meidänkin sheibet abc:t on vaan silloin tällöin käytössä, lähinnä kauppareissuilla. Nuo isot yhdistelmien rattaat on kuitenkin onneksi tosi hyvät.

Toivottavasti Kränä ja kotikaupunkilaiset ei ole loukkaantuneet mun parin ihmisen arvostelusta. Mun arvion mukaan kaikki nuoret, siis alle keski-iän ;) , ovat olleet oikein mukavia ihmisiä siellä. Mollaamastani ikäluokasta löytyy kummallisia tapauksia ihan takuulla joka kylästä, ellei korttelista.
Mitä minäkin tässä keski-ikäisiä arvostelen, kuulun itsekin kohtapuoliin siihen porukkaan. :eek: Iiks. :LOL:

Villen alaosasto on jo oikein hyvän näköinen. Tikit enää törröttää ja pientä punoitusta on yhden kohdalla.

Ihanaa, kun sain tänään nukkua pitkään. Heräsinkin vasta klo 10.30. :D Ja sain kerhossa askarrellun ihanan kortin. :D Illemmalla grillaillaan. Namskis. :p
 
Päivä meni kivasti =) ja yö myös. Eivät heräilleet mut tietty nyt alkaa yöjuoksut ku iskä taas on "pelistä pois" ja vielä ku ei päästy ulos tänään ollenkaa niin varmaan vaikuttaa uniin... Siis aamusta tuli räntää ja lunta niskaan nollassa mittari ja loppupäivän sato kaatamalla :( Meijän kesä tais mennä jo... vaikka routa on vielä maassa, mies yritti tänään kaivaa koiruudelle sitä hautaa mutta ei päässy ku 30cm ja siihen tyssäs. Vielä siis itelle murhetta ja piinaavaa odotusta. Tuntuu niin pahalta kattoa koiraa ku tietää että lähtö on lähellä, oikeesti... :'(

Niin päivä kului mummilassa, tallilla ja mummolassa, esikko oli tehy kerhossa kortin lisäksi ihanan kännykkäpussin. :heart: Sellasen jonka saa kaulaan roikkumaan ja ite piirtäny siihen kaikkea. Ja yllätykseksi kyllä osaa niin hienosti piirtää rattorin että!!!

Myyra: en ole ottanu itteeni :D Ihan asiaa puhut. Tässä nyt pähkäillään josko sittenki lähettäs mopoilemaan Saunan suuntaan, ei tullu viime kesänäkään mopoiltua ollenkaa että jos nyt sitte vetäsis ihan parin kesän edestä :D Ku kerran päästään kahestaan liikenteeseen, innokkaita mukaan lähtijöitä ois mut kaikillä tökkää johonki ettei pääse seuraksi :( Kökkö että piti mennä ottaa se isompi mökki... noh, onpahan sänkyjä mistä valita sitte :LOL:
 
Niin hampaista piti sanoa jo ajat sitte :whistle: Meillä on kaikille lapsille tullu hampaat niin et eka poskihampaat ensin, sitte kulmahampaat ja sen jälkeen toiset poskihampaat. Hammaslääkärissäki sanoivat että on "normaali" järjestys tuo. Tytölle tuli kyllä kaikki hampaat ihan miten sattuu mut nyt on kaikki mitä pitääkin. Neiti oli hauskan näkönen ku alhaalla ei ollu ku ne kaks etuhammasta, ylhäällä koko rivi ilman kulmahampaita. Sit tuli poskihampaat ennenku tuli edes ne toiset etuhampaat alas :D sekavan kuulonen mutta jännässä järjestyksessä kyllä tuli...
Pokelle on nyt tulossa eka kulmahammas, neljättä poskihammasta ootellaan vielä. Kuolaa kyllä sen verran et vois luulla viiden hampaan tulevan yhtäaikaa :whistle:
 
Kränä :hug: Tiedän kokemuksesta kuinka kamalaa on odottaa koiran viimeistä päivää. Jatkuvasti miettii, että nyt teen tämän viimeistä kertaa ja tämän viimeistä kertaa jne. Itse itkeä vollotin ihan mahdottomasti, kun harjasin rakasta karvakasaa viimeisen kerran. Se on todella raskasta. Mutta toisaalta siinä tekee sitä surutyötä samalla ja kuoleman jotenkin hyväksyy paremmin.
Haudan kaivaminen auttoi mua kovasti lopetuksen jälkeen. Ruumiillinen itsensä rääkkääminen teki niin hyvää, kun itketti kovasti.
Jaksamisia teille kaikille.

Pistin vasta eilen Villen tuttipullot pois. Pulloilu oli kutistunut iltaunimaidoksi ja varhaisaamun maidotteluksi. Sinne meni mun tuttipullovaavelini, taitaa tämäkin luopuminen olla äidille raskaampaa kuin lapselle. :LOL:
Illalla Ville oli aika levoton, kun ei saanutkaan ihanaista iltamaitolupsutteluansa. Viimein tyytyi ottamaan nokkamukista huikat. En ole saanut poikaa juomaan maitoa mistään muualta kuin tuttipullosta ja nyt ostimmekin jääkaapin täyteen viilejä ja jugurtteja, että saa edes jostakin maitoa kunnes tottuu juomaan lasista/nokkiksesta.
 
Jaksamista Kränälle :hug:

Mulla meni tosi pitkään koiran kuoleman jälkeen että kuulin sen askeleiden (kynnet kolisee parketilla) äänet.

Pinja on alkanut maistelemaan kaupassa hedelmiä. Se on aivan täysin vahdittava. Maistelis varmaan muutakin jos olis irtotavarana tarpeeksi alhaalla. Sitten kun törmäätte kaupassa puoliksi syötyyn sämpylään tai tomaattiin niin me ollaan oltu siellä äsken :p :LOL:
 
epuska
Päivää,
Olen täällä ihan tööt. Väsyttää ja mietityttää. Soitin tänään tuonne kaupunkimme päivähoitoasiantuntijalle tuosta töihin menosta. Vaikka siis ei ole työpaikkaa, pitäisi niitä sijaiuuksia tehdä. Selitin tilanteeni hänelle, rahaa tarvitaan, kun pitää sitä ketun kylpyhuonettakin remontoida ja salaojia kaivaa, ja kun ne myyjät vaan vitkuttelee vastauksissaan. Nyt tuli tieto viime pe, että vastaavat 30.5 mennessä. Kuulemma ei voida tehdä muuta kuin odottaa. Kuitenkin: siis olen todella TODELLA ahdistunut, kun en haluaisi laittaa lastani hoitoon tuon keikkailun takia. Kuulemma päivähoitomaksua menisi 100 joka kuukausi, vaikka ei olisi päivääkään hoidossa lapsi, eikä siis päivääkään töitä mulla. Ja kotihoidontuet menisi samoin. Isovanhemmat ei voi auttaa, asuvat kaukana ja ovat jo iäkkäitä 70+, eivätkä oikein jaksa tai edes halua mitään lapsenhoitorumbaa tähän. Ymmärrän kyllä. Naapureita tms ei myöskään ole täällä, jotka vois tilapäisesti auttaa. No, juteltuani tuon päivähoitoasiantuntijan kanssa, se ehdotti, että ottaisin selvää perhepäivähoitajaksi ryhtymisestä. En tosin ole mikään ammattilainen, mutta kun oon ope, niin sitä ehdotti. Tulijoita kuulemma olis, ja vois ottaa vaikka 2 lasta hoitoon oman lisäksi. Ajattelin ottaa asiasta selvää enemmänkin, mutta eikös täällä joku jo ole tai suunnittele moista? Työ on varmasti tosi rankkaa, ja epäilen, onko musta siihen, kun ei ole mitään alan koulutusta. Mutta toisaalta, tietäisinpähän ainakin, kuka omaa lastani hoitaa. Ja toisaalta ajattelen, että voisin pärjätäkin ko. työssä. Pää halkeaa, kun mietin kaikkea. Osaatteko antaa mitään neuvoa tai ohjetta.
Nimim. tippa linssissä asioita miettivä
 
Kiva harrastus Pinjalla :D

Ihanaa, tänään ei ainakaan ole satanut lunta eikä räntää :saint: Mut pokella nokka valuu, yöt ollu hyviä etteivät herätä. Mut esikolla on nyt kiva tapa herätä seittemältä kattoo lasten ohjelmia... ite opetin laittaa telkkarin päälle aamuisin et saisin nukkua pidempään. Muuten hyvä mutta tosiaan nyt kasin sijaan herää jo seiskalta kattoo ohjelmia :whistle: Mitenhän opettas ettei tartte niin aikasin herätä :/
Eka kulmahammas nyt sitte pilkottaa läpi, tuollaki ihmeen hyvä kipukynnys ku ei kehtaa pahemmin huudella kipujaan. Muistelen että kulmurit on ollu sitkaimmat isommille ja eniten niistä kitissy, tää ei tiijä mitään...
 
epuska: mä tuota pph hommaa mietin. En oo sen kummemmin vielä kyselly koulutuksia tai muutakaa ku tässä nyt on vielä 2-vuotta aikaa miettiä. Mut hoitajia aina tarvitaan ja mikäs sen mukavampaa ku hoitaa omia lapsia kotona :) Rohkeesti vaan kyselemään ja ottaa asioista selvää, voihan siitä ottaa loparit jos ei jaksa :D En mäkään ota sit ku pari isompaa hoitolasta, riippuu tietty mikä tilanne meillä sit on kotona... Tiijä vaikka se lottovoitto napsahtaa niin sit ei tartte tehä mitään :LOL:
 
Taas soitettiin loppuviikoksi töihin. Toivottavasti äiti tulee nyt, eikä peru aamutuimaan. :kieh: Harmi etten ehdi saamaan näitä palkkoja tämän kuun tiliin. No, tulee ainakin kesäkuussa jotakin ylimääräistä.

Ryhdy epuska vaan pph:ksi, jos tunnet jaksavasi ja miehesi suostuu siihen myös. Mä suunnittelin sitä joskus mutta mies ei ja niinpä se jäi. Ymmärrän täysin ettei vuorotyöläinen ole kovin innostunut ajatuksesta, että lapset aloittavat aamutuimaan möykkäämisen, kun itse tahtoisi nukkua.
Mutta tosiaan, ei kai siinä sen kummempaa ole kuin aamupala,leikki, ulkoilu, lounas, päiväunet, välipala, leikki, ulkoilu. Ihan perushoitoa vaan. Sovi hoitolapsillesi joku sijaishoitopaikka sairausloman varalle. Moni perhe on varmasti onnellinen, että saa pikkuisensa kotoisaan ympäristöön hoitoon. =)
 
No jospa Myyra nyt pääsisit sitte töihin, peukut pystyssä :D

Ei tänne kesää tuu :( Taas oli aamulla maa valkoisena ja lenkillä ollessa vaan rakeita satoi :(
Esikolla oli sitte viimeinen kerhopäivä :eek: Enää kevät juhla parin viikon päästä ja sit joku retki-ilta, no onneksi sinne voi mennä koko perheen voimin. Pääsee tyttökin retkelle =) Ja poke makkaran syöntiin :LOL: Poke on vielä vaan räkäinen, näyttää että pahenee vaan :( Mutta onneksi illalla pääsee käymään tallilla ja huomennahan se ukkokultaki jo tulee kotiin :)
 
Niin sai täälläkin kaivaa toppahaalarin takas käyttöön. :eek: Aamusin on ollut muutama aste pakkasta, oon sit laittanut Jerelle suosilla toppiksen päälle. Iltapäivästä sit repusta ohkasempi haalari käyttöön. Onneks on pesukone! :D

Olin tuossa iltapäivällä Me&I lastenvaatekutsuilla, ja enhän mä sieltä pois päässyt ilman tilausta. :whistle: Tosi kivoja vaatteita olivat, tosin aika tyyriitä.

Pari yövuoroa olis vielä jäljellä, väsyttää nyt jo valmiiks.. Huoh! Mutta, eiköhän se tästä. |O

Epuska: Käyppä hoitopaikka.net sivustalla. Siellä on paljon tietoa yms. pph:ksi alkavalle!
Mä olen henk.kohtasesti niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tyytyväinen, et Jereä ei tarvinnut laittaa sittenkään vielä tarhaan vaan pääsi tuonne pph:lle. Olis rassu jäänyt pian ihan jalkoihin, ku kävely ei vielä suju. :|
 
Kylmää on joo! Hyi kamala... Ja pokella räkäisyys vaan jatkuu, mies soitti tulevansa aikasemmin kotiin, jee!
Appiukko illalla käväs ja meinas et lähtee samalla kyydillä etelän suuntaan sitte ku festarit on :eek: Mummo ja appiukon sisko jäävät kattoo lapsia. Oispa ollu kiva lähtee kaksin tai kaveriporukalla... Toisaalta ku meijän autolla on puolet halvempaa ajella ku heijän hienolla bemarillaan niin lupas maksaa kulut kaikkineen että halvalla me päästäs...

Enää kolme viikkoa reissuun!!!!! Jee! Miten Poio, Myyra, TeeTee tärskyt on? Missä ja millon vaan tuutteko kans festareille?
 
Tärskyt sopii mulle! Sovitaan vaan aika ja paikka mis treffataan!

Hauska yö takana. Jutut on niin levottomia, et vesi vaan lentää silmistä. Oli pakko paeta hetkeks tietsikka pisteeseen "lepäämään". :D

Laitoin toissailtana tuonne lahjoitetaan palstalle ilmotuksen niistä meidän carenoista ja kärryt lähti jo eilen. Ei viitsitty niitä edes myydä, kun olivat niin pjaskat.
Hyvä vaan et päästiin eroon.

Vein Jeren eilen aamulla hoitoon ja nyt sit tarrauduttiin ekaa kertaan kinttuun kiinni. :snotty: Tuo oli mun eka kerta, kun Jeren sinne ite vein, ku mies on vienyt aikasemmin.
Onneks serkku tuli apuun ja sai Jeren houkuteltua lelujen pariin. Tädin syliin oli halunnut vähän väliä, taitaa eroahdistus tehdä tuloaan. :ashamed: Voi kakka, ens viikolla on mun vienti.. :'(
 
Me käytiin parturissa =) Tyttö ekaa kertaa ja olipa niin reipas ku olla ja voi!!!!!!! Iteltä lähti yli 10cm, sanoin et kaikki kuivat ja ajattelin et tuun polkkatukkaisena takas mut onneks ei sentään :D Tytölle leikattiin sitte "pitkä polkkatukka" mitä lie sitte tarkoittaakaan, tuohon olkapäille asti tasaiseksi. Ihanan ison tytön näkönen, ei oo enää hapsottavaa pörröpäätä :D
Poke saa tulevaisuudessa saman kohtalon ku isoveljensä ja mieskin eli kotikoneella lyhyeksi vaan B) Pirun kallista hommaa tuo parturissa käynti, nytkin meni reilu puolti tunta ja molemmat päät yht 29e... eipä onneksi tuu käytyä ku kerran pari vuodessa :xmas:
Mut nyt tallille mikäli vaan kesärenkailla vielä pääsee. -2pakkasta ja lunta tulvillaan...
 
Kränä, juu on kallista on B)
Itsekin sain synttärilahjaksi (veteraanienpäivänä tuli muuten taas yksi vuosi lisää mittariin :snotty: ), lahjakortin kampaajalle. Ei ollut halpa reissu lahjakortista huolimatta :ashamed: Tuhlasin 35e hoitoaineeseen :headwall: :ashamed: :snotty: :whistle: :wave: :xmas: :saint: :kieh: Vasta kun olin astunut kampaajan ovesta ulos niin iski katumus.. hirveä summa purkillisesta tököttiä, mitä en kuitenkaan muista säännöllisesti käyttää!! |O |O
Siis käytän kyllä joka pesun yhteydessä hoitoainetta, mutta tuollaista tehohoitoa, jossa on 5min vaikutusaika, niin ei tule ehdittyä kyllä kovinkaan usein käyttää. Ja kampaaja suositteli nt alkuun joka pesun yhteydessä tuota hoitista, oli kuulemma niin kuivat hiukset.
Sanoin mennessäni, että et leikkaa sitten pituudesta ku korkeintaan sentin, niin meni p.. kele sitten rapsasemaan n. 7cm pätkän |O |O |O |O Siinä yksi syy, miksen käy kampaajalla ku kerran vuodessa jos sitäkään. Taidan leikata tästä lähtien ihan ite, niin saa semmosen ku haluaa, tai jos ei saa niin saa ainakin syyttää sitten vain itseään :LOL: Minäkin leikkaan meän ukkojen hiukset itse, säästää sievosen summan =)
 
Kylläpä on arvokasta hoitoainetta. Olis ihan kiva tietää miten se eroaa marketista ostettuun tehohoitoon. Ainahan noita lipsahduksia sattuu. Mies osti 80? housut ja piti pari kertaa ja sano ettei ole hyvät. Nyt ne on UFF:n laatikossa. :kieh:

Minä leikkaan kanssa miehen hiukset. Tulis tosi kalliiks mennä parturiin, kun siitä saa olla vähän väliä leikkaamassa. Mies leikkas viimeks multa ja säästin heti 32?.

Me lähdetään tänään mökille. Ilmat ei ikävä kyllä ole niin hyvät kun vappuna mutta ihana sinne on silti lähteä.
Me päätettiin ettei muuteta mihinkään tästä, kun nyt asutaan miehen työpaikan lähellä. Saa mies sitten ajella kouluun tästä ja kesällä taas on lyhyt matka töihin.

Mukavaa viikonloppua!
 
Meinasin eilen ajaa ojaan ku tallilla kävin :eek: Kesärenkat ja soratie oli lumessa... Edelleen vaan lunta sataa, onneksi sulaa välillä vähän pois ettei hankia vielä ainakaa oo. Kohta alkaa miehellä kesäloma ja lumi on maassa, jipii :saint:
Kyllä on veto pois ja tympäsee vaan nää kelit :( Ei huvita pihalle mennä ku on niin kylmää, tuntuu että sitä vaan käperrytään tänne sisälle. Pitää illaksi ettii joku kyläily paikka, onneksi jo tallilla kävin (en ees ponin kans jaksa tehä mitään...) ja intervallilenkki takana että saa loppu illan "huoletta olla" :saint:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Minäkin olen vielä seuraillut tätä palstaa, en oikeastaan muita luekaan, mutta on ollut muka kiireitä kun vihdoin pääsin ekaan työharjoitteluun! Monta viikkoa kuljin kuumeisesti etsimässä sitä ja pääsin vihdoin toukokuun alusta paikalliseen Lastentarvike-liikkeeseen. On mennyt sitten rytmin etsimisessä tämä ekat kaksi viikkoa.

Meillä kun ollaan kouluaamuina niin aikaisin liikkeellä, että lapset on saaneet päiväkodissa aamupuuron. Nyt kun menen vasta ysiksi niin en kehtaa erikseen viedä lapsia aamupalalle vaan keitän sen itse. Saapahan lapset levätä pidempään. No arvatkaa sujuuko se syöminen ihan niin sukkelasti kuin minä sen toivon sujuvan! :LOL: Krista kun kauhoo ihan mieletöntä vauhtia itse suuhun, niin monesti on joutunut keittämään uuden puuron, kun puolet lojuu lopulta lattialla tai takaseinällä. :whistle: :p On kuulkaas tämä äiti ihan ymmällään joka aamu kun aina menee hilkulle. Ei vaan millään meinaa uskoa, että jos ysiksi on meno niin ei riitä, että herää vasta puoli seiskalta. Vähintään vartin yli kuusi ja voi kun luulin saavani nukkua pitkään... :kieh:

Minullekin tuli, siitä vaunujen kasaamisesta ja myymisestä, yksi hairahdus ja minäkin ostin meille Scootterit! Kuten poiokin oli ostanut. Meillä värinä soft pink... :heart: Nyt on meilläkin kahdet myynnissä. Sanoin miehellekin, että nuo kun kestää isältä pojalle, niitä ei myydä ikinä pois. Ja on ne hyvät, aivan ihanat työntää. Toisin kuin jotkut vanhat rohjot. Onhan niissä kolmen vuoden takuut kaikissa emmaljungissa, mitä ei voi sanoa mistään muista rattaista. Siis monasti on miettinyt että miksi ihmeessä en silloin seitsemän vuotta sitten ostanut jo esikolle kunnon vaunuja. Jahas, taisi mennä myyntipuheen puolelle. Sorry. :ashamed: Mutta kaikkea oikeesti tarpeellista on tullut opeteltua niin vaunuista, kaukaloista, pinnasängyista ja turvaistuimista. Sen uuden (ei välttämättä tarpeellisen) turvaistuimen kun vielä raaskis hankkia... ;)

Olipas paljon omaa napaa. Kristalla on kenkinä ihan alekoreista ostettuja, Kavat taitaa olla kevätkenkien merkki ja kumpparit N&N liikkeen 5? kumpparit. Lenkkarit onkin sitten isosiskon vanhat, jäi käyttämättä kun saatiin ne etukäteen synttärilahjana, lapsi täytti joulukuussa ja kesäkengät sai. Meillä on taidettu aina katsoa kengät halvimmasta päästä, ja sitten aina päädytty vähän kalliimpaan, en tiedä miksi. Yhdet pettymykset oli Reiman talvikengät aikoinaan, olivat ekan talven jälkeen jo ihan käyttökelvottomat. Mutta pointti oli siis et kaikki kengät on kelvanneet toistaiseksi.

Ja mitähän vielä...niin, sairastellaan taas. Jo niin monetta kertaa et A4 loppui kesken ja piti kääntyä toiselle puolelle, kun laitoin ylös että kuka lapsi sairastaa ja mitä ja kauanko. Ja kaikki se tänä vuonna. Mälsää, mutta jospa tämä talvi oli meille vain tällainen. Ensi talvi sitten paremmin!

Terveisin Vilipi ja Krista
 
heippa pikaseen!

meillä painitaan korvakierteen kanssa. kolmas kuuri loppui juuri ja nyt näyttää lämpöä nostavan prinsessalle. peukut pystyssä nyt odotellaan miten yö menee.

meillä on myös vauva-aika mennyttä. kuukausi sitten lasten huoneeseen ilmestyi kerrossänky ja sinne tuo reilu vuosikas halusi heti (isoveli innoissaan ylhäälla ja neiti alapetissä ). pari yötä meni silti vielä pinniksessä, mutta nyt jo loistavasti pysyy sängyssään. nukkuminen tosin oli aamuöisin levotonta oli sänky mikä tahansa. nyt reilu viikko ollaan oltu ilman tuttipulloa...... ja kuin taikasanasta loppui yölevottomuudet/syömiset. pari kertaa on yöaikaan käyty juomassa, mut ne tosiaan vain hörppyjä ei syömisiä kuten ennen. tuntuu ihan hassulta että miten noin helposti meni tuo pullon pois ottaminen, ensimmäinen ilta oli kiukkua täynnä mutta sen jälkeen on hyvin sujuneet juomiset nokkiksesta.

piti läksyjä lueskella mutta ei tässä jääkiekko-huumassa pysty keskittymään, hurjan jännäksi menee tuo mestaruus....



 
Tervehdys täältä Helsingistä! Mun reissu kaverin kanssa meni loistavasti ja ilmat suosi, mutta olipahan mukava palata taas rakkaan perheen luokse. (kivat puhelinlaskut tulossa reissulta...)

Viikonloppu vietettiin taas mökillä rentoutuen ja Sakukin on taas kipeenä. Saku on yskinyt jo parisen viikkoa ja nyt viikonloppuna sitten nousi korkea kuume. Jäin ainakin täksi päiväksi kotiin Sakun kanssa ja ehkä iltapäivällä käydään lekurissa.

Sakun puhe on kehittynyt ällistyttävää vauhtia. Nyt tulee jo vaikka millä mitälla lyhyitä lauseita. (Ei ole tuttia - anna tänne - kiitos!) (Äiti laita kansi päälle!) (Aurinko paistaa!) (Kissa kurkkii.) Uusinpana juttuna mukaan ovat tulleet sijamuodot, joita jo joissakin lauseissa viljellään. (Anna papalle.) Tarhatäditkin sanoivat, että Sakun puhe on kuulemma huomattavasti selkeämpää kun joidenkin pari-kolmevuotiaiden.

Saku osaa myös komentamisen jalon taidon... (Tämänkin tarhatädit ovat huomanneet!) :ashamed:
 
Käytiin aamulla neuvolassa kontrolli punnituksessa - taas, ja kaikki hyvin. Mitat Jerellä oli 10040g, 81,4cm ja pipa 48,7. Omilla käyrillään menee, mut vissiin ihan tasasesti ku ei tarvii ens kuussa mennä. :D Seuraava käynti onkin sit heinäkuussa puoltoistavuotis käynti. Tuolloin saakin sit piikin. :/

Meillä Miiri meni pullon ottamisen kans melki samallalilla, tosin Jere ei sen perään itkenyt ollenkaan. Mut yöt rauhottu heti, nykysin heiluttaa ja hymyilee ku kysytään, et mennäänks nukkuun. Ja sänkyynsäkkiin jää valveilla nätisti. ;) En olis uskonut tuon olevan mahdollista pari kuukautta sitten!

Saku on meidän ketjun ihmelapsi! =) Tosi taitava on jo, meillä tullaan piiiiiiiitkällä perässä. Sanoja Jerellä tulee jo aika kivasti, eilen tokas mulle ku oltiin lähössä ulos, et äkkiä. :D Oli vissiin kiire, tai sit mä olin liian hidas.

Aikasemmin Jere anto ottaa lelun kädestään (toisen lapsen siis) ilman vastaväitteitä, mut enää ei annakkaan. Pitää kaksin käsin kiinni ja oikein murisee, jos väkisin koitetaan ottaa. :whistle:
 
Poio: meillä poke murisee kans :D Välillä ihan kiusatakseen vaan menee repimään sisaruksilta leluja käsistä ja karjuu ja ränkyy samalla :whistle: Eikä siltä enää tosiaan saa käsistä mitään otettua ilman kiukkua. Just aamulla puhuin kaverin kans puhelimessa ja kätisin ku pokesta on tullu semmonen kiukkupussi ettei sen kans pärjää B) Aamulla repi jälleen kerran esikon silmälasit päästä ja taivutti sangan eteenpäin :eek: Me ollaan vakioasiakkaista lasiliikkeessä, joka viikko ainaki kerran pitää käydä nuo lasit oikoo. Myyjä tuumas ettei vielä murtumia näy et jonku kerran vielä kärsii väännellä... Ei kyllä tarttis enää! Myyjä sano et anna pokelle omat leikkilasit ku on niin kiinnostunut niitä. Juu, varmaan viidet leikkilasit se on jo vääntäny ihan mielenkiinnosta vaan. Mikähän sillä on ku ei usko ette saa ottaa? Ei isommat oo koskaan ollu nuin kiinnostuneita laseista. Ärsyttää.
Joo ja pokella jos sattuu väärä muki ruokapöydässä niin se lentää kaaressa lattialle, kerran heitti suoraan esikkoa päähän! Ja lusikka lentää vähän väliä... Poke osaa heittäytymisen jalon taidon kans, tänäänki ku kielsin menemästä rapakkoon (ei ollu kurahousuja) niin se makas tiellä, potki maata ja karjui minkä kurkusta lähti. Sisälle tullessa sillä edelleen tympäs, repi olkkarin mattoa ja ku ei saanu sitä liikkeelle niin itku ja karjuminen yltyi. Mun sylissä sitten nyyhki pitkään... Ihana uhma :saint:
Kaveri tosissaan ihmetteli puhelimessa et miten se nyt tuollanen on, ku aina on ollu niin rauhallinen ja tyytyväinen lapsi. No rauhallisuus nyt sitten purkautuu :whistle:

Kaverit vihdoin saatiin festareille! Jippii, toivottavasti Myyra ja Poio pääsette kans! Jos lauantai aamuna sit nähdään ainaki kaupungissa? Meinattiin lähtee kaverin kans kauppoja kiertelee, jos jaksaa... Mut sanokaa te paikka ja aika (10-14välillä) niin yritän suunnistaa, tällä kertaa kävellen ;)
 

Yhteistyössä