Tammikuun 2007 taaperot

Joo, rahanmenoa ei voi estää. Vietiin auto huoltoon ja arvio oli että sieltä tulis 700? lasku. Pakko viedä merkkihuoltoon kun entisen auton kun vei vaan lähimmälle korjaamolle, niin enemmän oli vikaa tullessa kun sinne mennessä.

Miehen opiskelukin on tähän mennessä maksanut 400? eikä koulu ole vielä edes alkanut.
Pinjan päivähoitopaikkaa voi joutua jonottamaan vielä vuoden. Ei auta muuta kun laittaa vähän enemmän vettä keittoon.

Eilen yöllä Pinja oksenteli ja nyt nukkuu päiväunia vähän turhan pitkään. Pakko mennä herättämään.

Jaksamista kanssasisaret. Kesä tulee B)
 
Jerpan hoitotäti on tosiaan koko viikon saikulla ja mä teen hyppy iltavuoroa. Tänään sisko tuli kotivahdiks muutamaks tunniks, et ehdin kahteen töihin. Huomenna tulee anoppi. Torstaina mennäänkin sinne silmäpolille ja tuun sit klo 16 töihin, sama kellonaika sit perjantaina myös. Ens viikko mulla olis yövuoroa, mutta pakko vaihtaa se(kin) iltaan, jos sairasloma jatkuu. :/ Aika hulppeat tulonmenetykset tulossa, kun yövuorolisät jää saamatta ja muutenkin on vajaita päiviä :| Sit ens viikon perään mulla onkin "omat" illat, niimpä pahimmassa tapauksessa teen 3 viikkoa putkeen pelkkää iltaa. Ketuttaa ihan kympillä... :kieh:

Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, et hoitotätskyn jalka paranee!!!!!!!

Diesel ja bensa myös on kyl nykysin ihan hävyttömissä hinnoissa. Munkin hyvin alkanut fillarilla töihin projekti tyssäs heti alkuunsa. En jaksa millään lähteä kovassa kiireessä sotkemaan töihin ja samoin tein tarttua töihin. Phuoh... Olipa purkaus. |O
 
Appiukko käytti autoa tänään näytillä sen kaverilla ja kaikki muu siinä oli kunnossa paitsi ne pellit. Jesh, muutenki on joku vuosihuolto tms perjantaina ja sinne uppoaa muutama satku. Mua niin jännittää reissut jo! Hyvättä housuissa pysyy :D Toivottavasti matka ponin kans menis hyvin ettei mitään sattuis...

Huomenna pitää mennä ostaa kunnon tuki tähän käteen, ei tuu mitään ku ei näytä paranevan ollenkaa vaikka kuinka tulehuskipu lääkkeitä vetelee... voi kökkö!!!
 
Mulla oli kädessä jännetupintulehdus eikä se parantunut kun kortisonipiikillä. Kuukauden oli käsi kipeä ja sit vihdoin menin ottaa sen piikin ja alle viikossa käsi oli kuin uusi. Tulehduskipulääkkeillä ei ollu mitään vaikutusta. Kortisonipiikki on mulla ainut mikä auttaa. (Käden lepuuttaminen heti vaivan alussa olis varmaan se paras keino, mut ei onnistu meikäläiseltä).

Meillä on taas rytmi niin sekaisin yöllisen valvomisen takia, etten saa Pinjaa millään nukkumaan. Se on pakko herättää sit aamulla aikasin et rytmi siirtyy vaikka päivä meneekin sit ihan harakoille kun Pinja on väsynyt ja kiukkunen.

Kränällä on jännät paikat. Toivottavasti tulee kiva leiri ja kaikki menee hyvin.

Poiolle jaksamista. Toivottavasti Jere pääsee pian taas hoitoon ja te normaali rytmiin. Saatko sinä nyt sitten näiltä päiviltä kodinhoidontukea, kun Jere ei ole hoidossa?
 
Nyt on parempi tuki kädessä, jospa hieman helpottas. Naapuri kans illalla meinas et kannattas sitä kortisoni piikkiä kysellä, taitaa vaan tässä kunnassa menä pää kainalossa sinne ennenku sellasta piikkiä laittasivat. Onneksi on niillä kolmella kerralla ku oon tk:n ottanu yhteyttä niin ollu saman hoitajan kans puheissa, jospa se muistais.

Nyt ois viimeset hetket lähettää Libero kerhoon merkit, mut ei siellä oo mitään mitä tarttis! Aivan surkeat nuo lahjat niillä nykyään, kaikki vauvoille tarkoitettuja ja nekin on sieltä jo hommattu ajat sitte! Ennen oli BabyBjörnin lusikoita ja essu, Legon vaatteita... tylsää! Menee merkit ihan hukkaan itellä. Et jos joku tarvii niin taas ois 32merkkiä tarjolla :wave:

(vielä on samainen lumi/jää läntti meijän pihalla :kieh: Piti käyä tänään pilkkomassa sitä osiin et sais hävitettyä[ja käsi tykkäs])
 
Joonas sai sitten astmalääkkeet. Kokeeksi tosin näin aluksi. On taas henki ahtaalla :/ Laskujeni mukaan 6.s hengitystietulehdus tälle keväälle. Soitin aamulla lastenlääkärillemme, joka teki puhelinreseptin lähiapteekkiin, ei tarvittu edes tarkistuskäyntiä. Kunnalliselle jos oltais lähdetty, niin takaan ja alleviivaan, ettei olis tullut taas muuta kuin olkienkohauttelua. No nyt on babyhalerilla annettavat ventoline ja kortisoni.. toivottavasti alkaa pikkuhiljaa helpottaa pienen olo.

Jännä paikka; saa nähdä onko meidän muksuilla huomenna uusi serkku =) Käly ilmoitteli että supistelee, supistelee ja kovat selkäpoltot. Huih, ku jänskättää.

=)
 
Lili; Ei kyllä mitään hajua saisinko kodinhoidontukea tältä viikolta. Loogisesti ajateltuna sen pitäis olla niin, onhan juippi kotihoidossa. Täytyykin huomenna soittaa Kelaan ja kysyä. Tai sit laittaa kyssäri tuonne mitäsnyt palstalle.. ;)

Huomenna mennään sit sinne silmäpolille..Vähän jännittää tuleeko meille nyt se lappu show eteen.

Kränä!!! Multa puuttuis noita pupumerkkejä vielä vähän!!! :wave: Koska noissa oli se viimenen postitus päivä? Ja mitä kaikkee niillä saikaan? Laita vaiks yv:tä.. :D

Annetten Joonakselle ISO :hug: Toivottavasti olo helpottuu pian! Tuu Annette sit kertomaan minkä mallisen serkun lapset sai. ;)
 
Serkkupoika tulla "tupsahti" maailmaan klo 6.29 ja mittaa 4625g ja 54cm :whistle: Vielä ei ole synnytyksen kulku tiedossa, mutta kuulemma voivat hyvin niin äiti kuin lapsikin. =) :flower: :heart:

Kiitokset Poio ja Kränä
Joonaksella oli jo parempi yö, ei enää niin vaivalloista hengittää, tosin heräili useaan otteeseen vaatimaan vettä, joten rikkonainen yö taas takana.
 
Onnittelut Annette-tätille :flower: :D Hyvän kokoinen poika! Ja hyvä että Joonas on jo hieman parempi, kyllä se siitä yötkin rauhoittuu, jaksamista!

Mua alkaa jo niin jännittää :D kolme päivää vielä reissuun, onneks menee nopeeta ku on niin paljon tekemistä.. huomis aamu on kiva, 8.30 esikon neuvola, 9.30 mun hieroja, 10.30 auton huolto, puolilta päivin tulee kengittäjä tallille, 17.30 eri tallilla tytön ratsastus :whistle: Saapi tosissaan juosta, vielä ku pitäs keretä kaupassa käymään ja pakkaamaan ponin että omat tavarat... huh huh! Niin ja toki pitäs varmaan syödä jossai välissä...
 
No niin, poika syntyi alakautta. Napanuora oli kaulan ympärillä, ei tiukassa onneksi, mutta imukupilla olivat joutuneet avittamaan synnytystä kun kälyn supistukset olivat ikävästi loppuneet kesken ponnistusvaiheen. Kätilö oli hätäisesti joutunut leikkaamaan napanuoran ja kiikuttamaan vauvan toiseen huoneeseen, koska oli niin hengitystiet tukossa, ettei ollut happea saanut. Suhteellisen kauan joutuivat imemään hengitysteitä puhtaaksi ja siiten vasta oli vauva toipunut huutamaan. Eli oli hieman jännitystä pitänyt. Mutta kaikki kuitenkin hyvin kummallakin.

Seuraavan serkkutytön tai -pojan on määrä syntyä sitten elokuun lopussa =)
 
Annettelle isot onnittelut!!! :flower:

Nyt kävi niin, et Jeren hoitotäti on ainakin vielä 2 viikkoa saikulla. :/ Ens viikolla mies pitää 4 pvää palkatonta et mä pääsen yövuoroon (ja saan nukuttua) ja onneks sain itseni tungettua vkonlopuks töihin! Silläpä saadaan talous menemään +-0.

Jere oli eilen illalla oppinut menemään tuolla potkumopollaan. Nyt on vauhtia ja vaarallisia tilanteita vähänväliä. Ja aamulla liukumäessä ei saanut pitää enää kädestä kiinni... :whistle:

Kuis Tamperelaiset ja Kränä tietty! :D Monelta sovitaan ne tärskyt siks 7.6? Olisko se 12 bueno?
 
7.6. klo 12 on hjuva. :D Koskarissa siis?

Me mennään aika persneton puolella, kun noi sairaalalaskut, auton iso remppa + kattoremppa syövät tilit tyhjäksi.
Saako Kelasta apua sairaalalaskujen maksuun? Tietääkö kukaan? :attn: Soitin ja sain jopa ihmisen kiinni heti. Ei korvaa mitään. Blääh.

Onnea Annetelle! :flower: Mahtavan iso vauveli tuli. :D
 
Poio ja Myyra: 12.00 sovittu! Laitoin TeeTeelle sähköpostia ku ei oo täällä näkyny, aikoi tulla mukaan kans! :wave: Soitellaan sitte (mistä minut löytää :D ) jos tulee jotain. Mä en pääse juuri enää koneelle, huomen ja ehkä sunnuntaina, ehkä kerkiän torstaina...
Kengittäjä kävi tallilla ja poni oli taas niin mallikkaasti että! Upea eläin! Jospa matka menis kans hyvin...
 
epuska
Onnea ponnea uudesta sukulaisesta Annetelle!

Ja Kränälle hyvää matkaa. Kyllä se varmasti hyvin sujuu.

En tiedä Poio saatko kotihoidon tukea, jos poika on kuitenkin päivähoidon "asiakkaana". Siitähän tuo riippuu. Kai voit saada jonkun lausunnon kunnasta, että hoitoa ei järjestetä sairasloman aikana, ja sitten sitä tukea kai voisi saada. Ehkä.

Ja Myyralle remonttivoimia. Tyhjä on kukkaro täälläkin ja remonttia pukkaa... Siitäpä kohta lisää...

Täällä siis tuskaillaan salaojien kanssa, mutta näillä näkymin kaivuutyöt aloitetaan loppukesällä ja kylppärikin rempataan. Vähän aikaa sitten näytti siltä, ettei mitään saakaan tehtyä, kun naapuri joutui perumaan salaojitukseen osallistumisen, ja meille sanoi se tyyppi, jonka piti tulla kaivamaan, että jos hän tekee salaojat vain puolikkaaseen taloa, ei hän anna työlleen mitään takuuta. No, sitten taas kylpyhuonetta ei saa alkaa remontoimaan ennenkuin ne ojat on kaivettu. Oltiin siis hetki ihan pattitilanteessa, kun ajateltiin, että on pakko odottaa sitä, että koko talo saadaan ojitettua ja sitten vasta homeinen kylppäri korjataan... Onneksi löytyi toinen firma, joka sanoi, että he kyllä ojittavat puolikkaankin, ja takaavat, että meidän puoli pysyy kuivana. Samaa mieltä asiasta oli myös meisän puolueeton asiantuntijamme, jolta ollaan kysytty neuvoa tarvittaessa... Mikä sotku tää on ollut. Jos tää joskus loppuu, niin ihme. Ai niin... Myyjä tarjosi meille 1/4 siitä, mitä salaojien tekeminen maksaa ja 0e kylppäristä. Heidän mukaansa se riittää. Ja Olivat omalle lakimiehelleen kertoneet, että salaojat kuuluis taloyhtiölle. Ei kuulu, tiesivät sen varsin hyvin. Mutta nyt siis yhtiön pitäis ne meille muka maksaa. Miten niin, kun HE ovat ne meille luvanneet, eikä niitä ole? Ja kun yhtiöjärjestyksessä on selvästi sanottu, ettei ne kuulu yhtiölle. Mä ihmettelen, että viitsivät valehdella vielä lakimiehelleenkin, asiasta, josta jäävät kiinni heti. Onhan meillä mustaa valkoisella kaikesta, sekä yhtiöjärjestyksestä, että siitä, mitä he ovat luvanneet...

Ser yhtiöistä, oli pakko puhaltaa, anteeksi. Justiina on mainio puutarhuri, kulkee ympäri pihaa ja höpöttää KUKKA KUKKA KUKKA ja poimii kaikki kukat. Onneksi piha kasvaa vaan voikukkaa. :LOL: Myös mullan kaivelu on lempipuuhaa. Ja kaikki Päpyt eli kävyt viskotaan vauhdikkaasti olan yli. Ihanaa, kun on kauniit ilmat ja saa olla ulkona, nyt on mukavaa siellä olla, kun tyttökin viihtyy niin hyvin. TAlvella ajattelin sitä huutokonserttia kuunnellessani, että lapseni on jo geneettisesti määrätty sohvaperunaksi, kun ei tuo ulkoilu innosta, mutta nyt on onneksi toisin. :wave:
 
No johan on epuskalla mahtavat talonmyyjät :eek: Voi rutto... mutta onneksi joutuvat joka tapauksessa korvaamaan nuo :D

Me lähetään tytön kans nyt tallille, luvassa kokonainen puolituntinen lemppariponilla ratsastusta :heart: Tyttö yks ilta vastasi mulle ku vein nukkumaan ja sanoin "hyvää yötä, äiti rakastaa sua" tyttö siihen et "hyvää yötä äiti, minä rakastan nuka-ponia" :LOL: :whistle: :heart:
 
Kaikki mahtaa olla ulkona kun on niin mahtavat ilmat! :) Meillä ollaan päikkäreillä... aamulla jo poken avustuksella harjattiin leikkimökin ja koiran kopin seinät että päästään illalla maalaamaan ne. Ku paranis to käsi! Palkkasin jo miehen siskon haravoimaan pihan ku ei ite vaan pysty! Ärsyttää ku kaikki tekemiset joutuu oottelee tuota käden paranemista, ei kehtais hirveesti sitä rasittaa et ees joskus ois kunnossa. :( Ukko on puukuorman haussa, pitäs alkaa aitaakin rakentaa tässä...
 
Täällä ollaan oltu ulkona melki koko päivä, mä tosin olin töissä 06-14. Eka käveltiin välipalan päälle kuutisen kilsan lenkki hakemaan tilaamani me&I vaatteet. Vitsit et on hienoja!
Sit syötiin taas ja lähdettiin puistoon. B)

Huomenna töiden päälle mun vanhemmille grillaamaan!!! :p
Täytyy maanantaina lähteä etsimään Jerelle sandaaleja, raukalla hikoaa jalat ihan simona noissa umpikengissä. Aattelin ostaa ne sandaalit vasta sit, kun tuo oppii kävelemään, mutta pakko ne on hakea. Toivottavasti eivät nyt mene konttailusta heti ihan pilalle.
 
HEI!

Saku oli kanssa koko eilisen päivän ulkona ja illalla oltii vielä koko perhe terassilla oluella. Terassilta tultii nakkikioskin kautta kotiin ja Saku nukahti kiltisti. Saku heräsi aamulla vasta vähän ennen ysiä. (Taisi olla rankka terassi-ilta!) :LOL:

Tänään olis tarkoitus lähteä Korkeasaareen katselemaan eläimiä, joten vauhtia riittää...

Sakulla on tällä hetkellä vähän "osumia" naamassa. Iso naarmu otsassa, nenässä "asfaltti-ihottumaa" sekä huuli turvonnut, kun hampaat kolahti läpi... :eek: Menoa nuo "osumat" eivät kuiteskaan haittaa!
 
Tää lähtee pian :wave: Potkaskaa onnea, alkoi matka pelottaa niin et ei varmaan saada ees ponia koppiin ku pelko tarttuu! Voi kökkö mikä tollo sitä voi olla... :kieh:

Lapset on iloisia ku äiskä lähtee ponin kans reissuun :D Mutta saattaahan se ikävä iskee jossai vaiheessa...
 
Hyvin Kränä matka menee! Ja lauantaina sit nähdään! :wave:
Klo 12 siis Koskikeskuksen Sahan terangilla! Entinen Colorado siis..Kaikki mukaan, jotka vaan pääsee!!!

Kävin tänään ostamassa Jerelle sandaalit. Löyty vielä Pionit puolella hinnalla, ku olivat viime vuoden mallia.. :whistle: Myyjä neuvo ottamaan 22t mutta kotona huomattiin, et ne on nilkan kohdalta liian isot vielä. :| Hain sit cittarista nallepuh sandaalit vielä.
Jos noita Pioneja ei tuu käytettyä, niin ei luulis olevan vaikeaa myydä käyttämättömät sandaalit.?
 
Leikkasin tänään Villen hiuksia ensimmäisen kerran. Poika pisteli iltapalaa ja minä harjasin ja leikkelin eikä yhtään kammottanut.
Esikoinen huusi vertahyytävästi parina ekana leikkauskertana, luuli varmaan että katkaisen pään. :D
Nyt on hiukan miehekkäämpi look, iltakylvyssä suihkutellessani hiukset ulottuivat lapaluihin asti. :whistle:

Mitä teille muille kuuluu?
 
Huih, kun Myyran Villellä on ollut hiuksia! Ei meidän neidiltä vaan vielä pitkään aikaan tarvitse hiuksia olla lyhentelemässä. Perästä tullaan =).

I-HA-NA ilma ulkona, eka kunnon kesäpäivä! Käytiin Iitan kanssa oikein pitkällä vaunulenkillä ja ihmeteltiin kotipihan ötököitä. Tyttö oli ihan innoissaan, kun ei tarvinnut mahdottomia päälle pukea, kun ulos lähdettiin. Kesä, kesä, kesä =) =) =)! (Niin, ei varmaan tarvitse mainita, että lempivuodenaikaani elellään.)

Sakullepas on sattunut ja tapahtunut! Itsestänikin kyllä tuntuu siltä, että Iitalla on jatkuvasti joku mustelma naamassa, joka on paranemassa. Parhaillaan meillä on silmänalus mustana, kun Iita paukautti silmäkulmansa nukensängynlaitaan. Olin aivan tytön vieressä, enkä ehtinyt tehdä mitään :ashamed: .

Aamulla sattui hauska juttu: Laittelin Iitalle aamupuuroa, kun yhtäkkiä huomasin tytön kävelevän toooooooooooosi hitaasti eteenpäin tiiviisti lattiaa tuijotellen. Meno jatkui pitkän matkaa, kunnes tyttö pysähtyi ja viittoi minut luokseen. Iita oli seuraillut rautakopraa ympäri kämppää ja halusi tietää ötökän nimen :D . Äiti vaan oli aikasta tylsä, kun ulkoisti ötökän aika pian :whistle: .
 
:wave: Täällä taas ja hengissä!!! Ponikin :D Ja tosi upea poni onkin, niinkuin täällä jo oon kehunut. Kouluttajat sano et on jopa viisaampi ja rauhallisempi kuin heidän omat yks vuotiaat! Kylläpä lämmitti sydäntä :heart: En oo pilannukkaa sitä :whistle:
Lapset oli ikävöinyt mutta reippaita silti olleet, ihana oli tulla kotiin. Kaikki juoksi vastaan enkä ovelta päässyt ennen ku olin kertonu kaikki hevoshommat ensin ja näyttäny kuvat mitä räpsittiin =)

Nyt hikilenkin jälkeen on tosi väsynyt mutta onnellisen rento olo :) Huomenna sitte tiiviisti lasten kans oloa, pitää nyt illalla siivota ja laittaa kaikki valmiiksi, sit on taas uus reissu edessä, innolla sitäkin odotan! =)
 

Yhteistyössä