Tammikuun 2007 taaperot

epuska
Hilirimpsistä ja hyvää juhannusta :flower:

Toivotaan tosiaan, että Villen sairaalakeikat on nyt tässä. Lääkäri on kyllä toiminut oudosti, jollei sitten tosiaan ole kysymys TeeTeen ehdottamasta konsultaatiosta, mutta silti olisi voinut jättää vaikka sanan tai jotain, että tämä kestää nyt sitten. Onneksi Ville oli niin reipas ja jaksoi odotella.

Terveisiä Ruåtsista. Tehtiin perinteinen aleristeily sinne koko perheen voimin ja hauskaa oli. Justiina oli ihmeissään, sillä laivalla oli myös Muumeja, Justiinan suuria suosikkeja. Oli ihan mahdottoman innoissaan noista ja uskalsi jopa halatakin Muumipappaa. Tukholmassa paistoi aurinko, mikä oli mukavaa vaihtelua. ja alemyynnit oli alkaneet. Siellä on vaan ihan sika kallista, alepaita maksaa 25e :eek: . Oon tainnut asua liian kauan maalla, kun tuntuu ihan riistohinnalta. heh.

Justiinalla on monta sanaa. Muumi, pallo, nalle, tittä, eli vettä, kissa, kala, koira, koru, kello, talo, valo, lamppu, kukka, kakka, isi (mutta ei äitiä, hmmmm), titi (nalle), puppe(koira), taatti (tomaatti), kurkku, kukkuu, sormi, nenä, korva, puuro, maito. Ainakin nuo. Ja sitten paljon omaa höpötystä lisäksi.

Meen sittenkin ihan omiin hommiini syksyllä. Kääk. Sain työtarjouksen, ja mietin ja mietin viikonlopun yli, että mitä teen. Totesin sitten, että jos olisin pph, Justiinan hoitopäivä olisi pidempi kuin nyt. Lisäksi mulla on palkalliset lomat ja voin hoitaa palkallisesti 3pv lastani kotona. Pph:lla on oman lapsen sairastuessa palkatonta vapaata. Ja kesän ajaksi olis mut saatettu laittaa työttömäksi. Se on musta tosi epäreilua. Kuulemma johtuu valtakunnallisesta sopimuksesta. Mutta silti harmittaa. Mutta nuo salaojat joutuu kaivamaan, ja siihen ei kotihoidontuki riitä. Oikeuteen tästä taloasiasta varmaan mennään, neuvottelut on nyt ainakin jumissa.
 
Iltaa ja hauskaa mittumaaria!

Meillä tuo melkein koululainen kysyi tänään sellaista, mitä ei ole taaskaan itse tullut ajatelleeksi. "Miks se on juhannus, miks aina kaikki juhlat on miesten nimisiä?" Niin, enpä ollut tullut ajatelleeksi. :) "Miksi se ei voi olla vaikka jormannus?" Noh, löytyihän sieltä sitten se naisen niminenkin, eikös tätä keskikesän juhlaa kutsuta myös mittumaariksi?! Vettä satelee ja on pilvistä, tuuleekin, mutta kesä on nyt tullut ja ah! mikä ihana tunne. Juhannuksessa on taikaa...

Meillä Krista sairasti tän viikon vauvarokkoa. Nyt vasta. Alkoi lauantaina kuumeilemaan, mikä oli sitten taas ajankohta mallia: sopiva. Oltiin häissä Oulussa, ja tietty äiti soitteli et kuume nousee jne. Äiti sanoi, että ei tarvii huolestua ja pärjäävät kun oli lääkettäkin viety riittävästi varalle. Noh, ei kai siinä muuta voinut kuin huolestua. Maanantaina sitten jo nousi näpytkin. Olihan se näky! Noilla kahdella isommalla tuo rokko tuli jo 13kk iässä, ei olleet läheskään niin tikutettuja kuin tuo Krista. Vaipan alta löytyi pahimmat näpyt. Ilmakylvyt auttoi, ja nyt on aika tavalla sileä iho taas.

Ja jotta ei aivan tuolla olisi päässyt, niin meillä on poika ollut sairaalassa nyt kolmatta yötä, keuhkokuumeen takia. Me ollaan miehen kanssa vaihdeltu vahtivuoroja, nyt on miehen vuoro olla sairaalassa ja mie tyttöjen kanssa kotona. Minusta ei vaan meinaa olla tähän, meinaan olla tytöille liiankin höveli, Krista varsinkin osaa käyttää tilannetta hyväksi! :LOL: Mutta kun se yks vauva siellä huolettaa, ei voi mitään.

Minullekin on tarjoutunut työtilaisuus, taas opiskelujen ohella ilta- ja vkonloppuhommia. Pelottaa kovasti, että miten nuo lapset, unohtaakohan ne minut. Mutta täytyy luottaa siihen, että onhan ne jo puolisen vuotta saaneet kokeilla tuota hoitopaikkaa, isommat pidempäänkin. Ja hetken sitä vain kestää, pakko saada nuo opiskelut ens vuonna pois alta. Varsinkin Kristan takia huono omatunto, niin vähän aikaa ja niin paljon annettavaa.

ääh, nukkumatti odottaa jo, meni ihan liian apeaksi tää mun jutustelu.

:wave:

Vilipi ja Krista
 
Johan on taas Vilipillä sairastettu :( Pikaista paranemista ja voimia sinne!

Meillä on ollu hieman erilainen jussi B) Eilen käytiin mökillä sanunomassa ja grillaamassa, tultiin kotiin ja ku lapset saatiin nukkumaan niin yö meni sitte maalatessa aitaa :LOL: Mutta saatiinpa maalattua, nyt onkin aamu ollu aika sateinen, mies tekee viimeistä sivua aitaa ja sit vielä portit. Huoh, ja toiseen kertaa maalaus! Mahtaa tältä kesältä jäädä talon maalaaminen, meinaa jo tympästä koko homma!
 
Jopas oli juhannus. Ei oikeastaane eronnut normi viikonlopusta millään tapaa, vettäkin sato joka päivä. :/ Jerellä nuha jatkuu edelleen, muttei ainakaan vielä ole kuumetta nostanut.

Huomen aamusta sit heti Travalleen! Siellä alkaa ale ja kosteussuojahaalari olis hakusessa. Ja muutakin kivaa vois katsoa. Toppahaalaria en taida uskaltaa ostaa, kun ei varmaks tiedä minkä mittanen tuo sillon sit on ku sitä tarvii.

Juup, eipä sit kai muuta.. :whistle:
 
Heippa vaan kaikille piiiiiiiiiiitkästä aikaa :wave:

Josko sitä saisi muutaman rivin tännekin naputettua. Kevät on mennyt huimaa vauhtia (ja kesästäkin puolet), ihan ihmetellä täytyy mihin se kaikki aika katoaa. Minä olen viettänyt kiireistä yksinhuoltajan arkea kun mies on ollut Tampereella kursseilla ja olen siinä ohessa täydentänyt vähän meidän elukkalaumaa, jottei vaan misään nimessä tulisi tekemisen puutetta.. :LOL: Joo, ei ole tullut.

Roope kasvaa ja kehittyy hyvää tahtia. Vauhtia riittää, montaa kävelyaskelta ei poika ole sen jälkeen ottanut kun oppi juoksemaan.. ja nyt hän on keksinyt kiipeilyharrastuksen. Kaippa tuo kohta menee jo pystysuoraa seinääkin, sen verran omituisista paikoista häntä on saanut nostella alas. Lääkäri juuri kehui, että onpa hyvin treenatut reidet pojalla.
Allergiat ovat ennallaan ja lopetin imetyksen vasta kaksi viikkoa sitten. Nyt aloitetaan kokeilemaan Almiron Peptiä (kunhan apteekkiin sitä saataisiin). Ette muuten usko miten ihanaa on palata normaaliruuan pariin kun on ollut vuoden riisi-maissi-kana-imetysdieetillä??!!
Ollaan siirrytty Hämeenlinnaan Lastenlääniin potilaaksi ja Roopella on nyt niin tehokkaat voiteet sekä lääkkeet, että niillä ja ruokavaliolla ollaan saatu iho ja massu pysymään oikein hienossa kunnossa. Roope on alkanut jopa nukkumaankin ja vetelee 9-10 tunnin unia vain muutamalla heräämisellä. Viimeinkin! =)

Minulle tosin kävi juuri niin kuin sanotaan, että ahneella on **** loppu, sillä pari päivää herkuteltuani mulle iski tosi raju mahatauti joka eteni suolistotulehdukseksi. Lääkäreiden mukaan suolisto oli ehkä ärtynyt äkillisestä ruokavalion muutoksesta ja siitä syystä sitten jokin pöpö pääsi puremaan. Sairaalassa otettiin kaikki mahdolliset kokeet ja rutiinisti myös HCG, joka olikin nousussa! Joten nyt täällä ollaan 5 kiloa laihempana ja edelleen vähän heikkona, mutta äärettömän onnellisena.:heart:

Mehän olemme toista yrittäneet koko ajan, mutta ilmeisesti imetys on toiminut ehkäisynä. Syksylle oli jo varattu aika hormonitutkimuksiinkin, kun aloin jo huolestumaan asiasta. Nyt vain toivotaan että kaikki menee hyvin.. Välillä pelottaa ihan järjettömästi, välillä taas tuntuu että tekee mieli koko maailmalle kuuluttaa, mutta muutama tästä vasta vielä tietää. Odotellaan postista isoveli-paitaa ja lähetetään Roopesta sitten kuvat mummoloihin.. Katsotaan huomaavatko mitään.

Iloista iltaa kaikille!
T. Hilmuska ja Ropert
 
Heips Hilmuska ja Roope pitkästä aikaa! Mitäs eläimiä ootte ottanu? Ja onnea vauva haaveisiin :heart:

Me lähetään aamulla kohti Oulua ja palataan keskiviikkona että netti pimennossa ollaan... Mutta keskiviikkona sit tullaan kotiin illasta uuden perheenjäsenen kera :heart: Ihanaa! Jänskättää jo :D

Pitää vissiin itelläki lähtee kiertää "hieman" parempia kauppoja ale myynteihin, jos jotain kivaa tarttus mukaan... :D
 
Heippa vaan Hilmuska! :wave:

Kannatti käydä aamusta Travallessa. Mukaan tarttu uus kosteussuojahaalari, kahdet tumput, villasormikkaat ja ulkoilu housut. Hintaa noille kaikille tuli vähän yli 50e! :eek: :D

Jerekin yllätti meidät ilosesti kävelemällä ihan itse junansa perässä! Kovasti taputettiin ja hihkuttiin, ja toinen oikein innostu esiintymään. Kerran pyllähti pepulleen, mut jatko vaan sitkeesti. Huoh, ehkä meilläkin talutus loppuis pikkuhiljaa..

Jaahas, se olis yövuoroon lähtö edessä. Moikka!
 
Hei vaan kaikille!

Voi kun kateellisena suorastaan (tässä vihree hymiö) luen kun muilla on tollaisia mahtavia liikkeitä siellä lähistöllä mistä löytää noin mahtavia tarjouksia. Mie olen kans etsinyt haalareita ym., mutta eihän täällä mitään löydä. Ellei ole sit joka päivä aikaa, koot kun tahtoo olla liian pieniä tai liian isoja. Mies päivällä lohdutteli, että jospa sitä syksyllä voitais käydä Oulussa reissu ja haetaan sieltä lapsille uudet vaatteet ennen koulujen alkua. Jos löytyis vähän erilaisempaa kuin täältä. Noita Polarn O. Pyret:n vaatteita mietin, onko ne kestäviä ja laadukkaita? Ainakin hinnan puolesta lupailee sellaista...?

Vihdoin Kristalle on alkanut kasvamaan sanavarastoa! Ihanaa kun lapsen suusta alkaa tulemaan oma-aloitteisesti jo pallo, auto, hauva ja muuta yksinkertaista. Tosin suosikit on edelleen Ei! ja Anna! kovalla äänellä huudettuna. :D

Mutta nyt täytyy yrittää pistää nukkumaan. En vaan meinaa osata rauhoittua. Muu perhe lähti kesäloman viettoon maalle ja minä jäin kaupunkiin töihin. Koko ajan kuulen muka lasten ääniä ja muuta vainoharhaista. Mutta pitää kai antaa toisille lomamahdollisuus, minulla kun ei näytä olevan sellaista tänä kesänä, taaskaan.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Vilipi
 
Hei kaikille!

Täällä ollaan toivuttu parista korvatulehduksesta ja tällä hetkellä ei ole, kun pientä nuhaa... ;)

Juhannus vietettiin meidän mökillä kaakkois-Suomessa hyvässä seurassa muutaman lapsiperheen kera. Syötiin, uitiin, saunottiin ja grillattiin sekä välillä otettiin jopa aurinkoa! Oli hauska seurata noiden muutaman taaperon yhteiseloa näin mökillä... (minun! minun!) Taistelu leluista yltyi välillä aika kovaääniseksi!

Saku puhuu jo oikeastaan täysin ymmärrettävästi ja pystyy muodostamaan jo neljän tai jopa viiden sanan lauseita. Muutama viikko sitten Saku myös oppi laskemaan kolmeen. (välillä laskee kyllä väärin yksi, kaksi, viisi... :LOL: )

Sakulta kun kysyy, että mitä ruokaa tarhassa oli lounaaksi niin aina saa vastaukseksi kanaa. Välipalaa kun kyselee niin aina on ollut kiisseliä tai ampiaisia!!!???

Kesälomaa odotellessa, pulleroballerina ja Saku
 
Jere lähti kävelemään tänään!!! :D Kyllä on äiti niin ylepä.. :heart:
Toissailtana käveli muutaman metrin kärrynsä kanssa, eilen otettiin jo kierrosaikoja ja tänään sit mentiinkin jo ilman tukea. Vauhti vaan on niin hirveä, et ihan itseä pelottaa. Yllättävän vähän tuo kyl kaatuilikin (ainakin näin alkuun) ja hymyillen nousi aina vaan ylös.

Jerppa tais olla viimenen tammitaapero joka lähti nyt sit kävelemään.. :whistle:
 
Oi Jerelle onnittelut!!!!!! :flower: Ja kylläpä Saku on taitava!
Meillä Poke on oppinu uuen kahen sanan lauseen :D Äyä pois! Eli koiraa nimeltä Räyhä komentaa menemään kauemmas :LOL:

Uus koira sitte haettiin eilen, nyt on lattioille pissailija jälleen talossa... :/ Ja herätti kaikki aamulla jo ennen seiskaa! Onneksi tätä ei kestä kauaa... Mutta on se sitte pieni ja suloinen!!! :heart: Pitänee yrittää laittaa kuvaa profiiliin jos nyt onnistuis.
Mutta sattui taas reissussa semmoinen juttu et tuntuu etten uskalla enää lähtee yksin autolla ajamaan yhtää minnekkää! Kaverin kans lähettiin sitä koiraa hakee Alajärveltä, muut jäi Haukiputaalle, onneksi... Edessä ajavan auton katolle hyppäs satasen vauhdissa hirvi! Sieltä se sit tippu tielle suoraan meijän eteen, onneksi oli turvaväliä sen verran et sain auton pysähtymään ku vastaankin tuli auto. Siellä sitte soiteltiin hätäkeskukseen, auton kuski oli shokissa, naama veressä ja täynnä lasin sirpaleita. Peili ja ikkuna rikki, hirven karvoja oli auton sisälläki ja p*skaa auton pellillä... Niin järkky juttu mulle että meinasin itekki mennä ihan paniikkiin. Onneksi säikähdyksellä selvittiin tällä kertaa :| Mutta kyllä pisti miettimään!
 
Mä en vaan saa vaihdettua tuota kuvaa! Nyt siellä profiilissa on lappalaisen kuva viime kesältä... hoh hoi!
Vilipi: elä sinä hauku teijän kylän valinnan vähyyttä :D Tuuppa tänne shoppailee :LOL: Mä jos sinne teijän nurkille pääsen kauppoihin niin sillon oon taivaassa :saint: Onhan toki Oulussa enemmän vaihtoehtoja mutta hyvä kaupunki teilläkin!

Poke muutes pääsi Oulussa vauhtipuistoon :D Vähänkö oli jätkä mielissään! Ei ees tarttenu maksaa ranneketta ku isommille otettiin niin nuin nuorena pääsi sitte kaupanpäälle ku ei kaikkia laitteita voinu käyttää. Mutta karusellit yms oli ihan huippu juttu! Siinä on semmonen kiva pikku puisto minne kyllä kannattaa ihan pienten kans mennä! Isommille siellä ei oo hirveesti mut just 5w kieppeillä niin minusta ainaki oli tosi kivat jutut :D Ja ranneke oli 9,5e!
 
kerrankin kun pääsee jaloilleen niin eikö tule uusi rahanreikä. paloi televisio, tänä aamuna savusi koko töllö, anoppi yritti sammuttaa peitolla töllöö mut eihän se sammunut joten anoppi nakkasi koko television pihalle pöytineen päivineen.

mulla alkoi tänään kesäloma, lähetään lauantaina kuusamo /ruka reissuun....
 
Nipsu: Mä hävytön alan taas houkuttelee tapaamisia :D Jos vaan aikaa on niin tulkaahan käymään kylässä!!! Nyt viikonlopun meillä on vieraita mut sit loppuu ukolla loma ja se lähtee ma-to Ouluun töihin että meillä aikaa kyllä on... Piha ja talo on kyllä ku pommin jäliltä mut jos uskaltaa niin tervetuloa! :D
 
Nipsu: Meiltä on keskustaan pari kilsaa. mä laitan sulle mun numeron yv:nä.
Nähtävyyksistä en niin tiijä, tuntuu ettei täällä oo oikeesti mitään. Mahtaa siellä Rukan suunnalla olla kaikki mitä on :saint: No Kajaaniin päin ku menee niin siellä on Keron Karhutarha, siellä käytiin viime kesänä omien kans ja läheltä pääsee kattoo ihan oikeita karhuja. Aika pelottavia B) Sirkusta näkee sit ku meille tulee :LOL: Vilskettä riittää :xmas:

Meijän pihassa on aita!!!!!!!!!!!!!!!! Nyt pääsee koirat vapaasti juoksee pihalla, vihdoin! Maali vaan puuttuu yheltä sivulta mut olokoo! Vettä sataa nyt vähän väliä niin ei pääse maalaamaan :( Mut tekemistä riittää tuon pennun kans, se on ku pikku vauva. Tässä jo oottelenki et aika menis äkkiä ja tuo pikkupentu aika häviäs...
 
Poken naama on ihan kupattu :( Taas tämä ihana ötökkäaika, kaikkea pörräävää riittää vaikka muille jakaa! Ja ku ei tuolle sais ees myrkkyä laittaa... oon kyllä vaatteisiin lasten offia laittanu mut huomaa ettei sama teho oo ku ei saa iholle suihkuttaa :|
Kokoajan sateinen keli tai näyttää et just alkaa satamaan mut tipan tippaa ei oo tullu vielä ainakaa. Tallille ollaan tytön kans lähössä, toivotaan et sade nyt pysyis pois!
 
Huhhuijaa, kun olin tänään taas rehellinen.

Meidän isompi poika aukaisi kaupan parkissa autonoven suoraan viereisen auton oveen, johon tuli pieni jälki. Kun mieheni siinä torui poikaa käveli autonomistaja suoraan paikalle. Minäpä siinä sitten rehellisenä ihmisenä kerroin tapahtuneen, vaikka he eivät kai olleet huomanneetkaan mitään. No, mies otti mun puhelinnumeron muistiin ja sanoi maalauttavansa (kai) oven. Uudenkarheassa maasturissa ei oven maalaus ole varmaankaan maailman halvinta puuhaa. Jälki oli tosi pieni, kuin kiveniskemä, maali irtosi tosi pieneltä alueelta.
Soitin juuri täristen Vehon 24h numeroon ja hinta on kuulemma 550? +-15% :eek: :'( Itku siinä meinasi päästä. Mutta se ihana mies sanoi, että lapsen aiheuttama toisen omaisuuden vahingoittuminen menee kotivakuutuksen piikkiin. HUH!! Onhan siinäkin omavastuu muttei läheskään noin kamala.
Pitäkää peukut pystyssä, että se mies ei pistäisi ovea tuon pikkuruisen jäljen takia maalaukseen. :'( Ovessa oli muitakin samankaltaisia jälkiä ja sanoinkin hänelle ettei maksata mua niistä.
Vinkiksi kaikille tuo kotivakuutus-juttu, jos jotakin samanlaista sattuu.

Onnea Kränälle aidasta. :D

Pulleroballerinan kotiin paranemisia. :wave:

Hyi, kun tärisen vieläkin paniikista, että tämä meidän konkurssi vaan pahenee entisestään. Pitäisi varmaan pitää suu supussa. :x

Häihin on tasan viikko, hössötystä riittää.
 
No menihän se tauti sit korviin... Lisäksi tosiaan silmätulehdus ja 40 astetta kuume... Onneksi meiltä kavelee parissa minuutissa suoraan Lastenklinikalle! Toivottavasti lääkkeet puris, että sais itse kukin edes vähän nukuttua. |O

Tää yö on meillä vielä venekerhon vahtivuoro. Onneksi vaari menee miehen kaa väijyyn, jotta saan jäädä kotiin hoitamaan pikku rääpälettä... Onneksi on isovanhemmat lähellä! :heart:
 
Voi Myyra! Onneks soitit heti, ja sait asian selviämään. Kamala summa tuo 550e! :eek:
Se hinta on varmaan siks niin kova, kun ne maalaa kuitennii koko oven. Ja Veho ei vissiin ole se halvin paikka.

Pulleroballerinan Sakulle pikaista paranemista!!!
 
epuska
Myyra Mun miehelle kävi kerran parkkiksella niin, että peruutti toiseen autoon just tollein pienen lommon ja kävi kanssa tunnustamassa. Kuski otti kaikki tiedot, mutta toistaiseksi ei oo kuulunut mitään (yli 6kk aikaa), joten varmaan se ei sitten viitsinyt sitä maalauttaa. Toivotaan, että teillä käy samalla tavalla. Kai siinä maalauttamisessakin on oma vaivansa...

Täällä ei muuten mitään ihmeellistä, paitsi, että flunssaa on Justiinallakin. Ens viikolla on 1,5v neuvola. Mihin se on tää aika mennyt????? Ai niin... Kylpyhuone purettiin ja hometta siis oli. Ei kauheasti, mutta se haju, mikä täällä on ja oli, on tosi paha. Ei voi kuvitella, millaista olis, jos vahinko ois oikeasti ollut tosi iso. Kosteutta sitten on ollut sitäkin enemmän. Lattia pitää ottaa ylös kokonaan, ei riitä paikkailu. Se tietää lisää menoja. Eikä meille saakaan asennettua suihkukaappia kun ei ole sille mitään paikkaa, kun se lattia on poissa, joten ollaan naapurisuihkun ja sateen varassa seuraava kuukausi... Heh. Mietitään ankarasti, minne kehtaa mennä likaisena kylään... :LOL: Anyone????Haluatteko haisevia vieraita. No, onneksi on muutama kaveri tässä lähellä. Purettaessa paljastui muutenkin joitakin omituisia rakenneratkaisuja, esim ne koolingint, joissa kiuas oli kiinni, oli märkää seinää vasten, eikä niitä oltu edes naulattu kunnolla kiinni. Ne koolaukset korjattu siten, että alaosat niistä oli vaihdettu, ja siis niitä vaihdettuja osia ei ollut kiinnitetty mitenkään takana olevaan (märkään...) seinään... Rakennustaidon helmi on siis saunamme ollut. Tuuria oli, ettei kiuas koskaan tippunut kesken löylyttelyn alas.
 
Myyra: meijän oveen kans kerran paukautti oven yks nainen ja rehellisenä ilmoitti asiasta. Sen pienen jälen sai paikattua jollai aineella ettei terttenu koko ovea maalauttaa. Nyt tässä autossa meillä on kolme oven kolhausta ja kylläpä ärsyttää ne epärehelliset ihmiset jotka ei oo tunnustanu tekemisiään :kieh: Laskee kivasti auton arvoa tuommosetkin ja sit vielä ku siitä voi ruosteet lähtee leviämään jne.
Että rehellisyys maan perii =)

epuskalla on kyllä "jännä" talo! Tänne voi tulla lomailee ja suihkuttelemaan :D

Sakulle paranemisia!

Ihana keli pitkästä aikaa! Käytiin aamulla pyöräilemässä kylällä koko porukka, leikkikentällä ja jäätelöllä :p On kyllä kevyt vetää se kärry perässä! Kiva päästä koko porukalla liikenteeseen muutenki ku autolla. Pitäs vielä hommata vanhemmalle koiralle se pyörään kiinnitettävä juoksutusteline vai millä nimellä nyt onkaa. Oiski sitte täys pyörä ku kärryssä kaks, turvaistuimessa tarakalla yks ja koira juoksee vieressä :LOL: Vieläkö pennun pistäs edessä olevaan koriin? :LOL: No joo, ei kauaa mahtuis siihen :saint:
Viime yö saatiin nukkua jo kunnolla, pentuki nukku koko yön huutamatta! Jee! :xmas:
Illalla saatiin piha siivottua romuista, lautakasat saunapuuksi ja varastot lähes siivottua. Onpa mukavan tilavan oloista taas ku ei joka nurkka oo täynnä rompetta!
 
Löysin aamulla itselleni uudet silmälasit! Vkonlopun ylityörahoille on siis jo paikka minne menevät. =) Aika reippaat olivat alennukset, ovhta en olis noista ikinä maksanutkaan.

Onnistuttiin eilen illasta kunnolla potatuksessa. Jereltä lirahti pottaan oikein kunnon pisu, loppua ei meinannut tulla ollenkaan. Oli vähän hämillisen olonen alkuun, ihmetteli vissiin ääntä. :LOL: Hitto, kun tuolla hajoaa kaikki kengät. Ulkona enimmäkseen vielä konttaa ja kivilaatta syö kaikista kengistä kärjet ihan pilalle hetkessä. Tarralenkkarit vetelee ihan viimesiään, mutten millään raaskis uusia vielä ostaa. Lämpenis nuo ilmat nyt, niin sais laittaa sandaalit! Numeroa isoja kenkiä on odottamassa jo kahdet, tippuu vaan vielä jalasta. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myyra:
Huhhuijaa, kun olin tänään taas rehellinen.

Meidän isompi poika aukaisi kaupan parkissa autonoven suoraan viereisen auton oveen, johon tuli pieni jälki. Kun mieheni siinä torui poikaa käveli autonomistaja suoraan paikalle. Minäpä siinä sitten rehellisenä ihmisenä kerroin tapahtuneen, vaikka he eivät kai olleet huomanneetkaan mitään. No, mies otti mun puhelinnumeron muistiin ja sanoi maalauttavansa (kai) oven. Uudenkarheassa maasturissa ei oven maalaus ole varmaankaan maailman halvinta puuhaa. Jälki oli tosi pieni, kuin kiveniskemä, maali irtosi tosi pieneltä alueelta.
Soitin juuri täristen Vehon 24h numeroon ja hinta on kuulemma 550? +-15% :eek: :'( Itku siinä meinasi päästä. Mutta se ihana mies sanoi, että lapsen aiheuttama toisen omaisuuden vahingoittuminen menee kotivakuutuksen piikkiin. HUH!! Onhan siinäkin omavastuu muttei läheskään noin kamala.
Pitäkää peukut pystyssä, että se mies ei pistäisi ovea tuon pikkuruisen jäljen takia maalaukseen. :'( Ovessa oli muitakin samankaltaisia jälkiä ja sanoinkin hänelle ettei maksata mua niistä.
Vinkiksi kaikille tuo kotivakuutus-juttu, jos jotakin samanlaista sattuu.

Onnea Kränälle aidasta. :D

Pulleroballerinan kotiin paranemisia. :wave:

Hyi, kun tärisen vieläkin paniikista, että tämä meidän konkurssi vaan pahenee entisestään. Pitäisi varmaan pitää suu supussa. :x

Häihin on tasan viikko, hössötystä riittää.
Meidän kotivakuutuksessa MYÖS lapsen aiheuttama oman omaisuuden vahingoittaminen menee kotivakuutuksen piikkiin =) Oliskin tullut aika paukku kun kolmonen raapi kivellä auton kyljet ympäriinsä.. lisäksi kaikki piirrellyt tapetit menivät kotivakuutukseen.
 

Yhteistyössä